Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Toen 020 nog maar 1 ster had... Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Toen 020 nog maar 1 ster had...
BerichtGeplaatst: Za Okt 21, 2017 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik las dat rondom de tweet met daarop de 'anti-Ajaxfoto' commotie was ontstaan. AD noemt het zelfs een walgelijke anti Ajax-foto. Ikzelf kan galgenhumor wel waarderen en moest zelfs lachen om de foto. Tenminste, ik mag aannemen dat de foto een humoristische lading heeft al is de scheidslijn flinterdun in dit soort situaties. Ik snap de commotie wel maar ergens denk ik ook, neem het leven nu eens niet altijd zo serieus. Geef mensen ruimte voor humor, ook al is het niet altijd jouw humor.

Wat jullie? Is dit erop of erover?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Okt 21, 2017 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb er maar één antwoord op: soms helpt humor bij het verwerken van pijn.

Al die mensen die vanuit politieke correctheid vallen over humor moeten niet zo zeuren. Zoals een cabaretier ooit zei na een 'harde grap': 'Kom op, het is maar humor!"

BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2017 9:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De op de foto afgebeelde kinderen zijn door de nazi's vermoord. Ik kan daar de humor niet van inzien. Daarentegen schat ik in dat degenen die dit bedacht hebben als grap, totaal geen historisch besef hebben. Als ze uberhaupt al enig besef hebben, en wat dit soort figuren betreft heb ik daar zo mijn twijfels bij.
Gezonde voetbalrivaliteit is in bepaalde kringen al jaren verworden tot absurditeit in opperste vorm. Dit is daar een voorbeeld van. Ik vind het bij dit soort domme figuren stuitend noch grappig, Ik vind het vooral zo onvoorstelbaar kinderachtig.
Ze doen maar.
.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2017 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Als de bedenkers geen historisch besef hebben is het niet bewust kwetsend bedoeld. Daarnaast ben ik niet zo van de censuur en vind ik dat je alles moet kunnen ridiculiseren mits dit wordt gedaan met een legitiem doel en binnen het kader van de vrijheid van meningsuiting.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2017 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wat is dan in uw ogen het legitieme doel van deze onzin ?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2017 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Humor is ter vermaak.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2017 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Wat is dan in uw ogen het legitieme doel van deze onzin ?

Vermaak. Ik zou niet weten wat anders. Vaak is het zo dat hoe grover de humor, des te groter het vermaak. Zo steekt cabaret nu eenmaal in elkaar Lampje.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2017 8:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Als de bedenkers geen historisch besef hebben is het niet bewust kwetsend bedoeld.

Natuurlijk hebben de bedenkers historisch besef want anders zouden ze deze grap niet bedacht hebben.
Uit de overspannen reacties blijkt duidelijk dat de rek uit de samenleving is en daar zit 'm m.i. de kneep.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2017 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Feyenoord had gisteren geen één ster. De Coolsingel blijft dit seizoen leeg. Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2017 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Lampje schreef:
De op de foto afgebeelde kinderen zijn door de nazi's vermoord. .

O ja?

Dit jongetje is later tandarts in New York geworden.

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2017 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ja.
U heeft de verkeerde foto. Kijk nou even welke foto de Feyenoorders gebruikt hebben, zie openingsbericht. En lees ook even wat erbij staat.
Dus....even goed kijken en lezen alvorens meteen in de gordijen te hangen.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2017 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Maar wat moeten we hier van vinden? Ook niet helemaal stijlvol, vind ik, hoezeer ik heb genoten van die oorwassing die die amateurclub op Zuid afgelopen zondag heeft gekregen.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2017 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Smakeloos en diep triest. Zowel de "1 ster" als de "bommen op rotterdam".

Verbieden? Nope. Gewoon alle indirecte subsidie voor voetbalclubs intrekken. Beveiligingskosten van het wekelijkse feestje betalen ze voortaan zelf. Loopt t uit de hand? Geen wedstrijden met publiek meer.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2017 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dat roep ik al jaren. Kosten volgaarne op conto van de stadionbezoekers.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2017 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Maar wat moeten we hier van vinden? Ook niet helemaal stijlvol, vind ik, hoezeer ik heb genoten van die oorwassing die die amateurclub op Zuid afgelopen zondag heeft gekregen.

Dit gaat de grens van humor over.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2017 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Royy schreef:
Smakeloos en diep triest. Zowel de "1 ster" als de "bommen op rotterdam".

Verbieden? Nope. Gewoon alle indirecte subsidie voor voetbalclubs intrekken. Beveiligingskosten van het wekelijkse feestje betalen ze voortaan zelf. Loopt t uit de hand? Geen wedstrijden met publiek meer.

Eens.

BerichtGeplaatst: Do Okt 26, 2017 8:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

Ik ben het helemaal met je eens, maar als je iets soortgelijks over Marokkanen zegt dan ben je een racist.

BerichtGeplaatst: Do Okt 26, 2017 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Willen we meer of willen we minder? Very Happy

Wildersproces Er is van hogerhand toegewerkt naar vervolging PVV-leider

Advocaat Knoops wil premier Rutte, burgemeester Bruls en politiechef Aalbersberg verhoren

BerichtGeplaatst: Do Okt 26, 2017 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Ik ben het helemaal met je eens, maar als je iets soortgelijks over Marokkanen zegt dan ben je een racist.

Hoezo? Als Marokkanen een feestje houden moeten ze wat mij betreft de beveiligingskosten ook zelf betalen. Maken ze er een rotzooi van? Geen feestje meer de volgende keer.

BerichtGeplaatst: Do Okt 26, 2017 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik heb het over het over één kam scheren van alle voetbalfans.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2017 15:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het gaat niet om voetbalfans.

Laat het proces maar gestuurd worden door kosten. Ik ben het helemaal met Royy eens hier: voetbalclubs moeten zelf opdraaien voor alle kosten, van schade tot politie-inzet. Kunnen ze dat niet dan is uit-publiek simpelweg niet welkom.

BerichtGeplaatst: Za Okt 28, 2017 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dus als voetbalfans de zaak terroriseren zijn het geen echte voetbalfans. Dat klinkt als die islamieten die geen echte islamieten zijn omdat ze de zaak terroriseren.
Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Okt 28, 2017 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Kan me niet schelen. Iemand wil een voetbalwedstrijd organiseren. Die voetbalwedstrijd vraagt enorme inzet van politie en justitie om de orde te bewaren. Prima, sturen we gewoon een rekeningetje voor.

Hoe beter de organisatoren intern de boel op orde hebben, hoe lager de rekening. Loopt t helemaal uit de hand? Wordt t evenement verboden. Blijft t uit de hand lopen? Dan verbieden we de organisatie. Simple as that.

BerichtGeplaatst: Za Okt 28, 2017 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Exact. Het gaat helemaal niet om voetbalfans of voetbalvandalen, het gaat gewoon om een kostenplaatje.

Als ik een feestje geef moet ik de zaken zelf regelen en betalen: drank, huisvesting, muziek, entertainment, etc. Als ik bewaking nodig heb, al is het maar één uitsmijter bij de deur, dan moet ik die ook zelf betalen. Of er iets gebeurt of niet... maakt niet uit. En het is van de zotte als ik die ingehuurde beveiliger betaal vanuit de belastingpot.

Zo zit het ook bij voetbalclubs. Iedere thuiswedstrijd is hun feestje. Ze doen maar. Maar... ze draaien wel zelf voor de kosten op. Is er politie nodig? Prima, rekening sturen. Is er schade in de binnenstad? Prima, rekening sturen. Kun je dat allemaal niet betalen? Prima, nodig je alleen je thuispubliek uit, dan zijn de kosten minimaal. Kun je zelfs dat niet betalen, speel je toch lekker zonder publiek.

Hoe is het tegenwoordig nog te rechtvaardigen dat voetbalclubs miljoenen uitgeven aan spelers en tegelijkertijd miljoen graaien uit de belastingpot? Wil ik meebetalen aan de transfer van Piepo Umfufu die uit Ghana gehaald moet worden om de verdediging van NAC te versterken? Dacht het niet hè?

Ga dat lekker zelf betalen.

BerichtGeplaatst: Za Okt 28, 2017 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Volledig mee eens. En je zal zien dat als voetbalclubs die kosten moeten dragen er ook een strenger beleid wordt gevoerd. En fans weten dat gedoe invloed heeft op de entreeprijzen dus de sociale controle wordt hoger.
Toen 020 nog maar 1 ster had...
  Weerwoord forum index » Sport