Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Dubbel paspoort en loyaliteit Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 56, 57, 58  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Nee dat kan niet. Je kunt niet op religie selecteren. Je kunt wel dubbele nationaliteiten opheffen. Daarbij komt nog dat bijvoorbeeld de dubieuze parktijken van de 2e Kamervoorzitter niet op religie maar op nationaliteit gestoeld waren.

De nationaliteiten die een gevaar vormen omdat ze een gevaar vormen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 12:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat bedoel je? Bouchallikht van Groen Links wordt gedreven door de islam, Arib kreeg in Marokko een belangrijke functie omdat ze als Marokkaanse in de Nederlandse politiek zit.
Beide zaken zijn ongewenst als je politicus bent. Sluit je de religie uit dan hou je de nationaliteit nog steeds als zorgwekkend element over.
Bovendien is en blijft het krom dat een land, dat per definitie de autochtone staatsburger het staatsburgerschap ontneemt als hij/zij elders een andere nationaliteit aanneemt, wel accepteert dat hier ten lande twee paspoorten hebben waarmee functies mogen worden bekleed waarbij loyaliteit aan Nederland een eerste vereiste is.

Iemand als bijvoorbeeld Aboutaleb wordt in Marokko als held gevierd omdat hij als Marokkaan in Nederland burgemeester is. Marokko geeft hiermee een totaal verkeerd signaal af.
Deze problematiek is echter moeilijk bespreekbaar omdat Nederland naïef is en dit soort propaganda niet begrijpt omdat Nederland geen autochtone, nationale trost kent.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliox schreef:
Tedje van Es schreef:
En weer sluipt is een dubieus dubbel paspoort onze politiek binnengeslopen...

https://nos.nl/artikel/2356969 klaver staat nog steeds achter kandidaat bouchallikht.html

En weer uit dezelfde hoek. Je kunt het verbod héél klein en héél gericht maken.

Misschien eens werk maken om van houders van een andere nationaliteit naast de Nederlandse het Nederlandse in te vorderen bij maatschappelijk minder gewenst handelen? Dat de Nederlandse nationaliteit bij houders van meer nationaliteiten kan worden ingevorderd (omdat men dezen dan niet statenloos maakt (wat tegen de wet is)) is zo'n beetje het enige voordeel wat ik kan bedenken bij een dubbele nationaliteit.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Cliox schreef:
Tedje van Es schreef:
En weer sluipt is een dubieus dubbel paspoort onze politiek binnengeslopen...

https://nos.nl/artikel/2356969 klaver staat nog steeds achter kandidaat bouchallikht.html

En weer uit dezelfde hoek. Je kunt het verbod héél klein en héél gericht maken.

Misschien eens werk maken om van houders van een andere nationaliteit naast de Nederlandse het Nederlandse in te vorderen bij maatschappelijk minder gewenst handelen? Dat de Nederlandse nationaliteit bij houders van meer nationaliteiten kan worden ingevorderd (omdat men dezen dan niet statenloos maakt (wat tegen de wet is)) is zo'n beetje het enige voordeel wat ik kan bedenken bij een dubbele nationaliteit.

Niets aan toe te voegen Loetje!

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 14:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Wat bedoel je? Bouchallikht van Groen Links wordt gedreven door de islam, Arib kreeg in Marokko een belangrijke functie omdat ze als Marokkaanse in de Nederlandse politiek zit.
Beide zaken zijn ongewenst als je politicus bent. Sluit je de religie uit dan hou je de nationaliteit nog steeds als zorgwekkend element over.
Bovendien is en blijft het krom dat een land, dat per definitie de autochtone staatsburger het staatsburgerschap ontneemt als hij/zij elders een andere nationaliteit aanneemt, wel accepteert dat hier ten lande twee paspoorten hebben waarmee functies mogen worden bekleed waarbij loyaliteit aan Nederland een eerste vereiste is.

Iemand als bijvoorbeeld Aboutaleb wordt in Marokko als held gevierd omdat hij als Marokkaan in Nederland burgemeester is. Marokko geeft hiermee een totaal verkeerd signaal af.
Deze problematiek is echter moeilijk bespreekbaar omdat Nederland naïef is en dit soort propaganda niet begrijpt omdat Nederland geen autochtone, nationale trost kent.

Een Marokkanen probleem dus.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 15:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Loetje schreef:
Misschien eens werk maken om van houders van een andere nationaliteit naast de Nederlandse het Nederlandse in te vorderen bij maatschappelijk minder gewenst handelen?

Helemaal mee eens, maar dat gebeurt niet.

Cliox schreef:
Een Marokkanen probleem dus.

O, maar ik kan ook nog wel een paar Turkse voorbeelden geven.

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2020 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

En dan is de koek weer op.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De koek is niet op. Dubbele paspoorten in de politiek kunnen voor ongewenste loyaliteitsproblemen zorgen.

Gisteravond kreeg ik tip om naar de herhaling van M te kijken. Ik kijk nooit naar dat vreselijke programma.
Tenenkrommend hoe de VARA hier het vroegere leven van deze fundamentalistische moslima aan het bagatelliseren was!
En die M is toch echt een tut. "Zij willen mij van het dak gooien", wierp ze nog quasi als argument in de strijd. Maar dat werd natuurlijk meteen tegengesproken, waarna ze gerustgesteld verder ging. Wat een vreselijk slecht en doorzichtig programma!

https://m.kro ncrv.nl/fragmenten/kauthar bouchallikht ik heb echt niks met hun gedachtegoed

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
De koek is niet op. Dubbele paspoorten in de politiek kunnen voor ongewenste loyaliteitsproblemen zorgen.

Zullen we het eens echt benoemen: Moslims in de politiek kunnen voor ongewenste loyaliteitsproblemen zorgen.

Na vele pagina's weerwoorden heb ik je nog nooit één voorbeeld zien noemen van niet moslims met een dubbele nationaliteit die voor problemen zorgen. Geen enkele.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En jij bent alleen maar tegen omdat jij persoonlijk dan niet in de politiek zou mogen.

Hoeveel Kamerleden hebben een dubbel nationaliteit? En welke nationaliteiten zijn dat?
Onder de streep is de beste oplossing op af te stappen van alle dubbele paspoorten en iedere burger nog maar één paspoort te laten hebben. Dat is ook wat politieke partijen, zoals de VVD en de PVV, willen. Hiermee zou je het probleem meteen oplossen.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
En jij bent alleen maar tegen omdat jij persoonlijk dan niet in de politiek zou mogen.

Tu quoque. Het gaat hier niet over of ik in de politiek wil.

Quote:
Hoeveel Kamerleden hebben een dubbel nationaliteit? En welke nationaliteiten zijn dat?

Je kunt met jij bakken en tegenvragen komen, maar ik zou eerst eens willen dat je erkent dat wat ik zeg klopt. Alle voorbeelden die je noemt betreffen moslims, ja of nee?

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Welke jij bak? Ik kan die informatie nergens vinden. Jij wel?

En jij wilt de islam uitsluiten. Mij zegen heb je, maar dat gaat je niet lukken.
Je kunt wel dubbele nationaliteiten uitsluiten.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 17:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Alle voorbeelden die je noemt betreffen moslims, ja of nee?

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nee, ik schreef al dat de gevallen van Aboutaleb en Arib niks met hun religie te maken hebben maar met hun nationaliteit.
Ik wil geen Turk, Marokkaan, Koerd, Amerikaan, Brit of Duitser in de 2e Kamer. Ik wil uitsluitend politici die alleen maar de Nederlandse nationaliteit hebben.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Nee, ik schreef al dat de gevallen van Aboutaleb en Arib niks met hun religie te maken hebben maar met hun nationaliteit.

Je blijft er omheen draaien Tedje. Mijn vraag was duidelijk niet of het met hun religie te maken heeft. Dit was mijn vraag:

Misschien wil je nu stellen dat Aboutaleb en Arib geen moslims zijn?

En (helaas weet ik nu al dat als ik deze vraag stel, je direct de andere zult negeren) hoe bepaal jij eigenlijk of Arib/Aboutaleb vanuit haar/zijn religie redeneert of vanuit haar/zijn nationaliteit?

Feit is gewoon: het betreft allemaal moslims.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

In het geval van Bouchallikht heeft het te maken met de islam, maar bij Aboutaleb en Arib, die ook moslim zijn, heeft het te maken met hun nationaliteit.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Geen antwoord.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Om 12:55 heb ik netjes antwoord gegeven. Lees het even na.

Ik kan er niks aan doen dat de islam onze samenleving vergalt en dat jij daarom op die religie blijft door hameren.
Ik wil ook geen islamieten in de politiek, maar dat kan nou eenmaal niet. Maar via de weg van maar één nationaliteit ben je ook van alle islamieten in de politiek af en krijg jij ook je zin.

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2020 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Om 12:55 heb ik netjes antwoord gegeven. Lees het even na.

Nagelezen. Ik stelde drie vragen. Eén kan ik afstrepen als beantwoord, deze twee niet:

Hoe bepaal jij eigenlijk of Arib/Aboutaleb vanuit haar/zijn religie redeneert of vanuit haar/zijn nationaliteit?

Quote:
Ik kan er niks aan doen dat de islam onze samenleving vergalt en dat jij daarom op die religie blijft door hameren.
Ik wil ook geen islamieten in de politiek, maar dat kan nou eenmaal niet. Maar via de weg van maar één nationaliteit ben je ook van alle islamieten in de politiek af en krijg jij ook je zin.
[/quote]

Ik wil het gewoon eerst met je eens zijn over wat de oorzaak is, daarna gaan we praten over de oplossing. Maar jij wil de oorzaak nog steeds niet erkennen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 9:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Jij kunt toch lezen? Ik omschrijf ze toch allemaal als moslim?

Quote:
Hoe bepaal jij eigenlijk of Arib/Aboutaleb vanuit haar/zijn religie redeneert of vanuit haar/zijn nationaliteit?

Aboutaleb en Arib hebben banden (gehad) met de Marokkaanse regering. Aboutaleb trad op als een soort Marokkaanse afgezant uit Nederland (hij heeft er, dacht ik, zelfs een Marokkaans lintje voor gekregen) en Arib zat in een Marokkaanse commissie ter bevordering van de Marokkaanse cultuur buiten Marokko. Dat is voor mij politiek en niet religieus. En die functies waren mogelijk omdat ze de Marokkaanse nationaliteit hebben.
Bij Bouchallikht ligt dat anders: zij stroomt vanuit een moslimorganisatie de politiek in. Het verschil met die 2 anderen is ook groot: kijk alleen maar naar het uiterlijk van Bouchallikht straalt islam uit.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2020 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Jij kunt toch lezen? Ik omschrijf ze toch allemaal als moslim?

Jij kunt toch ook lezen? Ik vraag om een Ja of Nee, maar die krijg ik niet.

Quote:
Aboutaleb en Arib hebben banden (gehad) met de Marokkaanse regering. Aboutaleb trad op als een soort Marokkaanse afgezant uit Nederland (hij heeft er, dacht ik, zelfs een Marokkaans lintje voor gekregen) en Arib zat in een Marokkaanse commissie ter bevordering van de Marokkaanse cultuur buiten Marokko. Dat is voor mij politiek en niet religieus. En die functies waren mogelijk omdat ze de Marokkaanse nationaliteit hebben. Bij Bouchallikht ligt dat anders: zij stroomt vanuit een moslimorganisatie de politiek in. Het verschil met die 2 anderen is ook groot: kijk alleen maar naar het uiterlijk van Bouchallikht straalt islam uit.

OK, snap je punt.

Kunnen we het uitbreiden: alle voorbeelden betreffen moslims, Marokkanen of Turken. Punt.

Waarbij je de laatste twee groepen trouwens juridisch zou kunnen kaderen. Theoretisch. In de praktijk gaat het nooit lukken.

BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Jij kunt toch ook lezen? Ik vraag om een Ja of Nee, maar die krijg ik niet.

Ik geef netjes antwoord en licht het toe omdat het niet simpel JA of NEE is, zoals jij het voor wilt stellen.

Quote:
Kunnen we het uitbreiden: alle voorbeelden betreffen moslims, Marokkanen of Turken. Punt.

Waarbij je de laatste twee groepen trouwens juridisch zou kunnen kaderen. Theoretisch. In de praktijk gaat het nooit lukken.

Dat zeg ik al de hele tijd. Maar een dubbele nationaliteit kun je wel aanpakken.

BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik geef netjes antwoord en licht het toe omdat het niet simpel JA of NEE is, zoals jij het voor wilt stellen.

Lees nog eens goed: het is wel degelijk een simpele JA of NEE vraag.

BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 13:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jij mag wel een simpele JA of NEE vraag stelen, maar zo simpel ligt het niet. Dat heb ik ook al uitgelegd.