Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Politieker die nepnieuws verspreid moet persoonlijk gestraft Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Politieker die nepnieuws verspreid moet persoonlijk gestraft
BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2018 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een politiek persoon die bewust nepnieuws in omloop brengt moet persoonlijk worden gestraft.
Ik kan mij indenken dat een politieker vanuit zijn overtuiging voor mij onzin verkondigd. Mar iemand die in de politiek zit behoort de waarheid, of in ieder geval de waarheid vanuit zijn opinie te spreken.
Maar echt grove leugens behoren gestraft.
Dus Trump een klootzak vinden is toegestaan, maar hem met een niet bewezen moord verbinden behoort persoonlijke consequenties te hebben voor een bewindsmens of verslaggever.

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2018 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Mee eens. In het verlengde daarvan moet kiezersbedrog net zo strafbaar zijn. Het electoraat moet in de gelegenheid worden gesteld een weloverwogen keuze te maken op wie zij stemmen. Met de huidige vorm van het kweken van eigen waarheden en indoctrineren neigt het naar een verkapte vorm van dictatuur.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2018 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hoppa! Wat zeg ik al jaren? Dat politici hoofdelijk aansprakelijk moeten worden gesteld voor hun daden.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2018 15:02 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Een politiek persoon die bewust nepnieuws in omloop brengt moet persoonlijk worden gestraft.

Zoals bijvoorbeeld de heer Wilders die bewust het nepnieuws de wereld in bracht dat Pechtold aanwezig was op een demonstratie van jihadisten ?
Geheel met u eens, meneer Poendert.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2018 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Gezien uw obsessie voor Wilders lijkt mij dit Duitse gezegde op u van toepassing.
"was sich liebt, das neckt sich". Very Happy
BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2018 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Niks obsessie. Gewoon een vraag aan meneer Poendert. Die stemt namelijk PVV, dus was ik verrast dat hij politici die bewust nepnieuws verspreiden wil laten vervolgen. En daar de heer Wilders nepnieuws heeft verspreid, ben ik nieuwsgierig of dit dan ook voor hem geldt.
Wat vindt u daar eigenlijk van, meneer Boosoog?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2018 16:46 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Dus Trump een klootzak vinden is toegestaan, maar hem met een niet bewezen moord verbinden behoort persoonlijke consequenties te hebben voor een bewindsmens of verslaggever.

Ergo : dus Pechtold een miezerig mannetje vinden is toegestaan, maar hem met een fototrucage valselijk verbinden aan solidariteit met jihadisten behoort persoonlijke consequenties te hebben voor een bewindsmens.
Wanneer gaat u aangifte doen, meneer Poendert ?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2018 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
U refereert aan een wat ik als een plaagstootje zie in reactie op de uiterst miezerige beschuldigingen aan het adres van Wilders door misschien
wel Nederlands meest hypocriete en corrupte politieke figuur A.P.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2018 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ah, de vergoeilijking. Een "plaagstootje" nog wel, hoe krijgt u het verzonnen.
Vraagje : stel dat pechtold het bij wilders zou doen, bijvoorbeeld een nepfoto van hem plaatsen temidden van neonazis, hoe zou u dat dan noemen ? Ook een plaagstootje ? Of is het dan ineens demoniseren ?
Geef toch gewoon toe dat dat nepnieuws van Wilders gewoon fout was, want dat was het.
Van mij hoeft hij trouwens niet vervolgd te worden, hoor. Maar van Poendert wel als hij tenminste consequent is.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2018 17:31 Plaats reactie Reageer met quote
Retro

Paar vraagjes:

- Wat is een grove leugen precies?
- Geldt dit ook als een verhaal deels waar is?
- Geldt dit ook als je onbewust een leugen vertelt? Zo nee, hoe ga je beoordelen dat iets onbewust is gebeurd?
- Hoe ga je beoordelen of een verhaal waar is. Welke criteria hanteer je?
- Wie gaat beoordelen of een verhaal waar is? Gaan we een ministerie van waarheid oprichten?
- Wat ga je doen als iemand aan zijn 'leugen' blijft vasthouden?

We hebben al een wet op smaad en laster. Die lijkt me wel afdoende.
BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2018 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Lampje schreef:
Ah, de vergoeilijking. Een "plaagstootje" nog wel, hoe krijgt u het verzonnen.
Vraagje : stel dat pechtold het bij wilders zou doen, bijvoorbeeld een nepfoto van hem plaatsen temidden van neonazis, hoe zou u dat dan noemen ? Ook een plaagstootje ? Of is het dan ineens demoniseren ?
Geef toch gewoon toe dat dat nepnieuws van Wilders gewoon fout was, want dat was het.
Van mij hoeft hij trouwens niet vervolgd te worden, hoor. Maar van Poendert wel als hij tenminste consequent is.

Ok, ik zal het iets genuanceerder brengen.
Plaagstootje vervang ik door wraakactie in antwoord op de smerige insinuaties van
meneer Pechtold.
In feite vertoont u gelijkenissen met dit heerschap waar het maniakale afkeer van Wilders betreft.
BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2018 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik ben bepaald geen fan van Pechtold, laat dat helder zijn. Ik constateer alleen wel dat de heer Wilders met de bewuste foto nepnieuws heeft verspreid. Het gevolg daarvan was dat Pechtold met de dood werd bedreigd werd door lieden die deze foto serieus namen.
Wilders heeft met die nepfoto in een tijd van oplopende polarisatie bijzonder onverantwoord gehandeld, en voor iemand die zelf jarenlang wordt bedreigd had hij beter moeten weten en de nepfoto gewoon niet plaatsen. Een politicus onwaardig, en het wordt bovendien erg ongeloofwaardig als we hem nog horen over nepnieuws.
Als er smerige insinuaties waren van de kant van Pechtold, dan is Wilders zelf mans genoeg om daar op een fatsoenlijke manier afstand van te nemen en Pechtold van scherpe repliek te dienen. Met die nepfoto is hij een grens over gegaan.
Ben overigens nog wel benieuwd naar de mening van de heer Poendert, die pleit voor vervolging van politici die nepnieuws verspreiden. Daar zat in zijn openingsbericht geen woord Frans bij, dus ik neem aan dat hij het ook over de heer Wilders had.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2018 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ken bovengenoemde foto niet. Liepen er Jihad figuren rond Pechholt of zat hij aan het strand in zijn geschonken zomerhuis?
Als er een reportage van een PVV demonstratie wordt getoond waarop alle 200 neo-nazies uit Nederland rond Wilders marcheren, waarmee dan de suggestie wordt gewekt dat de PVV aanhang hoofdzakelijk dat soort figuren bestaat, is dat bewust gekozen nepnieuws.
U heeft een Wilders-fobie.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2018 18:01 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Niet erom heen gaan draaien.Wilders had een foto van Pechtold middels trucage tussen demonstrerende jihadisten geplaatst en gepubliceerd. Het was nep, maar leek zo echt dat Pechtold er om met de dood bedreigd werd.
Nu even proberen er niet iets anders bij te slepen, maar even to the point blijven: u vindt dat politici die bewust nepnieuws verspreiden vervolgd moeten worden.
Wilders heeft bewust nepnieuws verspreid, zeer kwalijk nepnieuws zelfs.
Mijn simpele vraag aan u: moet Wilders nu van u vervolgd worden? Ja of nee ?

BerichtGeplaatst: Di Jan 30, 2018 20:47 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

En toen was het stil........

BerichtGeplaatst: Wo Jan 31, 2018 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Wilders had een foto van Pechtold middels trucage tussen demonstrerende jihadisten geplaatst en gepubliceerd.

Heeft Wilders dat gedaan? Is hij zo handig met Photoshop? Volgens mij kan dat nooit bewezen worden.

Het eindeloze gesteggel over Wilders toont alleen maar aan dat dit land tot op het bot verdeeld is.
Wilders is het gevolg, niet de oorzaak. Wilders lost het probleem niet op maar als Wilders vertrekt verdwijnt het probleem niet.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 31, 2018 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Lampje schreef:
Wilders had een foto van Pechtold middels trucage tussen demonstrerende jihadisten geplaatst en gepubliceerd.

Heeft Wilders dat gedaan? Is hij zo handig met Photoshop? Volgens mij kan dat nooit bewezen worden.

Het eindeloze gesteggel over Wilders toont alleen maar aan dat dit land tot op het bot verdeeld is.
Wilders is het gevolg, niet de oorzaak. Wilders lost het probleem niet op maar als Wilders vertrekt verdwijnt het probleem niet.

Ja, dat heeft hij gedaan, hij heeft het ook zelf toegegeven. Was in februari 2017, foto is uitgebreid in de media te zien geweest. Dus nu eens niet gaan mauwen over bewijzen.
Verder doe ik hier geen uitspraak over Wilders. Ik stel een vraag aan de heer Poendert op basis van zijn eigen opmerking. Ik wacht nog steeds op zijn antwoord......

BerichtGeplaatst: Wo Jan 31, 2018 14:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Retro schreef:
Paar vraagjes:

- Wat is een grove leugen precies? "Een grove leugen is
"bv een verhaal dat de Russen de MH17 hebben neergeschoten zonder dat daar echt bewijs voor is. Ook een huilende beschuldigende Timmermans die een bewogen inwoner van de Oerkraine met een beertje van diefstale en lijkenpikkerij beschuldigd verteld grove leugens. Ontslag!
- Geldt dit ook als een verhaal deels waar is?
"Als iemand een verhaal verteld waarbij de waarheid via verdraaide feiten wordt omgeturnd. Boete en ontslag/verbod."
- Geldt dit ook als je onbewust een leugen vertelt? Zo nee, hoe ga je beoordelen dat iets onbewust is gebeurd? "Onbewust telt niet. Zoek bewijzen."
- Hoe ga je beoordelen of een verhaal waar is. Welke criteria hanteer je?
"Als een vliegtuig is neergestort kan men de foto,s bekijken. Dat vliegtuig is neergestort"."
- Wie gaat beoordelen of een verhaal waar is? Gaan we een ministerie van waarheid oprichten? "
Nogmaals foto,s of verslagen van kijkers of omstanders en echt straffen bij bewuste overtreding"
- Wat ga je doen als iemand aan zijn 'leugen' blijft vasthouden?
"Bewijs. Geen bewijs grote boete,s laat die iemand zijn bewering eerst maar uitzoeken".
-We hebben al een wet op smaad en laster. Die lijkt me wel afdoende.

"Laster bewijzen wordt op de lange baan geschoven. Een politicus die zich daartegen wil verdedigen begint er niet aan het doet hem meer kwaad dan goed.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 31, 2018 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Kunt u mijn eenvoudige vraag nog met ja of nee beantwoorden, meneer Poendert ?

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2018 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Ja, dat heeft hij gedaan, hij heeft het ook zelf toegegeven. Was in februari 2017, foto is uitgebreid in de media te zien geweest. Dus nu eens niet gaan mauwen over bewijzen.
Verder doe ik hier geen uitspraak over Wilders. Ik stel een vraag aan de heer Poendert op basis van zijn eigen opmerking. Ik wacht nog steeds op zijn antwoord......

Ik mauw niet. Ik geloof er geen barst van dat hij dat gedaan heeft. Dat kan hij helemaal niet.
En het is natuurlijk erg handig om verder geen uitspraken te doen over wat ik zei, ik heb dus gelijk met wat ik stelde.

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2018 13:32 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Dit lijkt mij een treffend voorbeeld van nepnieuws, Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2018 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2018 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dank voor het plaatsen, meneer Boosoog. Het betreft hier inderdaad de beoogde nepfoto.
Nog een keer aan meneer Poendert, die wil dat politici die nepnieuws verspreiden gestraft worden: moet meneer Wilders die dit nepnieuws heeft verspreid nu wel of niet vervolgd worden ?

Laatst aangepast door Lampje op Do Feb 01, 2018 15:22, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2018 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Lampje schreef:

Ik mauw niet. Ik geloof er geen barst van dat hij dat gedaan heeft. Dat kan hij helemaal niet.

Een willekeurige link, er zijn er tientallen over te vinden. Inclusief de tweet van Wilders met daarop de getruceerde nepfoto. Gelooft u het nu ? Of was dit ook weer nepnieuws ?
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2017/02/wilders-opent-aanval-op-d66-met-nepfoto-pechtold

BerichtGeplaatst: Do Feb 01, 2018 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.

Hetgeen Wilders heeft geplaatst staat in geen verhouding tot wat Peter Breedveld heeft gepresteerd.
Als Rutger Castricum hem om een toelichting vraagt geeft de lafaard niet thuis en probeert hij de interviewer
als een in het nauw gedreven kleuter van zich af te schudden. Typisch links gedrag: een grote smoel en laf.
De VU telt veel van deze volslagen idioten.
Vind u dat deze vuilspuiter zich alsnog voor zijn twitter bericht moet verantwoorden?

VU-medewerker en "Frontaal Naakt"-blogger Peter Breedveld wil dat alle PVV'ers worden doodgeschoten.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=58&v=C5kRWOpcN8g
Politieker die nepnieuws verspreid moet persoonlijk gestraft
  Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici