Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Wat heet Koningin? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2018 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Klopt Tedje, voor het laatst vastgelegd tijdens de grondwet-herziening in de jaren '80. Maar vertel, ga jij nou een democratisch genomen besluit betwisten?

Ja. Als iets niet deugt dan deugt het nog steeds niet als het democratisch besloten is.

En Rutte is premier, de president is iemand anders.
Merkel is de premier, Frank-Walter Steinmeier is de president.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2018 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Prima, maken we een andere gezellige VVD'er president. Wiegel, Nijpels, Hermans.

BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2018 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Voor een monarchist ben je wel erg snel om. Razz

En wat jouw keuze betreft: het zijn inderdaad meestal de grootse hufters die president worden.

BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2018 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
En wat jouw keuze betreft: het zijn inderdaad meestal de grootse hufters die president worden.

Wat te denken van ene Van Es (en dan niet die van Groen Links, maar die van de 'Anarchistische Partij Nederland')? Wink
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2018 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
Voor een monarchist ben je wel erg snel om. Razz

Ik ben niet om. Ik schets je t alternatief. En bij dat alternatief zit je ook weer te schelden... het is dus nooit goed. Een monarch is niet goed volgens Tedje, want niet democratisch. Een gekozen president is ook niet goed volgens Tedje want "de grootste hufters worden president".

Quote:

Nah ja zuurpruim, ik heb dan Gerrit Zalm nog niet eens genoemd. Zalm 4 President!

BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2018 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
Wat te denken van ene Van Es (en dan niet die van Groen Links, maar die van de 'Anarchistische Partij Nederland')? Wink

Anarchie en dan president; contradictio in terminis. Very Happy

Royy schreef:
Ik ben niet om. Ik schets je t alternatief. En bij dat alternatief zit je ook weer te schelden...

Je schetst geen alternatief, president is geen ambt waarbij een politieke kleur een rol speelt.

Quote:
Nah ja zuurpruim, ik heb dan Gerrit Zalm nog niet eens genoemd. Zalm 4 President!

Niks zuurpruim, het is gewoon de waarheid dat de grootse hufters president worden. Zo werkt dat nou eenmaal.
Ik heb een grote weerzin tegen politici in het algemeen, maar het is nou eenmaal zo dat de VVD het grootste politieke tuig herbergt dat we in Nederland hebben. De VVD is een immorele club waar hedonisme, leugens, list en bedrog de boventoon voeren.
Zalm is hier een goed voorbeeld van; hij dient opgeknoopt te worden aan de lantaarnpaal voor zijn glazen bankgebouw zodat de rest van het tuig dat daar zit hem goed kan zien.
Anarchie!! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2018 17:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Je schetst geen alternatief, president is geen ambt waarbij een politieke kleur een rol speelt.

Nou dat moet je eens uit gaan leggen aan de Duitse, Oostenrijkse, Italiaanse presidenten...

Quote:

Niks zuurpruim, het is gewoon de waarheid dat de grootse hufters president worden. Zo werkt dat nou eenmaal.

Okay, dus een monarchie is niets want niet democratisch. Een gekozen president is niets want de grootste hufters worden president. Wat dan wel?

Quote:
Ik heb een grote weerzin tegen politici in het algemeen, maar het is nou eenmaal zo dat de VVD het grootste politieke tuig herbergt dat we in Nederland hebben. De VVD is een immorele club waar hedonisme, leugens, list en bedrog de boventoon voeren.

Klinkt goed. In jouw lijn van redeneren (de grootste hufters worden president en de VVD is een club van hufters), maakt de VVD dus een uitstekende kans om langdurig het presidentschap te kunnen bekleden Laughing

BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2018 8:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Nou dat moet je eens uit gaan leggen aan de Duitse, Oostenrijkse, Italiaanse presidenten...

De premier van een land is de politieke baas, de president is meer ceremonieel (het is niet zo als bij de Amerikaanse president).
Quote:
Okay, dus een monarchie is niets want niet democratisch. Een gekozen president is niets want de grootste hufters worden president. Wat dan wel?

Een eerlijke president, maar aangezien ze allemaal uit de politiek voortkomen zal dat een hele opgave zijn.
Quote:
Klinkt goed. In jouw lijn van redeneren (de grootste hufters worden president en de VVD is een club van hufters), maakt de VVD dus een uitstekende kans om langdurig het presidentschap te kunnen bekleden :lol

Klopt. Zo werkt dat in de politiek.

BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2018 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Prima, maken we een andere gezellige VVD'er president. Wiegel, Nijpels, Hermans.

Geweldig al die VVD-ers, ik heb jaren op ze gestemd, maar nu juist die partij ervoor gezorgd heeft dat we met z´n allen jaren langer moeten doorwerken, stem ik dat stel egoisten nooit meer. Ik kan het me nog goed herinneren welk flut kabinet dat op zijn geweten heeft: het minderheidskabinet van CDA en VVD met gedoogsteun van de PVV.

BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2018 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Er kan alleen maar een Brabander President worden. Met de rest wordt het toch geheid een burgeroorlog.
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2018 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Geweldig al die VVD-ers, ik heb jaren op ze gestemd, maar nu juist die partij ervoor gezorgd heeft dat we met z´n allen jaren langer moeten doorwerken, stem ik dat stel egoisten nooit meer. Ik kan het me nog goed herinneren welk flut kabinet dat op zijn geweten heeft: het minderheidskabinet van CDA en VVD met gedoogsteun van de PVV.

Een van de mooiste meerderheden ooit, jammer dat ze t zo kort hebben volgehouden.

Langer doorwerken is natuurlijk volkomen logisch.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2018 2:24 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ryan schreef:
Er kan alleen maar een Brabander President worden.

Zodat 't in heel het land wordt zoals 't nu in die provincie is zeker:

"Criminelen hebben de macht in Noord-Brabant"

https://www.hpdetijd.nl/2017-09-21/ondermijning-criminelen-macht/
-
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2018 8:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Langer doorwerken is natuurlijk volkomen logisch.

Inderdaad, arbeid adelt, maar de adel en hun lakeien arbeiden niet; zij zijn de parasieten die in kastelen en bankgebouwen vreten van andermans arbeid.

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2018 5:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Hiero, heb jen 't weer:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2018/moeder-insiya-doet-emotionele-oproep-aan-koningin-maxima/

Citaat:

”De moeder van de ontvoerde Insiya Hemani heeft koningin Máxima om hulp gevraagd. Moeder Nadia Rashid richt zich in een emotionele oproep op YouTube zich rechtstreeks tot de koningin; ”Van moeder tot moeder, van vrouw tot vrouw, van mens tot mens.”

Nou ja, Hart van Nederland, programma van 'n puur commerciële omroep.
Kan 't hen bommen dat er eigenlijk niets van klopt. Als 't er maar in gaat als zoete koek.

Maar feit blijft: je gaat toch ook geen gewone huisarts Professor Doctor noemen als hij dat niet is.

Pure volksverlakking dit.

-
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2018 23:11 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Dat verhaal heeft wel zoooooooo'n baard.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dat nummer gaat over 'n brief aan het vorige staatshoofd. Dat was wél 'n koningin en dus ook 'n "majesteit".
-
BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2018 22:18 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Wat een kleinzerigheid, Natubico. Altijd dat gemekker over gekwestheid, schuldigheid door het verleden., hou toch op.

Weet er niet zo heel veel van wat er destijds onder dat Videla-regime is voorgevallen, maar dacht dat 't er in grote lijnen op neerkomt dat in Argentinië veel grond in bezit is bij 'n relatief klein aantal (zeer) grootgrondbezitters en dat daar dientengevolge nog 'n soort van leenstelsel heerst waarbij de leenheren de leenmannen danig uitzuigen.
Daar kwam de jongere generatie en dan in het bijzonder ook de studentenwereld tegen in opstand.
Zij wilden 'n redelijker verdeling van de grond in hun land en maakten duidelijk dat het hen menens was door hier en daar 'n bommetje te laten ontploffen dat enkel materiële schade aanrichtte.
Op 'n gegeven moment ging de beweging zich door wat voor oorzaak dan ook (mogelijk infiltratie van tegenstanders) 'n leger noemen en van dat moment af meende het regime van Videla (waarin Zorreguetta nota bene minister of staatsssecretaris van Landbouw was) ertoe over om deze jongelingen aan te pakken als 'n vijandig leger.
Alleen schijnen ze daar dan ook nog de internationale wetten die het oorlogsrecht, inclusief de behandeling van krijgsgevangenen regelen grof met voeten getreden te hebben, door ca. 30.000 van die 'gevangenen' , die in wezen echter gewoon burgers waren welke volgens de regels van het binnenlandse strafrecht behandeld dienden te worden, van de aardbol te doen verdwijnen.

Wanneer iemand 't kleinzielig noemt om hier op bepaalde momenten naar te verwijzen nu 'n nakomelinge van genoemde Minister van Landbouw (op grootgrondbezit) in ons eigen Nederland herhaaldelijk ten onrechte als koningin wordt bestempeld, dan dient zich onweerstaanbaar de vraag aan wat volgens zo iemand dan niet kleinzielig zou zijn.
-
BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2018 23:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Maxima mag zich conform adellijke regels en gewoontes gewoon koningin noemen;

https://nl.wikipedia.org/wiki/Titre_de_courtoisie

Natubico schreef:

Nou nee dus, eerder een gevalletje dikdoenerij om niets.

Waarschijnlijk maakt ook geen levende ziel in Nederland zich hier druk om, behalve jij, wat ik dan wel weer typisch vind. Wink

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 8:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:

En wat koopt die menigte daar helemaal voor, wanneer bepaalde leden van het gezelschap telkens weer in 'n fonkelnieuwe peperdure outfit verschijnt, hetgeen velen van die menigte met 'n ongemakkelijk gevoel van ongelijkheid zal vervullen, terwijl men zich daarbij realiseert dat men daar zelf aan bij moet dragen en er op heel wat essentiëler staatsuitgaven alsmaar bezuinigt blijft worden.-

De menigte hoeft er niets voor te kopen en slikt het Koningshuis als koek. Als de royals een voet buiten de deur zetten moeten steden afgesloten worden voor de fans. Dat er een prijskaartje aan vast zit zij dan maar zo.

Lees ook dit artikel uit de Quote. Dat de Oranjes ook inkomsten genereren, hoor of lees ik niet en is critici zelfs niet (altijd) bekend.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Maxima mag zich conform adellijke regels en gewoontes gewoon koningin noemen;

https://nl.wikipedia.org/wiki/Titre_de_courtoisie

Natubico schreef:

Nou nee dus, eerder een gevalletje dikdoenerij om niets.

Waarschijnlijk maakt ook geen levende ziel in Nederland zich hier druk om, behalve jij, wat ik dan wel weer typisch vind. Wink

Waarom had koningin Beatrix dan een prins als echtgenoot?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Pfff weet ik veel.

Het is geen officiële titel maar een keuze voor zover ik het begrijp uit dat stuk.

Koning Claus aus Deutschland had waarschijnlijk ook wat gevoelig gelegen hier. Laughing

Afijn, ik zie niet in wat het uitmaakt. Prinses Maxima of Koningin Maxima, het is mij om het even.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 10:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De oorzaak is een slechte emancipatie in de monarchie waardoor koning nog steeds hoger is dan koningin.
Dus als ons staatshoofd een koning is dan mag zijn vrouw gerust een koningin zijn, maar als ons staatshoofd een vrouw is dan kan haar man geen koning zijn.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

Wanneer iemand 't kleinzielig noemt om hier op bepaalde momenten naar te verwijzen nu 'n nakomelinge van genoemde Minister van Landbouw (op grootgrondbezit) in ons eigen Nederland herhaaldelijk ten onrechte als koningin wordt bestempeld, dan dient zich onweerstaanbaar de vraag aan wat volgens zo iemand dan niet kleinzielig zou zijn.
-

Omdat het een nakomeling is. Maxima hoeft zich niet te verantwoorden voor de daden van haar vader.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Koningin Màxima is een kind van fascisten, een gewoon meisje met zo'n ouders zou nog geen baantje aan de kassa bij AH krijgen.

De Oranjes zijn een fout volk dat altijd een neusje gehad heeft voor het kiezen van discutabele partners. Hoe luidt het spreekwoord ook alweer? Waar je mee omgaat....

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2018 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
Koningin Màxima is een kind van fascisten, een gewoon meisje met zo'n ouders zou nog geen baantje aan de kassa bij AH krijgen.

Pfff, ongehoord dit. Wat een bekrompenheid.

Weerwoord forum index » Actualiteiten