Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Hypocriet? Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2001 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Er wordt weer veel tijd verdaan met het praten over de Imam,dhr. Boxtel gaat daar weer even een ochtendje aan besteden. Is dit niet zwaar hypocriet?
Dezelfde uitspraak wordt ook gedaan door men. eminem en dan nog net eventjes wat erger. En wat doet hij? Hij wordt artiest van het jaar, wint awards en grammys. En zo`n werklose Imam zegt eventjes wat en de hele nederlandse bevolking staat te trillen van angst.
Stelling:
Als de Imam het land uit moet moeten de platen van eminem dus ook uit de schappen worden gehaald.
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2001 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Het verschil, Mirage, zit hem hierin dat de imam zijn uitspraak doet in het openbaar, voor een nationaal medium dat in het hele land zichtbaar is, nl. de televisie. De teksten van Eminem zijn heel wat minder openbaar, daarvoor moet je eerst aan de CD zien te komen.

Bovendien heeft een imam toch heel wat meer geestelijk gezag dan Eminem. Het soort lieden waarvoor de imam preekt is ook potentieel wat explosiever dan het soort lieden die liefhebber zijn van Eminem, dat vooral voor de muziek de CD aanschaft, zonder echt op de tekst te letten.

[Dit weerwoord is gewijzigd door Edwin op 25 Mei 2001 om 13:17 uur.]
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2001 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Het verschil, Mirage, zit hem hierin dat de imam zijn uitspraak doet in het openbaar, voor een nationaal medium dat in het hele land zichtbaar is, nl. de televisie. De teksten van Eminem zijn heel wat minder openbaar, daarvoor moet je eerst aan de CD zien te komen.

Bovendien heeft een imam toch heel wat meer geestelijk gezag dan Eminem. Het soort lieden waarvoor de imam preekt is ook potentieel wat explosiever dan het soort lieden die liefhebber zijn van Eminem, dat vooral voor de muziek de CD aanschaft, zonder echt op de tekst te letten.

[Dit weerwoord is gewijzigd door Edwin op 25 Mei 2001 om 13:17 uur.]

Eminem zegt dat hij homo's haat en ze wil neersteken. Sorry, maar hij zegt letterlijk dat hij ze haat en niet dat het een ziekte is die door iedereen bestreden moet worden. En dat ze gevaarlijk zijn zegt hij niet. Ik zie weldegelijk een onderscheid.

Ik vraag me af of de drukte om de uitspraak van de imam uit Rotterdam wel terecht is. Naar mijn weten is het zo dat imams in Nederland te boek staan als 'gebedsleider' in de moskee.

Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2001 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Het zit je niet lekker he, Mirage, dat de imam wordt bekritiseerd. Ik ken jou van de Turkse fora en daar liet je in in de meest weerzinwekkende bewoordingen uit over homo's, maar ook over andere rassen en culturen. Waaroom ben je zo geobsedeerd door homo's, terwijl je zegt er niet een te zijn, om een emailadres te hebben waarin staat dat God homo's haat Godhatefags?

Ergo sum
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2001 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Niet alleen imams huichelen, ook Nederlanders doen dat. De imams namen net de verkeerde groep op de korrel, waardoor men nogal in opspraak kwam. Hadden ze zich net zo discriminerend uitgelaten over streng-christelijke nederlanders of de inheemse heteroseksuele man, dan zou er nauwelijks aandacht aan besteed zijn, vermoed ik. Ik denk dat men in feite minder gericht is op discriminatie in het algemeen dan op de discriminatie van sommige minderheidsgroepen zoals homoseksuelen, de paradepaardjes van het tolerante Nederland waar alles moet kunnen.
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2001 22:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Willem,

Dat is niet waar wat je nu zegt.

Ergo sum

[Dit weerwoord is gewijzigd door Cogito op 26 Mei 2001 om 12:23 uur.]
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2001 23:14 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik vind dat wel een fascinerend vergelijk van Eminem en die Imam! Het stomme van extreem-rechtse lui is altijd dat ze iets aanpakken wat in principe en non-issue is!

Nu worden er Krokkedillen tranen gehuild omdat een Iman ' onze' homo's beledigd! De katholieke alswel de protestantse kerk had dit al jaaaaren in hun 'statuten' staan! Nu is het opeens erg en wordt dit aangegrepen om te ageren tegen die vermalendijde moslims! Bullshit!
Wat verwacht je nou van een geestelijke? Iemand die zijn hele existenz heeft gebaseerd op iemand waarvan hij nooit heeft kunnen bewijzen dat ie bestaat moet het nu eenmaal hebben van een op lucht gebaseerd normen en waardenstelsel! Het is nooit anders geweest! Wij leven in de 21e eeuw en er zijn heden ten dagen nog hele volkstammen onder de Nederlandrs te vinden die in een God geloven! In de 21e eeuw!! wil je het nog zieliger!

Zo'n Iman kan zijn bijzondere status alleen ontleden aan de randdebielen die gelovig zijn! Evenals onze dominees en pastoors! Status op basis van gebakken lucht! letterlijk en figuurlijk!

Er valt nog een WERELD voor te lichten!!

Moge uw eigen geloof met u zijn!!!

[Dit weerwoord is gewijzigd door Byzantium op 26 Mei 2001 om 12:15 uur.]
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Za Mei 26, 2001 1:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Moge uw eigen geloof met u zijn

Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat, maar ook de sporen die je achterlaat.
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2001 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

[bijdrage verwijderd]
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2001 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Wat nou hypocriet...

Er zijn duizenden Nederlander die homo's eng vinden...

Maar een imam mag daar niks over zeggen volgens hen...

Want het zijn wel ONZE homo's...

Altijd op weg naar een plek waar het leuk lijkt...

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door robT op 13 Juni 2001 om 16:36 uur]
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2001 22:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Er zit nog wel een verschil tussen eng vinden en een hele bevolkingsgroep als een zeer besmettelijke ziekte afschilderen........
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2001 3:26 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Niels... waar haal je het woord 'zeer' zo plotseling vandaan?

Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2001 4:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Het zijn niet alleen de homo“s die huichelen, (dus wel ophef maken over een islamitische Imam maar niet (meer) over gereformeerde of katholieke kerken, de paus oid.) ook de overige nederlanders doen dat.

Had deze Imam beledigende zaken over drenten, christenen of over de nederlandse heteroseksuele man gezegd, dan had men er nauwelijks aandacht aan besteed. Noch christenen, noch drenten, noch gewone nederlandse hetero“s beschikken immers over groeperingen die hun belangen vertegenwoordigen. Die hadden zonder al te veel risico beledigd kunnen worden.
Ik heb het eerder gezegd: deze Imam heeft gewoon net de verkeerde groep gekozen.

Ik ga pr doen voor nederlandse Imams.
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2001 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Men valt hier over elkaar heen vanwege de uitlatingen van imam Moumni over homo's. In feite is dat niet eens de kern waarover de discussie behoort te gaan.
De imam verfoeit de hele westerse cultuur en gaat als een dolle te keer om zijn volgelingen er maar van te overtuigen hoe niet alleen goddeloos maar ook hoe zedeloos en infaam slecht de Europeanen zijn in de ogen van zijn Allah.
Hij vindt en zegt dat de moraal van u en mij, ik ga er van uit dat u tenminste ook geen volgeling bent van de profeet Mohammed, beneden het peil van honden en varkens ligt.
Ik heb er grote moeite mee als iemand zijn medemensen vergelijkt met redeloze dieren. Zo iemand verlaagt zich zelf tot een beschavingspeil dat ver beneden de menselijke maat ligt. Nu ligt het in de Arabische wereld een dergelijke vergelijking mogelijk nogal voor in de mond, maar in onze westerse wereld weten wij uit de recente geschiedenis nog hoe diep mensen kunnen zakken in verdorvenheid wanneer zij de menselijke waardigheid van medemensen niet meer kunnen noch willen respecteren.
In dit forum zijn elders nogal wat citaten uit de koran gegeven over wat er met ongelovigen en met afvallige moslims zou moeten gebeuren en vanuit die achtergrond probeer ik te begrijpen wat er in zo'n imam omgaat.
Dat begrip gaat echter niet zover dat ik daarom accepteer dat Moumni mij in mijn eigen land beledigt. Als de heer Moumni baarlijke onzin uitkraamt dient hij daarvoor te worden aangepakt.
Deze man spuwt in de hand die hem te eten geeft. Minister van Boxtel maakt zich terecht boos en bezorgd over de absurde ideeen waarmee hij, Moumni, zijn volgelingen probeert te vergiftigen.
In mijn ogen behoort hij tot de groep van de islamisten en is hij niet een gewone Moslim.
Daarom terug naar Marocco met die man!

Hoge verwachtingen, grote tegenvallers
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2001 20:25 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Daarom terug naar Marocco met die man!
Van de Marokkaanse overheid mocht deze man in Marokko niet meer als imam werkzaam zijn, Melisz.
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2001 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Willem,
Ten eerste is het onzin dat het COC, media en andere organisaties niet christelijke corifeeƫn zouden aanklagen wegens onwelvoegelijke uitspraken (Simonis, Gijssen, van Dijke, van Eyk en ga zo maar door).
Ten tweede is men ook nogal erg gevallen over de uitspraak betreffende varkens......... Deze uitspraak had niets met homosexuelen te maken.
Kortom, twee keer een onwaarheid in jouw bijdrage.
RobT,
Jawel jongen, probeer alles maar weer eens te bagataliseren. Wellicht is het woordje 'zeer' niet gebruikt. Je weet echter wel waar het om draait? Of niet, want dat betwijfel ik wel eens bij jou. Of mogen we van jou als gebruikelijk weer niet kritisch zijn, omdat het niet op autochtoontjes betrekking heeft?

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Niels op 16 Juni 2001 om 21:49 uur]
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2001 23:36 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Goed gezegd Niels Als Rob T. een marokkaanse homo was dan dacht hij daar niet zo gemakkelijk over.

Ergo sum

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Cogito op 17 Juni 2001 om 12:39 uur]
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2001 21:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Goed gezegd Niels Als Rob T. een marokkaanse homo was dan dacht hij daar niet zo gemakkelijk over.

En als jij een nederlandse hetero was dan had je ook niet zo druk gemaakt over die Imam, en misschien ook niet over de islam.

Faissal
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2001 21:24 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Nou Faissal, dit is niet zo fijnzinnig van je opgemerkt en het is ook bezijden de waarheid. Er zijn ook zeer veel hetero's die zich hebben gestoord aan de uitspraken en leugens van de betreffende imam.
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2001 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik vind cogito zijn opmerking ook niet fijnzinnig, en ik bedoelde het trouwens cynisch, ik weet ook wel dat er genoeg hetero's, anti moslim en pro- homo zijn.
maar ik ben nog steeds van mening dat homosexualiteit niet zo geaccepteerd is als mensen ons willen laten geloven,ik stond zaterdagnacht bij een busstation en er kwamen twee mannen hand in hand voorbij, nou, de opmerkingen van de velen aanwezigen waren niet van de lucht en ik heb geen positieve opmerking gehoord, en dat was in Amsterdam, "gay capitel" of the world.

Faissal
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2001 21:39 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Cogito gaat ook vaak niet fijnzinnig te werk, dat zal hij zeker niet ontkennen denk ik en je kunt elkaar natuurlijk proberen te overtreffen, maar bereik je daar wat mee?

Tolerantie ten aanzien van homosexualiteit maakt iemand echt niet per definitie anti-islam.
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2001 21:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Wat betreft anti moslim en pro homo,daar heb je gelijk in ik had dat eigenlijk anders moeten formuleren, anti-moslim OF pro homo, en ik wil cogito niet perse overtreffen, maar zo lang hij door gaat met het zwart maken van de islam, zal ik hen daarin WEERWOORD geven, ik heb wat tegen homofilie maar ik loop homosexuelen heus niet het leven zuur te maken, in tegenstelling tot cogito.

Faissal.
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2001 22:41 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Faissal, Cogito verafschuwt de islam en hij kan er geen vertrouwen in stellen. Hij ziet deze godsdienst echt als een bedreiging. Daarom gaat hij er tegen te keer.
Net zo goed als jij het alleen maar op kunt nemen voor de islam, omdat deze godsdienst voor jou van onschatbare waarde is en je er van uitgaat dat dit in feite ook voor andere mensen geldt of zou kunnen gelden.
Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2001 3:05 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Niels, waarom zo agressief?

Ik bagatelliseer niks. Maar waarom zou je de uitspraken van die doorgedraaide imam nou nog sterker maken door het woordje 'zeer' toe te voegen.
Wat hij heeft gezegd is zonder dat heus wel erg genoeg.

En ik heb in een andere topic al laten weten dat ik zijn eventuele uitzetting (na het alsnog aanbieden van zijn verontschuldigingen) van harte toe zal juichen!

Zeker als blijkt dat hij grote groepen jongeren willens en wetens opzet tegen de Nederlandse samenleving.

Zelfs ik heb een tolerantiedrempel...

Nu niet zo verbaasd kijken...

Hypocriet?
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2001 5:41 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:

Zeker als blijkt dat hij grote groepen jongeren willens en wetens opzet tegen de Nederlandse samenleving.

even terug naar de oorspronkelijke stelling. wie bereikt er meer marokkaanse jongeren, eminem of el moumi? de laatste mocht willen dat hij het bereik van de eerste had. dus wanneer de link gelegd gaat worden met marokkaanse probleem jongeren zoals robT dat doet, lijkt mij dat causale verband tussen de imam en die groepen ver te zoeken.

no quedo por corta ni mal echada
Hypocriet?
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie