Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Ter overdenking... Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 30, 2018 16:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Smartphoneverslaving is net als rookverslaving... gewoon ontkennen dat het een probleem is.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 31, 2018 2:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Er zijn ook nog bussen die op tijd moeten rijden, en verder brommers, fietsers en voetgangers. Als die om moeten lopen of rijden kost 't nog meer tijd en moeite dan wanneer auto's om moeten rijden.

Tedje van Es schreef:
Die bussen rijden op speciale tijden. Er zijn aangepaste roosters.

Wat 'n toestanden en extra moeite plus kosten voor derden dus, enkel en alleen omdat 'n paar duizend dweilers 't in 'n stad met meer dan honderd duizend inwoners leuk vinden om hun hobby midden op de rijweg te gaan uitoefenen.
Tedje van Es schreef:
En die brommer en fietsers rijden gewoon een blokje om, dat vinden die prima.

In menig geval moeten ze juist in het centrum zijn en daar zijn heel wat zaken niet normaal bereikbaar door toedoen van die lapswansen met 'n ouwe pispot op hun kop.
Quote:
Men eigent zich dan als het ware onrechtmatig 'n bepaald voordeel ten opzichte van anderen toe. (Net als wanneer men de snelheidslimiet overschrijdt).

Tedje van Es schreef:
Nee hoor, het wordt getolereerd. Te hard rijden wordt niet getolereerd.

Daar zit wat in; mogelijk is de oorzaak hiervan gelegen in het feit dat te hard rijden levensgevaar oplevert en hossen op straat niet direct. Maar het laatste is evenzeer eigenlijk niet toegestaan.

Quote:
Heb dat al zó lang geleden gedaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Carnaval#Oorsprong
(Nou, wie kraamt er dus onzin uit?)

Tedje van Es schreef:
Vastalaovend is geen middeleeuws feest, het is in de 19e eeuw ontstaan.
Van jouw eigen link: [i]Het Rijnlands carnaval, dat het carnaval in de hele provincie Limburg en het oosten van Noord-Brabant sterk heeft beïnvloed, is een manier van carnaval vieren, die zich in de 19e eeuw in steden in het westelijk deel van de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen heeft ontwikkeld.

De vorm waarin 't locaal gebeurt is van ondergeschikt belang en verandert niets aan het feit dat het fenomeen an sich in Europa uit de Middeleeuwen stamt.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mrt 31, 2018 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Dus nogmaals: hoezo?

Omdat de door jou genoemde handelwijze niet netjes is en getuigt van weinig respect voor de persoon die op dat moment met jou bezig is.

En nogmaals: ik snap niet dat ik dat uit moet leggen; het is gewoon heel normaal fatsoen in de omgang met mensen.

Natubico schreef:
In menig geval moeten ze juist in het centrum zijn en daar zijn heel wat zaken niet normaal bereikbaar door toedoen van die lapswansen met 'n ouwe pispot op hun kop.

Laat me toch niet lachen. Je weet duidelijk niet waar je het over hebt.

Weet je wat asociaal gedrag is? Wat er de vorige week in die k*thoofdstad van ons is gebeurd, waar dronken Engelse voetbalfans de zaak verbouwd hebben, mede dankzij de winkeliers die extra voorraden bier hadden ingeslagen. Ga daar maar over kankeren.

Quote:
De vorm waarin 't locaal gebeurt is van ondergeschikt belang en verandert niets aan het feit dat het fenomeen an sich in Europa uit de Middeleeuwen stamt.

Inderdaad het maakt niks uit, het blijft gewoon mierenneukerij van jouw kant om een punt te maken dat je niet hebt. Razz

BerichtGeplaatst: Za Mrt 31, 2018 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Weet je wat asociaal gedrag is? Wat er de vorige week in die k*thoofdstad van ons is gebeurd, waar dronken Engelse voetbalfans de zaak verbouwd hebben, mede dankzij de winkeliers die extra voorraden bier hadden ingeslagen. Ga daar maar over kankeren.

Er zijn zeker gradaties in a-sociaalheid; het een is dus ernstiger dan het andere; maar ook lichtelijk a-sociaal is a-sociaal. Daar wordt dezerzijds niet op gekankerd, maar het wordt geconstateerd. (Met in het achterhoofd de overtuiging dat iemand die zich op een of andere manier a-sociaal gedraagt moet weten dat hij of zij daar vroeger of later 'n vorm van straf voor zal moeten ondergaan). Daarom is 't ook in ieders eigen belang om te weten of iets min of meer a-sociaal is. Velen zijn zich daar namelijk nog geen eens van bewust. Iemand als Royy vindt 't bijvoorbeeld de gewoonste zaak van de wereld om als 't even kan 120 te rijden ook al is de limiet 100. Anderen weten niet beter dan dat met carnaval zonder verder meer op de rijweg gekabaald, gezopen en gehost mag worden en denken er geen moment aan dat velen daar hinder en schade van ondervinden.

Quote:

Tedje van Es schreef:
Inderdaad het maakt niks uit, het blijft gewoon mierenneukerij van jouw kant om een punt te maken dat je niet hebt. Razz

't Begint wel op te vallen. Iemand hier staat vooraan wanneer er met het vingertje te wijzen valt op misstanden in politiek of waar dan ook, maar zodra het onderwerp gesitueerd is in de streek waar hij woonachtig is (A. Rieu, carnaval), dan wordt elke vorm van kritiek daarop als "mierenneukerij" gekwalificeerd.
Zwak, zwak, jammerlijk zwak. Zó vreselijk chauvinistisch nog, je houdt 't niet voor mogelijk.
-
BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2018 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
't Begint wel op te vallen. Iemand hier staat vooraan wanneer er met het vingertje te wijzen valt op misstanden in politiek of waar dan ook, maar zodra het onderwerp gesitueerd is in de streek waar hij woonachtig is (A. Rieu, carnaval), dan wordt elke vorm van kritiek daarop als "mierenneukerij" gekwalificeerd.
Zwak, zwak, jammerlijk zwak. Zó vreselijk chauvinistisch nog, je houdt 't niet voor mogelijk.

Ik weet niet waar je het over hebt. Je laat duidelijk merken geen verstand Vastelaovend te hebben door te roepen dat dit volksfeest asociaal is. De argumentatie die je daarvoor aandraagt snijdt geen hout.
Verder zeik ik regelmatig Limburgers die niet deugen af, dus ook daar schiet je naast. En met Rieu heb ik niks. Ik vind het populistische meuk, ook al is hij de bestverkopende artiest van dit land en is hij inmiddels beroemder dan Johan Cruyff.

Ik wens je een zalig Pasen.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2018 5:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Natubico schreef:

Ik weet niet waar je het over hebt. Je laat duidelijk merken geen verstand Vastelaovend te hebben door te roepen dat dit volksfeest asociaal is. De argumentatie die je daarvoor aandraagt snijdt geen hout.
Verder zeik ik regelmatig Limburgers die niet deugen af, dus ook daar schiet je naast. En met Rieu heb ik niks. Ik vind het populistische meuk, ook al is hij de bestverkopende artiest van dit land en is hij inmiddels beroemder dan Johan Cruyff.

Ik wens je een zalig Pasen.

Moeilijk voor te stellen dat Ajax met Cruyff destijds wedstrijden ging spelen op de Dam, waardoor het hele verkeer in de omgeving van dat plein omgeleid zou moeten worden en de omwonenden inclusief hotelgasten tot laat op de avond 'n hoop kabaal kregen te verhapstukken.

Vind Vrijthofconcerten net zo a-sociaal als straatcarnaval.

Hebben ze daar 'n joekel van 'n congrescentrum inclusief grote hallen neergezet met veel overheidssteun, maar gaan ze hun geluidshinder veroorzakende festiviteiten nóg op de openbare weg houden.

-
BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2018 8:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
Moeilijk voor te stellen dat Ajax met Cruyff destijds wedstrijden ging spelen op de Dam, waardoor het hele verkeer in de omgeving van dat plein omgeleid zou moeten worden en de omwonenden inclusief hotelgasten tot laat op de avond 'n hoop kabaal kregen te verhapstukken.

Duhh... vanwege het voetbal moeten talloze agenten en ME-ers opgeroepen worden om de stad te beschermen tegen asociale klootzakken die te stad willen verbouwen. Het verkeer wordt omgeleid en normale bussen en treinen rijden niet omdat die vernield worden. Dergelijke taferelen spelen zich bij ons echt niet af tijdens Vastelaovend.

Quote:
Vind Vrijthofconcerten net zo a-sociaal als straatcarnaval.

Tegen zoveel bekrompenheid is geen kruid gewassen.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2018 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nou ja, zijn er geen mensen in Limburg die carnaval niets vinden? Misschien ervaren die behoorlijk overlast, bv. door lawaai en openbare dronkenschap.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2018 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natuurlijk zijn die mensen er, maar die stellen zich niet zo belachelijk aan als dat Natubico dat doet.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2018 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je moreel referentiekader is vrij strict.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2018 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

O ja?

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2018 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Omdat de door jou genoemde handelwijze niet netjes is en getuigt van weinig respect voor de persoon die op dat moment met jou bezig is.

De persoon is niet met mij bezig maar met (het scannen van) mijn boodschappen. Vaak is de werkdruk zo hoog dat het enige contact wat een kassiere maakt het noemen van het te betalen bedrag is. En of je zegeltjes wil. En hup verder met de volgende... Daarnaast hebben jeugdigen wat er zitten vaak weinig te melden. Hebben overduidelijk geen zin in hun bijbaantje en een goed gesprek zit er niet in. Er zijn zelfs supermarkten die verbieden om een gesprek te voeren met klanten. De kassalade moet rinkelen. Bovendien leven we in een tijd dat we weinig tijd hebben en zo snel mogelijk onze weg weer willen vervolgen. Ik denk dan ook dat je doorschiet in je punt. Groeten, betalen en een fijne dag toewensen. Dat is niet de kassajuf negeren, waarover je in eerste instantie viel.

Quote:
En nogmaals: ik snap niet dat ik dat uit moet leggen; het is gewoon heel normaal fatsoen in de omgang met mensen.

Ik negeer een kassajuf dan ook in geen geval.
BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2018 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
En met Rieu heb ik niks. Ik vind het populistische meuk, ook al is hij de bestverkopende artiest van dit land en is hij inmiddels beroemder dan Johan Cruyff.

Zou wel 'ns willen weten waar dat laatste aan afgemeten kan worden.
-
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 2:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Aan de dikke duim van Tedje. Very Happy
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 8:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:

Ik ga het niet nog eens uitleggen. Je bent duidelijk niet in staat om te begrijpen wat onfatsoenlijk gedag is.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/tankstation-weigert-nog-langer-bellende-klanten-te-helpen/

Natubico schreef:
Zou wel 'ns willen weten waar dat laatste aan afgemeten kan worden.

Het was maar bij wijze van spreken.
Als je al 30 jaar beroemd bent, je in krap 10 jaar met wereldwijze optreden 500 miljoen hebt omgezet en je met 40 miljoen verkochte cd’s de bestverkopende artiest van Nederland bent dan ben je, net als Johan, heel erg groot.
Maar dat alles staat er los van dat ik de muziek van Rieu populistische meuk vind, ik gun echter ieder z'n plezier en gun het de liefhebbers van harte.
Afgezien daarvan maak je natuurlijk weer geen punt. Je bewering dat zijn optredens asociaal zijn slaat nergens op.

Heb je ook al gezeurd over asociale feesten als de jaarlijkse Gay Pride in onze asociale hoofdstad, het Zomercarnaval in Rotterdam, het Bloemencorso in Lisse of de in het hele land gevierde Koningsdag? Dat lijken me bij uitstek feesten die volgens jouw criteria asociaal zijn.

BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:

Ik ga het niet nog eens uitleggen. Je bent duidelijk niet in staat om te begrijpen wat onfatsoenlijk gedag is.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/tankstation-weigert-nog-langer-bellende-klanten-te-helpen/

Zoals gezegd, onderbreek ik mijn gesprek, sta ik de kassajuf van de supermarkt keurig te woord, reken af waarna ik mijn gesprek hervat en weg vervolg. Ik zou niet weten wat daar onbeleefd aan is, als degene naast me had gestaan, was ik exact hetzelfde te werk gegaan. En als ze mij dan weigeren te helpen, zoals bij dit tankstation, ook prima, dan vertrek ik zonder te betalen. Eens kijken wie dit wint.

Bovendien had je het over negeren en nogmaals, dat doe ik niet. Of iemand aan de andere kant van de lijn wacht, als ik oordoppen in heb, of niet, maakt voor de kassajuf geen verschil. Schoolvoorbeeld van spijkers zoeken op laag water. Je kunt ook overdrijven natuurlijk.
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Wat een onzin weer over Carnaval. De meeste bedrijven zijn gesloten alleen de café's zijn open.
En de meerderheid viert dit feest dus niet 4000 tegenover 100.000.
Niemand staat op een snelweg want die zijn niet in de binnensteden.
Waarom op de snelweg staan? Zijn daar café's? Nooit gezien.

Waarom is het Vrijthof concert van Rieu asociaal maar een concert op de Prinsengracht niet?

BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Heb je ook al gezeurd over asociale feesten als de jaarlijkse Gay Pride in onze asociale hoofdstad, het Zomercarnaval in Rotterdam, het Bloemencorso in Lisse of de in het hele land gevierde Koningsdag? Dat lijken me bij uitstek feesten die volgens jouw criteria asociaal zijn.

Geplaatst: Do Mrt 29, 2018 3:21

......................Maar dat geldt niet alleen voor straatcarnaval hoor, ook knalvuurwerk met oud en nieuw, en eigenlijk alle soorten van hobby-uitoefeningen op de openbare weg inclusief de waterwegen worden inmiddels hoofdschuddend als onbehoorlijk en ietwat asociaal beschouwd. 't Zijn toch altijd relatief kleine groepen die op zo'n manier alle anderen hinder en schade toebrengen. Neem zo'n gay-parade; die verhindert niet alleen ander normaal scheepsverkeer z'n gang te gaan, maar er worden vaak ook nog bruggen voor opgehaald, waardoor het verkeer op de weg gestremd raakt. Dit kan echt niet.
Wie persé 'n optocht wil houden die doet dat toch in 'n sportstadion of op het platteland in 'n groot weiland (waarbij dan wel weer het gras jammerlijk vertrapt wordt).
Maar uiteindelijk gaat 't erom dat men z'n hobby uitoefent zonder dat anderen daar tastbare hinder van ondervinden. Gewoon 'n kwestie van beschaving dus.

(Of zo men wil van goed fatsoen; beter dus dan tot nu toe in veel gevallen gebruikelijk).

Maar het cruciale in dit soort aangelegenheden blijft het feit dat de gemeentebesturen hier hun bevoegdheid te buiten gaan door vergunning te verlenen voor activiteiten die niet stroken met wettelijke verbodsbepalingen, terwijl hun vergunningsbevoegdheid juist bedoeld is om de naleving van die bepalingen beter te kunnen waarborgen.

Het zou anders zijn wanneer de bedoelde wettelijke verbodsbepalingen (o.a. om de openbare orde te verstoren, maar ook om het verkeer te hinderen) uitdrukkelijk de mogelijkheid zouden bieden dat gemeentebesturen naar eigen goeddunken vergunning kunnen verlenen om ervan af te wijken.
Dan zou dit immers democratisch zo geregeld zijn en eenieder weten waar hij aan toe is.

Maar dan: als Rieu wel zes keer per jaar het vrijthof met straten eromheen voor zich mag opeisen, dan mogen andere artiesten of groepen uit dezelfde stad dat toch zeker ook wel?
De Staar wil bijvoorbeeld ook wel 'ns 'n (aantal) druk bezocht concert(en) op dat plein geven; harmonieën, zangers, dansers, noem maar op.
Inderdaad dan blijf je toch nergens meer en gaat 't echt spaak lopen.
Dus zal zo'n wettelijke mogelijkheid er wel nooit van komen en moeten handlichtingen ten behoeve van ritselaars beschouwd blijven worden als illegaal, 'n vorm van ongelijke behandeling, en derhalve tevens tot op zekere hoogte als asociaal.
-
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Bovendien had je het over negeren en nogmaals, dat doe ik niet. Of iemand aan de andere kant van de lijn wacht, als ik oordoppen in heb, of niet, maakt voor de kassajuf geen verschil. Schoolvoorbeeld van spijkers zoeken op laag water. Je kunt ook overdrijven natuurlijk.

OK, duidelijk. Je mag van mij even ophouden met bellen. Nou goed? Very Happy

Natubico schreef:
Geplaatst: Do Mrt 29, 2018 3:21
.....................[i].Maar dat geldt niet alleen voor straatcarnaval hoor, ook knalvuurwerk met oud en nieuw, en eigenlijk alle soorten van hobby-uitoefeningen op de openbare weg inclusief de waterwegen worden inmiddels hoofdschuddend als onbehoorlijk en ietwat asociaal beschouwd. 't Zijn toch altijd relatief kleine groepen die op zo'n manier alle anderen hinder en schade toebrengen. Neem zo'n gay-parade; die verhindert niet alleen ander normaal scheepsverkeer z'n gang te gaan, maar er worden vaak ook nog bruggen voor opgehaald, waardoor het verkeer op de weg gestremd raakt. Dit kan echt niet....

Klopt, ik was dat gezeur van jou over de Gay Pride alweer vergeten.
Ik zou zeggen: Blijf vooral binnen. Buiten zijn alleen maar aso's.

BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

OK, duidelijk. Je mag van mij even ophouden met bellen. Nou goed? Very Happy

Als ik daarbij de verbinding niet hoef te verbreken wel. Very Happy
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Klopt, ik was dat gezeur van jou over de Gay Pride alweer vergeten.

O zo, op homo-activiteiten liever ook geen kritiek?

Tedje van Es schreef:
Ik zou zeggen: Blijf vooral binnen. Buiten zijn alleen maar aso's.

Dat binnen blijven zullen die aso's vroeger of later wel moeten doen.
Dan krijgen ze de rekening gepresenteerd voor hun misdragingen, waar op 'n gegeven moment de maat vol van is.
Alleen jammer dat er nog altijd weer nieuwe opduiken.
-
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:

...want dat is dan weer onfatsoenlijk voor jouw belpartner. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
O zo, op homo-activiteiten liever ook geen kritiek?

Wat een vreemde vraag! Heb jij iets tegen homo's die een soort van carnaval vieren? Ik niet... en ik ben ook nog volbloed hetero.

Quote:
Alleen jammer dat er nog altijd weer nieuwe opduiken.

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Wat een onzin weer over Carnaval. De meeste bedrijven zijn gesloten alleen de café's zijn open.

Als er geen straatcarnaval meer is kunnen ook de andere bedrijven gewoon open zijn en hoeven deze niet meer zo veel omzetverlies te lijden als ze nu jaarlijks doen.
-
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2018 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:

...want dat is dan weer onfatsoenlijk voor jouw belpartner. Very Happy

Nee hoor. Ik geef door dat ik een Supermarkt binnenloop. Aan hem of haar de keuze om te blijven hangen.
Ter overdenking...
  Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling