Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Strenge milieutest maakt auto stuk duurder Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2018 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


10 miljoenste schreef:
Was de Mercedes 190 de mijne, zou gezien 270000 km en handelswaarde ik niet meer laten spuiten, (vooral rode kleuren verschieten zeer snel ) .


Dat was vroeger.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2018 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth
   
 


In België heb je ook onafhankelijke keuring bedrijven.
Maar ook zij moeten de auto opkrikken in plaats dat je over een lang gat heen rijdt waaronder iemand je auto kan bekijken. Deze machines voor wegligging en schokbrekers zijn er ook.



Een Jaguar gekocht in Nederland met APK keuring en ingevoerd in Portugal. Werd afgekeurd op schokbrekers.
Onafhankelijk dus ze verdienen er niets aan, alleen de garage die nieuwe schokbrekers erin zette. En die is niet verbonden met de keuring.

_________________
Never judge history except in the context of the times in which it occurred.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2018 21:02 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste
   
 


In principe maakt het weinig uit of auto’s gekeurd worden op hefbruggen of kuilen in de grond .
De meeste meetapparatuur kan gewoon op de grond gebeuren zowel rollen of vlakke # platen rijden en gelijk remmen, onder elke plaat zit een dikke veer die uitrekt en terugveert , vergelijkbaar met z.g. punters waar vroeger vodden en lompen ophalers het gewicht wogen. (Maar nu 4 ingebouwd, de trekkracht van wiel remmingen meet ).
Lange smeekuilen in garages zijn oneconomisch en onhandig omdat je nergens auto’s kan draaien of tussenuithalen of boven elkaar kan zetten - en voor elke gemeenschapje of onderdeel de kuil in/uit moet klimmen daarom meer geschikt voor ononderbroken keuren door Chinees of Pools robot volk .
Hefbruggen imiteren veel handiger kuilen door eerst alles omhoog te tillen en daarna 1 of twee lange uitschuifbare steunen ergens onder te plaatsen, en de brug weer een stukje laten zaken zodat zonder ouderwetse inspanningen wielen enz gewoon vrij komen te hangen – zelfs hele motoren/versnellingsbakken kan men zo uit de lucht plukken .
Wat keuren betreft ziet 1 ervaren monteur binnen 10 seconden meer dan 1000 leken in 10 weken.
Helaas, zijn vervangende 15 minuut’s spoedopleidingen van 4-5 jaar niet gratis .

Tip Mercedes 190 : handige doe het zelvers kunnen aanvaardbaar spuitwerk imiteren, met dunne lak en verfroller - goed ontvetten - in stofvrije ruimte – geschikt voor beetje bij beetje werk en plaatselijke roest .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2018 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


10 miljoenste schreef:
Ho,ho - Nederland is een kennisland, bij steekproeven stapt een of andere RWD ambtenaar uit een dienstauto,wandelt op zijn gemakje de garage in, houdt met gezever drie kwartier monteurs van werk af. gaapt, kijkt op zijn horloge en vertrekt op weg naar de volgende klant.


Gaat het er tegenwoordig serieus zo aan toe? Ik kan me er niks bij voorstellen. In de tijd dat ik op de MTS zat en als stagiair in de garage werkte werden de inspecteurs gevreesd. De heren deden de steekproef met een kritische blik. Als de bevindingen afweken had de APK-keurmeester een probleem. Hij kreeg een strafpunt en bij 3 strafpunten wordt je bevoegdheid om auto's te keuren ingetrokken en mag de keurmeester opnieuw bewijzen dat hij geschikt is door examen. Andersom wordt minder gecontroleerd als blijkt dat een keurmeester de boel op orde heeft. Maar wat jij schrijft, dat een inspecteur van de RDW uitstapt, koffie leut en weer vertrekt lijkt mij heel sterk.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2018 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Mensen die APK keuring zeggen stotteren onbewust. Very Happy

_________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de door de media opgelegde mening van de meerderheid
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2018 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste
   
 


Quote:
Cliox.
Gaat het er tegenwoordig serieus zo aan toe? Als de bevindingen afweken had de APK-keurmeester een probleem. Hij kreeg een strafpunt en bij 3 strafpunten wordt je bevoegdheid om auto's te keuren ingetrokken en mag de keurmeester opnieuw bewijzen dat hij geschikt is door examen. Andersom wordt minder gecontroleerd als blijkt dat een keurmeester de boel op orde heeft.Maar wat jij schrijft, dat een inspecteur van de RDW uitstapt, koffie leut en weer vertrekt lijkt mij heel sterk.

Elisabeth trapt gewoon in een geregisseerd Poewernet rioolstukje met waarheidsgehalte van - boer zoekt vrouw - 2/3 van garages knijpt .n oogje toe …kant nog wal rakend voor hoge kijkcijfers .
APK rijkskeurmeesters zijn integer en onafhankelijk en weten echt wel om te gaan met garages, het zijn oud haat/liefde PvdA/VVD vergelijkbare verhoudingen .
Had garage personeel hetzelfde salaris en arbeidsvoorwaarden niveau, werd het een failliet van de reparatietak .
De slecht uitgevoerde A P Keuring, waar bij Elisabeth in Portugal schokbrekers versleten waren, is verdedigbaar om volgende reden .

APK is een momentopname met een geldigheidsduur van 1 uur zonder keurmeester steekproef.
Wat je in het Powernet riool klucht stuk hoort, een asociaal skinhead acteur ‘hoeveel kost apk maken ? “
Tegenspeler “voor enkele honderdjes fiks het effe kom morge maar brenge..
Hoofdfiguur demonteert 4 wielen & versleten banden, 2 lekke schokbrekers, en nog wat slijt spul - monteert 4 wielen met 100% banden, 2 nieuwe schokbrekers, remschijven blokken etc . meldt bij RDW een goedgekeurde auto af, zou de lapoor een steekproef krijgen kan RDW bij herkeuring natuurlijk niks vinden, Of na 1 uur wachttijd demonteert het assio figuur alle vervangen delen, en schroeft de langs de vuilnisbak afgekeurde delen weer terug, belt z,n hol maatje’ ,t’s voor elkaar maat, kom maar op met 2 meier over de brug ”.
Elisabeth stapt in….APK goedgekeurd met 2 versleten schokbrekers op weg naar Portugal.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2018 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth
   
 


Dus de APK is gewoon oplichting!
Je kunt dus niet afgaan op een officiële APK keuring en de gebreken komen in Portugal boven water.

Het is gewoon fout als een garage auto's gaat keuren voor €40,-- want dan kunnen ze altijd aan leken vertellen dat er iets fout is en kassa met de nieuwe onderdelen die niet nodig zijn. En dat in Nederland waar je toch iets anders verwacht.

_________________
Never judge history except in the context of the times in which it occurred.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2018 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste
   
 


Tja, als je als een onafhankelijke APK keurmeester bij steekproeven niks kan vinden omdat je garage alles voor hun kassa vernieuwd heeft , kan de controle opzichter ook niks meer doen dan goedkeuren.
Heeft niks met Nederland of Portugal te maken, oplichtende garages bestaan over heel de wereld, had je ook niet verwacht, Volkswagen miljoenen afgekeurde auto's zonder APK verkocht ?

Kunnen leken wel beoordelen of € 40 oplichtrij is ? misschien is keuren gewoon nog niet nodig .


Laatst aangepast door 10 miljoenste op Zo Jan 14, 2018 16:30, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2018 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Elisabeth schreef:
Dus de APK is gewoon oplichting!
Je kunt dus niet afgaan op een officiële APK keuring en de gebreken komen in Portugal boven water.

Het is gewoon fout als een garage auto's gaat keuren voor €40,-- want dan kunnen ze altijd aan leken vertellen dat er iets fout is en kassa met de nieuwe onderdelen die niet nodig zijn. En dat in Nederland waar je toch iets anders verwacht.


Het mechanisme kunnen omzeilen maakt het nog niet corrupt. Tijdens de periodieke keuring wordt gecheckt of deze voldoet aan de gestelde veiligheidseisen. Dat sluit niets uit maar beperkt het risico op letsel als gevolg van een defect tot een acceptabel minimum. Verder kun je de auto laten keuren bij onafhankelijke keuringsstation van bijvoorbeeld de ANWB. Daarmee sluit je onnodige reparaties uit.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2018 23:21 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth
   
 


10 miljoenste schreef:
Tja, als je als een onafhankelijke APK keurmeester bij steekproeven niks kan vinden omdat je garage alles voor hun kassa vernieuwd heeft , kan de controle opzichter ook niks meer doen dan goedkeuren.
Heeft niks met Nederland of Portugal te maken, oplichtende garages bestaan over heel de wereld, had je ook niet verwacht, Volkswagen miljoenen afgekeurde auto's zonder APK verkocht ?

Kunnen leken wel beoordelen of € 40 oplichtrij is ? misschien is keuren gewoon nog niet nodig .

Nee ik zeg dat de keuring dus niets betekent, of er zijn gebreken die ze niet vertellen of er zijn geen gebreken maar ze verkopen je onnodige onderdelen.

_________________
Never judge history except in the context of the times in which it occurred.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2018 23:25 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth
   
 


Cliox schreef:
Elisabeth schreef:
Dus de APK is gewoon oplichting!
Je kunt dus niet afgaan op een officiële APK keuring en de gebreken komen in Portugal boven water.

Het is gewoon fout als een garage auto's gaat keuren voor €40,-- want dan kunnen ze altijd aan leken vertellen dat er iets fout is en kassa met de nieuwe onderdelen die niet nodig zijn. En dat in Nederland waar je toch iets anders verwacht.


Het mechanisme kunnen omzeilen maakt het nog niet corrupt. Tijdens de periodieke keuring wordt gecheckt of deze voldoet aan de gestelde veiligheidseisen. Dat sluit niets uit maar beperkt het risico op letsel als gevolg van een defect tot een acceptabel minimum. Verder kun je de auto laten keuren bij onafhankelijke keuringsstation van bijvoorbeeld de ANWB. Daarmee sluit je onnodige reparaties uit.


Periodieke keuringen! Het moet altijd voor 100% juist zijn en niet dat er een of andere ambtenaar de garage gaat keuren die auto's keurt.
Er kunnen heel veel auto's fout gekeurd zijn.
Maar bedankt voor de tip als ik ooit in Nederland een auto moet laten keuren, ga ik naar de onafhankelijke ANWB.

_________________
Never judge history except in the context of the times in which it occurred.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2018 0:02 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste
   
 


Quote:
Nee ik zeg dat de keuring dus niets betekent, of er zijn gebreken die ze niet vertellen of er zijn geen gebreken maar ze verkopen je onnodige onderdelen.

Ze doen http://autoapkkeuring.nl/
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2018 14:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Elisabeth schreef:
Cliox schreef:
Elisabeth schreef:
Dus de APK is gewoon oplichting!
Je kunt dus niet afgaan op een officiële APK keuring en de gebreken komen in Portugal boven water.

Het is gewoon fout als een garage auto's gaat keuren voor €40,-- want dan kunnen ze altijd aan leken vertellen dat er iets fout is en kassa met de nieuwe onderdelen die niet nodig zijn. En dat in Nederland waar je toch iets anders verwacht.


Het mechanisme kunnen omzeilen maakt het nog niet corrupt. Tijdens de periodieke keuring wordt gecheckt of deze voldoet aan de gestelde veiligheidseisen. Dat sluit niets uit maar beperkt het risico op letsel als gevolg van een defect tot een acceptabel minimum. Verder kun je de auto laten keuren bij onafhankelijke keuringsstation van bijvoorbeeld de ANWB. Daarmee sluit je onnodige reparaties uit.


Periodieke keuringen! Het moet altijd voor 100% juist zijn en niet dat er een of andere ambtenaar de garage gaat keuren die auto's keurt.
Er kunnen heel veel auto's fout gekeurd zijn.
Maar bedankt voor de tip als ik ooit in Nederland een auto moet laten keuren, ga ik naar de onafhankelijke ANWB.


Zou ik zeker doen. Voor wat het waard is: Uit navraag in mijn kennissenkring blijkt het verhaal van 10 Miljoenste dat bij steekproeven stapt een RWD ambtenaar uit zijn dienstauto stapt en wat met monteurs praat en vervolgens weer vertrekt, grote lariekoek. Natuurlijk is de één wat pietluttiger dan de anders maar door de bank genomen wordt de auto echt wel zeer goed onderzocht op gebreken volgens het APK-afwerklijstje. Ik kon het mij ook niet voorstellen. Ik weet hoe nauwkeurig zij hun werk deden in het verleden. Veiligheidsnormen worden steeds strenger en juist strikter gecontroleerd.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Strenge milieutest maakt auto stuk duurder
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Pagina 2 van 2  
Ga naar pagina Vorige  1, 2
  
  
 Plaats nieuw bericht  Plaats reactie  



Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.