Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Gemeente vangt uitgeprocedeerde asielzoekers op
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Gemeente vangt uitgeprocedeerde asielzoekers op
BerichtGeplaatst: Do Mei 31, 2001 23:57 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

De gemeente Utrecht stelt geld beschikbaar voor de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers. Na het de Utrechtse wijken verplichten om hostels voor drugsverslaafden te accepteren wil men nu ook uitgeprocedeerde asielzoekers onderbrengen in woonwijken tussen bewoners die daar helemaal niet op zitten te wachten.
Laat duidelijk zijn: het gaat hier dus om een groep waarvan wij met zn allen hebben bepaald dat ze niet onder de terechte asielzoekers vallen, dus de gelukzoekers. Ze nemen de plek in van van de de ├ęchte vluchtelingen, stellen deze in een kwaad daglicht en dienen dus zo snel mogelijk ons land verlaten (het liefst met medeneming van alle geitenwollensokken die zich met hen bemoeien). Die beelden van vluchtelingen in een drassig weiland vanwege een opvangtekort -> deze mensen zijn de oorzaak! Niks opvang. Afvoeren, zo snel mogelijk! Maak ruimte voor de ├ęchte vluchtelingen. Dan hebben we daar tenminste plaats voor.
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2001 18:23 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Tja Jan-Willem,
Ik geloof dat we dat al jaren roepen.
Maar die gasten zijn volgens mij getraint om te liegen om toch maar een verblijfsvergunning te krijgen.
En alleen diegene die slecht kunnen liegen moeten weer terug.

Ik zou zeggen: geef ze een geweer en leer ze vechten voor hun land!
(bij wijze van)
Leer ze hoe ze democratisch via diplomatiek hun land weer leefbaar kunnen maken.
En vanuit een veilig land moet dat toch wel te realiseren zijn lijkt mij !

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2001 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Maarten... Geef ze een geweer...???

Je bedoelde natuurlijk te zeggen... Verkoop ze een geweer...

Met duidelijkheid kom je een stuk verder.

Wat doen we met de mensen die jij hier niet wilt zien?

1. Doodschieten
2. Over de grens zetten (zullen de buren leuk vinden!)
3. Opsluiten

Of heb je een echt serieuze en heel goede oplossing?

Altijd op weg naar een plek waar het leuk lijkt...
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2001 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

RobT,
Ik heb geen oplossing voor de mensen die ik eventueel niet zou willen zien.
ik denk dat ik zelf dan maar vertrek en in irak asiel ga aanvragen.

Maar het zou best wel eens een oplossing kunnen zijn als de omringende landen rond een probleem land eens wat meer druk uitoefenden om het bewuste land leefbaarder te maken.
Dat zou best wel eens met een politieke partij mogelijk zijn die in een ander land gevestigd is.
Zelf kan ik mij daar niets bij voorstellen maar weet jij het beter dan?

Met "geef ze een geweer" bedoel ik dus "leer die mensen voor hun eigen rechten op te komen".
Vluchten kunnen we allemaal wel......Ik ga naar irak..doeg!

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2001 23:12 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

In ieder geval moet hun verblijf in Nederland zo onaangenaam mogelijk worden gemaakt. En niet omringen met allerlei faciliteiten want dan krijg je dat effect van dat centrum in Drenthe waar zo'n opvang is veranderd in een complete leefgemeenschap met winkels/medische voorzieningen (geitenwollensokken artsen)/mogelijkheden om te werken en ga zo maar door. Een staat in de staat zogezegd.
Een asielzoeker die willens en wetens zijn paspoort door de plee in het vliegtuig heeft gespoeld om zijn nationaliteit te verbergen moet sowieso direkt worden uitgewezen naar het land van herkomst (vertrekpunt vliegtuig).
Die mag nog niet op een stoeptegel van Schiphol lopen.

Van de week las ik trouwens nog een schrijnend artikel over een 14 jarig Koerdisch meisje dat zelfmoord had gepleegd omdat haar familie was uitgeprocedeerd. Ik kreeg het gevoel dat de Nederlandse samenleving als boosdoener werd gezien. Nee, denk ik dan, die ouders weten van te voren dat de kans nihil is om asiel te krijgen. Dus daar ligt de verantwoording! (en ook bij die al die gogen en logen die er omheen lopen te springen).
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie