Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Pleegouders mogen kinderen adopteren !!! Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Pleegouders mogen kinderen adopteren !!!
BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2001 20:15 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ons is kort geleden ter ore gekomen dat kinderen die in een pleeggezin verblijven,door de pleegouders geadopteert mogen gaan worden.
Dit druist in tegen alle mooie plannen die het kabinet ons voorschildert.
Zij wilden namelijk dat kinderen die uithuis zijn geplaatst,weer zo snel mogelijk thuis gingen wonen,met des gewenst hulp thuis.
Dit geldt voor alle kinderen,dus niet alleen die in tehuizen zijn geplaatst.
Dit gaf ons,ouders van onterecht uithuis geplaatste kinderen weer wat hoop.
Maar nu blijkt dat het dus heel anders is.
Wat voor een kabinet is dit toch,waar zijn ze mee bezig.
Het wordt nu toch echt tijd dat men massaal op staat en hier een eind aan maakt.
Dit kan zo niet langer,de burger wordt keer op keer vreselijk in de maling genomen.
Een aardverschuiving is nodig om dit kabinet op zijn grondvesten te doen schudden,en het liefst nog vallen ze eraf.
Dit kun je ouders niet aandoen.
Als het zo doorgaat hebben ouders niets meer te zeggen over hun eigen kinderen.

Wij als front staan dit niet toe.
Wij hopen op vele medestanders.

Met vriendelijke groet,
Kinderbevrijdingsfront.

Stop de Kinderdieven !!!!
BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2001 17:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ten eerste: de Haegsche Clieck moet je nooit geloven, ze kletsen (bijna) altijd uit hun nek.

Ten tweede: is het niet beter om het aan het kind over te laten? Kan best dat ik het fout heb, heb er totaal geen ervaring mee, maar soms krijg ik het idee dat mensen kinderen als een "ding" beschouwen, en niet als een "wezen".

Ied're gek z'n gebrek!
BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2001 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Beste Han,

Nee dit is niet aan de kinderen.
Zolang kinderen nog niet de volwassen leeftijd hebben bereikt,kan men ze adopteren,natuurlijk gaat dit bij kinderen van 15 heel anders dan wanneer ze twee zijn.
En dat is het nou juist waar de schoen wringt.
Men wil deze wet er door helpen en dat houdt in dat onze kinderen eigenlijk gewoon maar afgepakt kunnen worden alleen omdat een Voogdijinstelling dat wil en een pleegouder het verzoekt.
In de meeste gevallen zal het dan ook gaan om kinderen die onder de 12 jaar oud zijn.
Deze hebben géén zeggenschap.
Vandaar dat wij ouders dan ook zeer verbolgen zijn over deze wet.
Ze zullen als men daar zin in heeft,gewoon een psychische stoornis bij de ouder(s) aanwenden(die er natuurlijk niet is) om zo de kinderen af te nemen.
Dit is te gemakkelijk,en mag nooit doorgaan.
Heb onlangs kontakt gehad met Tweede Kamerlid voor de VVD OttO Vos,die zich in deze zaken verdiept,en deze probeert de wet toch te laten beslissen in het belang van de ouders en het kind.
Dit naar aanleiding van een flinke stapel papieren die hem door het front zijn aangerijkt.
Wij allen hopen dat deze man voet aan de grond kan krijgen,maar !! Eerst zien dan geloven !!
En natuurlijk zijn kinderen op dit moment inderdaad handelswaar,daar heb je volkomen gelijk in.
Een schande,en héél erg pijnlijk voor de ouder(s).

Met vriendelijke Groet,
Kinderbevrijdingsfront.

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2001 20:47 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Hoe dan ook... als deze maatregel van versoepelde adoptiemogelijkheden van Nederlandse kinderen het 'aanschaffen' van een Chineesje of Boliviaantje een beetje kan inperken lijkt het mij een uitstekende maatregel.

Zo worden kinderen tenminste niet duizenden kilometers van hun ouders en zonder verwanten in een andere cultuur geplaatst.

Natuurlijk moet het niet zo zijn dat door de grote 'vraag' het 'aanbod' in Nederland onverklaarbaar plotseling gaat groeien.

Maar ieder kind op aarde heeft recht op een stabiele en aandachtvolle periode waarin het op kan groeien en zich optimaal kan ontwikkelen.

Heel blij met m'n toevallige geboorteplekje...

[Dit weerwoord is gewijzigd door robT op 15 Mei 2001 om 21:49 uur.]
BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2001 22:01 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Beste Rob,

Ik ben bang dat je de kwestie niet helemaal begrepen hebt.
Het gaat hier niet om "normale" adoptieprocedures,maar om kinderen die vaak onterecht uithuis zijn geplaatst,daar vallen de kinderen van de ouders van het front onder.
Wij willen onze kinderen niet zomaar afstaan omdat er zonodig weer één of andere pleegouder of Voogdijinstelling geld aan wil verdienen.
Dit is pure handel.
Het gaat hier om pleegouders die al reeds kinderen in huis hebben,en daar een fikse vergoeding voor krijgen,tot voor kort kreeg men bij adoptie niets meer.
Daardoor werdt er niet of nauwelijks geadopteert.
Nu mag men de vergoeding houden,en zal men dus vaker overgaan tot een adoptieprocedure.
Dit kan en MAG niet gebeuren.
Wij zijn onze kinderen al op onrechtmatige manier kwijt geraakt,en vechten keihard om ze terug te krijgen,moeten wij dan dit ook nog meemaken?

Nou nee,daar piekeren wij niet over.
Adoptie van kinderen die het echt nodig hebben,hebben wij niks op tegen,maar niet de kinderen die gewoon kunnen worden opgevoed door ons,de biologische ouder(s).
Vandaar dit verzet.

Hoop dat je nu een beetje beter begrijpt waarom wij hier fel tegen gekant zijn.

Met vr. groet,
Kinderbevrijdingsfront.

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2001 22:38 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

"Maar ieder kind op aarde heeft recht op een stabiele en aandachtvolle periode waarin het op kan groeien en zich optimaal kan ontwikkelen"

Zoals o.a. onze rob dat heeft gekund?
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2001 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Beste Henk,

Volgens mij hebben jullie niet helemaal goed gelezen waar het nou eigenlijk om gaat.

Als jullie dat nou eerst eens deden en dan pas antwoord gaven.
Nogmaals het gaat hier om kinderen die ONTERECHT uit huis zijn geplaatst.
M.a.w. Gestolen dus.

Voorbeeld:
Wraak ex.
Scheiding,vrouw krijgt kinderen.
Ex zint op wraak,schakelt Raad v,d, Kinderbescherming in en Jeugdzorg.
Verzint vervolgens allerlei smerige leugens om vrouw zwart te maken.
Raad en Jeugdzorg geloven de hele boel.
Later bleek dat ook deze vuil bezig waren en zijn.
Kinderen onterecht uit huis geplaatst dus.
Daar vechten wij als ouders dus voor,om de terugkeer van onze onterecht uithuisgeplaatste kinderen.
Die willen wij uiteraard NIET laten adopteren.
Die willen we gewoon terug.
Maar Instanties en pleegouders verdienen goud geld aan onze kids,vandaar dat de strijd hoog oplaait.
De Tweede Kamer is van dit soort zaken op de hoogte.
Daar is dan ook Otto Vos,Tweede Kamerlid voor de VVD druk mee bezig,deze misstanden uit de wereld te helpen.

Verder willen wij ook dat kinderen een onbezorgde goede jeugd kunnen hebben,en voor die kinderen voor wie adoptie echt een oplossing zou zijn,kunnen wij het uiteraard mee eens zijn.

Maar niet zo,dat ouders die hun kinderen zelf kunnen opvoeden,maar worden tegengehouden door die verrekte instanties,er straks helemaal niks meer over te zeggen hebben.

Deze wet MAG er niet door komen.
Adoptie was altijd al mogelijk,maar niet onschuldige kinderen die graag naar huis willen.

Lees anders de verhalen van de "slachtoffers" op de volgende sites maar eens goed door.
Misschien wordt het dan duidelijker.
http://home.hetnet.nl/~aanklaagster http://www.vaders.org http://www.voogdij.com

En er zijn er nog veel meer.
Neem die moeite,en zie wat ons als ouder wordt aangedaan.

Met vr. Groet,
Kinderbevrijdingsfront.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2001 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

En dit is nog maar een facet van het probleem met alle kinderen, waarvan de ouders zijn gescheiden. Dat is vaak al erg genoeg, zeker voor de kinderen en als er dan ook nog zo met ze wordt omgegaan is het helemaal een trieste zaak. In principe horen kinderen gewoon bij hun ouders en dat is nu juist waar de "hulpverlenende instanties" niet naar streven. Men neemt beslissingen die vaak nergens op stoelen. Men doet niet aan waarheidsvinding, men geeft advies aan de rechter zonder verder onderzoek, en sinds 1996 wordt dit advies van deze instanties klakkeloos door de rechter (wat vaak GEEN KINDERRECHTERS ZIJN) overgenomen. En daar is dan de kous mee af. En dan kun je jaren vechten tegen hen, maar dat is vechten tegen de bierkaai. Dat is wat vaak zo moedeloos maakt, maar ook juist de strijdlust om te vechten voor je eigen kinderen weer doet oplaaien.
Sanne100

een oma, maar geen kleinkind
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2001 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Scheiding,vrouw krijgt kinderen.
Ex zint op wraak,schakelt Raad v,d, Kinderbescherming in en Jeugdzorg

Nu vraag ik me af: waarom mag die vader de kinderen niet "hebben" (dit bedoel ik met bezittelijk, ik bedoel, het zijn ook wezens met gevoel! )

Ied're gek z'n gebrek!
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2001 18:42 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Beste Han,

Wij kunnen wel aan het uitleggen
blijven geloof ik.
Zoals er al wordt aan gegeven het gaat hier om wraak.
Als de vader normaal handelt is het probleem weg.
Maar is de vader het probleem van alles,dan houdt het gewoon op.
Vader mishandelt zowel moeder als kinderen,rechter beslist moeder krijgt kinderen.
Vader zint op wraak,snijdt kabels van t.v.radio,enz, door.
Stalkt,zowel per foon als om het huis,stopt sloten van deuren dicht zodat moeder huis niet meer in kan.
En al meer van die gein.
Doel hier dus op vader die zich niet kan beheersen.
Dit kan net zo goed de moeder zijn.
Hoeft niet persé per definitie de vader te zijn.
Voorbeelden te over.
Lees het verhaal van Sanne100 maar die hier ook een discussie is gestart,daar zit de moeder fout.www.vaders.org

Vader was in dit geval gewoon de kinderen niet waard,en is dat nog steeds niet,daar hij zelf bij de rechter te kennen heeft gegeven de kinderen niet te willen opvoeden.
Wat hij wel doet is onzettend lastig en vervelend zijn.
Nu na bijna vijf jaar nog !!!!!
En dit is maar één geval.
Zo zijn er legio.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.voogdij.com
Daar staan verhalen van vaders waarbij de moeder dwars zat,het is dus niet alleen de vader die zwart wordt gemaakt.

Wij hopen dat we dit nu voor eens en voor altijd uit de wereld hebben geholpen,want als men alles maar eenzijdig gaat bekijken schiet zo'n discussie niks op.
Neem de moeite om ALLES eens door te lezen,en blijf niet steken bij
één zin die in een stukje voor komt.
Daarmee trek je de hele boel uit zijn verband.
En neem ook eens de moeite op de sites te gaan kijken,alvorens te oordelen.
Dan kun je pas reageren op stukjes die hier worden geplaatst aangaande deze onderwerpen.
Wees op de hoogte,anders weet je niet waar je over praat.

Met vr.groet,
Kinderbevrijdingsfront.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2001 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Sorry, was geenszins de bedoeling om te beledigen. Ik had echt het gevoel dat het behoorlijk eenzijdig was, maar, dat kan inderdaad komen doordat ik niet de tijd heb om alles te lezen, (56k6, kost dus te veel, bovendien moet ik nu eigenlijk leren, maar heb daar geen snars zin aan)

Nogmaals excuses.....

Ied're gek z'n gebrek!
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2001 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Excuses aanvaard.

Kan me best voorstellen dat het misschien soms wat eenzijdig overkomt,maar dit is geenszins de bedoeling.
Dus ook van onze kant schort er misschien zo nu en dan nog wel wat aan de uitleg.
En ja,dat je niet alles kunt lezen,kan ik me voorstellen,dan ben je eerdaags door je centen heen,alleen door de telefoonrekening.
Wat ik wel voor je kan doen is je een aantal van de verhalen mailen.
Dan hoef je ze alleen maar uit te printen en kun je je gang gaan,of offline lezen wil denk ik ook wel.
Zeg het maar,heb niet gekeken of ik bij je mailadres kan komen,dus dat is mijn fout,stuur het me anders maar even.

Kinderbevrijdingsfront@knokt.nl

Dit als je natuurlijk interesse hebt om het te lezen.Op jou tjd.

Veel succes met leren!!!

Groet.
Kinderbevrijdingsfront.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2001 15:18 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

'Men wil deze wet er door helpen en dat houdt in dat onze kinderen eigenlijk gewoon maar afgepakt kunnen worden alleen omdat een Voogdijinstelling dat wil en een pleegouder het verzoekt.'

Er wordt niet zomaar toestemming gegegevn om een kind te adopteren en zeker niet als het nog ouders heeft. Men wil de kinderen het liefst bij de ouders houden. Adopteren is een hele moeilijke procedure en pleegouders krijgen echt niet gelijk het recht tot adoptie als ze er alleen naar vragen.
Men kijkt naar wat het beste is voor het kind. Als de eigen ouders niet in staat zijn om voor hun kinderen te zorgen is het toch juist goed dat die pleegouders het kind kunnen adopteren.

'Ze zullen als men daar zin in heeft,gewoon een psychische stoornis bij de ouder(s) aanwenden(die er natuurlijk niet is) om zo de kinderen af te nemen.
Dit is te gemakkelijk,en mag nooit doorgaan.'

Dat is inderdaad te gemakkelijk en zoiest kan ook niet gebeuren.
Ooit wel is van een onderzoek naar de geestesgesteldheid gehoord?
Als je geen psychische stoornis hebt dan is dat toch heel makkelijk om te bewijzen! Hier geld in Nederland wie eist die beweist. Als iemand zegt dat jij gestoord bent dan moet diegene met goede bewijzen komen, vervolgens mag de ander zich daartegen verweren. Als je het bewijs niet kunt ontkrachten dan moet je inderdaad even een bezoekje brengen aan de psycholoog want waarschijnlijk heeft de wederpartij dan echt gelijk.
Als iemand alleen beweert dat de ander gestoord is DAN ZULLEN ZE DIEGENE NOOIT GELOVEN en al helemaal niet door zo'n verklaring het kind echt uit huis laten plaatsen of de mogelijkheid geven de pleegouders het kind te laten adopteren.

Denk is aan die kinderen die terecht in een pleeggezin wonen. Die pleegouders verzorgen jarenlang die kinderen alsof het hun eigen kinderen zijn, en waarvoor eigenlijk. Het lijkt me heel fijn voor die mensen om die kinderen die voor hun al eigenlijk als hun eigen kinderen zijn, door ze te adopteren ook voor de wet hun eigen kind te laten worden. Zo kunnen ze ook meer betekenen voor het kind doordat ze op die manier ook meer rechten hebben.

'Men neemt beslissingen die vaak nergens op stoelen. Men doet niet aan waarheidsvinding, men geeft advies aan de rechter zonder verder onderzoek, en sinds 1996 wordt dit advies van deze instanties klakkeloos door de rechter (wat vaak GEEN KINDERRECHTERS ZIJN) overgenomen. En daar is dan de kous mee af. En dan kun je jaren vechten tegen hen, maar dat is vechten tegen de bierkaai. Dat is wat vaak zo moedeloos maakt, maar ook juist de strijdlust om te vechten voor je eigen kinderen weer doet oplaaien.'

Er wordt net gedaan alsof de rechtsmacht op hun achterhoofd is gevallen.
Door zulke dingen te beweren maak je jezelf ook niet echt geloofwaardig.
Ik zeg niet dat de rechter nooit een foutje maakt maar ze doen heus wel aan waarheidsvinding. Iemand moet hun die waarheid natuurlijk wel aanreiken.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2001 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Nou je hebt er duidelijk helemaal niets van begrepen.
Wij doelen niet op kinderen die terecht uithuis zijn geplaatst.
Maar op de kinderen die ONTERECHT uithuis zijn geplaatst,daar is al heel veel mis gegaan,zoals je zal begrijpen.
Wij allen weten inmiddels dat de voogdijinstellingen samen werken met een aantal rechters hier in Nederland,waarbij je als ouder geen stuiver in te brengen heb.
Er worden over ons al allerlei dingen gesuggereert die niet waar zijn,op die leugens zijn wij onze kinderen kwijtgeraakt.
En niet omdat wij zo slecht zijn.
Dan zou ik toch even de moete nemen de andere discussies die hier lopen beter te lezen waardoor je echt recht van spreken krijgt.
De instellingen zitten zo in elkaar dat ze wel degelijk mensen gestoord kunnen laten afschilderen die het absoluut niet zijn.
Binnen het front is er één slachtoffer die op die wijze haar zoon is kwijtgeraakt,en deze vrouw is allesbehalve gek of wat dan ook.
WIJ SPREKEN UIT ERVARING !!!
De rechtspraak in Nederland is niet altijd goed,maar dat willen mensen die er geen kaas van gegeten hebben niet zien,en reageren dan op een discussie waar ze helemaal geen verstand van hebben.
Orienteer jezelf eerst eens beter alvorens te reageren.

Met vr.groet,
Kinderbevrijdingsfront

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2001 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

[CITAAT]
'Maar op de kinderen die ONTERECHT uithuis zijn geplaatst,daar is al heel veel mis gegaan,zoals je zal begrijpen.'

Het is natuurlijk logisch dat een ouder waarvan zijn kind van hem/haar weggenomen is beweerd dat het kind onterecht uit huis is geplaatst.
Vaak zien de ouders zelf niet of willen ze het niet zien hoe de situatie in werkelijkheid is.
Er moet wel iets aan de hand zijn anders is er echt geen sprake van uit huis plaatsing. En om dan een heel onschuldig en emotioneel verhaal op te gaan hangen en iedereen als leugenaar uit te maken, daarmee maak je jezelf niet geloofwaardig, waarschijnlijk vond de rechter dat ook anders had hij wel anders besloten denk je ook niet.
Een rechter doet wat het beste is voor het kind (en gaat niet ondergrondse dealtjes aan om de kindjes uit huis te plaatsen) en niet wat de ouder denkt dat het beste is voor het kind, natuurlijk vind de ouder het onterecht.
Een rechter krijgt advies van de kinderbescherming daarvan ben je uiteraard afhankelijk maar als de ene ouder iets over de andere ouder zegt, dan is die rechter ook niet gek en gaat hij niet echt in op die getuigenissen. Zo gaat dat altijd bij familiezaken, het is heel moeilijk om van beide partijen een objectief oordeel te verkrijgen, het is nou eenmaal iets waar veel op het spel staat en wat zeer emotionele en ingrijpende gebeurtenis is.

'Wij allen weten inmiddels dat de voogdijinstellingen samen werken met een aantal rechters hier in Nederland,waarbij je als ouder geen stuiver in te brengen heb.
Er worden over ons al allerlei dingen gesuggereert die niet waar zijn,op die leugens zijn wij onze kinderen kwijtgeraakt.'

Er moeten dan wel gronden zijn waardop men die leugens baseert toch! Die leugens zijn heus niet gewoon uit hun duim gezogen.
Kinderen halen ze niet zomaar uit huis en men haalt ook niet zomaar de kinderen bij iemand weg. Zelfs bij ouders die amper goed voor zichzelf kunnen zorgen daar laten ze de kinderen nog thuis wonen. Ze krijgen dan weliswaar begeleiding en houden het kind in de gaten maar een kind uit huis plaatsten is wel een uiterst redmiddel.

'En niet omdat wij zo slecht zijn.
Dan zou ik toch even de moete nemen de andere discussies die hier lopen beter te lezen waardoor je echt recht van spreken krijgt.'

Ik heb altijd recht van spreken, laat dat duidelijk zijn.

'De instellingen zitten zo in elkaar dat ze wel degelijk mensen gestoord kunnen laten afschilderen die het absoluut niet zijn.Binnen het front is er één slachtoffer die op die wijze haar zoon is kwijtgeraakt,en deze vrouw is allesbehalve gek of wat dan ook.
WIJ SPREKEN UIT ERVARING !!!'

Het is ook niet juist als men de instellingen afschilderd als een soort kinderontvoerders, in jou ogen zijn ze dat misschien wel maar als je objectief bent zonder dat je objectieviteit wordt vertroebeld door emotionele gevoelens dan zie je dat zo'n instelling niet met opzet een ouder afschilderd als een gestoord iemand alleen maar om de kinderen van de ouder weg te halen. Het is geen criminele organisatie ofzo.
Ik wil niet beweren dat het nooit voorkomt maar de verhalen die ik lees die laten alleen maar de negatieve kanten zien van de wederpartij en zelf zijn ze een heilig boontje, al was dat echt zo dan was er geen sprake van uit huis plaatsing.
Als een kind uit huis wordt geplaatst of weggehouden wordt van de ouder dan is er echt iets aan de hand en dan is dat vaak (niet altijd) onterecht.
Ik begrijp wel dat in sommige gevallen het echt onterecht is maar als je op deze manier het aanvecht dan luistert niemand naar je en dan kan ik je verzekeren dat de kans om het kind terug te krijgen alleen maar kleiner wordt omdat de geloofwaardigheid dan juist verminderd.

'De rechtspraak in Nederland is niet altijd goed,maar dat willen mensen die er geen kaas van gegeten hebben niet zien,en reageren dan op een discussie waar ze helemaal geen verstand van hebben.'

Kijk ik begrijp wel dat het een hele emotionele kwestie is allemaal en het is waar dat de rechstpraak in Nederland niet altijd goed is, maar het gekke is juist dat precies op het gebied van de kinderbescherming er juist extra aandacht is.

'Orienteer jezelf eerst eens beter alvorens te reageren.'

Heel leuk gezegd, je weet niet tegen wie je het hebt.

Begrijp me niet verkeerd ik vind het verschrikkelijk voor de ouders warvan het kind onterecht uit huis is geplaatst, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken als zoiets mij zou overkomen. Maar wanneer is het onterecht, dat is dus duidelijk geen makkelijke vraag anders waren de kinderen allang terug.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2001 20:54 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Oké,ik wil de uitdaging wel met je aangaan,om jou te laten bewijzen dat de rechters niet Korrupt zijn.
Ik heb hier de bewijzen liggen,dus een goeie die het tegen mij durft op te nemen.
Jij hebt als studente van de Universiteit van Amsterdam niet het recht zo over mensen te spreken.
Jij hebt geen ervaring,en bent alleen uit op stennis makerij.
Je hebt geen verstand van deze dingen al lees je nog zoveel homepages,dan nog ga je alleen uit van je eigen kortzichtige standpunt.
En ik zou niet weten waar ik over praat,wie denk jij wel dat je bent,je hebt het nooit meegemaakt,en ik hoop voor jou dat het je ook niet gebeurd.
Maar blijf vooral achter de leugenaars aanlopen,dan zit je zeker voor de rest van je leven goed.
Ga je bemoeien met dingen waar je wel verstand van hebt.
Je studie bevoorbeeld,maar laat mensen zoals ons met rust.
JE WEET NIET WAAR JE HET OVER HEBT.
Ik wil met jou die uitdaging wel aangaan.
En dan mag jij mij bewijzen dat het systeem niet korrupt is.
Ik wil van jou wel een gewoon mailtje hebben,dan stuur ik jou mijn telefoonnummer,zal mij benieuwen of je durft te bellen.
Ik kan met jou een afspraak maken en zal je dan de stukken laten zien,dan moet je van goeie huize komen om het dan nog te durven tegenspreken.
Maar waarschijnlijk zul je wel denken dat ik bluf,helaas niet dus.
Laat je nu maar eens zien.
En maak maar waar wat je zit te beweren.
Maak mij maar voor leugenaar uit,en de anderen met mij.
Bewijs het maar.
Volgens mij leer jij voor zo iemand die dat werk wil doen anders kun je nooit zo redeneren.
En nogmaals :Ik ben mijn kinderen op onterechte wijze kwijtgeraakt,door leugens van anderen.
En ja,die worden wel gelooft.
Dat weten ze zelfs in de tweede kamer,daar heb ik kontakten,en zijn ook op de hoogte van ALLE gevallen die onterecht zijn,en dat zijn er heel wat.
Dus maak die ook maar voor leugenaar uit.
We zullen wel zien of je het aandurft.

Kinderbevrijdingsfront.

p.s.binnenkort heb ik weer gesprekken met een aantal kamerleden,deze reacties zal ik dan ook meenemen.
Ik neem aan dat je op de hoogte ben van het kamerdebat wat eerdaags gaat plaatsvinden aangaande deze zaken.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2001 21:15 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Een en ander lezende ga ik er vooralsnog vanuit dat 99,9% van de kinderen die via een rechter uit huis worden geplaatst deze afschuwelijke ervaring geheel ter eigen bescherming ondergaan.

Natuurlijk zal er wel eens iets fout gaan maar de voorstelling van zaken die het 'kinderbevrijdingsfront' als gemeengoed doet voorkomen lijkt me afschuwelijk overdreven.

Jammer dat vrijwel altijd de kinderen van deze actievoerders een 'rusteloos' leven moeten lijden!!! (Inderdaad 'lijden').

Altijd op weg naar een plek waar het leuk lijkt...
BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2001 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Jij hebt al zo vaak gereageert en nog weet je niet waar je over praat.
De moeite nemen om onze verhalen te lezen heb je nog steeds niet genomen.
Wat denk je nou helemaal dat wij zitten te liegen?????
Sorry hoor maar wij hebben wel wat anders te doen dan leugens de wereld in helpen,wij proberen ze eruit te helpen.
Maar nog steeds zijn er mensen die liever reageren op lui die rottigheid willen trappen,dan daadwerkelijk de realiteit onder de ogen te zien.
Ons inziens doordat ze dan moeten toegeven dat het land waar we in leven niet altijd even rooskleurig is als naar de ons omringenden landen en zelfs ver daarbuiten wordt afgeschildert.
Lees die verhalen nou eens,laat anders deze discussie rusten,dan geloof je maar heilig in ons rechtssysteem,en alles wat daarbij hoort,in de hoop dat je zelf nooit hiermee te maken krijgt.

Wij hebben geen reden om te liegen,dat hebben anderen al voor ons gedaan,daarom zijn wij onze kinderen kwijt.
Door leugens en korruptie.
Geloof het maar niet,je zou je eens kunnen vergissen in dit land.

Maar ja je ben nog jong,wie weet wat jij en je voorganster nog tegen komen.

Kinderbevrijdingsfront.

[Dit weerwoord is gewijzigd door Kinderbevrijdingsfront op 21 Mei 2001 om 22:40 uur.]
BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2001 21:50 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Beste Kinderbevrijdingsfront,

Het lastige in dit soort discussies is dat er op basis van individuele gevallen, die ik en eigenlijk niemand hier goed kan inschatten, vergaande uitspraken worden gedaan. Wel is me bekend dat in dit vaak moeilijke werk (relatieconflicten, verscheurde gezinnen) de Raden voor Kinderbescherming, voogdij-instellingen, maatschappelijk werk, justitie en dergelijke niet altijd goed op elkaar ingespeeld zijn, laat staan altijd vlekkeloos werken. Er zijn meer gevallen in de publiciteit gekomen.

Als je vindt dat je sterk staat, blijf dan voor je zaak opkomen en laat je niet ontmoedigen door voorspelbare reacties.

Het glas is half leeg of half vol.
BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2001 22:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Besste mevr. Asala,
Ik kan u een ding zeggen en daarmee alles onderuit halen wat u hier beweert.
De Jeugdzorg is een grote bende.!
De pleegzorg is dit idem dito. De Jeugd en de pleegzorg doet NIET AAN WAARHEIDSVINDING. de rechters zijn geen rechters meer, althans geen kinderrechters.!! u moet zicht eerst even overtuigen van hetgeen hier wordt geschreven voor u uw commentaar hierop geeft.
Toevallig weet ik wel hoe de "jeugdzorg" zijn rapporten opmaakt en verder doorgeeft aan de rechter. U zult, voordat u uw commentaar verder verspreidt, toch eerst eens moeten orienteren voordat u hier op dit weerwoord mensen afkraakt en de put induwt, over hetgeen zich afspeelt op dit gebied. Waarschijnlijk heeft u ook de hersenspoeling ondergaan, die men krijgt, voordat men in dienst treedt bij deze "organisatie" en dan kunt u ook nog eens een stukje plaatsen, maar dan niet misplaatst.!!!
Ik hoop dat u hier eens over n (kunt) denken voordat u uw (absolute) misplaatste visie geeft over iets waarover u absoluut niet mee kunt praten. En als u dit niet kunt houdt dan liever uw mond. Ga eerst nog maar eens even in de leer bij "het leven"
Misschien komt er dan nog een tijd dat u uw (terechte) mening kunt geven.
Dag hoor mevr. weetal.

een oma, maar geen kleinkind
BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2001 22:22 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

'Jij hebt als studente van de Universiteit van Amsterdam niet het recht zo over mensen te spreken.
Jij hebt geen ervaring,en bent alleen uit op stennis makerij.'

Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ik een studente ben van de Universiteit van Amsterdam, maar dat is absoluut niet waar (jij moet ook niet praten over dingen die je niet weet)
Ik ben absoluut niet uit op stennismakerij maar ik wilde iets duidelijk maken! Dat is dus niet gelukt.
Ik wilde duidelijk maken dat je niet zomaar de hele rechtsmacht en iedereen erom heen kan beschuldigen als korrupt maar dat doe jij wel.

Je zegt zelfs 'Oké,ik wil de uitdaging wel met je aangaan,om jou te laten bewijzen dat de rechters niet Korrupt zijn.'

Hieruit kan ik afleiden dat jij wel meent dat alle rechters korrupt zijn.
Ik heb zelf gezegd (lees je mijn bijdragen nou wel zo goed als je zelf denkt?)dat ik niet ontken dat er fouten gemaakt kunnen worden en dat ze soms ook echt onterecht uit huis geplaatst worden MAAR, dat komt niet door ALLE rechters.
Waarschijnlijk heb je dan net de pech gehad dat je in deze omstandigheden bent terechtgekomen waar alle feiten tegen je wijzen, maar dat wil nog niet zeggen dat heeeeeel de rechtsmacht korrupt is.
Ik begrijp wel dat de rechtsmacht rechten heeft geschonden en op deze manier, tja daar zijn natuurlijk geen woorden voor, maar kritiek op deze manier door alle rechters over 1 kam te scheren en zo het beeld bij andere mensen op te wekken dat de rechtspraak altijd korrupt is vind ik geen goede manier. Al die kinderen die zonder de rechter niet uit huis geplaatst konden worden hadden anders een vreselijk leven gehad en die doe je dan onrecht aan door zoiets te zeggen. Er wordt wel degelijk goed werk afgeleverd, zonder deze instanties hadden veel kinderen een vervelende en traumatische jeugd gehad. Dat moet je ook niet vergeten door te zeggen dat alles korrupt is. Het is wel erg wat er bij jou gebeurd is maar het is natuurlijk niet echt eerlijk als je het op die manier zegt en dat zal de rechtsmacht je ook niet in dank afnemen.

Het lijkt mij beter om met keiharde bewijzen te komen en je alleen te richten op enkel de ernstige fouten die bij jou zijn gemaakt. Als er gelijk termen bijgehaald worden van de hele rechtsmacht is korrupt en het zijn kinderdieven etc. dan gaat niemand je serieus nemen.

'En ik zou niet weten waar ik over praat,wie denk jij wel dat je bent,je hebt het nooit meegemaakt,en ik hoop voor jou dat het je ook niet gebeurd.'

Het was niet mijn bedoeling om je te kwetsen, mijn excuses bij deze als ik dat gedaan had maar ik had het niet over jou persoonlijk. Dat je jezelf rekende tot die categorie mensen daar kan ik niets aan doen.Ik bedoelde de mensen waarvan de kinderen terecht uit huis geplaatst waren maar daarvan beweerde dat het onterecht was, ik begrijp dat het voor de rechtsmacht moeilijk is om een onderscheid daartussen te maken en ik ben me er dus weldegelijk van bewust dat het daardoor wel is fout kan gaan, maar dat doen de rechters niet expres om die ouder te kwellen! maar zo wordt het wel naar voren gebracht en dat vind ik niet correct (tja, dat je kinderen onterecht uit huis worden geplaatst is natuurlijk ook niet correct maar goed)Zo gaat dat niet en dan kan je wel zeggen dat ik er geen verstand van heb omdat ik het nog nooit mee heb gemaakt maar dat staat daar volledig buiten. En ja, het klopt dat ik niet precies kan weten hoe het is om je kinderen op die manier kwijt te raken omdat ik dat niet meegemaakt heb en hopelijk ook nooit zal meemaken, geen woord kan echt beschrijven hoe dat voelt lijkt me.

'Maak mij maar voor leugenaar uit,en de anderen met mij.'

Je verdraait echt woorden Kinderbevrijdingsfront. Je moet uitkijken wat je zegt want zo ga je wél dingen zeggen die niet waar zijn. Lees nou is goed.Ik maak je niet uit voor leugenaar en ook niet die andere mensen waarvan hun kinderen (echt) ONTERECHT uit huis geplaatst worden. (onterecht is toch onterecht?Waarom zou ik dan zeggen dat het leugenaars zijn?Degenen waarvan hun kinderen terecht uit huis geplaatst worden en die het gooien op leugens van instanties en beweren dat het onterecht is die liegen dus eigenlijk wel, of ze zijn er zich niet van bewust of willen het niet toegeven dat het beter voor het kind is om uit huis geplaatst te worden. Deze mensen zijn in het feite die het voor jullie mensen echt verpesten!!Begrijp dat dan.)

'Ik wil met jou die uitdaging wel aangaan.'

Voor mij is het echt geen uitdaging ik hoef niet te bewijzen dat de rechtspraak niet korrupt is. Ik ben wel van mening dat er fouten gemaakt worden. HELE ERNSTIGEN ZELFS dat blijkt maar weer. Maar dat wil niet zeggen dat je over korruptheid in zijn algemeenheid moet praten. Ik ben ervan overtuigt dat je ooit je gelijk zult halen en dan zal je zien dat het toch niet zo korrupt was als je dacht.

'En maak maar waar wat je zit te beweren.'

Kijk eerst dan maar is goed wat ik echt beweer.

'Ik wil van jou wel een gewoon mailtje hebben,dan stuur ik jou mijn telefoonnummer,zal mij benieuwen of je durft te bellen.
Ik kan met jou een afspraak maken en zal je dan de stukken laten zien,dan moet je van goeie huize komen om het dan nog te durven tegenspreken.
Maar waarschijnlijk zul je wel denken dat ik bluf,helaas niet dus.
Laat je nu maar eens zien.'

Ik zal contact via email met je opnemen.
Als je er zelf geen problemen mee hebt (wegens je privacy) dan wil ik graag weten hoe het echt zit. Ik heb wel een aantal vragen.
Ik hoop dat je de bewijzen kunt mailen naar me, dan zal ik alles met welgemeende interesse lezen.

Ik geloof in rechtvaardigheid helaas is het niet altijd makkelijk om dat te behalen.
Ik hoef niet uit te leggen dat het onterecht weghalen onrechtvaardig is. Maar het probleem is nu juist dat iedereen zegt dat als ze benadeeld worden dat het niet terecht was (alhoewel dat normaalgesproken dus wel is) maar hoe onderscheid je dat van elkaar? Dat is gewoon heel moeilijk voor anderen.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2001 22:27 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Hallo Allemaal,

Ik De puber, ik vind het hel erg dat de kinder onterecht uit huis worden gehaald ik ken een aantal verhalen van vrienden en van vriendinnen..heb zelf ook een aantal vrienden die uit huis zijn geplaats (onterecht) die graag naar huis willen en die ouders willen die kinderen ook terug, maar waarom doet de rechter daar niets aan? waarom luisterd hij alleen maar naar de gelogen verhalen is dat soms intressanter? dan in plaats de goeie verhalen en laten ze eens luisteren naar het kind en niet dat pleegouders het hun voor gaan zeggen of wat dan ook nee laat ze zelf spreken wedden dat uit hun momd komt mama of papa ik wil naar huis?!!!!.

Kan me hier zo woest over maken, en dan zijn er ook nog een paar die denken dat er een paar zitten te liegen omdat hun kinderen onterecht uit huis zijn geplaats, wat denken ze wel niet!

Het is ook overal het zelfde die rechters en die stomme jeugdzorg en de kinder-jeugd bescherming de kinderen die juist uit huis moeten geplaats worden die laten ze thuis zitten waarom? misschien kost het hun wel te veel tijd om daar iets aan te doen, et zou ook nog eens beter zijn als die instantie's met hun gevoel gaan werken in plaats iedereen als nummer zien,
Ik weet zelf wat een pleeggezin is of een internaat, nou heb ik niet echt een leuk gezin gevonden, maar er zullen ook wel leuke zijn maar ik vind toch echt het beste als de kinderen thuis zijn, moet je zien hoeveel ontsporen in een internaat of pleeggezin

En Asalah waarom kom jij zo op voor al die instantie's, denk je laat ik maar ff lief doen dan gebeurd er nu of later als je kinderen hebt niets met mijn kinderen of als ik niet lief doe kan ik he beroep straks niet in?, ik denk toch dat je eerst ervaringen nog bent om te oordelen en dan mensen uit te maken als leugenaars, en ga eens uit van je gevoel en niet iedereen keer antwoorden uit een boekje te halen merk dat je nog veel moet leren, het gaat niet zo als in he boekje in de werkelijkheid is het anders....Maar waarschijnlijk heb je een goeie jeugd gehad huisje boompje beesje dat je daarom niet echt begrijpt en dat je zo maar in het niets aan het antwoorden bent....Ga eens kijken ofzo in een tehuis of wat dan ook en ga eens vragen aan 10 kinderen waar woon je het liefs ik weet zeker dat er 5 zijn die zeggen ik woon liever bij papa en mama omdat die uit het niets uit huis zijn gehaald. Denk of voel eerst voor je wat zegt............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En pas alsjeblieft op met je woorden je doet mensen pijn, al is dat misschien niet je bedoeling daarom moet je eerst denken of voelen voor je een reactie er neer zet.....En ik vecht met deze ouders en kinderen mee omdat ik weet wat het is om uit huis te zijn en omdat ik weet wat voor verdriet de kinderen en de ouders hebben door dat ze onterecht uit huis zijn geplaats!

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2001 22:29 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Beste Alex en Sanne100,

Toch ben ik blij dat er nog mensen zijn die wel hun hersens kunnen gebruiken,en er niet altijd direkt per definitie van uitgaan dat zo'n "verhaal" wel verzonnen zal zijn.
Helaas komen er bij het front dagelijks dit soort schrijnende gevalen binnen,en dan moeten wij maar weer constateren dat zoals Sanne100 al schrijft de Jeugdzorg niet werkt.
Ook Alex die ziet dat er heel wat dingen kunnen misgaan.
Deze mensen hebben gelukkig niet zo'n kortzichtige blik,en kunnen de realiteit nog wel onder ogen zien.
Wij allen vechten keihard voor de terugkeer van onze kinderen en kleinkinderen,want in het front zijn ook grootouders vertegenwoordigt.
Als al deze mensen zouden liegen,waar blijf je dan.
Dat zou pas jezelf belachelijk maken zijn,en dan zet je het ook zeker niet op internet.

Namens het front,Dank Alex en Sanne100.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2001 22:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Besste mevr. Asala,
.
De Jeugdzorg is een grote bende.!
De pleegzorg is dit idem dito.

Kijk, zulke uitspraken bedoel ik nou.
Dat u nou gedupeerd bent wil nog niet zeggen dat heeeeeel de jeugdzorg en pleegzorg een grote bende is.

Met zulk soort uitspraken kom je niet veel verder.

'. Waarschijnlijk heeft u ook de hersenspoeling ondergaan, die men krijgt, voordat men in dienst treedt bij deze "organisatie" en dan kunt u ook nog eens een stukje plaatsen, maar dan niet misplaatst.!!!'

Voor deze bewering van de hersenspoeling geldt hetzelfde.

En u haalt helemaal niet alles onderuit wat ik beweer want zelf schijnt u niet goed mijn beweringen te begrijpen.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2001 23:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Asalah !!

Dat ik jou uitmaakte voor studente van de amsterdamse universiteit is dus net zo min waar als wat je over ons durfde te uiten.

Wat jij gedaan hebt is onze woorden,die waar deze discussie om begonnen is,verdraaien.
Wij hebben het niet over terecht uithuis geplaatste kinderen,maar over ONTERECHT !!!
Alleen daar is deze discussie om begonnen.

Dat wij onderuit gehaald worden door mensen die wel fout gezeten hebben,en ook proberen op leugenachtige wijze hun kinderen weer terug te krijgen is fout.
Dat ben ik met je eens.
Maar helaas komt dat ook voor,en zo eentje heb ik helaas wel eens moeten weigeren binnen het front.
Ik heb in Al de jaren ervaring al heel wat rechtzaken meegemaakt,en bij dit soort zaken gaat het maar al te vaak mis,er is vaak vooroverleg tussen instelling en rechter,waarbij bij voorbaat al duidelijk is wat er gaat gebeuren.

Maar ik zou hier graag op een andere manier met je over willen praten,op een rustige manier.
Mail me maar dan krijg je mijn telefoonnummer.
Dan zal ik je uitleggen waar deze discussie eigenlijk helemaal om begonnen is.

Ik hoop dan ook dat je hiertoe bereid bent,ik ben uiteraard de kwaadste niet maar kan het niet hebben als wij verkeerd begrepen worden.

En kinderen die natuurlijk WEL gebaat zijn bij uithuisplaatsing daar sta ik natuurlijk achter.
Gebeurde dat maar in die hoeveelheid als dat ze met onterechte uithuisgeplaatste doen.

De cijfers liegen er echter niet om.

Ik hoop je gauw te mogen horen,zodat we dit vreselijke misverstrand uit de wereld kunnen helpen.

Groet,
Kinderbevrijdingsfront.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie