Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Ter overdenking... Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 14:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
2) Er staat een maximum snelheid aangegeven. Die geldt ook als de autoweg leeg is.

Het verbod op openbare dronkenschap geldt ook tijdens je Lazarusaovund.

Je kunt hard roepen dat je een punt hebt, maar je argumentatie knelt inmiddels aan alle kanten.. je zwaait met het wetboek om aan te tonen wat 'asociaal is' (iets wat sowieso al niet kan) en wanneer je geconfronteerd wordt met andere wetsovertredingen 'zijn' die ineens weer niet 'asociaal'.

Wanneer ga je inzien dat iets 'asociaal vinden' een mening is, een perceptie? En geen feit dus...

BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 16:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Kom eens uit die gordijnen Cliff, straks val je me nog naar beneden, zo hard als je aan het spartelen bent.
Je lijkt wel een klein kind dat stampvoetend te hard wil kunnen rijden.

Als jij met 150 over de autoweg scheurt waar je maar 120 mag dan ben je gewoon een aso op de weg.
Als ik met 4.000 andere mensen op straat een volksfeest vier dan is daar niks asociaals aan, ook niet als een paar mensen dronken worden. Als men zich verder fatsoenlijk (dus niet asociaal) gedraagt dan zegt geen politieagent daar wat van.
Dat jij je niet in kunt leven in een volksfeest ligt niet aan mij. Ik, en ik denk met mij de meeste mensen, kunnen zich zeer goed inleven in de gevaren en de overlast die een aso voor zijn omgeving veroorzaakt omdat hij te hard rijdt.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 27, 2018 18:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Niet tijdens Vastelaovend. Zoals ik al zei zijn dat gemeentelijke verordeningen. In dergelijke verordeningen zijn allerlei zaken geregeld zoals afwijkende openingstijden van cafés, dat je met een glas bier over straat mag lopen (dat het bijvoorbeeld wel een plastic beker moet zijn) dat je onherkenbaar verkleed mag zijn, dat deelnemers tijdens de optocht niet mogen drinken (veiligheid), enzovoorts.

Bullshit Tedje. Gemeentelijk verordeningen gaan nooit voor het strafrecht. Gemeentelijke verordeningen kunnen aanvullende regels stellen (sluitingstijden, wel of niet toestaan van alcohol op straat), maar kunnen nooit iets wat strafbaar is volgens het Wetboek van Stafrecht opeens niet meer strafbaar stellen.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 28, 2018 8:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hou toch op Royy, jullie argumentatie gaat nergens over. Jullie zoeken spijkers op laag water.
Ik herhaal het nog maar eens: Als jij met 150 over de autoweg scheurt waar je maar 120 mag dan ben je gewoon een aso op de weg, maar als ik met 4.000 andere mensen op straat een volksfeest vier dan is dat niet asociaal.

Ik zou zeggen: kom kijken, hier wordt geen feestvierder gearresteerd omdat hij/zij met een slok op over straat gaat. En als jij vanavond met een slok op over straat gaat, en jij je niet misdraagt (=asociaal), zal geen agent jouw vanwege openbare dronkenschap inrekenen.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 28, 2018 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Hou toch op Royy, jullie argumentatie gaat nergens over. Jullie zoeken spijkers op laag water.
Ik herhaal het nog maar eens: Als jij met 150 over de autoweg scheurt waar je maar 120 mag dan ben je gewoon een aso op de weg, maar als ik met 4.000 andere mensen op straat een volksfeest vier dan is dat niet asociaal.

En wat te denken van al die mensen die niet gewoon kunnen rijden of lopen waar ze normaal gesproken zouden rijden of lopen wanneer de openbare weg niet geblokkeerd zou zijn door carnavalsgekken?
Betalen die laatsten ook de schade van extra benzine en tijdverlies, misschien wel te laat aankomen, aan degenen die erop mochten rekenen dat de openbare weg niet tijdelijk wordt geterritorialiseerd door frustraten die kennelijk geen beschaafdere manier kennen om ontspanning te vinden?
En wat zijn vierduizend kabaalmakers helemaal in 'n plaats waar meer dan 100.000 personen woonachtig zijn? Zou ze niet allemaal te eten willen hoeven geven die wel degelijk ernstige hinder ervaren van dat kabaal op straat en van het feit dat ook hún straten niet normaal begaanbaar zijn en illegaal in beslag genomen worden door asocialen.

Tedje van Es schreef:
Ik zou zeggen: kom kijken, hier wordt geen feestvierder gearresteerd omdat hij/zij met een slok op over straat gaat. En als jij vanavond met een slok op over straat gaat, en jij je niet misdraagt (=asociaal), zal geen agent jouw vanwege openbare dronkenschap inrekenen.

Nou als iemand over straat slingert met ook nog 'n pot bier in z'n hand, dan wordt ie wel degelijk ingerekend. Uiteraard niet altijd en overal, daar zijn gewoon niet genoeg gezagshandhavers voor, maar in principe gebeurt 't wel degelijk.
En dat is ook maar goed, want de kans dat zo iemand anderen toch wel gaat lastigvallen is nogal groot.
Net zoals 'n 'normaal' iemand vaak maar beter niet gewoon over de stoep kan gaan lopen, waar die meute net aan het dollen is. Heb zelf ooit met eigen ogen gezien hoe ze met 'n hele groep op zo iemand afstevenden en er (weliswaar amicaal) niet vanaf bleven.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 28, 2018 18:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Ik herhaal het nog maar eens: Als jij met 150 over de autoweg scheurt waar je maar 120 mag dan ben je gewoon een aso op de weg,

Nee hoor, hangt er vanaf wat de omstandigheid op de weg is.

Quote:
maar als ik met 4.000 andere mensen op straat een volksfeest vier dan is dat niet asociaal.

Ligt er aan wat je "volksfeest" noemt.

Quote:
hier wordt geen feestvierder gearresteerd omdat hij/zij met een slok op over straat gaat.

Gebrek aan handhaving.

Quote:
En als jij vanavond met een slok op over straat gaat, en jij je niet misdraagt (=asociaal), zal geen agent jouw vanwege openbare dronkenschap inrekenen.

Klopt. Dus als een wet niet gehandhaafd wordt, is overtreding er van niet asociaal?

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 2:26 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Kom op Tedje,
....dit zijn mensen van boven de Moerdijk dus geen zinnig woord mee te wisselen.
Vooral niet over carnaval.
Ze (denken) dat ze veilig rijden over de snelweg met 150 km en ze drinken nooit.
Zijn nooit asociaal en hebben altijd gelijk.
Begrijpen volksfeesten niet maar hebben begrip voor vreemde gewoontes van immigranten.

Volgend jaar wil ik met jou carnaval vieren, oké!
En we nodigen Cliff en Royy en de rest uit, als vreemdelingen die kennis gaan maken met een deel van het Koninkrijk der Nederlanden.
Die ze niet kennen. Misschien gaan ze het begrijpen maar dat kan pas als ze meedoen.
Ze moeten wel verkleed gaan, hoe? Als boeren op klompen of als vissers!

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 3:21 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Kom op Tedje,
....dit zijn mensen van boven de Moerdijk dus geen zinnig woord mee te wisselen.
Ze (denken) dat ze veilig rijden over de snelweg met 150 km en ze drinken nooit.
Zijn nooit asociaal en hebben altijd gelijk.
Begrijpen volksfeesten niet maar hebben begrip voor vreemde gewoontes van immigranten.

Volgend jaar wil ik met jou carnaval vieren, oké!
En we nodigen Cliff en Royy en de rest uit, als vreemdelingen die kennis gaan maken met een deel van het Koninkrijk der Nederlanden.
Die ze niet kennen. Misschien gaan ze het begrijpen maar dat kan pas als ze meedoen.
Ze moeten wel verkleed gaan, hoe? Als boeren op klompen of als vissers!

Carnaval is iets uit de Middeleeuwen.
Vlak voordat de vasten begon mocht het klootjesvolk nog even al z'n lagere driften de vrije loop laten, maar daarna moest 't wel zes weken zonder vlees, alcohol en wat niet nog allemaal.
Dat vasten is er ook in het roomse zuiden al sinds lang niet meer bij.
Maar dat de vrije loop laten van lagere driften hebben ze wijselijk niet ook afgeschaft.
Dat doen ze nu zelfs niet enkel op de laatste avond voordat de vasten begint, maar de laatste drie dagen voordat die (niet) begint; in sommige plaatsen zelfs 'n hele week, plus nog 'n aantal voorafgaande warming-ups.
Ben zelf blij toe er niet meer mee geconfronteerd te worden.
Tenminste voor zover het gedoe op straat betreft.
Vond 't wel leuk voor zover 't zich afspeelde in geschikte localiteiten; bijvoorbeeld zittingen en dan vooral buutteredners, maar ook 't massale hossen en klossen.
Vond trouwens ook optochten vaak wel geinig, maar sinds de bewustheid is ontstaan omtrent het illegale en hinderlijke karakter daarvan is de houding toch afwijzend geworden.
Maar dat geldt niet alleen voor straatcarnaval hoor, ook knalvuurwerk met oud en nieuw, en eigenlijk alle soorten van hobby-uitoefeningen op de openbare weg, inclusief de waterwegen worden inmiddels hoofdschuddend als onbehoorlijk en ietwat asociaal beschouwd. 't Zijn toch altijd relatief kleine groepen die op zo'n manier alle anderen hinder en schade toebrengen. Neem zo'n gay-parade; die verhindert niet alleen ander normaal scheepsverkeer z'n gang te gaan, maar er worden vaak ook nog bruggen voor opgehaald, waardoor het verkeer op de weg gestremd raakt. Dit kan echt niet.
Wie persé 'n optocht wil houden die doet dat toch in 'n sportstadion of op het platteland in 'n groot weiland (waarbij dan wel weer het gras jammerlijk vertrapt wordt).
Maar uiteindelijk gaat 't erom dat men z'n hobby uitoefent zonder dat anderen daar tastbare hinder van ondervinden. Gewoon 'n kwestie van beschaving dus.
-
BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 7:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
En wat te denken van al die mensen die niet gewoon kunnen rijden of lopen waar ze normaal gesproken zouden rijden of lopen wanneer de openbare weg niet geblokkeerd zou zijn door carnavalsgekken?

Ze feesten niet op de autoweg. Ze feesten in de centra van steden en die zijn al bijna allemaal autovrij.

Quote:
Nou als iemand over straat slingert met ook nog 'n pot bier in z'n hand, dan wordt ie wel degelijk ingerekend.

Het is gewoon niet waar. Met Vastelaovend mag iedereen met een potje bier op straat.

Royy schreef:
Nee hoor, hangt er vanaf wat de omstandigheid op de weg is.

Kul. Het hangt af van het bordje dat langs de weg staat.

Rij jij hier 150 dan ben je een aso.

Quote:
Ligt er aan wat je "volksfeest" noemt.

Ah, er worden weer mieren geneukt als afleidingsmanoeuvre voor het eigen asociale rijgedrag.
Wil je ontkennen dat Vastelaovend een volksfeest is?

Quote:
Gebrek aan handhaving.

Alweer kul

Quote:
Klopt. Dus als een wet niet gehandhaafd wordt, is overtreding er van niet asociaal?

Nee, iemand die met een slok op gewoon over straat loopt en naar huis gaat is niet asociaal. Iemand die zich met een slok op misdraagt is een aso.

Elisabeth schreef:
Kom op Tedje,

Inderdaad. Je slaat de spijker op z'n kop!

Quote:
Carnaval is iets uit de Middeleeuwen...

Verdiep je eens in de materie in plaats van Hollandse onzin uit te kramen. Laughing

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:

Snap je nou echt niet dat je hier een mening verkondigt en geen feit?

Elisabeth schreef:
boven de Moerdijk

Vlissingen boven de Moerdijk? Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Snap je nou echt niet dat je hier een mening verkondigt en geen feit?

Nou, als iemand hier iets niet snapt dan ben jij het wel.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Laat ik het nog een keer uitleggen dan:

Feiten: te hard rijden en openbare dronkenschap zijn strafbaar.
Meningen: het één is asociaal, het andere niet.

Duidelijk zo?

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hou toch op Cliff. Je wringt je in onmogelijke bochten.
De samenleving bepaalt wat asociaal is, dat is geen persoonlijke mening.
Wie te hard rijdt vindt men asociaal, wie samen een volksfeest viert vindt men niet asociaal.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zie dat ik er onterecht vanuit gegaan ben dat enige kennis van de Middelbare School is blijven hangen:

https://maken.wikiwijs.nl/52693/Lezen___Feit_of_mening__HV12

Succes.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ach gut nou. In het topic over bankiers vind je dat fatsoen en een immoreel gedrag niet subjectief zijn.

https://meld.nl/melding/maatschappelijke-zaken/asociaal-rijgedrag/

Asociaal rijgedrag melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Extreem hard rijden op de snelweg, of binnen de bebouwde kom, bumperkleven, knipperlichten niet gebruiken en dubbel parkeren zijn enkele gedragingen op de weg die asociaal zijn....

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je leest echt niet. Wat schrijf ik nou in het topic over bankiers:

Natuurlijk, moreel is subjectief.

http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=534418#534418

Maar echt hoor, het is voor een discussie toch wel een beetje van belang als je de fundamentele zaken als feit, mening en argument een beetje snapt. Dan hoef je ook niet iedere keer de gordijnen in te vliegen als iemand zegt dat iets wel of niet asociaal is, want dat is gewoon zijn of haar mening. Geen feit.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Overigens is die site meld.nl wel heel interessant. Misschien moeten we het daar eens over hebben...

http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=16399

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Bellen als je aan de kassa aan het afrekenen bent is gewoon onbeschoft, je toont hiermee minachting voor de kassier.

Hoezo? Als ik in gesprek ben en wil even gauw iets halen bij de supermarkt doe ik dat. Als ik afreken excuseer ik mij bij mijn gesprekspartner, begroet ik de kassajuf, reken ik af en wens ik haar een fijne dag. Niets minachtend aan.

Quote:

Wat ook vaak gebeurt is dat de ouders een foto maken van hun kind dat onderzocht wordt. Dat mag helemaal niet vanwege de privacy van het medisch personeel.

Nog nooit gehoord. Ik mag gewoon een foto maken. Ik vind dat men doorschiet met privacy. Mij interesseert het geen bal als iemand mij wil fotograferen of wil weten waar ik ben en hoe ik er kom.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 16:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Wil jij beweren dat je op een rustige snelweg ook daadwerkelijk 100 of 120 km/u rijdt?

Weet je wat pas gevaarlijk is? Te langzaam rijden op een snelweg. Daar zouden ze eens wat aan moeten doen, zeker gezien de vergrijzingsgolf er aan komt. Met 80 km/u op de rechterbaan, levensgevaarlijk.

Inherent aan gevaarlijk is dus het snelheidsverschil.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Wikipedia: Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving....

Prima... en nu even terugdenken aan te hard rijden op een lege snelweg...

Een snelweg is nooit gegarandeerd leeg. Je zou maar net missen dat een auto is stilgevallen (of langzaam rijd) op de rijbaan. Daarnaast is veiligheid eveneens een drijfveer om een bovengrens in te stellen. De schade en het persoonlijk letsel is (mogelijk) niet te overzien als je met hoge snelheid een klapband krijgt... Dus te hard rijden is inderdaad asociaal. Tenzij je denkt dat de bovengrens met de natte vinger in de lucht is bepaald.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=534849#534849

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
Rij jij hier 150 dan ben je een aso.

Nee hoor, vind ik niet.

Weet je wat pas asociaal is? Als je op zo'n weg 80 gaat rijden.

Quote:

Wil je ontkennen dat Vastelaovend een volksfeest is?

Koningsdag is ook een volksfeest. Betekent echter niet dat je in het openbaar dronken mag zijn.

Quote:

Nee, iemand die met een slok op gewoon over straat loopt en naar huis gaat is niet asociaal. Iemand die zich met een slok op misdraagt is een aso.

Ik heb t niet over "een slok op", ik heb t over dronkenschap.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Ze feesten niet op de autoweg. Ze feesten in de centra van steden en die zijn al bijna allemaal autovrij
.
Er zijn ook nog bussen die op tijd moeten rijden, en verder brommers, fietsers en voetgangers. Als die om moeten lopen of rijden kost 't nog meer tijd en moeite dan wanneer auto's om moeten rijden.

Quote:
Het is gewoon niet waar. Met Vastelaovend mag iedereen met een potje bier op straat.

Dat staat nergens in de wet. Waarschijnlijk zal geen politieagent 't in z'n hoofd halen om met carnaval iemand wegens openbare dronkenschap te bekeuren, maar dat betekent nog niet dat 't mag en dat men zich niet asociaal gedraagt in die zin dat men zich niet aan de voorschriften houdt terwijl anderen dat wel doen. Men eigent zich dan als het ware onrechtmatig 'n bepaald voordeel ten opzichte van anderen toe. (Net als wanneer men de snelheidslimiet overschrijdt).

Quote:
Carnaval is iets uit de Middeleeuwen...

Tedje van Es schreef:
Verdiep je eens in de materie in plaats van Hollandse onzin uit te kramen. Laughing

Heb dat al zó lang geleden gedaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Carnaval#Oorsprong
(Nou, wie kraamt er dus onzin uit?)
-
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 30, 2018 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Je leest echt niet. Wat schrijf ik nou in het topic over bankiers:

Natuurlijk, moreel is subjectief.

Dan heb ik dat destijds verkeerd begrepen. Aan jouw bijdrages te oordelen dacht ik dat je dat ironisch bedoelde.

Maar dit neemt niet weg dat als je de NL bevolking gaat vragen wat asociaal is: te hard rijden of Vastelaovend, de meerderheid gegarandeerd te hard rijden asociaal zal vinden.

Cliff schreef:
Overigens is die site meld.nl wel heel interessant. Misschien moeten we het daar eens over hebben...

Hoezo? Ik vind het heel duidelijk: de meeste mensen vinden ta hard rijden gewoon asociaal. Het maakt weinig uit op welke site dat staat.

Cliox schreef:
Hoezo?

Omdat het ronduit onbeschoft is om iemand waarmee je bezig bent te negeren.
(Dat ik dat nog uit moet leggen.... Confused )

Quote:
Nog nooit gehoord. Ik mag gewoon een foto maken. Ik vind dat men doorschiet met privacy.

Ik wel, het is schering en inslag en het is weldegelijk een inbreuk op de privacy.

Natubico schreef:
Er zijn ook nog bussen die op tijd moeten rijden, en verder brommers, fietsers en voetgangers. Als die om moeten lopen of rijden kost 't nog meer tijd en moeite dan wanneer auto's om moeten rijden.

Die bussen rijden op speciale tijden. Er zijn aangepaste roosters.
En die brommer en fietsers rijden gewoon een blokje om, dat vinden die prima.

Quote:
Men eigent zich dan als het ware onrechtmatig 'n bepaald voordeel ten opzichte van anderen toe. (Net als wanneer men de snelheidslimiet overschrijdt).

Nee hoor, het wordt getolereerd. Te hard rijden wordt niet getolereerd.

Quote:
Heb dat al zó lang geleden gedaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Carnaval#Oorsprong
(Nou, wie kraamt er dus onzin uit?)

Ja hoor, en God werd ook al 18.000 jaar geleden uitgevonden.

Vastalaovend is geen middeleeuws feest, het is in de 19e eeuw ontstaan.
Van jouw eigen link: Het Rijnlands carnaval, dat het carnaval in de hele provincie Limburg en het oosten van Noord-Brabant sterk heeft beïnvloed, is een manier van carnaval vieren, die zich in de 19e eeuw in steden in het westelijk deel van de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen heeft ontwikkeld. Het centrum van het Rijnlands carnaval is de stad Keulen, die op haar beurt veel elementen uit het Venetiaans carnaval heeft ontleend. In de 19e eeuw werd het carnavalsfeest in het Rijnland een manier om op ludieke wijze te protesteren tegen de imperialistische en protestantse Pruisen die het gebied hadden geannexeerd...

Laatst aangepast door Tedje van Es op Vr Mrt 30, 2018 14:17, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 30, 2018 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Omdat het ronduit onbeschoft is om iemand waarmee je bezig bent te negeren.
(Dat ik dat nog uit moet leggen.... Confused )

Mijn volledige reactie: Hoezo? Als ik in gesprek ben en wil even gauw iets halen bij de supermarkt doe ik dat. Als ik afreken excuseer ik mij bij mijn gesprekspartner, begroet ik de kassajuf, reken ik af en wens ik haar een fijne dag. Niets minachtend aan.

Dus nogmaals: hoezo?
Ter overdenking...
  Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling