Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Roze zaterdag Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2001 1:18 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik sta nogal te kijken van de reacties in de poll over de "gay pride parade".

Verschillende mensen stemmen "walgelijk" zonder verdere uitleg, een ander vraagt zich af waarom je trots zou moeten zijn op een aangeboren eigenschap.

Er bestaan verschillende "gay pride parades" in Nederland. Begin augustus volgt de botenparade in Amsterdam. Verleden jaar is die botenoptocht in Amsterdam licht beperkt in de bewegingsvrijheid. Naakt, of met een ontbloot onderlijf, aan die optocht deelnemen is verboden.

Ik kan me heel goed voorstellen dat er een "pride" optocht wordt gehouden. In de samenleving wordt neergekeken op allerhande minderheden. Om te voorkomen dat leden van minderheden hun zelfbeeld ontlenen aan dit soort "algemene" oordelen kan je proberen mensen ervan te overtuigen dat ze trots op zichzelf moeten zijn.

Ik zou zelf ook meedoen als er een "vrouwen pride" demonstratie zou bestaan. Ook vrouwen blijken nog voor veel mensen tot een tweederangs minderheid te behoren.

Ik kan me bij de herinnering aan "roze zaterdag" demonstraties eigenlijk niet herinneren dat daar iets walgelijks aan de gang was. Maar ik heb mijn informatie uit TV verslagen. Twee jaar geleden was de boten-parade in Amsterdam naar mijn smaak wel onsmakelijk. Het is niet echt nodig om bij een demonstratie met je ontblote achterste te schudden.

Aan de andere kant erger ik me vaak aan z.g. Carnavalsoptochten. Daar gaat het om heteroseksuelen. Dat betekent dan dat uitgerekend vrouwen met hun grootdeels onblote onderlijf, of idem borstenpartij lopen schudden. Ik heb nog nooit gehoord dat mensen dat walgelijk vonden. Maar dat is natuurlijk cultureel bepaald. Ik zie zelf niet zo goed waarom vrouwen zich in dit geval als lustobject moeten tentoonstellen, en mannen niet.

Het geeft samengevat nogal het gevoel dat er hier heel sterk cultureel bepaald gereageerd wordt. Zich sexy gedragende mannen zijn walgelijk, zich sexy gedragende vrouwen zijn reuzeleuk. Zolang het tenminste om heteroseksuele uitingen gaat.
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2001 1:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Goed gezien Janneke!!!!!!!!

Ergo sum
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2001 3:16 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Helemaal niet goed gezien

Citaat:
In de samenleving wordt neergekeken op allerhande minderheden. Om te voorkomen dat leden van minderheden hun zelfbeeld ontlenen aan dit soort "algemene" oordelen kan je proberen mensen ervan te overtuigen dat ze trots op zichzelf moeten zijn.

Ja, maar dit is niet de manier om een overtuigend zelfbeeld neer te zetten.

Het is hetzelfde als iemand met faalangst bij Ratelband langssturen. Ratelband is voornamelijk populair bij managers die meestal geen last van faalangst hebben.

Meisjes met een negatief zelfbeeld over hun uiterlijk moet je toch ook niet naar het carnaval van Rio sturen, of naar een missverkiezing.

De homo's die onzeker zijn over hun geaardheid help je echt niet met een GAY Parade, daar geloof ik helemaal niets van. Die homo's help je door homoseksualiteit als normaal te aanvaarden. En een gay parade is niet normaal.

De homo's die aan de gayparade meewerken willen helemaal niet als normaal gezien worden. Dat is juist hun grootste angst volgens mij. Anders hul je je niet in roze rubber pakje.

Ik ben wat dat betreft een nuchtere Nederlander: doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

En nee, ik hou ook niet van carnaval maar dat heeft hier niets mee te maken. Carnaval is geen hetero pride parade.
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2001 3:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik ben zelf homo en ook ik ben niet dol op die gay pride. Ik ben er eens een keer geweest, was gewoon nieuwsgierig, ben met een paar andere homo's mee gegaan. En ik stond daar met m'n mond vol tanden te kijken. Wat een overdreven gedoe allemaal, dat was het eerste wat door m'n hoofd heen galmde.

Veel homo's doen dit omdat ze zich willen afzetten tegen het heersende regiem van de hetero's. Ze willen graag laten weten dat ze er zijn, maar naar mijn mening doen ze dit op een veel te provocerende manier. Laten weten dat je er bent is belangrijk, want anders vergeet de maatschappij het en komt er weer opnieuw een taboe op homoseksualiteit.

Maar het kan subtieler wat mij betreft, veel subtieler. Dus liever volgend jaar geen gay-pride meer.

Gegroet Cave Canem, die vind dat je je niet als minderheidsgroep moet opstellen, als je zo ook niet wilt worden behandeld.

Het leven is een tranendal.
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2001 22:14 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Hallo Cave!

Welkom op Weerwoord. Ik ken niet veel homo's, maar de mensen die ik ken denken er min of meer hetzelfde over als jij. Zij proberen met hun homoseksualiteit niet anders om te gaan dan met heteroseksualiteit.

Gay Pride past daar wat dat betreft niet in.
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2001 22:30 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cliff,

Ja, in die zin heb je helemaal gelijk. Zodra zo'n parade doorschiet, dan is het zelfs een ramp voor de acceptatie. Het effect is dan zelfs vooral negatief en voor de homo's die er nog niet vooruit durven komen, helpt zo'n parade vaak helemaal niet. Integendeel. Zoals de Taliban extreem is voor de moslims, zo kan zo'n parade extreem zijn voor de homo's.

Ergo sum

[Dit weerwoord is gewijzigd door Cogito op 28 Mei 2001 om 23:31 uur.]
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2001 22:54 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

'Verschillende mensen stemmen "walgelijk" zonder verdere uitleg, een ander vraagt zich af waarom je trots zou moeten zijn op een aangeboren eigenschap.'

Ik denk dat het ook geen verdere uitleg behoeft dat de gay parade soms ook echt walgelijk is.
Net zoals dat veel andere (love)parades soms ook walgelijk kunnen zijn maar dan moet ik wel bekennen dat een gay parade voor hetero's een heel vreemd iets is om te zien en dat dat misschien dan ook de oorzaak is dat ze het nog erger vinden dan het in werkelijkheid misschien is.

Wie zich afvraagt waarom je trots zou moeten zijn op een aangeboren eigenschap is zelf heel onzeker!

Of homoseksueel zijn een aangeboren eigenschap is laat ik hier maar buiten beschouwing. Daar is al genoeg over gediscussieerd

'Ik zou zelf ook meedoen als er een "vrouwen pride" demonstratie zou bestaan. Ook vrouwen blijken nog voor veel mensen tot een tweederangs minderheid te behoren.'

Ik hoop dan wel dat je je blouse aanhoudt want op een vrouwen pride waar alle vrouwen half naakt zijn zit niemand te wachten behalve die vieze oude mannetjes. Het lijkt me geen goed idee voor een minderheid om zich zo ongemanierd voor te doen want zo maak je je eigen groepering zelfs tot een minderheid onder de minderheden!

Een 'gewone' homo denkt volgens mij hetzelfde over de gay parade als een hetero.

Veel mensen baseren ook hun mening over homo's door wat ze zien op tv, want in feite kennen maar weinig hetero's een homo echt persoonlijk. Homo's worden net zo gegeneraliseerd als alle andere minderheden.

Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2001 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Wie zich afvraagt waarom je trots zou moeten zijn op een aangeboren eigenschap is zelf heel onzeker!

Hoezo?
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2001 23:10 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Gegroet,

Citaat:
Verschillende mensen stemmen "walgelijk" zonder verdere uitleg, een ander vraagt zich af waarom je trots zou moeten zijn op een aangeboren eigenschap.

Wie zegt dat dit aangeboren is?

Gegroet,

Achmed

Niemand is gelijk, maar wel gelijkwaardig.
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2001 23:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik geloof dat het hebben van homoseksuele gevoelens geen keuze is.
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 0:38 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Asalah,

Citaat:

Ik denk dat het ook geen verdere uitleg behoeft dat de gay parade soms ook echt walgelijk is.

Wat naar jouw persoonlijke mening walgelijk is hoeft dat natuurlijk voor iemand anders niet te zijn. Waar haal je het idee vandaan dat jouw opvattingen universeel zijn?

Citaat:
Net zoals dat veel andere (love)parades soms ook walgelijk kunnen zijn maar dan moet ik wel bekennen dat een gay parade voor hetero's een heel vreemd iets is om te zien

Ik neem aan dat je zelf hetero bent? en waarschijnlijk nog heel erg jong? En dat je daarom denkt dat alles wat vreemd voor jou is dezelfde reacties geeft bij andere mensen? Bij de canal parade in Amsterdam stonden hordes belangstellenden te kijken verleden jaar. En te zwaaien. Ook mensen met kinderen. En heel veel hetero's.
Citaat:

Ik mag aannemen dat je psychologie studeert? Wil je misschien even je bron vermelden?

Citaat:
"Ik zou zelf ook meedoen als er een "vrouwen pride" demonstratie zou bestaan. Ook vrouwen blijken nog voor veel mensen tot een tweederangs minderheid te behoren."

Ik hoop dan wel dat je je blouse aanhoudt want op een vrouwen pride waar alle vrouwen half naakt zijn zit niemand te wachten behalve die vieze oude mannetjes. Het lijkt me geen goed idee voor een minderheid om zich zo ongemanierd voor te doen want zo maak je je eigen groepering zelfs tot een minderheid onder de minderheden.

Als ik het over een vrouwen-optocht heb bedoel ik niet dat ik nog een hoop sex wil toevoegen aan het beeld dat in heteroseksueel Nederland van vrouwen heeft. Het ging om trots op wat je bent, weet je nog wel? En bij vrouwen in een westerse maatschappij hoef je daarbij bepaald geen nadruk op je seksualiteit te leggen. Net zomin als op je moederschap of huishoudelijke bekwaamheden.

Citaat:
Een 'gewone' homo denkt volgens mij hetzelfde over de gay parade als een hetero.

Wat is volgens jou een gewone homo? En dan weer gevolgd door je ziekelijke neiging om elke hetero van dezelfde opvattingen te voorzien die jij zelf hebt. Hoe weet jij zo goed wat een hetero denkt? Of een volgens jou gewone homo?

Citaat:
Veel mensen baseren ook hun mening over homo's door wat ze zien op tv, want in feite kennen maar weinig hetero's een homo echt persoonlijk. Homo's worden net zo gegeneraliseerd als alle andere minderheden.

En ook hier ga je weer uit van je eigen situatie. Iemand die geen homo's kent, terwijl minstens tien procent van de bevolking homo is. Mannen plus vrouwen.
Vrijwel iedereen kent een of meerdere homo's. Behalve mensen die hun oren zoveel mogelijk dichtknopen. En nooit naar iemand luisteren, maar dol op generaliseren zijn.
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 7:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:

Wie zegt dat dit aangeboren is?

Gegroet,

Achmed

Ik heb er in ieder geval niet zelf voor gekozen. Want dan had ik wel de makkelijkste manier genomen, waar je je nooit druk hoeft te maken over seksualiteit, inderdaad heteroseksualiteit.

Gegroet Cave Canem

[Dit weerwoord is gewijzigd door Cave Canem op 29 Mei 2001 om 09:02 uur.]
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Gegroet,

Je zegt het zelf al Cliff, het zijn gevoelens. Gevoelens ontwikkel je, daar wordt je niet mee geboren. Liefde is ook een gevoel. Je wordt toch ook niet verliefd geboren.

Citaat:
Ik geloof dat het hebben van homoseksuele gevoelens geen keuze is.

Gegroet,

Achmed

Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Okee Achie, maar zoals Cave ook al zegt: het is geen keuze. Helaas zie ik teveel (Islamitische/Marokkaanse) mensen die denken dat er gekozen wordt om die gevoelens te hebben.
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cliff,

Hoezo is gevoel geen keuze. Kun je dat wat verduidelijken aub?

Citaat:
Okee Achie, maar zoals Cave ook al zegt: het is geen keuze. Helaas zie ik teveel (Islamitische/Marokkaanse) mensen die denken dat er gekozen wordt om die gevoelens te hebben.

Gegroet,

Achmed

Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Sorry, ik vind dit een beetje muggenzifterij worden. Het gaat om de persoonlijke vrijheid van eenieder (binnen de Nederlandse wet en mores) en verder doet het er in dit verband niet toe of homoseksualiteit aangeboren danwel een keuze is.

De gay-parade heeft mijns inziens weinig meer van doen met het bevorderen van emancipatie van homo's, maar steeds meer met het exhibitionistisch gedrag. Niet alleen ik, maar ook homo-vrienden van mij zien dit steeds gegeneerder aan.

Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cliff,

Janneke had het over positieve eigenschappen. Iemand die vind dat je niet trots mag zijn op je eigen positieve eigenschappen en die vind dat je dat niet naar buiten mag brengen heeft misschien wel een beetje problemen met zichzelf.

Maar ja dan is er nog het probleem onder de mensen dat niet iedereen hetzelfde verstaat onder positieve eigenschappen.

[Dit weerwoord is gewijzigd door Asalah op 29 Mei 2001 om 11:32 uur.]
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Programma

Rotterdam Roze duurt 10 dagen en vindt plaats van 22 juni t/m 1 juli 2001.

Het evenement start met een openingsfeest op 22 juni 2001. Van 22 t/m 24 juni 2001 organiseren biseksuelen de eerste Europese Bi-conferentie.

Vanaf zondag 24 juni 2001 is de Rotterdamse Schouwburg de centrale locatie.

Er komt een breed theater- en filmprogramma in de Schouwburg, het Bibliotheektheater, Theater Zuidplein, Lantaren/Venster, Calypso en het Pathétheater. Het Wereldmuseum creëert drie multiculturele salons toegespitst op diversiteit in liefde en leefstijlen. Er is een aantal prikkelende exposities in Rotterdamse galeries. De Marokkaanse kunstenaar Rachid Ben Ali exposeert in het Wereldmuseum. Er komt een sportprogramma met een nachttoernooi, de eerste gay skate en een internationale stijldanswedstrijd voor uniparen.

De "summerschool" biedt workshops en masterclasses waarin de different identities van homos en lesbos centraal staan.

Roze ondernemers, horeca, kunstenaars en organisaties zorgen s avonds en in de weekenden voor kleine optredens, lounges, muziek en feesten.

Op 30 juni 2001 is het Roze Zaterdag. Een bonte parade met muziek zal door de Rotterdamse binnenstad trekken die uitmondt in een manifestatie met artiesten, informatie en veel vertier. De dag start met een Stonewall-bijeenkomst, om het ontstaan van de homobeweging in 1969 bij de Gay bar Stonewall Inn in New York te gedenken

U kunt informatie over Rotterdam Roze verkrijgen, tel: 06-12517371 (ma-vr van 10u. tot 16u.)

Rotterdam Roze 2001 Informatiebalie.
Rotterdamse Schouwburg
Schouwburgplein 25
Geopend van 22 t/m 30 juni
Openingstijden: 11u. 19u.
Reserveringen: 010-4118110

Derde Weg
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Janneke,

Wat naar jouw persoonlijke mening walgelijk is hoeft dat natuurlijk voor iemand anders niet te zijn. Waar haal je het idee vandaan dat jouw opvattingen universeel zijn?

Nou, universeel is mijn opvatting zeker niet anders dan was de gay parade soms toch niet walgelijk

Ik neem aan dat je zelf hetero bent? en waarschijnlijk nog heel erg jong? En dat je daarom denkt dat alles wat vreemd voor jou is dezelfde reacties geeft bij andere mensen? Bij de canal parade in Amsterdam stonden hordes belangstellenden te kijken verleden jaar. En te zwaaien. Ook mensen met kinderen. En heel veel hetero's.

Haha je bent echt grappig Janneke.
Het is toch logisch dat het voor veel heteros vreemder is om en stelletje homos op een parade uit hun dak te zien gaan op een soms wel heel uitbundige manier (met andere woorden walgelijk ) dan dat ze een hoop heteros (bij de love parade zijn er natuurlijk niet alleen voor heteros maar er komen vast ook homoseksuelen) op een hoopje vreemd zien gedragen.
Het is nou eenmaal zo dat de homos die op de gay parade komen nou eenmaal anders zijn dan anderen en dat het voor de gewone hetero en homo zelfs vreemd is om dat te zien. (vorige keer wilde ik er nog bij zetten, wat is nu precies gewoon? Echt gewoon bestaat niet maar dat terzijde) En dat er nou hordes belangstellenden en kinderen naar kijken die ook nog is gaan zwaaien wil natuurlijk niet zeggen dat ze het dan gewoon vinden wat ze zien. Kan jij voor al die mensen spreken? Tevens is het nou eenmaal zo dat waar er iets bijzonders aan de gang is, is er publiek. Dus ook bij de gay parade! En ga nou niet zeggen dat de gay parade de normaalste zaak van de wereld is, want dat is natuurlijk kul.

Als ik het over een vrouwen-optocht heb bedoel ik niet dat ik nog een hoop sex wil toevoegen aan het beeld dat in heteroseksueel Nederland van vrouwen heeft. Het ging om trots op wat je bent, weet je nog wel? En bij vrouwen in een westerse maatschappij hoef je daarbij bepaald geen nadruk op je seksualiteit te leggen. Net zomin als op je moederschap of huishoudelijke bekwaamheden.

Ik legde de link met een parade zoals de gay parade omdat we het daar in eerste instantie ook over hadden. Ik maakte trouwens ook alleen maar een grapje. Een demonstratie is heel iets anders als een parade. De gay parade kan je dus absoluut niet vergelijken met een vrouwen-optocht.
Als je wil opkomen voor de minderheid waartoe je behoort en bepaalde standpunten duidelijk wil maken om het idee van in jouw woorden tweederangs minderheid te bestrijden moet je dat niet op de manier doen zoals de homosin de gay parade. Daar bereik je alleen maar het tegenovergestelde mee.
Als je het uitdoen van een blouse gelijkstelt aan sex dan vraag ik mij af wat je onder sex verstaat.

Je zegt : En bij vrouwen in een westerse maatschappij hoef je daarbij bepaald geen nadruk op je seksualiteit te leggen.

Begrijp ik het nou verkeerd, maar als je trots bent op het feit dat je vrouw bent, ben je tegelijkertijd ook trots op je seksualiteit. Je seksualiteit is je geslacht en dus het feit dat je een vrouw bent, dus bij vrouwen moet je dus zeker wel de nadruk op je seksualiteit leggen als je duidelijk wil maken dat vrouwen ook niet op hun achterhoofd zijn gevallen.

Wat is volgens jou een gewone homo? En dan weer gevolgd door je ziekelijke neiging om elke hetero van dezelfde opvattingen te voorzien die jij zelf hebt. Hoe weet jij zo goed wat een hetero denkt? Of een volgens jou gewone homo?

Hmm ziekelijke neiging? Wat voor een vreemde neiging heb jij dan om zulke aantijgingen te doen? Hou het wel een beetje op een normale toon graag.
GEWOON staat tussen haakjes, ik hoef toch niet alles uit te kauwen voor je, je kan zelf toch ook nadenken?

En ook hier ga je weer uit van je eigen situatie. Iemand die geen homo's kent, terwijl minstens tien procent van de bevolking homo is. Mannen plus vrouwen.
Vrijwel iedereen kent een of meerdere homo's. Behalve mensen die hun oren zoveel mogelijk dichtknopen. En nooit naar iemand luisteren, maar dol op generaliseren zijn.

Vrijwel iedereen kent een of meerdere homos ja maar niet iedereen kent ze ook echt persoonlijk goed. Je gaat me niet vertellen dat elke hetero standvast een homo als een vriend of vriendin heeft en die persoon ook goed kent (en dus niet alleen oppervlakkig)
Ik zei in feite kennen maar weinig heteros een homo echt persoonlijk. (dus niet van dat ze alleen een homo kennen, maar ook PERSOONLIJK) Begrijp je het nu iets beter.

Tevens als ik zeg veel mensen, zeg ik niet alle mensen. Dus wat is het probleem dan? Wat moet ik dan zeggen? Ik ga niet eerst de hele bevolking intervieuwen zodat ik daarna precies kan uitrekenen over hoeveel mensen het gaat. Het is gewoon een gegeven, daar hoef ik verder niet moeilijk over te doen.

En dan weer gevolgd door je ziekelijke neiging om elke hetero van dezelfde opvattingen te voorzien die jij zelf hebt. Hoe weet jij zo goed wat een hetero denkt? Hoe weet jij dat vrijwel iedereen een of meerdere homos kent behalve mensen die hun oren zoveel mogelijk dichtknopen. En nooit naar iemand luisteren, maar dol op generaliseren zijn.

En dan nog is in jou woorden: Iemand die geen homo's kent, terwijl minstens tien procent van de bevolking homo is.
Wil je misschien even je bron vermelden?
Je zou nooit precies kunnen zeggen hoeveel mensen echt homo zijn. Dat is haast onmogelijk, pas als je in elk mens zijn binnenste zou kunnen kijken dan zou je kunnen weten wie nou wel of geen homo is.
En aangezien een mens dat niet kan, kan je ook nooit uitrekenen hoeveel mensen nou precies homo zijn of niet.

Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Er zijn zoveel onderzoeken gedaan naar homoseksualiteit, al vanaf de 17e eeuw is men min of meer 'serieus' bezig met homoseksualiteit. Wetenschappers hebben homoseksualiteit tot en met het jaar 1985 homo's als ziek beschouwd, die medische en psychische hulp nodig hebben. Er zijn allerlei onderzoeken gedaan, zoals shocktherapie, vooral shocktherapie heeft heel erg veel mensen, niet alleen homo's meer kwaad gedaan dan goed.

In die hele tijd is nog nooit komen vast te staan of homoseksualiteit later is ontwikkeld of dat het in de genen zit. De meerderheid van de wetenschappers denkt dat het in de genen zit een aantal andere denkt, dat het ligt aan externe invloeden.

Een ding is zeker, ik heb nooit bewust een keuze gemaakt, nooit zo'n keuze van, [i][b]"Laat ik maar eens homo worden."[/b][/i] En het getuigt dan ook van weinig respect als je homo's wilt gaan 'genezen' want dan krijg ik van dat soort beelden, dat men ook bij bijvoorbeeld geestelijk gehandicapten gaat kijken hoe ze dat syndroom van down kunnen voorkomen.

Homo's lijden geen ondragelijke pijnen door hun geaardheid, ze geven gewoon hun liefde aan leden van hetzelfde geslacht. Volgens mij kun je dat niet ziek noemen, alleen maar 'anders'.

Dit is het laatste wat ik over gevoelens, oorzaken en al vertel, want mijn ervaring is, dat er altijd mensen zullen zijn die zeggen, dat het wel een bewuste keuze is en die zeggen dat ik ziek ben.

Mijn antwoord, leer eerst maar eens een homo kennen en vel dan pas later een oordeel of hij/zij inderdaad ziek is.

Gegroet Cave Canem

Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 21:25 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Wat in ieder geval niet 'ziek' is aan homo's is dat ze een meer dan gemiddelde bijdrage leveren aan de samenleving, b.v. op het gebied van wetenschap, cultuur, zorg.

Daarom begrijp ik niet waarom zo'n ziekelijk-exhibitionistische gay-parade nodig is...
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 23:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Hm... Okee Asalah, dat begrijp ik wel. Maar inderdaad, ik vind je seksuele geaardheid geen positieve eigenschap (of die nou bi, homo of hetero is). Het klinkt een beetje als 'Ik ben erg trots dat ik 1 meter 90 ben' of 'ik ben erg trots dat ik bruin haar heb'.

Achie,

ZOals Cave al zegt: als hij de keus had gehad had hij voor heteroseksueel zijn gekozen, omdat dat 'normaal' en makkelijker is in de maatschappij.
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 23:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik ook niet Alex, maar ja net zo als hetero's denken ook niet alle homo's gelijk over bepaalde zaken.

Ik vind die parade ook niet nodig, maar ja blijkbaar willen veel mensen die parade, want elk jaar trekt het veel mensen en veel media.

Helaas wordt er dan niet MET de homo's gelachen, maar OM de homo's gelachen. En dat hebben ze zelf in de hand. Maar ondertussen wordt ook ik uitgelachen.

Gegroet Cave Canem

Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 23:38 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Vervelend, ja... maar we gaan er ook geen tranendal van maken toch. Kop op, Cave!
Roze zaterdag
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2001 23:59 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

[bijdrage verwijderd]
Roze zaterdag
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie