Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Noord-Korea Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2018 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Royy schreef:
Anders gesteld: als de Noord-Koreanen hoogopgeleid en wereldwijs zouden zijn, waarom accepteren ze dan zo'n complete idioot als hun leider?

Wedervraag: als de Nederlanders hoogopgeleid en wereldwijs zijn, waarom blijft een aanzienlijk deel van hen
de partij steunen die de meest onbetrouwbare en leugenachtige premier uit de geschiedenis levert die keer op keer Nederland in de uitverkoop zet:
bovendien een ophitser herbergt die samen met malloot Verhofstadt in Kiev tot geweld opriep?

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2018 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Nog niet zo lang geleden zei Trump nog dat hij Noord-Korea van de kaart zou vegen.

BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2018 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit is de video die Trump liet zien aan Kim;

Best wel gewaagd hoor, en bovendien erg Hollywood. Ik heb geen idee of Kim hier gevoelig voor is.

En verder ben ik ook wel erg benieuwd naar het bezoek van Kim aan Moskou, over niet al te lange tijd vermoed ik. Ik denk dat Putin en Xi never meer mee zullen werken aan nieuwe sancties tegen Noord-Korea, mocht Amerika dat van plan zijn. Dus ja in feite heeft Kim al heel veel gewonnen, en Trump eigenlijk nog helemaal niets, behalve dan een mooi plaatje voor de eeuwigheid.

Het allerbelangrijkste is en blijft mijns inziens dat Noord- en Zuid Korea er samen uitkomen.

BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2018 22:24 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

carlos schreef:

Het allerbelangrijkste is en blijft mijns inziens dat Noord- en Zuid Korea er samen uitkomen.

Als ik er geen chocolade van kan maken kijk ik wat de (((usual suspects))) er van vinden: die lijken het schuim op de bek te hebben. Dus goede ontwikkeling dus.

Verder mogelijke bedoeling:

De Korea's bij elkaar vegen en opbouwen als tegenwicht voor China, eventueel in samenwerking met Japan.
Dat China zo langzamerhand wereldmacht numero uno is zint de usual suspects totaal niet.
De "full spectrum dominance" waar de neocons van droomden is mislukt, waarschijnlijk mede omdat de Iraki's en de Afghanen de Amerikaanse bezetter het leven zuur gemaakt hebben en naar de financiële afgrond hebben geleid.

Rusland en China konden zich daardoor "in de luwte" herstellen en ontwikkelen.
Met de alliantie Putin / Xi Jin Pin is het "window of opportunity" voor Amerika gesloten. De yanks hebben verloren en dat is maar goed ook.

De Korea move is een achtergrondgevecht, redden wat er te redden valt.

Amerika / het Westen verliest op alle fronten: Bulgarije wil toch graag een aftakking van de South Stream gasleiding.
Moldavië is teleurgesteld in de EU en zoekt toenadering tot Rusland. Oekraïne is zo langzamerhand een "failed state" en komt bij Rusland, behoudens een klein nazi-staatje rond Lvov, dat waarschijnlijk bij Polen komt.

De domino's vallen, en allemaal de goede kant op Cool

Yankee go home!!!!!
BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2018 22:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Toch geloof ik wel in het nut van een herenigd Korea, dat zou waarschijnlijk voor iedereen beter zijn. Vooral ook voor de Noord-Koreanen zelf. Nu viel het mij op dat ze op CNN liepen te verkondigen dat China en Rusland daar tegen zijn, terwijl het volgens mij toch vooral Amerika zelf is wat daar iets op tegen heeft.

Maar goed, wie het weet mag het zeggen.

George Bush schreef:
Als ik er geen chocolade van kan maken kijk ik wat de (((usual suspects))) er van vinden: die lijken het schuim op de bek te hebben. Dus goede ontwikkeling dus.

Yep, daar vaar ik inmiddels blind op! Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2018 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

carlos schreef:

Yep, daar vaar ik inmiddels blind op! Very Happy

Tja, als je het spelletje eenmaal door hebt..... Wink
BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2018 23:39 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

carlos schreef:
Toch geloof ik wel in het nut van een herenigd Korea, dat zou waarschijnlijk voor iedereen beter zijn. Vooral ook voor de Noord-Koreanen zelf.

Ja eens, maar ook voor de Zuid-Koreanen. En dan aansluiten bij Euraziatische gemeenschap met Rusland, China India etc.

Hopelijk worden wij niet het Jutland van het Eur-Aziatische continent.

Dit lijkt mij beter:

Klick op afbeelding voor grotere weergave

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2018 12:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Anders gesteld: als de Noord-Koreanen hoogopgeleid en wereldwijs zouden zijn, waarom accepteren ze dan zo'n complete idioot als hun leider?

Ik herinner er even fijntjes aan dat Russen veel beter opgeleid zijn dan nagenoeg elk Westers land. Misschien juist daarom accepteren ze een leider als Poetin Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2018 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Nu viel het mij op dat ze op CNN liepen te verkondigen dat China en Rusland daar tegen zijn, terwijl het volgens mij toch vooral Amerika zelf is wat daar iets op tegen heeft.

Als CNN dat roept zal het tegenovergestelde wel waar zijn.

Wat ik denk: het zal iedereen worst wezen of Noord- en Zuid-Korea samengaan. Iedereen kijkt vanuit zijn eigen belang naar deze situatie.

Kijken we naar het belang van Noord-Korea: Kim kan zich ongekend populair maken als hij de teugels gaat laten vieren. De economie van Noord-Korea zal er zeker door groeien, de bevolking zal meer welvaart gaan kennen en dat zal zijn leiderschap en populariteit ten goede komen.

Hij kan zich ontpoppen als een De Klerk/Mandela, Gorbatsjov, Poetin en anderen die een ommezwaai hebben gemaakt ten gunste van hun land.

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Nu viel het mij op dat ze op CNN liepen te verkondigen dat China en Rusland daar tegen zijn, terwijl het volgens mij toch vooral Amerika zelf is wat daar iets op tegen heeft.

Waarom zou de VS daartegen zijn? Zuid-Korea zou in een herenigd Korea verreweg de dominante factor zijn: vrijheid en democratie zullen dominant zijn in Korea.

China en Rusland zijn geen vrienden van vrijheid en democratie.

China en Rusland verliezen een belangrijke luis in de pels van het Westen als Noord-Korea en haar gruwelijke systeem wordt opgedoekt. Makes sense dat die twee weinig te winnen hebben met hereniging.

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Waarom zou de VS daartegen zijn?

Omdat Zuid-Korea een defacto vazalstaat is van de VS binnen de huidige constructie. Bij een hereniging zal Amerika haar troepen weg moeten halen van het Koreaanse schiereiland, en kan het niet langer de Zuid-Koreanen voor hun karretje spannen. Daarmee verliezen ze een belangrijke pion in die regio. Plus een herenigd Korea zou economisch nog sterker kunnen concurreren internationaal, iets waar Amerika ook niet echt op zit te wachten.

Royy schreef:
China en Rusland zijn geen vrienden van vrijheid en democratie.

Rusland en China zijn wel vrienden van stabiliteit in hun eigen achtertuin. Amerika is geen vriend van vrijheid en democratie, noch van stabiliteit, waar dan ook ter wereld. Amerika heeft namelijk belang bij conflicten en spanningen om hun eigen oorlogsindustrie te kunnen blijven spekken.

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Bij een hereniging zal Amerika haar troepen weg moeten halen van het Koreaanse schiereiland,

Hoezo? Oh wacht... omdat China en Rusland dat eisen...

Kijk even naar het scenario Duitsland, carlos.

Quote:

Rusland en China zijn wel vrienden van stabiliteit in hun eigen achtertuin.

Och, China en Rusland hebben niet zoveel last van Noord-Korea zolang t maar geen atoomwapens ontwikkelt. Een grotere, welvarende democratische staat met ook nog eens een enorme culturele exposure (K-pop; Z-Korea is het entertainment-walhalla van Oost-Azie) aan de grenzen van China is niet in het belang van China.

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Hoezo? Oh wacht... omdat China en Rusland dat eisen...

Vertel eens Royy, wat hebben Amerikaanse troepen nog te zoeken op het Koreaanse schiereiland zodra de dreiging van Noord-Korea weg valt?

Trump heeft ook aangegeven dat hij ze daar het liefst weg wil hebben.

En hoe kom je erbij dat China en Rusland eisen dat Amerikaanse troepen vertrekken uit Korea? Heb je daar een bron van?

Royy schreef:
Een grotere, welvarende democratische staat met ook nog eens een enorme culturele exposure (K-pop; Z-Korea is het entertainment-walhalla van Oost-Azie) aan de grenzen van China is niet in het belang van China.

Geloof je nou echt dat de Chinezen K-pop als een bedreiging zien? Kom op zeg. Laughing

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Vertel eens Royy, wat hebben Amerikaanse troepen nog te zoeken op het Koreaanse schiereiland zodra de dreiging van Noord-Korea weg valt?

Het bieden van veiligheid en stabiliteit.

Quote:
Trump heeft ook aangegeven dat hij ze daar het liefst weg wil hebben.

We will survive Trump.

Quote:
En hoe kom je erbij dat China en Rusland eisen dat Amerikaanse troepen vertrekken uit Korea? Heb je daar een bron van?

Geen idee, t is jouw stelling. Kan geen andere reden verzinnen waarom je zou zeggen dat "Bij een hereniging zal Amerika haar troepen weg moeten halen van het Koreaanse schiereiland". Jij?

Quote:
Geloof je nou echt dat de Chinezen K-pop als een bedreiging zien? Kom op zeg. Laughing

Zucht.

Denk je nou echt dat Peking staat te juichen een sterke, welvarende, democratische staat direct aan haar grenzen?
En ik zou culturele exposure als machtsfactor (of iets waar Peking zenuwachtig van wordt) zeker niet onderschatten als ik jou was.

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Het bieden van veiligheid en stabiliteit.

Lol... dat je dat met droge ogen nog durft te beweren...

De VS laat inmiddels een lang spoor van 'failed states' na... allemaal juist door hun militaire aanwezigheid/interventies.

Ik kan zo geen plek ter wereld bedenken waar de VS sinds WOII vrede gebracht heeft. Ik kan daarentegen tal van plekken noemen waar de VS sinds WOII een enorme chaos gecreëerd heeft.

Oh... en niet te vergeten: als de VS militaire aanwezigheid in een land heeft, dan is er wel eens veiligheid en stabiliteit. Neem Saoedi Arabië, daar is de VS stevig militair aanwezig en daar is veiligheid en stabiliteit. Zolang je geen afvallige bent, vrouw, christenhond, homo of wat dan ook... gaat het best goed daar. Lekker stabiel.

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 14:54 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Mijn mening: ik denk niet dat Noord-Korea haar kernwapens gaat opgeven, omdat het hun enige garantie is dat ze niet overlopen worden door wie dan ook. Ze hebben duidelijk aangegeven niet op een Libie scenario te zitten wachten. Lijkt mij meer dan duidelijk wat ze daar mee bedoelen.

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 15:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Er is nu al een beetje frictie ontstaan, omdat Noord Koreaanse staatsmedia meldden dat Trump aan alle eisen van Kim heeft voldaan en Kim zelf geen enkele concessie heeft gemaakt. Laughing

Maar dat viel ook wel te verwachten, nietwaar?

Als de Amerikanen serieus zijn met hun bedoelingen in de richting van vrede dan zou ik me daar niet al teveel van aantrekken. Een eventuele belofte om een testsite te vernietigen (zoals Trump beweerde) lijkt me veel belangrijker, dat is namelijk ook verifieerbaar.

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 15:14 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Ik denk dat de Noord-Koreanen echt wel in het achterhoofd houden dat de Amerikanen niet te vertrouwen zijn, dat hebben ze overduidelijk laten zien in Irak, Libie, Syrie en recent met de Iran deal.

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2018 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat durf ik met droge ogen te beweren ja. Dit continent kent een historisch gezien ongekend lange periode van vrede en stabiliteit. Voordat de Amerikanen zich met dit continent kwamen bemoeien, sleepte Europa zich van oorlog naar oorlog met als toppunt twee vernietigende wereldoorlogen die half Europa in puin hebben gelegd.

Lady Liberty wees ons in de 19e eeuw richting vrijheid en democratie en heeft ons in de 20e eeuw richting vrijheid gewezen.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2018 4:13 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lady Liberty kunnen we inmiddels missen als kiespijn, sinds de oorlogen in Kosovo en Oekraine.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2018 8:47 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nog een restje Singapore;

De Noord-Koreaanse televisie zond beelden uit waarop te zien is hoe Trump een van Kim's generaals salueert. Gevalletje oeps?

De Noord-Koreaanse verslaggeving van de top is sowieso weer heerlijk 'over de top', als altijd. Die bekende nieuwslezeres was eigenlijk al met pensioen maar is speciaal hiervoor teruggekomen bij de Noord-Koreaanse versie van de NOS om dit te kunnen becommentariëren.

KIM: Zo zagen Noord-Koreanen de top met Trump

Fantastische muziek, dat wel. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2018 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Lady Liberty wees ons in de 19e eeuw richting vrijheid en democratie en heeft ons in de 20e eeuw richting vrijheid gewezen.

Lady Liberty is een moordzuchtig takkewijf.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2018 21:04 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Royy schreef:
Cliff schreef:

Dat durf ik met droge ogen te beweren ja. Dit continent kent een historisch gezien ongekend lange periode van vrede en stabiliteit. Voordat de Amerikanen zich met dit continent kwamen bemoeien, sleepte Europa zich van oorlog naar oorlog met als toppunt twee vernietigende wereldoorlogen die half Europa in puin hebben gelegd.

Volgens Timmermans en andere eurofielen hebben wij die vrede niet te danken aan Amerika , maar aan de EUSSR.

.
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2018 6:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Historisch staatsbezoek Moon aan Noord-Korea begonnen

Mooi, toch nog wat goed nieuws in de wereld.

Die twee lijken het trouwens echt goed met elkaar te kunnen vinden, al kan schijn bedriegen uiteraard.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2018 14:28 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Weerwoord forum index » Buitenland