Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Audio, video en software » Facebook-fobie Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dit filmpje (16 minuten) geeft wel een beetje aan wat er mis is met Facebook (en andere social media):

De virtuele wereld is een grote 'wegvlucht wereld'. En dit is best lang vol te houden, maar ik ben ervan overtuigd dat social media een hele generatie ernstig gaat beschadigen.

Dit verschijnsel is ook bekend als het 'BigMac' syndroom. Links, de BigMac zoals deze aan de wereld wordt voorgesteld, rechts de werkelijkheid:

Links is zoals mensen zich voorstellen op Facebook, Instagram en Twitter. Met tal van filtertjes over de foto's die zorgvuldig zijn uitgezocht en net die hoek of dat moment pakten waarop mensen er 10 keer beter uitzien dan dat ze in werkelijkheid zijn.

Rechts de realiteit: de BigMac zoals je die werkelijk krijgt. De Millennial zoals deze werkelijk is. Maar, hoor ik je zeggen, heeft niet iedereen een masker? Natuurlijk, dat heeft iedereen ook. Het gaat er echter om wat er achter dat masker zit... en daar waar je betekenisvolle relaties opbouwt is je masker vaak af. Mensen zien de werkelijke persoon en accepteren die persoon ook zoals deze werkelijk is.

De Millennial generatie is echter 24/7 bezig met zijn masker. Opgeblazen zelfbeeld van ongekende proporties, en ook volledig verslaafd aan de 'waardering' voor dat niet reële zelfbeeld. Men is zo bezig met het masker dat de werkelijke persoon niet meer weet wat hij denkt, voelt of... is.

En ja, dat geeft grote problemen. Het opbouwen van relaties zal voor de nieuwe generatie steeds moeilijker gaan omdat alles wat daarvoor nodig is niet goed ontwikkeld is. Geduld? Is er niet. Realiteitszin? Is er niet. Zelfvertrouwen? Is er niet.

Reken maar op een oplopende hoeveelheid depressie, zelfmoord, scheidingen. En naar mijn mening speelt 'social media' een grote rol in dit verhaal, omdat het eigenlijk niet meer is dan een drug, nodig om te voorzien in een bepaalde verslaving.

Laatst aangepast door Cliff op Di Nov 13, 2018 19:52, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 19:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Je hoeft niet veel te zetten op je eigen Facebook maar je kunt van andere FB pagina's lid worden.
Politiek of liefdadigheid of van je school of ..... vul maar in.
Vooral met vermiste en gevonden huisdieren is het handig.
Dat gaat snel en vaak worden de dieren snel weer herenigd met eigenaren.
Vroeger een advertensie in een buurtblaadje of bij de dierenarts of posters plakken.
En je kunt reageren.

Als je dat soort dingen kunt vinden tussen al de meug die erop staat. Bovendien verschijnen dat soort berichten ook in lokale e nieuwsbladen. Ik kan werkelijk geen enkel voordeel bedenken van Facebook.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2018 1:22 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
En naar mijn mening speelt 'social media' een grote rol in dit verhaal, omdat het eigenlijk niet meer is dan een drug, nodig om te voorzien in een bepaalde verslaving.

En is WeerWoord geen verslaving? Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2018 8:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Dit filmpje (16 minuten) geeft wel een beetje aan wat er mis is met Facebook (en andere social media)

Ja, die kende ik al. Zeer treffend verwoord. Als je dit ziet (hoort) is het helemaal niet verwonderlijk hoe gemakkelijk de mainstreammedia aan deze onbenullen de waarheid kan verkondigen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2018 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
En is WeerWoord geen verslaving? Very Happy

Misschien wel : D

Maar in ieder geval een stuk minder schadelijk dan Facebook.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2018 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Nou Cliff, ik zie hier mensen de hele dag tot s'avonds laat hun mening spuien.
En is Weer Woord geen social media?
Sommige mensen halen discussies van 3 jaar geleden weer boven water en gaan door.
Dat betekent heel veel tijd besteden om te lezen en te reageren.

Het enige verschil is dat ik op FB wel mensen ken en hier niet.
Hier zitten mensen achter schuilnamen en zijn verborgen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2018 14:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is omdat jij nog een 'oude' gebruiker bent. Gebruik jij bv. de Facebook app of Facebook Messenger?

En verder is Facebook gewoon een verschrikkelijk instrument wat de privacy van mensen ernstig aantast.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2018 21:03 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:

En ja, dat geeft grote problemen. Het opbouwen van relaties zal voor de nieuwe generatie steeds moeilijker gaan omdat alles wat daarvoor nodig is niet goed ontwikkeld is. Geduld? Is er niet. Realiteitszin? Is er niet. Zelfvertrouwen? Is er niet.
Reken maar op een oplopende hoeveelheid depressie, zelfmoord, scheidingen. En naar mijn mening speelt 'social media' een grote rol in dit verhaal, omdat het eigenlijk niet meer is dan een drug, nodig om te voorzien in een bepaalde verslaving.

En zo wordt alsmaar duidelijker dat de mens zelf meer en meer terecht komt in 'n situatie welke te vergelijken is met die waarin hij eerder de dieren heeft gemanoeuvreerd.
Die wezens kunnen niet meer vrijuit leven in de natuur en zelfs niet meer rondscharrelen op het erf van 'n boerderij, maar worden inmiddels 24/7 opgesloten in legbatterijen, in kooien die nauwelijks groter zijn dan zij zelf, of in 'n meer 'gunstig' geval in megastallen, waar ze met duizenden soortgenoten (van hetzelfde geslacht) de dag kunnen doorbrengen met naast mekaar opgepropt te staan, zonder 'n reeële mogelijkheid om iets anders te doen.

https://www.wakkerdier.nl/vee industrie/misstanden/megastallen/?gclid=CjwKCAiArK_fBRABEiwA0gOOc9K_0Nmy0okPXsKFDhQcWabWXqN0nHO h_4wF0U9RaTJK9gq6py4wxoCAVMQAvD_BwE

Tja, wie zich voedt of gevoed wordt met de producten van een dergelijke grove inbreuk op het stelsel van de natuur, die moet verwachten inderdaad zelf uiteindelijk ook niet veel meer conform dat stelsel te kunnen of mogen leven.

BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2018 7:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En zo gingen we weer van een onderwerp naar het stokpaardje van Natubico.

BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2018 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Dat is omdat jij nog een 'oude' gebruiker bent. Gebruik jij bv. de Facebook app of Facebook Messenger?

En verder is Facebook gewoon een verschrikkelijk instrument wat de privacy van mensen ernstig aantast.

Question Question Question "oude gebruiker. Ja sinds het begin maar nu is het niet meer te zien wanneer iemand zich aanmelden.

Facebook app! Wat is dat?
Messenger is een prive bericht op Facebook. Net zo als je een bericht kunt sturen via je telefoon nummer.
Gebruik jij Whatisup?
Waarom is het een verschrikkelijk instrument? Privacy!!! Ik zie nooit reclame op mijn FB, ik zie wel reclame op mijn hotmail. Ik klikte eens op reclame die jij hier neergezet hebt, over bontmantels en voor enkele weken kreeg ik die reclame op mijn hotmail!!! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2018 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
En zo gingen we weer van een onderwerp naar het stokpaardje van Natubico.

Tja, heb dit er met de beste bedoeling aan toegevoegd, onder andere omdat de kans groot geacht werd dat Cliff op het punt stond om hier zijn stokpaardje weer te gaan berijden door erop te wijzen dat ook dit product uit de VS dus van geen kant deugt en 't allemaal heel wat beter ervoor zou staan wanneer 't hier in het vrije westen op de Russische manier eraan toe zou gaan.

Lijkt er 'n beetje op dat ook op Weerwoord de Russen doende zijn om het Westen te destabiliseren door al het goede en zinvolle dat hier gebeurt of de kop opsteekt grofweg af te kraken zonder er iets beters tegenover te stellen.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2018 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Question Question Question "oude gebruiker. Ja sinds het begin maar nu is het niet meer te zien wanneer iemand zich aanmelden.

Facebook app! Wat is dat?

Exact: dat bedoel ik Smile

Oude gebruiker in de zin van 'op leeftijd'. Jij gebruikt je GSM waarschijnlijk nog voor bellen. De jeugd niet meer. Eén van de redenen waarom je bv. geen jongeren op Weerwoord ziet is omdat er geen App voor is.

Jongeren zitten voornamelijk op hun telefoon te facebooken en appen etc.

Quote:
Privacy!!! Ik zie nooit reclame op mijn FB,

Dat heeft niets met reclame te maken. Facebook verzamelt data over IEDEREEN, ook mensen zonder Facebook account. En die data gebruiken ze overal voor en delen ze ook met partijen waarvan ik helemaal niet wil dat ze het delen. Zelfs als ik geen Facebook heb weet Facebook ontzettend veel over mij en deelt dat met partijen.

Je hebt echt totaal geen zicht op hoe Facebook werkt Elisabeth. Het heeft niets met je pagina over honden en wel of niet een advertentie daarop te maken.

Quote:
ik zie wel reclame op mijn hotmail. Ik klikte eens op reclame die jij hier neergezet hebt, over bontmantels en voor enkele weken kreeg ik die reclame op mijn hotmail!!! Evil or Very Mad

Ja, zo werken die partijen. En Facebook is veruit de ergste. Maar ik denk niet dat ik je hier tekstueel kan uitleggen hoe het in elkaar zit.

Hier overigens een experiment, het klopt niet geheel wat deze man beweert maar hij zit er wel dichtbij:

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2019 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Commissie in Groot Brittannië:

Groot Brittannië moet een gedragscode invoeren voor socialemediabedrijven als Facebook. Dat schrijft een onderzoekscommissie van het Britse parlement in een rapport. De commissie noemt de top van Facebook in het rapport "digitale misdadigers".

De commissie deed anderhalf jaar onderzoek naar de rol van Facebook bij het verspreiden van nepberichten. Ook het schandaal rond Cambridge Analytica werd onder de loep genomen. Facebook deelde zonder toestemming de gegevens van miljoenen gebruikers met dat databedrijf. De gegevens werden doorverkocht aan politieke campagnes.

https://nos.nl/artikel/2272473 britse commissie facebook top digitale misdadigers.html

Facebook is inderdaad digitale misdaad. Tegelijkertijd zint het me totaal niet dat overheden denken nep nieuws te moeten bestrijden, gezien de hoeveelheid nep nieuws van overheden zelf komt.

De enige manier om nep nieuws te bestrijden is door de waarheid transparant te maken. Maar dat zint de overheden totaal niet... die houden liever vanalles geheim (zie bv. MH17)

BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2019 13:25 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Facebook, ik heb de indruk dat het een beetje op z'n retour is? Ik heb gehoord dat er enorme aantallen inactieve accounts rondzwerven.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2019 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wederom een enorm datalek bij Facebook, het zoveelste al:

https://nordvpn.com/nl/blog/facebook data breach aws/

Werkelijk onbegrijpelijk... ik hoop echt dat Facebook één dezer dagen omvalt of gewoon verboden wordt in verschillende landen.

BerichtGeplaatst: Za Apr 06, 2019 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Vind je dat onbegrijpelijk? Facebook verkoopt deze data. Vermoedelijk een gecontroleerd datalek. Ik doe niet aan Facebook.
BerichtGeplaatst: Za Apr 20, 2019 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Voor diegenen die denken dat Facebook nog steeds een onschuldige websites is, is er een uitgebreid Wikipedia artikel gemaakt met zo'n beetje alle argumenten tegen Facebook:

https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Facebook

Mark Zuckerberg, wanneer hij gevraagd wordt waar Facebook over 10 jaar staat, droomt over 'mindreading door Facebook'. De mogelijkheid om wat mensen denken uit te lezen en om te zetten in tekst...

Ik vraag me soms echt af of Mark Zuckerberg niet gewoon enorm dom is en met heel veel geluk iets opgestart is wat hem miljarden heeft opgeleverd. With great power comes great responsibility... dat heeft hij werkelijk nooit begrepen.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 22, 2019 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Verleden week was er een man die door de Algarve reisde met zijn kamper en hond. Hij raakte de hond kwijt en heeft dit gezet op Facebook Lost animals in the Algarve. Meteen kwamen er mensen in actie die meehielpen met zoeken en de hond is terug gevonden. Deze man was in tranen toen zijn hond gevonden werd en was overdwelmd met de hulp die hij kreeg.
De afgelopen weken zijn er zeker 20 honden terug gevonden. Ook katten.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van een vriendin die een verwondde hond zag, ongeveer 20 km van mij vandaan. Ik zette deze informatie Everything Animals Algarve en binnen 5 minuten reageerde iemand die daar in de buurt woont en ging meteen kijken. Facebook werkt heel goed met deze acties. Een briefje ophangen bij de dierenarts werkt dus niet.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Facebook heeft natuurlijk ook veel voordelen, zolang je maar weet dat je met je eigen naam en voornaam en het publiceren van informatie op FB jezelf en je privacy verkoopt. O ja, dan zijn er ook nog mensen die denken dat ze er niets waardevols opzetten, maar dat bepaald Zuckerberg zelf wel, de (algo) ritmes schakelen als nooit tevoren en weten meer over de FB gebruiker dan zijzelf beseffen.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik verkoop mijn privacy?
Vele websites van bedrijven hebben ook een FB pagina.
Maar kleine bedrijven hebben een FB en ze kunnen zonder veel geld, beginnen.
Mensen worden terug gevonden die je uit het oog bent verloren.
En informatie wordt snel verspreidt.
Verder heeft iedere politieke partij een eigen FB.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: ook als je geen Facebook account hebt, er niets met te maken wilt hebben, je nooit facebook.com bezoekt... zelfs dan verzamelt Facebook bakken met data over je.

Mensen hebben geen keuze. Facebook is een internetvirus, of beter nog: een tumor.

BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2019 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Elisabeth schreef:
Nou Cliff, ik zie hier mensen de hele dag tot s'avonds laat hun mening spuien.
En is Weer Woord geen social media?
Sommige mensen halen discussies van 3 jaar geleden weer boven water en gaan door.
Dat betekent heel veel tijd besteden om te lezen en te reageren.

Het enige verschil is dat ik op FB wel mensen ken en hier niet.
Hier zitten mensen achter schuilnamen en zijn verborgen.

En denk je dat iedereen op Facebook echt is, wie hij of zij zegt te zijn?
Dat is heel gemakkelijk te omzeilen.

Verder ken ik je ook niet, misschien verschiet ik wel, als ik je foto op Facebook zou zien.. Twisted Evil
Maar je hebt toch zo je best gedaan om als gefrustreerde zakenvrouw over te komen,
dat zo iets nogal herkenbaar is. Je koloniale leven past daar goed bij.. Smile

BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 20:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

7 minuten gelieg en gedraai van Mark Zuckerberg:

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Typische jodenstreek.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik wist niet eens dat hij Joods was.

Maar wat Facebook doet is echt schandalig. Dit gaat zoveel verder dan 'maar dan gebruik je toch gewoon geen Facebook'.

Het lijkt onvoldoende door te dringen tot mensen dat Facebook iedereen volgt op Internet, of je een account hebt of niet. En daarbij extreem veel data over je verzamelt, dus ook bv. de devices die je gebruikt. En in het geval van je telefoon ben je ook nog eens flink traceerbaar.

Dus nogmaals: zelfs al heb je geen facebook, dan nog verzamelen ze een compleet dossier over je.

't Is gewoon een kankertumor op Internet. Oncontroleerbare groei en uitermate schadelijk.