Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Wordt de Islam een gevaar voor onze vrijheid? Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wordt de Islam een gevaar voor onze vrijheid?
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 18:44 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

WORDT DE ISLAM EEN GEVAAR VOOR ONZE VRIJHEID?

In veel discussies op deze site komt aan de orde dat de Islam een gevaar is, omdat de Koran zegt dat de ongelovigen vervolgd moeten worden. Daar wordt dan weleens tegenover gezet dat het Christendom is gebaseerd op liefde. Maar de christelijke volkeren zijn wel de grootste onderdrukkers van de geschiedenis geweest! Daarom ben ik niet zozeer bevreesd voor die onderdrukking die uit de leer zou volgen.

Maar er is een andere zaak. Als je denkt dat je geloof het enig ware is, dan wil je ook anderen in laten delen in de zegen van dat geloof. Dat geldt trouwens ook voor de meeste christelijke kerken. Daarom hebben sommige christelijke kringen zich ook met hand en tand verzet tegen de nieuwe euthanasiewet. Daarbij werden groffe niet middelen geschuwd, zoals het bangmaken van mensen en het vergelijken met de jodenmoorden van de nazi's. Ook werd gepoogd via het buitenland druk uit te oefenen.

Het is dit soort druk dat we misschien ook van de Islam in Nederland in de toekomst kunnen verwachten. De verklaring van de imams* over homofilie is daarvan een duidelijk teken. Natuurlijk zullen op den duur ook de meeste van onze Mohammedaanse medemensen de juistheid erkennen van gelijk recht en persoonlijke vrijheid voor alle mensen. Daarop is immers ook voor velen de toelating in onze maatschappij gebaseerd!
Maar het is niet te hopen dat we daarvoor nogeens door dit tranendal zullen moeten gaan!

*) http://www.nrc.nl/nieuws/binnenland/989407876236.html
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Aah, als ik het goed begrijp mag je hier in Nederland niet zeggen dat homoseksualiteit een bedreiging vormt voor de samenleving.

Als het echter om de Islam gaat, dan mag men dat gerust zeggen....

Dat is heel erg grappig.

Ik vind nog steeds dat men een grote ophef maakt om niets. De Imams hadden zich over zo'n gevoelige onderwerp nooit mogen uitlokken. Ze weten immers waar het de Media om te doen is, dus ze hadden geen vragen over homoseksualiteit mogen beantwoorden. Ze hebben dus wel een grote fout begaan, maar ik kan het ze niet kwalijk nemen omdat we het wel over imams hebben die vanuit een andere land hier naar toe zijn gehaald om de Islam te onderwijzen aan de moslims. Zij hebben geen kennis over de situatie in Nederland, de gang van zaken, ze weten niet hoe het hier aan toe gaat. Tenminste, dat is wat ik ervan gemaakt heb aangezien drie van de vier imams de Nederlandse taal niet beheersen. Naar mijn mening treft hun geen schuld, ze hebben gewoon gedaan wat men aan hen heeft gevraagd. Als we perse een schuldige willen aanwijzen dan zullen we het ergens anders moeten zoeken.

Leid Imams in Nederland op. Zij zullen waarschijnlijk beter weten om te gaan met gevoelige zaken rondom de Islam.

Groet,

Layla

Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat, maar ook de sporen die je achterlaat.
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Pyt gebruikt ook al het woord Mohammedaanse.....

Allemaal één pot nat die ......

Vul zelf maar in.

Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat, maar ook de sporen die je achterlaat.
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Vrijheid?

Welke vrijheid? Als je niet eens mag zeggen dat homoseksualiteit OF Islam een bedreiging vormt voor de Nederlandse samenleving dan vraag ik me af over welke vrijheid we het hebben?

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 19:51 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

@layla,
Als de nederlandse bevolking niet over vertegenwoordigd was zou ik je alle gelijk van de wereld geven.
Maar Nederland is ongeloofelijk vol gepropt met mensen dat ik rustig zou kunnen zeggen dat er wel een paar minder mogen in dit kleine landje.(een miljoentje of 9 ofzo)
Dus in plaats van te zeggen dat homo's een bedreiging vormen zou ik zelfs durven beweren dat we ze hard nodig hebben!
Tenzij ze ook aan kinderen beginnen dan sluit ik mij aan bij de imams.
Maar dat is weer een andere discussie.

groeten uit......Holland?

[Dit weerwoord is gewijzigd door maarten op 10 Mei 2001 om 20:52 uur.]
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Pyt,

wat probeer je te bereiken met het openen van deze discussie? Over de uitspraken van die imam loopt al een discussie. En over de eventuele plaats van de islam in Nederland kun je ook in diverse discussies terecht.

Het aantal discussies over de islam is bij Weerwoord toch al enorm groot. Het lijkt mij overdreven om ook nog eens meerdere discussies over hetzelfde onderwerp te voeren.
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

.

Heel blij met m'n toevallige geboorteplekje...
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 21:26 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

[bijdrage verwijderd]

[Dit weerwoord is gewijzigd door Weerwoord Beheer op 10 Mei 2001 om 23:36 uur.]
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Het aantal discussies over de islam is bij Weerwoord toch al enorm groot. Het lijkt mij overdreven om ook nog eens meerdere discussies over hetzelfde onderwerp te voeren.

Ja ik ben het met Theo eens. Ik vind dat Pyt maar verder moet gaan in rubriek Homoseksualiteit. Het is nergens voor nodig om een zijweg te maken naar het eventuele gevaar van de Islam. Daar kan je ook in de bovengenoemde rubriek over discussieren.

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 22:10 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla,
Als je vindt dat homoseksualiteit een gevaar voor de samenleving is, dan kan dat leiden tot onderdrukking van een groep mensen, die anders geen toevlucht heeft.

Als ik verband daarmee zeg dat de Islam dan misschien een gevaar voor de vrijheid is, dan bedoel ik de uit de uitspraken van de Imams blijkende neiging zich te bemoeien met het leven van andere mensen. Misschien zouden in Nederland opgeleide Imams zich wat handiger uitdrukken, maar zouden ze zich dan toch ook niet met anderen willen bemoeien?
Overigens vind ik genoemde Christelijke groepen evenzeer een gevaar voor de vrijheid, maar hun invloed neemt af, terwijl die van de Islam toeneemt.

Het woord Mohammedaans is ons op school geleerd en het is vrij duidelijk, in tegenstelling tot het woord Islam. Misschien laat mij dat wel iets zeggen wat ik niet wil.

Theo,
Andere discussies zijn soms onder andere titels verscholen, zodat ik ze misschien ook niet allemaal heb gezien. Bovendien zou ik het hier duidelijk over die vrijheid willen hebben.

RobT,
Kennelijk bedoel je een punt te zetten, maar waarom? De discussie moet doorgaan tot het duidelijk is dat de verdraagzaamheid ophoudt, waar het gaat om uitingen van onverdraagzaamheid.

Cogito,
Christenen hebben uit de bijbel ook genoeg haat weten te peuren en hebben zo meer Joden omgebracht dan de Mohammedanen. Bovendien konden in veel Mohammedaanse landen door de eeuwen heen Joodse gemeenschappen bestaan. De tegenwoordige anti-Joodse gevoelens in de Islam-gemeenschap lijken hoofdzakelijk te verklaren door de houding van Israel tegenover de Palestijnen. Daarmee is die houding natuurlijk niet goedgepraat.
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Met die punt gaf ik Theo gelijk Pyt...

Er is meer in het leven dan de in mijn ogen opgeklopte strijd tegen de onderworpenen aan Mohammed...

Politiek bedrijven of bevechten is ook niet alles maar staat toch iets dichter bij de realiteit.

Vandaar die .

[Dit weerwoord is gewijzigd door robT op 10 Mei 2001 om 23:35 uup.]
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 22:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Of de discussie inderdaad verdergaat in de rubriek "Homoseksualiteit" is een kwestie van efficiency. Er zijn ook van die discussieprogramma's met allemaal "zijwegen". dat heeft ook z'n voordelen.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 0:00 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik begrijp ook niet zo goed waarom dit niet gewoon een vervolg zou kunnnen zijn op de discussie over de uitspraken van de imam die hieronder staat.

En als ik iets wil toevoegen, dan weet ik niet meer welke discussie ik moet kiezen...

Maar een rubriek "Homoseksualiteit" bestaat hier bij mijn weten niet.

Nou, hier dan maar. Ik ben wel degelijk bang voor een aantasting van onze vrijheid. Niet alleen door een eventueel op te richten partij van moslims, maar vooral als die tot een samenwerking zou kunnen komen met al bestaande partijen zoals de kleine rechtse christelijke partijen plus het CDA.

Ik ben zelfs al bang voor een coalitie met het CDA alleen, met om het even welke partij(en) samen. Ik ben bang dat een hoop verworven vrijheden op dat moment terug gedraaid zouden kunnen worden. Geen recht meer op abortus waarbij de beslissing aan de vrouw zelf is, geen recht meer op euthanasie, geen gelijke rechten meer voor homoseksuelen, laat staan een homo-huwelijk, geen winkelopeningen meer op zondag.

Mocht er op een gegeven moment een meerderheid in Nederland bestaan van conventionele christenen plus conventionele moslims, dan ben ik inderdaad erg bang voor elke verworven vrijheid.

Dan zal mijn leven en lichaam niet meer van mij zijn, maar het bezit van de een of andere god waar ik zelf totaal niet in geloof, en zullen gelovigen mij opnieuw voorschrijven hoe ik met de meest essentiele dingen in mijn leven om moet gaan.

Een nachtmerrie, dat is het.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 14:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Nou Janneke, mocht het zover komen dan ben ik bereid om voor onze vrijheid te vechten zoals onze voorvaderen hebben gedaan.
We hebben de turken en arabieren in de vroege middeleeuwen ook verslagen en dat kunnen we weer doen!
De geschiedenis herhaald zich word er vaak beweerd, en dat blijkt dan maar weer. (mocht het zo-ie-zo zover komen)

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Jaja... Wat stonden ze aan de poorten van Groningen en Arnhem te bonken nietwaar Maarten...?

Citaat:
We hebben de turken en arabieren in de vroege middeleeuwen ook verslagen...

Misschien is er op dit moment wel een omgekeerde geschiedenis aan de hand. De kruistochten... maar dan in tegenovergestelde richting...?

Ook wel een 'grappige' gedachte eigenlijk...

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Nou Janneke, mocht het zover komen dan ben ik bereid om voor onze vrijheid te vechten zoals onze voorvaderen hebben gedaan.
We hebben de turken en arabieren in de vroege middeleeuwen ook verslagen en dat kunnen we weer doen!
De geschiedenis herhaald zich word er vaak beweerd, en dat blijkt dan maar weer. (mocht het zo-ie-zo zover komen)

HAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA !!!!! ben je soms 500 jaar en is je naam Richard leeuwenhart ???
Je bent echt grappig, nou, graven die loopgraven, de enge islamieten met hun kromzwaarden en kamelen staan zo voor je deur.

Faissal

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Faissal ... welkom!

Het harde gelach waarmee jij in deze discussie zeilt, doet het voorkomen alsof jij de angst jegens de Islam volledig overdreven vindt.

Wat is er hier volgens jou nog anders aan de hand dan?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Faissal ... welkom!

Het harde gelach waarmee jij in deze discussie zeilt, doet het voorkomen alsof jij de angst jegens de Islam volledig overdreven vindt.

Wat is er hier volgens jou nog anders aan de hand dan?

Alex, bedankt voor je welkom,

Ik lachte niet zo zeer om de angst die sommige mensen hebben voor de islam maar om het strijdlustige van maarten, inderdaad, net als Robt als zei, alsof mijn broeders hier ooit op de poorten hebben staan bonzen, en wat die angst betreft, ik vind het inderdaad overdreven, de islam is echt geen gevaar voor jullie, als er een partij komt dan zal die misschien netr zoveel invloed hebben als dat de kleine christenen partijen niet hebben, en als het dan toch gebeurt dat zo,n partij echt groot wordt dan zullen ze de autochtonen nederlanders heus niet de sharia opleggen, de islamieten hier zijn heus wel zo slim dat ze weten dat dat helaas niet zou werken in holland, geloof me, het islamitische gevaar bestaat niet, dat is in leven geroepen door een stel onwetende islamfoben, er zullen vast wel mensen zijn die het nioet met me eens zijn maar de toekomst zal uitwijzen wie gelijk krijgt, en de verhalen over burgeroorlogen vind ik helemaal overdreven, net of onze "gasten" van dit mooie luilekkerland een land van moord en doodslag zullen maken.

Faissal

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 20:56 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Faissal,

In plaats van dat je mijn angsten serieus neemt ga je er niet op in. Je merkt alleen op dat het niet waarschijnlijk is dat de "sharia" hier wordt ingevoerd.

Zijn de angsten die ik heb i.v.m. onze vrijheden, die moeizaam zijn bevochten, voor jou misschien veranderingen in de maatschappij die je zou verwelkomen?

Of interesseert het je gewoon geen lor waar mensen serieus bang voor zijn?

Nog een keer een rijtje?

Vrouwen opnieuw achter het aanrecht?
Aantal kinderen opnieuw bepaald door de godsdienst?
Geen recht meer op abortus, tenzij patriarchen er toestemming voor geven?
Verbod op buiten lopen in luchtige zomerkleding?
Homoseksuelen opnieuw beschimpt en uitgestoten, gelijke rechten afgeschaft?
Homohuwelijk afgeschaft?
Geen recht meer op euthanasie?

Mijn indruk is, maar ik hoop van harte onterecht, dat zelfs de wat minder conventionele moslims nogal wat aan te merken hebben op onze vrijheden.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik durf zelfs te stellen dat de goegemeente in Staphorst nogal wat op je lijstje heeft aan te merken Janneke...

Maar die zijn gelukkig niet islamitisch...

Laten we de reactie van anderen maar eens afwachten...

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 22:10 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Rob,

Ik heb helemaal geen behoefte aan jouw hatelijkheden. Het maakt me helemaal niks uit vanuit wat voor ideologie mensen dit soort onderwerpen op hun lijstje hebben staan. Ook onder christenen zijn er meer mensen dan Staphorsters die allerlei wensen hebben v.w.b. mijn lijstje.

Als onder moslims mensen met dit soort opvattingen niet groter zijn dan de bevolking van zo'n dorpje, dan hoef ik me nergens zorgen over te maken. Maar als ik, zoals net bij Nova te zien was, de indruk krijgt dat imams massaal tegenstander van homoseksualiteit zijn dan wil ik toch wel graag een indruk krijgen van het percentage moslims dat die opvattingen deelt. Ook al komen ze aanzetten met praktische bezwaren om hun argumenten kracht bij te zetten.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 22:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Jammer dat je ook bij mij weer het slechte in de mens ziet Janneke...
Hatelijkheden waren niet mijn bedoeling...

Staphorst heeft ongeveer 80 of veel meer gelijkgestemde gemeenten en gezamenlijk duidenden inwoners in Nederland die allemaal 'den homo en andere heidense zaken verafschuwen'.

Maar zodra het stempel 'Islam' op een antieke opvatting wordt gezet gaan we met z'n allen 'op de achterste benen...'

Daar word ik een beetje kriegel van...

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Over homosexualiteit maak ik mij absoluut geen zorgen, en over een wereldbevolking die zich niet voortplant ook niet. Maar over leiders van geloofsovertuigingen die mij 40 jaar terug in de tijd doen voelen wel...

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 22:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Waarom zijn we veel minder agressief in onze reacties als een 'lulhannes' uit de hervormde of gereformeerde gemeente een opmerking over homofielen maakt???

Hoe oprecht zijn we nog als het over andere culturen gaat?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 23:09 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Rob,

Ik schijn het niet duidelijk te kunnen maken, maar ik probeer het gewoon nog een keer.

Ik sta op mijn achterste benen, of ik reageer agressief zoals jij dat noemt, op het moment dat een Hervormde, Gereformeerde of Katholiek dit soort standpunten naar buiten brengt. Ik wordt woedend over heel veel uitspraken van de Paus, en ik vind dat de man straf hoort te krijgen voor zijn inhumane standpunten. Ik wordt woedend op Bisschoppen in Nederland die dit soort standpunten verdedigen. Ik vind dat ze uit hun functie moeten worden gezet.

Ik wordt al kwaad als iemand het woord SGP alleen al in de mond neemt. Ik vind het stuitend dat iemand als Schutte door iedereen heel positief en plezierig wordt uitgezwaaid. Ik vind dat Leen van Dijke door de rechter hoorde te worden gestraft voor zijn uitspraken over homo's.

Ik ben bang voor de invloed van Christelijke partijen in een eventueel volgend kabinet waar ze aan deelnemen.

Ik ben bang voor een meerderheid van intolerante mensen in Nederland die anderen hun eigen leefwijze en opvattingen door de strot willen duwen.

Ik ben bang voor intolerante moslims. en ik heb geen flauw idee hoe groot hun groep in Nederland is. Ik ben bang voor een samengaan in de politiek van mensen met intolerante opvattingen. Ik ben bang voor de gevolgen voor onze bereikte vrijheden. Bang voor het terugdraaien van respect voor mensen met andere opvattingen. Bang voor de gevolgen voor allerlei bevolkingsgroepen die zich aan dit respectloze en inhumane meerderheidsstandpunt zouden moeten aanpassen.

Maar ik denk niet dat je van plan bent mijn angsten serieus te nemen. Terwijl je net zo min als ik weet hoe groot de aantallen kiezers zullen zijn of worden die deze stanpunten vertegenwoordigen.

Maar jij hebt persoonlijk natuurlijk niks te vrezen, want een blanke, heteroseksuele Nederlandse man zal er niet onder hoeven te lijden.
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie