Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Polen moeten alleen in eigen land mogen rijden. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Moeten Polen een verbod krijgen om in het buitenland te rijden?
Ja, omdat zij een potentieel gevaar op de weg zijn
25%
 25%  [ 2 ]
Nee, zuipen op de weg moet kunnen
25%
 25%  [ 2 ]
Geen mening
50%
 50%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 8

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2017 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De link die jij plaatst sluit niet aan op waar de discussie over gaat. Het reglementair rechts inhalen is iets anders dan rechts inhalen omdat je vindt dat een medeweggebruiker onnodig links rijdt. De discussie die daaruit voortkomt is of het als asociaal opgevat kan worden. Ik hang er geen gewicht aan. Als iemand haast heeft en rechts inhaalt vind ik dat helemaal prima. Zeker als de ruimte er is en de manoeuvre veilig wordt uitgevoerd. Leidt dat echter tot een gevaarlijke situatie, wat ik ook vaak zie, heb ik er meer moeite mee. Al zal ik er niet snel op reageren.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2017 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Ik ben geen Hollander en ik zie niet in wat dubbele paspoorten met deze discussie te maken heeft.

Ik bevestig hufterigheid zodra mensen uit de auto zijn gestapt Tedje en deed dat met een dosis humor. Wink
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2017 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Sorry dat ik dat niet meteen begreep. Dat kwam omdat op dat moment een aso mij rechts probeerde in te halen en ik druk doende was hem in de vangrail te drukken. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2017 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Verder weer veel herhaling van jouw kant...

Dat komt omdat jij je steeds in nieuwe kromme bochten wringt om je eigen aso gedrag op de weg te rechtvaardigen, zoals nu ook weer met een link over rechts inhalen die niets met deze discussie te maken heeft.

Laat ik eens twee links plaatsen die wel met deze discussie te maken hebben:

Onnodig links rijden op de autosnelweg is een van de grootste ergernissen op de weg...

Het is verboden rechts in te halen, ook als uw voorganger onnodig links rijdt.
...

https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhaving-verkeer/onnodig-links-rijden/

https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhaving-verkeer/onnodig-links-rijden/@23289/uitkomst/

Wat daar staat heb ik allemaal al eens gezegd, maar dat is schijnbaar niet aangekomen omdat jij te druk bezig was met je in allerlei bochten te wringen.[/color]

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2017 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik vind dit wel grappig. Jij hebt het over 'bezigheidstherapie voor overbetaalde zwarte togen met witte kragen' en een 'verrot rechtssysteem' wanneer je het over het openbaar ministerie hebt.... en nu link je naar die club om iets aan te tonen?

En wat wil je precies aantonen dan, dat rechts-inhalen strafbaar is? Dat is het ook dus dat lijkt me niet echt een discussiepunt.

(overigens: je tweede link toont aan dat onnodig links rijden strafbaar is... heeft dus niet veel met rechts inhalen te maken.. kon je de overtreding 'rechts inhalen' niet vinden Smile )

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2017 12:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik vind dit wel grappig. Jij hebt het over 'bezigheidstherapie voor overbetaalde zwarte togen met witte kragen' en een 'verrot rechtssysteem' wanneer je het over het openbaar ministerie hebt.... en nu link je naar die club om iets aan te tonen?

Jezus! Wat ben jij kinderachtig aan het wringen! Je moet de zaken niet verdraaien; als ik het over slappe rechters heb dan heb ik het over de straf die gegeven wordt vanwege een misdrijf, ik heb het er niet over of iets wel of niet een misdrijf is of zou moeten zijn.

Quote:
En wat wil je precies aantonen dan, dat rechts-inhalen strafbaar is? Dat is het ook dus dat lijkt me niet echt een discussiepunt.

(overigens: je tweede link toont aan dat onnodig links rijden strafbaar is... heeft dus niet veel met rechts inhalen te maken.. kon je de overtreding 'rechts inhalen' niet vinden Smile )

Die tweede link plaatste ik om te laten zien dat, in tegenstelling tot jou, ik de zaak wel van twee kanten bekijk en gewoon zeg dat onnodig links rijden verboden en asociaal is.
En het discussiepunt is dat als jij vindt dat jij je asociaal mag gedragen, omdat een medeweggebruiker dat ook doet, jij verkeerd bezig bent. Die linksrijder is aso, maar jij bent dat als rechtsinhaler net zo goed.
Je kunt dit verdraaien en je in bochten wringen hoe je wilt maar daar krijg jij geen speld tussen, dus hou op met dat kinderachtige gemuggezif en kom niet aanzetten met links die verwijzen naar rechts inhalen op plekken waar dat wel mag, Daar hebben we het hier niet over.

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2017 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
als ik het over slappe rechters heb dan heb ik het over de straf die gegeven wordt vanwege een misdrijf, ik heb het er niet over of iets wel of niet een misdrijf is of zou moeten zijn.

Delict en straf zijn met elkaar verbonden.

Quote:
Die tweede link plaatste ik om te laten zien dat, in tegenstelling tot jou, ik de zaak wel van twee kanten bekijk en gewoon zeg dat onnodig links rijden verboden en asociaal is.

Verboden: ja, want aantoonbaar. Asociaal: is een mening, geen feit.

Quote:
En het discussiepunt is dat als jij vindt dat jij je asociaal mag gedragen, omdat een medeweggebruiker dat ook doet, jij verkeerd bezig bent.

Dat is jouw discussiepunt. Mijn discussiepunt is dat wanneer iemand de wet breekt, je iets ruimer mag omgaan met de regels die gelden.

Zo mag je iemand die iets steelt juridisch geen klap verkopen, want dan doe je allebei iets wat strafbaar is. Toch vind ik het op dat moment wel rechtvaardig als je de dader daarmee het misdrijf belemmert.

Zo vind ik dat iemand die onnodig links rijdt (en dus iets doet wat strafbaar is) best even rechts mag inhalen. En ja, ook dat laatste is strafbaar, maar rekening houden met mensen die een strafbaar feit plegen ligt mij, net als bij winkeldiefstal, dan even iets minder na aan het hart.

Quote:
Je kunt dit verdraaien en je in bochten wringen hoe je wilt

Ik verdraai niets noch wring ik mij in bochten. Is ook niet handig als je rechts wilt inhalen, dat gaat beter op rechte stukken.

Jij kunt niet verkroppen dat een delict feitelijk aantoonbaar is, maar jouw mening over dat delict toch echt niet meer is dan.... jouw mening over dat delict.

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2017 14:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Delict en straf zijn met elkaar verbonden.

En je punt is? Voor een delict staat altijd een minimum en een maximum straf en ik heb het er steeds over dat ik vind dat rechters te laag straffen.

Quote:
Verboden: ja, want aantoonbaar. Asociaal: is een mening, geen feit.

Het staat in de Top 10 dus vinden heel veel mensen het aso.

Quote:
Dat is jouw discussiepunt. Mijn discussiepunt is dat wanneer iemand de wet breekt, je iets ruimer mag omgaan met de regels die gelden.

Zo mag je iemand die iets steelt juridisch geen klap verkopen, want dan doe je allebei iets wat strafbaar is. Toch vind ik het op dat moment wel rechtvaardig als je de dader daarmee het misdrijf belemmert.

Hou toch op met allemaal die flauwekul erbij te halen! Stelen is aso, onnodig links rijden is aso en rechts inhalen is ook aso. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
De meeste mensen vinden bovenstaande zaken aso, alleen de asos die zich er schuldig aan maken vinden dat ze het recht hebben zich zo te gedragen (misdragen).

Quote:
Ik verdraai niets noch wring ik mij in bochten. Is ook niet handig als je rechts wilt inhalen, dat gaat beter op rechte stukken.
Jij kunt niet verkroppen dat een delict feitelijk aantoonbaar is, maar jouw mening over dat delict toch echt niet meer is dan.... jouw mening over dat delict.

Woehahaha!!! Je bent je onsterfelijk belachelijk aan het maken! Ik kan alles verkroppen, JIJ kunt het niet verkroppen dat jij met jouw rijgedrag net zon aso op de weg bent als die aso linksrijder.

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2017 14:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Het staat in de Top 10 dus vinden heel veel mensen het aso.

Tedje van Es schreef:
Maar het doet verder niet ter zake welke top 10 je er bij wilt halen

?

Doet het nu wél of niet ter zake?

Quote:
Stelen is aso, onnodig links rijden is aso en rechts inhalen in ook aso. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?

En een dief slaan, is dat ook aso?

Quote:
Woehahaha!!! Je bent je onsterfelijk belachelijk aan het maken! Ik kan alles verkroppen, JIJ kunt het niet verkroppen dat jij met jouw rijgedrag net zon aso op de weg bent als die aso linksrijder.

Maar dat is echt jouw mening... geen feit Laughing

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2017 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
?
Doet het nu wél of niet ter zake?

Alweer ben je de zaak aan het verdraaien.

Dit zei ik: Maar het doet verder niet ter zake welke top 10 je er bij wilt halen, feit is dat als jij vindt dat jij je n.a.v. andermans aso gedrag op de weg ook aso mag gedragen je behoorlijk verkeerd zit. In het verkeer is dat ook nog eens levensgevaarlijk.

Je haalt alles behoorlijk uit z'n context; de essentie was dat andermans aso gedrag het niet rechtvaardigt dat men zich ook asociaal gaat gedragen. En ik hoef toch niet de definitie van asociaal gedrag voor je op te zoeken hè?
Verder komt daar in dit specifieke geval nog eens bij dat het levensgevaarlijk is als je dat doet in een stuk blik dat met 130 over de weg scheurt.

Quote:
En een dief slaan, is dat ook aso?

In feite wel. Als je je sociaal gedraagt dan hou je je aan de regels en die dief van jou mag je niet slaan.

Quote:
Maar dat is echt jouw mening... geen feit Laughing

De mening van de meeste mensen in dit land, dus een norm.

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2017 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
ik hoef toch niet de definitie van asociaal gedrag voor je op te zoeken hè?

Nee hoor, als je dat doet vind je waarschijnlijk één woord: subjectief.

Quote:
Verder komt daar in dit specifieke geval nog eens bij dat het levensgevaarlijk is als je dat doet in een stuk blik dat met 130 over de weg scheurt.

Dat jij dat gevaarlijk vindt... ja.

Quote:
Als je je sociaal gedraagt dan hou je je aan de regels en die dief van jou mag je niet slaan.

Ik denk dat dit de essentie van het hele verhaal is. Het bewijst in ieder geval het punt wat ik wil maken.

Quote:
De mening van de meeste mensen in dit land, dus een norm.

Maar geen feit Tedje. Daarbij kun je ook nog eens niet onderbouwen dat het de mening van 'de meeste mensen' is.

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2017 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Nee hoor, als je dat doet vind je waarschijnlijk één woord: subjectief.

Zoek het effe op, zou ik zeggen.

Quote:
Dat jij dat gevaarlijk vindt... ja.

Slap en kinderachtig weerwoord.

Quote:
Ik denk dat dit de essentie van het hele verhaal is. Het bewijst in ieder geval het punt wat ik wil maken.

Maar jij vindt toch dat je die dief mag slaan, dus dat je asociaal mag zijn?

Quote:
Maar geen feit Tedje. Daarbij kun je ook nog eens niet onderbouwen dat het de mening van 'de meeste mensen' is.

Wat bedoel je? Dat het het een feit is dat rechts inhalen in de top 10 van hufterig rijgedrag staat (hetgeen dus betekent dat de meerderheid van de mensen dat vindt) geen argument is?
En moet ik ook opzoeken wat "norm" betekent.

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2017 17:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Maar jij vindt toch dat je die dief mag slaan, dus dat je asociaal mag zijn?

Juistem.

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2017 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Elisabeth schreef:

Motorrijders zijn ook mafkezen en moeten leren dat ze normaal moeten inhalen.

Tja, dan zijn we uitgepraat!

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 0:31 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Hoezo? Als op een rotonde plotseling een opgewonden motorrijder naast je zit en ik rechts af wil slaan dan is die toch gestoord! Op een rotonde hoor je achter iemand te rijden en niet in te halen.
Of ben jij een motorrijder? Ken er veel, allemaal prettig gestoord.....behalve deze onbekende mafkees.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Juistem.

Juistem? Waarom maak je je dan zo druk en zit je al drie dagen in de gordijnen omdat ik zeg dat jij als rechtsinhaler ook een aso bent.

Elisabeth schreef:
Hoezo? Als op een rotonde plotseling een opgewonden motorrijder naast je zit en ik rechts af wil slaan dan is die toch gestoord! Op een rotonde hoor je achter iemand te rijden en niet in te halen.

Veel verkeersdeelnemers zijn aso's, anders zou er niet zoveel ergernis in het verkeer zijn en zouden de boetes niet zo hoog zijn.
En vandaar ook dat je tegenwoordig steeds meer rotondes ziet met gescheiden rijbanen zodat je niet meer in kunt halen of nog snel even van baan kunt verwisselen.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Sorry dat ik dat niet meteen begreep. Dat kwam omdat op dat moment een aso mij rechts probeerde in te halen en ik druk doende was hem in de vangrail te drukken. Very Happy

Het zal ze leren! Twisted Evil
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Juistem? Waarom maak je je dan zo druk en zit je al drie dagen in de gordijnen omdat ik zeg dat jij als rechtsinhaler ook een aso bent.

Ik maak me totaal niet druk, eerlijk gezegd speel ik een beetje met je. Zoals ik al zei: het laat mij echt Siberisch wat jij van mijn rijgedrag vindt...

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Zo vind ik dat iemand die onnodig links rijdt (en dus iets doet wat strafbaar is) best even rechts mag inhalen. En ja, ook dat laatste is strafbaar, maar rekening houden met mensen die een strafbaar feit plegen ligt mij, net als bij winkeldiefstal, dan even iets minder na aan het hart.

Dit kun je in geen velden en wegen met elkaar vergelijken. Als je iemand in je huis aantreft weet je zeker dat hij een strafbaar feit pleegt, onnodig linksrijden is echter onderhevig aan interpretatie. Als jij heel veel tijd hebt zul je de situatie anders beoordelen dan wanneer je te laat dreigt te komen voor een zeer belangrijke afspraak.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat chronisch linksrijden wordt gevoed door hufterig rijgedrag. Ik ga zoveel mogelijk direct naar de rechterbaan na het passeren tenzij het drukker is. Want als ik dan naar links wil om een volgende passeeractie in te zetten, rijdt men liever het gat dicht dan dat ruimte wordt gegeven om in te voegen. Dus eis ik het op en blijf ik linksrijden.

En met mijn snelle Alfa moet ik het je gunnen om mij rechts in te halen en dat doe ik lang niet altijd. Very Happy
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Al is de Alfa nog zo snel.... de roest die achterhaald hem wel Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Overigens vraag ik mij wel af wat Tedje bedoelt met rechts inhalen. Is dat iemand die een move maakt of ook ik die pas naar links gaat als ik bijvoorbeeld een vrachtwagen nader? Soms rijdt er een slinger aan chronische linksrijders op de linkerbaan. Vaak omdat zij niet direct naar rechts zijn gegaan na een inhaalactie óf alvast naar de linkerbaan verplaatsen wegens grote verkeersdrukte. Dan ontstaat en een lege rechterbaan. Als dan de linkerbaan vertraagt kun je sneller op de rechterbaan. Ik haal meestal die slinger in en duik ergens vooraan, mits ruimte, een gat in naar de linkerbaan om na de move weer terug te keren naar de rechterbaan. Is ook een vorm van rechts inhalen alleen ga ik niet vertragen omdat het zo druk is op de linkerbaan dat deze minder snel voortbeweegt dan de rechterbaan.
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Al is de Alfa nog zo snel.... de roest die achterhaald hem wel Very Happy

Blijft staan dat die snel is. Very Happy
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ik haal meestal die slinger in en duik ergens vooraan, mits ruimte, een gat in naar de linkerbaan om na de move weer terug te keren naar de rechterbaan. Is ook een vorm van rechts inhalen alleen ga ik niet vertragen omdat het zo druk is op de linkerbaan dat deze minder snel voortbeweegt dan de rechterbaan.

Dit vind ik dus juist een zeer gevaarlijke actie, en ik kan ook wel uitleggen waarom.

Ja, het is irritant dat mensen onnodig links blijven rijden, maar wat jij veroorzaakt met deze actie is dat iedereen op de linkerbaan dichter op elkaar gaat rijden om de rechts-inhalers er niet tussen te laten.

Ik weet zeker dat hier tal van extra verkeersongelukken door ontstaan, met name kettingbotsingen. Want het is een feit dat wanneer jij echt voldoende afstand houdt t.o.v. je voorligger er altijd iemand invoegt. Dat fileparkeren met 130 km/uur maakt het grote probleem.

Bovendien zei je eerder geen haast te hebben, dus wat is het probleem dan om links aan te sluiten ook al is de rechterbaan leeg?

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik maak me totaal niet druk, eerlijk gezegd speel ik een beetje met je. Zoals ik al zei: het laat mij echt Siberisch wat jij van mijn rijgedrag vindt...

Je maakt je niet druk? Je zit al drie dagen in de gordijnen! Razz

Cliox schreef:
Overigens vraag ik mij wel af wat Tedje bedoelt met rechts inhalen.

Lees de topic na dan zie je het vanzelf. Het gaat om op de autoweg rechts inhalen van mensen die onnodig links rijden.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Wo Dec 20, 2017 12:46, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2017 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Je maakt je niet druk? Je zit al drie dagen in de gordijnen!

Ik heb meer het idee dat jij in de gordijnen zit... je wilt zo graag bereiken dat iets asociaal is wanneer jij het asociaal vindt.

Het concept van een feit en mening lijkt je echt te ontgaan...

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu