Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Hebben referenda in dictatoriaal politiek NL wel zin?
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Hebben referenda in dictatoriaal politiek NL wel zin?
BerichtGeplaatst: Za Jul 29, 2017 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

We hebben de laatste jaren enkele referenda in ons lieve landje gehad. Maar beide keren legden onze volksvertegenwoordigers in meerderheid onze via die volksraadplegingen uitgedistilleerde beslissingen, gierend van de lach naast zich neer.
Zo weinig trokken Mugabe, Pol-Pot of andere verheven volksleiders zich ook aan van de mening van hun "Volk".
Zijn we als het Nederlandse volk naar hetzelfde niveau afgezakt als destijds de Ugandezen onder Idi Amin?
Toch kiezen we steeds weer voor hetzelfde soort leiders. Zijn we masochist, of interesseert de gang van zaken in ons land ons niet genoeg.
Laten we Gods water maar over Gods akker stromen? De Zondvloed is voor ons nageslacht.

BerichtGeplaatst: Za Jul 29, 2017 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Forum voor Democratie stemmen. Krijg je een andere, naar mijn mening betere, democratie.

BerichtGeplaatst: Za Jul 29, 2017 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Maar Baudet wordt nu al weggezet als seksist en fascist en racist door de MSM en door de oude partijen.
Gesteund door de totaal doorgeslagen feministen.
Ik hoop dat FvD doorbreekt zodat er een frisse wind door Nederland gaat waaien.
Maar ook al is de PvdA weggevaagd, ze zitten nog steeds in sleutel posities in de ambtenarij en allerlei clubjes.

BerichtGeplaatst: Za Jul 29, 2017 16:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik houd het gewoon op de PVV.
Het splitsen van het pro-Nederlandse PVV geluid is het beste wat bv Groenlinks, PVDA, CDA of andere zich links noemenden kan overkomen.
"Verdeel en heers". Een bekend Nederlands spreekwoord, met graagte door onze onpartijdige Media geprolongeerd.

BerichtGeplaatst: Za Jul 29, 2017 17:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Ik houd het gewoon op de PVV.

De PVV is in essentie anti-democratisch. Alles draait om één persoon: Wilders. Wat Wilders wil, gebeurt. De partij heeft één lid: Geert Wilders. En tegengeluiden binnen de partij worden niet gewaardeerd.

Quote:
Het splitsen van het pro-Nederlandse PVV geluid is het beste wat bv Groenlinks, PVDA, CDA of andere zich links noemenden kan overkomen.

De PVV is ook een afsplitsing van de VVD, en toch hebben VVD + PVV samen nu veel meer zetels dan dat ooit één van de twee partijen alleen zou halen.

Toen Wilders zich afsplitste van de VVD en er ook nog eens een keiharde campagne tussen Rutte en Verdonk was om het leiderschap, waarbij Verdonk zich ook afsplitste.... dacht ik echt dat het voorlopig gedaan was met de VVD. Niets was echter minder waar...

Soms zijn die interne schermutselingen juist zeer bruikbaar om je continu in de kijker te spelen.

Quote:
"Verdeel en heers". Een bekend Nederlands spreekwoord, met graagte door onze onpartijdige Media geprolongeerd.

Onze media moet je gewoon afschrijven voor wat betreft objectiviteit. Als ik een artikel lees in de Volkskrant, de Telegraaf of bij NOS of RTL, dan moet je dat gewoon zien in de lange rij van meningen die er bestaan. Niet meer dan dat.

Met objectieve feiten/nieuwsgaring heeft onze media niets meer te maken. Wanneer je je dat realiseert, zul je af en toe nog steeds tenenkrommend zitten kijken naar onze media, maar is het in ieder geval voor jezelf een verademing dat je snapt vanuit welke hoek die mening geventileerd wordt.

De NOS bv. doet helemaal niet aan objectief nieuws. Ze presenteren elke avond voor 1.8 miljoen Nederlanders (zo'n 1 op de tien) wat ze moeten denken en vinden. Daarvan neemt zeker een miljoen ook die mening over, maar dat worden er wel steeds minder... dus put daar maar hoop uit.

De NOS voert een achterhoedegevecht om de mening van de ongeïnformeerde Nederlander. Vooral onder de babyboomers heeft het NOS journaal nog status. Maar die zijn nu zo'n 70 jaar en begeven zich al op het randje van de Nederlandse levensverwachting Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Za Jul 29, 2017 20:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De PVV is de partij die nog steeds achter de standpunten waarvoor hij werd opgericht staat. Het is geen club die met de wind meedraait. Het is de D66 niet.
Ze zijn anti islam, anti economische vluchtelingen, anti het huidige Brussel en pro Nederland. Daar drijft de partij al jaren op.
Ik stem op die onveranderlijke standpunten. Niet persee op Wilders, maar meestal op 1 van de dames.
Als de PVV meer figuren als volwaardig lid zou toelaten rolden die binnen de kortste keren vechtend over het tapijt. Dan sloeg de 5de PVDA/Groenlinks colonne likkebaardend toe, bijgestaan door het CDA.
Dan werd het in het gunstigste geval als bij Fortuin, die een vrijplaats schiep voor labiele ik-figuren.
Laten ze nog maar een poosje een partij blijven met 1 baas en 1 al jaren dezelfde richting. Nederland voor Nederlanders dus ongeacht kleur.
Ik vroeg me de laatste keer trouwens af of de PVV zelf wel regerings-verantwoordelijkheid ambieerde.
Laat Baudet straks maar in een coalitie met de PVV regeren. Dan krijgen ze samen misschien iets voor elkaar.
De VVD hoeven we niet op te rekenen. Die zijn geïnjecteerd met een ongeneeslijk leugen-virus.
Moet Wilders dan als premier met 36 bewakers naar het buitenland? Dan schieten ze hem binnen een maand overhoop.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2017 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Heeft onze politiek, uitgezonderd enkele kleinere partijen, zich weleens iets aangetrokken van een volksraadpleging sinds de Germanen?

BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2017 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De huidige gevestigde politieke partijen hebben een ernstig visieprobleem op democratie. Ze denken dat er een meerderheidscoalitie moet komen die vooraf zoveel mogelijk afspraken moet maken voor de komende 4 jaar. In dat veel te lang durende onderhandelingsproces sneuvelen vele standpunten waar onder het volk een absolute meerderheid voor is.

Wat er wel zou moeten gebeuren is vrij simpel: er hoeft geen coalitie gevormd te worden, maar het mag. De grootste partij gaat regeren en dient wetsvoorstellen in. De tweede kamer stemt daarover. Op die manier krijg je een veel eerlijkere afspiegeling van de democratie en zouden standpunten waaruit via een referendum gebleken is dat het volk tegen of voor is ook gerespecteerd worden.

Hoeveel kost dat onderhandelen eigenlijk aan belastinggeld?

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie