Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Anne Faber Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2019 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Beetje kromme redenering, Jip. Het is gewoon een feit dat prutsers die moordenaar los hebben laten rondlopen.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2019 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Niks krom. Elke dag overlijden er mensen door toedoen van een of andere nitwit.
Daarmee praat ik het beleid niet goed. Waar ik vooral moeite mee heb, is dat sommige creaturen dit aangrijpen om de Nederlandse politiek af te zeiken.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2019 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Niks krom. Elke dag overlijden er mensen door toedoen van een of andere nitwit.

O ja? Heb je daar voorbeelden van?

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2019 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Lees je nieuwsberichten.
Fietser geschept. Echtpaar overreden. Kind op driewielertje komt onder tracktruck.
Sukkel loopt door rood en wordt uitgeveegd over de snelweg.
Of kindje stikt in pinda. Kindje valt van de trap. Kindje krijgt gloeiendheet strijkijzer op zijn hoofdje.
Kindje of bejaarde wordt gekeeld door pitbull.
Allemaal heel erg en tragisch en wens ik niemand toe, maar dit geval is het falen van de verantwoordelijke personen. Als jij als vader zijnde hoort dat je dochter of zoon een mens vermoord heeft, ben jij dan verantwoordelijk? Ik vind van niet.
Wel vind ik het laakbaar dat instanties zo langs elkaar heen werken, maar dat is ook weer iets typisch Nederlands.
Want de regeltjes. Die zijn in Nederland heilig.
Zo zijn er talloze bedrijven die van de verzekeringmaatschappijen hun deuren overdag op slot moeten doen om inbraak te voorkomen, terwijl de brandweer eist dat diezelfde deuren open moeten blijven om in geval van brand makkelijk te kunnen ontsnappen.
En dat is eigenlijk Nederland in een dop: regeltjes voor dit en regeltjes voor dat en dat regeltjes elkaar tegenspreken en dus zorgen voor bizarre situaties, tja....
Wat is dat toch, Nederlanders en hun regeltjes?
Zijn we echt zo bang en laf geworden?

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2019 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Alles wat je daar opsomt zijn ongelukken, het heeft niets met een autoriteit te maken die uit hoofde van haar bevoegdheden bepaalt dat iemand vrij rond mag lopen en daarbij verwijtbare fouten maakt. He tis niet de eerst keer dat zoiets gebeurd is.

Quote:
Zijn we echt zo bang en laf geworden?

Als we ergens te laf zijn geworden dan is dat wel in de opvatting dat dergelijk ontspoorde mutaties eigenlijk opgeruimd moeten worden.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2019 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Alles wat je daar opsomt zijn ongelukken

Tot op zeker hoogte wel. Echter, iemand die iets teveel gezopen heeft en een ongeluk veroorzaakt, is dat nog een ongeluk? Wat dat betreft heeft Jip best een punt. De focus van de media ligt nu natuurlijk heel sterk op dat TBS gebeuren.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Iemand die teveel gezopen heeft veroorzaakt een ongeluk. Het enige dat hiertegen gedaan kan worden is de mensen op de weg op te sporen. Daarom staat dat los van lanterfantende experts die levensgevaarlijke gekken los laten rondlopen.

En als we het over bezopen automobilisten hebben: er is altijd veel verontwaardiging als zo'n opgepakte zatlap een te lage straf krijgt.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Zo Mrt 31, 2019 18:53, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Bij wie? Alcohol en autorijden wordt gezien als een groot taboe. Zelfs al drink je één biertje, wordt je vaak al aan de schandpaal genageld.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, komen we weer bij het fundamentele begrip over vrijheid. En verantwoordelijkheid.
Want dat met elkaar samen.

Welnu, de staat is met goedkeuring van het parlement repressief bezig.
Dat impliceert, dat het ook de meerderheid van de Nederlandse bevolking zou zijn.

Maar daar heb ik mijn twijfels over.
De diverse lobby's hebben de sfeer in Nederland verziekt, en daarbij komt dan ook nog, dat die lobby's het goed doen in de media. De main stream media natuurlijk. (MSM)

Want sensatie, roddel en achterklap verkopen goed!
Dat een moordenaar ter leringe ende vermaak door de media misbruikt wordt, is immers van alle tijden.
Wie herinnert zich niet de smartlappen. Muziek die oorspronkelijk op de hoek van de straat uitgevoerd werd, en waarbij liedteksten op een pamflet gedrukt verkocht werden voor een paar centen.

De moord van Loon op Zand bij voorbeeld.

Niks is bij het plebs interessanter als het leed wat anderen aangedaan is.
Het beste vermaak is immers leedvermaak.

Nou ja, een overheid die de mens wil sturen, is regelrecht fascistisch bezig.
Daarom zijn mensen het afgeleerd om zelfstandig te leren denken, en verantwoording te nemen.
Zo simpel ligt het!
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Bij wie? Alcohol en autorijden wordt gezien als een groot taboe. Zelfs al drink je één biertje, wordt je vaak al aan de schandpaal genageld.

Taboe? Alcohol in het verkeer is verboden en strafbaar. En ik drink niet één druppel als ik moet rijden.
Maar daar gaat het helemaal niet over. Hier wordt het gebruik van alcohol in het verkeer vergeleken met het broddelwerk van verantwoordelijken die een levensgevaarlijke gek vrij laten rondlopen. En dat zijn appels met peren.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, vroeger had je de pater die één keer per jaar hel en verdoemenis vanaf de kansel stond te preken, tegenwoordig doet de overheid dat elke dag, ieder uur.

Fascistische partijen gebruiken "onzeggen" in hun propaganda.

PVV Partij van de Vrijheid = Partij van de Dictatuur.
FVD Forum voor Democratie = Forum voor Demagogie.
Groen Links = Groen Rechts.
Partij van de Arbeid = Partij van de Ambtenaren.
Democraten 66 = Demagogen 66.
CDA Protestantse Moralistische Kliek
VVD Volkspartij voor Volksverlakkerij en Demagogie.

enz.

Lees er George Orwell 1984 maar op na.

Oorlog = Vrede
BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/liveblog/2278797-dekker-wil-blijven-voel-me-in-iedere-vezel-verantwoordelijk.html

Men komt toch langzaam tot inkeer. Wat de politiek nu vindt is heel iets anders dan pakweg 15 jaar geleden.

Hiddema had het over het beest Michael P. Die benaming klopt wel maar ik vraag me hierbij wel af hoeveel beesten hij zelf verdedigd heeft. Mede door regelneven als Hiddema hebben deze beesten lagere straffen gekregen.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 20:04 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

We zijn geschokt/ boos- ontdaan, het is niet in orde, dit had beter gekund, het verdient geen schoonheidsprijs, wij zullen alles nauwgezet volgen, een nieuw op te richten praat commissie zal evaluatie rapporten bij drukken , wil het volk nog meer geveinsd drama horen ?

De vader en oudste broer van Hiddema waren NSB lid, Advocaat Hiddema verdedigde NSB weduwe Rost van Tonningen.
En met succes 250 geweldsdelicten en de 7 bewezen moorden van de Venlose bende .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Wo Apr 03, 2019 20:09, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Exact. En meneer Hiddema, die nummer 2 kakbal van het Schorem voor Demagogie, vond het nodig om ranzige details uit het strafdossier op te dissen. De moeder van Anne Faber verliet daarop ontzet de Tweede Kamer.
Voor Hiddema natuurlijk geen punt: hij heeft weer weten te scoren. Over de rug van Anne en over de rug van de nabestaanden.
Maar hier zal menigeen zijn respectloze gelul wel weer geweldig vinden.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 20:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Voor Hiddema natuurlijk geen punt: hij heeft weer weten te scoren. Over de rug van Anne en over de rug van de nabestaanden.

Doet u niet precies hetzelfde door deze zaak aan te grijpen om FvD aan te vallen?

10Miljoenste schreef:
We zijn geschokt/ boos- ontdaan, het is niet in orde, dit had beter gekund, het verdient geen schoonheidsprijs, wij zullen alles nauwgezet volgen, een nieuw op te richten praat commissie zal evaluatie rapporten bij drukken , wil het volk nog meer geveinsd drama horen ?

Exact. Laten we het vooral NIET hebben over falende rechtspraak en laat de minister ook vooral geen politieke consequenties trekken hieruit. Plas...was.

Ik ben het trouwens kotsmoe dat "nabestaanden" er telkens bijgesleept worden om mensen te mond te snoeren en elke poging tot een inhoudelijke (en vaak ongemakkelijke) discussie bij voorbaat onmogelijk te maken.

Tot zover mijn mening over deze zaak.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 23:38 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Het zal wel niet mogen….,n Anne Faber reconstructie .
Theoretische vakken leert men in de praktijk met vallen en opstaan .
Voor de gein zou ik theoretisch schoolfiguur Dekker in de praktijk willen horen, nadat z,n eigen dochter na verkracht vermoord werd, de dader gewoon vrij mag blijven doorgaan .
Verkapt wordt met holle retoriek toegegeven (‘ik alleen ben het verantwoordelijke aanspreek punt, waar ik me graag voor inzet”) dat justitie een stuurloze onbekwame organisatie van dure zevermutsen is. die als dakpannen elkaar Dekken, zodat niemand nat wordt .
BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2019 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Ik ben het trouwens kotsmoe dat "nabestaanden" er telkens bijgesleept worden om mensen te mond te snoeren en elke poging tot een inhoudelijke (en vaak ongemakkelijke) discussie bij voorbaat onmogelijk te maken.

Wat bedoel je? Het recht van spreken voor nabestaanden bestaat toch pas sinds een paar jaartjes? Ben je dat nu al kotsmoe? Ik vind het juist een nuttige aanvulling op een rechtszaak.

Wat ik kotsmoe ben is dat deze beesten door geitenwollensokkentypes, die in de tbs en in de reclassering werken, "cliënten" genoemd worden, terwijl deze misgeboortes eigenlijk gewoon gevaarlijke moordenaars zijn die levenslang weggeborgen zouden moeten worden.
Hierboven wordt Hiddema en de bende van Venlo genoemd. Wel, de grootste moordenaar van die bende komt waarschijnlijk over anderhalf jaar vrij. Dan heeft hij er zijn levenslange straf opzitten. En deze gang van zaken ben ik nou kotsmoe...

BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2019 16:36 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nee wat ik bedoel is dit:

Hiddema (en Forum) werd gisteren van alle kanten aangevallen omdat hij ongemakkelijke waarheden verkondigde in de TK over de zaak Anne Faber. Dat mocht niet volgens velen, 'omdat er een nabestaande bij aanwezig was.' En net zo is het met terroristische aanslagen; er mogen geen kritische vragen gesteld worden over de ware toedracht van een terreuraanslag, 'want dat zou kwetsend zijn voor nabestaanden'. Keer op keer gehoord dat argument.

Wat mogen we dan wel? Kaarsjes opsteken, handjes vasthouden, stille tochten organiseren, gebouwen kleuren in de vlag van een of ander land, en kumbaya liedjes zingen. En vooral: ja en amen zeggen tegen alles wat ze ons op de mouw proberen te spelden. En verder...wachten op de volgende terreuraanslag, of (in dit geval) de volgende gerechtelijke dwaling waarbij een levensgevaarlijk persoon losgelaten wordt op de maatschappij.

Dat ben ik dus zat.

We hebben te maken met politici die in het beste geval zwaar incompetent zijn, en in het slechtste geval chantabel of zelfs ronduit kwaadwillend. Ik houd het in de meeste gevallen op dat laatste. Het zou eens tijd worden dat de burger wat mondiger wordt. Een democratische stem uitbrengen is al lang niet meer voldoende, zoals je zelf ook weet.

BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2019 17:04 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Voor zover ik het begreep ging Hiddema heel gedetailleerd in op allerlei gruwelijke zaken die dat beest Anne had aangedaan. Als ouder zijnde lijkt me dit een nachtmerrie en ik snap het dus volkomen dat die moeder wegliep.

BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2019 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Nee wat ik bedoel is dit:

Hiddema (en Forum) werd gisteren van alle kanten aangevallen omdat hij ongemakkelijke waarheden verkondigde in de TK over de zaak Anne Faber. Dat mocht niet volgens velen, 'omdat er een nabestaande bij aanwezig was.' En net zo is het met terroristische aanslagen; er mogen geen kritische vragen gesteld worden over de ware toedracht van een terreuraanslag, 'want dat zou kwetsend zijn voor nabestaanden'. Keer op keer gehoord dat argument.

De kritiek ging over de gruwelijke details die Hiddema voorlas.

Quote:
We hebben te maken met politici die in het beste geval zwaar incompetent zijn, en in het slechtste geval chantabel of zelfs ronduit kwaadwillend. Ik houd het in de meeste gevallen op dat laatste. Het zou eens tijd worden dat de burger wat mondiger wordt. Een democratische stem uitbrengen is al lang niet meer voldoende, zoals je zelf ook weet.

Yep. Het zijn allemaal baantjesjagers op zoek naar een dik salaris, een vette bonus en een dito pensioen.
En democratie? Welke democratie? Je mag een pipo aanwijzen. Daar doe ik dus niet meer aan mee.

BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2019 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier de uitleg van Hiddema over zijn optreden gisteren;

Quote:
Prima om alles te melden Hiddema. De andere partijen gebruiken de familie in de zaal om maar niet te scherp het debat aan te hoeven gaan. FvD doet niet mee aan die spelregels. New sheriff in town.

Eens!

BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2019 18:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Dat ben ik dus zat.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Soms is het, hoe triest ook, noodzakelijk om de details maar eens letterlijk te noemen om zo de ernst van de zaak duidelijk te maken. Die Michael P. heeft voor de moord op Anne Faber al een misdrijf gepleegd wat zo gruwelijk is dat hij nooit of te nimmer meer vrij had mogen komen.

En mensen die dat niet vinden, die kennen denk ik onvoldoende de gruwelijkheden van deze casus. Want als je die wel kent, is er maar één conclusie mogelijk. Dat er dus zoveel mensen geweest zijn die gedacht hebben dat verlof een serieuze optie was voor deze Michael P geeft gewoon aan dat de details van zo'n zaak niet bekend waren.

Zowel voor de minderjarige meisjes die verkracht zijn als voor (de nabestaanden van) Anne Faber is dat een gruwelijke misvatting geweest.

BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2019 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Allemaal achterafgelul als je het mij vraagt, maar goed wie ben ik nou helemaal?
Leuk als je als toekomstig nabestaande de gedetailleerde werkwijze van de moordenaar van je geliefde kind, partner of familie onder ogen moet zien.
Zal ook wel helpen om het trauma te verwerken.

BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2019 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

Soms is het, hoe triest ook, noodzakelijk om de details maar eens letterlijk te noemen om zo de ernst van de zaak duidelijk te maken. Die Michael P. heeft voor de moord op Anne Faber al een misdrijf gepleegd wat zo gruwelijk is dat hij nooit of te nimmer meer vrij had mogen komen.

Dat ben ik met u eens, maar daarvoor dient een proces in de rechtszaal, en dat proces heeft plaatsgevonden. Tijdens dat proces zijn de details aan de orde geweest en mede op basis van deze details heeft de rechter de strafmaat bepaald.
Maar waar het hier om ging was niet het proces of de vraag of die kloothommel wel zwaar genoeg gestraft is. Het ging hier om een debat in het parlement (niet in de rechtszaal) over de vraag hoe het in deze zaak (en in het verlengde daarvan in ons rechts-en forensische behandelsysteem in zijn algemeenheid) zo mis kon gaan. Dat is een ander type vraagstuk, waarbij de gruwelijke details er helemaal niet toe deden.
Quote:
En mensen die dat niet vinden, die kennen denk ik onvoldoende de gruwelijkheden van deze casus. Want als je die wel kent, is er maar één conclusie mogelijk.

Daar hebben we de rechter dus voor en daar is hij voor veroordeeld. Begrijp me goed, van mij mag die Michael P. in z'n cel blijven zitten tot z'n gebeente verbleekt is, maar het debat in de Kamer was zoals gezegd een andere: niet of hij wel genoeg gestraft is, maar waarom ons systeem faalt. En dann vind ik de bijdragen over dat laatste vraagstuk van alle partijen die aan het woord waren wat constructiever dan het relaas van Hiddema. Een advocaat met flink boter op zijn hoofd, want zelf heeft hij meermalen verkrachters en moordenaars bijgestaan. Dat was dan weliswaar zijn vak, maar toch....hij maakte van een politiek debat over falend beleid een soort tweede rechtszaak over de dader. Niet erg constructief en onnodig confronterend voor de nabestaanden.
Quote:
Dat er dus zoveel mensen geweest zijn die gedacht hebben dat verlof een serieuze optie was voor deze Michael P geeft gewoon aan dat de details van zo'n zaak niet bekend waren.
Zowel voor de minderjarige meisjes die verkracht zijn als voor (de nabestaanden van) Anne Faber is dat een gruwelijke misvatting geweest.

Juist, en daar ging het debat dus over. Hoe kan het dat deze man op verlof kon. Dat was de kernvraag, niet wat hij aan gruweldaden op zijn kerfstok had om reden die ik hierboven heb genoemd.

BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2019 20:40 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Lampje
Dat ben ik met u eens, maar daarvoor dient een proces in de rechtszaal, en dat proces heeft plaatsgevonden. Tijdens dat proces zijn de details aan de orde geweest en mede op basis van deze details heeft de rechter de strafmaat bepaald

De deskundigheid van rechters gaat alleen over juridisch, rechters moeten blindvaren op uitspraken van forensische deskundigen, de kennis van dienst Justitiële Inrichtingen ligt ver onder het peil van hun salarissen, erger, niet de rechters maar overbetaalde adviserende onbenullen bepalen strafmaten in plaats van rechters die alle ondermaatse conclusies blindelings overnemen .
Privatiseren..... .! weer enkele miljarden minder belastingen.
Anne Faber
  Weerwoord forum index » Binnenland