Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » LIVE +++ uit Barcelona Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De EU hotemetoten, maar ook figuren op het niveau van onze eigen ReferendumRutte staan mijlenver boven het klootjesvolk. Zij alleen denken te weten wat goed is voor Jan Pet.
Er staat me een beeld voor ogen van een mild glimlachende Juncker op een EU kerkhof, die door een grijnzende Timmerfranz getooid met een SS pet, op zijn hoofd wordt gekust terwijl geüniformeerde doodgravers nieuwe graven voor de EU staten delven.
De gewelddadige acties tegen de afscheiding heeft veel twijfelaars naar de anti Madrid kant gedreven.
Heeft men bij de EU geen hersens?
Op de Krim werd trouwens wel degelijk geldig en vrij gestemd. Wat moet de EU en onze eigen Rutte daar nu weer mee.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Te laat voor dialoog Guy, de knoepel is al in het hunderhok gegooid. De EU mag hooguit nog bemiddelen over de voorwaarden onder welke afscheiding zal geschieden. Veel Catalanen vinden nu dat onafhankelijkheid hoe dan ook moet worden uitgeroepen, niet eens meer zozeer op basis van de uitslag maar op basis van de gewelddadige respons van Rajoy gisteren.

Ondanks alles hebben toch nog ruim twee miljoen Catalanen hun stem uitgebracht gisteren; 89% stemde op JA.

Madrid heeft de PR slag om dit referendum verloren, eigen schuld dikke bult. Veel mensen elders in de wereld zijn solidair met de Catalanen, zoals op de foto hierboven uit Schotland.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Ik ben voor referenda, maar als Catalonie (het land van de Goten) zich afscheidt van de rest van Spanje is het hek van de dam, dan volgt Baskenland (het land van de Basken) ook ongetwijfeld, gevolgd door Andalusie (het land van de Vandalen) enz, enz. Dan valt Spanje uit elkaar.

Referenda zijn referenda en daar bent u voorstander van. Punt. Dus nu niet gaan mauwen als de uitkomst u niet gaat bevallen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Heeft Poetin al de schuld gekregen?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

https://fenixx.org/2017/10/01/links-liberalen-geven-rusland-de-schuld-wanneer-de-catalanen-willen-stemmen-voor-hun-eigen-toekomst/

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 9:57 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Loetje schreef:
Gay Verhofstadt heeft getwitterd. En dit heeft hij uitgesproken:

Opdat wij niet vergeten..

Waar blijven de sancties tegen Spanje?

Nee nu ligt het ineens allemaal een stuk genuanceerder, want EU trekpop Mariano Rajoy moet uiteraard gesteund worden. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik vind referenda een prima manier om de wil van het volk te tonen zoals bv in Zwitserland. (daar spreekt men minstens 4 talen) Ook ben ik geen voorstander van de huidige EU.
Maar of het wel zo,n voordeel is voor Europa als we uiteenvallen in 1000 aparte regio,s, daar moet ik eerst eens over nadenken.
De schuld van die 1000den zich ontwikkelende aparte regio,s ligt bij de hotemetoten van de EU, die probeerden de oorspronkelijke landsgrenzen uit te vlakken richting 1 door hen centraal dictatoriaal geregeerde EU.
Afscheiding in regio,s is een tegenreactie. vanuit het protesterende volk die het eigene willen bewaken. Men wil niet nog meer Islam of EU regels.
De strijd voor/tegen Zwarte Piet, Michiel de Ruiter of Jan Pietrerzoon Coentunnels, zit in dezelfde hoek.
Psuedo-Links, de EU, Gutmenscklubs en de krakersbewegingen hebben vanuit hun behaaglijke Grachtengordel een slapend monster van zijn boeien ontdaan. Dat monster wordt nu wakker in heel Europa.
Dat werd trouwens tijd en hopelijk niet te gewelddadig.
Er bestaat op de hele wereld niet 1 zelfstandig vrij volk dat de Islamistische dictatuur of meer centrale regelzucht wil. De EU-burger krijgt beiden door de strot geduwd.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Mooi dat dit soort zaken op Twitter bewaard blijven. Dit legt weer eens de hypocrisie bloot waarmee velen (ook hier) de staatsgreep in de Oekraïne gewoon steunden.

Wat regeringen eens moeten gaan realiseren is dat democratie altijd overwint. Dat kan 1 jaar duren, of 10 jaar, of zelfs 100 jaar. Maar als er in een gebied een groot deel van je bevolking zich wil afscheiden kun je beter maar met constructieve afspraken beginnen om dat te realiseren.

Of dat nou gaat om Schotland, de Krim of Catalonië.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Loetje schreef:
Heeft Poetin al de schuld gekregen?

Nee, ik lees net in een bijdrage van de heer Poendert dat de linkse gutmenschenclub schuldig is.
Gelukkig maar.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Mooi dat dit soort zaken op Twitter bewaard blijven. Dit legt weer eens de hypocrisie bloot waarmee velen (ook hier) de staatsgreep in de Oekraïne gewoon steunden.

Wat regeringen eens moeten gaan realiseren is dat democratie altijd overwint. Dat kan 1 jaar duren, of 10 jaar, of zelfs 100 jaar. Maar als er in een gebied een groot deel van je bevolking zich wil afscheiden kun je beter maar met constructieve afspraken beginnen om dat te realiseren.

Of dat nou gaat om Schotland, de Krim of Catalonië.

Keiharde repressie zoals nu in Catalonië heeft een averechts effect. De drang tot onafhankelijkheid wordt er alleen maar groter door.
Volkeren die onafhankelijkheid willen kun je het beste tegemoet komen vind ik. Al vraag ik mij af of nu echt de overgrote meerderheid van de Catalanen dit wil: minder dan de helft is gaan stemmen, en ik vermoed dat vooral de voorstemmers zijn gaan stemmen en de tegenstanders niet omdat het referendum illegaal was, en zij dus al "gedekt" worden door de Spaanse regering.
Maar dat is speculatie van mijn kant.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Premier Rutte en Alexander Pechthold verdedigen het fascistische geweld van gisteren tegen ongewapende burgers;

https://www.ad.nl/buitenland/rutte-regering-spanje-in-recht-dialoog-nodig~a51a901c/

Shame on you!!!

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb het bewuste artikel goed doorgekezen, maar ik haal daar niet uit dat zij het geweld verdedigen, integendeel.
Wat zij zeggen is dat de Spaanse regering juridisch gezien in haar recht staat het referendum te verbieden. Daarnaast verafschuwen zij het geweld.
Het ligt dus iets genuanceerder, maar voor hen die niet lezen, maar meteen staan te schuimbekken, is iedere nuance te moeilijk om te vatten.
Overigens ben ik het oneens met Rutte en Pechtold, maar leg ze geen dingen in de mond die ze niet gezegd hebben.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 13:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik zie geen klip en klare veroordeling van het grootschalige politiegeweld tegen burgers. Dus ze verdedigen het, zo simpel is het.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Sjoerd Sjoerdsma, prominent kamerlid voor D66 heeft getwitterd dat het politieoptreden volstrekt onacceptabel is. Lijkt me geen woord Frans bij.
Carlos, wat begrijpt u niet ?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 14:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik had het niet over Sjoerd Sjoerdsma maar over Alexander Pechthold en Mark Rutte. Ik heb Rutte vooralsnog nergens zien beweren dat hij het politieoptreden onacceptabel vindt. Als het anders is dan hoor ik het graag.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wie weet komt dat nog. Bij Trump duurde het ook een poos voordat hij het geweld van extreem rechtse groepen in de VS, zoals de KKK, veroordeelde. Dus verdedigde hij ze. Tenminste, als we uw logica volgen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 14:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Gaat u de Guardia Civil in Spanje nu serieus vergelijken met de KKK? Mijn God.. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 15:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nee, ik vergelijk uw redenering om de onzin ervan aan te tonen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wat is er onzin aan om het geweld van gisteren te veroordelen? Het lijkt me niet meer dan normaal. Of vindt u het soms normaal dat bejaarde vrouwtjes van de trap worden gesmeten of tot bloedens toe worden geslagen met knuppels, enkel en alleen omdat ze een stem willen uitbrengen?

Uw vergelijking slaat zoals gewoonlijk weer als een tang op een varken.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U zegt dat je iets verdedigt als je het niet onomwonden afkeurt. Om aan te tonen dat deze stelling niet klopt trok ik de vergelijking met Trump.
De wereld zit iets anders in elkaar dan het simpele "wie niet voor mij is is tegen mij."
Ik vind dat u de werkelijkheid simplificeert met uw stelling.
En verder wacht ik met u op de veroordeling van het geweld door Rutte en door de EU.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ach soms zijn zaken heel simpel, Rutte en de rest van het zooitje eurofielen zitten in een lastig parket en willen hun geestverwant Rajoy niet afvallen. Dat verklaart waarom hij het geweld niet onomwonden veroordeelt. Veel meer moet je er denk ik niet achter zoeken.

Macron, Merkel, Theresa May...idem dito.

"A coup against Spanish democracy is a coup against Europe"

Ramn Luis Valcárcel, vice-president of the European Parliament.

De leiders van Europa kiezen niet de kant van het volk, en dat is bepaald niet voor het eerst. En het volk op zijn beurt komt steeds meer in opstand hiertegen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 18:30 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Er was trouwens nog een interessant referendum deze week, namelijk in Iraaks Koerdistan;

'Iran stuurt tanks naar de grens met Irak'

http://www.zerohedge.com/news/2017-10-02/iran-deploys-tanks-border-iraqi-kurdistan

Irak, Iran en Turkije zijn fel tegen een Koerdische staat en uitten oorlogstaal aan het adres van de Koerden. Je kunt er vergif op innemen dat daar heibel van gaat komen, zeer binnenkort waarschijnlijk al.

Er gebeurt zoveel momenteel dat het haast niet te doen is om alles bij te houden.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Weer een prachtig staaltje misleiding van de NOS:

http://www.dumpert.nl/mediabase/7255523/e0f41fe4/nos_nogal_onrealistische_statistieken.html

Let even op hoe de NOS de niet-stemmers en de in de groep 'tegen onafhankelijkheid' plaatst.

Werkelijk schandalig hoe mensen gebrainwashed worden, en de orders van Europa klinken keihard door in de media. Laten we vooral doen alsof dit referendum geen meerderheid heeft gekend. 90 procent was voor onafhankelijkheid, maar als we de niet-stemmers nou gewoon bij het kamp van de tegen-stemmers optellen kunnen we het in de media toch zo draaien dat het lijkt alsof er geen meerderheid voor onafhankelijkheid is.

Ongelooflijk.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 19:46 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Ach soms zijn zaken heel simpel, Rutte en de rest van het zooitje eurofielen zitten in een lastig parket en willen hun geestverwant Rajoy niet afvallen. Dat verklaart waarom hij het geweld niet onomwonden veroordeelt. Veel meer moet je er denk ik niet achter zoeken.

Hier sla je de spijker op zijn kop. Zo is het inderdaad. Eerlijk gezegd valt het me tegen van Rutte dat hij - even los van het geweld - zegt dat de Spaanse overheid juridisch het recht aan zijn kant heeft.
Dat zal ongetwijfeld, maar het is een slap en slecht argument, want met dezelfde argumentatie kun je zeggen dat Erdogan het juridische recht aan zijn kant heeft met het hardhandig onderdrukken van de Koerdische vrijheidsstrijd.
Het gaat om het morele recht op zelfbeschikking door volkeren, niet om juridische haarkloverijen binnen wetgeving die door de heersende partij wordt gemaakt en daarmee door die heersende partij wettelijk en legaal wordt gemaakt.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Janoekovitsj heeft ook altijd volledig het juridische recht aan zijn zijde gehad. Toen dachten zowel de EU als Rutte daar heel anders over... dat associatieverdrag met de EU moest er komen.

Ook toen Nederland daarna tegenstemde moest het er komen.

Er zijn heel wat juridische regeltjes gesneuveld.... met toezien van de EU.

Wat een hypocriete bedoening weer. En de regering zich maar afvragen hoe het kan dat populisten zoveel stemmen krijgen. Wat denk je zelf?

Weerwoord forum index » Europese Zaken