Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » In de Randstad woon je ongelukkig, onveilig en ongezond. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 13:58 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Ik vrees dat wat je daar beweert niet waar is.

Angst schijnt 'n slechte raadgever te zijn.
https://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=angst%20is%20een%20slechte%20raadgever
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Dus dat veel grotere materiele vermogen van de gemiddelde Zeeuw hoeft helemaal niet te betekenen dat men in die provincie gemiddeld ook beter af is op het gebied van welzijn dan in andere provincies waar het gemiddelde vermogen stukken lager ligt.

Cliff schreef:

De eerste link betreft 'n onderzoek van de Rabo Bank en de Universiteit van Utrecht.
De Rabo is zoals bekend 'n bank waarvan de klandizie voornamelijk het platteland bewoont.
Om de waarde van door haar gefinancierde objecten op peil te houden zal haar dus veel eraan gelegen zijn dat af en toe ook 'ns 'n bericht als de uitkomst van dit onderzoek in het nieuws verschijnt.
Dat universiteiten zich inmiddels meer en meer voor lucratieve karretjes van het bedrijfsleven (moeten) laten spannen is daarenboven vrij algemeen bekend.

Wat de tweede link betreft kan gesteld dat op nogal wat plaatsen in Zeeland die gezonde zeelucht verdrongen wordt door de stank van varkensmesterijen en andere vormen van intensieve veeteelt. (Is al 'ns eerder aan de orde geweest trouwens).

Uit de derde link blijkt dat het verschil in ontevredenheid tussen de bewoners van steden in wezen vrij klein is; in de meest tevreden stad (Ede) is zo'n 11 procent niet tevreden; in de op een na meest ontevreden stad (Amsterdam) is dat 18 procent; wie weet is het in Rotterdam dan 19 procent.
Maar dat gaat alleen over de steden. Over de rest van het land wordt in dit opzicht in alle talen gezwegen.
En verder blijkt uit deze link dat van de top tien meest tevreden steden er maar liefst 6 in de Randstad gelegen zijn (en welgeteld 1 in Zeeland).

Dus nee, echt veel blijkt in het onderhavige opzicht niet uit deze onderzoeken.
-
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 15:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Verschillen vallen nogal mee... sterker nog: er blijkt relatief meer jeugd 15-20 jaar te zijn in Zeeland. In de leeftijdscategorie 25-45 jaar is het verschil vrij groot, maar zoals jou grafiek eerder al liet zien zit daar nauwelijks vermogen. Bij 45-65, waar het meeste vermogen zit, is het in Zeeland maar 4,3% hoger dan in Rotterdam.

Eigenlijk verklaart deze tabel niets van het belachelijke verschil van 1.900 euro per Rotterdammer en tegenover 54.500 per Zeeuw.

Heb t ff uitgerekend, t verklaart 10k verschil. Daarbij andere kenmerken negerend, o.a. % eigen woning bezit, % grondbezitters in Zeeland etc.

Quote:
Mijn conclusie blijft dus overeind: Rotterdam leeft van geleend geld. Creditcard-rijkdom, lease-auto's en hypotheken onder water....

Haha, maar 30% van deze stad heeft uberhaupt een hypotheek Cliff. Welcome to reality...

Quote:

Dat is zoiets als het verschil tussen een gereformeerde in Ede en in Staphorst.

Ehh?? Hoe je t ook wendt of keert, die islam opereert in een Nederlandse context.

Quote:

Oh, ik zal niet ontkennen dat grote steden steeds meer 'nieuwe Nederlanders' krijgen. Maar dat de provincie dit ook gaat krijgen, dat geloof ik niet. Rijke blanken zullen gaan verhuizen naar de provincie omdat de stad onleefbaar wordt.

Mja, da's een beetje de jaren 80 manier van denken. Toen ging het slecht met de steden. Die steden hebben echter een opmerkelijke comeback gemaakt, o.a. door veberterde milieuwetgeving. Dat zet nog wel een tijdje door, je ziet bv een sterke trek van rijke bejaarden naar appartementen in de steden.
Tegelijkertijd zal de gekleurde middenklasse ook gaan suburbaniseren, hou je niet tegen. Je ziet t al in vinexwijken als Ypenburg en Leidsche Rijn, dat trekt ook verder.

Quote:

In de provincie is dat niet anders.

Nee joh, theatherdichtheid per hoofd is veel groter in de steden. Theaters of schouwburgen in de provincie zijn vaak zieltogende dingen, met nauwelijks bezoekers.

Quote:

In de provincie is dat niet anders. Bovendien zijn er kroegen en restaurants genoeg, bioscopen misschien iets minder maar ook nog voldoende.

Ik vind het horeca-aanbod in provinciesteden altijd wat slaapverwekkend... weinig drukte, weinig keuze.

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 19:04 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Royy,
In de meeste provincies is de horeca in handen van ongelovigen. Ongelovigen die zich verenigd hebben omdat zij vrezen om in hun eentje voor God te moeten gaan staan, ondanks dat ze weten dat God smal en klein is. Duizenden jaren straf verdienen de ongelovigen wegens het minder maken van God.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2019 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

@ torentje, dank voor de mededeling.

Hoe staat het met het aantal Duitse leraren in de horeca?

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2019 8:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Heb t ff uitgerekend, t verklaart 10k verschil. Daarbij andere kenmerken negerend, o.a. % eigen woning bezit, % grondbezitters in Zeeland etc.

Ah., jij hebt het even uitgerekend Very Happy

Nee, nu zijn we gerust.

Quote:
Haha, maar 30% van deze stad heeft überhaupt een hypotheek Cliff. Welcome to reality...

Dat maakt het eigenlijk nog schrijnender. Ze hebben GEEN hypothecaire schuld en toch zo'n enorm laag eigen vermogen? Droevig.

Quote:
Ehh?? Hoe je t ook wendt of keert, die islam opereert in een Nederlandse context.

Ja, geen idee wat je daarmee wilt zeggen. Als het maar niet is dat dat een 'mildere' vorm van Islam betekent.

In een ander topic had je het erover dat je als man niet hand in hand over straat kon met een andere man....

Quote:
Mja, da's een beetje de jaren 80 manier van denken. Toen ging het slecht met de steden. Die steden hebben echter een opmerkelijke comeback gemaakt, o.a. door veberterde milieuwetgeving. Dat zet nog wel een tijdje door, je ziet bv een sterke trek van rijke bejaarden naar appartementen in de steden.
Tegelijkertijd zal de gekleurde middenklasse ook gaan suburbaniseren, hou je niet tegen. Je ziet t al in vinexwijken als Ypenburg en Leidsche Rijn, dat trekt ook verder.

Ja, maar dat alles houdt totaal geen rekening met robotisering, zelfrijdende auto's en VR. Terwijl dat toch echt ontwikkelingen zijn die er aan zitten te komen.

Quote:
Nee joh, theatherdichtheid per hoofd is veel groter in de steden. Theaters of schouwburgen in de provincie zijn vaak zieltogende dingen, met nauwelijks bezoekers.

Dat was niet wat ik zeg hè.

Quote:
Ik vind het horeca-aanbod in provinciesteden altijd wat slaapverwekkend... weinig drukte, weinig keuze.

Zal jouw persoonlijke mening zijn. De café dichtheid is namelijk vaak groter in de provincie.
https://www.missethoreca.nl/cafe/nieuws/2013/09/in-nederland-een-cafe-per-1000-inwoners-1018154

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2019 18:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat maakt het eigenlijk nog schrijnender. Ze hebben GEEN hypothecaire schuld en toch zo'n enorm laag eigen vermogen? Droevig.

Oh vergis je inderdaad niet in hoeveel mensen aan de onderkant financiele problemen hebben.

Quote:

Ja, geen idee wat je daarmee wilt zeggen. Als het maar niet is dat dat een 'mildere' vorm van Islam betekent.

Dat zeg ik toch ook nergens. Zeg alleen maar dat dat interessant is.

Quote:

Ja, maar dat alles houdt totaal geen rekening met robotisering, zelfrijdende auto's en VR. Terwijl dat toch echt ontwikkelingen zijn die er aan zitten te komen.

Dat versnelt dan alleen maar het proces van verkleuring van de provincie...

Quote:

Zal jouw persoonlijke mening zijn. De café dichtheid is namelijk vaak groter in de provincie.
https://www.missethoreca.nl/cafe/nieuws/2013/09/in-nederland-een-cafe-per-1000-inwoners-1018154

Waar staat dat? Terschelling en Ameland, duh, die leven van toeristen. Maastricht past bij Limburg... waar is Zeeland (toch ook niet al te weinig toeristen...)... oh wacht.

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2019 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Oh vergis je inderdaad niet in hoeveel mensen aan de onderkant financiele problemen hebben.

Noem eens een percentage...

Quote:
Dat zeg ik toch ook nergens. Zeg alleen maar dat dat interessant is.

Wat is er precies interessant aan?

Quote:
Dat versnelt dan alleen maar het proces van verkleuring van de provincie...

Weet ik niet, eerst zien.

Quote:
Waar staat dat? Terschelling en Ameland, duh, die leven van toeristen. Maastricht past bij Limburg... waar is Zeeland (toch ook niet al te weinig toeristen...)... oh wacht.

Ja, wacht:

https://www.missethoreca.nl/restaurant/artikel/2012/04/restaurantdichtheid-nederlandse-gemeenten-101126308

Plaats 6, 11, 12 & 13 zijn Zeeuws. Waar staan de grote steden? Ik zie Amsterdam op plek 15 en Rotterdam op plaats 92...

Echt Royy, het noemen van uitgaan, cultuur, supermarkt en bioscoop om in de randstad te wonen zijn onzinnige redenen.

Trouwens, nog even en we krijgen onze boodschappen gewoon thuis.

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2019 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Noem eens een percentage...

Nou als je 0-5000 netto vermogen hebt, mag je denk ik wel spreken van een financieel probleempje. Da's 24% van de huishoudens...

https://www.ad.nl/economie/veel-huishoudens-met-meer-schuld-dan-bezit~a1b62e5d/

Quote:
Wat is er precies interessant aan?

Zoals ik al zei: omdat het mede bepalend is voor de toekomst van dit land.

Quote:

Echt Royy, het noemen van uitgaan, cultuur, supermarkt en bioscoop om in de randstad te wonen zijn onzinnige redenen.

Haha, Ik heb t over de slaapverwekkendheid van de horeca in de provincie.... kom jij aan met het aantal restaurants per 10.000 inwoners. Lekker boeiend...

Ik heb in Rotterdam de keuze uit 453 restaurants. In Middelburg is dat het abominabele aantal van 36... in Sluis maar liefst 77 en in Noord-Beveland maar liefst 15. Gefeliciteerd Cliff, ik denk dat het totaal aantal restaurants in heel Zeeland niet eens de 453 haalt Laughing

Quote:
Trouwens, nog even en we krijgen onze boodschappen gewoon thuis.

Joh, dat kan nu al he? Of bezorgt Appie niet in Zeeland?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 0:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nou als je 0-5000 netto vermogen hebt, mag je denk ik wel spreken van een financieel probleempje. Da's 24% van de huishoudens...

Nou, exact. En waar zitten die: in Rotterdam, zelfbenoemd 'economic powerhouse' met veel vacatures en zogenaamd veel toekomstmogelijkheden...

Als het er werkelijk allemaal zo goed zou zijn, dan verwacht ik betere cijfers en geen bevolking die alles bijelkaar leent om 'bij te blijven'.

Quote:
Zoals ik al zei: omdat het mede bepalend is voor de toekomst van dit land.

OP wat voor manier?

Quote:
Haha, Ik heb t over de slaapverwekkendheid van de horeca in de provincie....

Ja, maar wat wil je nou? Jij noemt Rotterdam 'hip' en 'dynamisch' en de provincie 'slaapverwekkend'.... het zijn allemaal subjectieve termen die voor iemand anders misschien exact het tegenovergestelde zijn. Ik kan er totaal niets mee.

Het is een beetje hard roepen dat 'groen' hip is en dynamisch, en 'rood' slaapverwekkend. Goh. Lekker boeiend.

Quote:
Ik heb in Rotterdam de keuze uit 453 restaurants. In Middelburg is dat het abominabele aantal van 36... in Sluis maar liefst 77 en in Noord-Beveland maar liefst 15. Gefeliciteerd Cliff, ik denk dat het totaal aantal restaurants in heel Zeeland niet eens de 453 haalt

Je mist het punt. Je gaat misschien 10 keer per jaar uit eten... of je nu uit 50, 500, 5000 of 50 miljoen restaurants kunt kiezen... maakt echt niets uit Royy. Het is de paradox of choice. Maar ik snap wel dat mensen in de randstad de onlogische hoeveelheid aan keuzes graag zien... dat is de reden waarom we nu bv. met 492 verschillende types shampoo zitten. Lekker boeiend.

Quote:
Joh, dat kan nu al he? Of bezorgt Appie niet in Zeeland?

Ach ja... je haalt je eigen punt onderuit en wordt dan cynisch?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nou, exact. En waar zitten die: in Rotterdam, zelfbenoemd 'economic powerhouse' met veel vacatures en zogenaamd veel toekomstmogelijkheden...

Die zitten zeker geconcentreerd in de grote steden. Toch is het BBP en de werkgelegenheid per hoofd hier hoger, dat maakt het dus een economic powerhouse.

Zeeland heeft 153k banen op 382k inwoners, Rotterdam heeft 391k banen op 623k inwoners.
Dus: per Zeeuw 0.4 baan, per Rotterdammer 0.6 baan.

Me dunkt: 50% meer banen, een waar economic powerhouse.

https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/83582NED/table?ts=1542188373652

Quote:

OP wat voor manier?

Op de manier dat het een blijvend en groeiend deel van dit land is. Wat denk je wat er gebeurt als de babyboom aan het overlijden slaat? Gaat t opeens hard hoor. Zie je hier al duidelijk.

Quote:

Je mist het punt. Je gaat misschien 10 keer per jaar uit eten... of je nu uit 50, 500, 5000 of 50 miljoen restaurants kunt kiezen... maakt echt niets uit Royy. Het is de paradox of choice. Maar ik snap wel dat mensen in de randstad de onlogische hoeveelheid aan keuzes graag zien... dat is de reden waarom we nu bv. met 492 verschillende types shampoo zitten. Lekker boeiend.

Hmm nee ik ga wat vaker uit eten en wat drinken etc. Ik heb die 36 in Middelburg binnen een jaar gehad. En wat moet ik dan? Lang reizen om bij een nieuw restaurant te komen? Geen zin in.
Moet je nagaan als je er al 10 jaar woont, dan ken je die 36 van binnen en van buiten. Gaap.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zeeland heeft 153k banen op 382k inwoners, Rotterdam heeft 391k banen op 623k inwoners.
Dus: per Zeeuw 0.4 baan, per Rotterdammer 0.6 baan.

Me dunkt: 50% meer banen, een waar economic powerhouse.

Maar wat schiet je daarmee op als een groot deel van die banen vacatures zijn en ruim twee keer zoveel mensen in de bijstand zitten dan in Zeeland?

Volgens mij niets. Dat is ook de reden voor de abominabele vermogenspositie.

Quote:
Op de manier dat het een blijvend en groeiend deel van dit land is. Wat denk je wat er gebeurt als de babyboom aan het overlijden slaat?

Dan gaat mijn vlag uit. Wat een kutgeneratie was dat zeg.

Quote:
Gaat t opeens hard hoor. Zie je hier al duidelijk.

Ja, maar ik zie die niet naar de provincie komen.

Quote:
Hmm nee ik ga wat vaker uit eten en wat drinken etc. Ik heb die 36 in Middelburg binnen een jaar gehad.

Wat? Jij gaat bijna elke week uit eten?

OK, dan ben je echt een grote uitzondering:
https://www.ing.nl/nieuws/nieuws_en_persberichten/2015/04/ing_weekoverzicht_uit_eten_gaan_kost_consument_gemiddeld_30_euro_per_persoon.html

De meerderheid gaat slechts een enkele keer uit eten... (47%) dan zijn er nog mensen die één keer per 2 maanden uit eten gaan (17%) en een deel wat nooit uit eten gaat (11%). Met andere woorden: mensen die 2 keer per maand of zelfs nog minder uit eten gaan maken 75% van de groep uit...

Daarom snap ik dat geroeptoeter ook niet over 'oh wat een fijne faciliteiten in de randstad'... terwijl de mensen die er wonen er zelden gebruik van maken.

Quote:
En wat moet ik dan? Lang reizen om bij een nieuw restaurant te komen? Geen zin in.

Dat is natuurlijk niet waar. Rotterdam klinkt dan wel als één gebied, maar als je van oost naar west of noord naar zuid moet rijden ben je zo 45 minuten onderweg ivm de verkeersdrukte, stoplichten, etc.

Als je in Middelburg zit ben je in 45 minuten zo'n beetje overal, zelfs al bijna in Rotterdam. Maar ook in Antwerpen.

Dus wederom: drogreden. Gaap.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar wat schiet je daarmee op als een groot deel van die banen vacatures zijn en ruim twee keer zoveel mensen in de bijstand zitten dan in Zeeland?

Volgens mij niets. Dat is ook de reden voor de abominabele vermogenspositie.

T geeft aan dat we daadwerkelijk een economic powerhouse zijn met 50% meer banen dan in Zeeland. De grote steden zijn een concentratie van economische activiteiten, of je t nou leuk vindt of niet.

Quote:

Dan gaat mijn vlag uit. Wat een kutgeneratie was dat zeg.

Tsja, maar t leidt er ook toe dat de relatief veel jongere islamitische bevolking een groter gewicht in de schaal gaat leggen.

Quote:
Ja, maar ik zie die niet naar de provincie komen.

Ik denk t wel.

Quote:

Daarom snap ik dat geroeptoeter ook niet over 'oh wat een fijne faciliteiten in de randstad'... terwijl de mensen die er wonen er zelden gebruik van maken.

Ik denk dat de gemiddelde jongere Randstedeling behoorlijk vaker uit eten gaat.

Quote:

Dat is natuurlijk niet waar. Rotterdam klinkt dan wel als één gebied, maar als je van oost naar west of noord naar zuid moet rijden ben je zo 45 minuten onderweg ivm de verkeersdrukte, stoplichten, etc.

Ach nee joh, 15 minuten met de metro, dek je t hele centrum mee af.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
De grote steden zijn een concentratie van economische activiteiten, of je t nou leuk vindt of niet.

De grote steden zijn een concentratie van mensen in de bijstand, of je t nou leuk vindt of niet...

Quote:
Tsja, maar t leidt er ook toe dat de relatief veel jongere islamitische bevolking een groter gewicht in de schaal gaat leggen.

In jouw schaal ja, naar mijn mening ligt er al veel te veel in de Rotterdamse schaal. Veel succes daar.

Wat ik je zeg: als de provincie en de stad verder uit elkaar groeien op dit punt, wat heel goed in te denken is, dan mogen die steden hun problemen echt zelf op gaan lossen hoor.

Quote:
Ik denk dat de gemiddelde jongere Randstedeling behoorlijk vaker uit eten gaat.

Ja, bij de febo enzo. Of een ontbijtje bij de McDonalds, want dat telt ook mee in de statistieken hè. Gemiddeld geven jongeren nog geen 20 euro uit als ze uit eten gaan... dus geloof maar niet dat ze naar een 'echt' restaurant gaan.

Quote:
Ach nee joh, 15 minuten met de metro, dek je t hele centrum mee af.

De metro Laughing

Dat is goddomme even gezellig... we gaan uit eten met de metro. Ik heb wel eens in de metro gezeten in Rotterdam, en ja, ik was de enige blanke.

Ik begrijp steeds beter waarom jij niet met je vriend hand in hand over straat kunt... de fuck hee. Lekker uit eten met de metro... ik vraag het waarschijnlijk aan de verkeerde persoon hoor, maar kun je het in Rotterdam echt maken om een meisje op een date mee uit eten te nemen en dan met de metro te gaan? Wordt dat geaccepteerd?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 21:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

De grote steden zijn een concentratie van mensen in de bijstand, of je t nou leuk vindt of niet...

Hoor je mij dat ergens ontkennen?

Quote:

In jouw schaal ja, naar mijn mening ligt er al veel te veel in de Rotterdamse schaal. Veel succes daar.

In de Nederlandse schaal, Cliff.

Quote:

Ja, bij de febo enzo. Of een ontbijtje bij de McDonalds, want dat telt ook mee in de statistieken hè. Gemiddeld geven jongeren nog geen 20 euro uit als ze uit eten gaan... dus geloof maar niet dat ze naar een 'echt' restaurant gaan.

Ik bedoel niet per se jongeren van 20 jaar ofzo, maar de jongere Randstedeling, zeg onder de 40.

Quote:

Dat is goddomme even gezellig... we gaan uit eten met de metro. Ik heb wel eens in de metro gezeten in Rotterdam, en ja, ik was de enige blanke.

Nu klink je echt als een provinciaal. Spannend he, de metro. Belevenis op zich...

Quote:
Ik begrijp steeds beter waarom jij niet met je vriend hand in hand over straat kunt... de fuck hee. Lekker uit eten met de metro... ik vraag het waarschijnlijk aan de verkeerde persoon hoor, maar kun je het in Rotterdam echt maken om een meisje op een date mee uit eten te nemen en dan met de metro te gaan? Wordt dat geaccepteerd?

Ik kan zelf een groot deel van het centrum lopend doen, en de rest op de fiets.
En ja Cliff, t is heel normaal om met de metro te gaan. Sterker nog... ik denk dat het meisje vreemd op zou kijken als het met de auto zou zijn... duurt lang, duur parkeren, je kunt niet drinken, lastig allemaal. Je hebt duidelijk geen idee wat stadsleven is.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 21:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nu klink je echt als een provinciaal. Spannend he, de metro. Belevenis op zich...

Neeh, kom op man. 't is niet spannend, 't is veevervoer.

Quote:
Ik kan zelf een groot deel van het centrum lopend doen, en de rest op de fiets.

Ja lekker ook met dit weer. Heerlijk.

Quote:
En ja Cliff, t is heel normaal om met de metro te gaan. Sterker nog... ik denk dat het meisje vreemd op zou kijken als het met de auto zou zijn... duurt lang, duur parkeren, je kunt niet drinken, lastig allemaal.

Niet drinken is voor mij geen probleem, ik drink geen alcohol. Maar verder stip je precies aan hoe shit het leven daar is. Je kunt op de fiets, te voet of met de metro. Als het hard waait met regen (typisch hollands weertje zeg maar) kom je altijd zeiknat aan begrijp ik....

Quote:
Je hebt duidelijk geen idee wat stadsleven is.

Oh jawel hoor, doet me denken aan de studententijd. Lekker armoedig allemaal.

Maar goed, ik heb gewoon een ander idee van uit eten gaan, dat blijkt wel. En in dat kader wijs ik je graag ook even op het volgende:

Zeeland is uitblinker met Michelinsterren
    Elk jaar is het weer spannend welke restaurants de befaamde Michelin-ster of zelfs meerdere in de wacht slepen. De Michelin-ster wordt uitgereikt aan restaurants die uitblinken op zeer goede kwalitatieve keuken en correcte bediening, en geldt als belangrijke waardebepaling voor de gastronomische kwaliteit. Zeeland is een absolute uitblinker op het gebied van Michelin sterrenrestaurants en telt meer Michelin-sterrenrestaurants per hoofd van de bevolking vindt dan waar dan ook.

bron.

Zullen we maar op dit punt uitkomen? Wil je kwantiteit maar weinig kwaliteit, ga in Rotterdam lekker te voet en met de metro naar de FEBO. Wil je kwaliteit maar weinig kwantiteit, ga in Zeeland lekker met de auto naar een sterrenrestaurant...

Ik weet wel wat ik zou kiezen.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 22:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Neeh, kom op man. 't is niet spannend, 't is veevervoer.

Buitengewoon efficiente, aangename en goedkope manier om je te verplaatsen.

Quote:

Ja lekker ook met dit weer. Heerlijk.

Haha, ach Cliff, hoe vaak regent t nou?

Quote:

Zullen we maar op dit punt uitkomen? Wil je kwantiteit maar weinig kwaliteit, ga in Rotterdam lekker te voet en met de metro naar de FEBO. Wil je kwaliteit maar weinig kwantiteit, ga in Zeeland lekker met de auto naar een sterrenrestaurant...

Ik weet wel wat ik zou kiezen.

Ehm Cliff... ik heb 8 sterrenrestaurants binnen 15 minuten reizen... jij?

Ben zelf overigens niet zo van de sterrenrestuarants, overrated.

Die 15 minuten kun je overal op loslaten... werkgelegenheid, theater, bioscoop, kroeg... het voorzieningenniveau binnen dezelfde reisafstand is hier nou eenmaal veel groter. Met 15 minuten reizen sta jij... in een weiland of t bruisende centrum van Middelburg met keuze uit 36 restaurants, 1 bioscoop, 1 aftands theater en een handvol kroegen? Laughing

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2019 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Buitengewoon efficiente, aangename en goedkope manier om je te verplaatsen.

Goedkoop ben ik wel met je eens, maar over de rest verschillen we verschrikkelijk van mening. Maar geen nood: de zelfrijdende taxi's zijn er al. Kwestie van tijd en je kunt normaal van A naar B.

Quote:
Haha, ach Cliff, hoe vaak regent t nou?

er valt op circa 175 dagen per jaar tenminste 0,3 mm neerslag. Dat is op bijna de helft van de dagen!
http://www.weer.nl/nieuws/detail/2017-08-06-hoezo-vaak-regen/

Ik zal ook wel ouderwets zijn op dit punt, maar de vrouwen die ik uit eten neem (nam) gingen mooi gekleed, jurkje, uren voor de spiegel, haartjes perfect... ik zie ze al door de regen naar het dichtsbijzijnde metrostation en daarna van de metro naar het restaurant... windkracht 7 en een hoosbui Laughing

Quote:
Ehm Cliff... ik heb 8 sterrenrestaurants binnen 15 minuten reizen... jij?

Dat reizen is nogal een dingetje voor je merk ik... bij mij zal het zo'n 30 minuten zijn. Maar goed, als je een avondje uit wilt, is het dan belangrijk om er zo snel mogelijk te zijn? Ja, als je in een metro zit misschien wel, maar de tijd dat je samen in de auto zit is ook al leuk. Je kunt rustig en privé met elkaar praten, niemand stoort je. Dat is in de metro wel anders.

Quote:
Die 15 minuten kun je overal op loslaten... werkgelegenheid, theater, bioscoop, kroeg... het voorzieningenniveau binnen dezelfde reisafstand is hier nou eenmaal veel groter. Met 15 minuten reizen sta jij... in een weiland of t bruisende centrum van Middelburg met keuze uit 36 restaurants, 1 bioscoop, 1 aftands theater en een handvol kroegen? Laughing

Klopt natuurlijk niets van... Middelburg en Vlissingen liggen op 5 minuten van elkaar. Goes op 15 minuten van Middelburg.

Maar nogmaals: je obsessie met reistijd is vreemd, ik vraag me een beetje af waarom. Ik denk dat het komt omdat je zelf niet meer doorhebt dat reizen in de metro gewoon kut is en dat je daarom de tijd zo kort mogelijk wil houden.

Ik wil het niet te filosofisch maken, maar de reis is vaak minstens zo belangrijk als de bestemming. Dus zorg dat de reis een beetje leuk is. In het leven gaan we altijd van A naar B, jij lijkt me het type wat gefixeerd is op de bestemming en geen oog heeft voor de reis.

Kijken we naar het leven, dan is het een reis van A naar B. De bestemming is voor ons allemaal gelijk: de dood. Daarom doen we er volgens mij zoveel mogelijk aan om de reis leuk te maken.

Maak je wel eens een roadtrip zonder dat je weet waar je naar toe gaat? Is aan te bevelen. Zijn zelfs heel veel films van, de zogenaamde roadmovies...

Dus maak je niet te druk over dat je bestemming altijd binnen 15 minuten ligt als de reis er naar toe minstens zo leuk kan zijn.

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2019 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Goedkoop ben ik wel met je eens, maar over de rest verschillen we verschrikkelijk van mening. Maar geen nood: de zelfrijdende taxi's zijn er al. Kwestie van tijd en je kunt normaal van A naar B.

Stedelijke wegen kunnen t vervoeren van huidige OV-passagiers per auto niet aan, ook al gaan ze met zn 4-en in een auto zitten.

Quote:

er valt op circa 175 dagen per jaar tenminste 0,3 mm neerslag. Dat is op bijna de helft van de dagen!
http://www.weer.nl/nieuws/detail/2017-08-06-hoezo-vaak-regen/

Eh ja en hoeveel minuten regent t per dag?

Quote:

Dat reizen is nogal een dingetje voor je merk ik... bij mij zal het zo'n 30 minuten zijn. Maar goed, als je een avondje uit wilt, is het dan belangrijk om er zo snel mogelijk te zijn? Ja, als je in een metro zit misschien wel, maar de tijd dat je samen in de auto zit is ook al leuk. Je kunt rustig en privé met elkaar praten, niemand stoort je. Dat is in de metro wel anders.

Ik vind t heel relaxt om er snel te zijn, en snel weer thuis te zijn. Weinig leukers dan op je gemakje wandelend door de stad naar een avondje uit te gaan, en 's nachts weer relaxt teruglopen.

Quote:

Klopt natuurlijk niets van... Middelburg en Vlissingen liggen op 5 minuten van elkaar. Goes op 15 minuten van Middelburg.

Ja en dan? Hoeveel heb je dan? 70? Laughing

Quote:
Maar nogmaals: je obsessie met reistijd is vreemd, ik vraag me een beetje af waarom. Ik denk dat het komt omdat je zelf niet meer doorhebt dat reizen in de metro gewoon kut is en dat je daarom de tijd zo kort mogelijk wil houden.

Ehh nee, zo vaak zit ik namelijk niet in de metro. En t is niet zozeer een obsessie, t is HET voordeel van een grote stad: veel voorzieningen binnen korte reisafstand. Zelfde geldt voor vrienden: veel vrienden binnen korte reisafstand.

Vergelijk t met een stedentrip: dan ga je ook niet op 50 km afstand een hotel boeken...

Quote:
Maak je wel eens een roadtrip zonder dat je weet waar je naar toe gaat? Is aan te bevelen. Zijn zelfs heel veel films van, de zogenaamde roadmovies...

Yup, is fantastisch... alleen niet in Nederland.

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2019 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Jawel hoor.
https://www.filmvandaag.nl/nederlandsefilms?genre=roadmovie

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2019 22:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Uhh en welke speelt zich dan in NL af?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2019 0:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Stedelijke wegen kunnen t vervoeren van huidige OV-passagiers per auto niet aan, ook al gaan ze met zn 4-en in een auto zitten.

Je bent het woordje 'Rand' vergeten. Randstedelijke wegen... daarom is het ook zo kut wonen daar.

Quote:
Eh ja en hoeveel minuten regent t per dag?

Wat dondert het? Eet jij precies wanneer het nooit regent ofzo?

Quote:
Ik vind t heel relaxt om er snel te zijn, en snel weer thuis te zijn. Weinig leukers dan op je gemakje wandelend door de stad naar een avondje uit te gaan, en 's nachts weer relaxt teruglopen.

Huh? Wil je er nu snel zijn of op je gemakje?

Quote:
Ja en dan? Hoeveel heb je dan? 70?

Ruim voldoende in ieder geval, dus dat is het punt niet.

Quote:
Ehh nee, zo vaak zit ik namelijk niet in de metro.

Gaan we weer... eerst hard roepen dat alles binnen 15 metro-minuten te doen is, en vervolgens zeggen dat je niet vaak zit in de metro. Of is het omdat je in die ondingen altijd moet staan?

Dit bewijst precies wat ik in dat eerdere onderzoek ook las: mensen in de Randstad maken niet meer of minder gebruik van de voorzieningen die er zijn dan mensen in de provincie. Paar keer per jaar eten, paar keer naar een theater, museum of bioscoop... meer niet. De voorzieningen in de provincie zijn daarvoor ruim voldoende.

Quote:
En t is niet zozeer een obsessie, t is HET voordeel van een grote stad: veel voorzieningen binnen korte reisafstand.

Maar dat zeg ik ook: het is het IDEE dat ze er zijn... maar in de werkelijkheid maakt het geen bal uit.

Quote:
Zelfde geldt voor vrienden: veel vrienden binnen korte reisafstand.

Noem eens aantallen? Vijftig? Of zijn dat alleen de Facebook vrienden?

Quote:
Vergelijk t met een stedentrip: dan ga je ook niet op 50 km afstand een hotel boeken...

Is geen goed vergelijk. Ik ga ook op stedentrips, maar zou er daarom nooit willen wonen. Eerder zei je dit zelf over Amsterdam... een soort pretparkje. Even aapjes kijken en weer vertrekken.

Ik heb goddomme in centrum Istanbul gezeten tijdens de Ramadan. Wat was dat kut zeg... de teringherrie de hele nacht en dan om 5 uur 's ochtends de oproep tot gebed uit die speakers. Geen wonder dat die mensen zo agressief worden.

Quote:
Yup, is fantastisch... alleen niet in Nederland.

Oh, waarom niet?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2019 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Je bent het woordje 'Rand' vergeten. Randstedelijke wegen...

Klopt. Komt echter niet door Randstedelijke auto's... Haal de provinciale auto's van de snelwegen en uit de steden en elke Randstedeling kan zonder files doorrijden. Wat doen jullie toch de hele tijd op onze wegen als het hier zo verschrikkelijk is?

Quote:

Wat dondert het? Eet jij precies wanneer het nooit regent ofzo?

Je overdrijft nogal...

Quote:

Beide natuurlijk.

Quote:

Ruim voldoende in ieder geval, dus dat is het punt niet.

Als jij dat voldoende vindt, prima. Maar de provinciaal vindt dat niet voldoende, anders zouden ze niet en masse de grote steden bezoeken om te genieten van allerlei voorzieningen.

Quote:

Maar dat zeg ik ook: het is het IDEE dat ze er zijn... maar in de werkelijkheid maakt het geen bal uit.

Dat is dus wel zo. Ik heb heel veel meer voorzieningen binnen 15 minuten reisafstand dan jij. Horeca, cultuur, winkels, werkgelegenheid, een compleet academisch ziekenhuis en ga zo maar door.

Quote:

Oh, waarom niet?

Ehh is geen bal aan. In Nederland kun je niet verdwalen... je weet altijd wel ongeveer waar je bent en mocht je op een binnenweg belanden ben je binnen 10km altijd weer op een keurige doorgaande weg. Saaie boel.

BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2019 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Klopt. Komt echter niet door Randstedelijke auto's...

Ja daag... jullie hebben file's vanwege de provincie. Laughing

Quote:
Je overdrijft nogal...

Nope.

Quote:

Quote:
Beide natuurlijk.

Spreekt elkaar tegen.

Quote:
Als jij dat voldoende vindt, prima. Maar de provinciaal vindt dat niet voldoende, anders zouden ze niet en masse de grote steden bezoeken om te genieten van allerlei voorzieningen.

Doen ze ook niet. En als het gebeurt, is het een wisselwerking. Mensen uit de grote steden komen ook weer naar de provincies.

Quote:
Dat is dus wel zo. Ik heb heel veel meer voorzieningen binnen 15 minuten reisafstand dan jij. Horeca, cultuur, winkels, werkgelegenheid, een compleet academisch ziekenhuis en ga zo maar door.

Maar je maakt er niet meer gebruik van, dat is het punt. Bovendien lijd je aan de 'paradox of choice'.

Autonomy and Freedom of choice are critical to our well being, and choice is critical to freedom and autonomy. Nonetheless, though modern Americans have more choice than any group of people ever has before, and thus, presumably, more freedom and autonomy, we don't seem to be benefiting from it psychologically.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Paradox_of_Choice

Lees het maar eens rustig door, dan begrijp je waarom mensen in de Randstad het meest ongelukkig zijn van alle Nederlanders.

Quote:
Ehh is geen bal aan. In Nederland kun je niet verdwalen... je weet altijd wel ongeveer waar je bent en mocht je op een binnenweg belanden ben je binnen 10km altijd weer op een keurige doorgaande weg. Saaie boel.

Nergens ter wereld kun je meer verdwalen. Daar hebben we GPS en GSM voor.

Het gaat er meer om wat je onderweg kunt zien en beleven. Daar lijk jij weinig oog voor te hebben.

BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2019 18:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja daag... jullie hebben file's vanwege de provincie. Laughing

Overduidelijk. Bij files is het heel simpel: haal 10% van de auto's van de weg af en weg zijn de files. Reken maar dat meer dan 10% van het verkeer in de Randstad uit de provincie komt.

Quote:

Doen ze ook niet. En als het gebeurt, is het een wisselwerking. Mensen uit de grote steden komen ook weer naar de provincies.

Oh zeker. Maar het aantal mensen vanuit de provincie dat dagelijks of wekelijks (weekenden) richting Randstad trekt is vele malen groter dan andersom.

Quote:

Maar je maakt er niet meer gebruik van, dat is het punt. Bovendien lijd je aan de 'paradox of choice'.

Ik maak er wel meer gebruik van. En als ik er gebruik van maak ervaar ik meer comfort en ontspanning.

Quote:
Lees het maar eens rustig door, dan begrijp je waarom mensen in de Randstad het meest ongelukkig zijn van alle Nederlanders.

Onjuist.

Quote:

Nergens ter wereld kun je meer verdwalen. Daar hebben we GPS en GSM voor.

Het gaat er meer om wat je onderweg kunt zien en beleven. Daar lijk jij weinig oog voor te hebben.

Ook zonder GPS en GSM kun je in Nederland niet verdwalen.
Onderweg valt er niet zoveel te zien en te beleven in Nederland, Cliff. T lijkt allemaal behoorlijk op elkaar en als je een beetje t land kent, heb je eigenlijk al heel veel ervan gezien.
Wat dat betreft is de "rest van Nederland" weinig meer dan een keurig aangeharkte buitenwijk van de Randstad. Gaap.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie