Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Polen moeten alleen in eigen land mogen rijden. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Moeten Polen een verbod krijgen om in het buitenland te rijden?
Ja, omdat zij een potentieel gevaar op de weg zijn
25%
 25%  [ 2 ]
Nee, zuipen op de weg moet kunnen
25%
 25%  [ 2 ]
Geen mening
50%
 50%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 8

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Je beseft dat je rem aantikken een levensgevaarlijke actie is wat gruwelijk kan misgaan? Verder zou ik helemaal niet rijden als je 30-uur wakker bent.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Waarom is je remlicht even aantikken levensgevaarlijk?

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Je beseft dat je rem aantikken een levensgevaarlijke actie is wat gruwelijk kan misgaan? Verder zou ik helemaal niet rijden als je 30-uur wakker bent.

Ik heb inmiddels gezien dat heel veel mensen niet weten hoe ze hun cruisecontrol uit moeten zetten en dit altijd doen door het rempedaal aan te tikken.

Mateloos irritant.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Verder zou ik helemaal niet rijden als je 30-uur wakker bent.

O nee? Zo heb ik anders wel mijn rijbewijs gehaald (na een slapeloze nacht). Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik heb inmiddels gezien dat heel veel mensen niet weten hoe ze hun cruisecontrol uit moeten zetten en dit altijd doen door het rempedaal aan te tikken.
Mateloos irritant.

Irritant, maar niet gevaarlijk. Bumperkleven, te hard rijden en rechts inhalen zijn irritant omdat het gevaarlijke acties zijn.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Rem aantikken voor bumper klevers is een waarschuwing.
Ze reageren altijd en blijven daarna op een veilige afstand. Het is anders als je vol op je rem gaat staan.
Als iemand van achteren aanrijdt dan zijn ze altijd schuldig. Weet niet hoe dat gaat met een kettingbotsing en verzekeringen.
Het is niet levensgevaarlijk, wel als ik constant in mijn spiegel moet kijken hoe dicht bij die is.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Bumperkleven, te hard rijden en rechts inhalen zijn irritant omdat het gevaarlijke acties zijn.

Rechts inhalen is eigenlijk een onmogelijke overtreding. Dat houdt gewoon in dat de persoon die links rijdt te lang op de linkerbaan blijft rijden.

Zelf doe ik het regelmatig als ik op de rechterbaan zit en er zijn van die mensen die persé in het midden willen rijden. De baan links en rechts van ze is volkomen leeg, maar om onverklaarbare reden rijden ze toch op de middelste baan...

Dan ga ik echt niet 4 rijbanen oversteken om er alsnog links langs te gaan. Ik rij er gewoon rechts langs.

En zo gevaarlijk is het niet... in andere landen bestaat niet eens zoiets als links inhalen. In de VS heb je gewoon het 'keep your lane' principe. Of je links danwel rechts inhaalt maakt daar geen bal uit.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Zelf doe ik het regelmatig als ik op de rechterbaan zit en er zijn van die mensen die persé in het midden willen rijden. De baan links en rechts van ze is volkomen leeg, maar om onverklaarbare reden rijden ze toch op de middelste baan...

Daar heb ik het natuurlijk niet over! Dat snap jij toch wel?
Ik heb het over aso's die je rechts inhalen als je in een rij achter een vrachtwagen hangt die in aan het halen is en zich er dan vr jou tussen wurgen. De alledaagse klootzak op de Nederlandse snelweg bedoel ik dus.

Quote:
En zo gevaarlijk is het niet... in andere landen bestaat niet eens zoiets als links inhalen. In de VS heb je gewoon het 'keep your lane' principe. Of je links danwel rechts inhaalt maakt daar geen bal uit.

Hier is het verboden, dus gevaarlijk. Het levert namelijk situaties op waar mensen niet op bedacht zijn.
In Duitsland mag je op plekken 200, hier mag dat nergens. Het is dus gevaarlijk als je 200 gaat rijden.

En voor alle duidelijkheid: je kunt het draaien hoe je wilt en zoveel smoesjes verzinnen als je wilt, maar als jij rechts inhaalt dan ben je gewoon fout.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik heb het over aso's die je rechts inhalen als je in een rij achter een vrachtwagen hangt die in aan het halen is en zich er dan vr jou tussen wurgen. De alledaagse klootzak op de Nederlandse snelweg bedoel ik dus.

Ja, das kut. Daar houd ik ook niet van.

Quote:
Hier is het verboden, dus gevaarlijk.

Volgens mij is onnodig links rijden ook verboden.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Volgens mij is onnodig links rijden ook verboden.

Dat betekent niet dat jij dan rechts mag gaan inhalen.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oh, ik moet er achter blijven rijden tot de overtreder tot inzicht gekomen is?

Nee dank je.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Niet zo ongeduldig in het verkeer, Cliff. Dit land is overvol*) en we moeten allemaal een beetje in de rij blijven.
En wat ik al zei: dan maak je ook in overtreding. Of misschien wel twee omdat je met jouw inhaalactie ook de maximum snelheid overschrijdt.

*) Dat verklaart wel het aso-gedrag in het verkeer.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik hou over het algemeen geen rekening met overtreders van de wet Tedje. Lijkt me niet handig.

Als iemand jat en je verkoopt hem een knal ben je ook fout volgens de wet. Maar ook dat houdt me niet echt tegen hoor.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik heb het helemaal niet over ergens (geen) rekening mee houden. Ik zeg dat jij een gevaarlijke verkeersovertreding begaat omdat jij vindt dat je dat mag doen omdat die andere ook een verkeersovertreding begaat. En dat vind ik een foute en gevaarlijke denkwijze.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is een herhaling van je vorige post. Wil je dat ik de mijne ook herhaal?

Is op zich kleine moeite hoor...

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat komt omdat jij het over dingen had die ik niet gezegd heb. Daarom heb ik maar even herhaald waar het wel over gaat.

Jij vindt dat je je in het verkeer asociaal mag gedragen omdat een ander dat ook doet.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, dat vind ik niet.

Ik heb gezegd dat ik geen rekening houd met mensen die de wet overtreden.

Zo heb ik als voorbeeld genoemd dat ik dieven best een klap wil geven, ook al mag je wettelijk gezien niemand slaan.

En nu dwing je me toch tot herhalen... jammer.

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2017 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Niet erg sterk Cliff, je hebt gewoon geen argumenten en begint flauwe reacties te geven.

Omdat anderen zich in het verkeer asociaal gedragen vindt jij dat je je ook asociaal mag gedragen.
Dat is een verkeerde en gevaarlijke mentaliteit; omdat anderen het verkeerd doen is voor jou geen vrijbrief om het dan ook fout te doen en je doet dit met een snelheid van dik 100 waardoor het gevaarlijk is.

Zo, nu mag jij met argumenten komen om mijn argumenten te weerleggen.

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2017 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Waarom is je remlicht even aantikken levensgevaarlijk?

Omdat je remlichten dan oplichten. Iedere automobilist kijkt verder dan zijn of haar neus lang is en dus verder dan de auto die voor je rijdt. Als de auto voor je geen reden heeft om te remmen, verwacht je ook niet dat iemand remt. Een eerste reactie is dat je het object moet ontwijken. In een fractie van een seconde kun je de vertraging niet inschatten dus een mens reageert. De automobilist weet tenslotte niet waarom de auto voor hem of haar remt. Niet voor niks wordt met klem benadrukt om niet voor eigen rechter te spelen. Als iemand haast heeft en wat korter achterop mij rijdt schuif ik en vervolg ik mijn weg. Dit soort fratsen leidt tot ellende.
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2017 13:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Rem aantikken voor bumper klevers is een waarschuwing.

Ze reageren altijd en blijven daarna op een veilige afstand. Het is anders als je vol op je rem gaat staan.
Als iemand van achteren aanrijdt dan zijn ze altijd schuldig. Weet niet hoe dat gaat met een kettingbotsing en verzekeringen.
Het is niet levensgevaarlijk, wel als ik constant in mijn spiegel moet kijken hoe dicht bij die is.

Je kunt ook schuiven en iemand voorbij laten die haast heeft. Voor eigen rechter spelen is niet alleen dom maar ook levensgevaarlijk. Wees maar blij dat nog niks is gebeurd of mensen je de vangrail indrukken als je zoiets flikt. Je bent nooit te oud om te leren Elisabeth!
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2017 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Niet voor niks wordt met klem benadrukt om niet voor eigen rechter te spelen. Als iemand haast heeft en wat korter achterop mij rijdt schuif ik en vervolg ik mijn weg. Dit soort fratsen leidt tot ellende.

Ik snap wat je bedoelt; het is net als rechts inhalen.

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2017 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Nou nee. Je ziet als iemand langszij komt. Bovendien komt het in grote verkeersdrukte voor dat de rechter rijstrook sneller rijdt dan links. Als je daar niet op bedacht bent hoor je niet achter het stuur van een auto thuis.
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2017 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Exact. En daarbij, zoals ik al zei, geldt in diverse landen het 'keep your lane' principe.

Er is eigenlijk maar één belangrijk ding wat je moet doen: goed opletten als je van baan verwisselt en richting aangeven. Dat moet je sowieso altijd al doen, ongeacht het systeem van links inhalen of keep your lane.

Ik zie nog steeds tal van mensen van baan verwisselen zonder goed te kijken en zonder richting aan te geven. Dat is veel kwalijker dan rechts inhalen.

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2017 16:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jullie verkopen kul jongens, we hebben het over OPZETTELIJK rechts inhalen. Lees de discussie effe terug.

Jij bent met jouw actie net zo'n aso in het verkeer als die automobilist die onnodig links rijdt, Cliff.

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2017 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je herhaalt weer Tedje...

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu