Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Ter overdenking... Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 23, 2018 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Dat is een beetje het punt denk ik. We praten over een mening, alsof we praten over wat de mooiste kleur is. Daarvoor zijn geen goede of slechte argumenten.

Haha! Wat weer een kulargumentatie! We hebben het over een wetsovertreding en niet over een kleurtje dat wel of niet mooi is.

Quote:
Wat jij asociaal vind, vind ik normaal....

Nee hoor, we hebben gezamenlijke maatschappelijke waarden en normen die vastgelegd zijn in afspraken, regels en wetten.

Jij hebt nog steeds geen steekhoudend argument aangedragen waarom jij je niet aan de wet hoeft te houden en jij je in jouw auto asociaal en gevaarlijk mag gedragen.
Geef toch gewoon toe dat je je asociaal gedraag, dan zijn we klaar.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 23, 2018 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
De meeste auto's verbruiken het minst wanneer ze rond de 80km/u in de hoogste versnelling rijden.

Royy schreef:
Moeten we dan voortaan 80 km/u in de bebouwde kom gaan rijden?

Daar zou, als 't al mocht, die snelheid sowieso niet constant aangehouden kunnen worden door toedoen van stoplichten e.d. en zou het verbruik 'n stuk hoger zijn doordat er ieder keer tot z贸 hoog opgetrokken moet worden.

Quote:
Rijden ze 160km/u dan verbruiken ze maar even 4 keer zoveel brandstof per km.

Royy schreef:
Okay, nou als ik dan een auto heb die 4x zo zuinig is als die van de buurman, kan ik met een gerust hart 160 km/u rijden.

Dus als iemands buurman ergens 'n ton steelt en hijzelf 'n halve, dan zit laatstgenoemde op rozen omdat hij minder fout bezig is geweest dan z'n buurman?
Weet niet of de strafrechter dat wel als 'n rechtvaardigingsgrond of als 'n verzachtende omstandigheid zou beschouwen. Dacht eerlijk gezegd van niet Wink.

Quote:
Ook al is de maximaal toegestane snelheid op 'n autoweg dus 100km/u, dan nog moet eenieder die niet met reden enorm gehaast is eigenlijk slechts 80 km/u rijden, wil hij zo weinig immoreel mogelijk bezig zijn.

Royy schreef:
Ik vind 80 km/u op een snelweg waar je 100 mag en de verkeersdrukte het toelaat om dat te rijden zeer gevaarlijk.

Niet echt; z贸 groot is het verschil dan immers niet. Bovendien is het risico groter wanneer er iets fout gaat bij 100km/u dan bij 80km/u. Plus dan nog dat men bij 80 in moreel (en financieel) opzicht beter zit.
Bij 100km/u gebruikt men al ca 1,5 keer zoveel brandstof als bij 80km/u.

Quote:
Ook wie thuis gewoon van het net oplaadt, krijgt grotendeels fossiel opgewekte stroom in z'n accu.
Afnemen van 'n groene leverancier heeft alleen maar het effect dat het aandeel groene stroom in de grijze mix van het net ietsje groter wordt. Op zich prima, maar zo weinig mogelijk verbruiken is nog 'n stuk beter voor het milieu.
-

Royy schreef:
Ja daag, Eneco koopt die stroom voor mij in in Noorwegen.

En die wordt hier toegevoegd aan hetzelfde net, waar ook alle andere soorten opgewekte en ge茂mporteerde stroom aan toegevoegd worden. Vandaar de term "grijze mix".
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 23, 2018 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Haha! Wat weer een kulargumentatie! We hebben het over een wetsovertreding en niet over een kleurtje dat wel of niet mooi is.

Nee, de wetovertreding is evident. Zowel Royy als ik erkennen die, net als openbare dronkenschap (waar je niet op in wil gaan uiteraard).

Of het asociaal is, dat is een discussie over een kleurtje. En voor jou een erg belangrijke gezien de wespensteek die het oplevert.

Quote:
Nee hoor, we hebben gezamenlijke maatschappelijke waarden en normen die vastgelegd zijn in afspraken, regels en wetten.

Zucht.

Quote:

Geef toch gewoon toe dat roze de mooiste kleur is, dan zijn we klaar h猫.
(of geef anders even aan het boek aan waarin is vastgelegd wat asociaal gedrag is.. hint: dit is niet het wetboek, dat legt vast wat juridisch ontoelaatbaar is... iets anders dan wat asociaal is)

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 23, 2018 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nog iets anders... is het de autorijders hier wel eens opgevallen dat men zelfs in de bebouwde kom de snelheid '40km per uur' nauwelijks tegenkomt?

De stappen zijn 30 km of 50 km per uur. Of stapvoets. Men realiseert zich blijkbaar zelfs bij kleine aantallen dat een verschil van 10 km per uur onzinnig is.

Waarom dan... vraag ik me oprecht af... hebben we op de snelweg stukken waar je 120 mag en waar je 130 mag? Dat slaat werkelijkwaar h-e-l-e-m-a-a-l nergens op. Maak daar gewoon overal 130 km/uur van, de wettelijk maximum snelheid. De snelheidslimiet van 120 km per uur is onzinnig.

Zo is er in Zeeland een stuk waar je tussen 9 en 19 uur (ofzo) 120 km per uur mag rijden en voor de rest 130 km per uur. Totaal onbewoond gebied overigens. Wat is daar het feitelijk nut van? In Nederland geldt de maximum snelheid van 130 km per uur. De limieten 80-100-130 lijken me vrij logisch. 120 hoort niet in dat rijtje thuis.

Zelfs in de woonwijk hebben ze begrepen dat 40 km/uur totaal nergens op slaat. Daar rijd je 30 of 50.

Misschien als straks Groen Links aan de macht is, dat we dan ook de snelheidslimieten 105, 110, 115, en 125 kunnen invoeren? Of zelfs 113 km per uur?

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 23, 2018 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:
Daar zou, als 't al mocht, die snelheid sowieso niet constant aangehouden kunnen worden door toedoen van stoplichten e.d. en zou het verbruik 'n stuk hoger zijn doordat er ieder keer tot z贸 hoog opgetrokken moet worden.

Zoveel mogelijk 80 km/u dan in de bebouwde kom, op doorgaande wegen.

Quote:

Niet echt; z贸 groot is het verschil dan immers niet.

Hoezo? T verschil is 40 km/u. Jij rijdt 80 km/u, ik kom met 120 km/u aanrijden. En dan jij zeker eem vrachtwagen inhalen met 84 km/u. Artikel 5!

Quote:

En die wordt hier toegevoegd aan hetzelfde net, waar ook alle andere soorten opgewekte en ge茂mporteerde stroom aan toegevoegd worden. Vandaar de term "grijze mix".
-

Duh, ik heb geen direct lijntje naar Noorwegen he. Maar ik betaal voor groene stroom.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 23, 2018 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Als jij toegeeft dat heel Brabant en Limburg zich tijdens carnaval asociaal gedraagt. Openbare dronkenschap is strafbaar in dit land.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 24, 2018 4:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Zoveel mogelijk 80 km/u dan in de bebouwde kom, op doorgaande wegen.

Lijkt niet zo'n best idee. Er zijn daar (vaak veel) huizen in de buurt. Daar kunnen huisdieren uitgerend komen, maar ook wel kinderen. Verder moeten de bewoners zo'n weg toch her en der oversteken. Als daar geen stoplichten zijn is 't uiteraard veiliger wanneer het verkeer maximaal 50 rijdt dan bij maximaal 80. Ook als er botsingen zijn is het gevaar voor de omgeving kleiner bij maximaal 50.

Quote:
Niet echt; z贸 groot is het verschil dan immers niet.

Royy schreef:
Hoezo? T verschil is 40 km/u. Jij rijdt 80 km/u, ik kom met 120 km/u aanrijden. En dan jij zeker eem vrachtwagen inhalen met 84 km/u. Artikel 5!

Nee 't ging over 80 op 'n weg waar 100 mag. Maar ook al mag er 120 of 130, dan moet 80 toch als veilig gelden. Waar zou het gevaar kunnen zitten? 'n Autoweg heeft minimaal vier rijbanen; 2 voor beide richtingen dus; wie 80 rijdt houdt sowieso de rechterbaan aan en hoeft niemand te passeren, omdat voorgangers ook minimaal 80 rijden. Wie 120 of 130 rijdt weet dat op de rechterbaan het 'langzame' verkeer rijdt en neemt zelf de linkerbaan. Zie hier niets gevaarlijks in.

Quote:
En die wordt hier toegevoegd aan hetzelfde net, waar ook alle andere soorten opgewekte en ge茂mporteerde stroom aan toegevoegd worden. Vandaar de term "grijze mix"

Royy schreef:
Duh, ik heb geen direct lijntje naar Noorwegen he. Maar ik betaal voor groene stroom.

Daar zit tot nu toe (dacht) in alle gevallen ook waterkrachtstroom bij (zeker die uit Noorwegen); hoe meer men hiervan verbruikt, des te meer levens van vissen en andere waterdieren men derhalve op z'n geweten krijgt.
Maar er is n贸g 'n reden waarom men ook met groene stroom zo zuinig mogelijk moet omspringen; hoe meer men ervan verbruikt, des te meer aanspraak men maakt op de niet onbeperkte capaciteit voor opwekking van zonne- en windenergie. Bovendien maakt men het in evenredige mate meer nodig om windmolens te bouwen en die hebben toch ook 'n aantal milieu-nadelen; onder andere horizonvervuiling, geluidsoverlast en schaduwen.
-
BerichtGeplaatst: Za Mrt 24, 2018 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

Lijkt niet zo'n best idee. Er zijn daar (vaak veel) huizen in de buurt. Daar kunnen huisdieren uitgerend komen, maar ook wel kinderen. Verder moeten de bewoners zo'n weg toch her en der oversteken. Als daar geen stoplichten zijn is 't uiteraard veiliger wanneer het verkeer maximaal 50 rijdt dan bij maximaal 80. Ook als er botsingen zijn is het gevaar voor de omgeving kleiner bij maximaal 50.

Ja maar wat wil je nou? Je zit hiervoor te zeggen dat auto's op zn zuinigst zijn als ze 80 in hoge versnelling rijden... ?

Quote:

wie 80 rijdt houdt sowieso de rechterbaan aan en hoeft niemand te passeren, omdat voorgangers ook minimaal 80 rijden.

Ja dat zou je denken he... op de een of andere manier weten ze toch altijd weer op de linkerbaan te komen.

Quote:
Wie 120 of 130 rijdt weet dat op de rechterbaan het 'langzame' verkeer rijdt en neemt zelf de linkerbaan. Zie hier niets gevaarlijks in.

Ik mag niet constant links rijden, dan noemt Tedje me asociaal.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 25, 2018 7:37 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Ja maar wat wil je nou? Je zit hiervoor te zeggen dat auto's op zn zuinigst zijn als ze 80 in hoge versnelling rijden... ?

Op de autoweg.

Quote:
wie 80 rijdt houdt sowieso de rechterbaan aan en hoeft niemand te passeren, omdat voorgangers ook minimaal 80 rijden.

Quote:
Ja dat zou je denken he... op de een of andere manier weten ze toch altijd weer op de linkerbaan te komen.

Er zullen momenteel nog wel weinig automobilisten zijn die op de autoweg in principe niet harder rijden dan 80.

Quote:
Ik mag niet constant links rijden, dan noemt Tedje me asociaal.

Dacht dat daar weinig op aan te merken is wanneer iemand de maximaal toegestane snelheid rijdt. Dan mag immers toch niemand passeren.
Maar anders zal 't echt nog wel lukken om ergens v贸贸r 'n 'tachtiger' in te voegen en met pakweg 100 verder te rijden tot er weer 'n tachtiger opdoemt.
't Zal niet gauw voorkomen dat daar dan pardoes achter tegenaan geknald wordt. Men weet dat die mensen het volste recht hebben om niet meer dan 80 te rijden en dat men zich daaraan dient aan te passen.

Met eventueel nog wat voorlichting hieromtrent zou dit goed moeten kunnen lukken en dan veel uitstoot gaan voorkomen.
-
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 25, 2018 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Er zullen momenteel nog wel weinig automobilisten zijn die op de autoweg in principe niet harder rijden dan 80.

Babyboomers met hun caravans rijden 80 van hier tot de camping in Zuid-Frankrijk.

Zou verboden moeten worden.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 25, 2018 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Babyboomers met hun caravans rijden 80 van hier tot de camping in Zuid-Frankrijk. Zou verboden moeten worden.

Ergens wel; in wezen is 't allemaal energieverspilling die vakantiereizen naar verre oorden.
Als 't goed is richt men z'n bestaan zodanig in dat men het hele jaar door in z'n eigen soort klimaat voldoende in de buitenlucht en dus ook in de zon en de regen vertoeft.
Dan is veertien dagen bakken ergens ver hiervandaan volkomen overbodig.

Maar goed, hoe zou dat dan wel moeten met die caravans? Ze mogen er niet mee op de autoweg of ze moeten er minimaal 100 mee sleuren? Dat wordt dan in beide gevallen 'n stuk meer riskant.
-
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 25, 2018 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

Op de autoweg.

Dus om efficient te kunnen rijden binnen de bebouwde kom moeten we autowegen aanleggen?

Quote:

Dacht dat daar weinig op aan te merken is wanneer iemand de maximaal toegestane snelheid rijdt. Dan mag immers toch niemand passeren.

Tedje denkt daar anders over. De politie trouwens ook...

Quote:
't Zal niet gauw voorkomen dat daar dan pardoes achter tegenaan geknald wordt. Men weet dat die mensen het volste recht hebben om niet meer dan 80 te rijden en dat men zich daaraan dient aan te passen.

Ik vind dat we een minimum-snelheid in moeten voeren. Onder die snelheid rijden mag alleen als dat duidelijk zichtbaar is.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 26, 2018 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Als jij toegeeft dat heel Brabant en Limburg zich tijdens carnaval asociaal gedraagt. Openbare dronkenschap is strafbaar in dit land.

Wat is carnaval? Bij ons heet dat nog steeds Vastelaovend en het is een heerlijk sociaal feest. Hoe kom je aan die onzin dat het asociaal is?
En dronken met Vastelaovend is niet strafbaar, hoe kom je aan die onzin dat het strafbaar zou zijn?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 26, 2018 13:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

HAHAHAHA okee dan... Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 26, 2018 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:

Tedje van Es schreef:
....En dronken met Vastelaovend is niet strafbaar, hoe kom je aan die onzin dat het strafbaar zou zijn?

In de wet is nergens 'n uitzondering te vinden die toestaat om bij bepaalde gelegenheden w茅l in het openbaar dronken te zijn en de openbare orde te verstoren.
-
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 26, 2018 14:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moet dat dan? Het zijn gewoon gemeentelijke verordeningen.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 26, 2018 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje schreef:
En dronken met Vastelaovend is niet strafbaar, hoe kom je aan die onzin dat het strafbaar zou zijn?

Art 453 Wetboek van Strafrecht:

"Hij die zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de eerste categorie."

BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 2:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Dus om efficient te kunnen rijden binnen de bebouwde kom moeten we autowegen aanleggen?

In de bebouwde kom heeft de veiligheid 'n hogere prioriteit dan het milieu. Dus mag er terecht maximaal 50 gereden worden.

Quote:

Royy schreef:
Tedje denkt daar anders over. De politie trouwens ook...

Tja, er is ergens wel 'n algemene regel die inhoudt dat men zoveel mogelijk rechts moet rijden. Maar die blinkt dan toch ook weer niet uit door duidelijkheid. Welke criteria bepalen bijvoorbeeld wat "zoveel mogelijk" in deze inhoudt? Als iemand echt haast heeft mag ie naar de linkerbaan om te passeren, maar als hij niet kan aantonen dat hij om zo of zo laat daar en daar moest zijn, dan had ie achter die vrachtauto op de rechterbaan 80 moeten blijven rijden. ???

Quote:

Royy schreef:
Ik vind dat we een minimum-snelheid in moeten voeren. Onder die snelheid rijden mag alleen als dat duidelijk zichtbaar is.

Voertuigen die niet minimaal 60km/u kunnen halen mogen niet op de autosnelweg; die niet minimaal 50 kunnen halen mogen ook niet op de autoweg.
Maar ook hier weer 'n hoop nattevingerwerk, waarbij de politie zo'n beetje zelf kan bepalen of ze iemand op de bon mogen slingeren of niet.

https://www.startpagina.nl/v/vervoer/autos/vraag/281098/minimale-snelheid-snelweg/

-
BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 7:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
"Hij die zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de eerste categorie."

Niet tijdens Vastelaovend. Zoals ik al zei zijn dat gemeentelijke verordeningen. In dergelijke verordeningen zijn allerlei zaken geregeld zoals afwijkende openingstijden van caf茅s, dat je met een glas bier over straat mag lopen (dat het bijvoorbeeld wel een plastic beker moet zijn) dat je onherkenbaar verkleed mag zijn, dat deelnemers tijdens de optocht niet mogen drinken (veiligheid), enzovoorts.
Je wringt je in allerlei bochten om te ontkennen dat jij je op de weg asociaal gedraagt maar tevergeefs Royy, dat gaat je niet lukken. Vastelaovend is een zeer sociaal feest en jij hebt duidelijk moeite met de begrippen sociaal en asociaal.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat een kulargument! (jouw woorden hoor)

Royy heeft gewoon een punt.

En geloof maar niet dat je met gemeentelijke verordeningen onder het strafrecht uitkomt. Een gemeentelijke verordening heeft een bovengrens en ondergrens. Bovengrens = zaken die op landelijk niveau geregeld zijn, zoals bv. strafrecht.

Dus Tedje... nu moet je toch beslissen: zijn wetsovertredingen asociaal of niet? Want dan is openbare dronkenschap bij Carnaval/Lazarusavond of hoe je het noemt ook gewoon asociaal.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
En geloof maar niet dat je met gemeentelijke verordeningen onder het strafrecht uitkomt. Een gemeentelijke verordening heeft een bovengrens en ondergrens. Bovengrens = zaken die op landelijk niveau geregeld zijn, zoals bv. strafrecht.

Ben niet gespecialiserd in het bestuursrecht, maar heb vaak de indruk dat er nog wel 'ns geknaagd wordt aan met name ook de genoemde bovengrens.
En dat dat dan ten onrechte gebeurt op grond van het feit dat de handhaving van de openbare orde in de gemeentewet aan de Burgemeester is opgedragen.
Een (bedoelde) consequentie hiervan is dat men voor bepaalde activiteiten vergunning nodig heeft. In wezen is deze enkel bedoeld ter verzekering van het feit dat zo'n activiteit niet indruist tegen de wettelijke bepalingen in dit opzicht. Met andere woorden 'n extra verzekering tegen overtreding van die wetten, met name ook in gevallen waar twijfel mogelijk is.
Maar in de praktijk is het erop uitgedraaid dat de burgemeester vergunning geeft voor activiteiten die straal indruisen tegen de desbetreffende wettelijke artikelen en dat die dan als legaal beschouwd worden omdat er vergunning voor verleend is.
Te denken valt hierbij inderdaad aan straatcarnaval, maar ook aan oudejaarsvuurwerk, dat hoe men 't ook wendt of keert in strijd is met Artikel 431 Sr dat luidt:
"Met geldboete van de eerste categorie wordt gestraft hij die rumoer of burengerucht verwekt waardoor de nachtrust kan worden verstoord".
Dit artikel biedt geen enkele bevoegdheid of mogelijkheid om eraan te tornen. Maar toch wordt er op allerlei manieren aan afgedaan met nadere regelingen (bijvoorbeeld betreffende toegestane zwaarte en toegestane tijdstippen).
Verder is er vaak sprake van gebruik van de openbare weg voor folkloristische of sportevenementen. Daar wordt dan vergunning toe gegeven door B&W, maar ook dan levert een en ander flagrante strijd op met een of meerdere artikelen van de Wegenverkeerswet, terwijl in die artikelen geen enkele mogelijkheid gecre毛erd wordt om er in bijzondere gevallen van af te wijken.

In feite wordt de bevoegdheid van bestuursinstanties tot handhaving van dit soort artikelen dus misbruikt om er onderuit te komen.
En dat levert heel wat burgers veel schade en onaangenaamheden op, terwijl de wet juist beoogt hen hiertegen te beschermen.
-
BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Dus Tedje... nu moet je toch beslissen: zijn wetsovertredingen asociaal of niet? Want dan is openbare dronkenschap bij Carnaval/Lazarusavond of hoe je het noemt ook gewoon asociaal.

Laat me toch niet lachen Cliff! Very Happy Met Vastelaovend gelden er andere regels. Dat jij en Royy dat niet willen begrijpen zegt veel over jullie kromme wijze van redeneren.

Maar nu jullie dan toch de verontwaardigde Hollandse zuurpruimen uit willen hangen:
Wikipedia: Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving....

Wij vieren hier allemaal samen Vastelaovend. Wat is daar asociaal aan? En zelfs de mensen hier die het niet meevieren vinden de feestvierders niet asociaal. Alleen mensen als jullie, die het eigen asociale rijgedrag proberen te vergoelijken, zitten hier te miepen. Laughing

BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wikipedia: Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving....

Prima... en nu even terugdenken aan te hard rijden op een lege snelweg...

BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:
Tedje van Es schreef:

Wat een onzin. De regering verzint van die ad hoc schijnmaatregelen.
Dat die in de praktijk meestal de mist in gaan, is niet tegen te houden.
Dat krijg je als je precies volgens de regeltjes moet gaan leven.
Dat is nooit de bedoeling geweest.

Kijk, ik heb het over een bon voor te hard rijden. Wel 4 km per uur harder dan de max snelheid.
Ben je dan asociaal? Nee dus. Je moet je nu eenmaal aan het verkeer aanpassen, en niet ijzerenheinig exact 50 kmh gaan rijden.

Dat met die openbare dronkenschap.. Er is verschil tussen op een bankje in een park zitten met een blikje bier in je handen, of achter het stuur kruipen, en gaan rijden.

Toch kan je een zeurende politieagent op bezoek krijgen als je met een blikje bier bij de visvijver zit uit te rusten. Te zot voor woorden. Dat hebben we te danken aan een paar klierende hangjongeren, maar nu begint de politie ook tegen ouden van dagen te grommen.

Hier ligt een heel duidelijk verschil in cultuur, tussen Brabant en Holland.
Hollanders zijn wat dat betreft volkomen hypocriet.
Altijd wordt de overheid gesteund in een slaafsheid, waar ik me voor schaam.
Zijn dat nu ook die Hollanders? Ja!
Zanikende slijmballen. Huilen met de wolven in het bos mee, maar je moet ze niet horen als ze zelf een bon krijgen. Dat is dan toch weer het calvinisme, dat mensen stiekem maakt.
BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 14:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Prima... en nu even terugdenken aan te hard rijden op een lege snelweg...

Het wordt alsmaar gekker met jullie! Very Happy

1) Een autoweg is nooit helemaal leeg.
2) Er staat een maximum snelheid aangegeven. Die geldt ook als de autoweg leeg is.
3) Harder rijden heeft extra uitstoot en geluidsoverlast voor de omgeving tot gevolg, ook als de autoweg leeg is.

Asociaal rijden op een autoweg is geheel iets anders dan een volksfeest waar mensen samen (samen = sociaal) feesten. Al dat gespartel van jullie toont alleen mar mijn gelijk aan.

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling