Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Blokkades Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Blokkades
BerichtGeplaatst: Zo Apr 29, 2001 12:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Een liedje van de cranberries, gaat officeel over oorlog, maar dat is het ook wel een beetje.

<-- War Child-->
Who will save the War Child baby?
Who controls the keys?
The web we weave is thick and sordid.
Fine by me.

At times of war.
We're all the losers,
There's no victory.
We'll shoot to kill, and kill your lover.
Fine by me.

War Child!
Victim of political Pride.
Plant the seed, territorial Greed.
Mind, the War Child.
We should mind, the War Child.

I spent last winter in New York,
And came upon a man.
He was sleeping on the streets and homeless,
He said, "I fought in Vietnam."

Beneath his shirt he wore the mark,
He bore the mark of Pride.
A two-inch deep incision carved,
Into his side.

War Child!
Victim of political Pride.
Plant the seed, territorial Greed.
Mind, the War Child.
We should mind, the War Child.

Whose the loser now, eh?
Whose the loser now, eh?
We're all the losers now!
We're all the losers now!

War Child, War Child

(Warchild, door de Cranberries)

Ik kom overigens niet van Venus, maar van Mars.
Blokkades
BerichtGeplaatst: Zo Apr 29, 2001 21:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

hallo Han,

Ik wil toch nog even reageren op jouw vraag.
Hoe kan je helpen??
Ik moet toe geven dat ik het eerlijk gezegd ook niet precies weet.
Voor mij betekend het al heel veel als je geloofd dat wij de waarheid spreken en ons wil steunen in ons gevecht.
Voor de rest sluit ik mij helemaal bij het Kinderbevrijdingsfront aan en wil ook ik jou vragen om een ieder die jij kent en die in deze situatie verkeerd contact met hen op te laten nemen.
Dan zou jij in ieder geval die mensen kunnen helpen.
De juiste manier van vechten tegen deze instanties is zo moeilijk te vinden, dat goede steun en ervaring hier in echt van onnoemlijk groot belang is.
Het Kinderbevrijdingsfront kan echt helpen hierbij.
Dat is mijn ervaring.
Ik denk dat ik zonder de hulp van hen het allang had opgegeven en dat ik mezelf gewonnen had gegeven.
Dus beste Han, als jij echt wil helpen, wijs dan een ieder die jij kent en in deze nare situatie zit de weg naar het Kinderbevrijdingsfront.

Met vriendelijke groetjes van Ria.
Blokkades
BerichtGeplaatst: Zo Apr 29, 2001 22:06 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik zal mijn ogen en oren te kost doen, maar ik geloof dat het in mijn omgeving (gelukkig) niet zoveel voor komt.
Nogmaals, Sterkte!

Ik kom overigens niet van Venus, maar van Mars.
Blokkades
BerichtGeplaatst: Do Mei 03, 2001 23:25 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik zag het volgende nieuwsberichtje:

"* Meer kinderen onder toezicht gezinsvoogd

Het aantal kinderen dat onder toezicht van een gezinsvoogd wordt
gesteld is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Eind 1999 stonden
ruim 20 duizend kinderen onder toezicht van een voogd, eind 1990
waren dat er nog 12 duizend. Dat is een stijging van 70 procent.
Volgens de Fedivo, de koepelorganisatie voor gezinsvoogdij, is de
toename te verklaren door de maatschappelijke tendens om eerder in te
grijpen als kinderen in de problemen komen. Bovendien is door een
wetswijzinging in 1995 een verlenging van de toezicht mogelijk.
Een kinderrechter kan een kind onder toezicht stellen van een
voogdij-instelling als de ouders de opvoeding niet aleen aan kunnen."

Maatschappelijke tendens om eerder in te grijpen? Oh ja? Een raadselachtig berichtje, dat meer vragen oproept dan beantwoordt, lijkt me.
Blokkades
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 19:24 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Beste Janneke,

Dat bericht hebben wij uiteraard ook gezien.
Dit is inderdaad onjuist.
De wet is in 1995 dusdanig verandert dat voogdijinstellingen wel zo ontzettend veel macht hebben gekregen dat ze zelf hun wetten ook maar zijn gaan maken.
Zij staan nu boven alles.
De Vedivo is hier wel het grootste voorbeeld van,van hoe het juist NIET moet.
Ze willen te veel,en pakken daarmee de makkelijke "slchtoffertjes".
Kinderen die niets mankeren,maar door overijverige Consultatieburo medewerksters,of op wraak beluste ex partners of gewoon een buurman of buurvrouw die het met iets niet eens is wordt aangedragen.
Dit kan natuurlijk niet.
Men is maar al te snel om dan onmiddelijk een kind uithuis te plaatsen en dat ook te continueren.
Toevallig heb wij weer een geval binnen gekregen van een overijverige buurvrouw,die het niet al te goed meende met de mensen naast haar.
Gevolg kindje van bijna vier onder onderzoek van de Raad v.d. Kinderbeschadiging.
Met alle gevolgen van dien.
Dit kan uitlopen op een uithuisplaatsing,mits de ouders de juiste hulp krijgen.
Gelukkig waren ze er vlug bij,en kunnen wij misschien nog iets voor hen betekenen daar er zoals gewoonlijk weer eens opzettelijke fouten zijn gemaakt.
Wat per ongeluk doe je zoiets niet.

Wat wij dan ook willen bewerkstelligen is dat die wet wordt aangepast.
En niet zomaar iedereen aangifte kan doen,zonder eerst zelf gecheckt te worden.
Laten ze nu eens gaan kijken bij de kinderen die bij buro kindermishandeling worden gemeld,waar daadwerkelijk iets loos is,maar nee hoor deze kunnen meer dan een jaar wachten.
En te raden is wat daar mee mis kan gaan.

Toch zijn wij heel blij dat er mensen zijn die zich bezig houden met dit soort zaken,omdat het gehoord moet worden.

Daarom danken wij je ook voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
Kinderbevrijdingsfront.

Stop de Kinderdieven !!!!
Blokkades
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Hallo Janneke,

Wat het Kinderbevrijdingsfront zegt is helemaal waar.
Mijn ervaring is precies het zelfde.
Echte slachtoffertjes van mishandeling of verwaarlozing worden niet geholpen door de Raad voor de Kinderbescherming en de Jeugdhulverlening.
Dat kost te veel moeite en te veel inzet voor die lui.
stel je voor zeg, daar zouden ze wel eens moe van kunnen worden, dat kan toch niet????
Op mijn Home-Page kan je mijn verhaal lezen en dus ook waarom ik zo negatief ben over deze instanties.
Waar waren ze toen ik als klein en weerloos meisje hulp nodig had????
toen waren ze nergens te bekennen.....
maar nu ik zelf een kind heb zijn ze er als de kippen bij.
Nee, niet om te helpen........
maar om ons leven nog verder kapot te maken.....
Wij zijn nu al ruim 12 jaar aan vechten voor onze zoon.
12 jaar een leven met het grootste gemis dat je je maar kan voor stellen.
Deze instanties moet een HALT toe geroepen worden.
Laat ze nu toch eens doen waar ze voor zijn.
echt HELPEN..........als ze dat kunnen tenminste

met vriendelijke groetjes van Ria.
Blokkades
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2001 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Dat is nu juist het probleem: Aangifte tegen de Raad v.d. Kinderbescherming IS ONMOGELIJK. WE KUNNEN DUS NIETS ANDERS DOEN ALS DOOR HET SCHRIJVEN OVER DEZE MISSTANDEN HET EINDELIJK EEN TOT ZE TE LATEN DOORDRINGEN DAT ZIJ VERKEERD BEZIG ZIJN EN DAT DIT MOET VERANDEREN. Misschien wel net zo lang totdat ze eindelijk eens luisteren naar diegenen die hier vaak jaren al mee geconfronteerd zijn en nog steeds worden.
Het verdriet om het verlies van een kind aan het leven gaat nooit over. Je kunt niets afsluiten en daardoor is dit ook zo moeilijk te verwerken en te aanvaarden.
groet Sanne100

een oma, maar geen kleinkind
Blokkades
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2001 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

En juist alleen daarom zullen wij blijven doorvechten om deze criminele praktijken te laten stoppen.
Als men niet wil luisteren op een gewone normale manier dan zal men het op een andere manier moeten voelen.
Boeren,Vrachtwagenchauffeurs,Machinisten en ander treinpersoneel,zorgsector,allemaal mogen ze blokkeren,dan mogen gewone goedwillende ouders dit ook.
En dan niet om er geld uit te slaan,maar om die criminele praktijken aan het licht te brengen,en daar aandacht voor te vragen,zodat dit stopt,en wij op een fatsoelijke normale manier verenigt kunnen worden met onze kinderen.
Die de meeste van ons al jaren moeten missen,omdat kinderen voor de Instellingen en de Pleegouders niets meer zijn dan een bron van inkomsten.
Dat pikken wij niet meer!!!!

Met vr.Groet,
Kinderbevrijdingsfront.

Blokkades
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2001 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Geen enkel commentaar.!!!!!!!!!!!!!

Blokkades
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2001 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Triest is: www.vaders.org Alkiens site www.voogdij.com |Het zal je kind maar zijn!!! Pappa.sos.com. enz.

Blokkades
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2001 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Robt,
U bent een verwend jongetje, zonder ervaring. Als u dit wel heeft of had zou u zo niet praten. eerst wat levenservaring opdoen en dan mee praten met de grote mensen.!!!

Blokkades
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2001 20:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Nou heb ik de boel eens bekeken en heb er niet veel meer aan toe te voegen.
Alleen dat Sanne100 een kleine vergissing heeft gemaakt waar het mijn site betreft.
Het klopt dat mijn verhaal inderdaad voorkomt op het door Sanne genoemde adres,maar rechtstreeks kan natuurlijk ook.
Dan hoeft er niet gezocht te worden.

Dat adres is: http://home.hetnet.nl/~aanklaagster

Dit even ter aanvulling op het stukje wat Sanne heeft geplaatst.

Groetjes Alkien.

Anti-Voogdijinstelling
Blokkades
BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2001 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Open brief aan de staat der nederlanden.
Hierbij roepen wij de regering op te handelen volgens het europees recht, uit naam van alle kinderen, ouders en grootouders, welke na een scheiding vaak (zeer) lange tijd elkaar niet meer zien. Hij die handelt tegen het europees recht doet dit onwettig, dus onrechtmatig.!!! Tevens is dit tegen "de rechten van het kind" en de rechten van de mens"
derhalve verzoeken wij de regering deze misstanden zo snel mogelijk aan te pakken, daar het leed waarmee kinderen, ouders en grootouders dermate worden getraumatiseerd zodat zij dit hun hele leven moeten meedragen.
Hieraan moet een einde worden gemaakt daar dit anders zal leiden tot torenhoge schadeclaims bij de staat. Schadeclaims die op dit zelfde europees recht in het buitenland reeds veelvuldig zijn gehonoreerd.
Commite "de rechten van het kind en de mens.

Blokkades
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2001 15:08 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Sanne100,

Uiteraard een prima initiatief.
Wij staan hier dan ook helemaal achter.
Ook wij vinden natuurlijk dat er allang iets had moeten gebeuren.
Toch hebben wij het gevoel dat er binnen Den Haag iets leeft momenteel.
Desalnietemin houdt dat niet in dat we met onze akties zullen stoppen,daar we natuurlijk eerst resultaat willen zien,alvorens we gaan juichen.

Maar wij zullen zien.

Met vr.Groet,
Kinderbevrijdingsfront.

[Dit weerwoord is gewijzigd door Kinderbevrijdingsfront op 18 Mei 2001 om 16:09 uur.]
Blokkades
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2001 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik hoop van harte dat iedereen uit volle overtuiging zijn werk zal blijven doen om het enige recht dat echt belangrijk is uit te voeren. Het recht van het kind. In het belang van het kind!!!

Altijd op weg naar een plek waar het leuk lijkt...
Blokkades
BerichtGeplaatst: Do Mei 31, 2001 23:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Het belang van het kind ja word er aan het kind ooit wat gevraagt of iets aan uitgelegt nee
en de ouders mogen niks zeggen niet tegen het kind maar ook niet aan de grote klok hangen.omdat als je dat doet word je bedreigt dan zie je je kinderen nooit meer enzv enzv en voor de rest?is er bijna niemand die je gelooft behalve de mesen die dicht naast je staan ende telefoontjes en gesprekken mee maken die je met een gezinds voogd hebt,dan pas die naaste mensen weten dat hoe je onder druk word gezet en belogen en bedrogen word
ken je hem meneer kok? iedereen weet hoe hij praten kan... nou een gezinds voogd kan dat net zo.lekker vaag en onduidelijkr beloftes doen op z,on mannier dat je er ten alle tijden nog onder uit kan en er een draai aan kan geven, zo hebben we het niet gezegt nee dat hebben we niet bedoeld
zodat je aan je eigen gaat twijfelen zodat je niet meer weet wat nu echt is of niet
je weet dat je in je recht staat maar hoe haal je je recht? bij een rechter?die moet alleen maar toezien in voogdij gevallen of alles volgens regels verloopt maar ingrijpen ho maar dat mogen ze niet mer sinds 1995 het enige dat ze mogen doen is het advies van de voogdij raad opvolgen.ook als die de boel belazeren,
nee t recht is krom.
ik heb me recht wel gehaald maar het heeft 4 jaar geduurd en weet je 4 jaar in een kindertijd is lang heel lang
die gemiste tijd haal je nooit meer in.
wat word daar op gezegt?je moet niet zeuren wees blij je krijgt ze toch terug en tja dat dat zo lang duurde dat kwam door incidentjes ja ja incidentjes? lik me ....
maar goed ik ben dus een van die zoveel duizend ouders die achter het kinderbevrijdingsfront
en omdat t profiel niet ingevult was tja ik ken ze al een tijdje en weet dat ze echt zijn ik vertrouw al maanden op ze en heb veel steun aan ze gehad en nog steeds ik vertrouw ze wel.maar ik ken ze dan ook
nou de groeten van een lotgenote
Blokkades
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie