Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Ter overdenking... Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2018 13:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ohh dus stiekem heb je m toch bij je, alleen verstopt in een auto Very Happy

Tedje schreef:
En wat moet je met Flitsmeister, Royy? Te hard rijden is asociaal. Van mij mogen ze die app verbieden.

Flitsers in de gaten houden natuurlijk. De snelheidslimieten die we in NL hebben zijn onbehoorlijk. 100km op een 3-baansweg, zijn ze wel helemaal goed bij hun hoofd?

BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2018 14:21 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Als ik ga wandelen met de hond buiten de stad (dat is hier vrij snel) moet ik er aan denken om de mobiel wel mee te nemen. Stel dat ik mijn enkel breek, ik woon alleen dus zal niemand mij missen voor een aantal dagen. En een ongeluk zit in een klein hoekje. Daarom heb ik het bad eruit laten halen en een inloop douche laten bouwen met anti-slip tegels.
Dus een mobiel is heel handig voor noodgevallen.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2018 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Flitsers in de gaten houden natuurlijk. De snelheidslimieten die we in NL hebben zijn onbehoorlijk. 100km op een 3-baansweg, zijn ze wel helemaal goed bij hun hoofd?

Dan hoop ik voor jou dat je nooit een ongeluk veroorzaakt. Te hard rijden is aso en gevaarlijk.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2018 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Wil jij beweren dat je op een rustige snelweg ook daadwerkelijk 100 of 120 km/u rijdt?

Weet je wat pas gevaarlijk is? Te langzaam rijden op een snelweg. Daar zouden ze eens wat aan moeten doen, zeker gezien de vergrijzingsgolf er aan komt. Met 80 km/u op de rechterbaan, levensgevaarlijk.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2018 19:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Wil jij beweren dat je op een rustige snelweg ook daadwerkelijk 100 of 120 km/u rijdt?

Weet je wat pas gevaarlijk is? Te langzaam rijden op een snelweg. Daar zouden ze eens wat aan moeten doen, zeker gezien de vergrijzingsgolf er aan komt. Met 80 km/u op de rechterbaan, levensgevaarlijk.

Hoe harder men rijdt, des te meer brandstof men verbruikt, des te meer broeikasgassen en water men uitstoot.
Zou zelf dan ook echt niet (meer) harder rijden dan vijftig (als dat mocht), ook al was er in de verste verte niemand anders te bespeuren op 'n 10-baans autoweg.
Andere redenen die daarbij 'n rol spelen zijn:
- minder gevaarlijk als er iets mis zou gaan;
- minder insekten verpletterd.
- hoe harder je rijdt des te meer verwijder je je van het stelsel van de natuur, waarin het de mens gegeven is om zich met 'n snelheid van 5 tot ca. 35 km/u lopend te verplaatsen. Langzaam rijden is dan ook veel relaxter. Je kunt nog 'n beetje rondkijken en waar dat idiote afmaaien van bermen niet heeft plaatsgevonden kun je vaak ook nog 'n stukje natuurpracht zien.

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2018 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

Hoe harder men rijdt, des te meer brandstof men verbruikt, des te meer broeikasgassen en water men uitstoot.

Hangt van de brandstof af.

Quote:

??

Quote:
- hoe harder je rijdt des te meer verwijder je je van het stelsel van de natuur, waarin het de mens gegeven is om zich met 'n snelheid van 5 tot ca. 35 km/u lopend te verplaatsen. Langzaam rijden is dan ook veel relaxter. Je kunt nog 'n beetje rondkijken en waar dat idiote afmaaien van bermen niet heeft plaatsgevonden kun je vaak ook nog 'n stukje natuurpracht zien.

-

Misschien moet je met pensioen gaan, natubico.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2018 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ohh dus stiekem heb je m toch bij je, alleen verstopt in een auto Very Happy

Ja, kan ik je aanbevelen. Bv. youtube in je auto is vele malen fijner dan een autoradio. Op Youtube kun je zo'n beetje ALLE muziek terugvinden. Vaak zet ik YouTube op en laat ik mijn passagier de muziek kiezen. Erg leuk. Zelfs die caranvals(s)hit van Tedje zou theoretisch in mijn auto gedraaid kunnen worden, ware het niet dat ik na 30 seconden een betonnen paal op zou zoeken om keihard op in te rijden...

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2018 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:

Ach gut, daar hebben we de gezellige fruitvliegjes weer. Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2018 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja, kan ik je aanbevelen. Bv. youtube in je auto is vele malen fijner dan een autoradio. Op Youtube kun je zo'n beetje ALLE muziek terugvinden. Vaak zet ik YouTube op en laat ik mijn passagier de muziek kiezen. Erg leuk. Zelfs die caranvals(s)hit van Tedje zou theoretisch in mijn auto gedraaid kunnen worden, ware het niet dat ik na 30 seconden een betonnen paal op zou zoeken om keihard op in te rijden...

Ik heb Spotify...

Begrijp ik overigens nou goed dat je een commercieel bedrijf laat volgen waar jij heenrijdt in je auto, welke muziek je luistert, je mail laat lezen, etc... maar dat je tegen de sleepwet stemt? Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2018 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zo werkt het niet Royy...

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2018 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

Wat een slappe smoesjes toch. Je lijkt wel een roker, die hebben ook altijd een hele batterij aan smoesjes paraat.

Bottom line: er geldt een maximum snelheid en daar heb ook jij je aan te houden. Punt.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2018 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Volgens mij rijdt Royy geen auto... en zit hij wat te stangen. Wat dan bij Tedje altijd prima lukt want ik herinner met nog iets over rechts inhalen...

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2018 12:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hoezo? Te hard rijden is asociaal en rechts inhalen is ook asociaal. Ik zie niet wat dat te maken heeft met op stang jagen.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2018 13:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jij zit direct in de gordijnen, dat probeerde ik je vorige keer ook al duidelijk te maken... maar toen was je te druk met het beweren dat anderen in de gordijnen zaten.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2018 14:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Als jij het leuk vindt te vinden dat ik in de gordijnen zit als ik stel dat bepaald weggedrag asociaal is dan mag je dat gerust vinden.
Ik denk eerder dat het een afleidingsmanoeuvre is om zo niet te hoeven toegeven dat men die aso weggebruiker is. Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2018 15:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik moet er wel een beetje om lachen... toen Royy al schreef over Flitsmeister wist ik al dat jij zou komen met 'hardrijden is asociaal!!!'

Vind je hard rijden in Duitsland trouwens ook zo asociaal? Of vind je het pas asociaal als er een wet is?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2018 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Royy rijdt tegenwoordig wel auto. En houdt wel van een beetje tempo. En als mensen niet hard genoeg doorrijden, haal ik ze rechts in Laughing

Stangen is natuurlijk altijd leuk Very Happy

Tedje schreef:
Bottom line: er geldt een maximum snelheid en daar heb ook jij je aan te houden. Punt.

Ik hou me niet aan onzinnige regels, zoals 100km/u op een lege snelweg. Rood stoplicht op een lege kruising hetzelfde, al hou ik me daar als automobilist wel aan, maar als voetganger steek ik gewoon over. Risico he Wink

Quote:
Je lijkt wel een roker,

Nah dit doet pijn! Ben net 3 maanden gestopt...

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2018 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik word een beetje verliefd op je. Mijn invloeden dringen langzaam tot je door... niet meer roken, hard rijden en rechts inhalen. Toppie!

Over onze huwelijksreis naar Rusland zullen we het wel niet eens worden vrees ik, alhoewel Halbe een logeeradres heeft daar begreep ik. Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2018 20:35 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:

Royy schreef:
Hangt van de brandstof af.

Zou wel's willen weten bij welke brandsof dat niet het geval is.

Quote:

Royy schreef:
??

https://www.treehugger.com/cars/trillions-of-insects-killed-by-cars-every-year-says-study.html
Hoe langzamer men rijdt, des te minder hard en dus dodelijk de botsing is, plus dat de kans voor die beestjes om nog op tijd weg te wezen evenredig groter wordt.

Quote:

Royy schreef:
Misschien moet je met pensioen gaan, natubico.

'n Inmiddels herkenbare methode van bepaalde deelnemers: geen steekhoudende tegenargumenten? Dan maar weer 'n op de persoon van de andere deelnemer gerichte gemeenplaats.
Desondanks 'n reactie:
Dus allen die relaxtheid verkiezen boven zenuwslopende waaghalzerij, zich zo weinig mogelijk mede-schuldig willen maken aan de ontreddering van het klimaat en ook nog iets van de natuur willen kunnen bewonderen zouden maar beter met pensioen kunnen gaan????

En dan te bedenken dat dit nu al met moeite betaalbaar gehouden kan worden.
-
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2018 20:48 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
minder insekten verpletterd.

Cliff schreef:
Ach gut, daar hebben we de gezellige fruitvliegjes weer.

En al die andere soorten die geen mens kwaad doen.
Maar ja, de straffen zijn er dan ook naar:

https://www.nu.nl/binnenland/4960544/ongevallen-hoofdwegen-in-vier-jaar-met-27-procent-toegenomen.html

Citaat:
Het aantal verkeersongevallen op het hoofdwegennet is in de afgelopen twaalf maanden opnieuw fors toegenomen. Dat blijkt uit cijfers die de Stichting Incident Management Nederland (SIMN) heeft bekendgemaakt.
Het aantal incidenten waarbij de bergingsbedrijven in actie moesten komen is in de afgelopen twaalf maanden opgelopen naar 25.963. Dat is in vergelijking met vier jaar geleden een toename van 27 procent, meldt het samenwerkingsverband tussen verzekeraars en wegbeheerders.
Het aantal ongevallen daalde tot 20.458 in 2013. Maar sindsdien is er sprake van een stijging.

Denk zo dat herverlaging van de maximumsnelheid zeker zo effectief zou zijn als 'n verbod om te appen.
-
BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2018 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Vind je hard rijden in Duitsland trouwens ook zo asociaal? Of vind je het pas asociaal als er een wet is?

Wie heeft het over hard rijden? Ik heb het over te hard rijden.
En om je even uit de droom te helpen: je mag in Duitsland nergens te hard rijden, op de plaatsen waar geen maximum snelheid geldt zegt de wet dat je wel verantwoordelijk moet rijden.
De politie mag ter plekke bepalen dat je onverantwoordelijk hard rijdt en een "Raser" bent. De bekeuring, met de daarbij behorende aftrek van 2 punten in Flensburg, zijn niet mals.
Ook: als je boven de 130 rijdt en je veroorzaakt een ongeluk dan ligt de bewijslast bij jou en moet jij bij jouw verzekering aantonen dat je niet roekeloos gereden hebt.

Dus hou op met het verkopen van prietpraatjes over autorijden in Duitsland om zo te ontkennen dat je een asociale weggebruiker bent.

Zo nu mag jij met 140 de gordijnen in. Very Happy

Laatst aangepast door Tedje van Es op Wo Mrt 21, 2018 8:42, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2018 17:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Ik word een beetje verliefd op je. Mijn invloeden dringen langzaam tot je door... niet meer roken, hard rijden en rechts inhalen. Toppie!

Over onze huwelijksreis naar Rusland zullen we het wel niet eens worden vrees ik, alhoewel Halbe een logeeradres heeft daar begreep ik. Very Happy

Zeg wat is dit? Een digitalie #metoo!! Very Happy

Rusland wordt het niet, ik prefereer the Home of the Free!

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2018 8:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

dubbel

Laatst aangepast door Tedje van Es op Wo Mrt 21, 2018 8:48, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2018 8:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je kunt beter naar Rusland dan naar de VS gaan, Royy.
In Rusland rijden ze als achterlijke aso's, in de VS rijdt iedereen keurig binnen de lijntjes de toegestane snelheid en mag er rechts ingehaald worden.
De VS is dus niks voor jou, de Russische aso-mentaliteit past veel beter bij jouw rijgedrag. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2018 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
je mag in Duitsland nergens te hard rijden, op de plaatsen waar geen maximum snelheid geldt zegt de wet dat je wel verantwoordelijk moet rijden.

Je geeft geen antwoord...

Quote:
Dus hou op met het verkopen van prietpraatjes over autorijden in Duitsland om zo te ontkennen dat je een asociale weggebruiker bent.

Toch in de gordijnen Smile

Quote:
in de VS rijdt iedereen keurig binnen de lijntjes de toegestane snelheid en mag er rechts ingehaald worden.

Exact mijn punt... ga het opnieuw (tevergeefs) proberen: vind je het asociaal dat men in de VS rechts mag inhalen?

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling