Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Tommy Robinson op openbare weg opgepakt tijdens live verslag Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2018 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, gewoon vergeten.
Dat lijkt me het beste.
Ik stel me het zo voor...

Duitsland 1933.
Er is een hoop ophef, over een provocateur die door de politie gearresteerd is.
Deze A. H. is tot een gevangenisstraf van 30 jaar veroordeeld, vanwege nationalistische opruiing,
en het bedreigen van de openbare orde. Tevens werd hij verdacht lid te zijn van een sekte die er op uit is een staatsgreep te plegen.
Diverse andere leden van deze groep zijn van hun bed gelicht, en worden nu ondervraagd. Een verder onderzoek loopt nog naar hoe ver deze organisatie vertakt is, zowel in Duitsland als daarbuiten.

Bron: Die Wochenspiegel. Very Happy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2018 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Uitstekend commentaar op de zaak Robinson!

Als er niet snel wat verandert dan gaat zeer binnenkort de pleuris uitbreken in Groot-Brittannië, gegarandeerd. Het lijkt mij dat Teresa May niet veel langer houdbaar is als premier.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 03, 2018 22:32 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ondertussen in Engeland..

Wilders gaat ook naar Engeland komende week had ik ergens gelezen. Ik ben benieuwd of hij het land binnenkomt.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2018 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ryan schreef:
Ach, extreem rechts weer eens in de slachtoffer rol.

Tja, ik kan er niet rouwig om zijn dat ze dit soort hooligans oppakken. Cool

Wie is hier extreem rechts en wat is extreem rechts!

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2018 13:59 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Of ze Wilders morgen in Engeland laten ? Hij is mainspeaker #MarchforTommyRobinson ?

Quote:
‎Danny Tommo‎
an
March For Tommy Robinson
1 Std

CONFIRMED SPEAKERS FOR OUR TOMMY EVENT.

1- Geert Wilders
2- Gerard Batten
3- Anne Marie Waters
4- Liam Tuffs
5- Raheem Kassam
6- Janice Atkinson MEP
7- Shazia Hobbs
8- Tracey – Mothers for Justice

#Freetommy #june9th #4tommy

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2018 18:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

GEERT WILDERS at FREE TOMMY Protest!

https://www.youtube.com/watch?v=7yTemO-LLkY

En de Nederlandse media zwijgen als het graf, waarvan akte.

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2018 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

In diverse media wordt melding gemaakt en verslag gedaan van Wilders bezoek aan Engeland, dus waar u vandaan haalt dat ze zwijgen als het graf is mij niet geheel duidelijk.
Of moet het van de daken geschreeuwd worden, op de voorpagina gezet en met extra journaals worden toegelicht ?
Zo bijzonder is het nu ook weer niet: Wilders die in Londen pleit voor iemands vrijlating. Terecht overigens, maar dat terzijde.

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2018 18:32 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

O ja? Kunt u een voorbeeld noemen waar de speech van Wilders aandacht krijgt in de Nederlandse media?

Ik kijk even naar een van de grootste nieuwssites van Nederland, nu.nl:

https://www.nu.nl/

Ik kan nergens een berichtje vinden hierover, u wel? Ik zie wel allerlei andere nonsens staan waar niemand in geïnteresseerd is, zoals een bericht over salade dressing.

Laten we even kijken naar de good 'ol BBC (ook wel bekend als Britse Bullshit Corporatie)

https://www.bbc.com/news

Nope, wederom geen woord te bekennen over de protesten en de aanwezigheid van Wilders.

Nou, ik ben heel benieuwd naar uw voorbeelden heer Lampje. Confused

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2018 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik zie nu trouwens dat de website van de NOS er wel aandacht aan besteedt:

https://nos.nl/artikel/2235764-wilders-spreekt-duizenden-betogers-toe-in-londen.html

Ik ben heel benieuwd of het in het journaal komt, ik vermoed van niet. Of wellicht heel kort.

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2018 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

https://www.facebook.com/thetommyrobinson/videos/1272491902886861/?t=0

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2018 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
O ja? Kunt u een voorbeeld noemen waar de speech van Wilders aandacht krijgt in de Nederlandse media?

Nope, wederom geen woord te bekennen over de protesten en de aanwezigheid van Wilders.

Nou, ik ben heel benieuwd naar uw voorbeelden heer Lampje. Confused

Deze bijvoorbeeld. Overheen gekeken, meneer Carlos ? Had ik niet verwacht van u, daar u doorgaans op dit forum hofleverancier bent van allerhande bronnen.

https://www.ad.nl/politiek/wilders-in-londen-willen-jullie-veranderen-in-saoedi-arabieneuml~a8abaafd/

https://nos.nl/artikel/2235764-wilders-spreekt-duizenden-betogers-toe-in-londen.html

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2149072/thuiswedstrijd-voor-wilders-in-londen

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2018 20:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Beste Lamp, het is overduidelijk dat de media is onderworpen aan zware censuur inzake Tommy Robinson op last van een Britse rechter, dat staat zelfs zwart op wit geschreven. Ik begrijp niet waarom u dat ontkent, bagatelliseert of zelfs verdedigt.

Ik geef toe dat ik soms wat doordraaf als het gaat om 'onze vrienden van de media' maar dat komt omdat ik me al minstens tien jaar groen en geel erger aan dergelijke inbreuken op onze (veronderstelde) persvrijheid en vrijheid van meningsuiting in zijn algemeenheid.

U weet ook net zo goed als ik dat wanneer er twintig man staan te demonstreren tegen Putin in Moskou dat dit veeel meer aandacht krijgt dan wanneer er duizenden staan te demonstreren in London tegen de opsluiting van Tommy Robinson. Er is geen enkel excuus voor en het gaat alle perken te buiten.

Ik ben het zowaar eens met deze woorden van Wilders vandaag: "enough is enough."

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2018 21:44 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Beste Lamp, het is overduidelijk dat de media is onderworpen aan zware censuur inzake Tommy Robinson op last van een Britse rechter, dat staat zelfs zwart op wit geschreven. Ik begrijp niet waarom u dat ontkent, bagatelliseert of zelfs verdedigt.

Waar ontken, bagatelliseer of verdedig ik dat ? Graag even een voorbeeld. Het enige wat ik doe is antwoord geven op uw vraag om met voorbeelden te komen waaruit blijkt dat de media zwijgen over het bezoek van Wilders aan Engeland. Ik geef u die voorbeelden....en dan komt u hiermee ????
Quote:
Ik geef toe dat ik soms wat doordraaf als het gaat om 'onze vrienden van de media' maar dat komt omdat ik me al minstens tien jaar groen en geel erger aan dergelijke inbreuken op onze (veronderstelde) persvrijheid en vrijheid van meningsuiting in zijn algemeenheid.

Prima, maar u moet zich dan wel aann de feiten houden. En dus niet beweren dat de media zwijgen over iets waarbij aantoonbaar is dat ze er niet over zwijgen. Ze hebben er gewoon melding van gemaakt. Net nog op Nieuwsuur ook trouwens.
Quote:
U weet ook net zo goed als ik dat wanneer er twintig man staan te demonstreren tegen Putin in Moskou dat dit veeel meer aandacht krijgt dan wanneer er duizenden staan te demonstreren in London tegen de opsluiting van Tommy Robinson. Er is geen enkel excuus voor en het gaat alle perken te buiten.

Ik denk echt dat dit zich vooral in uw hoofd afspeelt en dat de werkelijkheid anders is. Maar eerlijk is eerlijk: ik hou niet bij of alles wat er gebeurt wel evenredig veel aandacht krijgt. U kennelijk wel, en ik denk dat u zich daarbij laat leiden door een bepaalde vooringenomenheid die de werkelijkheid enigszins vertroebelt.

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2018 22:00 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2018 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Prima, maar u moet zich dan wel aann de feiten houden.

Ok, vertel maar wat hier niet aan klopt want hier had ik het namelijk over;

De media mag niet over de zaak Tommy Robinson publiceren, omdat de Britse staat de grootschalige ontucht- en verkrachtingszaken liever onder de pet houdt.

Als Tommy Robinson een Rus was geweest en de gevangenis was ingegooid voor het uiten van kritiek op Putin dan hadden de kranten er vol van gestaan en de media er gezamelijk vele uren zendtijd aan besteed.

U weet heel goed dat het zo is, maar blijft u dat maar fijn ontkennen hoor.

Het is trouwens niet alleen Tommy Robinson maar ook Julian Assange die al vele jaren politieke gevangene is van de Britse staat. Een schande, vindt u ook niet? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2018 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Beste Carlos, u begint uw verhaal met een tirade dat er geen aandacht wordt besteed aan het bezoek van Wilders aan Londen. Ik antwoord daaroop dat er wel aandacht aan besteed wordt, waarop u mij vraagt dat dan aan te tonen. Ik toon dat vervolgens aan.
Tot zo ver waarmee het begon. Hiermee was de kous gewoon afgeweest: u had zich vergist, kan gebeuren.
Maar nee hoor: u begint ineens een ander punt te maken, te beginnen met deze ronduit onjuiste opmerking:

Quote:

Ik vraag u - nogmaals - mij klip en klaar aan te geven waar ik dit ontken, bagatelliseer of verdedig. Ik zal u helpen: bespaar u de moeite. Ik ontken, bagatelliseer of verdedig dit NERGENS. (en zo wel, dan wil ik dat u dit met helder bewijs aantoont) U vergist zich dus opnieuw, kan opnieuw gebeuren.

Wat u hiermee doet is vragen naar een antwoord, en als u die krijgt er een beschuldiging overheen werpen: "ja, maar...." Dit omdat u het eigenlijk maar slecht kunt hebben dat u een antwoord heeft gekregen wat u niet verwachtte en wat haaks staat op uw aanname dat de media er geen aandacht aan hebbben besteed.

Vervolgens gaat u in uw laatste bijdrage nog een stap verder: als Robinson een Rus was geweest, dan....enz.
Ook Assange wordt erbij gesleept. Inderdaad schandalig zoals dat gebeurt (als antwoord op uw vraag).
Wat wilt u nou nog meer ? Robinson is geen Rus, de man zit onterecht vast, dat daar tegen geprotesteerd wordt vind ik volkomen terecht en ik gaf aan dat de media er aandacht aan heeft besteed.
En dan moeten we hier gaan zitten soebatten over de vraag of er wel of niet voldoende aandacht aan besteed is in relatie tot de aandacht die er aan demonstraties tegen Putin gegeven zou worden. Wat is dat nou voor rare discussie ?

BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2018 21:58 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Loetje schreef:
Het in de doofpot houden van gewelddadige groepsverkrachtingen op jonge kinderen heeft dus meer prioriteit dan deze daders vervolgen.

Ze worden vervolgd, toch? Dat het in de doofpot stoppen meer prioriteit heeft is jouw interpretatie, geen feit.
Loetje schreef:
Want waarom wordt er anders zo zwaar getild aan een kiekje maken van deze perverten op weg naar de rechtszaal?

Om dezelfde reden dat je altijd tekeningen van verdachten ziet, geen foto's. Verdachten mag je niet fotograferen of filmen, ze zijn immers nog verdachten, geen veroordeelden. Zo staat het in de wet.

Tommy Robertson was dus duidelijk in overtreding, het is een onruststoker die er op uit is om gearresteerd te worden.

Anderzijds: het lijkt me sterk dat op zo'n overtreding dertien maanden gevangenisstraf staat. Op die manier voedt het gezag de woede van rechts.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2018 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
Anderzijds: het lijkt me sterk dat op zo'n overtreding dertien maanden gevangenisstraf staat. Op die manier voedt het gezag de woede van rechts.

Precies daar zit 'm de crux; zou hij na een proces verbaal weer op straat zijn gezet dan zou er niks aan de hand zijn geweest.

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Jobert

Tedje van Es schreef:
Moppersmurf schreef:

Precies daar zit 'm de crux; zou hij na een proces verbaal weer op straat zijn gezet dan zou er niks aan de hand zijn geweest.

Dat is ook gebeurt de eerste keer

Even voor de complete context, het Verenigd Koninkrijk en Ierland kennen beide jury rechtspraak. In dat kader is het tijden een lopend proces verboden om aan berichtgeving te doen die een proces zou kunnen beïnvloeden. Of dat nog van deze tijd is, is de vraag. Aan de andere kant is het niet een onlogische regel, de Britse tabloid media kennende.

Goed dan Tommy Robinson (echte naam Stephen Christopher Yaxley):

1. Hij werd eerst al gearresteerd voor 'contempt of court' op 10 mei 2017 voor het filmen van verdachten buiten de rechtbank, voor zover ik kan zien is hij toen nog niet direct voorgeleid.

2. Toen ging hij niet veel later in 2017 opnieuw de fout in, door te proberen stiekem te filmen in de rechtszaal nadat hij al expliciet gewaarschuwd was dat niet te doen. Aangezien dit een stuk serieuzer was en vlak na de eerste overtreding is hij toen voorwaardelijk veroordeeld tot 13 maanden cel (3 maanden voor de eerste overtreding, 10 maanden voor de tweede) met een proefperiode van 18 maanden.

3. En in mei 2018 ging hij opnieuw de fout in en ging dus de voorwaardelijke veroordeling in werking.

Je kan best discussiëren of een dergelijke wet nog van deze tijd is of niet, maar er zit wel een bepaalde logica achter en Tommy/Stephen heeft doelbewust achter elkaar de wet overtreden wetende wat de consequenties daarvan konden zijn: 1. dat hij zelf de bak in zou draaien, maar ook 2. (wellicht nog belangrijker) dat dergelijke procesbeïnvloeding tot gevolg kan hebben dat de rechtszaak wordt afgeblazen en de verdachten vrijuit gaan.

Helaas lijken deze activisten hun eigen drama belangrijker te vinden dan dat deze verdachten daadwerkelijk worden veroordeeld.
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Jobert schreef:
maar ook 2. (wellicht nog belangrijker) dat dergelijke procesbeïnvloeding tot gevolg kan hebben dat de rechtszaak wordt afgeblazen en de verdachten vrijuit gaan.

Als de verdachten hierdoor vrijuit gaan breekt de pleuris los in Engeland.

BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2018 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ik verheug mij nu al op bezoek president Trump in juli Engeland. Very Happy

https://www.facebook.com/karl.bartle.9/videos/10155866590522496/

BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2018 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Liever geen facebook meer citeren.
Je bent gek als je dat nog gebruikt!
BerichtGeplaatst: Wo Jun 27, 2018 9:09 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Hoezo Ryan? Leg eens uit wat je bedoeld. Infoverspreiding-, communicatie- platvorm facebook is uiterst effectief. Facebook is een van de belangrijkste communicatiemiddelen van het verzet.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2018 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tommy Robinson WINT hoger beroep, komt vrij!

https://www.rt.com/uk/434798-tommy-robinson-free-bail/

De Britse staat was te 'eager' om hem achter slot en grendel te krijgen en heeft daarbij onzorgvuldig gehandeld, aldus de rechter. Of daarmee een veroordeling (minachting van de rechtbank) definitief van de baan is valt nog te bezien.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2018 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Icesurfer schreef:
Hoezo Ryan? Leg eens uit wat je bedoeld. Infoverspreiding-, communicatie- platvorm facebook is uiterst effectief. Facebook is een van de belangrijkste communicatiemiddelen van het verzet.

Haha.. Ooit van infiltratie gehoord?

Het is toch duidelijk dat CIA en NSA een uniek middel is aangeboden om mensen te beloeren?

Big Brother is watching you! Auch DU!

Verzet? Ammehoela.

Ik wed dat zelf Juian Assange een dubbelspion is.
In feite hebben wikileaks niks nieuws aan het licht gebracht, het was al lang bekend.

Verder is zo'n Engelse provocateur ook verdacht. Je wordt gewoon een rad voor ogen gedraaid.
De Britten zijn erg goed in het organiseren van desinformatie.
Tommy Robinson op openbare weg opgepakt tijdens live verslag
  Weerwoord forum index » Buitenland