Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Timmermans is knettergek. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Volgende
Plaats nieuw bericht  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 17:11 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Tedje van Es schreef:
Jip schreef:
Ze kunnen dat dus niet weten, want geen papieren. Het wordt aangenomen omdat in 2000 ook al 58 mensen van Chinese afkomst zijn overleden tijdens zo'n 'dodenrit'.

Huh? Wat zeg je me nou?
Heb jij een bron waaruit blijkt dat men denkt dat dit Chinezen zijn OMDAT de slachtoffers van 2000 OOK Chinezen waren?

Quote:
En het heeft geen zak met krampachtig gedrag te maken: als één Nederlander een moord pleegt, wil dat dus niet zeggen dat alle Nederlanders moordenaars zijn. Of durf jij te beweren dat bijvoorbeeld alle Belgen pedofiele kindermoordenaars zijn vanwege Marc Dutroux?

Je begrijpt, vrees ik, niet wat ik bedoel. Ik zeg helemaal niet dat bij die dode Chinezen krampachtig wordt gedaan.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/nationaliteit-vrachtwagendoden-niet-bevestigd/ar-AAJk4OE?ocid=spartandhp
Je schreef dit wel degelijk:
Quote:
Het antwoord is heel eenvoudig: als ras want die mensen hebben allemaal geen papieren bij zich.
Voel je hoe krampachtig dit alles is?

Huh? Waar heb je het in hemelsnaam over?
Waarom zegt de politie eerst dat het om Chinezen gaat? Omdat de slachtoffer donker zijn en kroeshaar hebben? Nee toch? Nou dan!

En ik had graag een bron van jouw omdat jij beweert dat men dacht dat het Chinezen waren omdat de slachtoffers uit 2000 ook Chinezen waren.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 17:12 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Tedje van Es schreef:
Jip schreef:
Dit is dus slap gelul van de bovenste plank, of gezeur van iemand met een tunnelvisie.

Leg me dat eens uit.

Wat valt hier uit te leggen? Je pleurt een enorme lijst met appelrassen, zet er een 'gevatte one-liner' onder.
Slaat nergens op en gaat nergens over.

Nee, dat is juist heel sterk (vind ik). Je moet wel even de context begrijpen.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 17:15 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Jip schreef:
Tedje van Es schreef:
Jip schreef:
Ze kunnen dat dus niet weten, want geen papieren. Het wordt aangenomen omdat in 2000 ook al 58 mensen van Chinese afkomst zijn overleden tijdens zo'n 'dodenrit'.

Huh? Wat zeg je me nou?
Heb jij een bron waaruit blijkt dat men denkt dat dit Chinezen zijn OMDAT de slachtoffers van 2000 OOK Chinezen waren?

Quote:
En het heeft geen zak met krampachtig gedrag te maken: als één Nederlander een moord pleegt, wil dat dus niet zeggen dat alle Nederlanders moordenaars zijn. Of durf jij te beweren dat bijvoorbeeld alle Belgen pedofiele kindermoordenaars zijn vanwege Marc Dutroux?

Je begrijpt, vrees ik, niet wat ik bedoel. Ik zeg helemaal niet dat bij die dode Chinezen krampachtig wordt gedaan.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/nationaliteit-vrachtwagendoden-niet-bevestigd/ar-AAJk4OE?ocid=spartandhp
Quote:
Het antwoord is heel eenvoudig: als ras want die mensen hebben allemaal geen papieren bij zich.

Waarom zegt de politie eerst dat het om Chinezen gaat? Omdat de slachtoffer donker zijn en kroeshaar hebben? Nee toch? Nou dan!

En ik had graag een bron van jouw omdat jij beweert dat men dacht dat het Chinezen waren omdat de slachtoffers uit 2000 ook Chinezen waren.

Wel gvd Ted!!! Evil or Very Mad
Lees nou eens eerst wat ik hier schrijf, laat het vervolgens tot je autistische brein doordringen voor je reageert!!

Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 18:01 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Corwin schreef:
Als dat zo zou zijn, dan merk ik dat toch vanzelf?

Eens, maar ik vond een waarschuwing toch wel op zijn plaats.
Verder niks.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 18:02 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Jip schreef:
Tedje van Es schreef:
Jip schreef:
Dit is dus slap gelul van de bovenste plank, of gezeur van iemand met een tunnelvisie.

Leg me dat eens uit.

Wat valt hier uit te leggen? Je pleurt een enorme lijst met appelrassen, zet er een 'gevatte one-liner' onder.
Slaat nergens op en gaat nergens over.

Nee, dat is juist heel sterk (vind ik). Je moet wel even de context begrijpen.

De context ja. Dat bedoelde ik dus. Raakte kant noch wal.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 20:22 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Jip schreef:
Want, stel dat jouw familie een zootje Linke Loetjes zijn die om de haverklap in de boeien worden geslagen. Jij bent echter iemand met een blanco strafblad. Toch kun jij niet aan een vaste baan komen vanwege die vooroordelen. 'Hij is familie van Linke Loetjes en co en hij zal dus ook wel een crimineel zijn. Afgewezen!'

Tja, zo werkt dat.
Als iemand 'n paar keer door 'n mug is geprikt en daar dagenlang hinder van heeft gehad, dan zal ie al gauw het zekere voor het onzekere nemen wanneer hij weer zo'n beest ziet. De meesten zullen dat dier dan dood meppen (en 'n enkeling die zoiets uit principe niet doet zal zichzelf naar elders verplaatsen).
Toch is die mug naar alle waarschijnlijkheid niet een van de dieren die eerder geprikt hebben.
Ook is niet met zekerheid te zeggen dat ook dit dier weer zal gaan prikken.
Maar ja, men vindt door eerdere ervaringen het risico dat dit wel zal gebeuren toch te groot.
.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 20:47 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Jip schreef:

Waarschijnlijk niet, maar ook niet dat alle personen die omkomen in 'n mensensmokkelende vrachtwagen wel Chinezen zullen zijn omdat in 2000 al 'ns 58 Chinezen in zo'n vrachtauto zijn omgekomen.

Maar goed, 't begint dus duidelijk te worden dat in bepaalde contreien de afkeer van het woord mensenras en van het in bepaalde opzichten letten op iemands etniciteit dermate groot is, dat men zichzelf al heeft wijsgemaakt en anderen driftig probeert wijs te maken dat er eigenlijk ook qua uiterlijke kenmerken helemaal geen verschillen bestaan tussen mensen.
Zo zal aan het uiterlijk van de onlangs omgekomen illegalen in die vrachtauto echt niet te zien geweest kunnen zijn of 't nou Chinezen waren, Vietnamezen of Japanners.
Maar 't waren in elk geval wel Mongoloiden en dus geen Afroiden of Europiden.
Zou er dan toch onderscheid zijn in het uiterlijk van groepen mensen?
Misschien zijn er dan ook wel mensen die ook subtielere verschillen in uiterlijk kunnen herkennen en dus ook kunnen zien of iemand Chinees is, Vietnamees of Japanner.
Ten bewijze:
Plaats hier 'n foto van drie personen waarvan een Chinees, een Japans en een Vietnamees is, zonder dat erbij te vermelden.
Gegarandeerd dat bijvoorbeeld ondergetekende kan zeggen wie de Chinees is, wie de Jap en wie de Vietnamees.
-
BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 1:40 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Corwin schreef:
Mensen steken al duizenden jaren de Middellandse Zee over in bootjes en in schepen

Maar dat wil niet zeggen dat ze dat goed gedaan hebben.
Wanneer we zien dat de mensheid inmiddels op het randje van de afgrond staat door met name ook de mondiale overbevolking en de bijbehorende uitputting van de levensbronnen dan valt de conclusie niet te vermijden dat de mens tot nu toe heel grote fouten heeft gemaakt.
-
BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 8:42 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Wanneer we zien dat de mensheid inmiddels op het randje van de afgrond staat

Dat is maar zeer de vraag of dat zo is....

Quote:
door met name ook de mondiale overbevolking

Lijkt mij inderdaad probleem nummer één

Quote:
en de bijbehorende uitputting van de levensbronnen

Is ook maar zeer de vraag. Met gentechnologie en gestapelde landbouw is het zeer waarschijnlijk mogelijk dat we zeker nog een bevolking van twee keer zo groot kunnen voeden.... de vraag is echter of we dat moeten willen.

Ik denk van niet.

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 9:07 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Tedje van Es schreef:
Jip schreef:
Tedje van Es schreef:
Jip schreef:

Huh? Wat zeg je me nou?

Quote:

Quote:

Wel gvd Ted!!! Evil or Very Mad
Lees nou eens eerst wat ik hier schrijf, laat het vervolgens tot je autistische brein doordringen voor je reageert!!

Rolling Eyes

Alweer die agressie. En dan wat over mij hebben te miepen.
Ik zou zeggen: schrijf eens wat duidelijker zodat mensen begrijpen wat je bedoelt.

Ik herhaal even jouw bijdrage:
Ik schreef: Even een vraagje: in een vrachtwagen zijn eergisteren zijn 39 dode Chinezen gevonden.
Hoe weten ze dat dit Chinezen zijn? En hoe is de benaming bedoeld? Als ras of als nationaliteit?

Waarop jij schreef: Ze kunnen dat dus niet weten, want geen papieren. Het wordt aangenomen omdat in 2000 ook al 58 mensen van Chinese afkomst zijn overleden tijdens zo'n 'dodenrit'.

Dus: omdat in 2000 58 Chinezen omkwamen zullen dit nu ook wel Chinezen zijn? Hoe kom je bij die onzin?

Ik had het over de wijze waarop men vaststelde dat het Chinezen zijn. En dat vroeg ik in de context van de discussie over ras. En omdat deze mensen geen papieren hebben is er dus naar uiterlijke kenmerken gekeken.
Snap je?

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 12:42 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Corwin

Natubico schreef:

Maar dat wil niet zeggen dat ze dat goed gedaan hebben.
Wanneer we zien dat de mensheid inmiddels op het randje van de afgrond staat door met name ook de mondiale overbevolking en de bijbehorende uitputting van de levensbronnen dan valt de conclusie niet te vermijden dat de mens tot nu toe heel grote fouten heeft gemaakt.
-

U beweerde dat de Middellandse zee een hindernis zou zijn voor het vermengen van zogenaamde mensen rassen
Ik beweer daarentegen dat de mens al heel lang die zee oversteekt
Meer dan twee duizend jaar geleden is er zelfs een heel leger met olifanten de zee overgestoken naar wat nu Spanje is
En er was echt al veel langer gewoon verkeer over en weer

Ik zal maar aannemen dat uw poging om de discussie te verschuiven naar overbevolking betekent dat u wel heeft ingezien ongelijk te hebben aangaande de Middellandse zee
BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 3:47 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

't Ging om de stelling dat 't volgens het stelsel van de natuur niet mogelijk is dat met name ook de hoofdrassen (Europide, Mongoloide en Afroide) vermengd worden, om de doodeenvoudige reden dat de leden daarvan OP PUUR NATUURLIJKE WIJZE niet bij elkaar in de buurt kunnen komen.

De Straat van Gibraltar kan op puur natuurlijke wijze, dus zonder allerlei kiunstmatig vervaardigde hulpmiddelen zoals badmuts, zwembril, zwemvliezen, e.d niet overgezwommen worden.

Ook bootjes komen in de natuur niet voor en zijn dus geen puur natuurlijk middel.
-
BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 4:03 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Jip schreef:
Onzin, het is juist de bedoeling van de natuur om zoveel mogelijk variatie te laten ontstaan bij alle levensvormen.

Ja ja, en de ratio daarvan is dat er dan zoveel mogelijk mensen komen die nergens in een 100% op hun constellatie toegesneden natuurlijke omgeving zullen kunnen leven omdat ze ten gevolge van raciale vermenging(en) tot twee of meer (sub-)rassen behoren, dewelke qua gezondheids- en welzijnseisen corresponderen met evenzovele verschillende gebieden op Aarde.

Zou wel 'ns willen vernemen aan welke gerenommeerde bron(nen) de gequote stelling ontleend moge zijn.
-
BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 9:06 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Natubico schreef:
Jip schreef:
Onzin, het is juist de bedoeling van de natuur om zoveel mogelijk variatie te laten ontstaan bij alle levensvormen.

Ja ja, en de ratio daarvan is dat er dan zoveel mogelijk mensen komen die nergens in een 100% op hun constellatie toegesneden natuurlijke omgeving zullen kunnen leven omdat ze ten gevolge van raciale vermenging(en) tot twee of meer (sub-)rassen behoren, dewelke qua gezondheids- en welzijnseisen corresponderen met evenzovele verschillende gebieden op Aarde.

Zou wel 'ns willen vernemen aan welke gerenommeerde bron(nen) de gequote stelling ontleend moge zijn.
-

Je hoeft alleen maar om je heen te kijken.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 9:12 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Natubico schreef:
't Ging om de stelling dat 't volgens het stelsel van de natuur niet mogelijk is dat met name ook de hoofdrassen (Europide, Mongoloide en Afroide) vermengd worden, om de doodeenvoudige reden dat de leden daarvan OP PUUR NATUURLIJKE WIJZE niet bij elkaar in de buurt kunnen komen.

De Straat van Gibraltar kan op puur natuurlijke wijze, dus zonder allerlei kiunstmatig vervaardigde hulpmiddelen zoals badmuts, zwembril, zwemvliezen, e.d niet overgezwommen worden.

Ook bootjes komen in de natuur niet voor en zijn dus geen puur natuurlijk middel.
-

Mensen hebben hersens en, misschien nog wel belangrijker, opponeerbare duimen. Door deze twee NATUURLIJKE aanpassingen was het mogelijk voor de mens om hulpmiddelen te bedenken en uit te werken.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 10:20 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Poendert

Uiteraard zal elk ras het best floreren op de plek waar het oorspronkelijk is ontstaan, of zich heeft vermeerdert.
Daarom zal een ras dat het best van alle rassen zich onder Boreale omstandigheden heeft ontwikkeld, zich ook het best onder die Boreale omstandigheden ontwikkelen en handhaven. Dus dat ras zal steeds lichter van huid worden zoals blanken, zodat het produceren van bepaalde vitaminen via zonlicht makkelijker wordt, of ze zullen overschakelen op een nagenoeg carnivoor dieet, zoals de Eskimo,s zodat andere levensvormen die wel zelf die bepaalde vitaminen kunnen produceren, die ook voor hen maken. Dat laatste door het consumeren van die vitamine makers.
De rest van de rassen zal op den duur onder Boreale omstandigheden uitsterven zonder fabrieksmatige bijvoeding van die ontbrekende vitamines.

Dus het ras dat zich het best ontwikkeld naar de plaatselijke omstandigheden, zal daar uiteindelijk overblijven, omdat die in het wild de meeste nakomelingen zullen produceren met hun aangepaste lichamen en hersens.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 11:14 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:

Die stelling is gewoon onhoudbaar. De werelddelen grenzen notabene aan elkaar via land.

En verder kun je de straat van Gibraltar gewoon overzwemmen zonder enige hulpmiddelen:
http://www.zwemoversteken.nl/straatvangilbraltar.html

't Is hemelsbreed maar 15km.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 11:30 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Uiteraard zal elk ras het best floreren op de plek waar het oorspronkelijk is ontstaan, of zich heeft vermeerdert.
Daarom zal een ras dat het best van alle rassen zich onder Boreale omstandigheden heeft ontwikkeld, zich ook het best onder die Boreale omstandigheden ontwikkelen en handhaven. Dus dat ras zal steeds lichter van huid worden zoals blanken, zodat het produceren van bepaalde vitaminen via zonlicht makkelijker wordt, of ze zullen overschakelen op een nagenoeg carnivoor dieet, zoals de Eskimo,s zodat andere levensvormen die wel zelf die bepaalde vitaminen kunnen produceren, die ook voor hen maken. Dat laatste door het consumeren van die vitamine makers.
De rest van de rassen zal op den duur onder Boreale omstandigheden uitsterven zonder fabrieksmatige bijvoeding van die ontbrekende vitamines.

Dus het ras dat zich het best ontwikkeld naar de plaatselijke omstandigheden, zal daar uiteindelijk overblijven, omdat die in het wild de meeste nakomelingen zullen produceren met hun aangepaste lichamen en hersens.

Drie keer het woord "boreaal", u heeft goed geluisterd naar meneer Baudet, hoor. Bravo.
Nu nog wat uilen van Minerva erbij. Moet lukken.
Over de inhoudelijkheid van uw bijdrage zullen we het verder maar niet hebben. Een stomdronken baviaan slaat nog zinniger taal uit.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 11:52 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Corwin

Natubico schreef:

-

Dus Europide, Mongoloide en Afroide zijn de drie hoofdrassen?
Wat interessant zeg.
Waar is deze kennis op gebaseerd?

En Marokkanen behoren dus tot het Afroide hoofdras?
Wat interessant zeg. Uw wijsheid is groot
Uit welke encyclopedie komt die indeling?

En wat leuk te weten dat onze verre voorouders zich er aan gehouden hebben om zich niet te vermengen als ze per boot waren overgestoken
En vooral ook zo braaf van de mensen die vroeger woonde in wat nu Rusland is , dat die nooit zonder badmuts naar het huidige China zijn gezwommen
BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 11:57 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Natubico schreef:

Die stelling is gewoon onhoudbaar. De werelddelen grenzen notabene aan elkaar via land.

En verder kun je de straat van Gibraltar gewoon overzwemmen zonder enige hulpmiddelen:

Juist. En vergeet ook niet dat Natubico hier ooit eens beweerde maar liefst 150 km in één dag op zijn fiets aflegt.
Dus is het voor ons aller fruitdruifje een makkie om in minder dan 80 dagen de hele wereld rond te reizen.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 20:11 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Natubico schreef:

https://www.firmm.org/nl/newslist/article/items/twee-zwitserse-zwemmers-steken-de-straat-van-gibraltar-over
Hier is te zien dat ze in elk geval 'n badmuts en 'n zwembril dragen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/voorburger-zwemt-straat-van-gibraltar-over~ba3a3a3f/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
En hier dat er 'n bootje meevaart vanwaaruit tussentijds eten e.d. verstrekt wordt.

Heb ook ergens gelezen dat ze zich moeten insmeren met vet als bescherming tegen het zoute water.

En dan die noodzakelijke uitgebreide training.

Allemaal niet echt natuurlijk toch.

-
BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 20:34 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Corwin schreef:

Wat interessant zeg.

Is al eerder aan de orde geweest; https://nl.wikipedia.org/wiki/Kaukasisch_ras
Corwin schreef:

Noord-Afrikanen en West-Aziaten behoren in die indeling tot het Europide ("Kauklasische") hoofdras .
Corwin schreef:
En wat leuk te weten dat onze verre voorouders zich er aan gehouden hebben om zich niet te vermengen als ze per boot waren overgestoken

Bij buurlanden is dat nog niet zo'n probleem (ook al zit er nog wat water tussen).
Maar het wordt alsmaar tegennatuurlijker, naarmate de (met onnatuurlijke middelen zoals vliegtuigen) overbrugde afstanden groter worden.
Corwin schreef:
En vooral ook zo braaf van de mensen die vroeger woonde in wat nu Rusland is , dat die nooit zonder badmuts naar het huidige China zijn gezwommen

???

-

Laatst aangepast door Natubico op Zo Okt 27, 2019 21:08, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 20:39 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Jip schreef:
Juist. En vergeet ook niet dat Natubico hier ooit eens beweerde maar liefst 150 km in één dag op zijn fiets aflegt.
Dus is het voor ons aller fruitdruifje een makkie om in minder dan 80 dagen de hele wereld rond te reizen.

Dus dat in strijd met de regels op de man spelen blijft maar duren bij die Kip (zonder kop)?
-
BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 21:29 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Poendert

Corwin schreef:
Natubico schreef:

-

Wat interessant zeg.

De Marokkanen zijn geen negroide Afrikanen, maar behoren tot de Berbers waar ook de bewoners van de Canarische eilanden toe behoorden, een ras van blanken die 2000 jaar geleden nog blond waren. Ze worden nu overheerst door de Semmitische Arabieren uiteraard uit Arabie.
Mongolen zijn oa de Mongolen, Chinezen en aanverwanten. Zelfs de Maleiers zijn een verre zijtak van dat ras.
Blanken zijn niet alleen de Europiden, ook de mensen in India,, Arabieren en Persen en pikzwarte Tamiels worden daartoe gerekend.
De Melaneneziers inclusief de Aborignials alsook de Koisanvolken uit Zuidelijk Afrika, kan men tot een aparte richting rekenen. Misschien zijn ze wel naaste familie.
Dus kleur zegt wat rassen betreft niks. Als men lang genoeg in de tropen woont wordt men donker, Een Boreale omgeving kweekt een lichte huid..
Voor de zeikers onder ons. Ik meen dat Aurora Boralis Noorderlicht betekent. Zwarte Afrikanen en Koisanvolken missen, in tegenstelling met de rest van de mensheid, allemaal de inbreng van de Neanderthalers genen.
Trouwens onze voorouders hebben zich wel degelijk met elkaar vermengd. Een voorbeeld zijn bv het mengvolk van de Turken
.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 28, 2019 4:01 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
De Marokkanen zijn geen negroide Afrikanen, maar behoren tot de Berbers waar ook de bewoners van de Canarische eilanden toe behoorden, een ras van blanken die 2000 jaar geleden nog blond waren.

Heb 't 'ns bekeken, maar kan nergens vinden dat de Berbers ooit blond waren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Berbers

Lijkt ook weinig waarschijnlijk gezien het feit dat ze altijd in de zuidelijkste subzone van de Sub-Tropen gewoond hebben; daar is echt wel vrij veel pigment vereist in verband met de sterke UV-straling van de zon.

Maar wellicht kan Poendert alsnog vermelden aan welke bron deze en de andere in bovenstaande post vermelde beweringen ontleend zijn.

Poendert schreef:
Blanken zijn niet alleen de Europiden, ook de mensen in India,, Arabieren en Persen en pikzwarte Tamiels worden daartoe gerekend.

Blanken is dan ook geen geschikte term. Europiden is beter. Zoals gezegd vallen ook de bewoners van West-Azie daaronder. En dat omvat ook India en Pakistan. Hun taal maakt deel uit van de Indo-Europese taalfamilie; maar de term Indo-Europees wordt weinig of niet in raciale zin gebruikt. Vind zelf dat die term prima van toepassing is op de genoemde Aziaten met 'n bruine huid; ("pikzwart" is echter geenszins het geval; ook niet bij de Tamils; https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Tamil_men).

Poendert schreef:
Dus kleur zegt wat rassen betreft niks. Als men lang genoeg in de tropen woont wordt men donker, Een Boreale omgeving kweekt een lichte huid.
.
Als men met 'n lichte huid in de tropen woont moet men daar niet veel buiten komen omdat men anders huidkanker oploopt (die zelfs dodelijk kan zijn). En van binnenzitten wordt de huid niet bruiner. Ook niet als men duizend jaar binnen zit.
Andersom krijgt men te weinig vitamine D wanneer men met 'n donkere huid lang in de gematigd-klimaatzone vertoeft.
Maar omdat het gematigde klimaat ook overigens niet erg geschikt is voor donkerhuidigen die gebouwd zijn op veel zon en hoge temperaturen, zullen ook zij hier veel binnen blijven. Dat impliceert wel dat de zon hen niet optimaal bruint en ze daardoor wat lichter bruin worden dan wanneer ze in hun eigen felle zonlicht vertoeven, maar de hoeveelheid pigment wordt er niet minder door.

Poendert schreef:
Trouwens onze voorouders hebben zich wel degelijk met elkaar vermengd. Een voorbeeld zijn bv het mengvolk van de Turken

Niet helemaal duidelijk wat hiermee bedoeld wordt.
Turken behoren niet tot "onze voorouders". Van enige vermenging met Turken is hier pas sprake sinds de immigratie van Turkse gastarbeiders.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Turken_in_Europa
-
Timmermans is knettergek.
  Weerwoord forum index » Europese Zaken