Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Ter overdenking... Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2018 7:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Tedje van Es kan zijn eigen asociale gedrag blijkbaar niet benoemen...

Is dat alles wat je op mijn bijdrage over wat asociaal is te zeggen hebt?

Het gaat er hier helemaal niet meer om wat je uitvreet dat asociaal is, het gaat er hier om dat jij weigert toe te geven dat je je op bepaalde punten asociaal gedraagt en allerlei smoesjes verzint om de definitie van asociaal gedrag te verbuigen.

Maar goed, wat wil je horen? Ik doe niks voor een beter milieu. Zoals ik al vaker zeg: "Na mij komt hun zondvloed".

Ben je nou tevreden?

BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2018 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

In het topic "Muziek naar onderwerp" werd zojuist de volgende vraag opgeworpen naar aanleiding van 'n post betreffende 'n muzikale parade van korpsen op de Champs Elisee.

Tedje van Es schreef:
Is dit volgens jouw maatstaven niet asociaal? Ze versperren behoorlijk de weg en het is ook nog eens flinke geluidsoverlast. Very Happy

Strikt genomen wel; zo'n hele hoofdstraat wordt daar dan toch maar uren lang aan het openbare verkeer onttrokken, enkel en alleen omdat 'n deel van de bevolking 't prachtig vindt om zo'n show te bekijken en te beluisteren.
Wat dat betreft is de show in Ohio welke zich helemaal in 'n stadion en op kunstgras afspeelt heel wat socialer in de zin van rekening houdend met niet-betrokkenen.

Maar over het algemeen gesproken is de hinder die muziekkorpsen op staat veroorzaken vrij gering omdat ze in 'n mum van tijd langs zijn en er nauwelijks verkeersoverlast van komt. Verder is het geluid dat ze produceren veelal prettig om te horen.

Wat dat betreft is het houden van bijvoorbeeld wielerkoersen op de openbare weg 'n stuk kwalijker. Dat leidt al gauw tot urenlange afsluitingen van wegen, terwijl ook degenen die er wonen of 'n zaak hebben daar flink wat nadeel van kunnen ondervinden dat niet vergoed wordt.
't Is 'n moeilijke keuze omdat wielrennen mogelijk 'n goede reclame kan zijn voor het milieuvriendelijke fietsen.
Maar ja, ook dan moet 't in principe toch zodanig dat anderen er geen nadeel of hinder van hebben. Dus bij voorkeur op 'n circuit en op de baan.

Iets dergelijks doet zich voor met het nog milieuvriendelijker wandelen. Op zich prima wanneer men dat in gezelschap van hele groepen mede-wandelaars wil doen, maar dan zou 't toch bij voorkeur moeten gebeuren op 'n wijze die niet tot wegafsluitingen leidt; bijvoorbeeld met maximaal twee naast mekaar in lange rijen.
En dan uiteraard niet 'n week lang het hele stadscentrum overhoop halen voor allerhande soorten van niet direct ermee samenhangend vertier.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2018 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico woont graag in een bejaarden-enclave waar niks te beleven is...

Doet me denken, is Zeeland niks voor jou? Enige waar je voor op moet passen is Cliff die daar veel te hard rondrijdt (en dus veel te veel fruitvliegjes vermoordt).

BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2018 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Smile

Jij komt hier echt wel op vakantie Royy.... en anders zie ik je over 50 jaar wel met je rollatort.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2018 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Smile

Jij komt hier echt wel op vakantie Royy.... en anders zie ik je over 50 jaar wel met je rollatort.

Als deze ergens in 'n plaats vol elkaar hinder veroorzakende blaaskaken AIDS had opgelopen (of burnouts resp. hartfalen) dan zou ie zo niet meer op de foto gekund hebben.
-
BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2018 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Natubico woont graag in een bejaarden-enclave waar niks te beleven is...

Doet me denken, is Zeeland niks voor jou? Enige waar je voor op moet passen is Cliff die daar veel te hard rondrijdt (en dus veel te veel fruitvliegjes vermoordt).

Overigens is 't ook ietwat asociaal om telkens wanneer 'n andere deelnemer iets te berde brengt dat moeilijk te verenigen is met het eigen niet zo hoge ethische niveau daar dan maar weer in strijd met de regels van dit forum op af te geven door middel van puur op de persoon van die andere deelnemer gerichte aanvallen.
-
BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2018 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ach asociaal, wat is asociaal? Ik vind t vooral erg lollig Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2018 22:48 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Ach asociaal, wat is asociaal? Ik vind t vooral erg lollig Laughing

Dat is dus zo'n beetje wat er bedoeld werd met "het eigen niet zo hoge ethische niveau".

't Kan voor bepaalde types zeker even lollig zijn om zich 'ns lekker asociaal te gedragen en de spelregels te laten voor wat ze zijn, maar dat duidt dan wel vaak op 'n vorm van (vroeg-)seniliteit, want 'n specifiek kenmerk van Alzheimer is nou juist verlies van normbesef. Very Happy
-
BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2018 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Hiero, vandaag in het nieuws:

https://nos.nl/op3/artikel/2226172-we-moeten-zombies-voorkomen-dus-komt-er-actieplan-tegen-burn-outs.html

Citaat:

Uit onderzoek van de landelijke studentenvakbond (LSVb) blijkt dat een op de drie studenten (34,6 procent) een verhoogde kans op een burn-out heeft. Ter vergelijking: voor de werkende, gezonde bevolking is dit percentage 14,6.

Reactie:

Is 't dan zo vreemd om er op alle mogelijke manieren voor te zorgen dat de leefomgeving ook in de steden zo geordend mogelijk wordt en men elkaar ook daar zo weinig mogelijk hinder en nadeel toebrengt?
Je zult als student maar 'n kamer bewonen aan of in de buurt van 'n plein waar om de haverklap in de weekends vele uren lang mega-boxen de meest opgefokte dreun-geluiden (muziek kan 't niet genoemd worden) produceren, of het geluid van op dat plein vertoonde griezelfilms tot ver in de omtrek verspreiden.
In het weekend erna is er dan weer 'n auto-race waarbij brullende motoren de omwonenden tot ver in de omtrek hoorndol maken.
Dan weer de aankomst van 'n wieleretappe met schallende commentaar-voorziening en zinderende spanning over de vraag of de plaatselijke, regionale of landelijke favoriet 't nou echt gaat winnen.
En zo gaat dat maar door.

Ja, er is heden ten dage wel veel te doen in 'n aantal van onze steden; alleen jammer dat 't niet op de juiste locaties plaatsvindt opdat degenen die er lol aan beleven of er leuk aan verdienen dit niet doen over de ruggen van degenen die er niets mee van doen hebben en dat ook niet willen hebben.

Maar ja, anderzijds is 't zo dat hoe gestresster de situatie in den lande wordt, des te meer kalmerings- en aanverwante middelen de bevolking gaat gebruiken en dat is dan weer koren op de molen van het soort dat grote materiële belangen heeft in ook de farmaceutische bedrijfstak.
Dus zullen handlangers van dat soort al gauw proberen om positieve voorstellen die erop gericht zijn bronnen van stress te bestrijden op 'n laatdunkende manier van tafel geveegd te krijgen.
-
BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2018 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

Dat is dus zo'n beetje wat er bedoeld werd met "het eigen niet zo hoge ethische niveau".

-

Kijk, daar heb je t al. Asociaal is dus een subjectief begrip.

Quote:
Dan weer de aankomst van 'n wieleretappe met schallende commentaar-voorziening en zinderende spanning over de vraag of de plaatselijke, regionale of landelijke favoriet 't nou echt gaat winnen.

Ja, morgenochtend word ik weer uit mn nest getoeterd omdat de 10km van de Rotterdam Marathon voor mijn huis start. Ik denk dat ik me maandag maar ziek moet melden...

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2018 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Is dat alles wat je op mijn bijdrage over wat asociaal is te zeggen hebt?

Ja.

Quote:
Ben je nou tevreden?

Nee. Boodschap is niet aangekomen, dus niet tevreden.

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2018 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
En zo gaat dat maar door.-

Ik ben het helemaal met je eens hoor. En Royy ook wel, hij is nu jong en wil 'dynamisch' enzo... maar niet voor niets zijn mensen in steden de ongelukkigste mensen. Daarbuiten, waar rust en ruimte heerst, is het vele malen beter toeven.

We zitten nu weer in een periode van urbanisatie. Nederland zal sterk verstedelijken en de mensen zullen naar steden toetrekken, zo is de voorspelling. Ik durf daar wel tegenin te gaan: de mensen die het zich kunnen veroorloven, zullen zich via sub-urbanisatie naar de vrije ruimte begeven. Om diverse redenen:

1. Ruimer en rustiger wonen in mooie huizen
2. De mogelijkheid vanuit thuis te kunnen werken

De mensen die zich dit niet kunnen veroorloven zullen zich in verpauperde stadskernen moeten begeven, maar dat houdt ook in dat de stadskernen steeds meer zullen verpauperen. Het heeft binnenkort totaal geen zin meer voor winkels om in een stadskern te zitten.

Ik vermoed zelfs dat wanneer we zo ver zijn dat we al onze boodschappen thuis ontvangen, er misschien wel een toeslag is voor het afleveren in steden. Simpelweg omdat het veel meer tijd gaat kosten en risicovoller is. Heel veel spullen zullen in de toekomst met drones bezorgd worden. Op het platteland wordt dat geen enkel probleem, maar in de stad zal dat veel lastiger zijn (bedenk het afleveren in een flat, het vliegen door drukke/hoogbebouwde luchtruimte en het risico op het stelen van de drones)

Dus iedereen weet eigenlijk wel waar ze moeten zijn straks. En dat is niet in de steden. Misschien, als afstandwerken echt goed georganiseerd wordt, wel helemaal niet in een stedelijk gebied als Nederland.

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2018 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

In de steden heb je toch altijd nog heel wat voorzieningen die daarbuiten niet aanwezig kunnen zijn en die met name ook veel jongeren sterk aantrekken; meestal op uitgaansgebied maar ook cultureel.
Daar wil men dan niet te ver vanaf wonen omdat men dan beter in de sfeer kan blijven.
Op zich prima, maar het gevaar bestaat dat geldwolven daar dan hun slag gaan slaan door buiten de reguliere gelegenheden om allerlei evenementen te organiseren op straten en pleinen. Die jongeren hebben dan niet zo gauw in de smiezen dat op die manier de leefbaarheid van hun stad alsmaar ernstiger wordt aangetast en zij zelf alsmaar meer in de stress komen te zitten. Daar komen ze dan pas na 'n aantal jaren achter, wanneer het gebrek aan mogelijkheden om te recupereren z'n vooral mentale tol gaat opeisen.
Gemeentebesturen hebben wettelijk de opdracht om dergelijke rustverstorende toestanden te weren, maar tja, die geldwolven weten vaak toch nog wel 'n manier te vinden om 'n vergunning los te peuteren.
Dáár wringt dus zo'n beetje de schoen.

Overigens is buiten wonen ook in veel gevallen niet zo aangenaam als 't vanuit de stad bezien lijkt.
Vaak zijn er grote veeteeltbedrijven in de omgeving die 'n enorme stank verspreiden. Ook het uitrijden van de mest door veetelers kan voor dagenlange stankoverlast zorgen. Nou is dat niet meer dan 'n verdiende straf voor degenen die zelf ook volop dierlijke voedingsmiddelen verorberen, maar voor degenen die dat niet (meer) doen is 't echt 'n crime. Dus die zullen alleen al in verband daarmee dan weer eerder voor de stad kiezen, ook op 'n niet meer zo piepjonge leeftijd.
-
BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2018 13:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
In de steden heb je toch altijd nog heel wat voorzieningen die daarbuiten niet aanwezig kunnen zijn en die met name ook veel jongeren sterk aantrekken; meestal op uitgaansgebied maar ook cultureel.

Zoals?

Misschien in de leeftijd dat 'hip zijn' heel belangrijk is... en bij sommigen (Royy Smile ) leeft dat dan wat door ook na puberale leeftijd.

Maar zelfs dan... ook op het platteland zie ik heel veel activiteiten voor jongeren. Ze zijn gewoon vaak anders. Kijk bv. eens in de Achterhoek, daar is de jeugd sterk vertegenwoordigd en zijn ook tal van activiteiten voor ze. Sommigen hebben zelfs landelijke bekendheid (zoals 'zwarte cross')

Quote:
Vaak zijn er grote veeteeltbedrijven in de omgeving die 'n enorme stank verspreiden.

Waar haal je dat nou weer vandaan? Of zit je wederom op je stokpaardje (je trekt je veganisme zo'n beetje elk onderwerp in...)

Akkerbouw- en tuinbouwbedrijven hebben over het algemeen veel meer oppervlakte en deze zitten ook niet in het stadscentrum. Daarbij... zijn er ook heel veel niet agrarische gebieden buiten de stad. Zoals bossen, water, kuststreken en natuurgebieden.

Quote:
het uitrijden van de mest door veetelers

Jezus... nog nooit last van gehad in Zeeland.... geen idee of dat hier gebeurt. Ik moet wel zeggen dat Brabant en Limburg, die hebben bv. gebieden met varkenshouderijen (ik zou er in Zeeland geen enkele kennen) dat daar wel gebieden zijn met stankoverlast.

Quote:
'n verdiende straf voor degenen die zelf ook volop dierlijke voedingsmiddelen verorberen,

Gaan we weer....

Quote:
Dus die zullen alleen al in verband daarmee dan weer eerder voor de stad kiezen, ook op 'n niet meer zo piepjonge leeftijd.-

Luchtkwaliteit is slechter in de stad. Meer fijnstof, rook, smog, etc. Ik denk zelfs dat wanneer je alle meldingen van stankoverlast in kaart zou brengen, dat ook dan de steden het sterkst vertegenwoordigd zijn.

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2018 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Misschien in de leeftijd dat 'hip zijn' heel belangrijk is..
Maar zelfs dan... ook op het platteland zie ik heel veel activiteiten voor jongeren. Ze zijn gewoon vaak anders. Kijk bv. eens in de Achterhoek, daar is de jeugd sterk vertegenwoordigd en zijn ook tal van activiteiten voor ze.

Dacht eigenlijk meer aan Universiteits- en HBO-studenten alsook aan gehuwde twintigers en dertigers.
Dat wil naar theaters, muziekuitvoeringen, 'n keur aan bioscopen, restaurantjes, musea, enz.enz..

Cliff schreef:
Sommigen hebben zelfs landelijke bekendheid (zoals 'zwarte cross')

Zag dat Normaal er ook van de partij is; dat zijn inmiddels zeventigers.
Trouwens dit soort grote festivals wordt inmiddels in de meest afgelegen gaten georganiseerd; maar dan wel met name ook voor stedelingen die er 'ns wat anders tussendoor willen.

Quote:
Vaak zijn er grote veeteeltbedrijven in de omgeving die 'n enorme stank verspreiden.

Cliff schreef:
Waar haal je dat nou weer vandaan?

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/80097/Demonstratie-tegen-komst-grote-varkensstallen

Cliff schreef:
Of zit je wederom op je stokpaardje (je trekt je veganisme zo'n beetje elk onderwerp in...)
Ieder bekijkt de dingen vanuit zijn eigen blikveld. Mag ie misschien?

Cliff schreef:
Akkerbouw- en tuinbouwbedrijven hebben over het algemeen veel meer oppervlakte en deze zitten ook niet in het stadscentrum. .

Maar dat werkt tegenwoordig met tractoren die zó zwaar zijn dat de huizen ervan daveren telkens wanneer ze langs rijden.

Cliff schreef:
Daarbij... zijn er ook heel veel niet agrarische gebieden buiten de stad. Zoals bossen, water, kuststreken en natuurgebieden.

Klopt, maar daar kun je niet gaan wonen.

Quote:
het uitrijden van de mest door veetelers

Cliff schreef:
Jezus... nog nooit last van gehad in Zeeland.... geen idee of dat hier gebeurt.

http://www.boerenbusiness.nl/ondernemen/top5/artikel/item/10841675/Waar-staan-de-meeste-melkveebedrijven

Citaat: "Ook in Zeeland zijn twee relatieve stijgers, want in het Zeeuws-Vlaamse Sluis kwamen er netto 6 melkveebedirjven bij en op Schouwen-Duiveland 4.

Cliff schreef:
Ik moet wel zeggen dat Brabant en Limburg, die hebben bv. gebieden met varkenshouderijen; dat daar wel gebieden zijn met stankoverlast".

In Brabant is 't echt heel erg. (En dan te bedenken dat dit allemaal voorkomen kan worden door massaal over te stappen op het vruchtarisme). Dan zou het leven daar weer goed kunnen worden.

Quote:
Dus die zullen alleen al in verband daarmee dan weer eerder voor de stad kiezen, ook op 'n niet meer zo piepjonge leeftijd.-

Cliff schreef:
Luchtkwaliteit is slechter in de stad. Meer fijnstof, rook, smog, etc. Ik denk zelfs dat wanneer je alle meldingen van stankoverlast in kaart zou brengen, dat ook dan de steden het sterkst vertegenwoordigd zijn.

Dat zou goed kunnen, alhoewel er druk aan gesleuteld wordt. Maar de stank van veehouderijen is voor 'n echte dierenvriend niet te harden; ook al in verband met de associatie aan al het dierenleed dat ermee samenhangt.
Overigens zit je in Zeeland weer vlak bij Borssele en begint de wateroverlast in die provincie ernstige vormen aan te nemen doordat ook daar inmiddels 'n kwart meer regen valt dan 50 jaar geleden terwijl de bodem er sowieso al relatief vochtig is
https://www.omroepzeeland.nl/tag/wateroverlast .
-
BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2018 19:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Oh god, wordt dit weer een stad versus platteland discussie?

Kijk t is heel simpel: zolang de wegen naar de steden 's morgens vol staan met provincialen die hier hun boterham komen verdienen en zolang in weekenden de grote steden overlopen van provincialen die een dagje of avondje uit zijn... is t denk ik wel duidelijk allemaal.

Cliff schreef:
We zitten nu weer in een periode van urbanisatie. Nederland zal sterk verstedelijken en de mensen zullen naar steden toetrekken, zo is de voorspelling. Ik durf daar wel tegenin te gaan: de mensen die het zich kunnen veroorloven, zullen zich via sub-urbanisatie naar de vrije ruimte begeven.

Da's natuurlijk een interessante stelling/discussie.

De beweging uit de stad naar de ruimere voorsteden of zelfs verder kennen we natuurlijk al, Zoetermeer, Capelle en Almere zijn er groot van geworden. Wat nieuw is, is dat de kwaliteit van leven in de grotere steden beter is dan ooit is, m.n. door minder vervuiling en betere kwaliteit van woningen. Kijk maar eens naar Amsterdam en Rotterdam in de jaren '80 versus hoe het nu is. En dat heeft geleid tot een enorme groei in de populariteit van grote steden, ook bij gezinnen. Dat zet nog wel even door.

Jouw argument mbt de mogelijkheid om thuis te werken zal een nieuwe ontwikkeling zijn. Die kun je plaatsen in een beweging van suburbanisatie (niet meer nodig om in de stad te wonen), maar net zo goed in een beweging van verdere urbanisatie (leisure time wordt steeds belangrijker).

Besef echter goed dat dat maar voor een deel van de mensen zal gelden. Je signaleert terecht dat gemiddeld genomen stedelingen niet de gelukkigste mensen zijn. Dat klopt: steden hebben een grote aantrekkingskracht op weinig succesvolle mensen. Het overgrote deel van goedkope sociale woningbouw staat immers in de steden, slechts 25-30% is eigen woning. Het is niet voor niets dat de inflow van migranten vrijwel volledig in de grote steden terecht komt en is gekomen.
Wat nou als we die sociale woningbouw eens beter zouden spreiden? Wat nou als we in Vlissingen e.o. ook 55% sociale huur gaan maken?

En klopt, ook bij mij gaan de jaartjes tellen... Ik zie inmiddels ook wel voordelen in een wat rustigere leefomgeving, temeer ik me ernstige zorgen maak over de bevolkingssamenstelling van deze stad over 15 jaar. Maar leisure time weegt nu zwaarder.

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2018 22:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
http://www.boerenbusiness.nl/ondernemen/top5/artikel/item/10841675/Waar-staan-de-meeste-melkveebedrijven

Citaat: "Ook in Zeeland zijn twee relatieve stijgers, want in het Zeeuws-Vlaamse Sluis kwamen er netto 6 melkveebedirjven bij en op Schouwen-Duiveland 4.

Melkveebedrijven... en waarom zouden die mest uitstrooien over het land? Dat doen melkveebedrijven niet.

Quote:
Overigens zit je in Zeeland weer vlak bij Borssele en begint de wateroverlast in die provincie ernstige vormen aan te nemen doordat ook daar inmiddels 'n kwart meer regen valt dan 50 jaar geleden terwijl de bodem er sowieso al relatief vochtig is
-

Onzin.

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2018 22:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Kijk t is heel simpel: zolang de wegen naar de steden 's morgens vol staan met provincialen die hier hun boterham komen verdienen en zolang in weekenden de grote steden overlopen van provincialen die een dagje of avondje uit zijn... is t denk ik wel duidelijk allemaal.

Ja inderdaad... het bewijst dat mensen niet voor hun plezier naar de stad gaan.

Quote:
Wat nieuw is, is dat de kwaliteit van leven in de grotere steden beter is dan ooit is, m.n. door minder vervuiling en betere kwaliteit van woningen.

Mensen in Rotterdam zijn het ongelukkigst van heel Nederland Royy. Ik zie totaal geen verbetering van stedelijk gebied, zeker ook door de grote migratiegolven.

Quote:
(leisure time wordt steeds belangrijker).

Tja, maar wat stedelingen niet begrijpen is dat je daarvoor niet in de (grote) stad hoeft te zijn. Er ontstaat ook een paradox of choice daar. Niemand wil 300 restaurants om uit te kiezen als ze uit eten gaan. Mensen beperken zich in hun keuze tot een restaurant of 10 max.

In de steden denkt men nog steeds dat meer = beter. In de praktijk wijzen alle onderzoeken uit dat dat totaal niet zo is, het draagt in ieder geval niet bij aan geluk. En dat zie je dan ook weer terug in de statistieken.

Quote:
Wat nou als we die sociale woningbouw eens beter zouden spreiden? Wat nou als we in Vlissingen e.o. ook 55% sociale huur gaan maken?

Dat werkt niet, omdat ook het sociale vangnet voor die mensen alleen in de grote steden werkt. In Middelburg of Vlissingen wonen misschien 10-20 langdurige bijstandtrekkers en die zijn dan ook daar bekend. De sociale controle is er groter.

In de anonimiteit van grote steden kun je anoniem in de bijstand hangen en anoniem zwart bijklussen. In kleinere steden wordt dat al moeilijker, in dorpen onmogelijk.

Quote:
En klopt, ook bij mij gaan de jaartjes tellen... Ik zie inmiddels ook wel voordelen in een wat rustigere leefomgeving, temeer ik me ernstige zorgen maak over de bevolkingssamenstelling van deze stad over 15 jaar. Maar leisure time weegt nu zwaarder.

Alleen al het feit dat je het 'leisure time' noemt... maar ik hoor nog een sprankje hoop. Je lijkt nog niet reddeloos verloren in dat moeras daar Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2018 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy als echte vluchteling uitgeweken naar Rockanje, Oostvoorne of Ouddorp; Wie had dat ooit verwacht? Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2018 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Melkveebedrijven... en waarom zouden die mest uitstrooien over het land? Dat doen melkveebedrijven niet.

Oow zoow? Waar laten die hun mest dan? De riolering in ermee zeker?
Of wordt het voedsel van melkkoeien wellicht niet tot de bekende koeienpoep verwerkt?

Quote:
-

Cliff schreef:
Onzin.

Onzin? Dacht dat de bijgevoegde link over wateroverlast ruimschoots voldoende zou zijn.
Maar goed, nog twee erbij dan:

Wat de nabijheid van 'n kerncentrale betreft:

https://www.nu.nl/binnenland/2487831/14-miljoen-nederlanders-binnen-risicogebied-kerncentrale.html

Wat wateroverlast betreft:

https://www.google.nl/search?ei=SW_KWvzuEcLYwQLT65DoCg&q=wateroverlast+zeeland&oq=wateroverlast+zee&gs_l=psy-ab.1.0.0j0i22i30k1l6.25953.43692.0.47123.16.16.0.0.0.0.116.1299.15j1.16.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.16.1295...35i39k1j0i22i10i30k1j0i67k1j0i13k1j0i7i10i30k1j0i7i30k1.0.iwYDb_zGz4U

Citaat:
Honderden plekken in Zeeland niet bestand tegen veel regen ...
https://www.omroepzeeland.nl/.../Honderden-plekken-in-Zeeland-niet-bestand-tegen-...
18 sep. 2017 - De Zeeuwse gemeenten moeten aan de slag met het bestrijden van wateroverlast. In vergelijking met de jaren 50 regent het nu een kwart meer. Daarom zijn de plaatsen in kaart gebracht die harde regenbuien niet aankunnen. Dat zijn er 750, blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van de gemeenten, het ...

-
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2018 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ach, en dan regent een keer en dan heb je water in de kelder ofzo. So what. Dat is gewoon zoet-water, Zeeuwen worden pas wakker van Zout Water omdat dan alles naar de klote gaat.

Maar... het toont wel weer mooi aan hoe de klimaatverandering big business is geworden. Is er al subsidie opgehaald in Brussel om de riolen te vergroten, of het 'onttegelen van de tuinen'?

Wateroverlast door regen is een heel klein probleempje. Het is kortdurend, niet bijzonder schadelijk, en vergeet vooral niet dat het twee keer per dag eb is waardoor we het water naar de zee kunnen leiden.

Dus nee, Zeeland heeft geen zoetwaterprobleem.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2018 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Ja inderdaad... het bewijst dat mensen niet voor hun plezier naar de stad gaan.

Ehh wat doen al die provincialen hier in t weekend dan?

Quote:

Mensen in Rotterdam zijn het ongelukkigst van heel Nederland Royy. Ik zie totaal geen verbetering van stedelijk gebied, zeker ook door de grote migratiegolven.

Meer dan de helft van de woningvoorraad in Rotterdam is sociale woningbouw, Cliff. Dat zijn niet de rijkste mensen zeg maar... als je daar nou eens voor corrigeert...

Quote:
Mensen beperken zich in hun keuze tot een restaurant of 10 max.

Nee joh, hoe kom je daar nou bij?

Quote:
In de anonimiteit van grote steden kun je anoniem in de bijstand hangen en anoniem zwart bijklussen. In kleinere steden wordt dat al moeilijker, in dorpen onmogelijk.

Lijkt me perfecte oplossing dus: spreiding van kanslozen over NL. Trekken we in Rotterdam het eigen woning bezit naar het landelijk gemiddelde.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2018 23:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Wateroverlast door regen is een heel klein probleempje. Het is kortdurend, niet bijzonder schadelijk, en vergeet vooral niet dat het twee keer per dag eb is waardoor we het water naar de zee kunnen leiden.
Dus nee, Zeeland heeft geen zoetwaterprobleem.

Nou, dacht toch dat bij wateroverlast het regenwater dat op straten blijft staan via de putten vermengd raakt met wat in de riolering zit, zodat ook daar 'n portie van in de kelders terecht komt.
Lekker fris dan.
Kan uiteraard zijn dat Zeeuwen ook daar niet zo veel moeite mee hebben, maar 't zal de trek uit stedelijke gebieden naar dat soort dorpen niet bepaald stimuleren.
-
BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2018 7:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ehh wat doen al die provincialen hier in t weekend dan?

Ehh... wat doen al die Rotterdammers in Zeeland?

Quote:
Meer dan de helft van de woningvoorraad in Rotterdam is sociale woningbouw, Cliff. Dat zijn niet de rijkste mensen zeg maar... als je daar nou eens voor corrigeert...

Raar hè... je predikt stedelijke economische voorspoed. Zelfs een 'economic powerhouse'. En wat je hebt is meer dan de helft arm volk en de meeste bijstandstrekkers van Nederland.

Ik ga dat niet compenseren in geluksgrafieken Royy. Straks wil je ze in Zeeland naar beneden bijstellen omdat wij rijke mensen hebben en veel natuur...

Quote:
Nee joh, hoe kom je daar nou bij?

Dat blijkt uit onderzoek Royy. Lees anders dit boek eens:

Why more is less.... iets wat er bij heel veel egoïstische Randstedelingen echt niet in wil... die denken nog steeds dat meer altijd beter is. Meer mensen, meer geld, meer faciliteiten, meer meer meer... en ze worden er steeds ongelukkiger van.

Quote:
Lijkt me perfecte oplossing dus: spreiding van kanslozen over NL. Trekken we in Rotterdam het eigen woning bezit naar het landelijk gemiddelde.

Het zou heel goed kunnen dat Rotterdam 'kanslozen' broedt, m.a.w. als die mensen in de provincie geboren zouden zijn waren ze kansrijker. Zie mijn argument hierboven: de anonimiteit, onverschilligheid en het individualisme in grote steden maakt dat jongeren zich ontwikkelen tot 'kansloos'.

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2018 21:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ehh... wat doen al die Rotterdammers in Zeeland?

Geen idee, maar t zijn er in ieder geval veel minder als het aantal provincialen wat hier in t weekend vertier komt zoeken...

Quote:

Raar hè... je predikt stedelijke economische voorspoed. Zelfs een 'economic powerhouse'. En wat je hebt is meer dan de helft arm volk en de meeste bijstandstrekkers van Nederland.

In de kernstad: ja, zo zijn Nederlandse steden opgebouwd: relatief arme kernsteden met rijke suburbs. Daarom zeg ik ook altijd dat je het hele stedelijke gebied mee moet nemen, inclusief suburbs.

Quote:
Het zou heel goed kunnen dat Rotterdam 'kanslozen' broedt, m.a.w. als die mensen in de provincie geboren zouden zijn waren ze kansrijker. Zie mijn argument hierboven: de anonimiteit, onverschilligheid en het individualisme in grote steden maakt dat jongeren zich ontwikkelen tot 'kansloos'.

Ja daag Cliff. Als ik christelijke scholen met openbare scholen wil vergelijken qua kwaliteit, ben jij er als de kippen bij om te benadrukken dat je dat moet corrigeren voor kenmerken van de leerlingpopulatie. Dan moet je dat bij steden ook doen.

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling