Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Politieker die nepnieuws verspreid moet persoonlijk gestraft Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2018 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Retro schreef:
Wat er staat:

Quote:
As a result, some occupants suffered serious injuries that probably
caused their death. In others, the exposure led to reduced awareness or unconsciousness
in a very short space of time. It was not possible to ascertain the time at which the
occupants died; it was established that the impact on the ground was non-survivable.
It cannot be ruled out that some occupants remained conscious for some time during the
one to one and a half minutes for which the crash lasted.

Oftewel: niet op slag dood en mogelijk nog bij bewustzijn.

Citeer dan ook maar het hele stuk... want mijn citaat hierboven volgt daarop. Er is geen sprake van bewustzijn.

Maar nu even terug naar hoe we hierop komen: wat Timmermans zei, is dus een regelrechte leugen. Zowel het elkaar in de ogen houden, handjes vasthouden en kindertjes tegen zich aan drukken als het zuurstofmaskertje waren van A tot Z gelogen.

Wist je overigens dat Timmermans achteraf zijn eigen speech van de VN ook heeft gecensureerd?

https://www.geenstijl.nl/4116781/wat_zijn_we_toch_een_ongelofelijk_kudde_schapen/

Niet voor niets... leugens op leugens op leugens.

Maar ik ben je wel een bedankje schuldig: dit is werkelijk waar de eerste keer dat je de moeite neemt om een citaat uit het 279 pagina's tellende rapport op Weerwoord zet. Want de hele tijd verwijzen naar 'staat in het rapport' zonder verder te stellen waar is uitermate irritant in een discussie.

Quote:
Wel degelijk. Overigens is dit wel een beetje een vreemde opmerking voor iemand die graag linkdumps zonder verdere onderbouwing/uitleg uitvoert.

Ik zie dit als een ononderbouwde persoonlijke aanval...

Quote:
Welke verschillende/nieuwe inzichten heeft men sindsdien gedaan dan? Ik zie die lui die zo overtuigd zijn van ras en IQ alleen maar oude rotzooi aandragen zoals The Bell Curve.

Ik heb het niet over de Bell Curve.

Quote:
blijken daar voornamelijk racistische motieven voor te hebben

Daar ga je al... wetenschap heeft geen motieven anders dan waarheidsvinding.

Quote:
Kun je wat specifieke voorbeelden benoemen? Bedoel je bijv. de wet op Holocaustontkenning? Ik kan je niet helemaal volgen op het moment.

Ik heb hierboven al voldoende gezegd, ik ga er verder niet op in. Voor je het weet klopt het MDI weer aan de deur.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2018 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2220729-is-het-nieuws-of-nonsens-stel-al-je-vragen-over-nepnieuws-hier.html

Vanavond gaat onze eigen Nederlandse Propaganda Omroep ons vertellen wat nepnieuws is, dat wordt dus ruim baan voor de leugens van de Haagse kliek.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2018 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Verschrikkelijk....

Zou Halbe Zijlstra aan bod komen, of houden ze het graag op de Russen?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2018 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik denk toch dat ik ga kijken, want ik wil wel eens zien hoe de nepjournalisten van de Nederlandse Propaganda Omroep te werk gaan.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2018 20:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nou, ik val er nu in... maar wat voorspelbaar.

Ik viel in het programma op het moment dat de verkrachtingen in Duitsland door buitenlanders geminimaliseerd werden.

Nu zit ik te kijken naar een item wat moet aantonen hoe nauwkeurig de NOS te werk gaat.

Zo gaat het nog wel even door vrees ik. Het zullen allemaal onderwerpen worden waarvan de Mainstream Media achter de inhoud staat. En vervolgens zal zoveel mogelijk benadrukt worden dat de NOS en Mainstream media zeer nauwkeurig te werk gaan en daardoor zeer betrouwbaar zijn...

[later]

Het laat zich wel samenvatten: social media en online media = onbetrouwbaar. De NOS is een baken van betrouwbaarheid, ze hebben fact checkers in dient, 450 mensen, gaan zeer nauwkeurig te werk, etc. etc.

Op dit moment wordt Twitter aangepakt door de NOS.

[nog later]

OMG nu wordt iemand als expert aangevoerd die werkt op een laptop met een grote Bellingcat sticker.... en deze man vertelt over Russische Botnets...

'Het is niet geruststellend hè' zegt de verslaggever.

En hop, we gaan weer naar David Jan Godfroid in Rusland... die wil ook wel even benadrukken dat RT en Sputnik onbetrouwbaar zijn.... en dat er trollenfabrieken zijn...

Bah, bah, bah... wat een propaganda van belastinggeld.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2018 21:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hahahaha nu krijgt Rusland ook de schul van Comet Pizza, dat pedogate verhaal....

Het wordt steeds gekker!

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2018 21:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nog iets leuks: in het college wat tussendoor komt, erg leerzaam overigens, besteedt een professor aandacht aan beeld en montage.

Heel even tussendoor zag je, in een fractie van een seconde, dat deze professor ook het voorbeeld van de NOS waarin Poetin geframed wordt in zijn college gebruikt:

https://www.geenstijl.nl/4117921/smerige_leugenaars/

Maar dat.... mag de professor natuurlijk niet laten zien in de uitzending! Wel grappig dat het net een fractie van een seconde in beeld was.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2018 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oh wacht... nu komt het Poetin verhaal toch (zei het zeer summier) aan bod. Maar... hoofdredacteur NOS erkent nauwelijks zijn fout en benadrukt dat het GEEN nepnieuws was.

Waardeloos dit.

Nu weet ik weer waarom ik geen TV kijk. Dit is echt subjectief, propaganda voor de NOS... en dan ook nog even bedenken dat dit belastinggeld is.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2018 22:41 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2018 22:42 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2018 22:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb alleen het laatste kwartiertje gezien. Ik vond het wel grappig dat Ollongren daar de EU nepnieuwsbestrijders zat te verdedigen, terwijl de kamer op hetzelfde moment een motie aanneemt gericht tegen dat afzichtelijke instituut.

https://www.nu.nl/media/5162702/tweede-kamer-wil-nepnieuwswaakhond-europese-commissie-opheffen.html

Quote:
EUvsDisinfo moet de invloed van Russische propaganda in de Europese pers tegengaan en publiceerde een lijst met voorbeelden daarvan. De dienst raakte in opspraak omdat het ook onder andere NPO Radio 1, De Gelderlander, GeenStijl en The Post Online brandmerkte als verspreiders van nepnieuws.

Volgende week komt er uitspraak in een zaak die de Gelderlander heeft aangespannen wegens smaad en laster.

Volgens Ollongren heeft EUvsDisinfo wat foutjes gemaakt hier en daar, maar functioneert het verder allemaal prima.

Natuurlijk, al die duizenden andere voorbeelden zijn vast allemaal correct. Alleen die Nederlandse voorbeelden die op die site staan kloppen heel toevallig allemaal niet, dat is in feite wat ze zegt. Het is dat ze het zelf gelooft. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2018 23:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier nogmaals het bewuste fragment van de NOS over Putin:

Volgens mij zat die Gelauff weer uit zijn nek te lullen in de uitzending vanavond want hij hield vol dat Putin op een zeker moment wegliep tijdens het interview. Daar is op deze beelden echter niets van te zien, hij beëindigd gewoon op een fatsoenlijke manier het gesprek en geeft volgens mij zelfs nog een hand aan de BBC journalist helemaal op het einde van het filmpje.

Ik hoop dat iemand nog een montage maakt waarin de woorden van Gelauff van vanavond naast de beelden gelegd worden.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 0:15 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.

"Nieuws of nonsens": uitgezonden op NPO2 5 maart van 20.25 u tot 22.00 u.

Alweer een schandalig eenzijdig programma van onze staatsomroep over nepnieuws..geen woord over nepnieuws
van onze eigen media of uit de VS, alleen verdachtmakingen aan het adres van Rusland,.......
En voor die vreselijke NPO wordt ons belastiggeld gebruikt.

.
BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 7:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Volgens mij zat die Gelauff weer uit zijn nek te lullen in de uitzending vanavond want hij hield vol dat Putin op een zeker moment wegliep tijdens het interview. Daar is op deze beelden echter niets van te zien, hij beëindigd gewoon op een fatsoenlijke manier het gesprek en geeft volgens mij zelfs nog een hand aan de BBC journalist helemaal op het einde van het filmpje.

Hij zat zeker uit zijn nek te lullen... ook zwakte hij de term 'zo goed als genegeerd' af tot 'Poetin liep weg' oid.

Waarom geeft die Gelauff nou niet gewoon toe dat dit een verschrikkelijke fout was, manipulatie van de werkelijkheid, die gewoon niet had mogen gebeuren? In plaats daarvan gaat hij de fout zitten verdedigen.

Overigens ook geen woord over Halbe Zijlstra gehoord, maar ik heb niet de gehele uitzending gezien. Mag een minister van Buitenlandse Zaken verkondigen dat hij bij een belangrijk staatshoofd was en daar bedreigende taal heeft gehoord? Lijkt me echt een enorme definitie van nepnieuws... had de NOS zeker even aandacht aan kunnen besteden.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 8:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Minister Ollongren krijgt in een motie aangemaand dat Nederland de handen af moet houden van dat instituut in Brussel dat voor ons bepaalt wat nepnieuws is en wat niet. We weten hoe dit instituut al eerder GeenStijl en TPO valselijk en smadelijk beschuldigde van nepnieuws. Nou hoorde ik haar vanochtend op de radio. De Kamer maande haar volgens haar niet aan tot er de handen van af te moeten houden, maar dat er bij dat instituut iets anders moet. Hallo? Is het "Handen er van af houden" dan is het handen er van af houden, net zoals is het "Nee", dan is het "Nee". Wat valt daar niet aan te snappen?

Laatst aangepast door Loetje op Di Mrt 06, 2018 9:28, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Ik heb alleen het laatste kwartiertje gezien. Ik vond het wel grappig dat Ollongren daar de EU nepnieuwsbestrijders zat te verdedigen, terwijl de kamer op hetzelfde moment een motie aanneemt gericht tegen dat afzichtelijke instituut.

Inderdaad! En ze verspreidt zelf nepnieuws door niet toe te geven dat een meerderheid in de Kamer wil dat zij gaat pleiten voor het sluiten van dat instituut.

Trouwens, wat doet een politicus eigenlijk bij dat programma? De journalistiek moet de politici controleren en niet andersom.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De politiek die de journalisten controleert past dan wel weer uitstekend in een dictatuur. Spekkie naar het bekkie van Orwellongren dus.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Daar zeg je een waar woord.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Waarom geeft die Gelauff nou niet gewoon toe dat dit een verschrikkelijke fout was, manipulatie van de werkelijkheid, die gewoon niet had mogen gebeuren? In plaats daarvan gaat hij de fout zitten verdedigen.

Ja precies. Dat was in ieder geval nog een beetje gelaufwaardiger geweest.

Dit slaat werkelijk nergens op, en om die reden hoop ik dat ze NOG een keer aan de schandpaal worden genageld. Die aaneenschakeling van leugens en fakenews verkondigd door het NOS journaal zijn volstrekt onacceptabel.

https://www.geenstijl.nl/5141026/terugkijken-ollongren-heeft-schijt-aan-kamer-die-nepnieuwsverspreiders-euvsdisnfo-wil-afschaffen/

Kamermeerderheid is tegen, Ollongren legt dat gewoon naast zich neer.

Ik zie een patroon ontstaan...schijt aan democratie en nog meer schijt aan de burger.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Persberichtje van Marcel Gelauff. Zelfs het Genootschap van Hoofdredacteuren vindt EUvsDisinfo erger dan GeenStijl, en steunt daarom onze rechtszaak tegen die koekenbakkers. (cc @KajsaOllongren)

https://twitter.com/geenstijl/status/970980114082263040

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nou, heeft zo'n inzending toch nog nut.

Overigens valt me iets op: ik heb net de aflevering terug zitten kijken, en er is in geknipt door de NOS. Wat er nu bij 'NPO Gemist' online staat is niet hetzelfde als de LIVE uitzending.

Weet iemand waar je zo'n Live uitzending wel echt kunt terugzien? En dus niet de versie die door de NOS achteraf geknipt en gemonteerd is?

Zou wel leuk zijn om de verschillen tussen die twee uitzendingen online te zetten!

Cliff schreef:
Nog iets leuks: in het college wat tussendoor komt, erg leerzaam overigens, besteedt een professor aandacht aan beeld en montage.

Heel even tussendoor zag je, in een fractie van een seconde, dat deze professor ook het voorbeeld van de NOS waarin Poetin geframed wordt in zijn college gebruikt

Deze fractie van een seconde is er dus bij 'Gemist' uitgehaald. Blijkbaar te pijnlijk, en per ongeluk tijdens de LIVE uitzending in beeld gekomen. Achteraf kun je dat dan wegmonteren... en online zetten.

Geeft precies aan hoe de NOS werkt hè...

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 13:05 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik heb hier nog wat oud nepnieuws. Gepleegd daar de NOS. Kun je nagaan! Toen in 2009 was de NOS al niet te vertrouwen.

In 2009 kreeg Koningin Beatrix tijdens de dodenherdenking een spontaan applaus van het publiek. Geen Stijl constateerde dat het NOS-journaal het applaus had verlengd.
Reactie van Marcel Gelauff: ‘Klopt en dat had niet gemogen.'

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Kamer stemt massaal tegen de EU censuurpolitie van Orwellongren

Haha geweldig dit!

De coalitie is compleet verdeeld hierover, aangezien de VVD als grootste partij cosponsor was van deze motie. En nu wil die SP'er ook nog deze week per brief van Ollongren weten wanneer ze precies naar Brussel gaat om invulling te geven aan de wens van de kamer.

Met andere woorden, laat ze het niet wagen om zich hier onderuit te wurmen.

https://www.geenstijl.nl/5141034/live-kamer-gaat-onwillige-kajsa-naar-brussel-sturen-om-nepnieuwssite-euvsdisinfo-te-killen/

Wellicht kan ze beter meteen opstappen na deze afgang, dat zou waarschijnlijk het beste zijn voor iedereen.

Voor de volledigheid:

Voor: SP, VVD, PvdA, GroenLinks, PvdD, 50PLUS, SGP, ChristenUnie, PVV, FvD
Tegen: D66, CDA, DENK

De drie partijen die tegen hebben gestemd zijn dus principieel akkoord met een censuurpolitie, bestaande uit bureaucraten en ambtenaren die voor ons gaan bepalen wat wij wel en niet serieus mogen nemen.

Misschien goed om in uw achterhoofd te houden wanneer u binnenkort gaat stemmen.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 19:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

D66 is echt volledig de weg kwijt. Hoe lang nog voordat Pechtold opstapt? Waarschijnlijk tot het kabinet valt in november 2018.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

NOS is the Dutch CNN | Biased News in Holland

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici