Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Polen moeten alleen in eigen land mogen rijden. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Moeten Polen een verbod krijgen om in het buitenland te rijden?
Ja, omdat zij een potentieel gevaar op de weg zijn
25%
 25%  [ 2 ]
Nee, zuipen op de weg moet kunnen
25%
 25%  [ 2 ]
Geen mening
50%
 50%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 8

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ja en dat vindt het merendeel van de bevolking, Dan is het toch iets meer dan een mening.
Als de mensen gevraagd wordt wat ze op de weg aso gedrag vinden dan staat rechts inhalen in dat lijstje.

Verder ben je de hele tijd bezig je te verweren door tegen te spreken dat rechts inhalen aso is, de kwalificatie (aso) stoort je dus duidelijk. En dat is goed. Het ergste is namelijk een aso die niet in wil zien dat hij aso is. Tot die categorie behoor jij gelukkig niet.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Wo Dec 20, 2017 15:52, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jouw kwalificatie stoort mij allerminst Tedje. Ik moet er wel om lachen als iemand die alle politici wil opknopen mij 'aso' noemt omdat ik af en toe een midden-rijder rechts inhaal... Laughing

Echt, je neemt jezelf te serieus en geeft je mening veel te veel waarde...

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 14:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je reageert voortdurend, het steekt je weldegelijk. En zoals ik al zei is dat het jou steekt een goede zaak.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Dit vind ik dus juist een zeer gevaarlijke actie, en ik kan ook wel uitleggen waarom.

Ja, het is irritant dat mensen onnodig links blijven rijden, maar wat jij veroorzaakt met deze actie is dat iedereen op de linkerbaan dichter op elkaar gaat rijden om de rechts-inhalers er niet tussen te laten.

Ik veroorzaak helemaal niks. Mensen doen dingen voortkomend uit onfatsoen. De fout ligt bij hen die anderen geen ruimte bieden indeze. Daarnaast is het bij jou een gevalletje 'damned if you do, damned if you don’t'. Je schetst hier het patroon van iemand die ik schets als verkeershufter. Kenmerkend is dat zij denken dat zij de wijsheid in pacht hebben en precies weten wanneer iemand de wet moet volgen en wanneer niet. Dat spat van je post af.

Quote:
Ik weet zeker dat hier tal van extra verkeersongelukken door ontstaan, met name kettingbotsingen. Want het is een feit dat wanneer jij echt voldoende afstand houdt t.o.v. je voorligger er altijd iemand invoegt. Dat fileparkeren met 130 km/uur maakt het grote probleem.

Inherent aan autorijden is dat automobilisten van baan wisselen. Het dichtrijden van ruimte om in te voegen veroorzaakt gevaarlijk situaties. Niet alleen rijden mensen daardoor kort op elkaar, ook zijn zij opgefokt en hebben meer focus voor het niet laten invoegen van mensen dan dat wat voor hun gebeurt.

Quote:
Bovendien zei je eerder geen haast te hebben, dus wat is het probleem dan om links aan te sluiten ook al is de rechterbaan leeg?

Het heeft helemaal niets met haast te maken.

Ik heb geleerd om zoveel mogelijk rechts te rijden . Dat betekent dat ik na het inhalen van de medeweggebruiker direct naar rechts ga. Ook als een kilometer verderop een vrachtwagen rijdt. Dat anderen links blijven rijden omdat zij bang zijn dat zij er niet tussenkomen is juist wat wordt bedoeld met onnodig linksrijden. Dat veroorzaakt ook de agressie in het verkeer. Want de heer in auto B kwam met aanzienlijk hogere snelheid aanrijden dan de heer in auto A en verwacht dan ook dat de heer in auto A aan de kant gaat om hem voorbij te laten, zoals dat een goed automobilist betaamt. Het feest begint pas als de heer in auto A dat niet doet. Dan raakt de automobilist geagiteerd en gaat rijden naar zijn humeur. De grootste hufters onder ons spelen voor eigen rechter en vliegen dan rechts voorbij.

Verder is mij onduidelijk wat je wil, moet ik nu naar rechts gaan als er ruimte is of moet ik links blijven rijden? Make up your mind!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Overigens rijd ik sowieso altijd de maximaal toegestane snelheid. Als je naast mij rijdt betekent dat automatisch dat je de wet hebt overtreden. In een ideale wereld rijd ik rechts zodra er ruimte is en heb ik altijd plaats om naar links te gaan. Het zijn dan ook niet mensen zoals ik die het aan de stok hebben met anderen maar de mensen die iets meer haast hebben dan de gemiddelde medeweggebruiker.
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Klopt helemaal.

En helaas kom je aso's in het verkeer kom je ongeveer iedere 10 kilometer tegen. Daarom is aso gedrag ook zo'n maatschappelijk punt van discussie.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oeioei wat zijn mensen weer geprikkeld. En dan hoor ik dat ik 'in de gordijnen zit'.

Ik heb ooit gelezen dat kritiek hebben op iemands autorijden net zo erg is als kritiek hebben op de manier waarop iemand opvoedt of de liefde bedrijft.

Dat blijkt hier maar eens te meer...

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff, niet wij maar jij bent geprikkeld; jij zit immers al dagen in de gordijnen en roept dat je geen aso bent.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Niet echt. Het aantal uitroeptekens in jouw diverse posts en de toon van Cliox in de vorige bijdrage spreekt voor mij boekdelen...

Overigens, als je goed leest haalt Cliox dus vele malen vaker rechts in dan dat ik dat ooit zou doen... dus veel plezier met je discussie Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 18:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Huh? Heb jij mijn uitroeptekens geteld? Hoeveel waren het er?

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Oeioei wat zijn mensen weer geprikkeld. En dan hoor ik dat ik 'in de gordijnen zit'.

Ik heb ooit gelezen dat kritiek hebben op iemands autorijden net zo erg is als kritiek hebben op de manier waarop iemand opvoedt of de liefde bedrijft.

Dat blijkt hier maar eens te meer...

Met je zelfreflectie is in ieder geval niets mis.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2017 12:56 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Overigens worden de enquêtes ook steeds idioter.
Hoe verzint iemand zoiets als dit eigenlijk?

Moeten Polen een verbod krijgen om in het buitenland te rijden?
O Ja, omdat zij een potentieel gevaar op de weg zijn
O Nee, zuipen op de weg moet kunnen
O Geen mening

Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2017 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Gezellig. Collectief open deuren intrappen. Beetje als:

Vrouwen slaan:
O Is taboe in de westerse wereld.
O Is taboe. Schoppen mag echter wel.
O Geen mening.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2017 14:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff:

Cliox schreef:
Blijft staan dat die snel is. Very Happy

Told you.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2017 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Even een vraag.
Als je op een snelweg rijdt en een verkeersbord ziet dat er over 1500 meter er een afslag is, is er dan ongeveer 100 meter voor de afslag een rechte streep over de weg? Een streep die betekent dat je er niet overheen mag gaan als je links rijdt! In Portugal bestaat die wel dus mensen die links rijden, kunnen niet opeens naar rechts gaan om auto's af te snijden om de afslag te nemen. Deze streep gaat door tot voorbij de afslag en dan wordt het weer een gebroken streep zodat je links kunt gaan rijden zodat auto's die de snelweg op rijden niet hoeven te stoppen.. Het viel mij op toen ik naar Faro reed en terug en hoe logisch dit is.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2017 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Neen. Alleen na de afslag. Dit om invoegend verkeer ruimte te geven en om gevaarlijke situaties te vermijden. Mensen schijnen niet te begrijpen dat van baan wisselen terwijl verkeer invoegt kan leiden tot een gevaarlijke situatie.
BerichtGeplaatst: Di Dec 26, 2017 22:52 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Na de afslag? Dus bij de oprit is er een onafgebroken streep!
Dus je kunt niet links gaan rijden om de auto's die erop rijden ruimte te geven?
Vreemd.

BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2017 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Bij een ongeluk op de Duitse snelweg A61 bij Viersen, niet ver van de Nederlandse grens, is gisteravond een politieagente van 23 jaar om het leven gekomen. Twee agenten, 48 en 22 jaar, zijn zwaargewond. Ze werden aangereden door een trucker die vol op hen inreed...

...De Nederlandse politie had de Duitse collega's daarvoor gewaarschuwd. De truck, afkomstig uit Oekraïne, reed in Nederland op de A74 in het uiterste oosten van Limburg, waar geen op- en afritten zijn. Bij de 48-jarige bestuurder werd een alcoholpromillage van meer dan 2 gemeten.

https://nos.nl/artikel/2209555-dronken-vrachtwagenchauffeur-rijdt-agente-dood-op-duitse-snelweg.html

En weer is het raak.
Drinken en rijden is structureel in Oostbloklanden. Dat is daar gewoon cultuur. Dus als we hier op alle vrachtwagens deze chauffeurs zetten dan krijg je dat.

BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2017 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Is echt niet inherent aan Polen. Kijk maar eens in de plaatselijke kroeg of in discotheken wat er wordt gezopen door mensen die moeten rijden.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2017 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De kroeg of discotheek zijn plaatsen waar je heen gaat om te drinken en je hebt altijd achterlijke kroeggangers die met drank op gaan rijden.
Ik heb het over vrachtwagenchauffeurs, daar hoort geen drank bij. Vroeger zag je nooit een dronken vrachtwagenchauffeur, nu is het schering en inslag. En het zijn altijd Oostblokkers.

Drinken en rijden is inherent aan de cultuur in Oostbloklanden. Een paar jaar geleden hebben uitzendbureaus in het Westland blaastesten ingevoerd onder kaswerkers omdat het alcoholgebruik te spuigaten uitliep.
Die kaswerkers waren allemaal Oostblokkers, ze kwamen op maandagmorgen (nog steeds) dronken naar het werk. Wie gepakt werd, werd ontslagen en moest vertrekken.
Die uitzendbureaus hebben dat niet voor niks gedaan, het ging niet om maar één dronkenlap, het was gewoon structureel.

BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2018 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
De kroeg of discotheek zijn plaatsen waar je heen gaat om te drinken en je hebt altijd achterlijke kroeggangers die met drank op gaan rijden.
Ik heb het over vrachtwagenchauffeurs, daar hoort geen drank bij. Vroeger zag je nooit een dronken vrachtwagenchauffeur, nu is het schering en inslag. En het zijn altijd Oostblokkers.

Wat is het verschil tussen dronken achter het stuur stappen en dronken achter het stuur stappen?

Quote:
Drinken en rijden is inherent aan de cultuur in Oostbloklanden. Een paar jaar geleden hebben uitzendbureaus in het Westland blaastesten ingevoerd onder kaswerkers omdat het alcoholgebruik te spuigaten uitliep. Die kaswerkers waren allemaal Oostblokkers, ze kwamen op maandagmorgen (nog steeds) dronken naar het werk. Wie gepakt werd, werd ontslagen en moest vertrekken.
Die uitzendbureaus hebben dat niet voor niks gedaan, het ging niet om maar één dronkenlap, het was gewoon structureel.

Dat de chauffeur dronken was is bijzaak. Ik begreep dat het een achtervolging betrof. De politie wilde de chauffeur aanhouden welke op de vlucht sloeg. Verder zijn het op de bouwplaatsen lang niet altijd Oostblokkers die dronken verschijnen. Onder de Nederlandse populatie woedt exact hetzelfde probleem. Het punt is dat de strafmaat veel te laag is. Datzelfde geldt voor de idioten die vuurwerk naar hulpverleners gooien en /of hen belemmeren in hun werkzaamheden. Maar o wee als de dader iets te hardhandig wordt aangepakt, dan schudt Nederland weer op zijn grondvesten en staan we klaar om de agenten tot aan de knieën af te zagen. Dat tuig verdient een pak rammel tot de zeik onder ze uitloopt en flink wat jaren op water en brood. Dat is het enige wat mensen afschrikt.
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2018 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Wat is het verschil tussen dronken achter het stuur stappen en dronken achter het stuur stappen?

Als je dat verschil niet snapt dan snap je deze discussie ook niet.

Quote:
Dat de chauffeur dronken was is bijzaak. Ik begreep dat het een achtervolging betrof....

Wat maak je me nou? Dat is helemaal geen bijzaak! Als hij niet dronken was geweest dan was dit niet gebeurd.
De auto viel op omdat hij slingerend over de autoweg reed. De gewaarschuwde NL politie zette de achtervolging in maar de auto was eerder over de grens dan de politie ter plekke was. Bij de blokkade van de ingeseinde Duitse politie ramde de dronken chauffeur de politieauto.

Quote:
Onder de Nederlandse populatie woedt exact hetzelfde probleem.

Dat is gewoon niet waar! Ik ken geen uitzendbureaus die Nederlandse werknemers laten blazen. Jij wel?

Quote:
Het punt is dat de strafmaat veel te laag is.

Dat ben ik helemaal met je eens.

BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2018 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Als je dat verschil niet snapt dan snap je deze discussie ook niet.

Ik snap hem wel maar trek de lijn door.

Quote:
Dat is gewoon niet waar! Ik ken geen uitzendbureaus die Nederlandse werknemers laten blazen. Jij wel?

Jazeker ken ik die. En verder is het zeker wel. Bij een opdrachtgever waar ik heb gewerkt werd één keer per week alcoholcontrole uitgevoerd. Nederlanders waren in de minderheid maar vaker gepakt met drank op.
BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2018 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Ik snap hem wel maar trek de lijn door.

Je trekt de lijn niet door, je vergelijkt appels met peren: Een kroeg is om te drinken, de kans bestaat dus altijd dat er een paar kroeggangers zijn die vanuit de kroeg dronken achter het stuur gaan zitten. Bij een vrachtwagen is dat uitgangspunt om te drinken er niet. Net zo min is dat er bij buschauffeurs, taxichauffeurs of chirurgen.

Quote:
Jazeker ken ik die.

Welke?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 07, 2018 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Uitzendbureaus die veel mensen moeten leveren op piekmomenten op projecten / shutdowns. In samenwerking met beveiligingsbedrijven en externe bureaus. Het drankprobleem heeft dus een grotere bandbreedte.
Polen moeten alleen in eigen land mogen rijden.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu