Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » De Navo spendeert miljarden aan desinformatie over Rusland. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 38, 39, 40  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Ik mis nog een reactie hierop Royy: Waarom? Houdt per definitie in dat als je een bondgenootschap aangaat dat anderen over je aankoopbeleid mogen beslissen?

Qua defensie? Ja eigenlijk wel. You're in it together. Je moet geen wapensystemen hebben van een ander bondgenootschap.

Quote:
Ik vind het een vrij essentieel punt namelijk. Jij lijkt nogal veel van je autonomie op te willen geven voor een bondgenootschap, ik ben benieuwd hoe ver dat gaat voor je.

Zoiets noemen ze loyaliteit.

Quote:

Wie bedreigt ons nou militair Royy? Gewoon niemand. Daarbij: wat is het verschil tussen een bezettingsmacht en een bondgenootschap waarin je niet eens je eigen export meer mag bepalen? Komt vrij dicht bij elkaar namelijk...

Nu niet inderdaad. Dachten we in 1925 ook.
Je overdrijf dat "eigen export bepalen" wat. Zoals ik al zei: ook in een vriendschap ben je t niet altijd met elkaar eens.

Quote:

Zoals? En let op: ik heb het over handel hè. Als we politiek erin gaan gooien, dan ook graag consequent en niet het wangedrag van land A veroordelen en van land B tolereren.

Oneens met Rusland en China? Wat dacht je van hoe je een samenleving inricht? Je weet wel: vrijheid enzo. Even los van allerlei dingen die iedereen fout doet, grosso modo spoort de inrichting van de samenleving in Rusland/China niet echt met de onze. Die van de VS wel.

Quote:

Dat bedoel ik dus... je laat je leiden door angst en niet door kracht. Zo zit ik gewoon fundamenteel niet in elkaar. Ik ga altijd uit van kracht.

We worden dan ook niet opgeslokt, vermorzeld, militair bezet, etc... het zijn allemaal ongegronde angstbeelden die je meedraagt Royy.

1-4% heeft alleen kracht als er geen stront aan de knikker is.

Quote:

Ehmm.. Duitsland viel ook alle grote partijen aan en die leden nog veel grotere verliezen dan wij. Wat levert zo'n alliantie je dan eigenlijk op?

Sure, maar kom op Cliff, even verdergaan in jouw theorie. Prima positie die 2%... maar het gevolg was dat NL bezet werd door de Duitsers. Wat levert die 2% dan op? Hoe onafhankelijk ben je dan echt? De Duitsers hadden toch onze 2% moeten respecteren? Stoute Duiters!

Quote:
Is ook in een alliantie zo. Europa ligt tussen de VS en Rusland in, iedere oorlog tussen de grootmachten raakt alle landen in Europa.

Jouw veiligheid zoeken bij een grootmacht is een illusie. Ze gebruiken je en laten je vallen als een baksteen zodra ze zelf in gevaar zijn.

Je snapt het niet he? Stel weer even die 20%... stel het komt tot een conflict tussen de VS en Rusland/China. Wat gaan ze doen? De hapjes in Europa opslokken. Een paar van die hapjes hebben al kleur bekend, dus zijn niet aantastbaar, want dan breekt de shit pas echt uit. De rest wordt verdeeld tot ongeveer 50/50. Jij wilt bij die rest zitten. Ik zit liever bij de hapjes die al kleur bekend hebben.

Quote:

Ik deel je 'als'-stelling niet Royy...

Hoezo? In WO2 had het neutrale Nederland de kant van de Geallieerden moeten kiezen? Waar blijft je 2% dan?
En wat had er dan gebeurt? Dan waren we nog steeds het opportunistische landje geweest... waar je best overheen kunt lopen.

Quote:
Waarom Nederland niet Very Happy

Lag niet strategisch.

Maar leg me nou eens uit waarom jouw theorie in zowel WO1 als WO2 niet werkt?

BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 18:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Je moet geen wapensystemen hebben van een ander bondgenootschap.

Omdat Amerika anders inkomsten misloopt zeker?

Maar je moet wel sancties afkondigen tegen je eigen bondgenoten? Zeggen dat ze moeten doen wat jij wilt, en zo niet economisch kapotmaken? En zijn het dan nog wel bondgenoten, of eerder vazallen? En waarom is Amerika het enige NAVO land dat zo hysterisch doet over de S400 en hoor je andere NAVO landen hier niet over klagen? Vragen, vragen en nog eens vragen Royy.

Wat heeft Amerika trouwens te vrezen van de S400? Russen maken toch alleen maar oude, dysfunctionele troep als we de Amerikaanse propaganda mogen geloven? Wink

BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Omdat Amerika anders inkomsten misloopt zeker?

Neu, you're in it together. Als je in een bondgenootschap zit moet je a) elkaar elkaars orders gunnen, dat moet over en weer gaan en zeker niet alleen ten goede komen aan de VS en b) niet willen dat een extern systeem in jouw defensie komt.

BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Als je in een bondgenootschap zit moet je a) elkaar elkaars orders gunnen, dat moet over en weer gaan en zeker niet alleen ten goede komen aan de VS en b) niet willen dat een extern systeem in jouw defensie komt.

Tja daar ligt nou net het probleem hé?

Ten eerste hebben de Amerikanen niets te bieden dat kan wedijveren met de S400 en de Turken willen gewoon het best denkbare luchtverdedigingssysteem hebben. Onder Obama wilden de Turken graag Patriot raketten kopen maar dat werd door Amerika niet toegestaan. Daarna zijn ze dus gaan aankloppen bij de Russen en nu hebben ze iets wat nog veel beter is dan de Patriots. Kun je het ze kwalijk nemen?

En ten tweede: Turkije is weliswaar NAVO lid maar OOK bondgenoot van Rusland. En ook daar geldt dus voor, dat ze elkaar orders gunnen. Turkije en Rusland doen de laatste jaren uitstekende zaken met elkaar, en dat is de Amerikanen kennelijk een doorn in het oog.

Royy schreef:
Neu, you're in it together.

Hopeloos achterhaald Royy. We leven allang niet meer in een bipolaire wereld, maar in een multipolaire wereld.

De Turken zijn niet erg blij meer met de Amerikanen sinds de coup van 2016 (waar ze Amerika verantwoordelijk voor houden) en sinds die tijd steeds meer richting Moskou opgeschoven. Nogmaals, kun je het ze kwalijk nemen?

De Amerikanen schieten gewoon telkens in hun eigen voet met hun lompe en ondiplomatieke gedrag, en onder Trump ten aanzien van de eigen bondgenoot.

Ik lach me dood wanneer Duitsland ook de S400 wil hebben.. Cool

BerichtGeplaatst: Di Jul 23, 2019 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Diep trieste actie van de politie:

Ga waarschuwen voor Facebook joh! Die verzamelen nog veel meer gegevens van mensen...

BerichtGeplaatst: Di Jul 23, 2019 20:03 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Ten eerste hebben de Amerikanen niets te bieden dat kan wedijveren met de S400 en de Turken willen gewoon het best denkbare luchtverdedigingssysteem hebben. Onder Obama wilden de Turken graag Patriot raketten kopen maar dat werd door Amerika niet toegestaan. Daarna zijn ze dus gaan aankloppen bij de Russen en nu hebben ze iets wat nog veel beter is dan de Patriots. Kun je het ze kwalijk nemen?

En nog aanmerkelijk goedkoper dan de technisch inmiddels verouderde Patriot.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 24, 2019 9:30 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het zwartmaken en uitsluiten van Rusland, lang de enige concurrent voor ons soort liberalisme wereldwijd, kon straks als het VK uit de EU stapt nog wel eens een extra opdoffer krijgen als het VK met voorbijgaan aan onze sancties, de door d EU om zeep gebrachte handel met de Russen overneemt.
Het zou me niks verwonderen als de handel met het binnenland uit Rotterdam, daarna wordt overgenomen door de Engelsen.
Het is een kleine moeite om via wat eenvoudige verbouwingen, een Rijnaak geschikt te maken voor de oversteek vanuit onze riviermonden naar bv Londen.
Ik zag onlangs een programma waarin een Engelsman uit een Noordzee kustplaats, verklaarde dat een bootreisje naar Amsterdam maar 10 uur duurde met een zeilboot.
Onderzoekingen in vroegere strandwallen die nu in onze Flevopolders liggen, tonen aan dat de prehistorische bevolking meer contacten onderhield met Engeland dan via de kustmoerassen met de Veluwe.
Onze "Gouden eeuw" stoelde op onze Oostzeehandel, die via hun verdienste het geld bijeenbracht om onze vloten te bouwen. Met die Oostzeehandel werd het meeste verdiend.
Tot 100 jaar geleden was er via de "Rusluu" uit het Oosten des land, nog een levendige handel met huifkarren op de Russische steden. Complete straten in die steden bestonden uit Nederlandse winkels en koopmanshuizen. Peter de Grote had het plan om in Petersburg het Nederlands als voertaal in te voeren. Dat zou volgens hem d handelsgeest stimulieren.
Er zijn nog in de Achterhoek en Twente musea waar die zaken worden tentoongesteld.

En zoals iedereen kan zien is het communisme via China, nog lang niet dood.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 24, 2019 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, als je een Amerikaans systeem koopt, kan dat wel eens verkeerd uitpakken.
Als het de Amerikanen niet zint, leveren ze geen onderdelen meer.
Of saboteren ze mogelijk je software.

Stel je voor dat een Nederlands vliegtuig boven de Antillen vliegt.
En Amerikaanse toestellen probeert weg te jagen die op weg zijn naar Venezuela.
Op het scherm verschijnt dan "Not Connected" en de vlieger kan met zijn duimen gaan zitten draaien.

Is dat fictie?

Nee, het is al eens gebeurd.
Nederlandse toestellen boven ex Yougoslavië, kregen geen
relevante informatie. Daarom konden ze ook niks uitrichten om de jongens op de grond
bij Srebrenica te helpen.
Het was me toen al duidelijk dat we door de Amerikanen en Fransen bij de neus genomen werden.

Kijk, wat betreft wat je ook koopt, is het handig om niet alles van één leverancier te betrekken.
Ieder modern bedrijf heeft op zijn minst een second supplier.

Kijk, de Nederlandse luchtmacht moet noodgedwongen helemaal blind varen op de
informatie van de Amerikaanse inlichtingen, die onder andere via de AWACS geleverd dienen te worden.
En daar wringt hem nu net de schoen. Zelfs info over de bewuste MH17 komt maar niet boven tafel!
Toch doet Rutte net of zijn neus bloedt!

Overigens zullen de Russen ook niet toe staan dat Turkse S400 luchtafweer tegen Russische toestellen gebruikt zou worden.. Smile

BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2019 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Meanwhile in Russia..

https://www.youtube.com/watch?v=6J7i8gZD6nw

Een explosie in een munitiedepot. Vette beelden, k** voor de omwonenden wiens ramen eruit sprongen. Er zouden ook slachtoffers zijn. Het incident vond plaats ergens in Siberië (vraag me niet waar).

BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2019 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die schokgolf blijft wel een prachtig gezicht. Vooral hoe geluid ervoor zorgt dat lucht condenseert tot mist.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Meanwhile in Russia..

Cool Cool Cool

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2019 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Muhahaha, Oekraïne is boos.

We zien Putin met zijn motorvrienden tijdens een ritje op de Krim, en Matteo Salvini (aka 'Selfie-ni') met ontblote bast op een strand in Sicilië. De betamannetjes zijn getriggered en voelen zich gemanhandled. Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 14:12 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

From Russia With Love..

Als je heel goed kijkt zie je aan de zijkant van die raket een adres staan: 1600 Pennsylvania Avenue NW, Washington DC. Razz

BerichtGeplaatst: Za Aug 31, 2019 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

In de VS draait alles om oorlogsverheerlijking, overdreven nationalisme en de wapenindustrie...

Het politieke systeem is een leugenachtige constructie onder de in vele opzichten misleidende naam 'democratie'
dat onderhavig is aan beide doelen die al het goede overwoekeren en het licht in deze wereld blijvend ontnemen...

Hier zien we hoe George Biden als een ware Hitler anno 2019 krankzinnige romantiek verspreidt over de
de grootste misdadigers van de moderne tijd de 'American soldier'. Fake-Helden, middels Amerikaanse
boycots vrijgesteld van vervolging voor oorlogsmisdaden door een onafhankelijke rechtsorgaan als dat nodig is.

https://www.youtube.com/watch?v=t1SsgTaSjoI

Probleempje, de bizarre verhalen van George Biden komen niet door de leugendetector... en wijzigen met de dag...

De leugen en de valsheid geldt ook voor haar hondstrouwe politieke vazallen in Nederland.

Rutte steunde (dat startt hij met de PvdA'er Koenders in de regering) bijvoorbeeld in het geheim Islamisten in
Noord West Syrie (Ildjib) en durft zich nog ''liberaal'' te noemen...

De betekenis van liberaal, sociaal democraat of Christen heeft in de politiek dezelfde betekenis als ''eerlijk'' in onze bankwereld.

Onze Nederlandse bankwereld, dat jaarlijks 10 miljard aan drugsgeld witwast en drugsdealers tot de machtigen en rijken
onder ons maakt...

Grabberhaus kijkt daarbij de andere kant op, is totaal passief en infantiel op en steunt bewust het kwaad
evenals zijn vader al deed inzake ''asbest''.... de rotte appel valt niet ver van de rotte boom.

Grabberhaus en Christelijk? Geef ons even een spuugbak...

Laatst aangepast door Joost Bakker op Za Aug 31, 2019 12:03, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Aug 31, 2019 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Joe Biden weet nog niet eens in welke staat hij campagne voert, zo erg is het Joost.

Joe Biden, op campagne in New Hampshire;

https://twitter.com/BoKnowsNews/status/1165350412293169155

En de media een paar dagen geleden; 'Joe Biden heeft nu meer dan tien punten voorsprong in race voor democratische nominatie.' Intussen wordt de enige interessante, aantrekkelijke, antioorlog kandidaat Tulsi Gabbard keihard genaaid (spreekwoordelijk dan) om haar maar buiten de spotlights te houden.

Het is werkelijk te krankzinnig voor woorden...

Erger nog dan 2016.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2019 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:

We zien Putin met zijn motorvrienden tijdens een ritje op de Krim, en Matteo Salvini (aka 'Selfie-ni') met ontblote bast op een strand in Sicilië. De betamannetjes zijn getriggered en voelen zich gemanhandled. Very Happy

Echte relnichten. Kunnen zo mee met de Canal Parade. Met Putin dansend op de voorplecht.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2019 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het ziet een beetje komisch uit, dat geef ik toe. Wink

BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2019 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

'Wat is er nou op tegen dat een paar bonkige leernichten elkaar een beetje aftrekken in een blokhut. Is dat nou zo erg?' - Hans Teeuwen

BerichtGeplaatst: Ma Sep 09, 2019 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Interessante ontwikkelingen in Rusland Laughing

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/09/slim-stemmen-is-een-probleem-voor-poetin-a3972722

BerichtGeplaatst: Ma Sep 09, 2019 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Is voor Members Only Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Sep 10, 2019 7:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Afschuwelijke vooringenomen artikelen weer in de Nederlandse media. Vaak ook gewoon aantoonbaar onjuist, maar wie neemt de moeite nog...

BerichtGeplaatst: Di Sep 10, 2019 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Valt de uitslag u tegen, Cliff ?

BerichtGeplaatst: Do Sep 12, 2019 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, ik heb er geen voorstelling van vooraf dus het maakt mij niet veel uit. Ik heb al gezegd: als de Russen Poetin naar huis willen sturen is dat aan de Russen.

Maar de manier waarop de media dit framed is schandalig slecht. De reden dat veel Russen bv. weer op de communistische partij hebben gestemd heeft niets met Navalny of oppositie te maken: ze zijn boos over de verhoging van de pensioenleeftijd. De communisten willen deze terug naar 55 brengen, Poetin heeft deze op 65 gesteld. Zelfs de Nederlandse staatsmedia berichtte dit eerder nog: https://nos.nl/artikel/2243877-woede-in-rusland-pensioenleeftijd-haast-gelijk-aan-levensverwachting.html

Op de Volkskrant website zag ik met veel bombarie de woorden 'FRAUDE'. Als bewijs werd een filmpje van Twitter getoond van een man die drie (!) stemformulieren in een bus deed. Zogenaamd 'stembus volproppen'...

Hou toch op. Wie zegt dat deze man niet gewoon een volmacht gebruikt van vrouw en kind? Ik heb in Nederland ook wel eens twee volmachten gehad van familie die in het buitenland zat.

Het is iedere keer heel veel boe geroep en 0,0 bewijzen.

Heeft iemand bewijzen gezien dat de Russen op de communistische partij hebben gestemd omdat Navalny daar toe had opgeroepen? Natuurlijk niet. Er is nergens bewijs voor. Overal moet ik lezen dat er zogenaamd 'smart gestemd is'... leuk bedacht.

De communisten gingen van 5 naar 13 zetels in Moskou. De partij van Poetin, verenigd Rusland, behoudt er gewoon de meerderheid. En dat hele 'slimme stemmen' ging eigenlijk maar om drie steden... in alle overige steden deed Verenigd Rusland het prima.

Dit is fake-media op zijn best.

Als de VVD in Nederland 1 op de 4 kiezers verliest, maar ze blijven de grootste, dan wordt het gebracht als een overwinning.
Als Verengid Rusland 1 op de 4 kiezers verliest, maar ze blijven de grootste, dan zijn ze de grote verliezers van de verkiezingen...

Leg het maar uit Lampje, ik hoor het graag!

BerichtGeplaatst: Do Sep 12, 2019 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Qua defensie? Ja eigenlijk wel. You're in it together. Je moet geen wapensystemen hebben van een ander bondgenootschap.

Ehmm... primaire proces van defensie is om mensen veilig te houden, niet om politiek te bedrijven via handel. Als het wapensysteem van een land buiten het bondgenootschap beter is dan het jouwe, dan vooral voor gaan. Schoenmaker blijf bij je leest. Defensie = mensen veilig houden. Politiek = mensen opstoken Smile

Quote:
Zoiets noemen ze loyaliteit.

Zoiets noem jij loyaliteit. Als wij de NAVO in gaan ga ik ervan uit dat het een defensief bondgenootschap is. Ik ga er ook vanuit dat we zelf onze handel mogen bepalen, ook op het gebied van defensie.

Quote:
Nu niet inderdaad. Dachten we in 1925 ook. Je overdrijf dat "eigen export bepalen" wat. Zoals ik al zei: ook in een vriendschap ben je t niet altijd met elkaar eens.

Niemand bedreigt ons, daar zijn we het dus over eens. Rechtvbaardigt dat dan de enorme uitgaven die we als NAVO doen? Ik vraag het me af.

Wat betreft die vriendschap: allereerst zie ik het bondgenootschap niet als vrienden maar als professionele relatie: voor beiden interessant. Maar zelfs als het mijn vrienden zouden zijn, dan nog verwacht ik niet dat ze zich met mijn inkoopbeleid bemoeien.

Quote:
Oneens met Rusland en China? Wat dacht je van hoe je een samenleving inricht? Je weet wel: vrijheid enzo.

Komt ie weer. Het gaat jou niet om vrijheid Royy, het gaat je om eigen belang. Ik merk ook steeds meer dat democratie ondergeschikt is aan jouw eigen belang.

Quote:
Even los van allerlei dingen die iedereen fout doet, grosso modo spoort de inrichting van de samenleving in Rusland/China niet echt met de onze.

Dat hoeft ook helemaal niet. Waarom zou dat moeten? Laat ze lekker zelf bepalen welke richting ze op willen, doen wij ook. Ik zie niet in waarom we dan geen handel zouden mogen drijven.

Quote:
Die van de VS wel.

Ook niet. Rusland en de VS lijken als twee druppels water op elkaar. In het rijtje Europa, Rusland en VS is Europa het buitenbeentje.

Je hecht teveel waarde aan politiek denk ik. Redneck John uit Alabama zal de politiek worst zijn, hetzelfde geldt voor Wladimir uit Krasnodar. Zolang ze hun graan kunnen oogsten vinden ze het allemaal wel best. En klagen over de politiek doen ze allebei.

Zowel in Rusland als in de VS is er een veel sterker kapitalisme dan in Europa. De uitkeringen zijn er laag, het individualisme is groot. Europa is een socialistische heilstaat met allerlei vangnetten die je in Rusland en de VS nauwelijks tegenkomt. Verder is zowel Rusland als de VS een unie van staten die allemaal dezelfde taal spreken. Het nationalisme is er groot, de vlaggen wapperen met trots op de boerderijen. Op de scholen zingt men het volkslied bij de opening van de week.

Jij ziet voornamelijk de verschillen waarbij je een uitermate vertekend beeld hebt van de Russische politiek als ware het een communistische dictatuur met Goelags. Dat is 30 jaar geleden afgeschaft, maar dat nieuws is in veel westerse landen nog niet doorgedrongen.

Quote:
1-4% heeft alleen kracht als er geen stront aan de knikker is.

Die stront aan de knikker veroorzaken we voornamelijk zelf door continnu in andere landen te schijten en denken dat het geen gevolgen heeft.

Quote:
Sure, maar kom op Cliff, even verdergaan in jouw theorie. Prima positie die 2%... maar het gevolg was dat NL bezet werd door de Duitsers. Wat levert die 2% dan op? Hoe onafhankelijk ben je dan echt? De Duitsers hadden toch onze 2% moeten respecteren? Stoute Duiters!

Ja en... dan waren we onderdeel van Duitsland geweest voor 5 jaar. Waren we toch al. En ondanks alle verhalen over ons verzet: het gros van de Nederlanders vond het allemaal wel prima. Het zal hun tijd wel duren.

Een alliantie heeft ons tot op heden nog geen oorlog bespaard hoor, sterker nog: het heeft ons een hoop extra oorlogen opgeleverd. Wat heeft Nederland eigenlijk te zoeken in Servië, Irak, Afghanistan en Syrië etc.? Helemaal niets. Maar omdat we in een alliantie zitten, moeten we.

Quote:
Je snapt het niet he? Stel weer even die 20%... stel het komt tot een conflict tussen de VS en Rusland/China. Wat gaan ze doen? De hapjes in Europa opslokken. Een paar van die hapjes hebben al kleur bekend, dus zijn niet aantastbaar, want dan breekt de shit pas echt uit. De rest wordt verdeeld tot ongeveer 50/50. Jij wilt bij die rest zitten. Ik zit liever bij de hapjes die al kleur bekend hebben.

Wat een onzin dit weer. Allereerst ben je weer veel te bang... dus wederom maak je vanuit angst beslissingen ipv kracht. Maar dat punt komt toch niet aan, dus naar het volgende punt: denk je werkelijk dat wanneer Rusland en de VS Europa gaan opdelen, dat ze rekening houden met welk land waarvoor kleur bekend heeft? Natuurlijk niet... men pakt gewoon het land wat op hun pad ligt.

Quote:
Hoezo? In WO2 had het neutrale Nederland de kant van de Geallieerden moeten kiezen? Waar blijft je 2% dan?
En wat had er dan gebeurt? Dan waren we nog steeds het opportunistische landje geweest... waar je best overheen kunt lopen.

We zijn overlopen ongeacht welke keuze we maakten.

Quote:
Maar leg me nou eens uit waarom jouw theorie in zowel WO1 als WO2 niet werkt?

Die werkt prima. Jij trekt alleen hele rare conclusies... Nederland had kleur kunnen bekennen en zich aan kunnen sluiten bij Engeland, VS, Rusland, Italië, Spanje, Japan of China. Het resultaat was allemaal exact gelijk geweest: Hitler had er overheen gewalst.

Maakt allemaal geen bal uit welke alliantie je aangaat of kleur je bekent.

BerichtGeplaatst: Do Sep 12, 2019 21:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

De communisten gingen van 5 naar 13 zetels in Moskou. De partij van Poetin, verenigd Rusland, behoudt er gewoon de meerderheid.

Huh? Verenigd Rusland deed helemaal niet mee aan de verkiezingen, Cliff. Alle kandidaten hadden zich geregistreerd als onafhankelijk Laughing

Beetje alsof alle VVD-kandidaten meedoen onder een onafhankelijke lijst omdat ze geen associatie willen met de dingen die misgaan in de VVD. En jij achteraf beweren dat de VVD de verkiezingen heeft gewonnen Laughing

Maar goed, Poetin heeft de meerderheid in Moskou maar met moeite behouden (en dat ondanks alle verkiezings-fraude en -manipulatie)... dat biedt hoop.

Weerwoord forum index » Buitenland