Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Van der Laan legt werk neer Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2017 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:

Hier zeggen we dan: "Doe m├Ęr gewoon, dan doede al gek genog!"

Ah dan is de Protestants-Hollandse indoctrinatie van de Brabanders dus toch gelukt.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Ik vind het zwaar overdreven. Ik kwam net terug van vakantie en de hele dag werd er op radio en tv gejammerd.

Tuurlijk. Laten we het vooral allemaal gelijk, grijs en grauw houden. Niet uit de band springen. Geen gedoe.
Niet opvallen. En als het dan - hetgeen God verhoede - tˇch gebeurt vooral gaan zitten miezen: waarom wel bij hem en niet bij die-en-die.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat nou grijs en grauw? Ik heb het over het overdreven gesnotter n.a.v. het overlijden van een burgemeester. Er zijn zo vaak al burgemeesters overleden. Daar werd niet zo over gesnotterd.
Zoals Cliff al terecht opmerkte zitten we in een jammer-cultuur waar bij het minste of geringste met beertjes, kaarsjes en stille tochten gegooid wordt.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wat is er op tegen als mensen op deze wijze hun emoties tonen ?

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Met deze overdaad een emotie en hypes verliest verdriet z'n kracht.
De media spelen hier een hoofdrol in, zij hypen alles en maken er dagenlang landelijk voorpaginanieuws.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 14:54 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Met deze overdaad een emotie en hypes verliest verdriet z'n kracht.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het mooi, ontroerend en indrukwekkend zoals in dit geval Van der Laan werd herdacht. Een emotie is zoals deze wordt beleefd door het individu, dus als daar sprake zou zijn van overdaad, dan is dat de lading die een ander daarin legt. U in dit geval.
Vreemd dat iemand die anders zo pleit voor individuele vrijheid, los van regels en politiek, juist op dit onderwerp vindt dat het allemaal overdreven is.

Is het grootse en massale eerbetoon aan de slachtoffers va MH17 nu ook ineens overdreven ? Er worden immers wel vaker vliegtuigen neergeschoten dan wel anderszins mensen om zeep gebracht.

Laat mensen gewoon emoties tonen zoals zij dat willen in plaats van daarover te mauwen.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Is het grootse en massale eerbetoon aan de slachtoffers va MH17 nu ook ineens overdreven ?

Ja, net als een Frans vlaggetje over je facebookprofielfoto.

Emotie wordt massa-hysterie. En verder past het helemaal in het Social Media gevoel: je leven zo perfect mogelijk presenteren aan de rest van de wereld. Daar hoort dus ook overdreven compassie bij, zodat andere mensen kunnen zien hoe goed je wel niet bent... hoe meelevend t.o.v. de medemensen. Ja, het MH17 trauma heeft je echt geraakt, net als de aanslagen in Parijs. Iedereen heeft wel een zus van de slager van de kapper die toevallig net in Parijs liep of een vlucht naar Maleisi├ź geboekt had.

Verschrikkelijk... wat moesten we allemaal massaal huilen op de snelweg met de beertjes die van viaducten gegooid moesten worden. Rot op met die nep-emotie. Het is voor de b├╝hne, net als je social media pagina waarop iedereen kan lezen hoe succesvol en avontuurlijk je leven wel niet is.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 20:42 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik denk dat het uiten van deze emoties, in de vorm van beertjes, vlaggetjes op social media enzovoorts, voor veel mensen een uitlaatklep is om hun medeleven, betrokkenheid en verdriet te tonen. Daar is wat mij betreft niets mis mee. Het is een individuele beleving van gevoelens en wie zijn wij om te vinden dat die niet op die wijze getoond mag worden ? U hoeft er toch niet aan mee te doen ?
De uitvaart van Fortuyn vond ik indertijd ook erg indrukwekkend.
Laat mensen gewoon doen wat ze willen.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2017 21:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Prima, maar ik twijfel aan de oprechtheid. Er zit mij een te hoog 'kijk mij eens'-gehalte aan.

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Is het grootse en massale eerbetoon aan de slachtoffers va MH17 nu ook ineens overdreven ?

Ik durf te beweren dat 90% van de mensen gewoon dom meedeed met de gecre├źerde hype. Laat ze op een blinde kaart aanwijzen waar Oekra├»ne is en ze weten het niet.
Afgezien daarvan is ├ę├ęn burgemeester die gewoon overleden is van een andere orde dan een passagiersvliegtuig met meer dan 200 mensen aan boord dat uit de lucht is geschoten.

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Ik durf te beweren dat 90% van de mensen gewoon dom meedeed met de gecre├źerde hype. Laat ze op een blinde kaart aanwijzen waar Oekra├»ne is en ze weten het niet.

Dus u vindt ook dat dat Oekraine-referendum onzinnig was ? Negentig procent van de domme meute weet immers niet waar Oekraine ligt, laat staan dat ze er verder iets vanaf weten. Blij dat de regering de stemmen van de domme meute negeert, vindt u niet ?
Maar dit even terzijde.........

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

T is een uitlaatklep inderdaad voor "onbegrijpelijke" dingen. Opvulling van leegte die is onstaan door voortgaande ontkerkelijking. De grote vraag "waarom?" wordt niet meer beantwoord: waarom hij/zij, waarom die onschuldige passagiers van MH17, etc.

Het protestantisme heeft daar wel antwoord op: er is er maar Een die weet wat gerechtigheid is. Da's niet een leuk antwoord, maar wel een antwoord wat rust geeft.

(ik verwacht nu applaus van Blens Very Happy)

Laatst aangepast door Royy op Di Nov 07, 2017 20:30, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2017 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:
Mijn punt is dat als de burgemeester van Eindhoven op 62 jarige leeftijd aan longkanker overleden zou zijn, dan zou daar gegarandeerd niet zoveel media-aandacht voor zijn.

Ik herinner me nog Johan Stekelenburg, burgemeester van Tilburg:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Stekelenburg

Maar we leven heden ten dage nu eenmaal in een jammer-cultuur. Beertjes, stille tochten, foto's in de kleur van een vlag bij een aanslag, we doen allemaal lekker mee.

Laat dat 'we' maar weg. Maar prima als anderen dat wel doen. Zo krijgen sporters die succesvol zijn een ander welkom op Schiphol dan ik. Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2017 0:58 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:
Ryan schreef:

Hier zeggen we dan: "Doe m├Ęr gewoon, dan doede al gek genog!"

Ah dan is de Protestants-Hollandse indoctrinatie van de Brabanders dus toch gelukt.

Haha, je kan het ook niet laten...

BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2017 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Dus u vindt ook dat dat Oekraine-referendum onzinnig was ? Negentig procent van de domme meute weet immers niet waar Oekraine ligt, laat staan dat ze er verder iets vanaf weten....

Ik had het over 90% van de deelnemers die aan de treur-hype rond de MH17 mee hebben gedaan.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2017 17:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Lampje schreef:
Dus u vindt ook dat dat Oekraine-referendum onzinnig was ? Negentig procent van de domme meute weet immers niet waar Oekraine ligt, laat staan dat ze er verder iets vanaf weten....

Ik had het over 90% van de deelnemers die aan de treur-hype rond de MH17 mee hebben gedaan.

Dus 90% van die mensen is zo dom dat ze niet eens weten waar Oekraine ligt volgens u.
Maar zijn dit dan andere mensen dan de mensen die stemden in dat referendum ? Lijkt me wel heel erg frappant dan.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2017 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nee hoor dat is helemaal niet frappant. Ik vind het zo klaar als een klontje; het gaat om 2 verschillende soorten mensen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2017 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Even proberen of ik u kan volgen.....er vond een ramp plaats met de MH17. Dit leidde tot een massale uiting van medeleven en emoties door een enorm grote groep Nederlanders. 90% van deze mensen is dom en weet niet eens waar Oekraine ligt.(hoe weet u dit eigenlijk, meneer Van Es ? Kent u hen allen ?)
Dan hadden we het Oekrainereferendum. De mensen die gingen stemmen - de tegenstanders vermoedelijk - waren volkomen andere mensen dan eerder genoemde rouwende mensen. (Ook hier de vraag: hoe weet u dit ?) En deze mensen waren natuurlijk NIET dom.
Kortom: we hebben twee soorten Nederlanders: domme mensen die de MH17 herdachten en slimme mensen die dat niet deden, maar die wel tegen het associatieverdrag met Oekraine stemden, waar zij vanuit hun slimheid alles vanaf wisten.
Aldus meneer Van Es.
Ik vind het een vreemde redenering. En dat is zachtjes uitgedrukt.

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2017 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Ik vind het een vreemde redenering. En dat is zachtjes uitgedrukt.

Dat ligt dan geheel aan u. Mensen die met een hype meedoen zijn andere mensen dan mensen die meedoen met een referendum.

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2017 20:42 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Misschien waren er wel mensen die stemden in het referendum en ook rouwden om MH17. Of acht u dat onmogelijk ?
Welnu, ik heb gestemd in het referendum en heb ook gerouwd om MH17. Ben ik nu besmet met een enge afwijking of zo ?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

U probeert mij dingen in de mond te leggen. Daar doe ik niet aan mee.
Ik (en anderen met mij) hebben hier wat gezegd over de massahysterie die je steeds meer ziet. U probeert dat uit z'n verband te trekken en groter op te blazen dan het is.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tedje van Es schreef:
U probeert dat uit z'n verband te trekken en groter op te blazen dan het is.

Inderdaad. Zoals gewoonlijk, zou ik bijna willen zeggen.

Ik had al meteen een broertje dood aan dat hele gedoe rondom de MH17. Het was bij uitstek een manifestatie van kunstmatig (dwz. van bovenaf opgelegde) collectieve rouw. Mijn oom heeft ook dagenlang zitten snotteren bij de beelden op televisie van kisten die het hele land door werden gereden, en was vervolgens heel boos op Rusland.

Dat was precies het effect dat ze ermee wilden bereiken.

En intussen is het nog steeds wachten op de onderste steen van Rutte. Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 13:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Veel mensen weten totaal niet waar de Oekraïne ligt.

Mooiste voorbeeld vond ik nog wel het SBS programma 'From Russia With Love'. Dat liep een aflevering of 10 en vond volledig plaats in de Oekraïne....

En de regering maakt er ook graag gebruik van, want MH17 was natuurlijk de schuld van Rusland. Dus ja, dan is het wel handig dat iedereen denkt dat die ramp boven Russisch grondgebied gebeurde.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 10, 2017 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Carlos schreef:
Het was bij uitstek een manifestatie van kunstmatig (dwz. van bovenaf opgelegde) collectieve rouw.

Over wat er rond het overlijden van van der Laan is gebeurd kun je hetzelfde zeggen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2017 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Veel mensen weten totaal niet waar de Oekraïne ligt.

Mooiste voorbeeld vond ik nog wel het SBS programma 'From Russia With Love'. Dat liep een aflevering of 10 en vond volledig plaats in de Oekraïne....

En de regering maakt er ook graag gebruik van, want MH17 was natuurlijk de schuld van Rusland. Dus ja, dan is het wel handig dat iedereen denkt dat die ramp boven Russisch grondgebied gebeurde.

Wat een domme mensen toch. Vooral als ze ook nog gaan denken dat Rusland achter die aanslag zou zitten. Al die zogenaamde bewijzen die daarvoor worden opgevoerd, je kunt mensen werkelijk van alles wijs maken.
Schandalig eigenlijk, dat een land waarvan de onschuld zonneklaar is en boven iedere twijfel verheven, zo door het slijk wordt gehaald. Maar ja, zo werken de fake media nu eenmaal. Iedereen trapt erin. Gelukkig zijn er nog een handvol mensen die er NIET intrapppen, zoals u. Dat biedt hoop.

Van der Laan legt werk neer
  Weerwoord forum index » Actualiteiten