Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » In de Randstad woon je ongelukkig, onveilig en ongezond. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2019 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik maak er wel meer gebruik van. En als ik er gebruik van maak ervaar ik meer comfort en ontspanning.

Is psychisch. Onderzoek wijst namelijk anders uit.
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/artikel/3710716/de-randstad-woon-je-ongelukkig-onveilig-en-ongezond

BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2019 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ach Cliff, zolang al die provincialen elke dag en elk weekend massaal naar die "vreselijke" Randstad trekken...

BerichtGeplaatst: Ma Feb 11, 2019 0:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat heb ik al uitgelegd: we gaan ook massaal naar de tandarts. Niet voor ons plezier.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 11, 2019 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Ach Cliff, zolang al die provincialen elke dag en elk weekend massaal naar die "vreselijke" Randstad trekken...

Dat is nou juist één van de redenen waarom het er onleefbaar is geworden.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 11, 2019 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Dat heb ik al uitgelegd: we gaan ook massaal naar de tandarts. Niet voor ons plezier.

Elke dag? Elk weekend... vervelend leven dan als je elke dag of elk weekend ergens heen gaat tegen je zin...

BerichtGeplaatst: Ma Feb 11, 2019 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Dat is nou juist één van de redenen waarom het er onleefbaar is geworden.

Ik beschouw t niet als onleefbaar, integendeel.
Ik zou wel graag zien dat provincialen hun auto aan de rand van de stad laten staan. Verder tolpoortjes bij de Moerdijk, de Heinenoordtunnel en alle andere toegangswegen tot dit geweldige gebied waar iedereen (blijkbaar) graag wil zijn.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 11, 2019 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik heb de VVD eens nog meegemaakt als een pro-auto partij. Dat is dan wel zo'n 30 jaar geleden...

BerichtGeplaatst: Ma Feb 11, 2019 19:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Wegen bijbouwen alleen leidt niet tot oplossing van t fileprobleem, Loetje. T knelpunt blijft zitten rond de grote steden (waar iedereen blijkbaar graag heen wil), de ruimte om daar wegen uit te breiden is beperkt.
Is bovendien zonde van t geld, want je bouwt wegen voor een piek-gebruik wat 2 uurtjes per dag ook daadwerkelijk wordt gebruikt, de rest van de hele dag is t half leeg.

Wat je dus moet doen is een incentive inbouwen om mensen die niet in de spits hoeven te rijden (babyboomers uit de provincie die een dagje uit zijn) ook daadwerkelijk uit de spits te houden. Zie t als de voordeelurenkaart van de NS: buiten de spits 40% korting. Als die grijze Zeeuwen merken dat ze 40% korting krijgen als ze buiten de spits op weg gaan naar hun dagje meubelboulevard, hun avondje in een fatsoenlijke schouwburg, en al die andere fantastische dingen die je kunt doen in de Randstad, scheelt dat een hoop verkeer en dus een hoop files.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 11, 2019 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde...

Das war einmal. We zitten nu 20 jaar later al op 17 miljoen. En 2 miljoen extra overbevolking veroorzaakt geen congestie. En het grootste deel van die 2 miljoen extra overbevolking is geïmporteerd. Tsja, waarom eigenlijk? Wat is hier nou het nut en de noodzaak van?

BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2019 8:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Elke dag? Elk weekend... vervelend leven dan als je elke dag of elk weekend ergens heen gaat tegen je zin...

Geloof je 't zelf? Niemand gaat voor zijn plezier naar de Randstad. Zeeuwen al helemaal niet. En als ze graag naar een stad zouden willen liggen Brugge, Gent en Antwerpen net zo dichtbij... geen enkele reden dus om naar Rotterdam of Amsterdam te gaan.

BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2019 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Ik beschouw t niet als onleefbaar, integendeel.

Tja, de aanleiding van deze topic vertelt toch een ander verhaal...

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/artikel/3710716/de-randstad-woon-je-ongelukkig-onveilig-en-ongezond

Quote:
Ik zou wel graag zien dat provincialen hun auto aan de rand van de stad laten staan.

De meeste provincialen komen niet met de auto.

Quote:
Verder tolpoortjes bij de Moerdijk, de Heinenoordtunnel en alle andere toegangswegen tot dit geweldige gebied waar iedereen (blijkbaar) graag wil zijn.

Typische Randstedelijke grootspraak.

BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2019 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Geloof je 't zelf? Niemand gaat voor zijn plezier naar de Randstad. Zeeuwen al helemaal niet. En als ze graag naar een stad zouden willen liggen Brugge, Gent en Antwerpen net zo dichtbij... geen enkele reden dus om naar Rotterdam of Amsterdam te gaan.

Maar wat doen al die provincialen hier dan elke dag en elk weekend?

BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2019 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Tja, de aanleiding van deze topic vertelt toch een ander verhaal...

Is perceptie.

Quote:
De meeste provincialen komen niet met de auto.

Ongetwijfeld. Maar toch: 10% van de auto's van de weg af in de spits en de files zijn opgelost. Dus wegwezen met die provinciale auto's, ga lekker op je eigen snelwegen rijden.

Quote:

Typische Randstedelijke grootspraak.

Ik zou t eerder feitelijk noemen... hoeveel files staan er 's morgens NAAR het zuiden of oosten? Juistem...

BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2019 23:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Maar wat doen al die provincialen hier dan elke dag en elk weekend?

Welke provincialen? Ik ken echt niemand die in het weekend naar Rotterdam gaat.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2019 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Is perceptie.

Dat artikel is geen perceptie.

Quote:
Ongetwijfeld. Maar toch: 10% van de auto's van de weg af in de spits en de files zijn opgelost. Dus wegwezen met die provinciale auto's, ga lekker op je eigen snelwegen rijden.

Huh? De toerist staat niet in de spits. De Randstedeling staat daar omdat hij niet kan wonen waar hij werkt.

Quote:
Ik zou t eerder feitelijk noemen... hoeveel files staan er 's morgens NAAR het zuiden of oosten? Juistem...

Wij wonen waar we werken en ons woongebied is niet onbewoonbaar geworden omdat het totaal overbevolkt is.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2019 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Ik heb dat wel eens gedaan. Als je naar de Wereldhavendagen of naar Booijmans wilt, dan zal je naar Rotterdam moeten.
Rotterdam vind ik trouwens een leuke stad. Het kan erger want als ik naar het Rijksmuseum wil dan zal ik naar de vreselijkste stad van ons land moeten en dat doe ik dan maar.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2019 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Grappig... t stikt er van hier in t weekend.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2019 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Dat artikel is geen perceptie.

Je wou zeggen dat mate van gelukkigheid iets objectiefs is?

Quote:

Huh? De toerist staat niet in de spits. De Randstedeling staat daar omdat hij niet kan wonen waar hij werkt.

Je zult je nog verbazen hoeveel bejaarden lekker in de spits gaan tuffen met hun autootje.

Quote:

Wij wonen waar we werken en ons woongebied is niet onbewoonbaar geworden omdat het totaal overbevolkt is.

Maar geef eens antwoord: hoeveel files staan er 's morgens NAAR het zuiden en oosten...

BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2019 20:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Is natuurlijk wel gewoon te meten, zeker de gemiddelden.

Quote:
Maar geef eens antwoord: hoeveel files staan er 's morgens NAAR het zuiden en oosten...

Wat zou dat moeten bewijzen dan? Dat mensen voor hun werk naar de Randstad reizen? Maar dat is toch ook precies het probleem... de Randstad is onbewoonbaar, dus gaan mensen daar buiten wonen. Ze moeten echter wel naar hun werk.

BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2019 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

Het geluksgevoel is subjectief maar dat neemt niet weg dat de meeste mensen die zich ongelukkig voelen in de Randstad wonen.

Quote:
Je zult je nog verbazen hoeveel bejaarden lekker in de spits gaan tuffen met hun autootje.

Percentueel zal dat reuze meevallen.

Quote:

Gelukkig geen. En ik heb je al uitgelegd dat dit komt omdat wij wonen waar we werken.

BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2019 21:46 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ik ben blij dat ik uit de randstad weg ben.

De volgebouwde lelijkheid en overbevolking zijn een absolute achteruitgang te noemen
en geen vooruitgang, zoals de neo-libertaire orde de domme mensen agressief onderwijst.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 15, 2019 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Is natuurlijk wel gewoon te meten, zeker de gemiddelden.

Een subjectief gemiddelde dan?

Quote:

Wat zou dat moeten bewijzen dan? Dat mensen voor hun werk naar de Randstad reizen?

Dat er hele hordes provincialen dagelijks in de Randstad vertoeven.

Quote:
Dat mensen voor hun werk naar de Randstad reizen? Maar dat is toch ook precies het probleem... de Randstad is onbewoonbaar, dus gaan mensen daar buiten wonen. Ze moeten echter wel naar hun werk.

Huh? Is er in de provincie geen werk dan?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 15, 2019 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Percentueel zal dat reuze meevallen.

Nee valt niet mee. Aanzienlijk deel van de automobilisten in de spits hoeft helemaal niet per se in de spits te reizen.

Quote:

Gelukkig geen. En ik heb je al uitgelegd dat dit komt omdat wij wonen waar we werken.

Als jullie zouden wonen waar je werkt, zouden er niet zoveel files naar de Randstad staan...

BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2019 1:47 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Het is een wereldwijd verschijnsel lijkt het. In Chili leeft men gemiddeld het gelukkigst in kleine en middelgrote provinciesteden. Toch trekt de jeugd naar de grote stedelijke centra (Santiago, Concepción, Valparaíso/Viña del Mar en Antofagasta) waar goedbetaald werk is, de grootste culturele evenementen zijn, ofschoon objectief gezien het geluksgevoel onder degenenen die er wonen er gemiddeld lager ligt.

Een soort paradox, lijkt het.

Of misschien hebben wij als bewoners van middelgrote provinciesteden (Osorno, 150.000 inwoners, Puerto Montt, 210.000 inwoners) gewoon een keuze gemaakt, ons leven hier gemaakt en niet zo`n behoefte aan heelveelverdienen of veelsoortig aanbod op het gebied van culturele evenementen, en waarderen we meer de nabijheid van natuur, en het wat rustigere leven van de provinciestad. Het gelukkigst leeft men volgens de statistieken in het koude zuiden met Coyhaique en Punta Arenas bovenaan de lijst, gevolgd door Castro, Valdivia en Osorno. Viña del Mar scoort het hoogst van de grote stedelijke centra: prachtige stranden, grote boulevards, geringe misdaad, en staat boven Puerto Montt, zie ik nu, dat vrij laag scoort vanwege de misdaad en het drukke woon/werkverkeer. Er zijn uitzonderingen op de regel die ik hierboven klakkeloos overnam uit het artikel, ook Temuco scoort laag, nog lager dan Santiago. Maar voor de rest klopt het wel.

Trouwens ik geniet zeer zeker van een paar dagen uit in Concepción of Santiago. Er is veel op het gebied van theater, films, goede muziek leuke eettenten.

Maar er wonen? Nee bedankt.

Mijn kinderen denken daar anders over. De meest idealistische woont in een dorp op 20 km afstand van Concepción (zo eet ze van twee walletjes). De andere twee in hartje Santiago.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2019 8:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Een subjectief gemiddelde dan?

Je gelukkig voelen is altijd subjectief. Dat heeft echter niks te maken met het feit dat mensen zich ongelukkig voelen.

Quote:
Huh? Is er in de provincie geen werk dan?

Natuurlijk wel. Het is de Randstedeling die iedere morgen in de Randstad voor files zorgt.

Quote:
Nee valt niet mee. Aanzienlijk deel van de automobilisten in de spits hoeft helemaal niet per se in de spits te reizen.

Het zijn geen toeristen, zoals jij suggereert. Het zijn de Randstedelijken zelf die, vanwege hun werk, onderweg zijn en dat wellicht op een ander tijdstip zouden kunnen doen.

Quote:
Als jullie zouden wonen waar je werkt, zouden er niet zoveel files naar de Randstad staan...

Hoezo? Ik sta nooit in de files van de Randstad. Ik woon waar ik werk.

Maar het is wel grappig dat jij van de ene kant hardnekkig ontkent dat het leven in de Randstad niet leuk is, maar gelijktijdig de provinciaal de schuld ervan geeft dat de Randstad niet leuk is.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie