Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » De Navo spendeert miljarden aan desinformatie over Rusland. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2018 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Bizar. Politie Limburg valt huis binnen en zoekt naar gele hesjes wegens grapje op Twitter

BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2018 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2018 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik vind het wel typisch dat een man in een geel hesje van de tribune van de tweede kamer gehaald wordt... dat hij thuis gearresteerd wordt en dat er iets gezegd wordt over 'de geest in de fles houden'.

Zoals we in een ander topic al eerder constateerden is het recht op demonstreren vooral voorbehouden aan mensen die bv. tegen zwarte Piet willen ageren.

Groeperingen als gele hesjes, Pegida of Wilders-aanhangers die tegen een nieuwe moskee willen demonstreren krijgen óf geen vergunning, óf mogen ergens op een industrie-terrein achteraf rondjes lopen.

Met de gele hesjes lijkt het zelfs zo dat er een 'geest in de fles'-beleid wordt gevoerd, ofwel: ingrijpen nog voordat men wil gaan demonstreren.

Misschien is het beter dat Poetin even meeleest... kan hij ideetjes opdoen hoe Rutte, de burgemeesters en de rechters er in Nederland mee omgaan.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2018 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Als Rutte een ander beroep had moeten kiezen dan was hij met stip ''oplichter'' geworden...

Hoe werkt een oplichter:
1 Manipuleert met een ''brede lach'' zijn toehoorder...
(''ik ben betrouwbaar hoor...'')

2 Ontkend glashard wat hij/zij eerder vertelde....
(''mijn naam is haas, ik weet van niks...'')

3 Reageert op een eenvoudige vraag met een onnavolgbaar schimmig verhaal
(''u heeft het alleen niet begrepen'')

Momenteel heeft de VVD de Publieke omroepen alvast, voor de as. verkiezingen, 40 miljoen extra
cadeau gedaan...

Vandaar dat Pauw een boterzacht, een van iedere scherpte of diepgang ontdane interview met Rutte
belegde enkele dagen geleden... het was genant om naar te kijken,

Momenteel is Rutte de Europese Raspoetin van Donald Trump...
Rutte breekt ieder Europese volwassenheid of legitieme onafhankelijkheid af, zowel van Nederland
als van Europa...

Rutte is in wezen de Honecker van deze tijd... waarin de Westerse USSR nog steeds bestaat in
de vorm van de NATO.

Koste wat kost is Nederland in de EU een van de grootste aanjagers van oorlogen
spanningsverhogende vernederende boycots en bizarre belastingoverdrachten naar de ''keizer'' in de VS...

BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2018 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Een zeer lezenswaardig artikel over de hetze tegen Rusland.

Nederlanders zouden zich niet druk moeten maken over een ‘War on CO2’ maar over een oorlog tegen Rusland.

Want alles wijst erop dat de NATO zo’n oorlog aan het voorbereiden is.................De VS en de NATO-landen spelen een vuil spelletje, alleen om de Russische economie dwars te zitten. De Amerikaanse suprematie moet en zal gehandhaafd blijven, ook al zou dat miljoenen slachtoffers eisen.
En ergste is dat het gros van de bevolking gelooft in de leugens van de media.

https://tinyurl.com/y88zwnjl

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2019 7:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Goed stuk inderdaad.

BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2019 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Meer hetze tegen Rusland:

https://nos.nl/artikel/2262201-poetin-als-vs-verboden-raketten-ontwikkelt-doet-rusland-dat-ook.html
Let op de omgekeerde bewijslast: Rusland moet aantonen dat ze zich aan het verdrag houden. Ik zou toch zeggen dat het westen moet bewijzen dat Rusland zich niet aan het verdrag houdt...

En verder blijven de politici/media de dreiging van Rusland maar benadrukken:

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/12/18/kiev-heeft-nu-wel-een-leger-dat-rusland-pijn-kan-doen-a3060991
https://www.geotrendlines.nl/wat-kan-nederland-doen-tegen-dreiging-uit-rusland/
https://www.nporadio1.nl/feit-of-fictie/13585-kan-de-navo-het-aan-als-rusland-aanvalt

Let ook op de slotconclusie:

Het zal dus niet snel gebeuren, maar dat de NAVO onderbemand is tegen Russische troepen is een feit. "Er moet wel iets gebeuren: de NAVO moet de inspanning verbeteren, omdat we het gedurende een periode van twintig jaar een beetje verwaarloosd hebben", besluit Zandee.

Is het hier niet allemaal om te doen? Meer geld naar 'defensie'?

Rusland heeft geen enkele interesse om de Baltische Staten of Oekraïne aan te vallen.

Verder gaat Rusland economisch gewoon goed, ondanks nieuwe sancties:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4525666/nieuwe-amerikaanse-sancties-tegen-rusland

Wat moeten we hiervan denken?

https://www.hollandgold.nl/nieuws/rusland-kocht-in-november-37-ton-goud

Rusland koopt goud op alsof het niets kost.

Verder is de eeuwige discussie over afrekenen in dollars of euro's nog steeds aan de gang:

https://www.geotrendlines.nl/maxim-oreshkin-rusland-moet-overstappen-op-de-euro-als-handelsmunt/

En de handel tussen Europa en Rusland groeit ongeveer 20% per jaar... fuck de sancties Smile

Ondanks de sancties is de handel tussen de Europese Unie en Rusland de afgelopen jaren sterk toegenomen. Dat zei Maxim Oreshkin, de Russische minister van Economische Ontwikkeling, in een interview met Russia Today. Het afgelopen jaar groeide het handelsvolume met 21%, nadat er in 2017 een stijging van 23% werd behaald.

https://www.geotrendlines.nl/handel-tussen-europa-en-rusland-groeit-met-dubbele-cijfers/

BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2019 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Let ook op de slotconclusie:

Het zal dus niet snel gebeuren, maar dat de NAVO onderbemand is tegen Russische troepen is een feit. "Er moet wel iets gebeuren: de NAVO moet de inspanning verbeteren, omdat we het gedurende een periode van twintig jaar een beetje verwaarloosd hebben", besluit Zandee.

Is het hier niet allemaal om te doen? Meer geld naar 'defensie'?

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2019 8:26 Plaats reactie Reageer met quote
Real

In een wanhopige poging doen de 4 hoofdredakteuren van Volkskrant (Remarque) AD (?), Telegraaf en NRC (Vandermeersch) bij Jinek een hopeloze poging hun afgang te vertragen.

"Gelukkig zijn er op internet nog tegenkrachten zoals Bellingcat", Philipe Remarque (Propagandameister bij de Volkskrant), en eerder in de uitzending: "Met het internet en sociale media zijn wij van de traditionele media belangrijker dan ooit."

De waarheid is natuurlijk dat de 4 dagbladen geheel irrelevant geworden zijn en erger, exposed zijn als complete propaganda-media; hun belang voor de nieuwsvoorziening is 0, en hun enige rol is propaganda hand- en spandiensten te verrichten voor de macht, oorlogen met propaganda mogelijk te maken, en het vijandsbeeld ten opzichte van Rusland hoog te houden zodat NATO kan voortbestaan.

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2019 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

''4 hoofdredakteuren van Volkskrant (Remarque) AD (?), Telegraaf en NRC (Vandermeersch) bij Jinek een hopeloze poging hun afgang te vertragen. ...''

Ik heb het ook gezien... met name die Belg van de NRC was tenenkrommend om aan te zien.

In feite zijn internet-flora het belangrijkste wapen tegen fake-news zoals die wordt verspreid door
de meanstream media...

WE herinneren ons de vele malen dat de NOS door Internet Flora werd ontmaskers in het manipuleren
van de waarheid (bijvoorbeeld het knippen en plakken van een opname van Putin, vermeld met een
leugenachtig commentaar).

Onderdeel van Fake-News is ook
''het bewust bombarderen met eenzijdige informatie om de mensen te misleiden''.

Zoiets als
''Amsterdammer x is blij met de Bijlmer''
''Mevrouw B, gelukkig in de Bijlmer''
''jolanda D woont graag inde Bijlmer''
''Ook Dirk is blij met de Bijlmer''

Dat het grote beeld een massa-vlucht van Amsterdammers uit de Bijlmer te zien gaf werd
door alle media en universiteiten middels fake-news (propaganda) ge-downplayed..

Waarmee 30 jaar van Politiek Corruptiezaken, drugmisdaad, volkomen onterechte massa-immigratie,
vernielingen resulterende tot sloop en miljardenschade wordt weggepoetst...

Ziedaar de taak van de meanstreammedie: propaganda instituut van de neo-liberale ideologie...
Die Internet vrijheid tast hun mogelijkheid van liegen en bedriegen aan... en daarom wenen ze allen
bittere tranen...

Zij ZIJN namelijk het domein van Fake News... al meer dan 40 jaar.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2019 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Amerika blijft maar tekeer gaan als een wanhopige dronkenman op het internationale toneel. En waarom? Omdat iedereen persé Amerikaanse wapens moet kopen blijkbaar.

US tells Turkey to give up on Russian S-400s in exchange for Patriot systems deal – report

https://www.rt.com/news/448167-patriot-s400-turkey-us-russia/

Deze week hebben de Amerikanen een officiële delegatie naar Turkije gestuurd om er nogmaals op aan te dringen dat Turkije géén Russische S400 mag aanschaffen. De deal tussen Ankara en Moskou is echter al beklonken en de raketten zullen dit najaar worden geïnstalleerd. Dan nog proberen de Amerikanen dit te verhinderen, door de Turken te paaien met hun eigen (inferieure) Patriot raketten.

Wat een stakkers. Very Happy

Er is ook weer een fittie tussen de VS en Rusland gaande. De Russen hebben een Amerikaan gearresteerd en als antwoord hebben de Amerikanen een Rus opgepakt. Mogelijk willen de Amerikanen een gevangenenruil maar de Russen hebben al laten weten daar niet aan mee te zullen werken.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2019 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
De Russen hebben een Amerikaan gearresteerd

Niet zomaar een Amerikaan... het gaat om een ex-marinier die uit het corps ontslagen schijnt te zijn vanwege diefstal. Hij werd opgepakt omdat ze hem nu verdenken van spionage...

Ik ga er vanuit dat Bellingcat dit tot op de bodem uitzoekt. Oh wacht. Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2019 13:59 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

FAKE NEWS: NRC, Volkskrant, RTL nieuws, Trouw... Telegraaf

Allen vielen de Nederlandse burger lastig met Reuters-propaganda omtrent
zogenaamde ''geluidsaanvallen'' door Cuba en later ook natuurlijk China !!!

Suggestief, omdat het tussen haakjes plaatsen van een vals gerucht natuurlijk even vals is,
als de pisnicht van Youp van het hek.

Zoiets als een krantenkop luidend: Pechthold blijkt 'pedofiele' relatie te onderhouden.

https://www.ad.nl/buitenland/amerikanen-gehoorproblemen-na-mysterieuze-geluidsaanval-cuba~a4f7be38/
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/06/07/vs-halen-diplomaten-terug-uit-china-om-mysterieuze-klachten-a1605769

Enig bewijs of gelijktijdig wederhoor ontbrak.... toch werd suggestief 'geluidsaanvallen' overgetypt.
Dat was de''cliff hanger'' die moest blijven hangen.

De stemmingmakerij was belangrijker dan waarheidsvinding in ons zogenaamde ''waarden-systeem''.

https://drimble.nl/politiek/52227466/vs-trekken-nu-ook-diplomaten-terug-uit-china-vanwege-geheimzinnige-ziekte.html

WAT BLIJKT: ''KREKELS'' HIELDEN DE AMERIKAANSE STEDELINGEN UIT HUN SLAAP.

DE LINKS MET CHINA BLIJKT EEN ABSURDE OPPORTUNISTISCHE SCHAAKZET VERGELIJKBAAR
MET MUELERS RUSSIAN-GATE GEPIEL, LEIDEND TOT MINIEME BEWIJZEN GEKOPPELD
AAN POMPEUZE CONCLUSIES...

BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2019 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Nog meer NATO-GELIEERDE HETZES gevonden...

Niet alleen Cuba en China, maar natuurlijk ook Rusland zou achter de geluidsaanvallen op Amerikaans
ambassade personeel in Cuna en China zitten...

https://www.washingtontimes.com/news/2018/sep/11/russia-suspected-of-orchestrating-mysterious-attac/

https://www.nbcnews.com/news/latin-america/u-s-officials-suspect-russia-mystery-attacks-diplomats-cuba-china-n908141?cid=eml_nbn_20180911

Volgens NBC NEws (kritiekloos door neo-liberaal Nederland geciteerd)

Het vermoeden dat Rusland waarschijnlijk achter de vermeende aanvallen zit,
wordt ondersteund door bewijsmateriaal uit onderscheppingen voor communicatie,
bekend in de spionnenwereld als signalenintelligentie, verzameld tijdens een langdurig en
lopend onderzoek waarbij de FBI, de CIA en andere Amerikaanse instanties
betrokken waren.
De ambtenaren weigerden uit te weiden over de aard van de intelligentie

"Het ministerie van Buitenlandse Zaken is tot de vaststelling gekomen dat het om aanslagen ging",
vertelde ambassadeur Peter Boode, hoofd van de taakgroep die op de incidenten reageerde,
aan een commissie van de commissie Buitenlandse Zaken van het Huis van Afgevaardigden.

DE ENIGE DIE BETROUWBAAR BLEEK IN DEZE HETZE OMTRENT KREKELS:
De Cubaanse ambassadeur in de VS, Jose Ramon Cabanas, zei dat het "pijnlijk is om te zien hoe
NBC News anderen echoot om speculatie op te starten zonder bewijs,
met behulp van duistere bronnen. ...

BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2019 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Joost Bakker schreef:
FAKE NEWS:

Fakenews van eind 2002, toen werden we al misleid:

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Rusland verder onder het vergrootglas:

'Door sommige vrouwen... verlies je je hoofd'

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/artikel/4531506/harde-grappen-op-opmerkelijke-jaarkalender-russisch-leger

Wat een huilie huilie artikel is dit weer over de humoristische kalenders in Rusland...

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Haha.

Heb ik die anekdote wel eens verteld over die keer dat een verkoopster in een kledingzaak mij een t-shirt probeerde aan te smeren met de Amerikaanse vlag erin verwerkt? Ik zei toen, heb je er ook eentje met de Russische vlag er op? Dan wil ik hem misschien wel kopen.

Ik werd toen heel stom aangekeken. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik ben trouwens blij dat de Nashville-verklaring ook Nashville-verklaring heet en niet bv. de Moskou-verklaring...

De FakeNews over de 'anti-homo'-wetgeving in Rusland heeft jaaaaaaaaaren geduurd. Als je het nu nog vraagt aan de gemiddelde NOS kijker denken ze nog steeds dat Rusland anti-homo wetgeving heeft.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 14, 2019 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Overigens wens ik jullie allen vandaag een gelukkig nieuwjaar Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Cliff schreef:
Ik ben trouwens blij dat de Nashville-verklaring ook Nashville-verklaring heet en niet bv. de Moskou-verklaring...

De FakeNews over de 'anti-homo'-wetgeving in Rusland heeft jaaaaaaaaaren geduurd. Als je het nu nog vraagt aan de gemiddelde NOS kijker denken ze nog steeds dat Rusland anti-homo wetgeving heeft.

Inderdaad, en het aantal NATO-platformen op onze media nemen met de dag toe..

Onder de onschuldige naam ''documentaire' worden aloude Amerikaanse koude oorlogs mantra's
en neo-liberale propgaganda zonder weerwoord, uitgestrooid via allerlei overbodige media als:

Veronika/ Disney XD
RTL 7
FOX
Ziggo TV
Discovery
National Geografic
HD History Channel
Viceland
CNN
Eurochannel

BerichtGeplaatst: Ma Feb 11, 2019 0:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oud bonskanselier Gerhard Schröder in Der Spiegel:

Europa moet meer samenwerken met Rusland als het zich economisch en politiek staande wil houden tegenover supermachten als China en de Verenigde Staten. Dat zei Gerhard Schröder, voormalig bondskanselier van Duitsland, in een uitgebreid interview met Der Spiegel.

Volgens de voormalig bonskanselier moet Europa het volle potentieel van Rusland benutten, niet alleen als leverancier van grondstoffen, maar ook als belangrijke afzetmarkt. Hij zegt in het interview dat de Russische president Poetin verschillende pogingen heeft gedaan om een goede relatie op te bouwen, maar dat Europa deze handreikingen keer op keer afwijst.

https://www.geotrendlines.nl/schroeder-europa-heeft-rusland-nodig-tegenover-china-en-de-vs/

Waarom komt het verstand bij dit soort mensen altijd pas ná hun dienstverband? Oh wacht, ze durven waarschijnlijk niets te roepen als er nog carrière gemaakt moet worden...

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2019 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dit is Elizaveta Peskova, 21 jaar, en tal van EU parlementsleden vallen over elkaar heen om schande te spreken.

Wat is er aan de hand? Elizaveta Peskova loopt stage bij het EU Parlement. Inmiddels zijn ze er achter gekomen dat het de dochter is van een woordvoerder van Poetin.

En dan mag je dus geen carrière maken, want dan ben je verdacht.

Ik heb me wel eens verbaasd over kinderen die veroordeeld werden voor de misdaden van hun ouders. Na de oorlog hoorde je wel eens 'zijn vader zat bij de NSB hoor! Zal wel een nazi zijn'.

Maar nu gaat het niet eens om een kind van... het gaat zelfs om een kind van een bekende van Poetin. Misschien is de dochter van de slagersvrouw wiens kapper een broer heeft die ook het haar van Poetin knipt, misschien is die ook wel verdacht.

En die titel ook van het NOS artikel...
https://nos.nl/artikel/2273561-dochter-van-poetin-vertrouweling-stagiaire-in-europees-parlement.html

Je kunt het ook lezen als 'Dochter van Poetin is vertrouweling en stagiaire in Europees Parlement'. Maar het heeft niets met de 'dochter van Poetin' te maken...

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2019 16:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Heerlijk ook die paranoïa:

Petras Austrevicius, a Lithuanian liberal MEP, said Miss Peskova’s employment is a “very big shame on the face of the European Parliament.

He added: “I couldn’t believe that the Kremlin keeps its hands in the pockets and heart of the EU institutions.”

Brussels, the home of the European Union, has a growing reputation for spies operating in the Belgian capital.

“About 250 Chinese and 200 Russian spies” are said to be gathering intel from the EU’s institutions.

Diplomats from the EU’s foreign policy office, EEAS, warn that spies are operating in cafes and restaurants in the vicinity of the European Commission’s Berlaymont headquarters.

https://www.express.co.uk/news/world/1092510/Vladimir-Putin-news-EU-Parliament-Yelizaveta-Peskova-intern-latest

Very Happy Laughing Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 21:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Mike Pence: 'Turkije moet kiezen, of NAVO lidmaatschap, of aanschaf Russische S-400'

https://www.rt.com/news/455485-turkey-must-choose-between-remaining/

Nou, lijkt me een makkelijke keuze dan, en Turkije heeft die keuze allang gemaakt als ik me niet vergis.

BerichtGeplaatst: Za Apr 06, 2019 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dus...Amerika loopt nog steeds te janken over de S-400 aanschaf door Turkije, maar de Turken geven geen krimp;

Hulde voor Turkije, in dit geval. Amerika moet zich maar eens met zijn eigen zaken bemoeien. Het gaat ze geen donder aan wie wat van welk land koopt. Ze zijn niet de baas in de wereld, al denken ze zelf kennelijk van wel.

Weerwoord forum index » Buitenland