Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Nederlandse dames hebben weer gewonnen. Oorzaak? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Okt 10, 2017 8:22 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Zo is dat, er zijn genoeg winnaars:

https://images3.persgroep.net/rcs/zUndGTan4zuGCHXbA0QCl1PH5XY/diocontent/113347532/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Okt 10, 2017 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Als Nederland tegen Zweden 7 keer scoort, komen er bij ons niet alleen 7 doelpuntem bij, maar bij Zweden komen er dan 7 tegendoelpunten bij. Een doelpunt telt dus als het ware dubbel.

Juist ja, dat heb je dus alleen als de twee concurrenten voor 'n bepaalde plek net tegen elkaar spelen (en daar werd dezerzijds even niet aan gedacht). Maar uitgerekend Lampje bracht alsnog licht in de duisternis, waarvoor bij deze dank.
-
BerichtGeplaatst: Di Okt 10, 2017 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Ga lekker allemaal formule 1 kijken. Daar levert een Nederlander een wereldprestatie.

Lijkt niet zo'n best idee.
Dat voetbal in 'n meer en meer natuurbewust Nederland stilaan z'n prominente positie aan het verliezen is mag 'n goede zaak genoemd worden gezien de minder beschaafde aspecten ervan. Eerstens is daar de manier waarop de grasplanten die de ondergrond vormen toegetakeld worden en verder zijn er de toch altijd nog ruwe bejegeningen van tegenstanders, zoals het knijpen, spugen, schelden, soms ook schoppen of anderszins blessures toebrengen, die minder en minder stroken met het ideaal van 'n samenleving waarin gezondheid en het "Wat gij niet wil dat u geschiedt, doet dat ook 'n ander levend wezen niet" als 'n rijzende zon aan de horizon zichtbaar is.

In dat licht bezien is ook het om het hardst met de oto scheuren 'n non-sport die op de nominatie staat om als antiquiteit uit vorige eeuwen naar de achtergrond te verdwijnen, en dan vooral ook omdat de associaties ervan met de zeer mensonwaardige verkeersongevallen in het dagelijkse leven heel sterk zijn. Verder zal, ondanks huidige restanten van ontwikkelingen in een tegenovergestelde richting, naar alle waarschijnlijkheid het besef dat de mens zich al bij al toch het beste uitsluitend op een zo natuurlijk mogelijke wijze kan verplaatsen, omdat hij anders letterlijk en figuurlijk alleen maar verder van huis geraakt, naast milieu-aspecten en energie-verspilling van de levensgevaarlijke racerij leiden tot een sterke reductie van belangstelling voor zowel deelname aan als toeschouwing hiervan.

Overigens staat ook het schaatsen op kunstijs op de nominatie om naar de achtergrond te verdwijnen en wel in de eerste plaats in verband met het onverantwoord hoge energieverbruik dat het maken en instand houden van dat ijs met zich meebrengt.

Laat dit alles gezegd zijn op de dag dat Nederland 'n nieuw kabinet kreeg dat zich (ondanks zijn 'rechtse' signatuur) presenteert als het "groenste" ooit. Iets wat pakweg twintig jaar geleden nog ondenkbaar zou zijn geweest.
-
BerichtGeplaatst: Wo Okt 11, 2017 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Go hug a tree.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 11, 2017 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Go hug a tree.

(Inmiddels afgezaagde) op de persoon van 'n andere deelnemer gerichte reactie (ongetwijfeld bij gebreke aan zinnige ter zake doende tegenargumenten).
-
BerichtGeplaatst: Do Okt 12, 2017 6:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Intussen in buitenlandse media:

"Nederland wil Limburg afstaan in ruil voor Kevin De Bruyne"

http://www.hetbelegvanantwerpen.com/2017/10/09/nederland-wil-rest-limburg-ruilen-kevin-bruyne/

Citaat:

Volgens Rutte is een eventuele ruil “perfect logisch”, en zullen Limburgers niet langer door een landsgrens gescheiden moeten leven. “Uiteraard is dit een groot offer voor de Nederlandse samenleving.

Reactie:

Heel Limburg zou 'n beetje veel zijn; alleen het zuidelijke deel ervan tot op gelijke hoogte met de noord-grens van Belgisch Limburg zou beter zijn.
Per slot horen het huidige Midden en Noorden van deze Nederlandse provincie eigenlijk helemaal niet bij (Groot-)
Limburg. Het midden is van origine Duits gebied en het Noorden Gelders.

http://www.soccernews.nl/news/405378/President_Rutte_choqueert_met_uitspraak_over_De_Bruyne_in_Oranje

-
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2017 13:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Waarom wordt dit eigenlijk niet uitgezonden op het publieke net?

https://www.youtube.com/watch?v=8V4_z1SRwak

Kijk, dit is nou een leuke sport voor dames. Razz

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En? Wie kijkt er naar het WK voetbal voor vrouwen?

Ben ik de enige die al die aandacht en zendtijd hiervoor schromelijk overdreven vind? Ik hoop trouwens wel dat de leeuwinnen wereldkampioen worden, daar niet van. Maar het is eigenlijk niet om aan te zien.

Ik heb een stukje gezien van Amerika - Thailand (13-0), nou nou wat een toppertjes liepen daar rond op het veld.

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 23:02 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik kijk er niet naar. Ik mis gewoon de spanning die ik bij het mannenvoetbal wel heb. Kan niet goed uitleggen waarom.
Waar ik dan wel weer - wat vrouwensport betreft - enthousiast van word, zijn de tennisprestaties van Kiki Bertens. Wat een toptalent.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 0:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Ben ik de enige die al die aandacht en zendtijd hiervoor schromelijk overdreven vind? .

Tja, 't past allemaal wél in de alsmaar duidelijker wordende tendens dat het volk zo veel als maar even mogelijk verstrooid dient te worden met sport op tv en in andere media.
Zoals al eerder opgemerkt was er ooit mannenvoetbal op de zondagmiddag plus af en toe 'n interland.
Toen kwam daar de Europa-cup bij; wedstrijden om de twee weken op de woensdagavond.
Vervolgens kwamen er nog 'n Europacup II en 'n Uefa-cup bij.
Maar wel allemaal op de zelfde tweewekelijkse woensdagavond.

Geleidelijk aan ging dat echter uitgesmeerd worden over de dinsdag-, woensdag- en donderdag-avond van elke week.
Intussen werd het competitievoetbal van de zondagmiddag uitgesmeerd over behalve dat tijdstip ook de vrijdag- en de zaterdagavond.
Nou uiteindelijk lijkt de maandag dan nog 'n beetje voetbalvrij, maar dat is maar schijn want dan brengen de kranten uitgebreid hun verslag van het voetbal op de zaterdag en zondag.

En wat interlands betreft blijft 't ook maar bijkomen.
WK, EK en inmiddels dan nog 'n Nations league.
Plus dat inmiddels ook de dames aan het voetballen geslagen zijn en die dan nog 'n eigen EK en WK erop na zijn gaan houden.
Was dus voorheen de maand juni om het andere jaar nog 'n beetje normaal zonder de stress van die voetbaltoestanden rond EK of WK van de mannen, inmiddels is dat 'gat' in de voorziening van sport-opium voor het volk opgevuld door EK resp.WK voor de vrouwen.

Waarom dat alles?
Tja, wie zal 't zeggen; ongetwijfeld zal veel draaien om constante hoge kijkcijfers voor de tussendoor-reclame.
Daar spinnen dan ook de media-bazen enorm veel wol bij en die kunnen daardoor dan weer indirect gigantische salarissen betalen aan de sport-acteurs om deze lucratieve situatie in stand te houden.

Maar zo zijn er nog wel meer zich belanghebbend achtenden bij de genoemde "geef-ze-zoveel-mogelijk-sport" politiek en ook die zullen wel hun steentje bijdragen aan de beschikbaarheid van gigantische kapitalen voor schandalig hoge salarissen van de volwassen professionele beoefenaars(ters) van dit in wezen kwajongensspelletje voor op het pleintje.

Daarover echter wellicht 'n andere keer.
(Maar meen alvast de rol in deze van 'n mediamagnaat en tevens politicus als Bertlusconi hier niet onvermeld te mogen laten).
-
BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 8:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Natubico schreef:
Tja, 't past allemaal wél in de alsmaar duidelijker wordende tendens dat het volk zo veel als maar even mogelijk verstrooid dient te worden met sport op tv en in andere media.

Ik denk dat 'het volk' helemaal niet warm loopt voor dit sportevenement. Je ziet het ook aan de publieke belangstelling, de stadions zijn vaak half leeg en we hebben het wel over een 'WK voetbal'.

Nee ik denk dat er wat anders aan de hand is, namelijk doorgeschoten en opgelegd feminisme; mannen en vrouwen moeten zoveel mogelijk gelijkgetrokken worden aan elkaar, op alle vlakken. Of het nou gaat om salaris, posities binnen de directie van een bedrijf, bestuurlijke benoemingen of in dit geval sport. Wanneer je vandaag de dag zegt dat vrouwen ergens niet voor geschikt zijn dan wordt je al gauw voor seksist versleten en met een beetje pech wordt je nog aangeklaagd ook. Denk ook aan de me-too hype, transgenders, LGTB, en zelfs het vocabulaire moet aangepast worden volgens sommigen. Het slaat allemaal nergens meer op.

Nu klink ik misschien heel ouwbollig, maar ik verlang terug naar een tijd waarin mannen nog mannen waren en vrouwen nog vrouwen. Tegenwoordig wordt iedereen gek gemaakt met het idee dat je als jongen best een meisje kunt worden, of vice versa en dat dat de normaalste zaak van de wereld is. In feite lijkt me dat helemaal niet gezond voor de opgroeiende jeugd, maar ok.

Terug naar vrouwenvoetbal: het is volgens mij bij uitstek een sport voor meisjes die eigenlijk liever jongen hadden willen zijn. Misschien wat kort door de bocht, maar je ziet het wel in het veld aan het hoge gehalte korte 'mannelijke' kapsels.

Let wel: ik zeg niet dat vrouwen niet mogen voetballen (ik zou niet eens durven) maar dat de (media)aandacht voor een evenement dat in wezen maar heel weinig bekijks trekt schromelijk overdreven is.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Hoezo doorgeschoten en opgelegd feminisme?
Weet jij bijv. dat pas in 1928 voor het eerst vrouwen mochten meedoen aan de Olympische Spelen?

https://sport.infonu.nl/geschiedenis/2532-olympische-spelen.html

Je klinkt inderdaad oubollig (zonder W Very Happy ) maar naar welke tijd verlang je dan terug? Naar de jaren 40 of 50 van de 20ste eeuw? Naar de middeleeuwen?
Toen mannen inderdaad nog echte mannen waren (lees gewelddadige vrouwenmeppers, oorlogszuchtige hufters en weglopers als ze een vrouw met jong hadden geschopt) en echte vrouwen alleen moesten voldoen aan het beeld wat kerk en kapitaal geschapen had. Kortom, de vrouw had geen enkel recht om zichzelf te zijn.

Over die korte mannelijke kapsels bij vrouwen in het voetbal, waar plaats jij dan de mannen met een knotje, paardestaartje of vlechtjes?
Zullen we het eens hebben over die 'mannelijke' equivalent van het libelle-koffieuurtje, waar mannen met elkaar zitten te tutten over de meest onbenullige zaakjes? Ik heb het natuurlijk over VI met Rene van de Gijp, Johan Derksen en meer van die tutmutsen.

Is zeker ook de schuld van het feminisme?

Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Nee ik denk dat er wat anders aan de hand is, namelijk doorgeschoten en opgelegd feminisme; mannen en vrouwen moeten zoveel mogelijk gelijkgetrokken worden aan elkaar, op alle vlakken.

Laten we het oplossen door alles samen te voegen. Die aparte mannen/vrouwen sporten is toch discriminatie. Iedereen doet maar gewoon mee. Waarom mogen mannen eigenlijk niet meedoen met vrouwenvoetbal? Discriminatie. Vrouwen mogen best meedoen met mannenvoetbal, ik denk alleen dat ze het niveau nog onvoldoende hebben. Maar in de eerste divisie kunnen er vast een aantal meekomen, dus lekker laten spelen daar.

En heren en damestennis ook gewoon samenvoegen. Ik heb het dan niet alleen over mixed-dubbel. Gewoon iedereen in hetzelfde toernooi laten inschrijven.

We zijn toch allemaal gelijk?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Bedoel je dit ironisch of ben je serieus?
Want we weten allemaal dat geen enkele vrouw en heel veel mannen geen koe kunnen optillen, of een locomotief kunnen trekken met hun tanden.
Want niet alle mannen zijn gespierde krachtpatsers.
Maar elke man is wel degelijk in staat om te wassen, te koken, hun kind een schone luier te geven of de fles.
Laten we het eens omdraaien.
Welke man kan niet afwassen? Of stofzuigen? Of koken. Of stoffen? Of strijken?
Mannen moeten niet zo degenerend doen over typisch vrouwelijke klusjes.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:

Huh? Wat heeft dit er nu weer mee te maken... ik zeg toch niets over huishoudelijke klusjes.

En ja, ik ben serieus. Laten we de fictieve grenzen tussen mannen- en vrouwensporten gewoon weghalen. Want ik durf best te beweren dat bepaalde lange slanke Nigerianen genetisch ook een betere aanleg hebben voor hardlopen... maar dat maakt niet dat we er een aparte categorie sport voor maken. Dat zou wat zijn: we hebben de volgende inschrijvingen voor sport: negers, blanken, mannen, vrouwen.

Er zijn ook sporten waarbij je misschien wel baat hebt als vrouw. Marco Pantani was bv. een uitstekende bergrijder bij wielrennen, maar ook omdat hij slechts 54 kg woog. Niemand kon zo hard bergop fietsen als hij.

Golf? Waarom zouden vrouwen dat minder goed kunnen dan mannen?

Tennis? Idem dito... het zit echt niet alleen in keihard slaan, plaatsing, effect en snelheid spelen zeker een rol. Ik denk dat Kiki Bertens een hoop mannen van de baan slaat.

Maar nogmaals: op welke gronden wordt mij eigenlijk verboden om in te schrijven bij vrouwenvoetbal? En als dat mijn geslacht is, mogen we dan ook vrouwen weigeren bij bepaalde sporten? Volgens mij mag dat helemaal niet.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:

Ben ik de enige die al die aandacht en zendtijd hiervoor schromelijk overdreven vind? Ik hoop trouwens wel dat de leeuwinnen wereldkampioen worden, daar niet van. Maar het is eigenlijk niet om aan te zien.

Ik heb een stukje gezien van Amerika - Thailand (13-0), nou nou wat een toppertjes liepen daar rond op het veld.

Ik kijk er graag naar. Dat dit van een ander niveau is, vind ik niet interessant. Wat wil je gebruiken als referentiekader waarbinnen je de kwaliteit van het voetbal toetst? Als je net de wedstrijd tussen Barcelona en Real Madrid hebt gekeken is De Graafschap tegen Groningen ook niet om aan te zien. Ik probeer dat niet met elkaar te vergelijken en kan ervan genieten. De aanval waaruit de eerste goal kwam vond ik overigens erg goed!
BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Jip schreef:
Naar de jaren 40 of 50 van de 20ste eeuw?

Nee zo ver hoef je niet terug te gaan. Aan het begin van deze eeuw hadden we die doorgeschoten gendergekte nog niet, en dat beviel me eigenlijk prima. Tegenwoordig moeten kleuters op school voorgelezen worden door transgenders om ze te 'leren' wat dat is. Waar sommige ouders dan weer op tegen zijn, met alle gevolgen van dien.

Dit allemaal in het kader van 'inclusief-denken' en het vooral niet willen beledigen van bepaalde kleine minderheden.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Jip schreef:

Huh? Wat heeft dit er nu weer mee te maken... ik zeg toch niets over huishoudelijke klusjes.

En ja, ik ben serieus. Laten we de fictieve grenzen tussen mannen- en vrouwensporten gewoon weghalen. Want ik durf best te beweren dat bepaalde lange slanke Nigerianen genetisch ook een betere aanleg hebben voor hardlopen... maar dat maakt niet dat we er een aparte categorie sport voor maken. Dat zou wat zijn: we hebben de volgende inschrijvingen voor sport: negers, blanken, mannen, vrouwen.

Er zijn ook sporten waarbij je misschien wel baat hebt als vrouw. Marco Pantani was bv. een uitstekende bergrijder bij wielrennen, maar ook omdat hij slechts 54 kg woog. Niemand kon zo hard bergop fietsen als hij.

Golf? Waarom zouden vrouwen dat minder goed kunnen dan mannen?

Tennis? Idem dito... het zit echt niet alleen in keihard slaan, plaatsing, effect en snelheid spelen zeker een rol. Ik denk dat Kiki Bertens een hoop mannen van de baan slaat.

Maar nogmaals: op welke gronden wordt mij eigenlijk verboden om in te schrijven bij vrouwenvoetbal? En als dat mijn geslacht is, mogen we dan ook vrouwen weigeren bij bepaalde sporten? Volgens mij mag dat helemaal niet.

Okee, noem een man die de topsport huishouden beheerst. En daarbij ook nog een economisch een fenomeen is, in politiek opzicht de vrede weet te bewaren en dat allemaal voor een grijpstuiver.
Kortom, wassen, strijken, koken, schoonmaken, kinderen verzorgen, verantwoord inkopen doen, elke dag een smakelijk doch voedzame maaltijd opdienen, nooit je goede humeur verliezen, altijd gewillig je benen spreiden voor manlief, blijven glimlachen, zijn vreemdgaan met de mantel der liefde bedekken.
En ook nog jaar op jaar een kind baren. Met alle helse pijnen en problemen die daar bij kwamen kijken.
Het mooiste is, niemand heeft ooit een man verboden dit soort werkjes te doen. Het waren mannen zelf die hun neusjes ophaalden en bagataliseerden.

Welke man zou daar vrijwillig voor kiezen? Geen enkele.
Over welke fictieve grenzen heb jij het dan?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Okee, noem een man die de topsport huishouden beheerst. En daarbij ook nog een economisch een fenomeen is, in politiek opzicht de vrede weet te bewaren en dat allemaal voor een grijpstuiver.

Je bent van een andere generatie Jip. Ik doe zo'n beetje alles in het huishouden, naast een fulltime baan.

Quote:
En ook nog jaar op jaar een kind baren. Met alle helse pijnen en problemen die daar bij kwamen kijken.

Eigen keuze.

Quote:
Over welke fictieve grenzen heb jij het dan?

De grenzen die wij onszelf opleggen. Bij een selectieprocedure na een vacature kijk ik naar kwaliteiten. Niet naar sekse. Of iemand man of vrouw is doet niet ter zake, ik ga voor degene waarvan ik denk dat deze het meest capabel is.

Voor sport zou hetzelfde moeten gelden. Willen we 42 km hardlopen? Prima, snelste wint. Gaat om de kwaliteit wie het hardst kan rennen, niet om het geslacht.

Je vermijdt ook mijn opmerking: waarom mag ik niet meedoen met vrouwenvoetbal? En mogen mannen dan ook vrouwen weigeren? Als er een vrouwelijk Formule 1 coureur zich aandient, moeten we die dan weigeren en moeten we misschien een vrouwelijke divisie maken van de formule 1?

Naar mijn mening niet. Het gaat erom wie het hardste rondjes kan rijden in de F1. Niet om het geslacht.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 16:43 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

De dames hebben meer van het spel begrepen dan de heren.
Het ziet er ook aantrekkelijker uit Smile
Ze zijn lang niet zo egocentrisch, geen kapsones, geen egotripperij.
Kunnen de heren nog een puntje aan zuigen. Smile

En gelukkig ook niet dat altijd en eeuwige gezanik van mafketels als Johan Derksen. Very Happy

Een verademing!

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Dan ben jij een gunstige uitzondering. Ik ken nl. niet veel mannen (ook niet van jouw generatie) die hier vrijwillig voor kiezen.
Om je vraag te beantwoorden: ik denk dat veel mannen dat zelf niet willen omdat zoiets hun mannelijkheid ondermijnt.
Of gewoon omdat ze dat vrouwen niet aan willen doen. Want bij voetbal, of andere mannelijke sporten zoals amerikaans football of rugby of ijshockey, gaat het er nogal ruig en vooral agressief aan toe.

Verder moet ik eerlijk bekennen dat ik hier nooit zo over heb nagedacht. Want sport boeit me niet zo. Vooral competitiesporten of teamsporten.
Die zijn mijns inzien te veel met geld en doping bezig.

Nog even dit: het is niet de eigen keuze van de vrouw om jaar na jaar een kind te baren. Ik heb het nu dus over het tijdperk voor de pil.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

carlos schreef:
Jip schreef:
Naar de jaren 40 of 50 van de 20ste eeuw?

Nee zo ver hoef je niet terug te gaan. Aan het begin van deze eeuw hadden we die doorgeschoten gendergekte nog niet, en dat beviel me eigenlijk prima. Tegenwoordig moeten kleuters op school voorgelezen worden door transgenders om ze te 'leren' wat dat is. Waar sommige ouders dan weer op tegen zijn, met alle gevolgen van dien.

Dit allemaal in het kader van 'inclusief-denken' en het vooral niet willen beledigen van bepaalde kleine minderheden.

Ja, allemaal waar en zo, maar wat heeft dat met onze Nederlandse leeuwinnen te maken?
Je lijkt mij wel, met die enorme gedachtesprong van vrouwenvoetbal naar kleuters die voorgelezen worden door transgenders.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 23:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Nog even dit: het is niet de eigen keuze van de vrouw om jaar na jaar een kind te baren. Ik heb het nu dus over het tijdperk voor de pil.

We zijn inderdaad van verschillende generaties. In jouw generatie werden vrouwen in een duidelijk rollenpatroon gedwongen. Zie bv. hieronder:

Voor die generatie golden andere regels, en als ik bovenstaande lees begrijp ik volkomen de eerste feministische golf.

Echter, voor mijn generatie en jonger gelden heel andere zaken. De arbeidsparticipatie van vrouwen in Nederland is laag t.o.v. andere Europese landen. Ook vrouwen die helemaal geen kinderen hebben: https://www.telegraaf.nl/financieel/3139685/stimuleer-vrouwen-om-meer-uren-te-werken

Daarbij is het krijgen van kinderen in de huidige tijd een keuze.

Maar, we wijken wel af van het onderwerp... ook omdat ik niet echt antwoord krijg op mijn vragen!

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 0:45 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
De grenzen die wij onszelf opleggen. Bij een selectieprocedure na een vacature kijk ik naar kwaliteiten. Niet naar sekse. Of iemand man of vrouw is doet niet ter zake, ik ga voor degene waarvan ik denk dat deze het meest capabel is.

Dan ben jij (alweer) een gunstige uitzondering. De meeste personeelsmensen kijken ook naar de nabije toekomst. Een vrouw is een groter risico ivm een kinderwens. Mannen krijgen dit nooit mee in hun beoordeling of ze wel of niet geschikt zijn voor een functie.

Quote:
Voor sport zou hetzelfde moeten gelden. Willen we 42 km hardlopen? Prima, snelste wint. Gaat om de kwaliteit wie het hardst kan rennen, niet om het geslacht.

Zo simpel als jij het hier stelt, is het niet. Jij noemt hier hardlopen, ik denk dan aan bijv. gewichtheffen, boksen, rugby. Zijn allemaal sporten die het vnl moeten hebben van spierkracht. Daar mannen en vrouwen mengen, dat wordt niks. Dat is niet leuk om te zien. Je noemde ook de kwaliteit. Hoeveel topsporters nemen pillen in om sterker te zijn, harder te kunnen fietsen of wat dan ook. Het gaat daar al lang niet meer om de prestatie op zich maar om het geld wat daar mee verdient kan worden.

Quote:
Je vermijdt ook mijn opmerking: waarom mag ik niet meedoen met vrouwenvoetbal? En mogen mannen dan ook vrouwen weigeren? Als er een vrouwelijk Formule 1 coureur zich aandient, moeten we die dan weigeren en moeten we misschien een vrouwelijke divisie maken van de formule 1?

Ik vermijd je opmerking niet, ik weet het niet waarom jij niet mee zou mogen doen. Als jij geweigerd zou zijn, zou je die club kunnen aanklagen. Als dit zo belangrijk voor je is.

Quote:
Naar mijn mening niet. Het gaat erom wie het hardste rondjes kan rijden in de F1. Niet om het geslacht.

Sorry Cliff, maar ik vind rondscheuren in een soort strijkijzer geen sport. Net als darten ook geen sport is in mijn ogen.
Maar hopelijk heb ik je vragen voldoende beantwoord.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 6:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Sorry Cliff, maar ik vind rondscheuren in een soort strijkijzer geen sport.

Vrouwen Twisted Evil Laughing

Weerwoord forum index » Sport