Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » LIVE +++ uit Barcelona Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier een livestream;

De situatie was aardig tot rust gekomen het afgelopen jaar, maar die stomme Spanjaarden moesten zonodig weer natrappen en daarmee de lont opnieuw in het kruitvat steken, met dit als gevolg.

Eigen schuld dikke bult.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Politiegeweld in Barcelona..

https://www.zerohedge.com/geopolitical/shocking-footage-shows-national-spanish-police-brutal-catalon-protest-crackdown

De media zwijgen hierover en de EU vindt het prima, want het is in hun belang dat die lastige Catalaan de kop wordt ingeslagen. Intussen drijft Spanje linea recta af richting burgeroorlog. Volgende maand zijn er verkiezingen, met VOX als kanshebber. Ik weet niet of dit nog goed komt.

Overigens is het op heel veel plekken in de wereld mis momenteel, en het wordt alleen maar erger. Beelden uit Chili gezien? Tanks en soldaten in de straten van de hoofdstad, iets wat sinds de dagen van Pinochet niet meer is voorgekomen daar.

Dit zou in Barcelona ook zomaar kunnen gaan gebeuren binnenkort.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ben wel benieuwd hoe het met Willem gaat.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 16:07 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ja ik ook. Weet niet precies waar hij zit. In de buurt van Valparaiso ergens?? Daar waren volgens mij ook onlusten, hoewel ik vermoed dat het vooral in de steden aan de gang is en niet zozeer op het platteland.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ik weet slechts dat hij in Chili woont, geen idee waar.
Maar hij zal het wel in de gaten houden.
Hopelijk horen we snel iets van hem.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier beelden uit Beirut, waar massale anti-regeringsprotesten aan de gang zijn;

https://www.youtube.com/watch?v=T_tXdNGf_BY

En hier live beelden uit Hong Kong;

https://www.youtube.com/watch?v=9bM_g1MLoc0

Het valt amper nog bij te houden. En dan hebben we ook nog de Brexit klucht.

En niet te vergeten de Boerenopstand in Nederland! Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 16:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik ben voor anarchie! Weg met de polder lafaards! Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ted, het verleden leert ons dat wanneer de oude dictators aan de kant zijn gezet, onthoofd, opgehangen of anderszins zijn uitgeschakeld, er weer nieuwe dictators op zullen staan.
Mensen zijn net kleine kinderen, ze willen niet luisteren, nee ze weten het beter en willen het allemaal zelf doen. Daarbij voorbijgaand aan het feit dat ze in feite precies dat zelfde platgelopen paadje volgen van de vorige generatie.

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

De situatie was aardig tot rust gekomen het afgelopen jaar, maar die stomme Spanjaarden moesten zonodig weer natrappen en daarmee de lont opnieuw in het kruitvat steken, met dit als gevolg.

Toch grappig hoe je hier een compleet andere visie op hebt dan Hongkong...

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 22:10 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:
carlos schreef:

Nou nee.. Stel je voor dat Gibraltar terug bij Spanje zou komen.
Dan heb je ook meteen de vlam in de pan.

De Spaanse regering is idioot bezig.
Catalonië is van oudsher NIET Spaans.
Het heeft meer overeenkomsten met zuid Frankrijk.
Maar ja, hoe kan ik het weten, ik ben er al lang niet meer geweest. Smile

Maar voor de rest, moet je ook weten dat uitgerekend onze Keizer Karel V er behoorlijk huisgehouden heeft!
Dat Nederlanders dan ook nog zo hypocriet zijn om de onafhankelijkheid van Catalonië in twijfel te trekken, is dan ook heel erg.
Vooral de geschiedenis die Nederland met Spanje heeft gehad.
Op zich hebben de Catalanen juist om die reden een even grote hekel aan Spanje als wij vroeger.

Overigens, is het Spaanse koningshuis ook niet vlekkeloos.
Dat is door de jaren heen heel duidelijk gebleken.
Juan Carlos, die op zijn minst de verdenking op zich heeft, dat hij zijn eigen broer vermoord heeft bij voorbeeld.
De pseudo staatsgreep, die in scene was gezet om hem als koning meer krediet bij het volk te geven.
Nee, die vent spoort echt niet.

De falangisten (fascisten) zijn niet in het cachot gegooid toen Franco stierf.
En dat is tot op de dag van vandaag heel duidelijk te merken.

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 22:57 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:

Nee hoor, ik ben in beide gevallen voorstander van een referendum. Terwijl jij in het ene geval voor bent en in het andere tegen.

Dus...wederom een gevalletje projectie van jouw kant Royy.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

'Ruim een miljoen Chilenen eisen aftreden president'

https://www.zerohedge.com/geopolitical/over-1-million-people-take-chilean-streets-protest-billionaire-president

En Royy, wat vinden we hier van?

Volgens de Amerikanen zijn deze demonstraties een complot van Rusland, denk jij er ook zo over?

Het is wel weer duidelijk dat er met twee maten gemeten wordt door de pers. Niets dan lof en begrip voor anti-Beijing demonstraties in HK, een stuk minder begrip voor Catalanen en Chilenen. Of Fransozen met een geel hesje aan. 'Die moeten niet zo zeuren.'

BerichtGeplaatst: Ma Okt 28, 2019 3:27 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Rusland zou achter de protesten zitten? Dat heb ik hier nog niet gehoord of gelezen. De protesten kwamen voor velen als donderslag in de hemel, onverwachts. Toch broeide er eerder iets de corruptie onder Bachelet, de prijsafspraken tussen supermarktketens en drogisterijketens hebben het vertrouwen in de "elites" behoorlijk geschaad. Daarnaast de overtrokken verwachtingen die Piñera had geschapen tijdens de verkiezingscampaña en totnogtoe niet waar heeft kunnen maken. De groei viel tegen en de dollar steeg, door de economische oorlog tussen China en VS, chinese producten overstromen onze markt tegen nog lagere prijzen dan voorheen, met weer een sluitingsgolfje van plaatselijke fabrikanten tot gevolg. Voeg daaraan toe de massaimmigratie van haïtianen en venezolanen, waardoor de lonen van de armste 40% der chilenen in nettokoopkracht achteruitgegaan zijn.

Chili mag dan nu het welvarendste land zijn van Latijnsamerika, de onvrede is groter dan ooit.

Wat wel klopt is dat die onvrede aangewakkerd wordt, vanuit Venezolaanse media en extreemlinkse pers.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Okt 28, 2019 8:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Willem schreef:
Rusland zou achter de protesten zitten? Dat heb ik hier nog niet gehoord of gelezen.

Willem, in onze regio (Europa en Noord-Amerika) wordt zo'n beetje iedere scheet aan de Russen toegewezen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De protesten die wereldwijd aan de gang zijn hebben inmiddels al een eerste high-profile slachtoffer gemaakt, de premier van Libanon is vandaag afgetreden wegens aanhoudende demonstraties tegen zijn regering. De situatie kan nog knap gevaarlijk worden daar want Libanon is bij uitstek een sektarisch kruitvat. Erger dan welk ander land dan ook daar in die regio. En ze hebben natuurlijk Hezbollah als defacto staat binnen de staat, die overigens helemaal niet blij zijn hiermee.

Dus...zou me niets verwonderen als dat een probleem wordt binnenkort.

https://www.rt.com/news/472132-hariri-lebanon-resignation-protests/

Ik geloof niet dat ik erg rouwig ben om het vertrek van Hariri, maar erg veel weet ik er ook niet vanaf wat daar precies speelt.

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Nee hoor, ik ben in beide gevallen voorstander van een referendum. Terwijl jij in het ene geval voor bent en in het andere tegen.

Okay, dus jij keurt het af dat de Catalanen er zo'n puinzooi van maken tijdens demonstraties? En je plaats sensatiezoekende plaatjes van Madrileense troepen die klaar staan om de orde in Catalonie te herstellen?

Niets van dat alles, integendeel zelfs: je geeft af op Madrid..

De Catalanen mogen van mij een referendum houden.

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 21:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Willem, in onze regio (Europa en Noord-Amerika) wordt zo'n beetje iedere scheet aan de Russen toegewezen.

Wat een onzin.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 8:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Royy schreef:
Wat een onzin.

Wat nou onzin? Er zijn hier heel veel voorbeelden genoemd in de loop der jaren. Brexit, Catalaanse opstand, Oekraïne verdrag in Nederland, verkiezing Trump in VS, hackaanval op Nederlandse banken, etc. etc. etc.

't Is altijd de schuld van de Russen in heel veel westerse media. Achteraf blijken het volkomen foutieve beschuldigingen (bv. hackaanval Nederlandse banken) of men blijft de beschuldigingen herhalen zonder enige vorm van bewijs (bv. verkiezing Trump)

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Toch valt het op dat vermenging van mensen vaak zelfs in de verre toekomst nog trammelant oplevert.
Er werd mij verteld dat het woord Catalonie afkomstig is uit de tijd dat de West-Goten na hun overwinning op de Romeinen, zich in het huidige Catalonie vestigden, naast de Vandalen die al in Andalusie waren gesetteld.
Ik denk dat Madrid niet genoeg rekening heeft gehouden met de verschillende landsaard van de Catalanen, of andere regio,s. Je zou toch denken dat Spanje had geleerd van hun toestanden met de Basken.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Er gebeurt weer eens wat in Barcelona.

One man dies and two left dripping with blood at a Barcelona metro station after mass machete brawl 'between rival Pakistani gangs'

WARNING: GRAPHIC CONTENT
      A mass brawl broke out with machetes and baseball bats in Barcelona last night
      One man died in what police suspect was a fight between rival Pakistani gangs
      Two men lay wounded at a tube station where platforms were stained with blood

One man has died and at least two others have been seriously injured after a mass knife brawl broke out in Barcelona last night.

Graphic pictures showed two men lying semi-conscious and dripping with blood at a Barcelona metro station with bloodstains along the length of the platform.

Two groups of men - suspected to be rival Pakistani gangs - had battled on the streets using an array of weapons including machetes and baseball bats.

Today police confirmed they were investigating the death of a man during the violent clashes.

Read More

Wounded: A man wearing an FC Barcelona tracksuit lies badly injured in a pool of blood on a station platform last night after a mass knife brawl in Barcelona

Clashes: Two groups of men - suspected to be rival Pakistani gangs - had battled on the streets using an array of weapons including machetes and baseball bats

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wat nou onzin? Er zijn hier heel veel voorbeelden genoemd in de loop der jaren. Brexit, Catalaanse opstand, Oekraïne verdrag in Nederland, verkiezing Trump in VS, hackaanval op Nederlandse banken, etc. etc. etc.

't Is altijd de schuld van de Russen in heel veel westerse media. Achteraf blijken het volkomen foutieve beschuldigingen (bv. hackaanval Nederlandse banken) of men blijft de beschuldigingen herhalen zonder enige vorm van bewijs (bv. verkiezing Trump)

Je overdrijft. Het is een feit dat Moskou zich probeert te mengen in andermans politieke aangelegenheden.

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 7:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Bewijzen Royy, daar gaat het om.

Neem de vermeende invloed op de Amerikaanse verkiezingen. Wat was het, twee jaar lang roeptoeteren over het Muller onderzoek wat absoluut zou bewijzen dat Rusland en Trump hadden samengewerkt? Aan het einde van het onderzoek bleek er geen enkel bewijs voor.

Rusland wordt keer op keer beschuldigd van allerlei zaken, maar harde bewijzen ontbreken altijd.

Ik herinner me nog goed de DDOS aanval op de banken... de media roeptoeterde massaal 'RUSLAND!!!" maar het bleek een 18 jarig jongetje te zijn.

DDoS-verdachte vond Rusland-theorie ’te grappig’
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1638621/hacker-jelle-18-al-piepjong-slim-op-internet

Tja.... iedere keer hard roepen dat het Rusland is. Bewijzen zijn niet nodig, mensen als jij geloven het toch wel.

En... is er al bewijs dat Rusland achter de opstand in Chili zit Royy?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 01, 2019 21:24 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Toch valt het op dat vermenging van mensen vaak zelfs in de verre toekomst nog trammelant oplevert.
Er werd mij verteld dat het woord Catalonie afkomstig is uit de tijd dat de West-Goten na hun overwinning op de Romeinen, zich in het huidige Catalonie vestigden, naast de Vandalen die al in Andalusie waren gesetteld.
Ik denk dat Madrid niet genoeg rekening heeft gehouden met de verschillende landsaard van de Catalanen, of andere regio,s. Je zou toch denken dat Spanje had geleerd van hun toestanden met de Basken.

Hmm.. Nou ga je het toch wat te ver zoeken.
De Catalanen hebben van oudsher banden met Zuid Frankrijk.
Het volk migreerde over de Pyrénéen heen en weer.
Het is een gebied met van oudsher een tamelijk grote rijkdom.

Dat wekte de interesse vanuit Parijs en Madrid.

Dus werden die gebieden onder de knoet gebracht.
Met allerlei geweld en onderdrukking van de bevolking aan beide zijden van de
Pyreneeën.

Keizer Karel V, bij ons bekend als een gematigd man, heeft in die contreien dan ook als een beest
huis gehouden. Ja, de Catalanen hebben net zo veel reden voor een onafhankelijk als
De Nederlanden indertijd.

BerichtGeplaatst: Za Nov 02, 2019 14:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Wat lul jij nou toch weer Ryan.

Het huidige Catalonie is een restant van het Koninkrijk Aragon. De koning van Aragon vond het een goed idee om te trouwen met de koningin van Castillie, en voila, daar was wat we nu kennen als Spanje geboren.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 14:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat lul jij nou weer? Aragon trouwde met een elfje die heel erg leek op de dochter van die zanger van Aerosmith...

Weerwoord forum index » Europese Zaken