Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Ter overdenking... Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Bellen heeft voor mij inmiddels de laagst mogelijke prioriteit binnen communicatie.

Face-to-face is prio 1.
Email is prio 2, omdat dit vele malen beter binnen time-management valt dan bellen.

Bellen heeft echt geen prio. Ik neem alleen op als ik echt niets beters te doen heb. Ik zal het dus ook wel uit mijn hoofd laten om te bellen in een supermarkt, dan ben ik bezig met boodschappen doen.

Af en toe luister ik wel eens naar mensen die in een supermarkt bellen. Ik kan je uit ervaring zeggen: dat telefoontje heeft ook totaal geen prioriteit. Het gaat om mensen met verbale incontinentie: ze kunnen hun gesprek niet meer ophouden.

Een mobieltje is dan ook niets meer dan een soort Tena-lady voor verbaal incontinente mensen.

BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik begrijp dat we inmiddels al bellend met 150 km/u op de linkerbaan onderweg zijn van carnaval naar de gaypride, met in de achterbak een lading alcohol. Onderweg wisselen we Limburgse carnavalskrakers af met ABBA.

BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 23:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Yep, en als je dat asociaal vindt, mag ik dit advies er dan aan toevoegen: Blijf vooral binnen. Buiten zijn alleen maar aso's.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2018 7:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
Als er geen straatcarnaval meer is kunnen ook de andere bedrijven gewoon open zijn en hoeven deze niet meer zo veel omzetverlies te lijden als ze nu jaarlijks doen.
-

Tjongejongejonge! Als er een prijs voor onnozele argumentatie zou bestaan dan zou jij die winnen. Je kunt er zo de buut mee in. Razz

Royy schreef:
Ik begrijp dat we inmiddels al bellend met 150 km/u op de linkerbaan onderweg zijn van carnaval naar de gaypride, met in de achterbak een lading alcohol. Onderweg wisselen we Limburgse carnavalskrakers af met ABBA.

Vind jij de Gay Pride asociaal?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2018 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:

Wat is het nou Tedje?

IS iets asociaal, óf
VIND je iets asociaal?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2018 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat bedoel je? De Gay Pride IS niet asociaal, ik vroeg Royy of hij VINDT dat de Gay Pride asociaal is.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2018 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Als iets wel of niet asociaal is, dan heeft wat je er van vindt toch geen zin?

Als 1+1 samen 2 is, dan hoef je toch ook niet te vragen of Royy misschien vindt dat het 3 is?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2018 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Tjongejongejonge! Als er een prijs voor onnozele argumentatie zou bestaan dan zou jij die winnen. Je kunt er zo de buut mee in.

Ja dat Tedje komt met name in discussies over carnaval nou al 'n hele tijd nogal dicht bij aanvallen op de persoon van 'n andere deelnemer, terwijl hij nauwelijks of geen zinnige argumenten te berde weten te brengen om het door die andere deelnemer aangevoerde te weerleggen.

Hij krijgt bij deze de gelegenheid om alsnog te vertellen waarom hij het argument dat straatcarnaval veel bedrijven geld kost omdat ze op die dagen de tent moeten sluiten, onnozel meent te mogen noemen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2018 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
O zo, op homo-activiteiten liever ook geen kritiek?

Tedje van Es schreef:
Wat een vreemde vraag! Heb jij iets tegen homo's die een soort van carnaval vieren?

Dat hangt er maar helemaal vanaf hoe ze dat doen.
Doen ze dat op 'n daartoe geëigende locatie (bijvoorbeeld het Rai-complex), dan mogen ze rustig hun gang gaan.
Maar zoals 't nu gebeurt met die Gay-parade, waarbij zowat alle waterwegen in die stad in beslag genomen worden, waardoor toeristenboten en al die andere schepen die er normaal gesproken overheen varen aan de kant moeten blijven, terwijl de passanten op de wal gedwongen worden om al dat kakelbont en bloot op die grachten te aanschouwen, terwijl er misschien ook nog sprake is van geluidshinder voor de omwonenden, daar bestaat ook dezerzijds wel bezwaar tegen, ja.
Ook dit kan beslist in enige mate asociaal genoemd worden, omdat er sprake is van 'n hobby-uitoefening waarbij te weinig rekening gehouden wordt met anderen die daar nogal wat hinder van ondervinden.
-
BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2018 14:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Als iets wel of niet asociaal is, dan heeft wat je er van vindt toch geen zin?

Ja natuurlijk wel! Waarom bestaat asociaal gedrag? Omdat sommige mensen niet willen zien dat bepaalde dingen die ze doen asociaal zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2018 14:43 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Yep, en als je dat asociaal vindt, mag ik dit advies er dan aan toevoegen: Blijf vooral binnen. Buiten zijn alleen maar aso's.

Je zult maar net naast de Tokkies wonen. Dan is binnen blijven ook geen optie.Very Happy

Maar zoals al eerder aangestipt zal 't veeleer zo lopen dat 't uiteindelijk juist de aso's zijn die binnen moeten blijven omdat wat hen betreft de maat vol is.
Ze krijgen dan 'n soort van huisarrest achter de geraniums, want om al die overtredingen en misdrijven die ze begaan hebben langs gerechtelijke weg te bestraffen, dat zou onbetaalbaar worden voor vadertje staat.
-
BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2018 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
Ja dat Tedje komt met name in discussies over carnaval nou al 'n hele tijd nogal dicht bij aanvallen op de persoon van 'n andere deelnemer...

Ach gut! Straks ga je ook nog zeggen dat ik asociaal ben! Very Happy

Quote:
Hij krijgt bij deze de gelegenheid om alsnog te vertellen waarom hij het argument dat straatcarnaval veel bedrijven geld kost omdat ze op die dagen de tent moeten sluiten, onnozel meent te mogen noemen.

Hoe kom je erbij dat het geld kost? Hoe kom je erbij dat bedrijven dicht zijn? En het openbaar vervoer rijdt gewoon. Dus waar heb je het over?
Verder is jouw vraag natuurlijk volledig buiten de context van het vraagstuk of Vastelaovend een asociaal feest is.

Natubico schreef:
Dat hangt er maar helemaal vanaf hoe ze dat doen....

En Koningsdag? Mag dat van jou wel? Of is dat ook asociaal als het buiten gevierd wordt?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2018 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Nee natuurlijk niet. De Gay Pride is fantastisch.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2018 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ja natuurlijk wel! Waarom bestaat asociaal gedrag? Omdat sommige mensen niet willen zien dat bepaalde dingen die ze doen asociaal zijn.

Laat ik het maar zo samenvatten:

Jij bepaalt was asociaal is.

Wat de rest vindt, is voor jou niet relevant.

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2018 8:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Jij bepaalt was asociaal is.

Wat de rest vindt, is voor jou niet relevant.

Hoe kom je daar nou weer bij? Je hebt duidelijk moeite met wat in het algemeen als asociaal gezien wordt. De samenleving bepaalt of iets asociaal is.

Is de Gay Pride asociaal? Nee.
Is Vastelaovend asociaal? Nee.
Is Koningsdag asociaal? Nee.
Is het op de grond gooien van afval asociaal? Ja.
Is bumperkleven asociaal? Ja.
Is te hard rijden asociaal? Ja.
Dat sommige mensen daar anders over denken doet niets af aan hoe er in het algemeen over gedacht wordt.

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2018 8:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En.... heb je één punt waarop de samenleving bepaalt dat iets asociaal is maar waar jij van zegt dat je het niet asociaal vindt?

Ik vermoed van niet... dus dat bewijs mijn stelling hierboven. Maar laat ik eens een poging wagen:
    De samenleving heeft bepaald dat niet stemmen asociaal is. En Tedje van Es vindt het niet asociaal, maar het is het wel.

Akkoord? Nee hè? Weet je hoe dat komt Tedje... omdat jij jouw mening over asociaal nu 'camoufleert' als zijnde de mening van 'de samenleving'... zodat jij kunt bepalen wat feitelijk asociaal is.

En dat terwijl iets sociaal of asociaal vinden niet meer is dan een mening en verre van een feit...

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2018 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
En.... heb je één punt waarop de samenleving bepaalt dat iets asociaal is maar waar jij van zegt dat je het niet asociaal vindt?

Jazeker. Het punt is echter dat ik niet ontken op punten asociaal te zijn. Jij doet dat wel en probeert jouw asociale rijgedrag om te toveren naar mijn mening over wat ik asociaal vind.

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2018 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nou, kom maar op... op welke punten ben jij asociaal? Steel je een snoepje uit de pot als niemand kijkt?

Quote:
Jij doet dat wel en probeert jouw asociale rijgedrag om te toveren naar mijn mening over wat ik asociaal vind.

Asociaal is een mening Tedje... én dat is een feit. Maar ik ben wel klaar met het uitleggen nu, sommige mensen willen ook niet leren.

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2018 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Iemand die asociaal gedrag vertoont roept algauw dat hij niet asociaal is maar dat het de mening van de degene is die hem op dat asociale gedrag heeft gewezen.

Zo hoorde ik zojuist een aardig verhaaltje op de radio. Daar had iemand het over het asociale gedrag van fietsers in Amsterdam.
Hij noem deze de fietsmafiosa; (meestal) vrouwen die met één kind voorop, het ander achterop al telefonerend door rood rijden en als de daar dan op worden aangesproken als antwoord "Klootzak!" terugroepen. Maar die fietsers zijn helemaal niet asociaal, dat is alleen de menig van die persoon... Rolling Eyes

Ken je deze nog?

https://www.youtube.com/watch?v=BLGKpFplEVY

https://www.youtube.com/watch?v=yhvTOq5Plgw

https://www.youtube.com/watch?v=hfskDKFHc6Q

https://www.youtube.com/watch?v=cK1TMW73vAoA

Allemaal meningen, natuurlijk. Niet dan?

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2018 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Het woord asociaal heeft eigenlijk twee verschillende betekenissen;

1) Met betrekking tot personen: "Zich niet aan de maatschappij aanpassen kunnende".
2) Met betrekking tot gedrag: "Onmaatschappelijk" ("doe niet zo asociaal").

(aldus de Dikke Van Dale)

Nou, waar 't hier allemaal over ging tot nu toe is enkel de tweede betekenis.
Bepaalde gedragingen van overigens (vrij) normaal in de maatschappij functionerende personen zijn al bij al van dien aard dat men ze een of meer anderen die er direct of indirect last of schade door ondervinden niet zou aandoen indien men die anderen als n maat óftewel 'n vriend zou beschouwen. "Onvriendschappelijk" dus eigenlijk.
Tja, dat heb je dus toch al relatief gauw en dat hangt er dan nauwelijks van af wat men ervan vindt, maar is vrij aardig objectief te constateren of voor te stellen.
Iedereen weet wel zo'n beetje wat de ander hinder of schade toebrengt. Uiteraard kan dit in lichtere en zwaardere mate gebeuren, maar 't is pas helemaal goed wanneer men ernaar streeft dat helemaal niet te doen.
Pas dan is men zoals dat heet "gentle" en als iedereen dat is, dan wordt 't pas echt leuk.
-
BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2018 16:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es kan zijn eigen asociale gedrag blijkbaar niet benoemen...

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2018 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Hoe kom je erbij dat het geld kost? Hoe kom je erbij dat bedrijven dicht zijn? En het openbaar vervoer rijdt gewoon. Dus waar heb je het over?

Elisabeth schreef:
De meeste bedrijven zijn gesloten alleen de café's zijn open.

Verder is 't zo dat heel wat mensen ook op die dagen, zeker als het zonnetje er is, gewoon daar 'n terrasje willen pakken. Maar dat wordt hen verhinderd doordat er dan op grote schaal de openbare orde wordt verstoord.

Tedje van Es schreef:
En Koningsdag? Mag dat van jou wel? Of is dat ook asociaal als het buiten gevierd wordt?

Kan, zoals in A'dam met die vrijmarkt midden op de straten, absoluut niet door de beugel. Erg veel hinder door slechte bereikbaarheid van adressen aldaar en voor het gewone verkeer.
Daarenboven dan nog het feit dat op die dag de regels betreffende handel in tweedehandsgoed, die vooral ook erop gericht zijn verkoop van gestolen goederen tegen te gaan, in naam van uitgerekend het staatshoofd der Nederlanden gelaten worden voor wat ze zijn.

Elisabeth schreef:
Waarom is het Vrijthof concert van Rieu asociaal maar een concert op de Prinsengracht niet?

Dacht dat dit maar eens per jaar plaatsvindt, maar het is dan wel eens per jaar lichtelijk asociaal ten opzichte van al degenen die er hinder en/of schade van ondervinden.
Voor concerten zijn er concertzalen en als men er eentje in de open lucht wil dan kan men in het Bostheater terecht.
-
BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2018 18:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Zonder gordel rijden.... ook asociaal Laughing

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2018 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hahaha ja die video is legendarisch!

Ik hoef niet te tanken schat, okee? DAAAAAG!

Wie schreeuwt zoiets nou door de telefoon? Laughing

Overigens kan ik je uit ervaring vertellen dat de politie in Vlissingen echt super is. Aardige en professionele mensen die hun werk goed doen.

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2018 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hier nog zo'n licht Smile

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling