Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Politieker die nepnieuws verspreid moet persoonlijk gestraft Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2018 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Allemaal waar en volslagen walgelijk.
Maar ik stel hier een vraag, en krijg maar geen antwoord. Alleen maar afleidingsmanoevres, verwijzingen naar andere zaken die niet deugen en regelrechtige ontkenningen.
Het enige wat ik vraag is een reactie op het openingsbericht door de topicstarter. Een verspreider van nepnieuws moet vervolgd worden. Wilders heeft nepnieuws verspreid. De vraag luidt: moet Wilders vervolgd worden.
Hoe moeilijk kan het zijn ?

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2018 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit is geen nepnieuws maar een meme. Het is overduidelijk dat dit een fotosoep is. Zelfs Pechthold is niet zo dom om zich zo te laten fotograferen met dergelijk gezelschap.

Dit is ook een meme:

Als de bedoeling is dat het maken en/of verspreiden van dit soort afbeeldingen strafbaar gesteld moet worden, dan ben ik zwaar tegen.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2018 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Een willekeurige link, er zijn er tientallen over te vinden...

Goed lezen. Ik heb gezegd dat ik niet geloof dat Wilders die foto zelf gemaakt heeft. Pas dan is hij juridisch verantwoordelijk voor het maken van een photoshopvervalsing.
En als u leest wat Wilders n.a.v. die foto zei dan kan in feite alleen maar geconcludeerd worden dat hij dacht dat de foto echt was.

En weer zwijgt u over wat ik zei waar het werkelijk over gaat: Wilders is het gevolg, niet de oorzaak. Wilders lost het probleem niet op en als Wilders vertrekt verdwijnt het probleem niet.

Carlos schreef:
Als de bedoeling is dat het maken en/of verspreiden van dit soort afbeeldingen strafbaar gesteld moet worden, dan ben ik zwaar tegen.

+1

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2018 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Maar ik stel hier een vraag, en krijg maar geen antwoord. Alleen maar afleidingsmanoevres, verwijzingen naar andere zaken die niet deugen en regelrechtige ontkenningen.
Het enige wat ik vraag is een reactie op het openingsbericht door de topicstarter. Een verspreider van nepnieuws moet vervolgd worden. Wilders heeft nepnieuws verspreid. De vraag luidt: moet Wilders vervolgd worden.

Best knipperlicht. Dit onderwerp gaat niet over uw Boeman Wilders. Het gaat over het gegeven dat personen die nepnieuws verspreiden persoonlijk moeten worden bestraft. Een overduidelijke satire valt niet onder nepnieuws.
U heeft weer zoals zo vaak, kans gezien een voor u ongemakkelijk onderwerp te verdraaien tot een aantal alinea met onzin.
Nogmaals een voorbeeld van nepnieuws die u zelfs mogelijk snapt.
Timmermans verdraaide destijds huilend voor het VN tribunaal een afbeelding van een Oekrainse brandweerman die wat kinderspeelgoed,(ik meen een teddiebeertje) liet zien op de rampplek van de MH17, tot lijkenpikkerij van die man. Dat heet nepnieuws.
Een tekening van Wilders of Pecholt in een SS uniform is, hoewel het dicht tegen laster aanzit, Satire.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2018 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Lampje schreef:

Even hypothetisch gezien: stel dat nepnieuws strafbaar wordt gesteld en Wilders vanwege het plaatsen van de betreffende foto
een sanctie opgelegd krijgt, wat niet geheel ondenkbaar is gezien de vindingrijkheid van het OM om zelfs een normale vraag als
'Willen jullie meer of minder Marokkanen" onder de noemer belediging te rangschikken.
Zou dan Timmermans voor zijn haat zaaiende leugenachtige optreden in de VN dat wereldwijde impact had, niet een tienvoudige
straf moeten ontvangen?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2018 20:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Goed lezen. Ik heb gezegd dat ik niet geloof dat Wilders die foto zelf gemaakt heeft. Pas dan is hij juridisch verantwoordelijk voor het maken van een photoshopvervalsing.

O, u maakt er een woordenspelletje van. Jammer. Hij heeft die foto geplaatst bij een tweet van hemzelf, gedaan of die foto echt was en zich daarmee schuldig gemaakt aan het verspreiden van nepnieuws.
Enne...vvan MIJ hoeft hij niet vervolgd te worden hoor. Ik reageerde allleen op meneer Poendert. Die vindt namelijk dat nepnieuwsverspreiders wel vervolgd moeten worden.
Quote:
En als u leest wat Wilders n.a.v. die foto zei dan kan in feite alleen maar geconcludeerd worden dat hij dacht dat de foto echt was.

Dat dacht Wilders helemaal niet. Hij heeft ook u flink bij de neus met zijn nepnieuws zo te lezen.

Quote:
En weer zwijgt u over wat ik zei waar het werkelijk over gaat: Wilders is het gevolg, niet de oorzaak. Wilders lost het probleem niet op en als Wilders vertrekt verdwijnt het probleem niet.

Dat klopt, want daar gaat het in deze draad niet om, vandaar dat ik daar niet op reageerde. Maar wat u zegt over oorzaak en gevolg, klopt. Dat ben ik in dit geval helemaal met u eens.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2018 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Best knipperlicht. Dit onderwerp gaat niet over uw Boeman Wilders. Het gaat over het gegeven dat personen die nepnieuws verspreiden persoonlijk moeten worden bestraft. Een overduidelijke satire valt niet onder nepnieuws.

Lang over uw escape na moeten denken ? Noemt u dit satire ? Daar zal ik u aan houden als er een soortgelijk iets over Wilders verschijnt en u begint te janken over demonisering. Het was je reinste nepnieuws. Het probleem met u is dat u dit niet wilt toegeven. U was namelijk bij het openen van uw draad even vergeten dat Wilders dit nepnieuws - door hemzelf nota bene achteraf toegegeven - verspreid had. En de logische consequentie had dan volgens u moeten luiden dat hij vervolgd zou moeten worden. Maar omdat het Wilders betreft wilt u daar niet aan en doet nu net alsof het satire was.
In gewoon Hollands: u lult recht wat krom is. Zoals gewoonlijk.

Quote:
U heeft weer zoals zo vaak, kans gezien een voor u ongemakkelijk onderwerp te verdraaien tot een aantal alinea met onzin.
Vervelend nietwaar, geconfronteerd worden met zaken waarmee u uw eigen onderwerp als een boemerang terug krijgt. Ongemakkelijk onderwerp ? Voor u ja, om reden die ik hierboven al aangaf. Alinea met onzin ? Ik vroeg u om een antwoord op mijn vraag. Dat wat u in uw reactie hier doet legt u bij mij om u zo uit een situatie te redden waarvan een kind ziet dat u in uw eigen val bent gelopen.
In de psychologie heet zoiets "projectie." Wel eens van gehoord op uw boerenerf ?

Quote:
Nogmaals een voorbeeld van nepnieuws die u zelfs mogelijk snapt.
Timmermans verdraaide destijds huilend voor het VN tribunaal een afbeelding van een Oekrainse brandweerman die wat kinderspeelgoed,(ik meen een teddiebeertje) liet zien op de rampplek van de MH17, tot lijkenpikkerij van die man. Dat heet nepnieuws.

Dat was - achteraf gezien - inderdaad nepnieuws. Al kun je je de vraag stellen of dat op dat moment bewust nepnieuws was, of afgaan op verkeerde aannames. Ik houd dat eerlijk gezegd op het laatste. Waarmee ik het geenszins goed keur. Hij had zich op zijn minst beter moeten laten informeren.
Quote:
Een tekening van Wilders of Pecholt in een SS uniform is, hoewel het dicht tegen laster aanzit, Satire.
Nogmaals, ik zal u hieraan herinneren als zoiets ooit aan de orde komt. U bent namelijk nogal selectief verontwaardigd als het erop aankomt.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2018 21:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Boosoog schreef:

Even hypothetisch gezien: stel dat nepnieuws strafbaar wordt gesteld en Wilders vanwege het plaatsen van de betreffende foto
een sanctie opgelegd krijgt, wat niet geheel ondenkbaar is gezien de vindingrijkheid van het OM om zelfs een normale vraag als
'Willen jullie meer of minder Marokkanen" onder de noemer belediging te rangschikken.
Zou dan Timmermans voor zijn haat zaaiende leugenachtige optreden in de VN dat wereldwijde impact had, niet een tienvoudige
straf moeten ontvangen?

Voor de goede orde: Wilders hoeft van mij helemaal niet vervolgd te worden, ook niet om dat "minder minder." Maar gesteld dat nepnieuws verspreiding wél strafbaar wordt, dan moet dat gelden voor ALLE nepnieuws. En volgens mij kun je dan wel inpakken, want nepnieuws is alom aanwezig. Ik vind dan ook niet dat zoiets strafbaar moet zijn, zoals meneer Poendert voorstelt.

BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2018 14:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
O, u maakt er een woordenspelletje van. Jammer. Hij heeft die foto geplaatst bij een tweet van hemzelf, gedaan of die foto echt was en zich daarmee schuldig gemaakt aan het verspreiden van nepnieuws.

Ik maak er helemaal geen woordspelletje van! Wat maakt u me nou?
Ik heb een aantal keren zeer duidelijk gezegd dat ik het niet geloof dat Wilders die foto zelf gemaakt heeft (waardoor dan logischerwijs de (juridische) conclusie getrokken kan worden dat A/ Wilders moeilijk veroordeeld kan worden voor een foto die hij niet zelf vervalst heeft en B/ Wilders m.b.t. het aanklagen vanwege het verspreiden van nepnieuws hij zonder enig probleem zou kunnen verklaren dat hij dacht dat die foto echt was).
Dat u dit niet begrepen heeft ligt geheel aan u.

Quote:
Ik vind dan ook niet dat zoiets strafbaar moet zijn, zoals meneer Poendert voorstelt.

Het vervalsen van een foto kan natuurlijk wel als smaad gezien worden. En dat is wel strafbaar.

Quote:
Dat klopt, want daar gaat het in deze draad niet om, vandaar dat ik daar niet op reageerde. Maar wat u zegt over oorzaak en gevolg, klopt. Dat ben ik in dit geval helemaal met u eens.

Mooi!

BerichtGeplaatst: Za Feb 10, 2018 14:24 Plaats reactie Reageer met quote
Retro

[quote="Poendert"]
Retro schreef:
Paar vraagjes:

"bv een verhaal dat de Russen de MH17 hebben neergeschoten zonder dat daar echt bewijs voor is.

Dat is gek, want daar is significant veel bewijs voor.

Quote:
Ook een huilende beschuldigende Timmermans die een bewogen inwoner van de Oerkraine met een beertje van diefstale en lijkenpikkerij beschuldigd verteld grove leugens. Ontslag!

Was hij aan het liegen dan? Hoe ga je dat bewijzen?

Quote:
"Als iemand een verhaal verteld waarbij de waarheid via verdraaide feiten wordt omgeturnd. Boete en ontslag/verbod."

En wat doe je dan met het gedeelte dat wel waar is? Hoe ga je om met satire? Hoe ga je om met een mening die niet op feiten is gebaseerd?

Quote:
"Onbewust telt niet. Zoek bewijzen."

Wat bedoel je precies met "telt niet"? Wat accepteer je precies als bewijs? Wat als er meningsverschillen zijn over bewijslast?

Quote:
"Als een vliegtuig is neergestort kan men de foto,s bekijken. Dat vliegtuig is neergestort"."

Dus foto's mogen wel, maar andere vormen van bewijs niet? En wat in andere gevallen dan een vliegramp?

Quote:
Nogmaals foto,s of verslagen van kijkers of omstanders en echt straffen bij bewuste overtreding"
Nogmaals: wie gaat dat doen? Een ministerie van waarheid?

Quote:
"Bewijs. Geen bewijs grote boete,s laat die iemand zijn bewering eerst maar uitzoeken".

Dus voortaan mogen mensen alleen nog maar een mening uiten, een uitspraak doen etc. Als ze daar bewijs voor hebben? Wat als iemand een moord heeft gezien maar dit moeilijk kan ondersteunen? Wat als iemand een boete heeft gehad en toch blijft vasthouden aan zijn verhaal?

Quote:
Laster bewijzen wordt op de lange baan geschoven. Een politicus die zich daartegen wil verdedigen begint er niet aan het doet hem meer kwaad dan goed.

En waarom zou deze censuurwet beter zijn?
BerichtGeplaatst: Za Feb 10, 2018 18:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Haha Timmermans is twee keer achter elkaar op een leugen over MH17 betrapt. In het eerste geval in zijn speech voor de VN. Een tweede maal toen hij bij Pauw op zijn leugen werd gewezen, begon hij zijn leugen te verdoezelen met een nieuwe leugen: het zuurstofmaskertje verhaal...

Leugen op leugen van Frans Timmermans.

BerichtGeplaatst: Za Feb 10, 2018 20:48 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dat zuurstofmasker-verhaal was inderdaad tenenkrommend genant.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2018 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Minister Zijlstra heeft ook nepnieuws gemaakt.

https://nos.nl/artikel/2216638-zijlstra-geeft-toe-ik-loog-over-ontmoeting-met-poetin.html

Oprotten, Halbe! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2018 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Sjaak Jansen · Zwolle:
In diplomatieke kringen wordt Halbe nu al The Lying Dutchman genoemd.

https://www.nporadio1.nl/standpunt

BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2018 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Halbe Zijlstra is zijn geloofwaardigheid kwijt als minister van Buitenlandse Zaken
https://www.nporadio1.nl/standpunt

1105 stemmen 83% eens 17% oneens

BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2018 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2018 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Gaat Halbe Zijlstra’s collega in het kabinet, Kajsa Ollongren, hem nu een spreekverbod opleggen omdat hij jarenlang bewust nepnieuws verspreidde? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Loetje schreef:
Gaat Halbe Zijlstra’s collega in het kabinet, Kajsa Ollongren, hem nu een spreekverbod opleggen omdat hij jarenlang bewust nepnieuws verspreidde? Rolling Eyes

Ik vraag me af of Halve/waarheid Zijlstra soms voor de Russische geheime dienst werkt, samen met de leugenaar Timmerfranz?

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Kajsa Ollongren's strijd tegen nepnieuws blijkt steeds meer een agenda voor het beschermen van de eigen leugens te zijn, zoveel is duidelijk.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Marianne Zwagerman: ‘De grootste nepnieuwsfabriek van Nederland draait weer op volle toeren’

Foto: Screenshot uit de FVD-actievideo tegen Zijlstra.

Door Michael van der Galien 13 februari 2018

Ze heeft het natuurlijk — hoe kan het ook anders — over de VVD en D66.

In haar column voor BNR haalt Marianne Zwagerman op heerlijke wijze hard uit naar het liegende gajes van de VVD — en ook meteen naar coalitiegenoot D66. Want die twee partijen zijn onderhand niet meer van elkaar te onderscheiden.

“De grootste nepnieuwsfabriek van Nederland draait weer op volle toeren,” schrijft Zwagerman. “Een liegende VVD’er is natuurlijk al heel lang geen nieuws meer. Alleen stond Halbe niet tijdens de vrijmibo op te scheppen in de Shell kantine: nee, hij kwam tien jaar nadat zijn bezoek aan het Russische buitenhuis zou hebben plaatsgevonden ineens met zijn Poetin-fantasie.”

Vervolgens legt ze uit dat die andere VVD’er, Mark Rutte, zich haastte om te “verklaren dat Zijlstra het verhaal weliswaar verzonnen had maar dat ‘de inhoud staat’.” Flauwekul. Zoals we nu weten zegt de bron van het citaat Shell-topman Jeroen van der Veer dat die inhoudt nadrukkelijk niet klopt.

En Zwagerman is nog niet klaar. Ze heeft het ook helemaal gehad met Alexander Pechtold die ze “de chef van de nepnieuwspartij” noemt. “De man die voorop gaat in de morele polonaise van verontwaardiging als hij maar een flardje vermoeden heeft van xenofobie bij een concurrerende politicus,” schrijft ze, “deinst er niet voor terug het hele volk van het grootste land op aarde neer te zetten als leugenaars.”

Oh, en Kajsa Ollongren moet er ook aan geloven wat Zwagerman betreft. Wel is er goed nieuws. Zoals de Amerikaanse New York Times een zogenaamde Trump Bump beleeft met honderdduizenden nieuwe abonnees ziet zij in Nederland “een beginnende Ollongren Bump. De woede van mensen die zich niet meer willen laten voorliegen door politici, lijkt ertoe te leiden dat ze steeds vaker bereid zijn geld te storten bij mediabedrijven die daar tegenin gaan.” Als voorbeelden noemt ze podcasts die gecrowdfund worden, webtalkshows die ‘geadopteerd’ kunnen worden door kijkers, en natuurlijk de introductie van een betaald abonnement bij GeenStijl.

Laten we het hopen. Het is namelijk van het grootste belang dat de leugenfabriek genaamd ‘het Kabinet-Rutte III’ aangepakt wordt. Ollongren moet tegengehouden worden, Zijlstra moet naar huis worden gestuurd, Pechtold moet weg (een racist kan niet fractieleider van een grote partij zijn), en Rutte moet maar eens leren dat continu liegen niet acceptabel is.

DDS

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Halve Zijlstra is toch hopelijk niet geboren in Munchhausen. Of is hij ook nog baron?

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Maar met Halve,s aftreden zijn we er nog niet. Ook de premier van alle Nederlanders en zijn kamaraden is/was het eens met Halbe,soorlogdhitserij, en met die baas van ons land blijven wij nu wel zitten.
Hebben dat soort baasjes ook in de gaten dat hun soort liegende weg naar een onnodige oorlog kan leiden? Dan heb ik het nog niet over de economische schade die dat soort liegen veroorzaakt.
Dat soort mensen denkt altijd via eigen gelijk dat ze de waarheid in pacht hebben. Zo beginnen oorlogen.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2018 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Retro

Cliff schreef:
Haha Timmermans is twee keer achter elkaar op een leugen over MH17 betrapt. In het eerste geval in zijn speech voor de VN. Een tweede maal toen hij bij Pauw op zijn leugen werd gewezen, begon hij zijn leugen te verdoezelen met een nieuwe leugen: het zuurstofmaskertje verhaal...

Leugen op leugen van Frans Timmermans.

Maar hoe ga je expliciet bewijzen dat hij liegt en zich niet vergist? Blijkbaar is dat het onderscheid wat Loetje wil maken, maar het is allemaal nogal vaag.
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2018 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik denk dat je daar zelf een inschatting van moet maken Retro. Je kunt ook zeggen dat Halbe Zijlstra niet loog over zijn aanwezigheid bij de bijeenkomst met Poetin, maar zich gewoon vergiste dat hij daar geweest was.

Mijn inschatting is dat Frans Timmermans zich absoluut niet vergiste maar bewust loog.

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2018 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik vraag me af of eventuele tuinders of fruittelers, enz die via de leugens van het kabinet richting Rusland/Oekraine en de sancties failliet zijn gegaan bij datzelfde kabinet kunnen aankloppen voor schadevergoeding, door eventuele bewuste regerings/kamer leugens veroorzaakt.
Het wordt tijd dat bewuste leugens consequenties hebben.
Olongren kom er maar in. En in onze eigen taal, niet in het Zweeds.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici