Geplaatst: Vr Feb 22, 2019 8:09 |
|
|
|
Lijkt me ook een prima experiment. En in de weekenden en vakanties sluiten we de grenzen voor die Hollandse toeristen.
Sowieso kun je 10 keer beter een Duitse toerist hebben dan een Randstedeling. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 22, 2019 11:21 |
|
|
|
Inderdaad, dit is een beetje alsof er 10 dikke mensen in de lift staan en tegen de ene magere persoon roepen dat hij uit de lift moet omdat de lift zo langzaam naar boven gaat...
Ja, het helpt wel... maar... |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 22, 2019 14:39 |
|
|
|
Cliff schreef: | Lijkt me ook een prima experiment. |
Mooi, laten we t doen dan.
Quote: | En in de weekenden en vakanties sluiten we de grenzen voor die Hollandse toeristen. |
Hoezo? Wij verstoppen jullie wegen niet. |
|
_________________ Houdt koers! |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 24, 2019 7:02 |
|
|
|
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Vr Mei 24, 2019 10:29 |
|
|
|
Cliff schreef: | Natubico schreef: | Duitsers hebben namelijk zo hun eigen trekpleisters in Nl, en laat die nou toevallig veelal in de Randstad gelegen zijn; o.a. Noordwijk en Zandvoort. |
Duitsers waren al een vaste waarde, maar ze komen in steeds grotere aantallen naar ons land. De Zeeuwse kust oefent een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op onze Oosterburen. Geen streek in Nederland is zo populair onder Duitse toeristen voor een vakantie als Zeeland.
...
De Zeeuwse kust was, is en blijft dé favoriete vakantiestek voor veel inwoners van Nordrhein-Westfalen, de deelrepubliek die aan Nederland grenst.
bron. |
Eens.
Toen ik nog een kind was, gingen mijn ouders met ons op vakantie naar Zeeland. Twee weken op een camping in Zoutelande.
Heerlijke vakantie. Twee weken lang zon en geen spatje regen. Wij hadden alle vrijheid, konden gaan en staan waar we wilden.
Zandkastelen bouwen, schelpen verzamelen, met andere kinderen de omgeving verkennen, fietsen, met een bal spelen, rennen, gek doen, languit in een enorme bos brandnetels vallen, afijn je kent het wel.
Zand in je eten, zand in je kleren, en wat dan nog. We hadden de tijd van ons leven. |
|
_________________ De beste stuurlui raken kant noch wal. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Apr 26, 2020 9:58 |
|
|
|
Waarom moet ik bij dit plaatje aan Royy denken?
 |
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Apr 27, 2020 10:11 |
|
|
|
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Jun 08, 2020 9:41 |
|
|
|
Over liften gesproken. Wij zaten in O-Europa in een hotel en sliepen op de achtste verdieping. Die lift weigerde ergens tussen die verdiepingen. Mijn vrouw begon te huilen omdat de monteur lang op zich liet wachten en ik lachte haar troostend uit.
Daarna weigerde ze later elke lift en moest ik uit solidariteit de rest van de dagen via trappen naar de 8ste verdieping klauteren.
Boontje komt om zijn loontje. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Jun 08, 2020 9:47 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Di Jun 09, 2020 9:32 |
|
|
|
Nooit iemand die bang was op de schouder geklopt, en grijnzend verklaard dat die angst eigenlijk niet nodig was. Dus het gevaar bagatelliseren om die persoon van een hoge trap of uit een gevaarlijke situatie te praten. Of gaat u daarbij staan huilen. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Jun 10, 2020 9:37 |
|
|
|
Ach. Ik ben ook zeer tevreden over de Veluwe. Denkelijk heeft de massale toestroom van westerlingen het uitstekende cijfer wat naar beneden bijgesteld.
Trouwens ik had ook niet echt een hekel aan geboren Amsterdammers. Ze hadden wel altijd de grootste bek en stonden helemaal vooraan.
Maar Amsterdammers wonen nauwelijks nog in onze hoofdstad. Die zijn meest verhuisd naar omliggende gemeenten.
Het was ook wel makkelijk als er zo,n grote bek tussen je groep zat. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 01, 2020 19:12 |
|
|
|
Drie jaar later, en nog steeds geldt dit topic als actueel:
Nederlandse steden staan vaker dan plattelandsgemeenten onderaan de gemeentelijke ranglijst van de brede welvaart. Weliswaar is de materiële welvaart in steden groter, het is er vaak minder veilig en schoon en inwoners zijn minder vaak gezond dan in plattelandsgemeenten, al zijn er uitzonderingen. Dit blijkt uit de eerste regionale Monitor Brede Welvaart 2020 van het CBS.
Amsterdam, Rotterdam en Den Haag staan met 17 indicatoren onderaan de ranglijst van de brede welvaart ‘hier en nu’.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/49/regionale-monitor-brede-welvaart-toont-grote-verschillen-stad-en-platteland
Voila. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 01, 2020 20:43 |
|
|
|
Ah, het provinciale minderwaardigheidscomplex meldt zich weer.
Vlissingen doet het overigens opvallend slecht.
Rotterdam behoort bij 8 indicatoren tot de beste 25%, Vlissingen slechts 4.
Rotterdam behoort bij 17 indicatoren tot de slechtste 25%, Vlissingen maar liefst 14, da's veel voor zo'n klein stadje. De buitenwijken van Rotterdam (zoals Barendrecht, dat toevallig in een andere gemeente ligt) doen het beter dan Vlissingen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 02, 2020 8:46 |
|
|
|
Ik wist al lang dat je dat ging zeggen, maar Rotterdam staat gewoon onderaan Royy. Net als de meeste grote steden.
Maak je over Vlissingen geen zorgen. Bij de eerste gemeentelijke herindeling gaan Middelburg, Veere en Vlissingen samen op in één gemeente en kom je ze nergens meer tegen in dit soort staatjes
Had ik je trouwens al wel eens verklapt dat ik eigenlijk in de gemeente Veere woon?
Ik woon eigenlijk precies op de grens tussen 12 en 13. Vlissingen is gewoon de dichtstbijzijnde stad, ik loop er zo naar toe. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 02, 2020 12:05 |
|
|
|
Ja daag Cliff, dan tellen we alle voorsteden ook bij Rotterdam. Komt Rotterdam er een stuk beter vanaf, |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 02, 2020 13:27 |
|
|
|
Rotterdam staat gewoon onderaan Royy. Punt. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 02, 2020 17:01 |
|
|
|
Rotterdam is ook een grote diverse stad, die je moet vergelijken met andere grote steden.
Net zoals je Vlissingen moet vergelijken met andere provinciesteden. Alleen al in vergelijking met de buurtjes in Middelburg komt Vlissingen er slecht vanaf. |
|
|
|
|
|
|