Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Ik zou bijna een veganist worden. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 23, 24, 25  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2020 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Had je ook toen het volk voor het eerst vernam dat sommigen beweerden dat de Aarde niet plat is.

Verkeerd vergelijk. Mensen zien jou als de persoon die volhoudt dat de aarde plat is.

Quote:
't Gaat hier niet over religie maar over gezondheidsaangelegenheden.

Zodra er 'gezondheidsaangelegenheden' genoemd worden waarvoor geen enkel wetenschappelijk bewijs is, gaat het wat mij betreft om religie. Zeker daar waar men rechtvaardigheidsgevoel gaat toewijzen aan entiteiten (zoals straf en beloning).

Quote:
Nu vast staat dat de meeste coronapatienten die op 'n IC terecht komen aan overgewicht lijden, kan gevoeglijk gesteld worden dat de kans dat hen dat ook overkomen zou zijn wanneer ze 'n voedingspatroon van enkel onverhitte plantaardige vruchten erop na gehouden zouden hebben, waardoor ze dus per definitie niet met overgewicht hadden komen te zitten, veel kleiner geweest zou zijn.

Je koppelt 'slank' onterecht aan een gebrek aan voedingsstoffen. Je kunt ook slank zijn en toch gewoon vlees, vis en melkproducten eten. Of zelfs veganist die zijn eten wél kookt.

Je kunt ook stellen dat de ondervoede hongerbuikjes in Afrika minder snel op de IC terecht komen omdat ze geen overgewicht hebben. Maar of ze gezond zijn is weer iets heel anders.

Quote:
Bepaalde zaken mag de wetenschap niet expliciet aantonen omdat de bestaande economische ordening dan te zeer ondersteboven gehaald zou worden.

Ah, het is een samenzwering. Die miste ik nog in het religieuze rijtje!

Quote:
Ook vast staat dat door verhitting van voedsel veel belangrijke voedingsstoffen erin verloren gaan of verminkt worden, waardoor ze hun functies nog maar gebrekkig of verkeeerd kunnen uitoefenen.

IS geen wet van meden en perzen. Gaat slechts op voor een deel van het voedsel, een groot deel wordt beter verteerbaar en daardoor kunnen juist meer voedingsstoffen tot je genomen worden.

Quote:
Welnu, wanneer men dus een zodanig assortiment van onverhitte plantaardige vruchten gebruikt dat men voldoende van alle belangrijke voedingsstoffen opdoet, dan houdt men de zaak van binnen zuiver oftewel vrij van giftige stoffen die allerlei ziektes kunnen veroorzaken en de weerstand tegen van buiten komende boosdoeners zoals virussen optimaal.

Nonsens. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor dat bepaalde voedingspatronen helpen tegen het krijgen van het Coronavirus.

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2020 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Natubico, wat boeit het jou wat anderen vinden van jouw manier van leven?
Want als ik vandaag of morgen wordt aangevallen door een zwerm wespen of ik blijk het coronavirus te hebben.
Dat komt toch alleen maar omdat ik vlees eet, aardappels kook en vis bak?
Jij zondigt je hier niet aan, dus blijf jij gevrijwaard van deze 'straffen van Moeder Natuur'.

Beetje raar vind ik dit wel, omdat jij in je jonge jaren ook bezondigde aan bakken en braden en douchen met warm water.
Moeten we nu echt geloven dat jij, als bekeerling, wel recht hebt op een plaatsje in de vegahemel?
Vooral omdat jij toch bepaalde onmisbare stoffen moet gaan kopen bij de drogist.

Ik zou, gewoon voor de grap, eens met jou hand in hand willen lopen in een park of bos.
En dan zien wie van ons twee wordt aangevallen door een zwerm wespen of muggen.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2020 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Als Natubico geen last heeft van virussen zouden ze hem in moeten zetten in de gezondheidszorg. Zonder mondkapjes en beschermende kleding uiteraard...

Maar, ik ga hier een gokje wagen: ik denk dat Natubico het wel prima vindt dat er miljoenen mensen gaan sterven aan Corona. Het zijn namelijk niet de mensen die zijn voedingsvisie delen, en dit is daarom hun verdiende straf.

Klopt die denkwijze een beetje Natubico?

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2020 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Alleen al het feit dat Natibuco, hier post via zijn pc, laat voldoende ruimte voor twijfel.
Hij gaat fietsen, ook niet echt iets natuurlijks, of stapt Natibuco voor elke mug, vlieg, wesp, mol, eend, gans of (zelfverzonnen), antifietsbandworm af?
En laten we niet vergeten dat Natibuco heel graag schrijft over straffen, uitgedeeld door Moeder Natuur.

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Natibuco is een trol, en dat al heel lang.
Voor er internet was, schreef hij al stukjes in de krant.
Die stukjes hemelden de EU op, dat er maar gauw één Verenigde Staten van Europa zouden komen!
Een aanhanger van de Nieuwe Wereld Orde dus, in die tijd.

Ik zie het hoge azijnpisser gehalte nog steeds.

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2020 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ryan schreef:
Natibuco is een trol, en dat al heel lang.
Voor er internet was, schreef hij al stukjes in de krant.
Die stukjes hemelden de EU op, dat er maar gauw één Verenigde Staten van Europa zouden komen!
Een aanhanger van de Nieuwe Wereld Orde dus, in die tijd.

Ik zie het hoge azijnpisser gehalte nog steeds.

Nou dan maar weer op de persoon, want de ter zake argumenten snijden weinig of geen hout.

Wie hier 'n kopie kan tonen van 'n door Natubico ingezonden stukje, waarin voor de VS van Europa wordt gepleit, krijgt stante pede € 100-, van Natubico.
(Neem aan dat de beledigende agressor in deze anderzijds evenveel aan Natubico zal verstrekken wanneer hij zo'n kopie niet kan tonen.)
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2020 20:24 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Als Natubico geen last heeft van virussen zouden ze hem in moeten zetten in de gezondheidszorg. Zonder mondkapjes en beschermende kleding uiteraard...

Maar, ik ga hier een gokje wagen: ik denk dat Natubico het wel prima vindt dat er miljoenen mensen gaan sterven aan Corona. Het zijn namelijk niet de mensen die zijn voedingsvisie delen, en dit is daarom hun verdiende straf.

Klopt die denkwijze een beetje Natubico?

Heb in het topic over de corona-uitbraak al 'n tijdje geleden geventileerd dat het vinden van 'n vaccin tegen dat virus in zekere zin dan wel gezien kan worden als 'n overwinning van de mens op ook deze natuurlijke ziekte, maar dat die overwinning dan nog wel 'ns als 'n Pirrusoverwinning gezien zou kunnen worden, omdat dan het zoveelste correctiemiddel waarmee de natuur de mensheid wil behoeden voor zijn totale ondergang aan overbevolking uitgeschakeld zal zijn.
-
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2020 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Een vaccin bevat soms een beetje eiwit doordat sommige vaccins geproduceerd worden in bevruchte kippeneieren.
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2020 21:05 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Verkeerd vergelijk. Mensen zien jou als de persoon die volhoudt dat de aarde plat is.

Kom, kom, dat zou betekenen dat vrijwel iedereen van mening is dat Rauw-Vruchtarisme het allergezondste voedingspatroon is, maar dat enkele wetenschappers dwars tegen die algemeen gangbare opvatting in erop beginnen te wijzen dat 't veel gezonder en ook beter voor het leefmilieu is om door verhitting bereid dierlijk en ander voedsel te gebruiken.

Cliff schreef:
Zodra er 'gezondheidsaangelegenheden' genoemd worden waarvoor geen enkel wetenschappelijk bewijs is, gaat het wat mij betreft om religie. Zeker daar waar men rechtvaardigheidsgevoel gaat toewijzen aan entiteiten (zoals straf en beloning).

Dat laatste is hier niet aan de orde geweest en wat het eerste betreft is er niet "geen enkel wetenschappelijk bewijs", maar zijn dezerzijds nou net 'n aantal wel degelijk bewezen elementen genoemd.
Cliff schreef:
Je koppelt 'slank' onterecht aan een gebrek aan voedingsstoffen.

Verkeerd begrepen of slecht gelezen. Klopt in elk geval niks van.
Quote:
Bepaalde zaken mag de wetenschap niet expliciet aantonen omdat de bestaande economische ordening dan te zeer ondersteboven gehaald zou worden.

Cliff schreef:
Ah, het is een samenzwering. Die miste ik nog in het religieuze rijtje!

Tja, het eten van door middel van hitte bereid voedsel schijnt ook nog 'n verslavend effect te hebben, hetgeen dan weer impliceert dat de gebruiker die niet de kunst beheerst om z'n voedsel zelf op die manier te bereiden of daar de gelegenheid niet toe heeft in alsmaar grotere mate afhankelijk wordt van degene die dat kookwerk pleegt te doen. En omdat deze laatste dat prima vindt zo moet eerstgenoemde 't ook niet in het hoofd halen om al dan niet tijdelijk over te stappen op 'n voedingspatroon waarbij enkel het voedsel genuttigd wordt dat de natuur kant en klaar als zodanig aanbiedt.
Cliff schreef:
IS geen wet van meden en perzen. Gaat slechts op voor een deel van het voedsel, een groot deel wordt beter verteerbaar en daardoor kunnen juist meer voedingsstoffen tot je genomen worden.

Wel jammer dat die door de hitte ernstig gedegenereerd zijn. Dan liever wat minder in hun volle natuurlijke waarde.
Cliff schreef:
Nonsens. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor dat bepaalde voedingspatronen helpen tegen het krijgen van het Coronavirus.

Ja kunst, er wordt helemaal niet in die richting gezocht .
-
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2020 21:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Meen in het voorbijkomen waargenomen hebben dat hierboven ook nog wat ertussendoor gebrabbeld is door iemand wiens bijdragen zo ongeveer standaard op de persoon van andere deelnemers gericht zijn en dan ook nog vaak zeer grof beledigend van aard en dus zwaar in strijd met de regels van dit forum.

't Spreekt vanzelf dat die bijdragen al sinds 'n hele tijd niet meer gelezen worden door ondergetekende, en meer beschouwd worden als bijdragen van hetzelfde caliber als die van het hondje Idefix in de bekende Asterix-stripboekjes.
-
BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2020 2:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik snap niet wat je probleem is Natubico. Je zou er inmiddels wel mee bekend moeten zijn dat je levensopvatting totaal niet serieus genomen wordt. Maakt jou dat wat uit dan? Nee toch. Ga lekker door.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2020 7:38 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Ik snap niet wat je probleem is Natubico. Je zou er inmiddels wel mee bekend moeten zijn dat je levensopvatting totaal niet serieus genomen wordt. Maakt jou dat wat uit dan? Nee toch. Ga lekker door.

Waar slaat dat nou weer op?
't Gaat hier over 'n alternatief voedingspatroon en dan komt hij aanzetten met "levensopvatting".
En verder beweert ie dienaangaande nog maar weer 'ns iets dat ie totaal niet waar kan maken.
Wordt ie daar dan op gewezen dan reageert hij als door 'n wesp gestoken heel lompweg op de persoon.
Maar voor zover dezerzijds bekend leidt 'n wespensteek niet tot koorts en dus ook niet tot ijlen.
Zal dus misschien aan wat anders liggen. Very Happy
-
BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2020 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Volgens mij reageer jij als door een wesp gestoken. Ik zeg simpelweg hoe het zit. Vraag eens aan anderen hoe ze denken over jouw eetpatroon. Zo'n beetje 99% van de mensen zal zeggen dat het een doorgeslagen iets is. Zo'n 99% van de mensen zal zeggen dat het niet gezond is.

Nu kun je dat heel vervelend vinden en zeggen dat ik ijl, ik zeg je eerlijk hoe het zit.

Ik snap niet waarom je daar zo mee zit. Laat anderen mensen toch lekker denken wat ze willen, jij denkt het beter te weten toch?

99% van de Nederlanders deelt mijn mening over MH17 of Rusland ook niet. Boeien. Zit ik niet mee. Ik weet het beter Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Apr 09, 2020 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Zou 't wel veel makkelijker maken ja.

Maar er is ook nog zoiets als 'n dreigende ondergang van de mensheid aan overbevolking en milieuverontreiniging.

Wanneer iemand meent mogelijkheden te kennen om die dreiging te reduceren of te doen verdwijnen dan kan hij zich best gehouden achten om op een zo effecief mogelijke manier te (blijven) wijzen op die mogelijkheden.

Wanneer de massa daar vooralsnog verontwaardigd, schamperend, of anderszins afwijzend op reageert, mag dat geen reden zijn om dan maar te stoppen met het pogen om de aandacht te vestigen op de genoemde mogelijkheden.
Wanneer 't dan echt fout gaat hoeft hij zich in elk geval niet te verwijten dat hij niet al het mogelijke heeft gedaan om te helpen dit te voorkomen.

Bovendien is zijn inzet mede gebaseerd op empathie en solidariteit met dieren, planten en microben, die nu nog altijd massaal de dood in gejaagd worden voor de voedselvoorziening en heel wat niet echt nodige andere aangelegenheden.

Gezien het feit dat hij daardoor een prima relatie heeft met die vele andere wezens en daar heel aangename en waardevolle consequenties van geniet, zou het bovendien niet slim zijn om zijn inzet te verminderen enkel en alleen omdat het gros van de mensheid er nog vreemd tegenaan kijkt.

De mens schijnt in zijn relatie tot de andere wezens nogal sterk te hechten aan wat hij heeft en gewend is. Verbeteringen hierin aanbrengen heeft altijd al veel moeite gekost. Zo is de afschaffing van de lijfeigenschap en de slavernij bijvoorbeeld niet even van de ene dag op de andere erdoor gejast.

Wat je zelfs ziet is dat bijvoorbeeld veganisten die vaak nog moeite hebben om hun principiele diervriendelijkheid staande te houden tegenover verbale aanvallen van niet-vegans evenzogoed zelf vaak nog verontwaardigd of schamperend reageren op mede-vegans die ook nog het leven van planten ontzien (zoals vruchtariers).
Kennelijk kunnen alleen degenen die de weldaden van zo'n natuurvriendelijk principe zelf ervaren zich indenken dat 't zo inderdaad veel beter is dan bij meer mainstream-instellingen met al hun ellendige en dramatische aspecten.
-
BerichtGeplaatst: Do Apr 09, 2020 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Maar er is ook nog zoiets als 'n dreigende ondergang van de mensheid aan overbevolking en milieuverontreiniging.

En? Dat maken wij niet meer mee hoor.

Ik bedoel: ik draag best mijn steentje bij om minder milieubelastend te zijn, maar ik ga de wereld niet redden. Jij ook niet. Ik snap je zendingsdrang dan ook niet zo.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 10, 2020 3:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Ik snap je zendingsdrang dan ook niet zo.

De vorige post dezerzijds nog maar 'ns goed doorlezen dan.
Er staat ook nog iets over empathie en over aangename en waardevolle consequenties.
En ja, dat laatste kan als 'n soort eigenbelang bezien worden.
-
BerichtGeplaatst: Vr Apr 10, 2020 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Welk eigenbelang dan?
Dit is een serieuze vraag, dus hopelijk kan er een serieus antwoord op komen.

Want als mensen gedreven worden door eigenbelang, vraag ik me af welk voordeel er voor hun te halen valt.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 10, 2020 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Ik snap je zendingsdrang dan ook niet zo.

Natubico schreef:
De vorige post dezerzijds nog maar 'ns goed doorlezen dan.

Maar is dat dan niet het probleem waarom jij zoveel aversie oproept bij mensen? Want zendingsdrang in het algemeen wordt niet erg op prijs gesteld. Hoe kijk jij eigenlijk naar Jehova's? Die doen min of meer hetzelfde namelijk. Ze denken de wereld en jou te kunnen redden als jij maar hun levensvisie gaat overnemen.

Een soort consumptie-Jehova.

BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2020 1:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Maar is dat dan niet het probleem waarom jij zoveel aversie oproept bij mensen?

Als iets aversie oproept bij een of enkele deelnemers aan 'n forum kan gesteld worden dat het "aversie oproept bij mensen", ja.
Maar dat is van geen enkel belang wanneer dat "iets" door vele anderen hoogst interessant bevonden wordt.
(Al blijft 't iets van 'n uitdaging hebben om nou juist die enkele die-hard tegenstanders duidelijk te maken dat hun tegenstand ongerechtvaardigd is).

Cliff schreef:
Want zendingsdrang in het algemeen wordt niet erg op prijs gesteld. Hoe kijk jij eigenlijk naar Jehova's? Die doen min of meer hetzelfde namelijk. Ze denken de wereld en jou te kunnen redden als jij maar hun levensvisie gaat overnemen.

Weet er weinig van; 't is echt 'n soort godsdienst en welke godsdienst beweert niet de mensen te kunnen redden van de ondergang?
Dacht wel dat ze als positief kenmerk hebben dat ze zich met hun visie tot volwassenen wenden en dus niet zoals de meeste grote godsdiensten pas geboren kinderen die nog vrijwel nergens iets van af weten al tot lid van hun organisatie bombarderen.

Cliff schreef:
Een soort consumptie-Jehova.

Jehova's zullen wel op geen enkele manier kunnen aantonen waarom hun godsdienst redding kan brengen.

Bevorderaars van alternatieve voedingsprincipes zoals vegetarisme, vruchtarisme en rauwarisme kunnen daarentegen (in veel gevallen wetenschappelijk aangetoonde) redenen vermelden waarom die principes gezonder zijn dan andere principes.

Het veganisme betreft niet alleen de voeding, maar ook andere aspecten van het menselijke gedrag ten opzichte van dieren.
Ten aanzien van die andere aspecten zal 't 'n stuk moeilijker zijn om aan te tonen dat meer diervriendelijkheid ook tot meer eigen welbehagen leidt.
Maar op milieugebied kunnen weer wel 'n aantal heel positieve aspecten genoemd worden; denk alleen al aan de uitstoot van methaan door de veehouderij.

Zo ook met nog natuurvriendelijker gedragsprincipes.
Wanneer die bijvoorbeeld impliceren dat men in principe geen planten doodt, dan kan weliswaar niet aangetoond worden dat deze houding direct tot meer eigen welzijn leidt, maar wel dat bij algemene praktisering 'n heel positieve consequentie ervan is dat 't afgelopen zou zijn met de dramatische ontbossing en overige ontgroening van onze planeet.

Ook indirect kunnen positieve aspecten van natuurvriendelijke principes dus aantoonbaar bijdragen aan de redding van de praktisanten en de mensheid in het algemeen.
-
BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2020 2:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Als iets aversie oproept bij een of enkele deelnemers aan 'n forum kan gesteld worden dat het "aversie oproept bij mensen", ja.

Je zit in de ontkenning. Geen idee waarom.

Quote:
Weet er weinig van; 't is echt 'n soort godsdienst en welke godsdienst beweert niet de mensen te kunnen redden van de ondergang?

Exact, net als de jouwe.

Quote:
Jehova's zullen wel op geen enkele manier kunnen aantonen waarom hun godsdienst redding kan brengen.

Oh jawel hoor, daar hebben ze 'hun' bronnen voor. Net als jij. Hoe vaak heb jij voor 'bewijslast' trouwens wel niet verwezen naar je eigen website... het cirkeltje is daarmee rond.

Quote:
denk alleen al aan de uitstoot van methaan door de veehouderij.

Ik mis in die discussie dan altijd wel het alternatief. Als niemand meer vlees eet, wordt de landbouwsector alsnog vele malen groter. Vlees heeft namelijk een gunstige calorie/gram verhouding. 't Is niet voor niets dat een Leeuw één uur per 3 dagen eet terwijl een koe de hele dag staat te grazen. Planten hebben een lage voedingswaarde, je moet er heel veel van eten.

Quote:
Wanneer die bijvoorbeeld impliceren dat men in principe geen planten doodt, dan kan weliswaar niet aangetoond worden dat deze houding direct tot meer eigen welzijn leidt, maar wel dat bij algemene praktisering 'n heel positieve consequentie ervan is dat 't afgelopen zou zijn met de dramatische ontbossing en overige ontgroening van onze planeet.

Staat los van elkaar. Je kunt zoveel bomen kappen als je wilt mits je voor elke gekapte boom twee nieuwe terugplaatst.

Quote:
Ook indirect kunnen positieve aspecten van natuurvriendelijke principes dus aantoonbaar bijdragen aan de redding van de praktisanten en de mensheid in het algemeen.

Meer evangelisatie.

BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2020 3:44 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Natubico schreef:
Maar op milieugebied kunnen weer wel 'n aantal heel positieve aspecten genoemd worden; denk alleen al aan de uitstoot van methaan door de veehouderij.

En de Serengeti in Tanzania met meer dan 1 miljoen Wilde Beesten en Zebra's die oversteken naar Masa Mara in Kenia?
Ook maar afschieten want hun uitstoot van methaan is vreselijk hoog.
Methaan!!! Dus als jij een wind laat is dat methaan? En er zijn 7.7 MILJARD mensen die iedere dag winden laten.

Shock Laughing

BerichtGeplaatst: Za Apr 11, 2020 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Methaan!!! Dus als jij een wind laat is dat methaan? En er zijn 7.7 MILJARD mensen die iedere dag winden laten.

Shock Laughing

Ik eet vanavond gebakken ui Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2020 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:

Elisabeth schreef:

Als er geen dierlijk voedsel gegeten zou zijn zou de wereldpopulatie nu op 'n zodanig laag niveau liggen dat de uitstoot van methaan door mensen de natuurlijke proporties niet ver te buiten zou gaan.
Dierlijk voedsel eten leidt immers tot 'n enorme toename van het libido; dientengevolge blijft het aantal geboortes in met name derde wereldlanden, waar geen voorbehoedsmiddelen gebruikt worden, alsmaar verder de pan uit rijzen. Gezinsplanning via de natuurlijke methode lukt eenvoudigweg niet.

Volgens wetenschappers is 2,5 miljard het aantal dat de Aarde duurzaam aankan.

Elisabeth schreef:
En de Serengeti in Tanzania met meer dan 1 miljoen Wilde Beesten en Zebra's die oversteken naar Masa Mara in Kenia?
Ook maar afschieten want hun uitstoot van methaan is vreselijk hoog.

Zo'n miljoen daar van nature thuishorende dieren is toch slechts 'n schijntje vergeleken bij de 1,3 miljard koeien, 1 miljard schapen, 1 miljard varkens, en bijna 1 miljard geiten die wereldwijd als vee gehouden worden.
-
BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zal nooit Veganist worden. Ik vind dat een vorm van discriminatie. Dan sluit je een deel van de schepping (carnivoren en omnivoren) uit van de natuurlijke evolutie.
Als er geen carnivoren en omnivoren waren zouden de herbivoren zich ongebreideld vermeerderen totdat alle voedsel opgevreten was, waarna alle leven zou uitsterven.
Voornoemde vleeseters zorgen ervoor dat de evolutie blijft draaien. Zonder die vleeseters zou de evolutie zinloos zijn. Dan heeft het geen nut dat een diersoort of mens beter wordt dan zijn buurman, harder kan lopen of beter kan klimmen. Dan vreet iedereen gewoon door tot de pot op is, en sterft daarna alle leven uit.

BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dan wil ik het ook nog even hebben over de bioindustrie.
Ik zag een reportage van een kippen fokkerij. Die Legkippen zagen er gezond en tevreden uit. Men had van het hok een soort enorm bos gemaakt zodat de kippen overal zoals het hen uitkwam konden gaan zitten. Als ze na een aantal jaren uitgelegd waren werden ze geslacht voor onze pot. Er was voor mij als voormalig kippenbezitter, niks mis met die manier van kippenhouden.
Dan was ik een tijd geleden toezichthouder voor een antikraakbeweging. Daar kwam een gejurkte bloemetjes juffrouw mij vertellen dat ze een aantal kuikens had gered uit een kippenfokbedrijf. Die zou ze levenslang beschermen.
Vaak bekeek ik die kippen. Ze zagen er steeds beroerder uit. Gebroken poten, vleugels uit de kom, geknikte nekken en door hun kippenburen uitgepikte ogen. Later werden ze allemaal door een dierenarts afgemaakt wat veel geld kostte.
De kippen in de reguliere kippenhouderij waren veel beter af.
De kippenboer kon zich namelijk geen zieke kippen veroorloven. Dan ging hij over de kop.
Een boer die zijn dieren niet goed verzorgt gaat namelijk altijd failliet.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg