Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Strenge milieutest maakt auto stuk duurder Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Strenge milieutest maakt auto stuk duurder
BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2018 21:51 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Alva`s Tiende Penning in het kwadraat;
Het gaat toch echt de spuigaten uitlopen met die geldklopperij.
Geen wonder dat steeds meer mensen die het zat zijn om door de Nederlandse Roverheid tot op
het bot worden uitgekleed hun auto in Duitsland gaan kopen.
De autodealers ten oosten van de randstad zullen het kabinet wel enorm dankbaar zijn voor de te verwachten terugloop van hun verkoop.
Nederland belastingparadijs? Ja voor de multinationals, nee voor de middenstand en al helemaal niet voor
de consument.

Het meest extreme voorbeeld is de BMW X5 met drie liter dieselmotor. Vorig jaar stond hij in de prijslijst voor krap 87 mille. Wie hem nu bestelt, moet dik 102.000 euro aan de dealer overmaken. Voorbeeldje van prijsverschil onderaan bericht.

Strenge milieu test maakt auto stuk duurder

http://autovisie.nl/2018/01/nieuws/strenge-milieutest-maakt-auto-stuk-duurder/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 0:05 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Niemand wordt toch verplicht om nieuwe auto’s te kopen ?
De bovenstaande aanbiedingen zijn enkel bedoelt voor auto verslaafden en 'ikke hebbers '

Auto’s zijn niet meer dan vervoersgereedschappen afhankelijk van wat de gebruiker eist .

Zelf koop ik altijd willekeurige gekozen sloopwagens van rond de 1000 € met nog geldige APK .
Mijn huidige wagen is een 2001 Toyota van 1200 € welke zonder 1 cent onkosten zijn 5e termijn ingaat .
De voorlaatste sloper was een 25 jarige Skoda MB 1000 van 1e eigenaar met 20000 km voor 400 € waar ik 6 jaar zonder kosten rondreed en nog goedlopend voor 50 € naar de sloper terugbracht .
De voor/voor laatste was een Morris Marina coupe 750 € 30000 km - na 6 jaar als vakantie wagen verkocht voor 150 € welke na 3000 vakantie km de k0per nog 2 jaar mee doorreed .

Laatst vroegen de buren ' buurman waarom blijven de blaadjes aan uw bomen altijd zo groen" Question
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
De vergelijking van die BMW is maar een voorbeeld.
Als je een kleine gezinsauto van de goedkopere klasse wilt aanschaffen zit je al bijna aan €2500 meer in Nederland.
Rij je iets degelijker met bijv. een Golf dan scheelt het nog veel meer.
Nou kan je wel in een tweedehandsje rijden, doe ik ook, maar vergeet niet dat hoe hoger de nieuwprijs
zo te duurder worden de occasions.
Ik rijd zelf ook al 5,5 jaar met mijn Peugeot 206 uit 2002. Daar is niks mis mee als je nog geen 6000 km per jaar draait.
Heb je echter een auto beroepsmatig nodig of om heen en weer naar je werk te rijden, dan is een nieuwe of jonge auto in mijn ogen
(behalve in "belastingparadijs" Nederland) beslist geen luxe.

Peugeot 208 3 deurs

NL vanaf €15.950
DE vanaf €13.520
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hierdoor wordt uiteindelijk de 2e hands auto natuurlijk ook duurder.

Het is gewoon geldklopperij, met die extra belasting gebeurt niks, die is alleen maar om de staatskas te spekken.
Maar die hele belasting moet weg, andere EU landen hebben die helemaal niet.

BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Die EU staat natuurlijk voor vrijheid ONGELIJKHEID en broederschap. Mad
Dit kabinet en ook Rutte II steken met hun draconische belastingmaatregelen een dolk in de rug van
de middenstanders in de grensstreken.

Het kabinet Rutte II deed aan bedrijven pesterij, die uiteindelijk leidde tot honderden faillisementen met de daaraan gerelateerde groei
van de werkloosheid
Nu het economisch beter gaat slaan de VVD bewindslieden zich gelijk een trotse gorilla op hun borst als
ware het hùn verdienste.

Laatst aangepast door Boosoog op Di Jan 09, 2018 11:48, in totaal 2 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De EU wil ons allemaal even arm maken.

BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Hierdoor wordt uiteindelijk de 2e hands auto natuurlijk ook duurder.

Het is gewoon geldklopperij, met die extra belasting gebeurt niks, die is alleen maar om de staatskas te spekken.
Maar die hele belasting moet weg, andere EU landen hebben die helemaal niet.

Laten we dan maar eens met de EU-broeders in de pas gaan lopen en deze belasting gaan nivelleren. Nivelleren is toch een feest? En deze nivellering is geenszins een opmaat naar iedereen even arm. Integendeel zelfs!

BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De extra belasting (die overigens het verschil met Duitsland groter gaat maken dan Boosoog in de openingsbijdrage aangeeft) is een verhoging van de BPM, wat een luxe belasting op motorvoertuigen is die alleen bij ons (en in meen bij de Denen) bestaat. Tot zover de U in de Europese Unie...
Het liefst zou Brussel deze belasting in ieder land zien, maar daar trappen landen als Duitsland en Frankrijk niet in, de lobby van de auto-industrie is daar erg groot en geld regeert nog altijd de Wereld (en Brussel).

BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

10 miljoenste schreef:
Niemand wordt toch verplicht om nieuwe auto’s te kopen ?
De bovenstaande aanbiedingen zijn enkel bedoelt voor auto verslaafden en 'ikke hebbers '

Auto’s zijn niet meer dan vervoersgereedschappen afhankelijk van wat de gebruiker eist .

Zelf koop ik altijd willekeurige gekozen sloopwagens van rond de 1000 € met nog geldige APK .
Mijn huidige wagen is een 2001 Toyota van 1200 € welke zonder 1 cent onkosten zijn 5e termijn ingaat .
De voorlaatste sloper was een 25 jarige Skoda MB 1000 van 1e eigenaar met 20000 km voor 400 € waar ik 6 jaar zonder kosten rondreed en nog goedlopend voor 50 € naar de sloper terugbracht .
De voor/voor laatste was een Morris Marina coupe 750 € 30000 km - na 6 jaar als vakantie wagen verkocht voor 150 € welke na 3000 vakantie km de k0per nog 2 jaar mee doorreed .

Laatst vroegen de buren ' buurman waarom blijven de blaadjes aan uw bomen altijd zo groen" Question

Leuk maar buiten je blikveld draait ook een aarde. Ikzelf rijd 50.000 kilometer per jaar voor mijn werkgever. Dan heb je niet alleen een andere comfortwens, ook ben ik beperkter in wat ik kan rijden. Naar alle redelijkheid. Daarnaast moeten we niet vergeten dat als nieuwe auto's fors duurder worden, dit doorwerkt naar de handel. Uiteindelijk betaal jij ook meer. Niet wegens hogere productkosten als gevolg van een betere prijs-kwaliteit of optiepakket maar omdat vadertje staat haar buikje niet rond genoeg krijgt. Vergeet niet dat aan de onderkant ook het vuur heet wordt gestookt. Men bedenkt steeds meer middelen om het rijden van betaalbare oudere auto's aan banden te leggen.
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Leuk, nee - verwend !
Omstreeks de 70er jaren reden verschillende vertegenwoordigers 50000/jaar in VW 1200 kevers Opel cadett, taunus etc..

Verder ben ik immuun voor mensen die achter mijn rug zeggen 'hij rijdt natuurlijk oude barrels omdat hij geen geld heeft '.
De werkelijkheid is dat moderne autoklonen mij niks interesseren, en ik liever sleutel aan oud historisch erfgoed .
Mijn bijdrage aan sporten is zoeken naar speciale unieke oude auto’s met extreem weinig km door te rijden tot km standen waar elke auto aan voldoet gemiddeld tussen 3 – 400000 km .
Naast mijn yaris kocht ik 7 jaar geleden van een Duitse tandarts zijn vrouw haar oude W124 200 uit 1986 in nieuw staat met 85000 km .
Deze Mercedes vervuilt ons milieu nog minder dan een splinternieuwe Tesla zolang hij stilstaat .
jammer genoeg ontvang ik van de RWD nooit complimenten, maar waarschuwingen pas op ! na 2040 wordt u veroordeelt naar een elektrische stoel .
Ook is vastgesteld dat rond uw uitlaat een geldlucht hangt, en daarom elke passerende milieubewuste gemeente 100e €/jaar aan speciale ontheffingen moet betalen .
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ford Anglia 1964 station car.

Morris 8, 4 doors, 1949.

Riley 1952

Triumph 4, 1964

Mercedes 1992, 190 D, 2.5 liter.

Leuke hobby 10 Miljoenste.
Mijn Mercedes is nu 25 jaar oud en er staat 270.000 km op de teller.
Ik moet de auto op nieuw laten spuiten maar iedereen hier zegt dat ik de auto niet moet verkopen.
In mijn straat hebben veel Portugezen Mercedes Benzen van 30 jaar oud.
De motor doet het voor 100% en de auto is soliede en geen fiber glass moderne auto.
En moderne auto's vind ik niets.

BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Een keer parkeerde ik mijn Morris 8 naast een Jaguar XJ uit 1970 en de bestuurder zei, sleutels gelijk omruilen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 21:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die rode Mercedes op de foto is inderdaad één van de beste en meeste degelijke modellen die ze ooit gebouwd hebben.

Een goede tweede vind ik de S klasse uit de jaren 90. Zo ééntje waar Diana in verongelukt is.

BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Elisabeth
Een keer parkeerde ik mijn Morris 8 naast een Jaguar XJ uit 1970 en de bestuurder zei, sleutels gelijk omruilen.
Wat een viezerik zeg... Exclamation

Was de Mercedes 190 de mijne, zou gezien 270000 km en handelswaarde ik niet meer laten spuiten, (vooral rode kleuren verschieten zeer snel ) .
Pas geleden werd dezelfde 6 cilinder technisch in goede staat voor 1500 € aangeboden.
Motoren van dit type is waardeloze handel, omdat zelden ooit een 6 cilinder kapotgaat .
Aandachtspunten : onzichtbare roestvorming rondom de achterwiel spatbordranden, carburateur of inspuiting afstelling, vergane rubberbussen achterwiel ophanging .
Vergane rubberbusjes, aansluiting op vacuüm slangetjes .

Ford Anglia 1964 heb ik ook gehad , toen ik vanwege een lekke achterband de auto omhoog krikte b;leef de los geroeste cardanas gewoon op de weg staan .
De Triumph 4, 1964 (British Leyland ) was een saaie voddenbak zonder enige uitstraling .

Mijn Moris Marina kocht ik omdat iedereen elkaar na-aapte dat Morris rotzooi was, wat de eigenaar geloofde, en blij was dat ik hem kocht ,
Kan je nagaan hoe de domste volkse beterweter’s elkaar opnaaien, zonder onkosten voor 750 € 6 jaar gereden, de volgende eigenaar 2 jaar voor 150 € .
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2018 22:57 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Je zus, nu pas zie ik dat het 190 D = diesel is .
Oude oldtimer diesels zijn in Nederland totaal onverkoopbaar of je betaalt de volle mep - belastingen .
Een onberispelijke W 123 200 D van eerste eigenaar 125000 echte km bouwjaar 1983, kon voor 1500 € niemand verleiden hem autoasiel status te geven .
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

De Ford Anglia gekocht in Rhodesië en alles lekte, olie, radiator, remolie dus moest ik iedere ochtend alles bijvullen. Geen roest omdat er nooit zout op de weg werd gestrooid.
De Morris had bruine spatborden en een gele body maar in deze originele kleuren laten spuiten. De voordeur gaat anders open dan tegenwoordig en ik had ook een sleutel om de motorkap te openen. Ik heb nog een krik moeten zoeken want een gewone krik is te laag. Nog een foto van mij en een vriend, gekleed als Bonny en Clyde en ik hield een geweer vast en hij had een revolver in zijn hand.
Hoe kun je de TR4 een saaie voddenbak noemen?

Maar de Mercedes is rood en om die een andere kleur te laten spuiten, krijg je weer te maken met veel papier werk. Er zit ook geen roest op deze auto omdat Portugal ook nooit zout strooit. Overspuiten kost hier ongeveer €800,-- dus niet zo duur als in Nederland. Ieder jaar wordt ze gekeurd en komt altijd door de keuring heen. Keuringen hier zijn strenger dan in Nederland want er zijn onafhankelijke keuringen in grote loodsen waar alles staat aan computers en apparaten om CO2 te meten, lichten, weg vering op speciale machines, remmen, ook onder de auto wordt gekeken, spiegels, veiligheid riemen, ruitenwissers, toeter, banden en of je een geel hesje in de auto heb liggen en of je de juiste gevaren driehoek in de kofferbak hebt liggen. Er worden tegelijk 2 auto's en ook trucks en bussen gecontroleerd. Dan komt er een computer uitdraai. Is er iets fout dan moet je dat repareren en binnen een maand weer laten controleren of je krijgt een aantekening op het keuring document dat je voor de volgende keuring iets moet vernieuwen. Alle gegevens zijn opgeslagen in hun computer van alle auto's die daar gekeurd worden. Ik ga altijd naar de garage om alles na te kijken voordat ik ga. Voor €20,-- gaat iemand van de garage in de rij staan. En iedere beetje stad heeft deze IPO inspectie loodsen.
Een garage kan deze apparatuur niet betalen en het is vreemd als je eigen garage je auto gaat keuren. Die kan makkelijk zeggen dat er iets vernieuwd moet worden terwijl dat niet zo is. Dat is corruptie. En de jongens bij de keuring doen niets anders dan dit. En ik ben er mee naar Murcia in Spanje gereden, 800 km en er 8 uur over gedaan omdat ik moest stoppen voor lunch en voor de hond. Geen enkel probleem gehad.

En met klassieke auto's (is de Mercedes al klassiek?) als je wil kopen dan is het duur en als je wil verkopen dan is het niets meer waard. Het zelfde met antiek....

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

De laatste auto’s die in Nederland oldtimer status bereiken waren uit 1986 , en daarna geen recht op belastingreductie – in de maanden dec./ jan./ febr mag niemand de weg op .

In Nederland betaal je voor een APK goedkeuring afmeld kosten, als je eigen garage steekproefsgewijs een RDW controle krijgt en de keurmester ontdekt gebreken wordt deze garage berispt, en verliest na te veel herhalingen zijn keurbevoegdheid .
Met een beetje gezond nadenken, kunnen garages met uurtarieven van 80 € /uur voor 30 € hooguit een kwartiertje tijd nemen voor het hoogst noodzakelijke te controleren.
Als je vind dat je auto onterecht is afgekeurd kan je zelf De RDW bellen voor een steekproef, als de controleur hem goedkeurt hoef je niks te betalen.
heb ik zelf meegemaakt met m,n skoda, die de garage had afgekeurd vanwege vastgeroeste remmen slippende koppeling lekke uitlaat , RWD gebeld - remtrommels verwijderd hagelnieuw de groene primer zat nog op remschoenen met remvoering 6 mm . in de 1e versnelling gezet, voet op de rem, handrem vast, gasgeven, de motor sloeg meteen af ,dus geen slip koppeling, de z.g lekke uitlaat idem, met de hand uitlaat dichtgedrukt, en meteen afslaande motor kon ik hem zonder kosten meenemen .
Daarom flessen garages allemaal met bijna alles .
\
De ANWB heeft eens steekproefsgewijs vervangen weggooide onderdelen eens nader bekeken met als resultaat meer dan de helft van vervangen onderdelen weinig aan mankeerde .
Zelf verving ik binnen 1 uur een knarsend achtwiel lager van de Toyota .
Een kennis vertelde mij eens dat zijn auto niet werd goedgekeurd omdat zijn achtwiel lager knarste, vervangen zou ongeveer 800 € worden .
Toen ik hem naar een garage stuurde, waar ik af en toe hielp, hem APK te laten keuren werd het wiellager vervangen inclusief 40 € keuring totaal voor 150 € .
Meegemaakt dat garages 1000 € vroegen voor reparaties waar ik zelf 1.5 uur over deed .
Een Hangende startmotor(welke met een ferme tik weer los sprong ) werd de z.g vastgelopen motor voor 35000 € vervangen .
Het instrumentenpaneel van Mercedesen kan je voorzichtig lostrekken daarachter zit een dikke ronde stekker die je er gewoon uit kan trekken en alles los is .
Enkele weken na een APK keuring van een kennis, begon af en toe wat lichtjes te knipperen als je over een hobbel reed wat met de dag erger werd, en na 1 maand alle instrumenten en lampjes helemaal uit vielen.
Volgens de dealer was het vernielde elektronica en het hele instrumentenpaneel moest vervangen worden wat ongeveer 3000 € zou kosten.
Toen ik dit hoorde trok ik het paneel eruit en drukte de losgeschoten stekker gewoon teug inclusief de plastiek borgzekering die onmogelijk los kan springen – wie zal het zeggen - expres losgetrokken...
https://youtu.be/Z7vM78b5cOw
Inruil mercedes die volgens de eigenaar totaal gereviseerd moest worden stond na de deal, 1 uur later als - pas gereviseerde inruiler - in de showroom .
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 22:24 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tjeetje boeven zijn het, schurken. Maar hier is een youtube hoe een Portugese auto inspectie er uit ziet.
Voor personen auto's duurt het tussen de 15 en 20 minuten en een vrachtwagen tussen de 20 en 30 minuten.
Ik kan mij niet voorstellen dat een garage deze apparatuur heeft want dit kost enkele miljoenen euro's.
Maar deze bedrijven keuren vanaf 8.00 uur tot en met 19.00 uur constant auto's en twee te gelijke tijd.
Hoe ziet een APK keuring eruit? Je moet verplicht een sticker op je voorruit plakken met de IPO goedkeuring.
Ook verplicht een sticker van de verzekering met een eind datum erop.
Kosten ongeveer 35 euro (wegen belasting voor mijn auto is 40 euro per jaar, WA verzekering €250,-- p.j.)

Is er iets fout dan ga je met de papieren naar je eigen garage om het te repareren.
Mijn garage laat mij altijd de oude onderdelen zien die vervangen moesten worden.
Hier is het uurloon €15,-- en vaak vragen ze of ik zwart wil betalen. Doet de tandarts en zelfs chirurgen ook.

Ik heb rond gevraagd maar ik kan mijn auto laten spuiten voor ongeveer €600,--

De APK keuring in Nederland is zoiets als de slager zijn eigen vlees keurt. Vreemd en dat voor Nederland.
Deze inspecteurs zijn allemaal gekwalificeerde monteurs en ook vrouwen werken in de inspectie.
Ik vind dat de Portugese vrouwen meer geëmancipeerd dan de Nederlandse vrouwen.
Ze werken hier als straatvegers maar ook als tandartsen en als artsen en in de auto inspectie.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 23:26 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ho,ho - Nederland is een kennisland, bij steekproeven stapt een of andere RWD ambtenaar uit een dienstauto,wandelt op zijn gemakje de garage in, houdt met gezever drie kwartier monteurs van werk af. gaapt, kijkt op zijn horloge en vertrekt op weg naar de volgende klant .
In Nederland ontvangen klanten keur formulieren zonder plak of klik plaatjes, alle meet gegevens worden ingevoerd op computers gekoppeld aan kenteken bestanden, wij sparen geëmancipeerd vrouwen, in politieauto’s hoeven de zij's naast een stuur....? alleen kentekens in te toetsen, om op een schermpje te zien of wagens gekeurd en verzekerd zijn .
Vrouwelijke straatveegsters noemen wij (zolang het nog mag) externe interieurverzorgsters, vrouwelijke keurmeesteressen, publiek dienstverlenende autovrouwen .

Heel wat anders dan de schone schijn van propaganda filmpjes.
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2018 15:06 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ha ha 10 miljoenste. Maar de garages waar gekeurd kan worden kunnen niet al die apparatuur hebben.
Keuring is een bijzaak denk ik. Ik vind het systeem hier veel beter en de keuring is onafhankelijk.
Zij verdienen er niets aan als een vasthangende motor volgens de garage vervangen moet worden.
Deze keuring hallen zijn enorm groot, heb je de video wel bekeken?
Nederland kan zo arrogant zijn....terwijl andere landen een beter systeem hebben zoals met thuiszorg of ziekenhuizen.

Schone schijn van het propaganda filmpje????

Hier is er nog eentje en op het einde zie je veel verschillende IPO gebouwen in verschillende plaatsen.

https://www.youtube.com/watch?v=yqiOAu3BxEo

BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2018 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Wat je op filmpjes je ’beter’ noemt zijn hier 15 jaar verdwenen oude straatbeelden .

RDW keurmeesters waren dure overbetaalde ambtenaren net als de oude PTT, staatsspoor, gas, water meteropnemers enz .
Test apparatuur, gebouwen, personeel, was er ook 5 dubbel en werd te duur.
Op het promotiefilmpje, remmen testbanken, uitlaat rook uitstootmeters, slechte wegen simulatie trilplaten om speling in stuurkogels, wieldophangpunten, schokbrekers etc te meten, allemaal aangeschaft/afgeschreven van belastinggeld , in Portugal natuurlijk EU gesubsidieerd .

Daarom besloot onze Rijk Dienst Wegverkeer het keuren te privatiseren, en gewone garages laten keuren .
Voor de keurmeester titels moeten garages dezelfde apparatuur gebruiken als rijk ambtenaren van vroeger .
Alleen de administratie van garage gegevens is gebleven. gewoonlijk geëmancipeerde computer stoel vrouwen, zonder vieze smerige kleding en stof zoals nog in Portugal filmpjes .

Slagers die hun eigen vlees keuren is het omgekeerde, 1 keur ambtenaar die wil scoren door zoveel mogelijk fouten te vinden, garages proberen ook zoveel mogelijk gebreken te vinden voor geen slechte naam en alle rijkskeurmeesters voor te zijn .

25 jaar geleden werd mijn oude Mercedes diesel 1969 jaarlijkse APK gekeurd .
De remtest gaf over de 30 % onderling verschil tussen 4 wielen, de ambtenaar zei mij, stap maar in dan zal ik wat laten zien, na een paar honderd meter remde hij liet stuur los waarop de auto links weg trok, ik zei dat ik na het repareren wel terug zou komen toen zei hij misschien kan ik wat doen zodat we beiden tevreden zijn, buiten het gebouw kan ik voor een dikke fooi wel wat terugdoen, snap je ?
Waarop ik zei ‘kan wel zijn maar fooien veiligheid is me minder waard dan leven in een rijdende doodkist, dus ik kom liever terug om de maat op te nemen” .
Man ‘tuurlijk, we houden contact’ en reden weer terug .
Achteraf bleek een remslang door een inwendig scheurtje tijdens remdruk zichzelf dicht te drukken.
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2018 23:31 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik begrijp echt niet wat jij bedoelt !0 miljoenste..... deze keuring bedrijven waren ook in Nederland????
Zulke grote loodsen waar 2 auto's tegelijk gekeurd worden, dag in dag uit......nooit van gehoord.
Niemand van deze mensen gaat naar buiten voor een of andere deal want er worden per dag ongeveer 1000 auto's gekeurd. Iedere dag weer.
De volgende auto staat al te wachten dus wanneer hebben ze tijd om met je te gaan rijden???
En als iemand buiten een rare deal gaat maken dan valt dat wel op. Een aanklacht en dit persoon is zijn/haar baan kwijt. Ze hebben geen garages.
Je gaat er doorheen en aan het einde krijg je een computer uitdraai met afkeuring of goedkeuring.
Ik geloof dat dit semi overheid bedrijven zijn maar er komt echt geen ambtenaar binnen stappen....ze zijn streng maar of ze nu wel of niets vinden, ze verdienen er niets extra aan. Wat jij beschreef stinkt naar corruptie.
En om garages dit te laten doen is helemaal idioot, ze vinden van alles voor hun eigen gewin (niemand controleert hen) en welke garage is groot genoeg om deze apparatuur aan te schaffen en om het rendabel te maken moeten ze toch wel 100 auto's per dag keuren, naast het gewone werk in de garage. Het is natuurlijk winstgevend omdat ze altijd kunnen liegen over iets en kassa. Nee 10 miljoenste, dit is gewoon een gelegenheid scheppen voor maffia praktijken.
Het Portugese systeem is waterdicht en niet corrupt en totaal onafhankelijk.
Ik ga altijd naar mijn garage voor een onderhoud en ze weten dat ik naar de keuring ga.
Als ik terug kom met gebreken zijn ze boos op hun zelf dat ze het niet gezien hebben.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2018 0:30 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ja, deze grote lange loodsen zij 15 jaargeleden allemaal gesloten ,en af en toe reed een keurmeester gewoon een stukje mee de op straat op, ja .
Wat je op het Portugese filmpje ziet, zag je 40 jaar geleden ook in het echt in auto fabrieken waar 1000e vrouwen elke keer een ander onderdeeltje inschroefde tot complete auto's terwijl - bij wijze van spreken - niet 1 vrouw in staat was van haar eigen auto 1 zekeringetje te vervangen, want.. zij mepte per dag alleen 8000 wisserblaadjes vast voor 4000 ruiten snap je ?
Wat geëmancipeerde robots presteerde zoek maar op http://www.tvraaca.org/oldmovies.htm#movie

Als in Portugal elke auto op 20 punten wordt gekeurd zijn 20 smal gespecialiseerd dames nodig voor 1 keuring, in Nederland doet 1 monteur hetzelfde werk van 20 Portugese dames.
Het Nederlandse systeem is waterdicht, niet zichtbaar corrupt en klant onafhankelijk .
Zucht, in Nederland zijn 10 mensen boos als zie iets vinden . twee keurmonteurs /vader/moeder/ en zes kinderen…
BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2018 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

10 miljoenste schreef:
Ho,ho - Nederland is een kennisland, bij steekproeven stapt een of andere RWD ambtenaar uit een dienstauto,wandelt op zijn gemakje de garage in, houdt met gezever drie kwartier monteurs van werk af. gaapt, kijkt op zijn horloge en vertrekt op weg naar de volgende klant.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2018 16:04 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Hier is een Nederlandse APK keuring en ik vind het erg amateuristisch werk. De schokbrekers worden niet gekeurd. Auto wordt 2 x omhoog getakeld, de driehoek wordt niet gekeurd, er wordt niet gekeken of er een geel hesje aanwezig is die je moet aantrekken als je in het donker pech krijgt zodat je zichtbaar bent als je uitstapt. Verder gaat de eigenaar kijken of zijn lichten het doen??? Hier moet de eigenaar in de auto blijven en de keurders kijken of je lichten het doen.
Dit wordt gedaan in een garage die dus ook onderhoud doet en banden verkoopt en dus corruptie in de hand werkt. Er kunnen echt niet 600 auto's per dag gekeurd worden en in Portugal zijn moet je over een lang gat rijden waar ze dus de onderkant kunnen zien. Veel sneller.

Dit is onmogelijk in Portugal......

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu