Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Zullen we het eens over D'66 en Pechtold en zo gaan hebben? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21, 22, 23  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2017 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
D'66 gaat over tot volksverheffing: Meer inspraak voor kinderen.

Natuurlijk moest hieraan wel even voorafgegaan zijn dat het referendum om zeep werd gehlopen.

Ja D’66 heeft inderdaad verrassend goede initiatieven. Investeren in de jeugd is uiteraard zeer verstandig.

Verder meen ik te kunnen vaststellen dat menig weerwoorder moeite heeft met het ten grave dragen van het referendum door toedoen van D’66. Ik meen zelf dat het hier gaat om voortschrijdend inzicht. Een beetje politieke partij zal in staat moeten zijn water bij de wijn te doen om dit prachtige polderland op een verstandige manier te kunnen besturen.
Aan de andere kant heeft D’66 in het verleden ook wel degelijk een belangrijke bijdrage geleverd aan het welzijn van de Nederlanders. Ik roep in herinnering de eerste stappen voor het systematisch beperken van het roken, alcoholgebruik en de destijds zo gevoelige splitsing tussen particulier en ziekenfondsverzekerden verdween. Niet te vergeten de introductie van de Nederlandse euthanasiewet. Dat heeft overigens geleid tot een politieke moord.

Op een enkele puntje na, veel lof voor D’66 !

Cool

BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2017 14:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

D'66 is een laffe polderpartij. Past perfect bij dat weke mondje van meneer P.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2017 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
estudiant
D’66 heeft inderdaad verrassend goede initiatieven. Investeren in de jeugd is uiteraard zeer verstandig.

Alweer nieuwe D66 sprookjes ?
Grote boze wolven die investeren in jeugd, 5 % leefgeld van wajong Hans en grietje wegvretend, als verstandig verkopen, en ja knikken voor verassende goede initiatieven .
Afschaffing vennootschap belasting voor gulzig vretende wolven .
Motivatie bang te zijn dat gevaarlijke vraatzuchtige gulzige wolven niet meer voor Nederland kiezen .

Ik adviseer "rot maar op is gelijk Nederlands chronische personeelstekort mee opgelost " .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2017 21:35 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2018 20:10 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Loetje schreef:
Opmerkelijk cadeau van 135.000 euro voor Pechtold

Hebt u de laatste tijd nog een huis gekregen? Van een buitenlandse ambassadeur bijvoorbeeld? Nee, ik ook niet. Maar D66 fractieleider Alexander Pechtold mocht begin dit jaar een huisje in Scheveningen op zijn naam schrijven dat hem werd geschonken door een Canadese ex diplomaat.

Precair: Pechtold heeft de schenking niet vermeld in het schenkingenregister, websites buitelen over elkaar heen om hem te veroordelen � maar waarom lezen we er niets over in de krant?

Pechtold gaf wel concertkaartjes op in schenkingenregister

Een anonieme tip aan website 925.nl claimde dat Alexander Pechtold van de Canadese diplomaat Serge Marcoux een appartement heeft gekregen ter waarde van � 135.000. Na enig speurwerk, samen met GeenStijl, toonde 925 de schenking aan: die staat gewoon in het kadaster.

Daarna werd het schenkingsregister van de Tweede Kamer geraadpleegd. En wat blijkt? Pechtold heeft wel allerlei concertkaartjes en boeken netjes als schenkingen opgegeven � zoals elk Kamerlid verplicht is te doen � maar het appartement van Marcoux, in Scheveningen, ontbreekt op de lijst. Dat noemen we dus een verzwegen schenking. En dat voor een niet mals bedrag!

[url=https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/achtergrond/2017/12/opmerkelijk cadeau voor alexander pechtold 569898/]Lees verder[/url]

Het was niet de eerste keer dat Alexander Pechtold een schenking verzweeg en pas na de nodige commotie ermee voor de draad kwam. https://www.volkskrant.nl/politiek/pechtold betaalt politieke prijs voor gratis trip in privejet~a4264533/

Laatst aangepast door Boosoog op Za Jan 13, 2018 20:33, in totaal 5 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2018 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Pechtold
Penthouse
Poroshenko

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2018 20:55 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.

A.P. heeft ook nogal losse handjes.

BerichtGeplaatst: Di Jan 16, 2018 22:40 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2018 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Laatst aangepast door Loetje op Zo Jan 21, 2018 13:38, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2018 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.

Bedoel je dit?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2018 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ja. En ik heb het ondertussen gecorrigeerd.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2018 14:07 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Even omgezet in tekst:

Valsheid in geschrifte en belastingfraude gepleegd door Alexander Pechthold

Aan het verschuldigde bedrag aan overdrachtsbelasting genoemd in de op vier januari 2017 verleden notariële akte ad € 1.545, kan in dit verband geen enkele betekenis worden toegekend, nu dat bedrag slechts is vermeld ter versluiering van het zicht op de omvang van de daadwerkelijke verkrijging door verdachte Alexander Pechthold.

Immers, de daadwerkelijke waarde van de verkrijging ex de eerste zin van artikel 5 lid 2 van voormelde notariële akte vrij van huur, pacht en/of andere aanspraken tot gebruik het appartementsrecht gelegen aan de Seinpostduin 543 te Scheveningen in vrije staat had blijkens het aan voormelde notariële akte gehechte taxatierapport een waarde in het economisch verkeer in vrij opleverbare staat ad € 225.000, ,
waarover twee procent overdrachtsbelasting is verschuldigd zijnde een bedrag

ad € 4.500, . In voormelde notariële akte is ex de tweede zin van artikel 5 lid 2 de tussen verdachte en de schenker bestaande pachtovereenkomst op vier januari 2017 geëindigd.

Door niettemin bij voormelde notariële akte te verklaren dat ter berekening van de maatstaf voor heffing van de verschuld igde overdrachtsbelasting vanwege een in voormelde notariële akte vermelde pacht aan verdachte een veertig procent lagere waarde in het economisch verkeer geldt, te weten € 90.000, waardoor de waarde € 135.000, bedraagt, heeft verdachte artikel 21,lid 11,van de SW overtreden.

In dat betreffende wetsartikel is bepaald dat indien het een verkrijging krachtens erfrecht (waartoe ook schenking behoort) van een onroerende zaak betreft waarin de verkrijger op het moment van overlijden van de erflater woont, wordt bij de bepaling van de waarde in het economische verkeer daarvan geen rekening gehouden met die bewoning, wat blijkens haar tekst ook van toepassing is indien de bewoning is gebaseerd op een huurovereenkomst.

Blijkens de wetsgeschiedenis van dat vanaf één januari 2006 van kracht zijnde wetsartikel schrijft de wetgever een waardering in vrij opleverbare staat voor in alle gevallen waarin een onroerende zaak door de erflater, de schenker of de verkrijger werd bewoond, ongeacht of die bewoning berust op een huurrecht, een recht van vruchtgebruik of enig ander (juridisch afdwingbaar) recht.

Daarnaast wordt vastgesteld dat verdachte vervolgens ter verdere vermindering van overdrachtsbelasting ten onrechte is uitgegaan van een de overdrachtsbelasting verminderd zakelijk recht (waaraan echter geen reële betekenis kan worden

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2018 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ach, Pechtold is net als het merendeel van de politici een charlatan die uitsluitend voor de eigen portefeuille in de politiek zit. Straks is ook hij binnen, gaat hij rentenieren en geeft hij ons vanuit zijn riante villa de middelvinger.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2018 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik vraag me af of Pecholt kinderen heeft.
Of moet hij net als de palingen daarvoor naar de Saragossazee?

BerichtGeplaatst: Di Jan 30, 2018 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Zorgen voor betaalbare volkshuisvesting voor de werkenden is er bij de overheid bij lange niet bij, want andere prioriteiten m.b.t. het uitgeven van andermans geld. Zorgen voor goedkope luxe huisvesting voor zichzelf kunnen de bestuurders des te beter. Na Alexander Pechtold met zijn gratis penthouse huisde een oud burgemeester van Wassenaar nog een jaar lang goedkoop tegen een prikkie in de ambtswoning van de gemeente. Verschil moet er zijn, nietwaar?

Oud burgemeester Wassenaar (van D66) kreeg ten onrechte extra geld mee én mocht een jaar langer in ambtswoning wonen

Foto: Jan Hoekema (D66) geinterviewd door Ellen Klaver van Trébol Producties. Screenshot YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IF3IY4dWwIU

Door Michael van der Galien 30 januari 2018

Jan Hoekema vertrok als burgemeester van Wassenaar vanwege een “gebrek aan chemie.” Blijkbaar had hij wél een goede chemie met geld.

Het gebeurt niet zo heel vaak, maar heel af en toe doet de NRC iets goeds. Zo ook vandaag. Jawel, dat is dit jaar vooralsnog een unicum, maar laten we de krant maar toejuichten als diens journalisten zowaar ‘journalistiek werk’ verrichten.

De krant [url=https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/29/17800 euro moest geheim blijven a1590239]legt uit[/url]:

De extra uitkering werd vastgelegd in een ‘vaststellingsovereenkomst’ die werd ondertekend door Hoekema en Charlie Aptroot (VVD), burgemeester van Zoetermeer en tot begin dit jaar waarnemer in Wassenaar. Doel was het wachtgeld van Hoekema tien maanden lang – tot aan diens AOW leeftijd – aan te vullen van de wettelijke vastgelegde 80 procent „tot 100 procent van de bezoldiging […] vermeerderd met het verschil in af te dragen pensioenpremie als ware de heer Hoekema nog burgemeester”.

Daarnaast kreeg het oud Kamerlid toestemming om bijna een jaar lang „tegen de geldende condities” in de Wassenaarse ambtswoning te blijven wonen, werden zijn advocaatkosten volledig vergoed en beloofde de gemeente „geheimhouding te betrachten” over de afspraken.

Het zal niemand verbazen dat dit absoluut niet de bedoeling is. Sterker nog, het was volkomen onterecht. De gemeentewet sluit extra uitkeringen aan burgemeesters uit, vertellen meerdere juristen aan het NRC Handelsblad. “De extra financiële afspraken zijn niet in overeenstemming met de wettelijke regelingen,” zegt hoogleraar Douwe Jan Elzinga van de Rijksuniversiteit Groningen bijvoorbeeld. “Ik ken geen politici die om dit soort aanvullingen op hun wachtgeld vragen. Wethouders doen het niet, ministers niet – dus burgemeesters zouden dat ook niet moeten doen.”

Nadat de NRC bij hem aanklopte besloot Hoekema opeens op de 17.800 euro die hij extra ontving toch maar terug te storten. Volgens meneer hebben de vragen er namelijk voor gezorgd dat hij toch nog eens goed naar zichzelf in de spiegel keek en tot de conclusie kwam dat hij dit niet wilde:

“Door vragen van NRC ben ik gaan nadenken en heb voor mijzelf de conclusie getrokken dat ik het geld ga terugstorten. Het hoeft niet, maar de context waarbinnen ik tegen de overeenkomst aankijk, is veranderd. Dit deel ik maandagmiddag mee aan waarnemend burgemeester Koen van Wassenaar.”

Ah nee, het hoeft niet, maar meneer doet het omdat hij dat toch netter vindt. Uhu. Natuurlijk. Geheel vrijwillig enzo. Natuurlijk wel nadat het hem duidelijk werd dat hij negatieve pers zou krijgen, maar ook dat is min of meer toevallig. Nee?

[url=http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/01/oud burgemeester wassenaar van d66 kreeg ten onrechte extra geld mee en mocht een jaar langer in ambtswoning wonen/]DDS[/url]

BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2018 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Minister Ollongren vindt FvD racistisch en Thierry Beaudet een grotere bedreiging dan Geert Wilders.

Voor discussie hierover klik op onderstaande link:
http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=532133#532133

BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2018 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Dat mens zou zich zorgen moeten maker over sommige kandidaten van D66.

Raadslid Jake Owen Raats van Leefbaar Etten Leur vindt het ’heel erg vreemd’ dat de medestudent die hem fotoshopte in IS foto
tegenwoordig op de kieslijst voor D66 in Best staat.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1625377/bedreigd raadslid boos dat fotoshopper op lijst d66 staat

BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2018 23:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Maar.... dit is toch satire ?
(Niet mijn mening, maar die van uzelf)

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2018 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het toont aan dat dit land tot op het bot verdeeld is. En voor de toekomst zie ik daar geen verbetering in. Ik zie eerder een verslechtering.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2018 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Weet je wat nog het 'leukste' is aan die ISIS executieplaatjes?

Ze zijn nep. Wink

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2018 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

En waarom is jouw filmpje wel echt carlos?

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2018 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Royy schreef:
En waarom is jouw filmpje wel echt carlos?

Omdat wat echt en nep, is wordt bepaald door Carlos, al naar gelang het hem het beste uitkomt.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2018 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik kan de authenticiteit van het filmpje uiteraard niet verifiëren, maar het ligt er nog al dik bovenop dat die ISIS executies zoals we die een paar jaar geleden zagen op onze journaals stuk voor stuk in scene werden gezet. Opgenomen in een studio, waarschijnlijk ergens in Florida.

Bovenstaande video toont de 'executie' van James Foley, die wekenlang in het nieuws is geweest bij ons.

Fake news..

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2018 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dus die slachtoffers leven allemaal nog?

BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2018 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Weet ik niet. James Foley waarschijnlijk wel. Al die slachtoffers van ISIS in Syrië niet.

Let wel: ik zeg niet dat ISIS geen misdaden pleegt, maar wel dat op z'n minst een deel van hun filmpjes van a tot z in scene worden gezet. Het zijn bijna allemaal hoogwaardige studioproducties, niet echt opgenomen ergens in the middle of nowhere dus.

Dit is echt (helaas):

https://themuslimissue.files.wordpress.com/2016/12/syria isis execute and crucify man for smuggling civilians out of raqqa.png

Dit is nep:

https://i.ytimg.com/vi/nn RgFMoIF0/hqdefault.jpg