Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Nederlandse dames hebben weer gewonnen. Oorzaak? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik vind vrouwenvoetbal een verademing, en aan afwassen heb ik een broertje dood. BIJ Vrouwenvoetbal ligt niet om de haverklap een speler op de grond. Ze spelen eerlijker en sportiever.
Toen ik een jaar of 14-15 was werkte ik voor mijn vader. Mijn moeder belandde in het ziekenhuis. Mijn ouders spraken af dat ik voor mijn kleine zusje(+-twee maand) moest zorgen en daarom thuis moest blijven. De naaste buren woonde 2 km verder in het bos.
Mijn zusje nog ik hebben daar schadelijke gevolgen van ondervonden.
Toen mijn moeder genezen was nam zij mijn baantje weer over. Want de dames zijn altijd beter in de verzorgende sector en ze kon beduidend beter koken.
Ik bracht onlangs een tijd in een ziekenhuis door. Daar had ik liever dat de dames mij wasten dan een heer. Hoewel de dames wel weer erg voorzichtig waren. Het had best wat ruwer gemogen.
Dames zijn beter in verzorgende beroepen, en de heren kunnen beter een paard beslaan of een vrachtwagen laden.
Wat is er op tegen dat een getrouwd stel de baantjes verdeeld. De dame het steeds ingewikkelder huishouden, en de man verdiend de centen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Jip schreef:
Sorry Cliff, maar ik vind rondscheuren in een soort strijkijzer geen sport.

Vrouwen Twisted Evil Laughing

En hiermee heb je dus je eigen vragen beantwoord.

Twisted Evil Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

De indeling van sporten in vrouwen- en mannenafdelingen is geen discriminatie.
Dit is het maken van positief onderscheid en dat mag dus wel.
Daarom zijn er ook legaal vrouwencafé's.

(Maar of er niet moeilijk gedaan zou gaan worden als er ook mannencafé's zouden komen, is nog niet zo zeker. De emancipatiedrang van met name de dames gaat soms wat al te ver. Neem bijvoorbeeld de kwestie rond de SGP. Daar mochten volgens de statuten enkel mannen lid van zijn; positief onderscheid dus; volkomen legaal. Maar toch kwamen feministes ertegen in het geweer door te stellen dat dit in strijd was met de wettelijke bepaling dat zowel mannen als vrouwen het passieve kiesrecht hebben, oftewel het recht om gekozen te worden in vertegenwoordigende overheidsorganen. Veel te ver gezocht dus, want 't betrof hier enkel het lidmaatschap van één bepaalde politieke partij. De vrouwen die ook lid wilden zijn van een partij met een dergelijk programma en ook via zo'n partij gekozen wilden worden hadden dan ook gewoon 'n soortgelijke partij op kunnen richten, al dan niet met enkel aan vrouwen voorbehouden mogelijkheid van lidmaatschap).

Vind 't verder wel goed dat bij sporten categoriën gemaakt worden aan de hand van bepaalde doorsnee -eigenschappen en -kwaliteiten.
Bij boksen bijvoorbeeld gaat 't toch ook niet aan om vedergewichten in dezelfde categorie te duwen als zwaarweltergewichten. Dan zou zo'n vedergewicht om de haverklap de ring uit gemept worden.

Vindt zelfs dat 't hoog tijd wordt dat bij sporten niet alle landen in een en hetzelfde toernooi moeten kunnen meespelen, maar dat er gekeken moet worden naar de grootte van de landen en het aantal inwoners.
Brazilië bijvoorbeeld heeft meer dan 200 miljoen inwoners; wanneer Nederland met z'n 17 miljoen daartegen moet spelen dan vergt het veel te veel van zo'n klein landje om tegen dat veel grotere op te boksen.
Nederland dus in 'n aparte categorie met landen als België, Denemarken, Ierland, en noem maar op. Dan blijft 't leuk en wordt 't voor de kleine landen niet zo'n gestresste bedoening als 't nu is.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jun 18, 2019 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Jip schreef:
En ook nog jaar op jaar een kind baren. Met alle helse pijnen en problemen die daar bij kwamen kijken.
Het mooiste is, niemand heeft ooit een man verboden dit soort werkjes te doen. Het waren mannen zelf die hun neusjes ophaalden en bagataliseerden. Welke man zou daar vrijwillig voor kiezen? Geen enkele.

Elk jaar 'n kind baren kúnnen mannen om biologische redenen nou eenmaal niet.
Maar we mogen niet vergeten dat vrouwen ook in die tijd geen militaire dienstplicht hadden en dus ook nooit naar het front hebben moeten gaan om zich daar bij de tienduizenden als kanonnenvoer te laten afslachten.
Verder is 't nog maar de vraag of mannen niet (min of meer) verboden wordt om hun verzorging volledig in eigen hand te nemen.
Wanneer ze alleenstaande zijn zal 't (zij 't vaak met moeite) vaak nog wel getolereerd worden, maar denk zo dat 't niet veel of wellicht helemaal niet voorkomt dat 'n gehuwde man, wanneer hij thuiskomt van z'n werk, zelf z'n potje gaat koken, z'n kleren gaat wassen, het huis of zijn deel ervan gaat poetsen, enzomeer. Denk dat hij zich dan in het territorium van de vrouw begeeft en daar simpelweg geen toestemming voor krijgt.
Wat dat betreft blijft de gehuwde man dus afhankelijk van de vrouw, terwijl die vrouw intussen druk doende is om haar aloude afhankelijkheid van de man die met 'n baan o.i.d. voor het inkomen zorgt kwijt te raken door zelf ook nog 'n baan erbij te doen.
Minder gunstige consequentie: de kinderen worden in 'n crèche gestopt, waar ze 'opgevoed' worden met het kijken naar tekenfilmpjes e.d., totdat ze weer even mee naar huis mogen. En de kosten van die crèche-opvang moeten dan wel door vadertje staat, oftewel de belastingbetaler opgehoest worden.
Intussen zitten veel werkzoekende alleenstaanden, kinderloos gehuwden of gehuwden waarvan de kinderen 'uit huis' zijn thuis duimen te draaien, terwijl ze heel goed ook op z'n minst halve dagen dat werk zouden kunnen doen.

Ook nu schort er dus nog wel het een en ander aan.
-
BerichtGeplaatst: Di Jun 18, 2019 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Jip schreef:
Kortom, wassen, strijken, koken, schoonmaken, kinderen verzorgen, verantwoord inkopen doen, elke dag een smakelijk doch voedzame maaltijd opdienen, nooit je goede humeur verliezen, altijd gewillig je benen spreiden voor manlief, blijven glimlachen, zijn vreemdgaan met de mantel der liefde bedekken.

Wist niet dat dit alles als een zo zware opgave beschouwd wordt.
De vraag dient zich aan hoe dit dan bijvoorbeeld te rijmen is met het feit dat 'n aantal jaren geleden in Frankrijk 'n gerechtelijke procedure is gevoerd, waarbij 'n echtgenote van haar gemaal eiste dat deze (voldoende vaak) zijn beweerdelijke echtelijke plicht vervulde door het uitoefenen van de bijslaap.
En wat genoemd vreemdgaan betreft zal er ook al gauw sprake kunnen zijn van hypocrisie, want niet voor niets wordt er herhaaldelijk gewezen op de rol die destijds (tijdens afwezigheid van de werkende echtgenoot) alleen al werd vervuld door aan huis komende neringdoenden als de melkboer, de postbode, de meteropnemer, en zo meer.
(Of waren dat wellicht ook allemaal 'verplichte nummers'?)
-
BerichtGeplaatst: Za Jun 29, 2019 8:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Vandaag moet ik helaas de eerste helft missen. Balen. Smile
BerichtGeplaatst: Za Jun 29, 2019 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik moet helaas de hele wedstrijd uitzitten, balen. Smile

Nee grapje.

De eerlijkheid biedt mij om te zeggen dat ik toch zo links en rechts al heel wat minuutjes heb gekeken, maar nog geen enkele wedstrijd gezien die mij echt kon boeien. Ook gisteren de topper Frankrijk - VS, nauwelijks fatsoenlijk voetbal gezien. Heel veel slechte passes, aannames, etc.

Japan speelde bij vlagen wel leuk tegen Nederland, daar zijn we (ze) goed weggekomen.

BerichtGeplaatst: Za Jun 29, 2019 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Wat is er mis met het voetbal?
Kijk, de volkomen overdreven aandacht van de media.
Bij het betaald voetbal, gaat het al jarenlang nergens over.
Maar de sportkaternen moeten vol gekalkt worden.

Gelukkig, hadden we dat bij het vrouwenvoetbal nog niet.
Maar het is al op gang gekomen.
Artikelen in de krant, dat ene "Truus" zich zelf nog moet weten te vinden.
BAH!

Hier hebben jullie het antwoord.
Keep it simple!
Gewoon kijken, en er niet over lullen!

BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 1:08 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Gewoon kijken?
Gewoon niet kijken.
We gaan toch ook niet kijken als jongens met de poppen aan het spelen zijn?
Voetbal is 'n jongensspel.
Het gaat er in zekere zin om dat twee clubs hun territorium verdedigen tegen agressie van 'n tegenstander.
Typisch dus geënt op de natuurlijke taak van de man om het territorium te verdedigen.
Zo hebben de vrouwen als natuurlijke taak kinderen te krijgen en groot te brengen.
Daarom spelen die vanouds met poppen, waarmee ze zich op die taak voorbereiden.
Maar toen kwam de anticonceptiepil.
Elke dag weer nemen de dames 'n dosis mannelijke hormonen in.
En zo worden ze dus elke dag 'n stukje meer mannelijk.
Tja, uiteindelijk willen ze dan die man ook nog gaan evenaren op dienst natuurlijke eigen gebied.
We hebben hier inmiddels zelfs al 'n vrouwelijke minister van defensie gehad;
nog net dat ze voortijdig is moeten aftreden.
Vrouwen hebben in het leger helemaal niets te zoeken.
-
BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 9:57 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik denk dat ze tweede gaan worden, eerst winnen van Zweden en dan verliezen van Amerika.

Amerika is te sterk, teveel manwijven in het team.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik heb Amerika nog niet zien spelen. Gisteren de tweede helft gezien (wegens F1), op basis daarvan, verdiend gewonnen. Nederland was sterker en creëerde veel meer kansen dan de Italiaanse dames. Miedema is wel een goed spelertje. Een atlete pur sang.
BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Miedema is wel goed ja, Van der Zande is daarentegen dramatisch slecht op dit WK. Geen idee waarom die Berenstijn geen kans krijgt, wellicht is dat om een sterke troef achter de hand te houden.

Mijn favoriete speelster is Jackie Groenen. Leuke meid en lekker actief in het veld.

Die Van der Donk (nummer 10) bevalt me ook wel.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 21:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Miedema is wel goed ja, Van der Zande is daarentegen dramatisch slecht op dit WK. Geen idee waarom die Berenstijn geen kans krijgt, wellicht is dat om een sterke troef achter de hand te houden.

Beerensteyn doet het prima in de rol die zij op dit moment vervuld. Verdient zij een basisplek? Misschien wel, ben het eens dat v/d Sanden abominabel voetbalt, maar over een wedstrijd bekeken kan de prestatie van Beerensteyn ook veranderen. Ik denk niet dat zij die explosiviteit een wedstrijd lang kan vasthouden en ze mist snelheid om tegen een fit team te starten.

Quote:
Mijn favoriete speelster is Jackie Groenen. Leuke meid en lekker actief in het veld.

Die Van der Donk (nummer 10) bevalt me ook wel.

Jackie werkt hard en neemt het team op sleeptouw. Al met al een leuk team. Als zij wereldkampioen worden, wordt het een gekkenhuis in Nederland. Maar meestal heeft Nederland niet dat geluk. Tweede lijkt het hoogst haalbare op WK's. Wink
BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 22:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Al met al een leuk team. Als zij wereldkampioen worden, wordt het een gekkenhuis in Nederland.

En gaat de criminaliteit in het land nog weer veel verder stijgen dan ze al is gestegen na eerdere voetbalsuccessen van mannenteams.

't Probleem is dat het volk dan zo blij als 'n kind is met zo'n dooie mus en in z'n feestvreugde veel minder sociale controle uitoefent dan normaal.

Criminelen uit vele landen weten dat en komen daar op af als wespen op 'n strooppot.

Per saldo brengt zo'n voetbalbeker (die je ook kunt kopen bij 'n speciaalzaak op de hoek) daardoor dan niets dan ellende met zich mee.

Zelfs vandaag (na het bereiken van 'n halve finale) was 't alweer raak:

https://nos.nl/artikel/2291353-mannen-vallen-hulpverleners-aan-bij-reanimatie-in-cafe-nieuwerkerk.html

https://nos.nl/artikel/2291395-conducteur-mishandeld-in-trein-bij-dieren.html

-
BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 23:59 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Nooit is het goed ! wijvenvoetbal is door criminele geldwolven bedacht om idioten van straat voor de TV te houden.
En stimulatie voor werkvolk elkaar te beconcurreren, met een lachende winnende koning .
Of afleiding tegen een oorlog, en meer dreigend onheil .
Quote:
Natubico Elke dag weer nemen de dames 'n dosis mannelijke hormonen in.
En zo worden ze dus elke dag 'n stukje meer mannelijk.
klopt dus ook niet .
Bij elk akkefietje gillen die balwichten met oorverdovend schel geschreeuw de sterren van de hemel .
BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2019 6:50 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Natubico schreef:
Criminelen uit vele landen weten dat en komen daar op af als wespen op 'n strooppot.

Lijkt me een ongefundeerde en onbewezen stelling, en dus smaad..

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 4:00 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Lijkt me een ongefundeerde en onbewezen stelling, en dus smaad..

Haha, smaad; heb echt geen criminelen met name genoemd.

Maar wat die stijging van de criminaliteit betreft:

In dit artikel een grafiek:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/het-is-lastig-te-geloven-maar-nederland-wordt-toch-echt-steeds-veiliger~b3e0f158/

De stijging begon bij de eerste Europa-cup-succesjes, maar werd pas echt heel steil rond 1974 (WK-finale)
Bleef daarna maar doorgaan, totdat 't wat minder werd met de voetbal (en wieler-) successen.

Wel kwamen er veel meer successen op andere sportgebieden en dan met name ook bij de dames, maar inmiddels waren er ook factoren bij gekomen die het deden lijken dat de criminaliteit daalde, terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet het geval is:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/12/agenten-misdaadcijfers-schetsen-onjuist-beeld-a3952961
-
BerichtGeplaatst: Do Jul 04, 2019 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Wat heeft dat met voetbal te maken? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Do Jul 04, 2019 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Kan het ook niet volgen. Jammer weer.
BerichtGeplaatst: Vr Jul 05, 2019 8:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De oorzaak van de overwinning ligt in het feit dat een club vrouwen van Nederlandse oorsprong, als landelijk team tegen een club vrouwen van Zweedse oorsprong voetbalde.
Hierbij speelden enorme salarissen en de commercie nauwelijks een rol.
Doordat die dames allemaal ondanks wat kleurverschillen, van Nederlandse oorsprong waren, werden er op het veld geen clubjes gevormd die elkaar soms onbedoeld de bal toespeelden.
Het was een kernclub tegen een andere kernclub, en ze konden eensgezind het Wilhelmus of het Zweedse volkslied meezingen.
Daarom was het zelfs voor mij leuk om naar te kijken.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 05, 2019 14:07 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ik geef dus geen zak om voetbal, ongeacht of het wordt gespeeld door mannen of door vrouwen, maar ik zou het wel een enorme opsteker vinden als de dames winnen, waar de heren steeds opnieuw faalden.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Jul 05, 2019 17:21 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ryan schreef:

Volgens ons forum orakel leiden goede sportprestaties tot een stijging aan criminaliteit. Ik heb maar één keer in mijn leven de ME van dichtbij in actie gezien en dat was in Amsterdam, nadat Nederland was uitgeschakeld op het EK in eigen land. Ik zou dus eerder denken dat het omgekeerde het geval is, maar goed. Very Happy

Het één zal niet zoveel met het ander te maken hebben vermoed ik.

BerichtGeplaatst: Za Jul 06, 2019 9:10 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Hoe komen sommigen erbij dat voetballen een mannensport is. Wat is er stoer en mannelijk aan om een bal in een ander doel te schieten? En waarom zouden vrouwen dat spelletjes met een balletje niet mogen spelen.
Wat is het verschil tussen handbal en voetbal. In mijn jeugd speelden de meisjes verbazend goed handbal op het schoolplein, met een groot aantal ballen. Verbazingwekkend kunstig en acrobatisch.
Natuurlijk moet men in een wedstrijd niet de meisjes tegen de mannen laten strijden. Op een bepaalde leeftijd gaat de veranderende lichaamsbouw meespelen. Daar kan zelfs een feminist niet tegenop.
Toen ik jong was ging men om een centje bij te verdienen, als de tijd daarvoor was, bosbessen plukken, dat konden vaak de meisjes beter in verband met hun preciezere vingers.
Wat is daar mis mee.

BerichtGeplaatst: Za Jul 06, 2019 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

carlos schreef:
Ryan schreef:

Volgens ons forum orakel leiden goede sportprestaties tot een stijging aan criminaliteit. Ik heb maar één keer in mijn leven de ME van dichtbij in actie gezien en dat was in Amsterdam, nadat Nederland was uitgeschakeld op het EK in eigen land. Ik zou dus eerder denken dat het omgekeerde het geval is, maar goed. Very Happy

Behalve als het nationaal elftal Marokko wint, dan hebben we wel meer overlast in onze straten. Het blijft over het algemeen rustiger als Marokko vroegtijdig wordt uitgeschakeld.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 4:41 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Volgens ons forum orakel leiden goede sportprestaties tot een stijging aan criminaliteit. Ik heb maar één keer in mijn leven de ME van dichtbij in actie gezien en dat was in Amsterdam, nadat Nederland was uitgeschakeld op het EK in eigen land. Ik zou dus eerder denken dat het omgekeerde het geval is, maar goed. Het één zal niet zoveel met het ander te maken hebben vermoed ik.

Er zijn ook nog wat andere vormen van criminaliteit dan de ene waarvoor de ME in actie moet komen.
In Amsterdam sterft inmiddels welhaast elke dag iemand op straat door geweld.
Dat was wel even anders voordat Ajax al die Europa cups gewonnen had.
-
Nederlandse dames hebben weer gewonnen. Oorzaak?
  Weerwoord forum index » Sport