Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » In de Randstad woon je ongelukkig, onveilig en ongezond. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 9:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Amsterdam heeft 40.000 mensen in de bijstand. De rijkdom van die stad is dus maar zeer relatief.

Als ze daar de AirBnB in de sociale woningbouw aanpakken wordt het probleem nog 10 keer zo groot. Wat een asocialen zijn dat... iedereen die in Amsterdam een sociale huurwoning heeft of heeft gehad de afgelopen 30 jaar houdt hem vast. Ook als ze eruit vertrekken gaan ze direct onderverhuren.

Aso's.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik ben vorige week nog in de (westelijke) randstad geweest. Lol, wat een paupers daar! Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Hajar

Tedje van Es schreef:
Quote:
Het valt wel mee met de Randstad als the place to be. Volgens onderzoek van de Rabobank en de Universiteit van Utrecht is de Randstad de streek waar de mensen het ongelukkigst, het ongezondst en het onveiligst zijn, schrijft het AD...

...En als je er dus breder naar kijkt, is Noord-Drenthe een veel betere plek om te wonen. Luchtkwaliteit, sociale samenhang in de buurt, de balans tussen werk en privé: Drenten hebben het allemaal beter voor elkaar dan de gemiddelde Rotterdammer of Amsterdammer, ondanks alle aandacht die deze steden krijgen...

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/in-de-randstad-woon-je-ongelukkig-onveilig-en-ongezond

Hear, hear! Very Happy
Zoals ik al zo vaak heb gezegd: de Randstad is behoorlijk overgewaardeerd.

Noord Drenthe ook Wink

H @}}-

Hij verleent hen uitstel tot een vastgenoemde termijn 16:61
''Is het probleem niet de bedoeling?"
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Aso's.

Asodam.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Zucht, rellende provincialen...

Blijf er dan ook zou ik zeggen. Hoe komt t toch dat provincialen zo vaak in de Randstad zijn??

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik kom ook twee keer per jaar bij de tandarts... maar is ook niet mijn favoriete plek.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ware het niet dat enorme ladingen provincialen bijna dagelijks in de Randstad te vinden zijn.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 22:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De wachtkamers van de ziekenhuizen en tandartspraktijken zitten ook vol Royy...

Geloof de onderzoeken nou maar gewoon, dan zijn we uitgepraat. Mensen die in de Randstad wonen zijn aantoonbaar ongelukkiger.

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 2:03 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Ik vind de verschillen klein. 81% versus 89%. In Chili zijn die groter; ook hier geldt dat men in grote steden ongelukkiger is. Vooral in Santiago, met 4,5 miljoen inwoners, en Antofagasta met 900.000 inwoners is men gemiddeld het minst gelukkig. Toch maken steden niet per definitie ongelukkig. In kleinere steden is men gemiddeld gelukkiger dan op het platteland of in kleine dorpen.

De voornaamste geluksfactoren zijn volgens de studie:
- leeftijd: mensen van middelbare leeftijd zijn ongelukkiger dan jongeren onder de 30 jaar oud of mensen boven de 60 jaar.
- werk of werkeloos: het gevoel bij te dragen of nutteloos te zijn beïnvloedt de gelukssensatie behoorlijk.
- inkomenszekerheid gekoppeld aan een modale of bovenmodale koopkracht maakt gelukkiger
- krachtige sociale structuren: goede banden met de familie, een vriendenkring, gemeenschapsleven
- gezondheid, geestelijk en lichamelijk
- onveiligheid (oorlog, misdaad) en corruptie

Een andere studie noemt de 5 scandinavische landen, Nederland Zwitserland, Canadá en Nieuw Zeeland en Australië als tien gelukkigste.

De meest ongelukkige mensen zijn te vinden in Syrië, Burundi, Centraalafrikaanse republiek, Ruanda, Tanzania, Yemen, Zuid-Soedan, Liberia en Haitì.

De Latijnsamerikaanse landen nemen een tussenpositie in: Costa Rica staat op de 12de plaats Chili op nr.20, Braziliê op nummer 22, Argentinië op 24, Uruguay op 28. In Venezuela is gelukkigheidsindex zeer snel gevallen ze staan op 82, en zijn daarmee de ongelukkigste latijnsamerikanen.

Van de wereldmachten staan de VS op nummer 14; Duitsland op 16, Groot-Brittannië op 19, Frankrijk op 31, Italië op 48, Rusland op 49, Japan op 51, China op 79.

De gelukkigste islamieten in islamitische landen wonen in Qatar (35), Saoedisch Arabië staat op 37, Koeweit op 39, Bahrein op 41 en Maleisië op 42. De ongelukkigste moslems wonen in Syrië, Yemen, Afghanistan, Tsjaad, Niger en Soedan.

Wat ook gemeten werd is de toename of afname van de geluksindex tussen 2005 en 2017: In Nicaragua, Letland, Sierra Leone, Ecuador, Moldavië, Rusland en Bulgarije nam de gelukkigheid het sterkste toe, in Venezuela, centraalafrikaanse republiek, Griekenland, Botswana, Oekraïne, Yemen en Jamaica hets sterkste af.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Ware het niet dat enorme ladingen provincialen bijna dagelijks in de Randstad te vinden zijn.

Omdat ze er werken of er een dagje toerist willen zijn. Als ik naar het prachtige Rijks- of naar het dito Van Goghmuseum wil dan zal ik naar Amsterdam moeten. Dat doe ik dan dus ook.

Maar dat staat los van wat ik van die stad vind en het neemt ook niet weg dat mensen in grote steden minder gelukkig zijn.
En als blijkt dat bijna de helft van de jonge ouders uit Amsterdam wegtrekken dan zegt dat heel veel. Hoeveel Amsterdammers wonen er nog in Amsterdam? Ze vluchten allemaal omdat de stad steeds minder leefbaar wordt.

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:

Andersom ook. Als ik ga wandelen in de Zuid Limburgse heuvels en ik groet mensen onderweg dan krijg ik de groeten terug met een randstedelijk accent. En in de binnenstad van Maastricht wonen inmiddels meer gepensioneerde Hollenders dan Mestreechteneere.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2017 21:55 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Haha... Ik zou niet weten wat ik in de Randstad zou moeten..

De laatste keer was toen mijn dochter vanwege het werk, waarvoor ze gevraagd was in Den Haag te gaan wonen. Een keer op bezoek geweest, om niet meer terug te keren.
De geluidsinstallatie in de trein was kapot. Gelukkig kon ik mijn dochter met mijn GSM bellen, waar we moesten overstappen. Niemand te zien die ons dat kon vertellen.
We werden in de buurt van het Binnenhof trouwens voor Australiërs aangezien Smile
Dat was wel lachen.

Gelukkig kwam mijn dochter terug naar Brabant toen ze in verwachting was.
Ze wilde absoluut niet dat de kleine in Den Haag zou opgroeien.
En dat is al 11 jaar geleden.

Kortom.. De Randstad.. Een en al triestigheid.

En dan nu... Cultuur...

http://www.cubra.nl/bestegedichten/07laurey.htm

Harriet Laurey
Sonnet voor Brabant

Op weg naar Brabant wordt de wereld warmer,
Inniger leven doet zich aan mij voor,
Vanuit de lage hoeven dringt het door
En rekt zich uit in de gestrekte armen

Van populieren duizelend van licht.
Dit licht, ik kom het in de mensen tegen.
Ik zie het in hun oogopslag bewegen
En rimpels krijgen op een oud gezicht.

En nergens is het kinderlijk geluid
Zo zuiver afgestemd op vogelzingen,
En nergens komen de gewone dingen
Zo openhartig voor zichzelve uit.

En nergens ligt een glimlach zo gereed
Als waar de wereld land van Brabant heet.

P.S.
En ik sta daar ook nog ergens tussen Smile

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2017 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Het ware verhaal WIJeindhoven
Royale uitkeringen .
Een grote kostenpost in Eindhoven is de zorg. Doordat de gemeente veel taken van de overheid op zich moest nemen, zijn de kosten voor jeugdzorg en huishoudelijke hulp de pan uitgerezen. Ook zou Eindhoven een royaal uitkeringsbeleid hebben bij welzijnsinstantie WIJ Eindhoven.

Maar niet alleen de zorg kost geld, ook de ww- en bijstandsuitkering drukken zwaar op de begroting. Want de werkloosheid mag dan wel teruglopen, het aantal uitkeringen in de gemeente daalt nog niet echt. Door de uitkeringen moet de gemeente extra personeel in dienst nemen om al deze werklozen weer aan een baan te helpen. Gevolg: extra kosten.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/265012462/Tientallen+miljoenen+euros+tekort+in+Eindhoven.aspx

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2698611093/Bestuurders+RegioZorg-West+verdacht+van+miljoenenfraude+met+pgb-geld.aspx
BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2017 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2201243-rijken-onder-wie-prins-bernhard-kapen-huizenmarkt-amsterdam.html

https://nos.nl/artikel/2203779-amsterdam-wil-vastgoedbonzen-horen-inclusief-prins-bernhard.html

Schande dat Hollandse koningshuis van ons! Weg ermee! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Vr Feb 09, 2018 15:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Leuke voor Royy:

https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/83836NED/table?dl=6F42

Economic powerhouse Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Feb 09, 2018 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Haha ik hoorde m op de radio ja.

Vermogen is iets uit t verleden Cliff, heeft niks met huidige economische prestatie te maken. Als je zo kijkt is Luxemburg ook een economic powerhouse volgensjou Laughing

Bovendien even corrigeren voor leeftijd, Zeeland is grijs en dus logischerwijs vermogender dan het jonge Groot-Rijnmond.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 09, 2018 15:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je draait er weer mooi een punt aan, maar het gemiddelde vermogen van de Rotterdammer is 1900 euro Royy. Dat verdient de gemiddelde 15 jarige nog in een zomer bij elkaar met zijn krantenwijkje.

Wat de fuck doen jullie daar?

Gezien de enorme bijstandtrekkerij kan ik ook niet anders concluderen dan de mensen die iets lijken te hebben, alles bij elkaar geleend hebben en alsnog financieel 'onder water' staan.

Een gemiddeld vermogen van 1900 euro per persoon. Godallemachtig wat een armoede in dat zelfbenoemde 'economic powerhouse'.

Slaaf zijn van je eigen leningen, meer kan ik er niet van maken. En steek het niet alleen op leeftijd. De gemiddelde 16 jarige met een brommert en een mobieltje heeft een eigen vermogen van 1900 euro.

Manmanman... moet ik voedselpakketten jullie kant op laten komen? Is Oxfam Novib al langs geweest?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 09, 2018 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Slaaf zijn van je eigen leningen, meer kan ik er niet van maken.

Zo werkt de nieuwe economie.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat de lucht in de Randstad vol met kankerverwekkend fijnstof zit weet inmiddels iedereen wel...

Mooi dan dit bericht te lezen:

Nieuw wetenschappelijk bewijs: Zeeuwse zeelucht is goed voor je gezondheid
Dat de zilte Zeeuwse zeelucht goed voor je is, dat wisten we al. Sterker nog: dat is al eeuwenlang een Zeeuwse volkswijsheid, maar er is nu ook hard bewijs voor. Zeelucht inademen zou zelfs helpen om kanker te bestrijden en het cholesterolgehalte in het bloed te verlagen, blijkt uit onderzoek.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/110671/Nieuw-wetenschappelijk-bewijs-Zeeuwse-zeelucht-is-goed-voor-je-gezondheid

Hier woon ik, net achter deze duinen...

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 14:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Mooi, ik kom er graag maar wonen, nee. Het waait me te hard aan zee en dat is niks voor mij.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is waar Smile De lucht is schoon maar je krijgt er wel heel veel van in je bek...

Mijn huis en tuin liggen pal achter de duinen. De zijde van het huis richting zee daarvan kun je de ramen blijven lappen... zit eigenlijk altijd wel zout op. Voor je auto is het ook niet best.

Maar... mijn tuin heeft heerlijke windschermen en in totaal 6 verschillende terrassen. Er is altijd wel een plekje te vinden in de zon en uit de wind...

Ik ga niet exact zeggen waar ik woon, maar het lijkt op dit (deze is in Domburg)

Randstad... ik wil er niet doodgeboren worden Very Happy

https://www.europesetuinen.nl/tuinen-nl-zeeland.htm

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En ja, ook dit is ZEELAND:

https://get.google.com/albumarchive/109726537264644092409/album/AF1QipNz_EF54Wchk07hZr8jmtD1HcbB6sE2qaTM-Srb?source=pwa#

Je zou bijna denken dat het mediterraan is...

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Zeeland bruist... Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Wat is kennis-intensief werk? Hersenchirurgie?

Horlogemaker. De echte dus, hé, niet die digitale rotzooi van tegenwoordig.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:MontreGousset001.jpg

BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2019 8:02 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:

Ziet er aardig uit.
Maar er zijn zo mogelijk nog wel mooiere botanische tuinen in de lande; en met name ook in de Randstad hoor.
Link naar afbeeldingen
-
In de Randstad woon je ongelukkig, onveilig en ongezond.
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie