Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Wat heeft Stef Blok nou eigenlijk verkeerd gezegd? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Aug 18, 2018 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje van Es schreef:
In Frankrijk kunnen ze het blijkbaar wel. Het is gewoon een kwestie van doen, dus niet eindeloos neuzelen en polderen.

In Frankrijk bestaat ook geen religieus onderwijs op staatskosten. Ze hebben daar gewoon een veel betere wetgeving. Een echte scheiding van kerk en staat, wat in Nederland niet het geval is. Met de huidige wetgeving kun je niks doen tegen religieuze kleding, je kunt het alleen gooien op 'gezichtsbedekking is niet toegestaan, i.v.m. herkenbaarheid'.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2018 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tijd dat wij die wetgeving ook krijgen want dan schijnt het niet moeilijk te zijn om te bepalen dat een hoofdoekje een religieuze vlag is die niet op straat vertoont mag worden.

Maar mijn punt was dat het hoofddoekje in Frankrijk exact dezelfde betekenis heeft dan bij ons, maar dat wij kennelijk niet in staat zijn om het te verbieden.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2018 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Lilliane PloemPloem Jenka wil dat Blok nog verder door het stof gaat.
Gaat zij nu ook Rob Oudkerk en Diederik Samsom op het matje roepen vanwege hun stigmatiserende uitspraken?

https://www.ad.nl/politiek/laconieke-houding-ministers-na-uitspraken-blok-valt-verkeerd-bij-pvda~ae9d3268/

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2018 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Als je nu nog niet door hebt dat politiek puur volks theater is. heb je diepgang van een surfplank.
Als ik alleen de 2 letters po… zie, droom ik gelijk van vrij verkrijgbare wapens om me te beschermen tegen de onomkeerbare gevolgen door toedoen van loslopende gestoorde komedianten .
De koran vindt ik een kut boek, en moslims gevaarlijke klanten+RvS .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Ma Aug 20, 2018 20:13, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2018 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Theater, gespeelde verontwaardiging en politiek opportunisme. Ik vond de uitspraken van Blok persoonlijk verre van schokkend. Sterker nog: hij had gelijk. Je kunt je hooguit afvragen of het slim is in zijn rol als minister van BuZa, maar zelfs dan heb ik dat liever dan dat grijze gewauwel waarmee je met heel veel woorden niks zegt.
Straks komt er nog een debat over de kwestie. Volslagen lariekoek, want al biedt Blok nog een miljoen keer zijn excuus aan: het zal niet worden geaccepteerd, want de politici willen nu eenmaal scoren voor de bühne.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2018 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Stef Blok beseft donders goed wat hij zegt.....uh, vraagt , echter niemand geeft hem antwoord .
Bovendien heeft S Blok net zo veel recht op privé diensten als Pechtold, waar niemand commentaar of vragen over heeft .
BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2018 21:47 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Snap niet goed wat Pechtold hiermee te maken heeft, maar dat kan aan mij liggen.
Maar verder: natuurlijk beseft Blok wat hij zegt. Zijn excuses zijn slap, je maakt mij niet wijs dat hij niet gewoon achter zijn uitspraken staat. Want anders doet hij die uitspraken niet. Uitspraken waar niets mis mee is.

BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2018 8:07 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Maar Blok vroeg volgens mij of iemand een geslaagde staat/land kon noemen waar verschillende etniciteiten of godsdiensten vredig naast elkaar leven, zonder dat een groep wordt gediscrimineerd?
Niemand kan blijkbaar zo,n land noemen. Komt dat wellicht omdat zo,n land niet bestaat.
Is apartheid de enige oplossing. Hoe erg een nadenkend mens dat ook spijt.
En volgt daaruit dat zo,n vredig land alleen onder een dictatuur mogelijk is?

BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2018 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Als Stef Blok zich nu zou afscheiden met behoud van zetel hebben we zo een PVV II. Die man kan zeker rekenen op steun van het volk voor deze uitspraken.

Hij kan zich ook aansluiten bij PVV of FvD.

Wat ik veel ernstiger vind, is dat wanneer een volksvertegenwoordiger daadwerkelijk gaat uitspreken wat een groot deel van de bevolking vindt, dat deze volksvertegenwoordiger dan met excuses door het stof moet... en zijn baan als politicus niet langer zeker is.

Dit tekent echt de huidige politiek... die compleet dichtgetimmerd is met protocollen, regeerakkoorden, politiek correct denken, staatsmedia, fakenews, etc.

De democratie faalt. De lijst met politieke punten waar het volk in meerderheid tegen is en toch ingevoerd wordt, wordt langer en langer. Ook de lijst met democratische verworvenheden (referendum, vrije informatie, privacy) worden meer en meer van het volk afgepakt.

Ooit barst de bom vrees ik.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 05, 2018 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Omdat het een premium artikel is plaats ik het hier in z'n geheel.

’Blok heeft een punt over multicultuur’

Minister Blok (VVD) werd fel gekapitteld wegens zijn analyse dat ’vreedzame multiculturele samenlevingen’ niet bestaan. Maar volgens rechtsfilosoof en deskundige jihadistische bewegingen, dr. David Suurland (43), heeft Blok wel een punt.

„Bloks critici doen alsof hij een morele uitspraak deed”, zegt Suurland. „Maar zijn uitspraak is feitelijk. En hij heeft gelijk: als je groepen met verschillende waarden en normen bij elkaar zet, ontstaan er vaak spanningen.”

In onze open, democratische samenlevingen geven we minderheden veel ruimte, merkt Suurland op. „De islam doet dat niet. In islamitische landen moeten minderheden zich gedeisd houden.”

De islam is niet gewend onderdanig te zijn. Suurland: „De islam concurreert altijd mee om de macht. Het is een religie met hele precieze gedragsregels. Daar zit per definitie een politieke component in. Dat leidt mede tot de conflicten die Blok waarschijnlijk wilde aanstippen.”

’Kroegpraat’
    Volgens Blok lopen vreemdelingen in Oost-Europese landen het risico in elkaar te worden geslagen. Daarom is de voorgenomen verdeling van vluchtelingen over Europa gedoemd te mislukken. Dr. Laszlo Maracz (5Cool van de Universiteit van Amsterdam – van Hongaarse afkomst – vindt die observatie onzin. „Ik ben net weer in Hongarije geweest. Daar zie je ook vrouwen met hoofddoek, die vreedzaam over straat gaan.”

Wat Oost-Europese landen niet willen, zegt Maracz, is de illegale immigratie van gelukszoekers uit, meest, moslimlanden. „Mensensmokkelaars en de EU proberen hen daartoe te dwingen. Maar de Oost-Europese landen willen hun beschaving bewaren. Zij zien zichzelf als de toekomst van Europa. Dat Blok vervalt in kroegpraat, valt me tegen. Een minister onwaardig.”

De Turks/Nederlandse publiciste Yesim Candan (43) wijst erop dat ’het succes van een multiculti-samenleving altijd gepaard gaat met conflicten’. „Kijk naar New York, een multiculturele successtad, waar telkens weer spanningen tussen bevolkingsgroepen de kop opsteken. Dat zien we in Nederland ook: criminaliteit onder biculturele jongeren, toenemend antisemitisme, maar ook islamofobie. Voor mij zijn veel van de problemen in een multiculturele samenleving religieus van aard, niet cultureel.”

Gezellig
    Trendwatcher Adjiedj Bakas (54) komt oorspronkelijk uit Suriname. Hij bezoekt er nog elk jaar z’n moeder. Wat vindt Bakas van de uitspraak van Blok dat Suriname een failed state – een mislukte staat – zou zijn? „Ik hoor in Suriname iedereen klagen: over de politiek, de corruptie, de infrastructuur, het onderwijs, veiligheid. Volgens mijn moeder is Suriname voor altijd het ’land van de toekomst’. Ik denk dat veel inwoners Bloks conclusie zullen onderschrijven. Maar het is er wel gezellig: een gezellige faalstaat.”

BerichtGeplaatst: Wo Sep 05, 2018 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Vandaag dan de dag des oordeels: Stef Blok moet bij de fracties voor het parlementaire hekje.

Hoe gaat dit aflopen?

Uit mijn glazen bol:

Stef Blok door de bloeddorstige fracties aangemaand tot Mea Maxima Culpa na Mea Maxima Culpa en plechtig beloven het nooit meer te zullen doen. En Stef Blok doet openbare Mea Maxima Culpa na Mea Maxima Culpa.

Na rijpe fractieberaden in de achterkamertjes mag Stef Blok aanblijven. > Men dronk een glas, men deed een plas en alles bleef zoals het was. Kortom: Men blijft elkaar de handjes vasthouden en aan het pluche plakken.

Is Stef Blok nog geloofwaardig? Want als hij het niet meende, waarom zei hij het dan? En als hij het wel meende, waarom hield hij dan zijn rug niet recht?

Hoe geloofwaardig zijn de (regerings-)fracties die nu nog moord en brand schreeuwen nog als deze uiteindelijk toch instemmen met het mogen aanblijven van Stef Blok?

De VVD zal een groot probleem krijgen, zoniet zal niet laten gebeuren dat Stef Blok moet aftreden en worden vervangen door bijvoorbeeld Sigrid Kaag. Dat is nagenoeg electorale zelfmoord. D'66 en CU die bij monde van hun fracties nu moord en brand schreeuwen hebben een probleem als ze uiteindelijk toch instemmen met dat Stef Blok mag aanblijven of ze geven er weer tig draaien aan. Dat deden ze eerder inzake de afschaffing van de dividendbelasting, kalt stellen van het referendum en zo ook al. En in de peilingen hebben de kiezers van met name D'66 het al behoorlijk gehad met iedere draai die D'66 er weer aan geeft.

Laatst aangepast door Loetje op Wo Sep 05, 2018 12:04, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Sep 05, 2018 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Wo Sep 05, 2018 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Als Stef Blok zich nu zou afscheiden met behoud van zetel hebben we zo een PVV II. Die man kan zeker rekenen op steun van het volk voor deze uitspraken.

Hij kan zich ook aansluiten bij PVV of FvD.

Wat ik veel ernstiger vind, is dat wanneer een volksvertegenwoordiger daadwerkelijk gaat uitspreken wat een groot deel van de bevolking vindt, dat deze volksvertegenwoordiger dan met excuses door het stof moet... en zijn baan als politicus niet langer zeker is.

Dit tekent echt de huidige politiek... die compleet dichtgetimmerd is met protocollen, regeerakkoorden, politiek correct denken, staatsmedia, fakenews, etc.

De democratie faalt. De lijst met politieke punten waar het volk in meerderheid tegen is en toch ingevoerd wordt, wordt langer en langer. Ook de lijst met democratische verworvenheden (referendum, vrije informatie, privacy) worden meer en meer van het volk afgepakt.

Ooit barst de bom vrees ik.

Theo Hiddema heeft hem alvast zijn lidmaatschapspas van FvD in bruikleen gegeven. Very Happy

Dat vereist dan natuurlijk wel zoals eerder in het debat in de Kamer geopperd dat Stef Blok eerst een rechte rug op de kop moet zien te tikken, omdat zijn rug thans nog van rubber is. Very Happy

http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/09/lol-theo-hiddema-geeft-fvd-ledenpas-aan-minister-blok-als-dank-voor-gewraakte-multiculti-uitspraken/

BerichtGeplaatst: Wo Sep 05, 2018 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
De Turks/Nederlandse publiciste Yesim Candan (43) wijst erop dat ’het succes van een multiculti-samenleving altijd gepaard gaat met conflicten’. „Kijk naar New York, een multiculturele successtad, waar telkens weer spanningen tussen bevolkingsgroepen de kop opsteken.

"...het succes van een multiculti-samenleving"; maar voor wie is het 'n (vermeend) succes?
"....altijd gepaard gaat met conflicten" luidt het; juist ja, altijd weet kleine agressie-oorlogjes ontketend door op alleenheerschappij beluste etniciteiten, waarbij altijd weer 'n stapje verder gemaakt wordt in de beoogde richting.
Op die manier kan niet door de buitenwereld gesteld worden dat er 'n raciale strijd gaande is, omdat 't telkens weer hele kleine strijdjes zijn. Het resultaat is echter net zo zeer dat een of meer etniciteiten doende is/zijn om een of meer andere te verdrukken c.q. te elimineren.
De eerstgenoemden zullen dat zeker als 'n succes ervaren, maar ze vergeten dat ondertussen door hun afwezigheid en hun tegennatuurlijke aanwezigheid elders hun thuislanden alsmaar verder in de versukkeling geraken.

Loetje schreef:
Dat zien we in Nederland ook: criminaliteit onder biculturele jongeren, toenemend antisemitisme, maar ook islamofobie. Voor mij zijn veel van de problemen in een multiculturele samenleving religieus van aard, niet cultureel.”

In wezen zijn ze allemaal van puur raciale aard.

-
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2018 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:

Waarvan akte.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2018 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Denk dat niet vergeten mag worden dat Blok niet 'gesolliciteerd' heeft naar de functie van Min BuZa, maar ervoor gevraagd is, terwijl er enige nood was bij de VVD om die functie weer snel bekleed te krijgen.
Vandaar dus dat ook niet verwacht kan worden dat zo iemand meteen al de fijne kneepjes van de internationale diplomatie en het bijbehorende taalgebruik onder de knie heeft.
Niet zo heel erg dus als de desbetreffende woorden vooreerst worden teruggetrokken. Kunnen ze later nogmaals geuit worden op 'n manier waarbij wél alle diplomatieke poortjes feilloos genomen worden.
-
BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 8:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dit heeft Stef Blok niet gezegd:

Quote:
"Dat Nederland helemaal geen multiculturele staat is, is maar goed ook. Staten waar daadwerkelijk meerdere culturen naast elkaar bestonden, hebben in het de afgelopen eeuw over het algemeen geen gelukkige geschiedenis gekend. Vrijwel alle multiculturele staten zijn na een hoop ellende gedesintegreerd. Een dominante cultuur is een levensbehoefte voor de moderne, industriële natiestaat, met zijn sterk geïntegreerde structuren."

Wie dat wel gezegd heeft is Maarten van Rossem toen de politiek correcte dementie nog minder had toegeslagen dan hedentendage bij deze geriaat het geval is.

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Loetje schreef:
Wie dat wel gezegd heeft is Maarten van Rossem toen de politiek correcte dementie nog minder had toegeslagen dan hedentendage bij deze geriaat het geval is.

Sterker nog: Maarten zei dit in een tijdperk dat de politieke correctheid zijn hoogtepunt vierde. Daarna kwam Pim Fortuyn die eigenlijk als eerste zaken ging zeggen die 'niet mochten' en waarbij de vergelijkingen met 'het achterhuis van Anne Frank' al snel boven tafel kwamen.

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:

Ken deze man eigenlijk helemaal niet. Heb al sinds lang geen tv meer en zie alleen wel 'ns de cover van die glossy.
Maar het slot van dit betoog lezende dient zich de stellige indruk aan dat 't hier nou niet bepaald 'n bepleiter van de autochtone Noord-Europide zaak betreft.
Tjonge jonge, moet je dit 'ns horen:

"Het gevaar is dat vertegenwoordigers der diverse minderheden de politiek correcte vertegenwoordigers van de dominante cultuur op hun woord geloven en zo tot de overtuiging komen dat assimilatie niet geboden is. Zouiden de minderheden dat inderdaad denken, dan veroordelen zij zich tot een armzalig bestaan in de marge van de Nederlandse samenleving".

Met andere woorden, kom op minderheden, trek je niks aan van de natuurwetten die bepalen dat alles en iedereen z'n eigen natuurlijke plaats heeft en daar niet gehinderd of bedreigd behoort te worden door elementen die om wat voor reden dan ook hun eigen natuurlijke plaats hebben willen of moeten verlaten, neem geen genoegen met 'n bescheiden plaatsje als tijdelijke gast in de marge van die plaats welke van nature anderen toebehoort, (hetgeen in wezen al in strijd is met de wetten van de natuur volgens welke men het hoe dan ook en ten allen tijde in zijn eigen natuurlijke plaats moet zien te redden omdat alleen dan het correctie-systeem van de natuur z'n noodzakelijke effect kan hebben), maar ga erop los, pak wat je pakken kunt, trek je zelfs niks aan van de wetten die er gelden, kortom zorg dat jij de dominante factor wordt, ook al behoor je tot een elders thuishorende minderheid.

Vraag is in hoeverre dit soort preken van exoten (in de zin van niet-(overwegend-) Noord-Europiden) voor eigen parochie hebben geleid tot de enorme stijging der criminaliteit welke hier te lande heeft plaatsgevonden, de nog verdere (ook genetische) verdringing van het autochtone ras, oftewel de nog verdere uitsterving daarvan, de gigantische ontaarding en het dito verval dat zich intussen heeft voorgedaan in de gebieden waar de hier aanwezige minderheden vandaan kwamen en waar ze bijgevolg hun sociale en overige functies niet meer konden vervullen en ten slotte het boven al door de poster gesignaleerde (en toevallig enkele dagen geleden via 'n Twitter-link ook dezerzijds min of meer geconstaterde) mentale verval van de schrijver van iets dermate met de natuurwetten strijdigs.
-
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2018 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

[youtube]https://www.youtube.com/watch?time_continue=878&v=Inx_NFMYGYA[/youtube]

Werkt niet dus hier is de link.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=878&v=Inx_NFMYGYA

Dennis is een Nederlandse moslim maar hij heeft hele duidelijke voorbeelden en veel inzicht.

Vreemd, deze video begint iedere keer halverwege. Dus terug gaan naar het begin.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2018 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ditmaal geen ophef over het woordje genen? Merkwaardig...

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2018 14:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Spot on, Loetje!

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie