Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Anti-discriminatie is te ver doorgeslagen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Anti-discriminatie is te ver doorgeslagen
BerichtGeplaatst: Do Mei 03, 2001 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla,

Zeker heb je gelijk dat je bij het beoordelen wordt beïnvloed door iemands uiterlijk. Zelf heb ik lang mensen met een platte Nijmeegse uitspraak zonder erg gediskwalificeerd, wat ik pas merkte toen ik zo iemand tegenkwam met geweldige kwaliteiten.

Inderdaad zal een mens niet altijd aan zulke vooroordelen ontkomen, maar daarmee is het nog niet goedgepraat. Ik heb geen schuldgevoel over zulke fouten, maar zal ze dan in de toekomst wel proberen te voorkomen. Sinds ik op een AZC werk maak ik die fouten steeds minder: Onbekend is onbemind!

Henk,
Een werkgever zal voor veel functies ook rekening moeten houden met de misschien foute ideeën van het publiek. Maar hij moet wel oppassen dat hij zo geen goede mensen uitsluit.

En natuurlijk is het niet alleen afkomst, maar ook geslacht, geaardheid enz. Je zou bijna kunnen zeggen: "alles waaraan de persoon zelf niets kan doen." Maar iemand die dom is, kun je geen professor maken. En omgekeerd is het niet redelijk dat je in een tweetalig gebied sprekers van een bepaalde taal voortrekt, ook al zouden ze best de andere taal kunnen praten.

Rob T,
Je hebt het over de overheid en dan hebben we er ook direct mee te maken dat de bevoegdheid van de overheid zich maar tot aan de landsgrenzen uitstrekt. Op iemand van buiten die grenzen zijn zulke normen voor de overheid dan niet van toepassing.
Daarom zou de overheid b.v. formeel alle asylzoekers buiten kunnen houden. Voor een particulier kan dat echter anders liggen. Dat geeft spanning.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Je mag mij die adressen van die Islamitische slagers doorgeven Henk, doe er gelijk het adres van de gemeentelijke instantie bij die deze slagers tijdens een normale keuring bewust overslaan...

...deze overtreding lijkt mij voldoende schandelijk om er in een artikel publiekelijk ruchtbaarheid aan te geven!!!

Geef de keiharde bewijzen en adressen maar door aan Cliff. Die weet mij wel te vinden!

Heel blij met m'n toevallige geboorteplekje...
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Het betreft ALLE Islamitische slagers Rob. Geen ENKELE voldoet aan de eisen of wordt gecontroleerd. Adressen en namen zijn moeilijk te geven omdat zij zelf bij geen enkele instantie zijn ingeschreven/geregistreerd.

Dat kan allemaal in ons bananenrepubliekje.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Herstel, sommige zijn wel ingeschreven maar geen van alle wordt gecontroleerd.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Laten we concreet blijven... geef mij de namen en adressen van de slagers en de nalatige instantie en ik zal er achteraan gaan... bij deze een afspraak!

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 23:38 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Over het eigenlijke onderwerp van deze topic heb ik het volgende te zeggen: discriminatie op huidskleur of afkomst is misdadig. Discriminatie op overtuigingen moet kunnen als deze overtuigingen onjuist, onderdrukkend en misdadig zijn. En daarbij maakt het niet uit of deze overtuigingen politiek of godsdienstig zijn. Wat is het verschil? Beide is een geloof.

Of een moslim nou vrouwen en homo's discrimineert (want dat moet volgens hun geloof) of een blanke racist negers is allebei even erg. Want zowel negers, vrouwen als homo's kunnen er niets aan doen dat ze zo zijn.

Ik vind persoonlijk allebei even onsympathiek, ik zie uit oogpunt van discriminatie niet het minste verschil en het is mijn persoonlijke mening dat ik zo min mogelijk met dat soort discriminerende lui te maken wil hebben.

BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Als dat waar is van het niet controleren van die islamitische slagers, dan betekent dat wel een geweldige discriminatie. Zo van: "laat die Arabieren elkaar maar vergiftigen"!
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Rob waar moet ik namen en adressen halen en wat wil je ermee? Vraag ze aan de bedrijfsvereniging voor slagers. Misschien kunnen die je verder helpen.
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Henk, jij komt met de beschuldigingen!

Als je die hard kunt maken beloof ik dat ik alles zal doen om die zaken in de publiciteit te brengen!

We moeten paal en perk stellen aan deze wantoestanden dus kom maar op met de namen en adressen!

BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 20:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

IK kom met beschuldigingen????

Het was gewoon op tv voor iedereen te zien en te horen. Nog meer publiciteit heeft echt geen zin.

De doofpot van de antidiscriminatiekerk krijg jij ook niet vol.
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 21:19 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Er zijn wat kerken op deze nare wereld hé Henk...

Nu ook nog een ongecontroleerde islamitische slagerskerk!

Vooruit maar weer.

Lieten ze op tv dan in elk geval wat voorbeelden met namen en adressen en nalatige instanties zien of hadden zij het weer van jouw gehoord?

Sorry hoor... maar we zijn wel erg gemakkelijk in het verspreiden van sappige berichten!
Of denk je echt dat het normaal is geworden in Nederland om slagerijen bewust niet te controleren als ze in handen zijn van allochtonen?

Laten we toch even een poging doen concreet te zijn! In welk tv-programma was het dan?

Ik blijf erbij dat we dit onder geen enkele voorwaarde mogen toestaan!

BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2001 1:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Grondwet artikel 1:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Ik vraag me af of ze dit artikel in Den Haag kennen. Tegenwoordig moeten werknemers een formuliertje invullen, waarop men de nationaliteit van de ouders moet aangeven. Dit omdat bedrijven verplicht zijn een bepaald percentage allochtone werknemers in dienst te hebben. Naar mijn mening is dit toch een duidelijk geval van discriminatie. Positieve discriminatie weliswaar, maar toch....

Minister Borst laat rokers tegenwoordig hun eigen medicijnen betalen, omdat zij ongezond zouden leven. Wederom discriminatie.

Nog even over die slagers. Nederlandse slachters zijn verplicht een dier eerst te verdoven en dan pas te doden. Dit gebeurt meestal met een stroomschok. Islamitische, maar ook joodse slachters hoeven dit niet i.v.m. hun geloof. Zij maken het dier even gedesorienteerd door het in een hokje heel snel een kwartslag te draaien. Wederom discriminatie.

Conclusie: Men mag in Nederland wel discrimineren, als je het bij bepaalde groepen maar laat. Discriminatie is zo wie zo fout. Ik vind echter dat wij in Nederland te ver meegaan in de overtuigingen van andere mensen. Nederland heeft zijn eigen regels en daar moet iedereen die hier wil wonen zich maar aan houden.

Discussies in de afgelopen jaren:
- politie moet ook tulbanden, keppeltjes, etc. kunnen dragen.

- het Wilhelmus moet afgeschaft worden, want dat past niet binnen onze multi-culturele samenleving.

Waar zijn wij mee bezig.
Groetjes Rolf.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2001 7:53 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Rob, neem contact op met de keuringsdienst van waren.
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2001 7:54 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Oh ja, en het bedrijfschap voor slagers.
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2001 0:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Wie moet ik allemaal benaderen om JOUW beweringen te staven Henk?
Ben je niet in staat om zelf je beweringen een beetje inhoud te geven?

Ik ga er nog steeds vanuit dat je weet waar je over praat!
Of ben je inmiddels zelf tot de conclusie gekomen dat je iets hebt 'nageroepen' zonder de bron te kennen?

Je bent niet de eerste Henk... en zeker niet de laatste als ik zo de stemming in (en net even buiten) Nederland peil!

Stemming maken via kroegpraat is nog wel te overleven.
Regeren of regels aanpassen onder invloed van kroegpraat zou Nederland en elk ander land onsterfelijk belachelijk maken!

Mijn aanbod staat nog steeds... lever de bewijzen en er zal actie worden ondernomen!

BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2001 6:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Rob, het interesseert mij helemaal geen zak of jij iets gelooft of niet.

Je denkt toch niet dat ik mijn kostbare tijd ga verspillen om in deze open inrichting die ze Nederland noemen iets proberen te verbeteren.

Jou soort (die dit land bestuurd, je kan zo bij de pvda) zoekt het maar uit hoor.
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2001 21:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Sorry dat ik zo agressief reageerde rob...
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2001 22:01 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Jammer, dat je niets meer wilt verbeteren in dit land Henk...!

BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2001 22:08 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Abu,

Dat mag je van mij best doen, maar ik zorg er wel voor dat die kruistocht niet op mijn webspace gehouden wordt.

Groet,

Cliff.

Zijn critische posts in dir "forum" niet welkom ?

BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2001 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Achja... als je eenmaal Democrates in huis hebt is het met de democratie snel gedaan...!!!

Ja.. leuk hé...

Even voor de duidelijkheid

RobT = Rubke

BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2001 20:19 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik ben absoluut tegen discriminatie, maar het wordt je soms wel erg moeilijk gemaakt. Als lid van een muziekvereniging moet ik af en toe op straat wel eens hardop tot tien tellen. én voorbeeld: het is erg gevaarlijk als mensen tussen een musicerend korps doorlopen, hoeveel voortanden dat trompettisten al heeft gekost durf ik niet te schatten. Sommige kinderen (tot 20 jaar) proberen het desondanks toch en meestal weet de tamboer-maitre of begeleidende politie bijtijds in te grijpen, echter een bepaalde categorie jeugd trekt zich daar niks van aan. En het spijt me te zeggen, het is meestal (altijd) in bepaalde wijken en meestal (altijd) een bepaalde getinte huidskleur en zwarte krulletjes. Zelfs met brommertjes scheuren ze tussen de rijen door. Als je er iets van zegt krijg je gelijk een hele meute gelijkgestemden op je nek en wordt je met stenen bekogeld. Wordt die gasten geen respect voor anderen bijgebracht ofzo? Frappant dat dit steeds met dezelfde bevolkingsgroep het geval is (ja ik weet het, dat mag ik eigenlijk niet schrijven). Dus sommige wijken worden inmiddels al door korpsen gemeden. Maar als je zoiets hardop zegt in Nederland ben je meteen een discriminerende fascist.
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2001 23:53 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Dit 'typisch' allochtonenprobleem had ik nog niet eerder onder woorden horen brengen...

Het is goed dat iemand daar nu eindelijk eens mee naar buiten durft te komen!

Hulde... en sterkte Jan-Willem...

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 0:33 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Goh, Jan-Willem, wat weet jij dat goed onder woorden te brengen. Weet, je, dat heb ik nou ook altijd. Ik bedoel, ik ben helemaal gek van muziekkorpsen, vooral als er bijna alleen trompettisten meedoen, en er komt hier ongeveer twee keer per week eentje voorbij.

Natuurlijk sta ik dan met m'n hele familie vooraan, om een end weg te genieten, maar ja, dan gaat het weer hardstikke mis. Met al die krullekoppen van jongeren, he? Die verder niks durven, maar owee als er een muziekkorps in de buurt is. Helemaal doorgedraaid, geen houwen meer an.

Ik wou dat ik wist maar ik me kon beklagen. Waarom bestaat er toch geen Meldpunt Discriminatie Muziekkorpsen, zou ik eindelijk wel willen weten! Dit bederft toch echt wel m'n plezier in het leven.

Nou, sterkte hoor!!
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 14:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Dus?
Dan doe je het toch gewoon in je eigen achtertuin?

Ik kom overigens niet van Venus, maar van Mars.
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 23:19 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

We hebben vorig jaar een optreden gehad bij een straatfestival in een 'moeilijke' wijk waar meer politieagenten om ons korps heen liepen dan er muzikanten waren. Bleek achteraf dat het korps dat het jaar daarvoor had mogen optreden had bedankt voor de eer omdat ze zich zo bedreigd hadden gevoeld dat de meeste spelers niet meer wilden. Maar dat had de organisatie ons wijselijk maar niet verteld. Hoewel de sterke arm alles rustig wist te houden was voor onze vereniging de lol er daar toen ook wel af. Het is wel een hobby hoor... !
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie