Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Monsterstorm Irma Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 52, 53, 54, 55  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Ik voorspel dat we dezelfde droogte krijgen als in de vorige zomer, maar dan wat koeler.
Dat voorspel ik via logisch nadenken.
Als je de windstroom van de oeroude Golfstroom, die zich normaal door aanraking met de waterdamp van uit de Noordzee met meer vocht verzadigd, via enorme windmolens(reiken tot 250 meter) verhindert dat vocht op te nemen en stroom naar hogere luchtlagen transporteert, krijg je na die ingreep in de slipstroom van die luchtmaalderij een ander, in dit geval droger klimaat.

Komt' ie weer aan met z'n windmolens. Als u zo logisch meent na te denken, is het ook logisch om aan te nemen wat u in een andere draad ook al uitvoerig is voorgehouden: dat je wel heel erg veel winmolens nodig hebt om ook maar een honderdste van het effect te bereiken wat u hier beweert.
Dat u tegen windmolens bent weten we, maar enig realisme zou wel prettig zijn in uw logische denken.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Windmolens zullen zeker wel 'n bepaald effect hebben op het klimaatgebeuren.
't Zijn nu eenmaal onnatuurlijke objecten die het natuurlijke verloop van onder andere de wind per definitie (iets) veranderen.
Heb eerder al aangestipt dat dit met hoge gebouwen als wolkenkrabbers trouwens ook het geval is.

Maar dan; net zo goed zal het onttrekken van fossiele brandstoffen aan de aardbodem per definitie bepaalde onnatuurlijke effecten hebben op hetgeen zich in die bodem afspeelt.
Inderdaad, we hebben zelf in Groningen maar al te goed kunnen zien wat het onttrekken van relatief weinig aardgas aan de bodem al voor gevolgen kan hebben.
Hoef je niet te vragen wat het effect van de totale mondiale onttrekking van fossiele brandstoffen aan de aardbodem zal zijn.
Hoezo alsmaar meer en heftiger aardbevingen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_aardbevingen

Zo te zien zijn er in deze eeuw die nog geen 20 jaar oud is al 'n stuk meer geweest dan in de hele vorige eeuw.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Voor een echte in-depth analyse over de recente aardbeving moet je bij dutchsinse zijn;

https://www.youtube.com/watch?v=ukxzRuxFQkY

Dat China Lake wordt veel genoemd her en der, precies op het epicentrum van de twee aardbevingen. Dat is op zichzelf al heel ongewoon, twee aardbevingen kort na mekaar op precies dezelfde plek. Meestal wordt een aardbeving gevolgd door een tweede aardbeving elders.

China Lake is een plek waar het Amerikaanse leger testen doet, mogelijk ook met nucleaire wapens;

https://en.wikipedia.org/wiki/Naval_Air_Weapons_Station_China_Lake

Was er niet ook brand op een Russische onderzeeër met heel veel hoge officieren aan boord? Een paar dagen later gebeurt dit.

Kan puur toeval zijn...of niet. Wink

BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Bekijk de bodemdaling in Groningen ook eens door de eeuwen heen.
In bv Loppersum is de bodem vanaf het punt van de inpoldering, een eeuw of 4 geleden, 4 meter gedaald.
Dat kun je zien als je het verschil bekijkt tussen de huidige stand vergelijkbaar met het ANP, en de stand van de nieuwe polders aan de rand van d zeedijken. Daar zit een verschil tussen van bijna 4 meter. Na te kijken via ,google-terrein. Dus al vanaf het begin van het inpolderen is de bodem daar gaan zakken. Het gas oppompen heeft daar een extra zet aan toegevoegd.
Die extra barsten in de gebouwen zijn een kwestie van verkeerd bouwen tegenwoordig.
Als de NAM vanaf het begin vakkundige metselaars aan het repareren hadden gezet, was er niks aan de hand geweest. Maar waar haal je tegenwoordig nog vakkundige metselaars vandaan.
Door formulieren over een bureau te schuiven repareer je geen barsten in een muur.
Mijn opa, een telg uit een familie van metselaars, had al een hekel aan het gebruik van teveel cement in een bouwwerk. Volgens hem ging dat op den duur barsten omdat het te hard werd. Het verband tussen de stenen hield een bouwsel bij elkaar.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 20:10 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

7.0 aardbeving Indonesië

Men zegt dat er nog een grotere aardbeving zit aan te komen in Californië, ergens in de komende vijf dagen.

Als ik in Californië was zou ik maar maken dat ik daar weg kwam..

BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 21:41 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Bekijk de bodemdaling in Groningen ook eens door de eeuwen heen.
In bv Loppersum is de bodem vanaf het punt van de inpoldering, een eeuw of 4 geleden, 4 meter gedaald.
Dat kun je zien als je het verschil bekijkt tussen de huidige stand vergelijkbaar met het ANP, en de stand van de nieuwe polders aan de rand van d zeedijken. Daar zit een verschil tussen van bijna 4 meter. Na te kijken via ,google-terrein. Dus al vanaf het begin van het inpolderen is de bodem daar gaan zakken. Het gas oppompen heeft daar een extra zet aan toegevoegd.
Die extra barsten in de gebouwen zijn een kwestie van verkeerd bouwen tegenwoordig.
Als de NAM vanaf het begin vakkundige metselaars aan het repareren hadden gezet, was er niks aan de hand geweest. Maar waar haal je tegenwoordig nog vakkundige metselaars vandaan.
Door formulieren over een bureau te schuiven repareer je geen barsten in een muur.
Mijn opa, een telg uit een familie van metselaars, had al een hekel aan het gebruik van teveel cement in een bouwwerk. Volgens hem ging dat op den duur barsten omdat het te hard werd. Het verband tussen de stenen hield een bouwsel bij elkaar.

Dit slaat over het algemeen nergens op.
De bodem is niet stabiel.
Nooit geweest.

Gas en olie wegpompen heeft natuurlijk gevolgen.
Inpoldering ook, maar zo zijn er nog veel meer manieren geweest, waarop de mens in Nederland land naar de barrebiesjes gestuurd heeft.
Turfsteken bij voorbeeld.
Vroeger was er een spreekwoord in Brabant.
As is verbrande turf. Met as wordt ALS bedoeld.
En het gezegde betekent zoiets als "men dempt de put als het kalf verdronken is".

Want zo is ook de Biesbos ontstaan. Door de St. Elisabethvloed.
En die werd mogelijk, doordat men turf stak, dat verbrand werd om zout uit de as te winnen.
Tevens kon men er zeep van maken.
Later ging het in De Peel in Oost Brabant nog eens aan de gang.
De bodem kwam daar ook zeker 4 meter lager te liggen.

Diep onder Brabant ligt ook een breuk.
Dat betekent, dat je niet op moet kijken, als er een keer een bevinkje is.
Het ligt in het verlengde van een lijn die via Limburg naar Duitsland loopt.
Tja, de kolenwinning van vroeger dus.
Daar rommelt het ook regelmatig.

Als het er op aankomt, gaat een scheur dwars door de stenen heen, en heeft het niks te maken met het cement dat gebruikt is.
Tegenwoordig bouwen ze ook helemaal niet zo verkeerd als jij suggereert.
Integendeel. Ik heb genoeg oude huizen gezien, die gedeeltelijk op instorten stonden.
En vrijwel altijd omdat de fundering niet deugde!
BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 22:54 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ryan schreef:
Vroeger was er een spreekwoord in Brabant.
As is verbrande turf. Met as wordt ALS bedoeld.
En het gezegde betekent zoiets als "men dempt de put als het kalf verdronken is".

De uitdrukking wordt gebezigd wanneer iemand iets zegt waar het woordje "als" aan voorafgaat.
Dan zegt de ander van: "tja, maar as is verbrande turf"
Net zoals men dan in het Engels wel zegt: "If is for children"
In het Limburgs is "als" "es".
Wanneer iemand iets beweert waaraan "es" voorafgaat, dan luidt de reactie "Ja ja, maar es is 'n kromme letter".
-
BerichtGeplaatst: Ma Jul 08, 2019 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Terug naar het onderwerp..

zware overstromingen in Washington

Mooie illustratie voor "draining the swamp", en dat op de dag dat Epstein voor de rechtbank moet verschijnen. Ik heb begrepen dat zelfs in de kelder van het Witte Huis water staat.

Het lijkt wel alsof Amerika door steeds meer rampspoed wordt getroffen.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 08, 2019 23:23 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Kijk eens hoe koud het is in Portugal.
En dit is juli en die ijskoude wind blaast nog steeds.

https://www.ipma.pt/pt/index.html

BerichtGeplaatst: Ma Jul 08, 2019 23:41 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het is hier ook koud nu, graadje of tien schat ik. Denk nog minder zelfs.

In Duitsland was het vorige week tegen het vriespunt, de koudste juli-nacht in honderd jaar. Een paar dagen daarvoor was het in Frankrijk 43 graden of zo.

Waanzin..

BerichtGeplaatst: Di Jul 09, 2019 1:02 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik denk echt je nooit een weer(weather) periode - voorjaar - zomer - najaar en winter kunt beoordelen via een computer model.
Ik weet alleen dat de laatste 4 à 5 jaar de temperatuur is gedaald in Zuid Portugal. En dus zuid Anduluasia in Spanje.
In 2014 had ik alleen een open haard en bestelde in november 1 ton hout, genoeg voor de 5 maanden winter met koude nachten.
Vanaf 5 uur s'middags als de zon verdween stak ik de open haard aan.
In 2016 heb ik een hete lucht kachel besteld en die deed ik in 2017 winter al aan om 2 uur s'middags.
Het is nu JULI en normaal zou ik zonder lakens slapen...ik slaap nu met een fleece deken en daarover een laken.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2019 17:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Is nog niet helemaal zeker, maar het heeft er alle schijn van. Dit weekeinde, in de buurt van New Orléans.

Op recente satellietbeelden lijkt het alsof er een bom is ontploft in de atmosfeer, hetgeen duidt op een storm die snel aan kracht wint. Men verwacht hele grote hoeveelheden regen. De officiële Amerikaanse weerdienst meldt "extreem gunstige voorwaarden" voor de vorming van een orkaan in de Mexicaanse Golf.

https://www.youtube.com/watch?v=M9rsbJwFw5g

Daar gaan we weer..

BerichtGeplaatst: Do Jul 11, 2019 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

"Unprecented Flooding" expected!

Dit zijn beelden van gisteren uit New Orléans;

Orkaan Barry komt pas zaterdag aan land. Tegen die tijd zal heel New Orléans wel onder water staan. Het peil van de Mississippi zou mogelijk hoger komen te staan dan de dijken die speciaal zijn aangelegd om een herhaling van Katrina te voorkomen. Tel daarbij op de wind en de storm surge vanaf zee.

Dit lijkt me wel een groot probleem ja..

De prijs van olie (WTI) schoot vandaag met bijna 5% de hoogte in omdat er nogal wat boorplatforms liggen voor de kust, in het pad van de storm.

BerichtGeplaatst: Do Jul 11, 2019 20:15 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En dit is een stuk dichter bij huis, GISTEREN, in Griekenland;

6 doden, en een enorme ravage.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 5:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Barry is inmiddels een tropische storm.

50 mph
W 3mph

Het probleem is niet zozeer de windkracht, als wel het feit dat hij tergend langzaam vooruit gaat. Dus heel, heel veel regen. Vergelijk het maar een beetje met Florence vorig jaar. Een ander probleem is dat de Mississippi nu al op recordhoogte staat, al maanden. Zoals alle rivieren in de Midwest op recordhoogte staan, en velen reeds overstroomd zijn (zie eerdere berichtgeving daarover). Nog nooit heeft New Orléans een tropische storm of een orkaan gehad wanneer dit het geval was.

Een derde probleem is dat New Orléans in dit geval aan de 'slechte' kant van de storm zit, dus aan de noordoost kant.

Dus eigenlijk zit alles wat zo'n beetje tegen kan zitten ook daadwerkelijk tegen. Het feit dat het dan geen major hurricane wordt doet dan nauwelijks iets af aan de ellende.

Reken maar dat dit een grote ramp wordt. Ze moeten hopen dat de dijken niet doorbreken, maar dat zal kiele kiele worden.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

IJstapijt van anderhalve meter bedekt Mexicaanse miljoenenstad

’Hagelstenen zo groot als grapefruits’

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Wat is dat?

De weg ligt vol, zo'n anderhalf tot 2 meter ijs.
Op de huizen en daken is niks te zien.
Hoe krijg je dat voor elkaar?

Photoshop?
BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Niks fotoshop, een flinke hagelbui (understatement).

Dit heb ik uiteraard ook meegekregen maar vond ik niet interessant genoeg om te posten hier, kun je nagaan hoeveel er gebeurt in de wereld momenteel op het gebied van klimaatchaos. Eergisteren in Pescara (Italië), hagelstenen zo groot als sinaasappels, op dezelfde dag dat in Griekenland zes toeristen omkwamen bij een storm van orkaanachtige proporties.

En vandaag is het boven Nederland flink tekeer gegaan, hoewel wij nog steeds niet mogen klagen vergeleken met de rest van de wereld.

Welkom in de Grand Solar Minimum..

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit vind ik eigenlijk het belangrijkste nieuws van vandaag..

Nieuwe wetenschappelijke studie toont aan dat MAN-made global warming ONZIN is!

https://www.zerohedge.com/news/2019-07-11/scientists-finland-japan-man-made-climate-change-doesnt-exist-practice

Hier de belangrijkste bevinding:

- In de laatste 100 jaar heeft Co2 gezorgd voor een globale tempratuurstijging van 0.1C.
- Het aandeel van de mens daarin is 10%

Met andere woorden; de mens is verantwoordelijk voor 0.01 graden tempratuurstijging in 100 jaar..

Vanavond opening in het 8 uur Journaal? Nah, vast niet.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik ben op zoek naar actuele beelden uit New Orléans maar er is weinig fatsoenlijks te vinden. Dit is een recente upload;

Geen idee waar dit precies is, maakt ook niet zoveel uit; de stad staat nu al onder water. Je zou denken dat dit beelden zijn van NA een orkaan, maar de orkaan moet dus nog komen. Men verwacht ergens tussen de 40 en 80 centimeter regen in de komende pak 'm beet 48 uur.

Morgenmiddag onze tijd zal de orkaan zo'n beetje aan land gaan, vermoedelijk als Cat. 1 storm.

BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 3:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Dit vind ik eigenlijk het belangrijkste nieuws van vandaag..

Nieuwe wetenschappelijke studie toont aan dat MAN-made global warming ONZIN is!

https://www.zerohedge.com/news/2019-07-11/scientists-finland-japan-man-made-climate-change-doesnt-exist-practice

Hier de belangrijkste bevinding:

- In de laatste 100 jaar heeft Co2 gezorgd voor een globale tempratuurstijging van 0.1C.
- Het aandeel van de mens daarin is 10%

Met andere woorden; de mens is verantwoordelijk voor 0.01 graden tempratuurstijging in 100 jaar..

Vanavond opening in het 8 uur Journaal? Nah, vast niet.

Lijkt 't nog maar de vraag in hoeverre die kosmische straling groter werd ten gevolge van door de mens veroorzaakte uitstoot.
We mogen niet vergeten dat al die vuiligheid vroeger of later de ruimte in verdwijnt en dat zal daar toch al gauw de nodige consequenties kunnen hebben.
-
BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Apocalypse in Italië, 10 juli 2019

Niet normaal meer..

Ben benieuwd naar de beelden uit New Orléans, later vandaag of morgen.

Volgens de laatste stand van zaken is Barry zo goed als stationair nu, en nog geen orkaan. Maar er is nog tijd om aan te sterken voordat ie aan land gaat. In sommige delen van de stad staat het water nu al een meter hoog.

BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 23:18 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Kleine update over orkaan Barry;

Het lijkt mij tot nog toe allemaal reuze mee te vallen maar het is wellicht nog wat vroeg om die conclusie te trekken.

Het was een Cat. 1 orkaan bij landfall maar inmiddels al weer afgezwakt tot TS (tropische storm). In New Orléans lijkt helemaal niet zoveel aan de hand tot nu toe en de voorspelde regentotalen van een halve meter of meer lijken ook niet gehaald te worden. Wat wind betreft stelt het al helemaal niet zoveel voor.

Geen gewone 'typische' orkaan, maar wellicht zo'n slow motion ramp als Florence vorig jaar.

Er is wel een probleem met sommige dijken die al zijn overstroomd, waardoor water vrij snel het land overneemt op sommige plekken. Hier wat beelden.

Wellicht is het morgen veel dramatischer dan dit...zou kunnen.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

6.6 aardbeving voor de kust van Australië gevolgd door 7.3 aardbeving in Indonesië

https://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eventpage/us70004jxe/region-info

https://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eventpage/us70004jyv/shakemap/intensity

Letterlijk net pas gebeurd.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Daar zitten de Russen achter.
Monsterstorm Irma
  Weerwoord forum index » Buitenland