Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Het Kapitalisme werkt voor geen meter! Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2018 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Je bent de vorige crisis aan het voorspellen, Real...

Nee ik zie overeenkomsten. Zoals jij al stelt heb ze de problemen van toen proberen op te lossen met nog meer schulden maken en ik constateer weer een stijging van energieprijzen. Toen stagneerde de economie bij 150 dollar per vat. Kan de wereldeconomie dat nu wel dragen?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2018 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy, je lijkt maar niet te willen inzien dat er 'waarde' (lees: valuta) uit het niets gemaakt wordt. Waarom is dat?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2018 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Royy, je lijkt maar niet te willen inzien dat er 'waarde' (lees: valuta) uit het niets gemaakt wordt. Waarom is dat?

Jij lijkt het maar te denken, maar niet aan te kunnen tonen. Wat wil je proberen te zeggen, Cliff?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2018 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Aantonen is vrij simpel Royy... er is meer geld in omloop dan de waarde van goederen die daar tegenover staan.

‘De problemen in Europa zijn niet verdwenen, alle optimisme ten spijt. Banken liggen aan het infuus van de Europese Centrale Bank. Als de ECB ophoudt met geld bijdrukken, komen ze onmiddellijk in de problemen. Ze moeten dan meer betalen om geld te lenen.

‘Dit gaat niet alleen maar om een paar Italiaanse banken. Het probleem is veel wijdverbreider dan een paar rotte appels in de mand. Ik denk daarom dat de ECB nooit kan stoppen met geld bijdrukken.

https://www.elsevierweekblad.nl/economie/achtergrond/2017/11/ecb-kan-nooit-stoppen-met-geld-bijdrukken-555858/

Zie ook:

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2018 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Aantonen is vrij simpel Royy... er is meer geld in omloop dan de waarde van goederen die daar tegenover staan.

Op dit moment wel, zie je aan oplopende inflatie.

Quote:
[i]‘De problemen in Europa zijn niet verdwenen, alle optimisme ten spijt. Banken liggen aan het infuus van de Europese Centrale Bank. Als de ECB ophoudt met geld bijdrukken, komen ze onmiddellijk in de problemen. Ze moeten dan meer betalen om geld te lenen.

Banken valt wel mee, probleem zit m veel meer in de enorme hoeveelheden geld die door overheden de economie in zijn gepompt. Dat kan niet anders dan leiden tot inflatie en renteverhoging. Daar kunnen banken en de rest van de economie wel enorm last van krijgen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2018 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ach ja... het ligt weer aan de overheden en niet aan de banken...

ING was weer goed in het nieuws laatst...

Nog even en het is een Italiaanse bank: https://www.nu.nl/geldzaken/5480264/italiaanse-bank-unicredit-denkt-aankoop-ing-en-abn-amro.html

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2018 20:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Klopt. Wie is er de economie vol aan het pompen met geld?

BerichtGeplaatst: Za Sep 29, 2018 0:06 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik heb de hele uitzending van 1.51 uur uitgekeken Cliff maar ik vind het geen hoog niveau. De crisis in 2008 is begonnen door Clinton. die Banken de opdracht gaf dat iedereen een hypotheek kon krijgen. Kunnen ze het niet betalen dan zal de Overheid het betalen???

https://www.investors.com/politics/editorials/hillary-and-bill-cause-of-housing-financial-crisis/

Earth to Hillary: It wasn't the richest 1% or Wall Street bankers who crashed the economy and created the financial wreckage from which working Americans "have fought" to dig themselves out of. No, that path to destruction was set by Bill Clinton and his social housing policies.

The evidence is overwhelming that Clinton was the architect of the financial disaster that wiped out trillions of dollars in household wealth. Under his National Homeownership Strategy, Clinton took more than 100 executive actions to pry bank lending windows wide open.

Daarna hebben andere banken deze hypotheken gekocht omdat het "veilig" was.
Vreemd dat deze "dames" totaal verrast waren met de crisis in 2008, als ze economische experts zijn.
Ik zag het aankomen en heb alles verkocht terwijl "hoog" opgeleiden dit niet zagen en veel verloren hebben.

Kapitalisme zie ik in een heel ander beeld. Kleiner en dus niet kapitaal markten maar de MKB.
In spelen op de markt. Een verlopen "kunstenaar" café veranderen in een studenten en rugby café.

Cullinan, een diamantmijn dorpje in Zuid Afrika. De huisjes waren voor de mijnwerkers in 1902.
Nu zijn al die huisjes veranderd in restaurants en winkeltjes. Dat is kapitalisme.
Dus geen verwaarloosde huisjes maar opgeknapt waar lokale toeristen naar toegaan voor het weekend.
En met een werkende diamant mijn met rondleidingen, boven en ondergronds.

BerichtGeplaatst: Za Sep 29, 2018 0:50 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Royy schreef:
Banken valt wel mee, probleem zit m veel meer in de enorme hoeveelheden geld die door overheden de economie in zijn gepompt. Dat kan niet anders dan leiden tot inflatie en renteverhoging. Daar kunnen banken en de rest van de economie wel enorm last van krijgen.

Heeft niemand geleerd van Zimbabwe?

Geldig tot 2008.....

BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2018 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Gut.. Zimbabwe...
Nee, er zullen er weinig in Nederland zijn, die daar een boodschap aan hebben.
Was dat niet zo'n Engelse kolonie eigenlijk?

Nau ja, met die roodjassen hebben de boeren in Zuid Afrika ook heel wat te stellen gehad.
Laten we stellen, dat Afrika vooral een zootje geworden is door de Engelsen.

En een slecht voorbeeld, doet slecht volgen.
Sinds de onafhankelijkheid in de koloniën van het Empire hebben plaatselijke hotemetoten de zaak overgenomen van de Engelse hotemetoten.
Dus zijn ze er wat mee opgeschoten? Noppes!

En nu zijn de Chinezen al weer bezig om Afrika te koloniseren.
En die zwarte regeringen die trappen er nog in ook.
Corruptie hè, wat anders.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2018 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

China doet het heel anders dan het westen de vorige eeuw in Afrika. Ik zeg niet dat het goed is wat China doet, maar het zou best wel eens wat effectiever kunnen zijn. Ik geloof ook dat de landen waar China veel investeert er relatief gezien beter voorstaan dan de landen waar China niet zo actief is. Denk met name aan infrastructuur, basale voorzieningen en dergelijke. De Chinezen doen dat natuurlijk niet uit goedgeefsheid, dat snap ik ook wel. Die willen vooral toegang tot grondstoffen, en een veilige scheepvaartroute van China naar Afrika en vice versa.

Dat verklaart tevens ook waarom er 'spanningen' zijn in de Zuid-Chinese Zee, en waarom China nog niet zo lang geleden haar eerste buitenlandse militaire basis heeft geopend in de Hoorn van Afrika, overigens op een steenworp afstand van een Amerikaanse basis die daar al langer lag.

BerichtGeplaatst: Di Okt 02, 2018 23:06 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ryan schreef:
Gut.. Zimbabwe...
Nee, er zullen er weinig in Nederland zijn, die daar een boodschap aan hebben.
Was dat niet zo'n Engelse kolonie eigenlijk?

Nau ja, met die roodjassen hebben de boeren in Zuid Afrika ook heel wat te stellen gehad.
Laten we stellen, dat Afrika vooral een zootje geworden is door de Engelsen.

En een slecht voorbeeld, doet slecht volgen.
Sinds de onafhankelijkheid in de koloniën van het Empire hebben plaatselijke hotemetoten de zaak overgenomen van de Engelse hotemetoten.
Dus zijn ze er wat mee opgeschoten? Noppes!

En nu zijn de Chinezen al weer bezig om Afrika te koloniseren.
En die zwarte regeringen die trappen er nog in ook.
Corruptie hè, wat anders.

Ryan, je laat duidelijk merken dat je totaal geen verstand hebt over Afrika.
Ik haalde Royy's opmerking aan dat Overheden het probleem zijn met inflatie en niet de banken.
Zimbabwe is een goed voorbeeld. De hoogste inflatie ooit in de geschiedenis.
Te vergelijken met Duitsland in de dertige jaren.

BerichtGeplaatst: Di Okt 02, 2018 23:26 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

carlos schreef:
China doet het heel anders dan het westen de vorige eeuw in Afrika. Ik zeg niet dat het goed is wat China doet, maar het zou best wel eens wat effectiever kunnen zijn. Ik geloof ook dat de landen waar China veel investeert er relatief gezien beter voorstaan dan de landen waar China niet zo actief is. Denk met name aan infrastructuur, basale voorzieningen en dergelijke. De Chinezen doen dat natuurlijk niet uit goedgeefsheid, dat snap ik ook wel. Die willen vooral toegang tot grondstoffen, en een veilige scheepvaartroute van China naar Afrika en vice versa.

Dat verklaart tevens ook waarom er 'spanningen' zijn in de Zuid-Chinese Zee, en waarom China nog niet zo lang geleden haar eerste buitenlandse militaire basis heeft geopend in de Hoorn van Afrika, overigens op een steenworp afstand van een Amerikaanse basis die daar al langer lag.

Hmmm Carlos, China doet dit niet gratis.
Ze brengen hun eigen mensen als arbeiders en nemen geen lokale mensen aan.
Verder heeft Afrika miljarden dollars schulden aan China en de Chinese arbeiders stelen honden en ezels voor de pot of voor hun huid (ezels).
Stropen van leeuwen, olifanten en neushoorns komt door de Chinezen.
Verder is er geen interactie tussen de Chinezen en de bevolking. 100% nada.
MAAR de leiders vinden het best want zij krijgen nieuwe auto's en geven geen shit om hun bevolking of land.
Chinezen bouwen een sport stadium maar geen scholen of ziekenhuizen.
Het gaat om de grondstoffen en dieren en niet om "ontwikkeling".

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Wie zegt dat ik geen verstand heb van Afrika.
Ik zeg alleen dat er in Nederland geen hond is die zich voor Zimbabwe interesseert.

Verder is het toch echt zo, dat de Chinezen echt net zo erg zijn als de oude koloniale machten.
Ze kopen een paar hotemetoten om,
en vervolgens kan de plaatselijke bevolking voor een habbekrats het vuile werk opknappen.

Ik heb al eens eerder gezegd, dat China niet eens Communistisch is, maar een fascistische dictatuur.
Eigenlijk niet veel anders dan de Verenigde Staten.
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ryan, nogmaals, ik reageerde op Royy en haalde Zimbabwe aan als voorbeeld hoe de Overheid en niet de banken, hyper inflatie veroorzaken.

Ik ben net terug uit Zimbabwe en heb met mijn eigen ogen gezien wat de Chinezen doen, dus....
Zimbabwe is nooit in het zuiverste woord, een kolonie geweest. Ik heb er 6 jaar gewoond en ben 8 x terug geweest. Ik heb 15 scrapbooks plus ongeveer 1000 boeken over dit land.

Ervarings deskundige dus....

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
sjonnie123

ik bemoei me er eventjes mee,
want ik vind het land en de cultuur van Zimbabwe wel interessant.
er zijn wel degelijk mensen die hier interesse voor hebben hoor
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dank je Sjonnie. Het is voor mij een tweede thuisland.

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Elisabeth schreef:

Ik ben net terug uit Zimbabwe en heb met mijn eigen ogen gezien wat de Chinezen doen, dus....

Uitbuiten en grondstoffenroof, precies hetzelfde wat het westen al eeuwen doet.

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Grondstoffen worded betaald.
Uitbuiten wordt door de presidenten voor het Leven gedaan.

BerichtGeplaatst: Di Okt 23, 2018 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Elisabeth schreef:
Grondstoffen worded betaald.
Uitbuiten wordt door de presidenten voor het Leven gedaan.

Laat me niet lachen.
De Chinezen graaien net zo hard als voorheen de Engelsen, Fransen en Belgen.
Elsie, je bent een onverbeterlijke koloniaal.
BerichtGeplaatst: Di Okt 23, 2018 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Over welk land heb je het Ryan?
Afrika is een continent en geen land.
Verder was Zuid Rhodesie sinds 1923 een zelf regerend land met een eigen politiemacht, leger en ambtenaren.
Ze moesten wel £2 milloen betalen aan Engeland voor de mijnrechten.
Wie hebben ze uitgebuit? Zichzelf!
In de Eerste en Tweede wereldoorlog hebben ze gevochten in Afrika en in Europa tegen de Duitsers met hun eigen leger.

De Chinezen doen het zelfde als de moslims maar ietsje anders.
Ze nemen hun eigen arbeirders mee en nemen geen lokale mensen aan.
Veel arbeiders komen uit gevangenissen en die zullen nooit terug gaan naar China.

Chinezen plunderen wildlife.

https://mg.co.za/article/2009-03-11-jane-goodall-accuses-china-of-plundering-africa

https://news.nationalgeographic.com/news/2014/12/141217-zimbabwe-china-elephants-zoos-tuli-botswana-south-africa/

Revelations of the capture came to ­­light late last month in a report by an activist group called Zimbabwe Conservation Task Force.

The task force alleges that China has "ordered" a number of baby elephants and other wild animals from Zimbabwe. Johnny Rodrigues, an activist who leads the group, says that at least 36 elephants have been captured, along with 10 lions and 10 sable antelopes.

https://bulawayo24.com/index-id-news-sc-national-byo-126664.html

Cape Town - Zimbabwe's massive diamond wealth discovered in Marange, is being plundered by China and the country's political elites in the ruling Zanu PF government, Spotlight Zimbabwe Editor, Itai Mushekwe, has revealed in a German nationwide television broadcaster 3sat, hitherto not seen in Zimbabwe.

https://www.zdf.de/kultur/kulturzeit/kulturzeit-interview-mit-itai-104.html

BerichtGeplaatst: Di Okt 23, 2018 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Elisabeth schreef:
Over welk land heb je het Ryan?
Afrika is een continent en geen land.
Verder was Zuid Rhodesie sinds 1923 een zelf regerend land met een eigen politiemacht, leger en ambtenaren.
Ze moesten wel £2 milloen betalen aan Engeland voor de mijnrechten.
Wie hebben ze uitgebuit? Zichzelf!

Het maakt niet uit, overal in Afrika was het spel hetzelfde.
Waarom zouden ze mijnrechten aan Engeland betalen?
Dan ben je toch gek!

Daarom zie ik, dat je er niks van begrepen hebt.
BerichtGeplaatst: Do Okt 25, 2018 23:51 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ach ach ach, waarom val jij mij altijd aan?

Omdat de BSAC British South Africa Company geld heeft betaald aan Lobengula voor mijnrechten.
Dus toen dit land een zelfregerend kroon kolonie werd onder de Privy van de koning en niet viel onder de ministerie van koloniën, moesten ze de mijnrechten kopen van de BSAC.
Ga toch eens boeken lezen Ryan of lees je niet???

Jouw kennis is wel erg sumier over Afrika.
Een paar slogans en verder blanken uitschelden als kolonisten, terwijl vele blanken al 6 tot 20 generaties daar wonen.
Maar een Turk in Nederland is al na 2 jaar een Nederlander.....

BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2018 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Elisabeth schreef:
Ach ach ach, waarom val jij mij altijd aan?

Tja, ik val je niet aan, maar ik mis bij jou elk vermogen om te bedenken dat er op een heel andere manier over zaken gepraat kan worden.
Als je de Britten goed praat, kan je net zo goed de duivel op de troon van God zetten.
Het zijn juist de Engelsen die overal ter wereld voor een hoop ellende hebben gezorgd, met in hun kielzog nu ook de Verenigde Staten.

O jee, TOEN was het zo veel beter in Afrika. In de westerse media werden filmbeelden vertoond van westerlingen die hals over kop moesten vluchten, met Belgische Para's die hen maar amper konden beschermen.
Toen Patrick Lumumba weggevoerd werd en vermoord, door de latere president Mubutu. Tja, dat was een corrupt maatje van de Amerikanen.

In Angola precies hetzelfde. Bevrijdingsbewegingen die door het westen gekocht werden om tegen de MPLA te vechten. Omdat de zwarten niet zo'n geweldige militaire mentaliteit en training hadden, stuurden de Amerikanen en Zuid Afrika de huurlingen, die er een smerige langdurige oorlog van maakten.

Overal zie je hetzelfde beeld. Zet huurlingen in, en roof alles wat e aan kostbare materialen voorhanden is.

Ooit in Antwerpen geweest? Al die glimmertjes en het goud krijg je niet eens te zien. Je moet al tot de Inner Circle behoren. En raden wie dat zo voor elkaar hebben gekregen...
BerichtGeplaatst: Zo Okt 28, 2018 19:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik heb uitgebreid op jou topic over Ghadaffi geantwoord maar jij hebt dat niet gelezen.

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=545364#545364

Verder nogmaals de naam is niet Mubutu maar Mobutu Sese Seko.
Leer eerst de geschiedenis en leer de namen correct te spellen en leer aardrijkskunde.
De Congo was een Belgische kolonie en niet Brits.....
Ik heb een uur lange documentaire voor je gezet op die Libië topic van je over het verraad van Katanga.
Over het schandalige gedrag van de VN in Katanga, die zwarten en blanken mensen op straat doodschoten.

Quote:
In de westerse media werden filmbeelden vertoond van westerlingen die hals over kop moesten vluchten, met Belgische Para's die hen maar amper konden beschermen.

De Belgische Para's waren daar niet. De VN was daar met soldaten uit Ehtiopië en India en Zweden met vliegtuigen die ziekenhuizen bombardeerden en scholen en mensen doodschoten. Dit was in 1962. Het Belgische leger was al vertrokken.

Quote:
In Angola precies hetzelfde. Bevrijdingsbewegingen die door het westen gekocht werden om tegen de MPLA te vechten. Omdat de zwarten niet zo'n geweldige militaire mentaliteit en training hadden, stuurden de Amerikanen en Zuid Afrika de huurlingen, die er een smerige langdurige oorlog van maakten.

Angola was een Portugese kolonie, niet Brits......
Als je iets nuttig wilt zeggen moet je ook de jaartallen kennen......
Huurlingen? Zoals de Cubanen!

https://en.wikipedia.org/wiki/MPLA

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Liberation_Front_of_Angola

https://en.wikipedia.org/wiki/UNITA

Isabel dos Santos, dochter van de laatste MPLA dictator, is de rijkste vrouw in Afrika.
Luanda zit nu vol met Chinezen voor de oil maar de rest van Angola leeft van $2,- per dag.

Quote:
Ooit in Antwerpen geweest? Al die glimmertjes en het goud krijg je niet eens te zien.

Je kunt over de hele wereld in juwilier zaken diamanten kopen.
De meeste komen van De Beers en uit mijnen in Zuid Afrika. Kimberly of Calinan mijn.
De bloed diamanten komen uit Sierra Leon en de Congo.

Weerwoord forum index » Economie