Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Wat heet Koningin? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Eens.

Tedje gelooft nog steeds in de erfzonde Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nee hoor. Als het niet juffrouw Zoreguita was geweest maar Truusje van op de Hoek met de zelfde foute ouders dan had Truusje nog geen baantje als kassière gekregen. Of wilde je dat ontkennen?

Bovendien, Willem Alexander heeft niet voor niets gedreigd om afstand van de troon te doen; er was dus weldegelijk veel weerstand tegen dat huwelijk.

Verder zijn de Oranjes natuurlijk heel fout; ze knijpen er tussenuit voor WOII losbarst, hebben talloze foute vrijers en echtgenotes gehad en hun handel en wandel is tot op de dag van vandaag dubieus (van Shell tot huisjesmelkers in Amsterdam). Zelfs hun naam is niet van hen. Als gewone stervelingen zo zouden doen dan zou men dat afkeuren.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Nee hoor. Als het niet juffrouw Zoreguita was geweest maar Truusje van op de Hoek met de zelfde foute ouders dan had Truusje nog geen baantje als kassière gekregen. Of wilde je dat ontkennen?

Ja.

Ik heb vele sollicitatiegesprekken moeten voeren, maar ik heb echt nog nooit aan een kandidaat gevraagd: 'zeg, wat deden je ouders eigenlijk?'

Zou te genant zijn voor woorden...

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je hoeft het niet te vragen, het is bekend.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 20:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dan nog. Ik neem iemand aan op kwaliteiten, niet op het criterium of papa goed was.

BerichtGeplaatst: Za Mei 19, 2018 2:45 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Maxima mag zich conform adellijke regels en gewoontes gewoon koningin noemen;
https://nl.wikipedia.org/wiki/Titre_de_courtoisie

Dat stamt nog uit de tijd dat alleen mannen koning konden zijn. Wanneer hun gemalin dan koningin genoemd werd kon er toch geen verwarring zijn over de vraag wie nou eigenlijk het staatshoofd is.

Bovendien behoorde ook tot dat gebruik dat de gemalin zich wel koningin mocht noemen, maar dan wel in combinatie met het gebruik van de naam van haar man. Dus niet Koningin Huppelepup sec, maar altijd Koningin Huppelepup van Amsberg, of - van OranjeNassau.

Citaat uit de bovengenoemde link: "Het voeren van die titre de courtoisie gaat altijd gepaard met het voeren van de naam van de echtgenoot. Indien de niet-adellijke echtgenote alleen haar eigen geslachtsnaam voert, voert zij niet de verbogen adellijke titel".

Natubico schreef:
Pure volksverlakking dit.

carlos schreef:
Nou nee dus, eerder een gevalletje dikdoenerij om niets.

Bij Wet van nog pas 2002 is uitdrukkelijk vastgelegd dat de echtgenoot of echtgenote van het staatshoofd de titel voert van Prins resp. Prinses der Nederlanden.
http://weblogs.nos.nl/evenementen/2013/02/25/maxima-wordt-geen-koningin/

Citaat:
"De wetsfeiten: de grondwet rept slechts van het ambt koning dat via de erfopvolging ook aan een vrouw kan toevallen en laat titels en aanspreekvormen aan de gewone wetgever over. Die regelde, zoals gezegd, een en ander in 2002 via de ‘Wet lidmaatschap Koninklijk Huis’. Daarin niets over aanspreekvormen, maar wel over titels, zij het weer niet over de titel koningin. Die bestaat dus niet. Artikel 8, lid 2 bepaalt dat de echtgenoot of echtgenote van de Koning en de vermoedelijke opvolger van de Koning bij Koninklijk Besluit (KB) de titel ‘Prins (Prinses) der Nederlanden’ kan worden verleend".

carlos schreef:
Waarschijnlijk maakt ook geen levende ziel in Nederland zich hier druk om.....

Ja, het aloude Nederlandse streven naar correctheid en morele verantwoordheid lijkt sinds 'n aantal jaren nogal sterk in de verdrukking te zijn geraakt. Of dat samenhangt met bepaalde veranderingen in de leidingssferen? Wie zal 't zeggen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mei 19, 2018 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wie wordt er net als ik KOTSMISSELIJK van het door de media aan ons opgedrongen huwelijk in Groot-Brittannië tussen Prins Herrie en Mega Merkel?

Het interesseert me werkelijk geen ene zak. Ik kijk nog liever naar buiten, naar hoe het gras groeit.

BerichtGeplaatst: Za Mei 19, 2018 9:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb geen TV, dus ook geen problemen Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Mei 19, 2018 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Aaargghh hier is ze dan!!

Ik hoop dat ze zich wel beseft dat het met de moeder van haar bruidegom niet zo goed afliep toen ze zich wilde bevrijden van deze familie. Deze jurk symboliseert dan ook haar nieuwe leventje in defacto gevangenschap. Ze hadden hem net zo goed zwart kunnen maken, dan was het een burka geweest.

Tot zover mijn deskundige commentaar op de jurk van de bruid. Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Mei 19, 2018 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Dan nog. Ik neem iemand aan op kwaliteiten, niet op het criterium of papa goed was.

Dat geldt uitsluitend voor (semi) adellijke kinderen, kinderen van gewoon klootjesvolk worden daar wel op afgerekend.

carlos schreef:
Wie wordt er net als ik KOTSMISSELIJK van het door de media aan ons opgedrongen huwelijk in Groot-Brittannië tussen Prins Herrie en Mega Merkel?

Ik heb niks gezien of gehoord en wil dat graag zo houden. Voor mij is maar één land dat de adel juist behandeld heeft: Frankrijk.

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2018 21:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Wanneer iemand 't kleinzielig noemt om hier op bepaalde momenten naar te verwijzen nu 'n nakomelinge van genoemde Minister van Landbouw (op grootgrondbezit) in ons eigen Nederland herhaaldelijk ten onrechte als koningin wordt bestempeld, dan dient zich onweerstaanbaar de vraag aan wat volgens zo iemand dan niet kleinzielig zou zijn.

Royy schreef:
Omdat het een nakomeling is. Maxima hoeft zich niet te verantwoorden voor de daden van haar vader.

Maar anderen moeten er wel altijd rekening mee houden dat de appel spreekwoordelijk niet ver van de boom valt. Zeker ook op het niveau van landsbestuur.
-
BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2018 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
carlos schreef:
Maxima mag zich conform adellijke regels en gewoontes gewoon koningin noemen;

https://nl.wikipedia.org/wiki/Titre_de_courtoisie

Natubico schreef:
Pure volksverlakking dit.

Nou nee dus, eerder een gevalletje dikdoenerij om niets.

Waarschijnlijk maakt ook geen levende ziel in Nederland zich hier druk om, behalve jij, wat ik dan wel weer typisch vind. Wink

Waarom had koningin Beatrix dan een prins als echtgenoot?

Omdat een koning boven de koningin staat. Tot voor kort kenden wij enkel een koning als staatshoofd in de wet, geen koningin. Met de aanheftitel koning-gemaal zou de gemaal boven het staatshoofd hebben gestaan. Vandaar dus slechts prins-gemaal.

Een koningin-gemalin staat onder de koning.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2018 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat antwoord had ik de vorige week al gegeven. Wink

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2018 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Vermoedelijke zelfdoding zus

https://www.trouw.nl/home/maxima-mijn-zus-ines-was-ziek-en-kon-niet-genezen~ab3f3d1b/

Citaat: "Mijn kleine, lieve, begaafde zusje Inés was ook ziek. Zij kon geen vreugde vinden en ze kon niet genezen.

Kon niet genezen?

Dacht toch dat depressie over het algemeen iets is dat door omstandigheden wordt veroorzaakt.
En iemands omstandigheden worden tot op aanzienlijke hoogte bepaald door anderen in diens omgeving.

Nou zal 't sowieso al geen lolletje zijn om in het leven te staan als nakomeling van iemand die wereldwijd bekend staat als deelnemer aan 'n regime dat zich schuldig heeft gemaakt aan ernstige misdaden tegen de mensheid.

Maar 't is zeer wel denkbaar dat dit voor 'n jonger gezinslid nog stukken ondraaglijker wordt wanneer 'n ouder gezinslid niet heeft vermeden in 'n positie terecht te komen welke met zich meebrengt dat de wereld met grote frequentie aan die misdaden herinnerd wordt, doordat genoemde positie veel publiciteit met zich meebrengt.

Voeg daarbij dat genoemd ouder gezinslid in die positie naar zich laat aanzien al sinds jaar en dag op velerlei manieren zowel in materieel als in diverse andere opzichten buitenproportioneel opgestuwd wordt door krachten dit kennelijk in hun voordeel achten, en het ligt voor de hand dat het jongere gezinslid in kwestie dientengevolge nog 'ns extra in de schaduw komt te staan.

In die zin zal 't dus best kunnen zijn dat "zij geen vreugde kon vinden" .

Maar of dat niet op z'n minst deels te verhelpen zou zijn geweest door 'n minder exorbitante levenswijze van bovengenoemd ouder gezinslid, lijkt geacht te moeten worden op z'n minst aan ernstige twijfel onderhevig te zijn.
-.
BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2018 6:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zal wel weer een veganist geweest zijn, die Inez. Die zijn vaak depressief.

BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2018 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Vandaag is Alexia 13 jaar geworden, ze lijkt op haar moeder!

https://www.ad.nl/show/prinses-alexia-blaast-13-verjaardagskaarsjes-uit~a532a49a/122428287/

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2018 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, Willem van Oranje erfde toevallig van René de Chalons.
En de huidige koninklijke familie stamt niet eens af van Willem.
Is een zijtak van de familie Van Nassau.

Als er naar het YDNA gekeken wordt, heb ik als Brabander allicht meer recht op de titel van Hertog van Brabant dan die Belgische pipo die er nu voor door gaat. (Van Saksen Coburg, ook een Duitser van huis uit)

Overigens is het Koninkrijk een Franse uitvinding.
Wie was ook alweer de eerste Koning van Holland?
Zoek maar eens op... Twisted Evil

Hint.. Lowieke....
BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2018 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Blens schreef:
Vandaag is Alexia 13 jaar geworden, ze lijkt op haar moeder!

https://www.ad.nl/show/prinses-alexia-blaast-13-verjaardagskaarsjes-uit~a532a49a/122428287/

Gelukkig maar! Stel je voor dat ze, net als haar grotere zus, op haar vader zou lijken. Very Happy

Overigens vind ik de eerste foto van deze serie niet bij een kind van 13 passen (ik bedoel de kleding, de pose en haar blik).

BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2018 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Overigens vind ik de eerste foto van deze serie niet bij een kind van 13 passen (ik bedoel de kleding, de pose en haar blik).

Wat bij de tweede foto opvalt is dat bij alle drie sprake is van enige mate van strabisme. Bij de middelste weliswaar heel weinig, maar zo te zien toch ook nog net.
Dit doet de gedachten al gauw uitgaan naar het feit dat de moeder toen ze in Nederland arriveerde heel duidelijk loenste.
'n Tijd later was dit echter niet meer het geval.
Naar aangenomen kan worden het gevolg van een der, naar de indruk bestaat talrijke, correcties van het uiterlijk die sindsdien hebben plaatsgevonden.
Voor iemand die geïnteresseerd is in de werking der natuurwetten en daar ook het een en ander van af weet, zou het feit dat alle drie de nakomelingen nu met het genoemde ooggebrek behept zijn, 'n reactie kunnen zijn van de natuur op het tegennatuurlijke (operatieve) weghalen van dat gebrek bij de moeder, terwijl de natuurlijke oorzaak daarvan niet was weggenomen.
Dacht in elk geval dat 't geen erfelijke aandoening is.
-
BerichtGeplaatst: Wo Jun 27, 2018 4:18 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Zal wel weer een veganist geweest zijn, die Inez. Die zijn vaak depressief.

Dan zal prins Claus ook wel veganist zijn geweest.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Claus_van_Amsberg#Ziektes_en_overlijden

Nooit geweten.
-
BerichtGeplaatst: Wo Jun 27, 2018 6:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Claus had zover ik weet geen eetstoornis. Ines Zorreguieta wel. Veganisten en vruchtariërs hebben in principe ook gewoon een eetstoornis.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 27, 2018 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Zijn schoondochter prinses Máxima vertelde in 2007 over hoe het voor hem had gevoeld om Nederlander te zijn. Volgens Máxima had hij daarover tegen haar gezegd: "Ik weet niet hoe het is Nederlander te zijn. Ik heb verschillende loyaliteiten en ik ben wereldburger en Europeaan en Nederlander."

Dubbel paspoort is dus geen goed idee.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Jun 27, 2018 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Claus had zover ik weet geen eetstoornis. Ines Zorreguieta wel. Veganisten en vruchtariërs hebben in principe ook gewoon een eetstoornis.

Zo zie je maar, iemand die vlees eet wordt ook al depressief zonder tevens aan 'n eetstoornis te lijden.

-
BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2018 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Werd gisteren door iets op pagina 8 van het topic "HET KAPITALISME WERKT VOOR GEEN METER!!"
herinnerd aan dit topic en aan het feit dat er nog enkele wetenswaardigheden dienaangaande te vermelden zijn.

Zoals al eerder opgemerkt draaide 't bij die verdwijningen door het regime van Videla allemaal of voornamelijk om het grootgrondbezit in Argentinië.
Met name ook studenten wilden dat de grond wat gelijker verdeeld zou worden zodat er minder uitzuiging van gebruikers door de eigenaren kon plaatsvinden.
Hoe 't verder allemaal liep werd dezerzijds bij post van Do Mei 17, 2018 22:18 al beknopt samengevat.

Hier 'n kopie:

Weet er niet zo heel veel van wat er destijds onder dat Videla-regime is voorgevallen, maar dacht dat 't er in grote lijnen op neerkomt dat in Argentinië veel grond in bezit is bij 'n relatief klein aantal (zeer) grootgrondbezitters en dat daar dientengevolge nog 'n soort van leenstelsel heerst waarbij de leenheren de leenmannen danig uitzuigen.
Daar kwam de jongere generatie en dan in het bijzonder ook de studentenwereld tegen in opstand.
Zij wilden 'n redelijker verdeling van de grond in hun land en maakten duidelijk dat het hen menens was door hier en daar 'n bommetje te laten ontploffen dat enkel materiële schade aanrichtte.
Op 'n gegeven moment ging de beweging zich door wat voor oorzaak dan ook (mogelijk infiltratie van tegenstanders) 'n leger noemen en van dat moment af meende het regime van Videla (waarin Zorreguetta nota bene minister of staatsssecretaris van Landbouw was) ertoe over om deze jongelingen aan te pakken als 'n vijandig leger.
Alleen schijnen ze daar dan ook nog de internationale wetten die het oorlogsrecht, inclusief de behandeling van krijgsgevangenen regelen grof met voeten getreden te hebben, door ca. 30.000 van die 'gevangenen' , die in wezen echter gewoon burgers waren welke volgens de regels van het binnenlandse strafrecht behandeld dienden te worden, van de aardbol te doen verdwijnen.

Nog wat meer info zoekend over deze aangelegenheid kwam als heel opmerkelijk feit op 'n gegeven moment aan de oppervlakte dat de tweede vrouw van Zorreguetta, en dus de moeder van degene die heden ten dage ten onrechte wel 'ns als koningin van Nederland wordt betiteld, behoort tot zo'n familie van grootgrondbezitters.

Even verder redenerend diende zich aan dat zij zelf dus ook wel grootgrondbezitster zal zijn geworden en dat het optreden van Videla c.s dus ook in haar (vermeend) belang heeft plaatsgehad en wie weet zelfs (mede) op haar instigatie (waar zij zich zo dicht bij een van de leden van dat regime bevond).

Nóg wat verder redenerend diende zich de conclusie aan dat 'n flink deel van haar grondbezit naar alle waarschijnlijkheid te zijner tijd geërfd zal worden door onder andere haar momenteel in Nederland woonachtige dochter (al dan niet tezamen met laatstgenoemdes gemaal).

Gesteld kan worden dat ook het desbetreffende aandeel in de schuld aan de misdaden tegen de mensheid ter zake van dit grondbezit dus mee zal overerven.
-
BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2018 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ons koningshuis is zeer kieskeurig als hun kinderen met niet-adellijken willen trouwen, maar als de niet-adellijke kandidaat geld genoeg hebben dan mogen ze best wel van dubieuze families afstammen...

Weerwoord forum index » Actualiteiten