Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » De Navo spendeert miljarden aan desinformatie over Rusland. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 41, 42, 43  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2020 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:
En nu over het schuldgevoel bij de Duitsers.
Europa zit nog altijd met het schuldgevoel dat de Duitsers tegenwoordig nog steeds over de wandaden van de Nazie,s destijds hebben.
Omdat die voorbije wandaden en hun schuldgevoel, de tegenwoordige Duitsers laten verhinderen om in de EU echt maatregelen tegen de Asiel instroom te ondernemen, heeft hun besluiteloosheid de complete EU verlamd door hun medewerking aan die instroom, via de angst om voor buitenlanderhater, facist of racist te worden uitgemaakt. (dat heeft links dan wel weer gewonnen)Daarom heeft Merkel de wind mee om de toestroom van exotische haatclubs te faciliteren.
Het Duitse schuldgevoel over hun Nazi verleden helpt W-Europa, inclusief ons land om zeep. Daarom zal alleen een Nexit ons kunnen redden.

En juist deze vermeende schuldgevoelens over deze vermeende erfzonde gaat de ondergang van Europa worden. Brokstukken kan je opruimen, steden kan je opnieuw bouwen. Maar je continent kwijt zijn als gevolg van omvolking is onomkeerbaar en een eeuwige vloek voor ons nageslacht.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2020 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Verder waren er in Europa nog een hoop landen die echt met de Nazi's heulden: Finland, Letland, Litouwen, Estland, Oekraïne, Italië, Spanje, Zwitserland, Noorwegen, Hongarije, Slowakije, Kroatië, Joegoslavië, Oostenrijk, Roemenië, Bulgarije, etc. etc.

Royy schreef:
Wat een waardeloze vergelijking. De Russen hadden samen met de nazi's Oost-Europa verdeeld. Pas toen ze zelf werden aangevallen keerden ze zich tegen de nazi's.

Kom er nog even op terug... Royy, heb jij wel eens gehoord van het verdrag van München?

In het diplomatieke spel dat op de Anschluss volgde, namen Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk het op voor Tsjecho-Slowakije. Ze dwongen Hitler tot onderhandelingen. Mussolini, die nog geen oorlog wilde, had de conferentie voorgesteld.[bron?] Hij wist de premiers van Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk te overtuigen om deel te nemen aan een conferentie over Tsjecho-Slowakije. Uiteindelijk gaf de Führer toe en werd in München met de vertegenwoordiging van het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en Duitsland een conferentie gehouden, die uitmondde in het verdrag van München. Noch de Sovjet-Unie, noch Tsjecho-Slowakije waren uitgenodigd. Er werd afgesproken dat Duitsland mocht beschikken over het Sudetenland, dat zich bevond aan de grens van Tsjecho-Slowakije met Duitsland. Het Duitse leger zou de annexatie/bezetting van Sudetenland op 10 oktober 1938 afronden. In ruil hiervoor zei Hitler toe af te zien van totale annexatie van Tsjecho-Slowakije. Het verdrag werd op 29 september 1938 ondertekend door Édouard Daladier, premier van Frankrijk, Neville Chamberlain, Brits premier, Benito Mussolini, minister president en later dictator van Italië, en Adolf Hitler.

Tsjecho-Slowakije werd voor een voldongen feit gesteld. President Edvard Beneš kreeg te horen dat Frankrijk hem niet zou steunen. Roemenië en Joegoslavië, bondgenoten uit de Kleine Entente, verklaarden dat ze geen verplichtingen jegens Praag hadden, omdat dit bondgenootschap tegen Hongarije en niet tegen Duitsland gericht was. De Sovjet-Unie kon niet helpen aangezien Polen en Roemenië de grenzen sloten (de Sovjet-Unie grensde toen niet aan Tsjecho-Slowakije).

De Fransen en Britten lieten Tsjecho-Slowakije weten dat ze het land niet zouden steunen; Tsjecho-Slowakije zou zich alleen moeten verzetten tegen Duitsland of zich neerleggen bij het verdrag. De Tsjecho-Slowaakse regering zag in dat het land geen kans maakte tegen Duitsland en legde zich op 30 september 1938 met tegenzin neer bij het verdrag. Op 10 oktober 1938 ging Sudetenland over in Duitse handen. Op de dag dat Tsjecho-Slowakije akkoord ging met het verdrag (dat door hen een dictaat werd genoemd) ondertekenden Chamberlain en Hitler - op initiatief van Chamberlain - een vredesverdrag tussen het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_M%C3%BCnchen

Kort samengevat: Engeland en Frankrijk deden aan appeasement politiek met Hitler om hun eigen hachje te redden. Een deel van Tsjecho-Slowakije werd gewoon aan Hitler cadeau gedaan.

De Britse premier Chamberlain kwam triomfantelijk terug. Hij meende dat het verdrag vrede betekende in zijn tijd ("peace for our time"). Het Britse publiek reageerde opgelucht want er was immers oorlog voorspeld. Winston Churchilll, die beweerde dat Groot-Brittannië een onmiskenbare nederlaag had geleden en dat nog wel zonder oorlog te voeren[1], werd weggehoond. Chamberlain dacht met het verdrag een oorlog af te wenden.

Is het veel minder slecht dan het door jou Royy altijd aangehaalde Molotov-Ribbentroppact? Je kunt stellen dat Tsjecho-Slowakije niet verdeeld werd tussen Frankrijk, Engeland en Duitsland... dat is zo, maar tegelijkertijd een (groot deel van) een land cadeau doen aan Hitler om je eigen land uit de oorlog te houden is uitermate dubieus.

Vandaar ook dat je de geschiedenis altijd moet beoordelen in de tijd en context waarbinnen dit plaatsvond. Op dat moment dan het verdrag van München gesloten werd, en ook het Molotov-Ribbentroppact, was nog niet bekend dat Hitler geheel Europa ging veroveren en 6 miljoen joden ging vergassen.

Waar landen mee bezig waren was Duitsland, een supermacht, tevreden te houden. Na WOI was Duitsland tot in zijn ziel gekrenkt, grote delen land waren ze ontnomen. In het interbellum bouwden ze een enorme militaire macht op. Sommige mensen hadden wel door dat Duitsland op wraak broedde en om de lieve vrede te bewaren (en hun eigen land uit de komende oorlog te houden) gingen ze ver. Dat geldt dus voor zowel de Sovjet Unie als Frankrijk en Engeland.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2020 20:24 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Is het veel minder slecht dan het door jou Royy altijd aangehaalde Molotov-Ribbentroppact?

Ja het is veel minder slecht.

In het Molotov-Ribbentroppact werd Oost-Europa actief verdeeld tussen de Duitsers en de Russen. De Duitsers en de Russen vielen daarop gezamelijk een onafhankelijk land, Polen, binnen.

Het verdrag van Munchen was slappe hap, maar Duitsland en Frankrijk hebben niet actief Tsjechie verdeeld ofzo. Ze hebben alleen gekozen voor een slappe houding.

En refererend aan een andere discussie: het verdrag van Munchen is dus een voorbeeld van wat je niet moet doen met dictaturen. Dictaturen moet je je tanden laten zien: tot hier en niet verder. Ik vrees echter dat toen ook al duidelijk was dat de Russen onder 1 hoedje aan het spelen waren met de Duitsers...

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2020 20:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
[Het verdrag van Munchen was slappe hap, maar Duitsland en Frankrijk hebben niet actief Tsjechie verdeeld ofzo. Ze hebben alleen gekozen voor een slappe houding.

Natuurlijk werd Tsjechië wel verdeeld. Sudetenland hoorde bij Tsjechië en werd gewoon aan Hitler cadeau gedaan, in ruil voor vrede. Tsjechië was notabene niet eens uitgenodigd in München, ze werden gewoon voor een voldongen feit gesteld: inleveren dat land.

Dit heeft ook nog eens tot ernstige moordpartijen geleid na WOII doordat de Tsjechen wraak namen op de Duitsers in Sudetenland.

Maar goed, ik had al verwacht dat je het allemaal minder erg zou vinden. Je zou er echter steen en been over klagen als de Russen dit verdrag hadden afgesloten.... maar nu Frankrijk en Engeland het flikken is het alleen maar 'slappe houding'.

Overigens mis je het werkelijke punt van de discussie: de bereidheid tot vergaande samenwerking met Hitler. En om het in chronologische volgorde te zetten: Het verdrag van München was voor het verdrag tussen Sovjet Unie en Duitsland. En weer daarna, in 1942, was er ook nog de zogenaamde stadhoudersbrief van Prins Bernard aan Hitler.

En daarbij nog alle Europese landen die sowieso de kant van Hitler kozen...

Toch vind jij altijd wel weer een reden om alleen je afkeer over Rusland uit te spreken.... zoals ik al zei: Hond-Stok.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2020 22:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Natuurlijk werd Tsjechië wel verdeeld. Sudetenland hoorde bij Tsjechië en werd gewoon aan Hitler cadeau gedaan, in ruil voor vrede. Tsjechië was notabene niet eens uitgenodigd in München, ze werden gewoon voor een voldongen feit gesteld: inleveren dat land.

Ik heb geen Engelse of Franse troepen gezien die de rest van Tsjechie in bezit namen, toch?

Quote:
Toch vind jij altijd wel weer een reden om alleen je afkeer over Rusland uit te spreken.... zoals ik al zei: Hond-Stok.

Wat een onzin. Jij blijft de afschuwelijke dubbelrol die de Russen hebben gespeeld in WOII en de vreselijke rol die de Russen hebben gespeeld na WOII bagatelliseren.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 2:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik heb geen Engelse of Franse troepen gezien die de rest van Tsjechie in bezit namen, toch?

Klopt, dat is een verschil wat ik al aangaf. Desalniettemin dachten Frankrijk en Engeland hier hun hachje t.o.v. Hitler wel mee te redden.

Quote:
Wat een onzin. Jij blijft de afschuwelijke dubbelrol die de Russen hebben gespeeld in WOII en de vreselijke rol die de Russen hebben gespeeld na WOII bagatelliseren.

Ik geef aan dat vele Europese landen een soortgelijke dubbelrol hadden. Ik heb ze al genoemd: Finland, Letland, Litouwen, Estland, Oekraïne, Italië, Spanje, Zwitserland, Noorwegen, Hongarije, Slowakije, Kroatië, Joegoslavië, Oostenrijk, Roemenië, Bulgarije, Daar kunnen we nu Engeland, Nederland en Frankrijk aan toevoegen.

Jij ziet alleen Rusland. Daarbij bagatelliseert je dan weer het feit dat Rusland uiteindelijk Hitler verslagen heeft...

Zo hebben we allebei onze kijk op de geschiedenis. Maar jouw negatieve focus op Rusland is minstens even groot als mijn positieve Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

"Cliff schreef:
maar tegelijkertijd een (groot deel van) een land cadeau doen aan Hitler om je eigen land uit de oorlog te houden is uitermate dubieus.

Sudetenland kado doen aan Hitler is praktisch hetzelfde als de Krim en Noord-Ossetie kado doen aan Poetin, waar jij grote voorstander van bent.
Het enige verschil is dat het Westen dit keer geen waardeloos akkoord heeft gesloten met Rusland waarin ze beloven niet verder te gaan.
Maar in beide gevallen had het Westen geen oorlog over voor deze kwestie.

Verder zijn de Russen Polen niet alleen maar binnengevallen, ze hebben ook misdaden gepleegd op dezelfde schaal als de nazi's.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 15:15 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Amerikaanse en Britse troepen gebruikten honderden tonnen verarmd uranium (DU) granaten in Irak in 1991 -
met hun geharde penetrator kernkoppen vervaardigd uit de afvalproducten van de nucleaire industrie -
en vijf jaar later ontstond een kankerplaag in Irak.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/clingendael-deskundige-sico-van-der-meer-israel-moet-een-toontje-lager-zingen~b58fb107/

Daarom haat iedereen de VS..

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Meanwhile in Moscow..

Russian political earthquake: Putin sets out plan for Kremlin departure & Medvedev resigns

https://www.rt.com/op-ed/478381-russian-government-resignation-mishustin/

Kan iemand hier (Cliff wellicht?) even duiden wat er nu eigenlijk gebeurt in Rusland met die aankondiging van Putin gisteren? Zijn deze plannen inderdaad bedoeld om een machtsoverdracht tot stand te brengen na zijn huidige termijn als president? De meningen zijn er nogal over verdeeld geloof ik.

Feit is wel dat de voltallige Russische regering is afgetreden. De vraag is nu vooral wat dat betekent voor de posities van Lavrov en Shoigu, de ministers van BuZa en defensie, en arguably de meest populaire politieke kopstukken in Rusland los van Putin zelf.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Klopt, dat is een verschil wat ik al aangaf. Desalniettemin dachten Frankrijk en Engeland hier hun hachje t.o.v. Hitler wel mee te redden.

Klopt. Zo zie je maar: nooit toegeven aan dictaturen, met gestrekt been er in. Da's de enige taal die ze verstaan.

Quote:

Ik geef aan dat vele Europese landen een soortgelijke dubbelrol hadden. Ik heb ze al genoemd: Finland, Letland, Litouwen, Estland, Oekraïne, Italië, Spanje, Zwitserland, Noorwegen, Hongarije, Slowakije, Kroatië, Joegoslavië, Oostenrijk, Roemenië, Bulgarije, Daar kunnen we nu Engeland, Nederland en Frankrijk aan toevoegen.

Niet zo erg als de Russen. Notabene hebben een hele riedel van de landen die je hier noemt de kant van de Duitsers gekozen om te pogen zich te beschermen tegen Russische agressie (w.o. Finland en de Baltische staten).

Quote:
Jij ziet alleen Rusland. Daarbij bagatelliseert je dan weer het feit dat Rusland uiteindelijk Hitler verslagen heeft...

Rusland kwam pas aankakken toen het zelf werd aangevallen. Beetje laat he?

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Kan iemand hier (Cliff wellicht?) even duiden wat er nu eigenlijk gebeurt in Rusland met die aankondiging van Putin gisteren? Zijn deze plannen inderdaad bedoeld om een machtsoverdracht tot stand te brengen na zijn huidige termijn als president?

Eh bedoeld om zelf premier met macht te kunnen worden, zodat ie weer een puppet president kan laten worden. Wat denk je? Dat Poetin opeens overtuigd democraat is geworden? Laughing

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik denk dat Putin er de brui aan geeft na zijn huidige termijn Royy. We zullen zien..

Zoals ik het zie zijn deze maatregelen voornamelijk bedoeld om de continuïteit te waarborgen, want het laatste wat hij wil is dat Rusland wederom vervalt in de chaos van de jaren '90. Wie Putin een beetje heeft gevolgd weet dat dat voor hem zeer belangrijk is, en dus is dat een groot aandachtspuntje in zijn laatste termijn. Overigens lijkt het me wat democratie in Rusland betreft een goede zaak wanneer het parlement meer politieke macht krijgt en macht in zijn algemeenheid enigszins gedecentraliseerd wordt.

Het zal nog niet zo eenvoudig worden om Putin op te volgen. Ik zet mijn geld vooralsnog op Shoigu als topkandidaat voor die functie, de man die Rusland in militair opzicht terug aan de wereldtop bracht.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 18:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:

En Amerika niet wou je zeggen?

Ik zal het je nog sterker vertellen Royy, Amerika kwam pas 'aankakken' toen het grootste deel van het Duitse leger al in de pan was gehakt door Rusland.

Beetje laat hé? Laughing
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
de Krim en Noord-Ossetie kado doen aan Poetin, waar jij grote voorstander van bent.

Hou op. Ik ben ervoor om de bevolking zelf te laten beslissen. Altijd. Jij en Royy echter niet. Die vinden een zelfstandig Kosovo prima, een zelfstandig Oost-Oekraïne niets, een zelfstandig HongKong prima, een zelfstandig Catalonië niet, een zelfstandig Taiwan prima, een zelfstandige Krim niet, etc.

De enige motivatie die jij en Royy hebben is: vind ik het land leuk of niet leuk.

Quote:
Verder zijn de Russen Polen niet alleen maar binnengevallen, ze hebben ook misdaden gepleegd op dezelfde schaal als de nazi's.

Ook het cadeau doen van Sudetenland leidde tot bloedbaden. Dat kunnen Frankrijk en Engeland zich aanrekenen.

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Kan iemand hier (Cliff wellicht?) even duiden wat er nu eigenlijk gebeurt in Rusland met die aankondiging van Putin gisteren? Zijn deze plannen inderdaad bedoeld om een machtsoverdracht tot stand te brengen na zijn huidige termijn als president? De meningen zijn er nogal over verdeeld geloof ik.

Het mooie is dat de anti-Poetin media direct overuren draait. Ik las deze kop van de Telegraaf. Let vooral op de tekst 'volgens waarnemers':

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1623117554/kabinet-rusland-stapt-op-poetin-voor-altijd-aan-de-macht

Die zijn die waarnemers dan? Erg vaag.

Wat Poetin letterlijk heeft gezegde is dat een president NOOIT meer dan twee termijnen mag gaan zitten. Dus ook niet meer met een tussentermijn van bv. 4 jaar, zoals hij zelf heeft gedaan met Medvedev. Dit is één van de grondwetswijzigingen die hij hoopt te gaan realiseren.

In 2024 lijkt Poetin op te stappen en als hij dit soort grondwetswijzigingen kan doorvoeren dan laat hij Rusland in ieder geval wat democratischer achter. Er gaat meer macht naar de Doema, zij kunnen in de toekomst de president gaan aanwijzen.

Hoewel de westerse media voornamelijk denkt dat Poetin allerlei schimmige machtsspelletjes speelt om aan de macht te blijven, heb ik het idee dat hij de macht wil verlaten. Hij is inmiddels 67 en zijn aftreden staat gepland voor 2024. Dan is hij 71.

Ik ben ook benieuwd of aan deze beslissingen zijn gezondheid ten grondslag ligt. Misschien heeft hij wel te horen gekregen dat hij niet lang meer heeft vanwege medische redenen.

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Notabene hebben een hele riedel van de landen die je hier noemt de kant van de Duitsers gekozen om te pogen zich te beschermen tegen Russische agressie (w.o. Finland en de Baltische staten).

Ja, want van Nazistische agressie was geen sprake. In de Baltische staten gingen ze direct alle Joden afmaken nadat de Duitsers binnenvielen.

Quote:

Dat geldt voor de meeste Westerse landen Royy. Nederland was helemaal laf, had gedacht dat ze net als in WOI neutraal konden blijven (en even konden wegkijken als buitenlandse militairen over hun land een ander land gingen aanvallen).

Zie verder Carlos' reactie.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 18:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja, want van Nazistische agressie was geen sprake. In de Baltische staten gingen ze direct alle Joden afmaken nadat de Duitsers binnenvielen.

Klopt. Diep geworteld antisemitisme in Oost-Europa.

Quote:

Dat geldt voor de meeste Westerse landen Royy. Nederland was helemaal laf, had gedacht dat ze net als in WOI neutraal konden blijven (en even konden wegkijken als buitenlandse militairen over hun land een ander land gingen aanvallen).

Zie verder Carlos' reactie.

carlos schreef:
Ik zal het je nog sterker vertellen Royy, Amerika kwam pas 'aankakken' toen het grootste deel van het Duitse leger al in de pan was gehakt door Rusland.

Ja daag, de Amerikanen zitten 8000km verderop en hadden een dubbele overzeese frontlijn (Duitsland en Japan). De Russen hebben notabene pas op het allerlaatst de oorlog verklaard aan Japan. De Russen speelden een smerig spelletje in WO2.

BerichtGeplaatst: Di Jan 21, 2020 0:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Klopt. Diep geworteld antisemitisme in Oost-Europa.

Enig idee waarom Royy?

Hint: Jevsektsia

Quote:
Ja daag, de Amerikanen zitten 8000km verderop en hadden een dubbele overzeese frontlijn (Duitsland en Japan). De Russen hebben notabene pas op het allerlaatst de oorlog verklaard aan Japan. De Russen speelden een smerig spelletje in WO2.

Terwijl de Russen ons ontdeden van Adolf Hitler, gooide de VS niet één maar twee atoombommen op burgers. Vervolgens gaven ze ook nog eens gratie aan veel Nazi's wetenschappers.

https://www.npr.org/2014/11/05/361427276/how-thousands-of-nazis-were-rewarded-with-life-in-the-u-s

Het is denk ik volkomen duidelijk wie de smerige spelletjes speelden.

BerichtGeplaatst: Di Jan 21, 2020 18:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Enig idee waarom Royy?

Hint: Jevsektsia

Aha, je erkent dus dat de Balten en Finnen de kant van de nazi's kozen om zich te beschermen tegen Russische agressie?

Quote:
Het is denk ik volkomen duidelijk wie de smerige spelletjes speelden.

De Russen vochten maar aan 1 front Cliff.

BerichtGeplaatst: Di Jan 21, 2020 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Aha, je erkent dus dat de Balten en Finnen de kant van de nazi's kozen om zich te beschermen tegen Russische agressie?

Dat is precies wat ik niet zeg.

Want: waarom gingen de Baltische staten massaal de Joden vermoorden zodra de Russen weg waren Royy? Waarom gingen ze de Russen niet vermoorden?

Het is vrij simpel: een groot deel van de communisten waren Joden.

Quote:
De Russen vochten maar aan 1 front Cliff.

En? De Russen waren zo slim om eerst de Duitsers uit te schakelen en daarna te gaan vechten tegen Japan. Lijkt me een vrij slimme zet. Stalin had dat in 1943 al in Teheran afgesproken.
    At the Tehran Conference in November 1943, Joseph Stalin agreed that the Soviet Union would enter the war against Japan once Germany was defeated. At the Yalta Conference in February 1945, Stalin agreed to Allied pleas to enter World War II's Pacific Theater within three months of the end of the war in Europe.

https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet%E2%80%93Japanese_War

Ik zie ook niet in waarom je, als je aan twee fronten vecht, je ook twee atoombommen op burgers mag gooien en een groot deel van de nazi-oorlogsmisdadigers gratie mag verlenen. Maar dat ga jij vast uitleggen nu:

BerichtGeplaatst: Di Jan 21, 2020 22:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Want: waarom gingen de Baltische staten massaal de Joden vermoorden zodra de Russen weg waren Royy? Waarom gingen ze de Russen niet vermoorden?

Welke Russen, Cliff?

Quote:
Het is vrij simpel: een groot deel van de communisten waren Joden.

Je wou diepgeworteld antisemitisme in Oost-Europa ontkennen? Pas ontstaan door het communisme zeker Laughing

Quote:

Ik zie ook niet in waarom je, als je aan twee fronten vecht, je ook twee atoombommen op burgers mag gooien en een groot deel van de nazi-oorlogsmisdadigers gratie mag verlenen. Maar dat ga jij vast uitleggen nu:

Die twee atoombommen waren nodig omdat de Japanners zo gek als een deur waren en de verschroeide aarde toepasten. De Duitsers deden dat ook, maar Hitler heeft zichzelf van kant gemaakt.

Nazi's, met name wetenschappers, gratie verlenen was gewoon tactiek, waardevolle kennis.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 5:50 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Die twee atoombommen waren nodig omdat de Japanners zo gek als een deur waren en de verschroeide aarde toepasten.

Die twee bommen waren bedoeld om zoveel mogelijk burgerdoden te maken, dus volkerenmoord.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 8:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Welke Russen, Cliff?

De Russen die wel achterbleven Royy. Maar geef eens antwoord, een tegenvraag stellen is zwak.

Voorbeeldje: toen Pearl Harbor had plaatsgevonden werden Japanners (en Aziaten in het algemeen) die in de VS leefden massaal aangevallen.

Quote:
Je wou diepgeworteld antisemitisme in Oost-Europa ontkennen? Pas ontstaan door het communisme zeker Laughing

Dit lees ik toch met plaatsvervangende schaamte hoor. Iedere keer heb je het over het diepgewortelde antisemitisme in Oost-Europa, terwijl West-Europa 6 miljoen Joden vermoordde en in de over gooide. Lijkt me dat het antisemitisme in West-Europa dus groter was aan het begin van de 20ste eeuw.

Maar goed, waar komt dat antisemitisme vandaan Royy?

[quote]Die twee atoombommen waren nodig omdat de Japanners zo gek als een deur waren]/quote]
Quote:
Nazi's, met name wetenschappers, gratie verlenen was gewoon tactiek, waardevolle kennis.

Je had als een mager speenvarken moord en brand lopen schreeuwen als niet de VS maar Rusland dit geflikt had... zoveel is echt wel duidelijk.

Daarbij... ik kan best geloven dat een paar wetenschappers waardevolle kennis hebben, maar om nu duizenden nazi's gratie te verlenen.... nee. Dit zijn wél de mensen die de backbone van de Nazi's waren he. Ze hadden in Neurenberg berecht moeten worden, in plaats daarvan gaf de VS ze een prachtig leven.

Als Rusland die Nazi's gratie zou hebben verleend had je het allemaal bijzonder asociaal gevonden. Als Rusland een atoombom op Duitsland of Japan had gegooid, had je het allemaal vreselijk afgekeurd... je bent erg inconsequent hier.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

De Russen die wel achterbleven Royy.

Welke Russen die achterbleven?

Quote:
Maar goed, waar komt dat antisemitisme vandaan Royy?

Honderden jaren ingeprent door het christendom.

Quote:

Je had als een mager speenvarken moord en brand lopen schreeuwen als niet de VS maar Rusland dit geflikt had... zoveel is echt wel duidelijk.

Nee hoor.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 21:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Welke Russen die achterbleven?

Hou je je nou van de domme? Bijna 10% van Estland bestond zowel in 1922 als in 1934 uit Russen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Estland#Bevolking

Quote:
Honderden jaren ingeprent door het christendom.

Waarom spreek je dan specifiek steeds over OOST Europa?

Dus even terug, jij zegt: heel veel landen kozen de kant van de Nazi's om zich te beschermen tegen Russische agressie. Vervolgens vallen de Nazi's binnen en beginnen de Baltische Staten massaal de Joden af te slachten. Dus wie toont er nu agressie? Lijkt mij dat de Nazi's en de Baltische Staten een stuk agressiever waren. Of misschien vond jij de Joden te agressief?

Ik weet het niet meer hoor.

De SovjetUnie viel alleen Polen aan. Hitler viel zo'n beetje iedereen aan. Daarbij vermoordden de Nazi's ook nog eens miljoenen Joden, homo's, zigeuners, etc.

Nee, het lijkt me heel slim om de kant van de Nazi's te kiezen als je een hekel hebt aan agressie.

Quote:
Nee hoor.

Tuurlijk wel. Zie het vergelijk tussen het München-verdrag en het Molotov/Ribbentrop-verdrag. Over het eerste heb ik je nog nooit gehoord, over het laatste loop je voortdurend te roeptoeteren. Tevens blijf je maar benadrukken dat Rusland met de Nazi's samenwerkten. Ik toon aan dat Finland, Letland, Litouwen, Estland, Oekraïne, Italië, Spanje, Zwitserland, Noorwegen, Hongarije, Slowakije, Kroatië, Joegoslavië, Oostenrijk, Roemenië, Bulgarije, Engeland, Nederland en Frankrijk dat ook deden.

En vreemd genoeg is zelfs dát de schuld van Rusland volgens jou...

Lust u nog peultjes Laughing

Weerwoord forum index » Buitenland