Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Kakelende kip uit Israël wint Eurovisie songfestival. Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Kakelende kip uit Israël wint Eurovisie songfestival.
BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Wat een deceptie dat een kakelend tweelingzusje van Sharon Dijksma wint. Men zou de jurering aan mensen uit het vak
moeten overlaten, zoals het ooit was. Niet aan tokkies die kiezen voor de meest bizarre optredens.

Naar mijn idee had deze man de overwinning verdiend.
https://www.youtube.com/watch?v=usUA5BfU9pg

Laatst aangepast door Boosoog op Zo Mei 13, 2018 12:19, in totaal 1 keer bewerkt

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Dus vanaf nu geen Bohemian Rhapsody of Hotel California meer bovenaan de Top 2000. Vanaf nu een kakelende kip. Of anders wel de Vogeltjesdans of het Smurfenlied, die zijn immers van hetzelfde niveau.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
In vroegere jaren telde kwaliteit nog mee.
Mocedades "Eres Tu" 1973

.
BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Die kakelende kip die nu gewonnen heeft, heeft een misplaatste poging gedaan om te lijken op de IJslandse zangeres Bjork. Niet bijster origineel dus, en als je dan ook nog eens niet verder komt dan wat gekke bekken trekken en aanverwant gekraai in de ruimte, dan is dat heel erg triest. Wat een afgang.
Persoonlijk vond ik de inzending uit Estland mooi, en vooral zeer knap gezongen. Onvoorstelbaar dat zo'n superzangeres het dan aflegt tegen een gans die alleen maar dom kan lopen doen.
Servië vond ik ook mooi (beetje mystiek) en ik moet eerlijk zeggen dat Waylon mij ook niet tegenviel: niet geheel mijn smaak, maar sterk en strak gebracht.
Hoe dan ook, het lijkt erop dat het adagium "hoe gekker hoe beter" het ieder jaar steeds meer wint van doodgewone kwaliteit.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Hoe dan ook, het lijkt erop dat het adagium "hoe gekker hoe beter" het ieder jaar steeds meer wint van doodgewone kwaliteit.

Dat lijkt dan met name het geval te zijn sinds het Azische Israël meedoet .

Men stelle zich voor: 'n Aziatisch land wint het Europese songfestival. Shock

Turkije ligt nog voor 'n klein stukje in Europa; Israël echter in het geheel niet.
BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 17:26 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Bij Televoting stemde ik voor Hongarije, Duitsland, Albanië, Denemarken, Portugal.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Die kakelende kip die nu gewonnen heeft, heeft een misplaatste poging gedaan om te lijken op de IJslandse zangeres Bjork. Niet bijster origineel dus...

En die kip leek qua uiterlijk alleen maar op een dikke Björk. Maar op muzikaal gebied werd er heel wat afgejat. In willekeurige volgorde heb ik Bieber, Adèle, Porter, Avici, Beyonce en nog een paar voorbij horen komen.
Het zijn een stelletje amuzikale aandachtnichten die aan een rariteitenkabinet meedoen en het EFS is het bewijs dat homo's geen verstand van muziek hebben. Het muzikale bewijs hiervoor werd vele malen geleverd. Maar niet alleen op muzikaal gebied rammelde het aan alle kanten; één van de trieste dieptepunt vond ik wel het commentaar van de deskundige BN er Jamai die na het liedje van Italië gehoord te hebben vond dat het festival geen bühne is voor een dergelijk statement.
Nee meneer Jamai, het EFS is geen bühne om een statement tegen oorlog en geweld af te geven maar natuurlijk wel een bühne om als zingende dame met worst en baard een statement voor homofilie en travestie af te geven... Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje van Es schreef:
Het zijn een stelletje amuzikale aandachtnichten die aan een rariteitenkabinet meedoen en het EFS is het bewijs dat homo's geen verstand van muziek hebben.

Erg kort door de bocht, Tedje. Er zullen best wel veel homo's zijn met een goede smaak voor muziek, maar ze vinden het uiterlijk vertoon van het songfestival gewoon een leuk camp verschijnsel.

Tedje van Es schreef:
één van de trieste dieptepunt vond ik wel het commentaar van de deskundige BN er Jamai die na het liedje van Italië gehoord te hebben vond dat het festival geen bühne is voor een dergelijk statement.
Nee meneer Jamai, het EFS is geen bühne om een statement tegen oorlog en geweld af te geven maar natuurlijk wel een bühne om als zingende dame met worst en baard een statement voor homofilie en travestie af te geven... Rolling Eyes

Het songfestival zou zich moeten onthouden van ALLE statements. Maar dat is een verloren strijd vrees ik. Net zoals het feit dat uiterlijk vertoon intussen méér stemmen oplevert dan goede muziek.

Gewoon niet meer kijken. Hoef je je ook niet meer te ergeren.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
Erg kort door de bocht, Tedje. Er zullen best wel veel homo's zijn met een goede smaak voor muziek, maar ze vinden het uiterlijk vertoon van het songfestival gewoon een leuk camp verschijnsel.

Ik ken anders geen enkel homotent waar men de beter muziek draait.
Het EFS is duidelijk gekaapt door exhibitionistische homo's. Net als de Gay Pride in Amsterdam dat is.

Quote:
Het songfestival zou zich moeten onthouden van ALLE statements.

Het EFS is één groot statement en n dat vind ik helemaal niet erg, het wordt me alleen te gortig als een ophooggevallen BN er eventjes op de nationale tv komt vertellen welk statement niet kan.

Quote:
Gewoon niet meer kijken. Hoef je je ook niet meer te ergeren.

Juist wel! Met een paar vrienden voor de tv en alles stelselmatig afkraken. Heerlijk! Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 20:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Israël heeft niets te zoeken op een EURO visie songfestival.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 21:47 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:

Turkije ook niet trouwens; dat land is voor 90% Aziatisch en dan mag 't op geen enkele wijze bij Europa ingedeeld worden. (Ook niet bij Europese voetbaltoernooien trouwens en zeker niet bij de Europese politiek).
Laat dat soort Trojaanse paarden maar fijn buiten staan.
BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2018 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik heb persoonlijk op Ierland gestemd.

Een van de leuke dingen aan het Songfestival is juist het gekakel er over... dit keer een "kip"... wat vinden de heren "kenners van goede smaak" van de winnaar van vorig jaar?

Tedje van Es schreef:
Ik ken anders geen enkel homotent waar men de beter muziek draait.

Ligt er aan wat je "betere" muziek vindt, maar als dat ouwe lullen muziek als Rolling Stones enzo is: nee die ga je niet vinden.
Verder moet je eens beter opletten, maar toegegeven in Limburg zit niet veel.

Quote:
Het EFS is duidelijk gekaapt door exhibitionistische homo's. Net als de Gay Pride in Amsterdam dat is.

Zei je dat vorig jaar ook toen Portugal won?

Ik vond wel dat de Portugese presentatie dit jaar erg "nichterig" was, veel knipogen, veel "nichtenhumor". T hoort er een beetje bij, maar t lag er dit jaar wel erg dik bovenop.

Cliff schreef:

Zeker wel. Anders dan jij veronderstelt, is deelname niet gebonden aan geografische ligging in Europa, maar aan lidmaatschap van de EBU.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2018 21:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Zeker wel. Anders dan jij veronderstelt, is deelname niet gebonden aan geografische ligging in Europa, maar aan lidmaatschap van de EBU.

Maar 'n Aziatisch land behoort geen lid te kunnen zijn van de European Broadcasting Union.
BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 8:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Ligt er aan wat je "betere" muziek vindt, maar als dat ouwe lullen muziek als Rolling Stones enzo is: nee die ga je niet vinden.

Smaken verschillen maar er bestaat weldegelijk een kwaliteitsnorm voor betere popmuziek. Verdiep je er maar even in (maar dan moet je wel even verder kijken dan de Top 2000 of het EFS).
Wat is ouwe lullen muziek? Is dat door of voor ouwe lullen? Je maakt een cruciale denkfout door te denken dat oude muziek per definitie slecht is.

Quote:
Verder moet je eens beter opletten, maar toegegeven in Limburg zit niet veel.

Waar moet ik beter op letten? Op die bagger van het EFS?
En wat draaien ze dan in die homotenten?
Dit is de homo top 5:

5 YMCA Village People
4 I Want To Break Free Queen
3 Ich Bin Wie Du Marianne Rosenberg
2 Dancing Queen ABBA
1 Why Tell Me, Why Anita Meyer
(bron: Radio 2 )

Allemaal fantasieloze eenheidsworst voor en door ouwe lullen dus. Van Rhiannon Giddens, Mad About Mountains, Rateliff of De Wolff (ik noem maar even een paar moderne artiesten die nog geen ouwe lullen zijn) hebben ze in die tenten nog nooit gehoord .
Kijk daar dus eerst maar eens naar voordat je gaat gooien met zaken waar je niets van weet, zoals de muziek uit Limburg (De Wolff is bijvoorbeeld een waanzinnige jonge band uit Limburg).

Quote:
Zei je dat vorig jaar ook toen Portugal won?

Het gaat niet om een nichterig optreden maar om het nichterige publiek; 85% van wat daar met die bagger mee staat te zingen is niet hetero. Ze doen achterlijker dan dat jij vindt dat wij in Limburg tijdens carnaval doen.

Quote:

Israël doet mee omdat het politiek is. Het is gewoon propaganda. Net als de winnaar van nu: een vette Israëlisch kipje met een ongelofelijk slecht liedje dat het toppunt van wansmaak is maar dat wint ter gelegenheid van de 70ste verjaardag van Israël.

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Smaken verschillen maar er bestaat weldegelijk een kwaliteitsnorm voor betere popmuziek.

Vertel, wat is die norm en wie bepaalt die?

Quote:

Dit is de homo top 5:

5 YMCA Village People
4 I Want To Break Free Queen
3 Ich Bin Wie Du Marianne Rosenberg
2 Dancing Queen ABBA
1 Why Tell Me, Why Anita Meyer
(bron: Radio 2 )

Stuk voor stuk sfeerverhogende klassiekers!

Dit is de carnavals top40:

5 Ria Valk Leo
4 Toon Mien waar is mn feestneus
3 Andre van Duin Pizzalied
2 Sjakie Schram Glaasje op laat je rijden
1 Sjeng oan the geng De Nachroave

Trek je nu op basis hiervan ook je conclusies over carnaval?

Quote:
En wat draaien ze dan in die homotenten?

Ga er eens kijken zou ik zeggen...

Quote:

Het gaat niet om een nichterig optreden maar om het nichterige publiek; 85% van wat daar met die bagger mee staat te zingen is niet hetero.

Ik denk dat dat overdreven is, maar dan nog: wat is daar t probleem van?

Quote:
Ze doen achterlijker dan dat jij vindt dat wij in Limburg tijdens carnaval doen.

Ehm t ESF is generiek gezien een heel keurig feestje, eigenlijk wordt er bijzonder weinig extreems of achterlijks gedaan.

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Vertel, wat is die norm en wie bepaalt die?

Goede smaak en enige muzikale kennis bepalen dat. Wie het in ieder geval niet bepaalt is een stelletje door het dolle heen gedraaide exhibitionistische homo's die zich enorm aanstellen en doen alsof het festival het hoogste goed is dat er op muzikaal gebied bestaat. Het EFS is niet van dat, het EFS is muzikale diarree.

Quote:
Stuk voor stuk sfeerverhogende klassiekers!

Naar de maatstaven van middle of the road meuk voor ouwe lullen zijn dat inderdaad klassiekers.

Quote:
Trek je nu op basis hiervan ook je conclusies over carnaval?

Ria Valk, Toon en de rest in dat rijtje zijn Hollandse carnavalsnummers. Die hoor je hier bij ons niet.
Jouw lijstje bewijst alleen maar dat ze in Holland geen reet verstand hebben van carnaval.

Quote:
Ga er eens kijken zou ik zeggen...

Dat heb ik vaak genoeg gedaan en daar draaiden ze inderdaad niets anders de ouwe lullen meuk die ik eerder noemde. Altijd diezelfde afgesabbelde Top 2000 meuk: van Village People tot Bony M, van Alcazar tot Luv, van Pet Shop Boys tot Abba, van Klijn tot WHAM!, enzovoorts, enzovoorts. Niets verheffends dus.
Wat hoor jij er dan?

Quote:
Ik denk dat dat overdreven is, maar dan nog: wat is daar t probleem van?

Ik denk niet dat het overdreven is, ik denk ik het zeer goed typeer.
En het is geen probleem, maar dat betekent niet dat het EFS enige kwaliteit heeft en dat het publiek enige muzikale smaak heeft.

Quote:
Ehm t ESF is generiek gezien een heel keurig feestje, eigenlijk wordt er bijzonder weinig extreems of achterlijks gedaan.

O nee? Dan kijk eens naar de artiesten en het publiek; allemaal bagger wat er op het podium staat en randdebielen die voor dat podium staan en het allemaal luidkerels mee brallen.

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje van Es schreef:

Goede smaak en enige muzikale kennis bepalen dat. Wie het in ieder geval niet bepaalt is een stelletje door het dolle heen gedraaide exhibitionistische homo's die zich enorm aanstellen en doen alsof het festival het hoogste goed is dat er op muzikaal gebied bestaat.

Als je iets leuk vindt wil dat toch niet zeggen dat je het ziet als 'het hoogste goed'?

Je bekent zèlf dat je kijkt omdat je het leuk vindt om samen met vrienden alles af te kraken. Nou dan, veel homo's vinden camp blijkbaar leuk.
Ben je wel 'ns in de Bazaar in Beverwijk geweest? Wat ze daar allemaal voor 'n foute bling bling verkopen, geweldig gewoon ! : D
En dat zeg ik als Limburgse hetero. Je weet gewoon niet wat leuk is, Tedje. Wink

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Goede smaak en enige muzikale kennis bepalen dat.

Ach so, en toevallig heb jij die "goede" smaak en muzikale kennis?

Quote:
Wie het in ieder geval niet bepaalt is een stelletje door het dolle heen gedraaide exhibitionistische homo's die zich enorm aanstellen en doen alsof het festival het hoogste goed is dat er op muzikaal gebied bestaat. Het EFS is niet van dat, het EFS is muzikale diarree.

Dan snap je t blijkbaar echt niet. De groep homo's die fan is van het ESF kan zelf ook erg goed de humor er van inzien en pretenderen zeker niet dat het ESF het hoogste goed is.
T is denk ik een combinatie van glitter&glamour, internationale focus gecombineerd met melodieuze pop achtige liedjes die t zo populair maakt onder homo's. T camp gedeelte is er al een aantal jaren af.

Quote:

Dat heb ik vaak genoeg gedaan en daar draaiden ze inderdaad niets anders de ouwe lullen meuk die ik eerder noemde. Altijd diezelfde afgesabbelde Top 2000 meuk: van Village People tot Bony M, van Alcazar tot Luv, van Pet Shop Boys tot Abba, van Klijn tot WHAM!, enzovoorts, enzovoorts. Niets verheffends dus.
Wat hoor jij er dan?

De meeste homo kroegen zijn weinig meer dan bruine kroegen. In normale bruine kroegen draaien ze Hazes enzo, in homo kroegen voegen ze daar ABBA aan toe Laughing
Groot gedeelte van de gayscene speelt zich tegenwoordig niet zozeer af in de homo kroegen, maar op van allerlei feestjes.

Quote:

O nee? Dan kijk eens naar de artiesten en het publiek; allemaal bagger wat er op het podium staat en randdebielen die voor dat podium staan en het allemaal luidkerels mee brallen.

Haha, vergeleken bij andere homo feestjes is het ESF een zeer keurig feestje. Als je dat al exhibitionistisch noemt, ben ik erg benieuwd wat je van onderstaand vindt Laughing

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 18:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Haha, vergeleken bij andere homo feestjes is het ESF een zeer keurig feestje. Als je dat al exhibitionistisch noemt, ben ik erg benieuwd wat je van onderstaand vindt Laughing

Nee, zo komt de homo emancipatie lekker op gang...

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 19:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hoezo?

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Hoezo 'hoezo'?

Je ziet toch zelf wel in dat provoceren niet emancipatie bevorderend is, hoop ik. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Wat is er provocerend aan?

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Die discussie hebben we al gehad over de Gaypride. Dus laat maar zitten.

En bij het songfestival haak ik af als er een politieke boodschap verkondigt moet worden. Het is alleen leuk als het puur amusement is. 'n Paar jaar geleden werd Nederland de winst ontnomen door een slecht zingend tweeslachtig wezen met een vreselijk zeiknummer, die alleen maar won door wat slap gelul over tolerantie en dat we allemaal van elkaar moeten houden.

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 20:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Wat is er provocerend aan?

Dat wil jij niet zien... maar je weet het wel, want anders zou je dit filmpje niet als voorbeeld neerzetten Smile

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 0:41 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Over kakelende kip gesproken.
Eigenlijk leek 't daar 'n hele tijd geleden al 'n beetje op en dan wel ook nog met de Nederlandse inzending;
1966 was 't: " Tok tikitokki tok", of zoiets. https://www.youtube.com/watch?v=tMj0SstuJ9M

Wellicht 'n reden temeer om deelname niet alleen te beperken tot Europese landen, maar ook tot Europide artiesten.
Er mag toch nog wel iets zijn zonder altijd weer die vreemdelingen ertussen?
Positief onderscheid maken mag immers altijd.
Doen zij ook.

Iemand zei hierboven dat voor hem de Oostenrijkse inzending had mogen winnen.
Kwestie van smaak uiteraard, maar was dat nou 'n Oostenrijker?
Kakelende kip uit Israël wint Eurovisie songfestival.
  Weerwoord forum index » Actualiteiten