Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » In de Randstad woon je ongelukkig, onveilig en ongezond. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2019 9:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat zal best, maar dit zijn tuinen van particulieren - bij huizen waar ze wonen.

BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2019 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zeeland bruist... Rolling Eyes

Yep! En dat bruisen zorgt voor kleine nevel in de lucht die erg gezond is!

BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2019 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Dat zal best, maar dit zijn tuinen van particulieren - bij huizen waar ze wonen.

Fort Den Haak is in elk geval 'n vakantiepark met huurhuisjes. Meer 'n bedrijf dus.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 2:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nog niet. De plannen zijn er om dat te doen ja, maar het heeft daarvoor dus jaren bestaan als particuliere tuin. Maar goed, Fort den Haak is inderdaad de commerciële tour op gegaan.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 18:49 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:

Wedden dat hij niet geconsulteerd gaat worden of er nog huizen voor illegalen ter beschikking gesteld kunnen worden? En het Paleis op de Dam zal ook wel worden ontzien.

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tien redenen om naar Zeeland te gaan:
https://www.vvvzeeland.nl/nl/land-in-zee/tien-redenen/

En voor Royy de top 10 evenementen Smile
https://www.vvvzeeland.nl/nl/zien-en-doen/evenementen/top-tien-evenementen/

Let even goed op de foto's van het publiek.... wat valt je op ten opzichte van de Randstad? Ik zeg niets Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Let even goed op de foto's van het publiek.... wat valt je op ten opzichte van de Randstad? Ik zeg niets Rolling Eyes

Heel ouwe truc van relameburo's om met name ook bij muziekfestivals e.d. ervoor te zorgen dat op de eerste rij 'n stel duur betaalde fotomodellen zogenaamd uit hun dak aan het gaan is, zodat de meute denkt van "Goh, kijk es, dáár gaan we volgende keer ook naar toe".

(Daar moet je trouwens bij festivals in de Randstad niet meer mee aankomen; dan komt er namelijk geen kip).
-
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 12:38 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Tien redenen om naar Zeeland te gaan:
https://www.vvvzeeland.nl/nl/land-in-zee/tien-redenen/

En voor Royy de top 10 evenementen Smile
https://www.vvvzeeland.nl/nl/zien-en-doen/evenementen/top-tien-evenementen/

Ze zijn blank.

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 16:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
'n stel duur betaalde fotomodellen

Neh, zo zien onze Zeeuwse meisjes er gewoon echt uit!

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 18:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Leuk hoor. Maar is dit een top 10 van de 10 evenementen? Of is de rest in de categorie braderie?

Ik vind Zeeland heel mooi hoor Cliff, voor een dagje of een weekendje... maar dan heb ik t wel weer gezien, toch te weinig dynamiek.

Quote:

Ehmm ja, is t een verdienste van Zeeland dat er alleen blanken op de foto staan?

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Laten we het % hogeropgeleiden maar als proxy nemen. Ja dus.

Logisch, allemaal die nutteloze hoogopgeleiden met hun alfastudies worden voor een hoog salaris k*tambtenaartje of frauderende bankmedewerker in de Randstad.
Reken je ook even uit hoeveel die opleveren? Helemaal niks, ze kosten alleen maar geld. In de Randstad zit alleen maar overehead.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ben wel benieuwd waar Royy het percentage hoger opgeleiden als proxy voor zou willen nemen... en wat dat zou moeten bewijzen?

(Alvast een waarschuwing voor Royy: in Rusland heeft 54% een hogere opleiding (tertiary education), in Nederland is dat 34%.)

Daarbij heb ik reeds aangetoond dat de gemiddelde inwoner van Rotterdam een vermogen heeft van 1900 euro....tegenover 54.500 euro per Zeeuw.... muhahhahaha... economic powerhouse Laughing

Royy schreef:
te weinig dynamiek.

Tja, komen we weer in die vage termen... maar ja, de dynamiek van de criminaliteit moet je hier inderdaad missen. Of de dynamiek van gesis en gescheld als je hand in hand over straat loopt?

Quote:
Ehmm ja, is t een verdienste van Zeeland dat er alleen blanken op de foto staan?

Yep. Wij maken onze eigen inteelt. Jullie importeren je inteelt. Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Neh, zo zien onze Zeeuwse meisjes er gewoon echt uit!

Ongetwijfeld niet allemaal; en dat neemt ook niet weg dat velen van degenen die op dit soort promotiemateriaal te zien zijn, geregistreerd kunnen zijn bij 'n modellenbureau en als zodanig gevraagd zijn om tegen betaling mee te werken aan een dergelijke schnabbel.
-
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Daarbij heb ik reeds aangetoond dat de gemiddelde inwoner van Rotterdam een vermogen heeft van 1900 euro....tegenover 54.500 euro per Zeeuw.... muhahhahaha... economic powerhouse Laughing

Het Boeddhisme heeft wereldwijd inmiddels zo'n 415 miljoen aanhangers.
En die hebben allemaal afstand gedaan van hun materiële bezittingen, omdat deze schijnen te verhinderen dat men het ware kan bereiken.
Dus dat veel grotere materiele vermogen van de gemiddelde Zeeuw hoeft helemaal niet te betekenen dat men in die provincie gemiddeld ook beter af is op het gebied van welzijn dan in andere provincies waar het gemiddelde vermogen stukken lager ligt.

Vandaar mogelijk ook dat de aantrekkingskracht van de Randstad op binnenlandse verhuizers en op nieuwkomers veel groter blijkt dan die van 'n provincie als Zeeland, die met behulp van reclamecampagnes moet zien te bereiken dat 'n klein deel van de genoemde verhuizers en nieuwkomers zich aldaar zal vestigen.
-
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 14:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik kan het bij het verkeerde eind hebben, maar volgens mij begrijp je de essentie niet.
Die hoogopgeleide bewoner van de Randstad wil juist zoveel mogelijk bezittingen.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Ik kan het bij het verkeerde eind hebben, maar volgens mij begrijp je de essentie niet.
Die hoogopgeleide bewoner van de Randstad wil juist zoveel mogelijk bezittingen.

't Percentage hoger opgeleiden ligt in de grote Randstad-steden wel ietsje hoger dan het landelijke gemiddelde, maar velen van hen vestigen zich juist daar omdat ze er in 'n veel minder materialistische ingestelde omgeving kunnen leven dan in de provincie, waardoor met name ook hun immateriële interesses veel beter aan bod kunnen komen.
-.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 15:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik vrees dat wat je daar beweert niet waar is.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Dus dat veel grotere materiele vermogen van de gemiddelde Zeeuw hoeft helemaal niet te betekenen dat men in die provincie gemiddeld ook beter af is op het gebied van welzijn dan in andere provincies waar het gemiddelde vermogen stukken lager ligt.

Klopt, dat blijkt voornamelijk uit andere onderzoeken:

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/artikel/3710716/de-randstad-woon-je-ongelukkig-onveilig-en-ongezond
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/110671/Nieuw-wetenschappelijk-bewijs-Zeeuwse-zeelucht-is-goed-voor-je-gezondheid
https://www.parool.nl/amsterdam/-amsterdam-is-na-rotterdam-ongelukkigste-stad-van-het-land~a4495618/

Etc..

Tedje van Es schreef:
Ik vrees dat wat je daar beweert niet waar is.

Dat vrees ik ook...

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Ben wel benieuwd waar Royy het percentage hoger opgeleiden als proxy voor zou willen nemen... en wat dat zou moeten bewijzen?

Weet niet meer in welke context ik dat zei?

Quote:

Corrigeer even voor leeftijd...

Quote:

Tja, komen we weer in die vage termen... maar ja, de dynamiek van de criminaliteit moet je hier inderdaad missen. Of de dynamiek van gesis en gescheld als je hand in hand over straat loopt?

Nee joh, de dynamiek zit m er in dat je in het brandpunt van de samenleving zit. Onwijs interessante stad met onwijs interessante bevolkingssamenstelling. Kun je je afzonderen in een blank bejaardenreservaat, ik hou liever wat meer feeling met de echte samenleving (van de toekomst).
Verder is natuurlijk de werkgelegenheid (zonder grote reistijd) veel beter, en zijn er legio mogelijkheden op gebied van uitgaan en cultuur binnen handbereik.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Weet niet meer in welke context ik dat zei?

Ik kon het ook niet terugvinden, vandaar mijn vraag Very Happy

Quote:
Corrigeer even voor leeftijd...

Valt weinig te corrigeren en zal het verschil never goedmaken.

Zoals ik al zei: iedere 15 jarige met een krantenwijk, mobieltje en brommer heeft al een vermogen van 1900 euro. Wat er in Rotterdam is gebeurd is heel verklaarbaar Royy: iedereen zit tot zijn nek in de schulden.

Het is dikdoenerij met geleend geld.

Quote:
Nee joh, de dynamiek zit m er in dat je in het brandpunt van de samenleving zit.

Zelfde loze taal: brandpunt, dynamiek, feeling, etc.

Quote:
Onwijs interessante stad met onwijs interessante bevolkingssamenstelling.

Ach, als je 50% islam zo interessant vindt... misschien is Istanbul ook leuk voor je.

Quote:
Verder is natuurlijk de werkgelegenheid (zonder grote reistijd) veel beter,

Werkloosheidsstatistieken bewijzen het tegenovergestelde. Daarbij: in de toekomst zullen alle kantoorbanen thuiswerk worden.

Quote:
en zijn er legio mogelijkheden op gebied van uitgaan en cultuur binnen handbereik.

Ben wel benieuwd hoe vaak je er daadwerkelijk ook gebruik van maakt... ik weet wel dat er een hoop Duitsers zijn in Zeeland die vaker naar het strand gaan als ik. Ze wonen er 300 km vandaan...

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Zoals ik al zei: iedere 15 jarige met een krantenwijk, mobieltje en brommer heeft al een vermogen van 1900 euro. Wat er in Rotterdam is gebeurd is heel verklaarbaar Royy: iedereen zit tot zijn nek in de schulden.

Kijk hier zie je dus dat afzonderen in een blank bejaardenreservaat... compleet geen gevoel met de werkelijkheid.... hoe tegenstrijdig die werkelijkheid ook is met gezond verstand...

Hier de werkelijkheid:

https://marketupdate.nl/nieuws/economie/kredietcrisis/cbs-vermogen-van-jonge-huishoudens-slechts-2000-euro/

Quote:

Ach, als je 50% islam zo interessant vindt... misschien is Istanbul ook leuk voor je.

Flauw. T is geen 50% islam, maar for the sake of the argument: t is islam in een Nederlandse context, omringd door blanke voorsteden. Nederland over 30 jaar lijkt meer op het huidige Rotterdam dan op het huidige Zeeland, Cliff. Kun je heel veel van vinden he, goed, slecht, whatever. Maar t is wel een fact of life.

Quote:

Werkloosheidsstatistieken bewijzen het tegenovergestelde. Daarbij: in de toekomst zullen alle kantoorbanen thuiswerk worden.

Beperkt, thuiswerken is soms alweer op zn retour; komt de samenwerking niet ten goede.
En de werkgelegenheidsstatisitieken bewijzen het inderdaad: ik heb hier een hele riedel banen waar ik uit kan kiezen, in Zeeland is t behoorlijk zoeken + vaak behoorlijke reistijd. Hoe fijn is t als je op fiets- of loopafstand van je werk woont?

Quote:

Ben wel benieuwd hoe vaak je er daadwerkelijk ook gebruik van maakt... ik weet wel dat er een hoop Duitsers zijn in Zeeland die vaker naar het strand gaan als ik. Ze wonen er 300 km vandaan...

Vaker dan als je veel moeite moet doen om er te komen...

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hier de werkelijkheid:

Prima, en nu even corrigeren naar leeftijd... want ik heb nog niet lang geleden aangetoond dat er procentueel net zoveel jongeren in Zeeland zijn als in Rotterdam.

Dus wat valt er dan te corrigeren?

Niets.

Quote:
Flauw. T is geen 50% islam,

OK, bijna 40% dan: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/rotterdam-in-cijfers/

Quote:
maar for the sake of the argument: t is islam in een Nederlandse context,

Hou toch op... onderzoeken wezen juist aan dat jongeren meer en meer naar hun geloof grijpen. Ik durf best te stellen dat de 2e en 3e generatie veel geloviger is dan de eerste generatie.

Quote:
Nederland over 30 jaar lijkt meer op het huidige Rotterdam dan op het huidige Zeeland, Cliff. Kun je heel veel van vinden he, goed, slecht, whatever. Maar t is wel een fact of life.

Royy, jouw voorspellingen zijn niet erg betrouwbaar en wat jij over 30 jaar voorspelt is ZEKER geen fact of life.

Als je alle disruptive veranderingen negeert en voortkabbelt op wat we nu doen, tja, dan misschien wel. Ik zie echter een flink aantal veranderingen op ons afkomen: robotisering, thuiswerken via VR, winkelen via internet, etc.

Steden zullen ook daardoor enorm gaan veranderen. Als mensen echt de keuze hebben overal te gaan wonen, misschien binnen een straal van 200 km van hun 'oude werkplek', dan zal de wereld er weer heel anders uit gaan zien.

Quote:
Beperkt, thuiswerken is soms alweer op zn retour; komt de samenwerking niet ten goede.

Techniek is nu nog niet klaar.

Quote:
En de werkgelegenheidsstatisitieken bewijzen het inderdaad: ik heb hier een hele riedel banen waar ik uit kan kiezen

Maar waarom zitten er dan zo verschrikkelijk veel mensen in de bijstand in Rotterdam?

Quote:
Hoe fijn is t als je op fiets- of loopafstand van je werk woont?

Fijn. Ik fiets regelmatig naar mijn werk, maar alleen in de zomer.

Quote:
Vaker dan als je veel moeite moet doen om er te komen...

Niet dus. Ik gaf net het voorbeeld van de Duitsers die in Zeeland naar het strand gaan...

Maar noem eens een getal: hoe vaak per jaar ga jij naar een museum of theater ofzo? Ik gok misschien een keer of 4... en in de praktijk ligt dat dus gewoon niet ver van mensen in de provincie. Jammer dat ik dat onderzoek trouwens niet terug kan vinden... daarin kon je zien dat het verschil tussen bv. uit eten gaan in de provincie nagenoeg niets was t.o.v. grote steden.

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Prima, en nu even corrigeren naar leeftijd... want ik heb nog niet lang geleden aangetoond dat er procentueel net zoveel jongeren in Zeeland zijn als in Rotterdam.

Dus wat valt er dan te corrigeren?

Niets.

Waar heb je t over?? 52% van de Zeeuwen is ouder dan 45, in Rotterdam is dat maar 40%.
17% van de Zeeuwen is 65-80 jaar, in Rotterdam slechts 11%.

Quote:

Hou toch op... onderzoeken wezen juist aan dat jongeren meer en meer naar hun geloof grijpen. Ik durf best te stellen dat de 2e en 3e generatie veel geloviger is dan de eerste generatie.

Dat bedoel ik niet. Hoezeer ze ook geloven, het blijft een islam binnen een Nederlandse samenleving.

Quote:

Royy, jouw voorspellingen zijn niet erg betrouwbaar en wat jij over 30 jaar voorspelt is ZEKER geen fact of life.

Ik denk t wel. De verkleuring van dit land gaat in rap tempo door, zeker met al die blanke bejaarden die er op een gegeven moment niet meer zijn. Check de prognoses van t CBS maar, en die zijn nog vertekend want ze hebben hun definities aangepast.

Quote:

Maar waarom zitten er dan zo verschrikkelijk veel mensen in de bijstand in Rotterdam?

Zie je in alle landen: steden trekken ook een onderklasse aan. En t is natuurlijk ook een soort van selffulfilling prophecy, als je een stad bouwt met 60-70% sociale woningbouw, krijg je ook een bevolkingssamenstelling die daarbij hoort.

Quote:

Niet dus. Ik gaf net het voorbeeld van de Duitsers die in Zeeland naar het strand gaan...

Maar noem eens een getal: hoe vaak per jaar ga jij naar een museum of theater ofzo? Ik gok misschien een keer of 4... en in de praktijk ligt dat dus gewoon niet ver van mensen in de provincie. Jammer dat ik dat onderzoek trouwens niet terug kan vinden... daarin kon je zien dat het verschil tussen bv. uit eten gaan in de provincie nagenoeg niets was t.o.v. grote steden.

Museum/theater zal iets van 4 keer zijn ja. Bios, kroeg, restaurant veel vaker. In de praktijk ligt dat wel ver van dezelfde groep in de provincie, ook daar moet je weer corrigeren voor bevolkingssamenstelling.

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wijzig bovenin je tekstgedeelte Niets.
Quote:
even in Niets.
. Dan klopt het tekstueel. Surprised

Laatst aangepast door Loetje op Za Feb 02, 2019 13:21, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Waar heb je t over?? 52% van de Zeeuwen is ouder dan 45, in Rotterdam is dat maar 40%.
17% van de Zeeuwen is 65-80 jaar, in Rotterdam slechts 11%.

Linkje erbij is dan altijd wel fijn:
http://statline.cbs.nl/Statweb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=70072ned&D1=15-20&D2=14,573&D3=l&HD=190202-1212&HDR=T&STB=G1,G2

Zeeland (PV) 2018 6,0 5,1 21,5 29,1 17,1 5,8
Rotterdam 2018 5,6 7,9 30,4 24,8 11,2 4,0

Verschillen vallen nogal mee... sterker nog: er blijkt relatief meer jeugd 15-20 jaar te zijn in Zeeland. In de leeftijdscategorie 25-45 jaar is het verschil vrij groot, maar zoals jou grafiek eerder al liet zien zit daar nauwelijks vermogen. Bij 45-65, waar het meeste vermogen zit, is het in Zeeland maar 4,3% hoger dan in Rotterdam.

Eigenlijk verklaart deze tabel niets van het belachelijke verschil van 1.900 euro per Rotterdammer en tegenover 54.500 per Zeeuw.

Mijn conclusie blijft dus overeind: Rotterdam leeft van geleend geld. Creditcard-rijkdom, lease-auto's en hypotheken onder water....

Quote:
Dat bedoel ik niet. Hoezeer ze ook geloven, het blijft een islam binnen een Nederlandse samenleving.

Dat is zoiets als het verschil tussen een gereformeerde in Ede en in Staphorst.

Quote:
Ik denk t wel. De verkleuring van dit land gaat in rap tempo door, zeker met al die blanke bejaarden die er op een gegeven moment niet meer zijn. Check de prognoses van t CBS maar, en die zijn nog vertekend want ze hebben hun definities aangepast.

Oh, ik zal niet ontkennen dat grote steden steeds meer 'nieuwe Nederlanders' krijgen. Maar dat de provincie dit ook gaat krijgen, dat geloof ik niet. Rijke blanken zullen gaan verhuizen naar de provincie omdat de stad onleefbaar wordt. Hun werk zal deels thuis afspelen en met zelfrijdende auto's kun je in principe op elke plek afspreken om te vergaderen. Het is onzinnig om dan in de stad af te spreken.

Zelf moet ik regelmatig naar Utrecht als er landelijke overleggen zijn. Lekker centraal denken ze dan... dus op Hoog Caterijne afspreken. Waarom? Ja, dan kunnen mensen met de trein hè....

Maar nu komen de zelfrijdende auto's eraan als taxidienst. Waarom zou je in vredesnaam in de stad afspreken? Alleen het binnenkomen van zo'n betonnen gedrocht kost al bijna een uur.

Quote:
Museum/theater zal iets van 4 keer zijn ja.

In de provincie is dat niet anders.

Quote:
Bios, kroeg, restaurant veel vaker.

In de provincie is dat niet anders. Bovendien zijn er kroegen en restaurants genoeg, bioscopen misschien iets minder maar ook nog voldoende.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie